PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Laskeskelin että ps4 harrasteluun on mennyt ~2000€ itsellä.

Sis.
Ps4 + 5 ohjainta (2 launchissa, 2 sain amazonilta ilmaiseksi akkujen takia, 1 extra) + kamera

Vaihto gamestopissa Pro malliin sen launchissa

~80 fyysistä peliä, melkein kaikki alennuksista/vaihtodiileistä, osan myös myynyt eteenpäin

~20 digitaalista peliä alesta

Ps+ 2013 eteenpäin

~300-400 peliä plussasta yhteensä joista 30-40 kiinnostanut

Ei sinällään paha, koska tietokoneeseen olisi mennyt rautaan se 1500-2000€ päivityksineen + pelit päälle, eikä pc:llä ole noita sonyn excluja joita eniten pelailen

Plussana toimintavarmuus ja helppous.

PC pelaajana oli lähes aina jollain porukasta jotain ongelmaa verkkopeleissä eikä niitä aikoja kaipaa
 
Laskeskelin että ps4 harrasteluun on mennyt ~2000€ itsellä.

Sis.
Ps4 + 5 ohjainta (2 launchissa, 2 sain amazonilta ilmaiseksi akkujen takia, 1 extra) + kamera

Vaihto gamestopissa Pro malliin sen launchissa

~80 fyysistä peliä, melkein kaikki alennuksista/vaihtodiileistä, osan myös myynyt eteenpäin

~20 digitaalista peliä alesta

Ps+ 2013 eteenpäin

~300-400 peliä plussasta yhteensä joista 30-40 kiinnostanut

Ei sinällään paha, koska tietokoneeseen olisi mennyt rautaan se 1500-2000€ päivityksineen + pelit päälle, eikä pc:llä ole noita sonyn excluja joita eniten pelailen

Plussana toimintavarmuus ja helppous.

PC pelaajana oli lähes aina jollain porukasta jotain ongelmaa verkkopeleissä eikä niitä aikoja kaipaa
PC pelaaminenhan ei ole edullista jos haluaa peleiltään korkeampaa suoritustasoa mutta se voi olla halpaa jos esim. konsolitaso on riittävä. Verkkopelaaminen on ilmaista joten siinä säästyy vuosittain. Konsolin helppous on ihan tosi ja nintendolla ja pleikkarilla on valtavasti huippupelejä joita ei muilla pelata.

Mulla on konsoleiden ostamiseen muutkin syyt kun pelaaminen, varmaan on monella muullakin. All in one- laitteita pikku rahalla mistä syntyy sen vahvuus, siksi en ole ikinä ymmärtänyt tätä "console killer" tohua.
Varmasti joillekin onkin kuten oli edellisessä sukupolvessa mutta nyt on puhuttu pelitehojen vertailusta joten ihmetyttää miksi siirrät keskustelua johonkin leffojen katseluun?
 
PC pelaaminenhan ei ole edullista jos haluaa peleiltään korkeampaa suoritustasoa mutta se voi olla halpaa jos esim. konsolitaso on riittävä. Verkkopelaaminen on ilmaista joten siinä säästyy vuosittain. Konsolin helppous on ihan tosi ja nintendolla ja pleikkarilla on valtavasti huippupelejä joita ei muilla pelata.


Varmasti joillekin onkin kuten oli edellisessä sukupolvessa mutta nyt on puhuttu pelitehojen vertailusta joten ihmetyttää miksi siirrät keskustelua johonkin leffojen katseluun?

Mää haukuinki videota. Sen otsikko on console killer, eli kokonaisuudessaan omasta mielestä konsolin korvaaja.
 
Mää haukuinki videota. Sen otsikko on console killer, eli kokonaisuudessaan omasta mielestä konsolin korvaaja.
Tuosta näkökulmasta olen samaa mieltä. Selvästi provosoiva klikkiotsikko videolla. Itse laitoin alunperin tuon vain esittelemään miten halvalla jo saa enemmän pelitehoa ja samalla keskustelua siirrettyä tänne toisesta ketjusta.
 
Mulla on konsoleiden ostamiseen muutkin syyt kun pelaaminen, varmaan on monella muullakin. All in one- laitteita pikku rahalla mistä syntyy sen vahvuus, siksi en ole ikinä ymmärtänyt tätä "console killer" tohua.
Itse ostin tuon PS3 juuri BluRayn ja SuperAudioCD:n takia ja Xbos360:kin omistaa KAKSI HD-DVD asemaa (Varalle kun toinen sanoo poks).
Nyt mietin juuri konsolia 4K kiekkojen takia. Pelaaminen on plussa. Esim ostin juuri Forza 7 ja Forza Horizon 4 PC:lle.
 
Haluan kehua kuinka Xbox One X on jo todella lähellä hyvää pc-pelaamista / peli-pc:tä.

"Pelikonsoleilla varsinkin grafiikan laatu tulee aina jälkijunassa verrattuna PC-laitteisiin. Nyt pelinkehittäjä on ilmaissut kantanaan, että PS5 tulee hyvin lähelle PC:tä sen puolesta, millaista laatua sadaan ulos."

...

Kysymys: Onko mahdollista että sama peli olisi hitusen erilainen juuri tekoälyn ja vastustajien lukumäärän vuoksi? En lietso mitään sotaa vaan kysyn sitä, onko mahdollista? Oman testini mukaan on eroja asioissa, joissa en uskonut että on kuten tekoäly...

Sanoin myös että yllätyin, suorastaan mykistyin DOOM (2016) pelin alussa, Xbox One X, siitä kuinka korkealla tasolla peli oli pc-versioon nähden, joku ei olisi huomannut eroa? Miettikääpä sitä, pelaan kuitenkin NIGHTMARE -grafiikat, 1440p, ja ruudun päivitys saadaan pysymään (OpenGL) 144 fps.

Näytönohjaimella (1000 €) tarkoitin sitä että jos haluan päivittää pc:ni maksaa pelkkä näytönohjain kahden Xbox One X:sän verran...? Mitä suurta hyötyä saan? Jos pelin tekoälyssä on eroa tai vihollisten määrässä, niin nuo ovat jo merkittäviä eroja hankkia peli pc:lle.
 
Enpä kyllä ymmärrä miksi alkaisi kasaamaan jotain 500$ tuhnupönttöä joka on marginaalisesti parempi kuin konsoli, sen sijaan että ostaa vain konsolin. Arkikäyttöön sitten joku käytetty halpa läppäri tms. jos tietokonetta tarvitsee.

Jos PC:n ostaa niin kyllä sitä kerralla kannattaa kunnollinen laittaa eli se tonnin keskusyksikkö ja rojut päälle jos tyhjästä joutuu aloittamaan. Toki käytettyä kannattaa hyödyntää, täältäkin osta ja myy palstalta hyviä diilejä erittäin usein hyvään hintaan.
 
...

Kysymys: Onko mahdollista että sama peli olisi hitusen erilainen juuri tekoälyn ja vastustajien lukumäärän vuoksi? En lietso mitään sotaa vaan kysyn sitä, onko mahdollista?
Eikös PC:llä ole jo nyt peleissä NPC hahmoja näkyvissä enemmän kuin konsoliversiossa. Eikö esimerkiksi Ass Creed Unityssa ole näin, samoin Witcher 3 käsittääkseni myös?

Tekoäly toki on samaa mutta lukumäärä sitten vaihtelee.
 
Eikös PC:llä ole jo nyt peleissä NPC hahmoja näkyvissä enemmän kuin konsoliversiossa. Eikö esimerkiksi Ass Creed Unityssa ole näin, samoin Witcher 3 käsittääkseni myös?

Tekoäly toki on samaa mutta lukumäärä sitten vaihtelee.

No juurikin tämä on kysymykseni? Eli onko tähän olemassa jotain tieteellistä faktaa... minulla tosiaan Game Pass käytössä, joten kokeilin DOOM (2016). Esim. sitten Prey (2017) kohdalla, niin peli on kuin tehty hiirtä varten... koin että Xbox-ohjain hidas tutkiessa ympäristöä. Onkohan peli muutenkin laadukkaampi pc:llä...

MUTTA

Sitten kun tulee suuri nimike kuten vaikkapa: Cyberpunk 2077 tai Halo Infinite niin minulla on haave pelata pelejä pelinäytöltä sekä 55-65" tuuman OLED, HDR, 4K "näytöltä" ... siihen viellä Dolby Atmos elikkä tällainen kombo pc:llä on mahdottoman kallis, jopa mahdoton...

MUTTA

Jos näissä kahdessa pelissä tekoäly sekä vihujen lukumäärä onkin pienempi, AI heikompi, niin saapa nähdä... joka tapauksessa, tämän ketjun aiheeseen liittyen haluan sanoa kaikille Xbox One X omistajille että miettikää kahteen kertaan hankitteko peli-pc:n. Elämme hämmentäviä aikoja jos konsolien tehot vain nousevat.

Onkohan täällä niitä joilla sitten vielä näppis ja hiiri Boxsissa kiinni, se vielä tästä sopasta puuttuisi...
 
Enkä tän myötä pleikkarin lataukset toimivat kunnon nopeudella, eikä sillä 1-2mb/s kun talouden kaikki muut laitteet tulee sen 100mb nopeudella. Pleikkarilla on aina ollut yhtä paskaa nopeuksien suhteen.
Onhan ne toimineet paremmin ties miten kauan? Aina tulee 6mt/s.
 
Onkohan testudo:lla noussut hattuun xboxin keijukäry:facepalm: vai oletko epävarma että teitkö hyvät kaupat kun pitää itselle ja muille puolustella hankintaasi. Pelatkoon jokainen millä huvittaa kunhan pelaa. Gaming rocks:cigar2:
 
Onkohan testudo:lla noussut hattuun xboxin keijukäry:facepalm: vai oletko epävarma että teitkö hyvät kaupat kun pitää itselle ja muille puolustella hankintaasi. Pelatkoon jokainen millä huvittaa kunhan pelaa. Gaming rocks:cigar2:

Noniin... tässä sitten kaveri jolle kirjoitukseni liikaa.

Xbox One X on huikea kapistus... lähellä hyvää peli-pc:tä. Samaa mieltä tuosta, Gaming Rocks! ilman sikaria koska en polta, toisaalta jos olen pelihahmo niin sitten... kilpikonnat elävät terveellisen elämän.
 
Totta, sinun fanaattinen käytös jostain muovilaatikosta oli minulle liikaa. Pidetään kumminkin suhtautuminen niihin leluihin terveellä pohjalla. Peace
 
Sanoin myös että yllätyin, suorastaan mykistyin DOOM (2016) pelin alussa, Xbox One X, siitä kuinka korkealla tasolla peli oli pc-versioon nähden, joku ei olisi huomannut eroa? Miettikääpä sitä, pelaan kuitenkin NIGHTMARE -grafiikat, 1440p, ja ruudun päivitys saadaan pysymään (OpenGL) 144 fps.

Näytönohjaimella (1000 €) tarkoitin sitä että jos haluan päivittää pc:ni maksaa pelkkä näytönohjain kahden Xbox One X:sän verran...? Mitä suurta hyötyä saan? Jos pelin tekoälyssä on eroa tai vihollisten määrässä, niin nuo ovat jo merkittäviä eroja hankkia peli pc:lle.
Sanot juuri tuossa itsekin mitä esimerkiksi saat sillä lisärahalla. 144fps on jo massiivinen ero perinteiseen sub30-60fps konsoliskaalaan. Kevyt Doom on hyvä esimerkki kuinka jaguarin rasittamilla konsoleillakin on saatu peli pyörimään asiallisesti ilman rankkoja kompromisseja. Mutta näitä tapauksia ei paljoa ole vaan yleistaso on jotain muuta. Pelipc omistaja tuskin on innostunut esim. multiplattarien sub30fps ja sub4K low-med suoritustasosta. PC puolella sen sijaan voit valita käyttämälläsi rahamäärällä millaista tasoa ja resoa saat. Konsolitaso saavutetaan suhteellisen halvalla mutta 4K60 Ultra asetuksilla nielee jo usean konsolin summan rahaa, puhumattakaan jos tavoittelet korkeampia fps lukuja.

Tarkoitus ei ole pelkästään kehua pc ylivoimaa vaan pudottaa liiat odotukset ja kuvitelmat. Konsoleille on paikkansa huikeitten yksinoikeuksien osalta ja kyllähän niillä pelaa tarvittaessa multiplattareitakin. Varsinkin jos sattuvat olemaan 60fps.
 
Viimeksi muokattu:
No juurikin tämä on kysymykseni? Eli onko tähän olemassa jotain tieteellistä faktaa... minulla tosiaan Game Pass käytössä, joten kokeilin DOOM (2016). Esim. sitten Prey (2017) kohdalla, niin peli on kuin tehty hiirtä varten... koin että Xbox-ohjain hidas tutkiessa ympäristöä. Onkohan peli muutenkin laadukkaampi pc:llä...

MUTTA

Sitten kun tulee suuri nimike kuten vaikkapa: Cyberpunk 2077 tai Halo Infinite niin minulla on haave pelata pelejä pelinäytöltä sekä 55-65" tuuman OLED, HDR, 4K "näytöltä" ... siihen viellä Dolby Atmos elikkä tällainen kombo pc:llä on mahdottoman kallis, jopa mahdoton...

MUTTA

Jos näissä kahdessa pelissä tekoäly sekä vihujen lukumäärä onkin pienempi, AI heikompi, niin saapa nähdä... joka tapauksessa, tämän ketjun aiheeseen liittyen haluan sanoa kaikille Xbox One X omistajille että miettikää kahteen kertaan hankitteko peli-pc:n. Elämme hämmentäviä aikoja jos konsolien tehot vain nousevat.

Onkohan täällä niitä joilla sitten vielä näppis ja hiiri Boxsissa kiinni, se vielä tästä sopasta puuttuisi...
Witcher 3 on pc:llä minimi asetuksella enemmän npc hahmoja kuin konsoleilla ja mgsv:ssä on piirtoetäisyys minimillä pidempi kuin konsoleilla.
Molemmat cpu riippuvaisia.

Witcher 3 saa kyllä modilla pudotettua npc hahmoja konsolintasolle ja pitänytkin testata ettå keventääkö cpu taakkaa miten paljon.

Edit: Tarkennan että toi vertailu oli tehty X1 ja PS4 aikaan mutta oletan että edellämainitut pelit saivat vain reso buusti pätsit(Pro:lle ja X:lle) ja muuten peli jätettiin vanhojen mallien tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni on vain positiivinen asia kun aiemmat X soturit ovat aikaa sitten taistelussa kaatuneet että saadaan tilalle samantasoista korvaavaa nuorta väkeä. Tervetuloa remmiin vain, PS5 vs Xbox Two vääntöjä odotellessa. Herkkua on luvassa varmasti jokaiselle.
 
Hetkinen, hetkinen... lukekaas nyt kunnolla ne viestit. Eli minulla on molemmat hyvä peli-pc ja maailman tehokkain konsoli Xbox One X.

Yritin sanoa että tulevissa: Cyberpunk 2077 ja Halo Infinite ei välttämättä ole niin suuria eroja konsolin ja pc version välillä. Yllätyin uusimman Xboxsin suorituskyvystä. Minusta ero ei ole lainkaan niin suuri kuin täällä osa antaa ymmärtää. Saatan hankkia nuo Boxsille mm. siitä syystä että pelejä voi pelata myös 65" OLED HDR 4K ...

Ehkäpä varsinkin Cyberpunk 2077 kohdalla, 60 fps ruudunpäivitys on ihan riittävä. Peliin ei saa suurta eroa 144 fps, esimerkiksi koska tempo on suht rauhallinen jopa toimintakohtauksissa. En ole luopumassa kummastakaan raudasta, päinvastoin.
 
Haluan kehua kuinka Xbox One X on jo todella lähellä hyvää pc-pelaamista / peli-pc:tä.

"Pelikonsoleilla varsinkin grafiikan laatu tulee aina jälkijunassa verrattuna PC-laitteisiin. Nyt pelinkehittäjä on ilmaissut kantanaan, että PS5 tulee hyvin lähelle PC:tä sen puolesta, millaista laatua sadaan ulos."

Pysytäänhän nyt kilppari siellä realiteeteissa fanituksen sijasta. Xbox One X ei ole, eikä tule olemaan elinikänsä aikana lähelläkään kunnon peli-pc kokemusta. Siitä nyt puuttuvat ensialkuun:

- +100 Hz frameratet
- tuki ultrawide-näytöille
- tuki VR-laitteistoille
- todellinen modituki
- vapaus valita ohjaustapa

Tässä vasta muutamat esimerkit, mitä nopeasti tuli mieleen. Xbox One X on sensijaan hintaansa nähden oikein hyvä valinta multiplatform-pelien konsoliversioiden pelaamiseen, koska vastaavaa graafisen annin heikentämistä vrt. viime gen ei ole ollut tarvetta tehdä kiitos mid-gen upgraden rautaosastolla.

Cyberpunk 77 ei tule olemaan 60 fps nykykonsoleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin sain täällä keskustelusta käsityksen että 4k OLED näyttö PC:lle on kallis mutta konsolille sama TV halpa. Minä ei ymmärrä.

Nimimerkillä pelaan 4k OLED HDR Ultra PC:llä pelejä 200e* maksaneella käytetyllä näyttiksellä 4k60fps rock solid.

* 500e 1080Ti - 300e möin 1070 pois.
 
Cyberpunk todennäköisesti targetoi about samaan mitä Witcher3 eli 4k30fps ja välillä töksähtelee resoluutio alas ja framerate heiluu vaihtelevasti 26fps - 30fps (XboxOneX).
 
Jos tuo on totta niin silloinhan ainoa oikea vaihtoehto on PC. ... MUTTA onko tuo totta. Mitä jos 60 fps, ainakin 1440p näytöllä.
 
Veikkaan konsolitason menevän 900p-1800p välimaastoon ja sub 30fps-60. Vaikuttaa sen verran raskaalta peliltä.
Tuleehan peli sentää vielä muillekin kuin proolle ja X:lle :tup:

Olettaen tuon 60fps kanssa että X:lle tulisi sama perfomance mode kuin witcherissä mutta solid se ei toki olisi.



Tämä mielestäni todella hyvin tehty proolle ja X:lle vaikka onkin suurehko open world peli kyseessä, jostain ne kaivaa jaguaareista vielä loputkin pisarat irti.
Edit: Toki maailmassa ei ole paljoa npc hahmoja huutamassa AI tehoa cpu:lta mitä cyperpunkin tapauksessa tullaan varmasti näkemään, olihan X:llä aikalailla 60fps witcher 3 mutta kaupungissa sitten tiputtiin 40 tietämille.
 
E3:ssa varmaa tiedetään paremmin mutta en yllättyisi jos Cyberpunk skippaisi nyky genin ja tulisi vain seuraavalle xbox/pleikkarille.
 
E3:ssa varmaa tiedetään paremmin mutta en yllättyisi jos Cyberpunk skippaisi nyky genin ja tulisi vain seuraavalle xbox/pleikkarille.
En usko että CDPR ampuu itseänsä jalkaan että skippaa mahdolliset ~140 miljoonaa konsolin omistajaa mutta varmuushan saadaan toki E3 messuilla missä pitäisi lisä infoa tulla.
Edit: Crossover varmasti voi olla.
 
Kertoimet sille että cyberpunk skippaisi nykygenin on aika absurdit. Peliä on tehty vuosia ja jos se olisi pelkkä PS5/xboxNext massalle niin ei hyvä heiluisi. Voisin jopa sanoa että peli targetoi PS4/XboxOneS ja muut konsolit (myös tuleva geni) saa pelkästään teksture/resolution lisän päälle.
 
En usko että CDPR ampuu itseänsä jalkaan että skippaa mahdolliset ~140 miljoonaa konsolin omistajaa mutta varmuushan saadaan toki E3 messuilla missä pitäisi lisä infoa tulla.
Edit: Crossover varmasti voi olla.
Jo se että PS5 pyorittää PS4 peliä kertoo että ei ole mitään järkeä skipata nykyistä sukupolvea vielä moneen vuoteen
 
Viimeksi muokattu:
Jo se että PS5 pyorittää PS4 peliä kertoo että ei ole mitään järkeä skipata nykyistä sukupolvea vielä moneen vuoteen
PS5/X2:lla sitten 60fps ehkä 4k moden kanssa tai sitten ultrat 30fps 4k.
Näkee sitten.

Tässähän se tuleekin hassu homma että sisältääkö PS5 versio peli sitten noi molemmat vaihtoehdot vaiko sitten ps4 pelin version voi pelata ps5:lla sen 60fps kanssa.
PS4 peleille sitten kaksi(tai ehkä jopa kolmas ps5) eri pätsiä ja sitten ps5 versiolle kaksi eri pätsiä, ei käy varmaan tekijöitä kateeksi, onneksi ovat sentää sukulaisia laitteet toistensa kanssa.
 
No nythän menee mielenkiintoiseksi:
Sony and Microsoft to explore strategic partnership - Stories
PSN pyörii jatkossa Azuren palvelimilla? :eek: Ilmeisesti Stadia laittoi jätit harkitsemaan yhteistyötä.
Sony keskusteli myös Amazonin kanssa samoista asioista mutta hinta oli liian kallis, en tiedä mitä kaikkea soppariin sisällytetty. Sony sai paremman diilin Microsoftin Azuresta ja eikun nimet paperiin. En tiedä kysyivätkö myös Googlelta tarjousta.

Kaikilla heillä on GPU-pohjaisia virtuaalipönttöjä, toistaiseksi suurin osa julkisesti saatavilla lienee NVIDIA GridK520/TeslaV100/TeslaK80/TeslaM60 pohjaisia mutta myös AMD FireProS7150 jonkin verran asennettu ainakin Amazonille. Google Stadia pelipilvi käyttää AMD GPU kortteja.

Sony teki PS3 peleille custom-hardware kortin PSNow(PS Streaming uusi nimi koska RemotePlay integroimaan samaan tiimiin) pilvikäyttöön. En tiedä millä pöntöllä PS4 pelit ajetaan.
 
Pysytäänhän nyt kilppari siellä realiteeteissa fanituksen sijasta. Xbox One X ei ole, eikä tule olemaan elinikänsä aikana lähelläkään kunnon peli-pc kokemusta. Siitä nyt puuttuvat ensialkuun:

- +100 Hz frameratet
- tuki ultrawide-näytöille
- tuki VR-laitteistoille
- todellinen modituki
- vapaus valita ohjaustapa
.

Eikö olisi jo aika lopettaa tuo fanipoika huutelu koska se on erittäin hölmöä.

Ikuisuus kysymys. Mihin tarvii +100 frameratea? Ainoastaan PC pelaajat luulee että siitä on hyötyä. Sillä saadaan heille myytyä ylihintaisia komponentteja joita ei tarvi. Itsekin menin tätä huijaukseen vuosia kunnes tulin järkiini ja ymmärsin että sillä ei ole pienintäkään merkitystä.

PC:llä alkuun pidin jatkuvasti +120 fps ja sit pikkuhiljaa laskin sitä jotta sain parannettua grafiikoita, koska ne on omasta mielestä pelien tärkeimpiä tekijöitä. Kunnes oltiin siellä 60fps niin ero oli täysin mitätön kunhan peli pyöri tasaisesti ilman droppeja ja nykimistä.

Mutta täytyyhän valmistajien jotenkin saada ne kalliit osat myytyä ja tuo on erittäin hyvä konsti siihen, kun pelaajat ovat liian hyväuskoisia ja eivät osaa ajatella tai todentaa asioita itse, vaan uskotaan kaikenlaisia hömpötyksiä.

Tosin tälläkin hetkellä mulla on kone i9-9900 ja 2080Ti mutta kone on ihan muussa käytössä kun pelaamiseen ja ne pelit hoidetaan konsolilla.
 
Eikö olisi jo aika lopettaa tuo fanipoika huutelu koska se on erittäin hölmöä.

Ikuisuus kysymys. Mihin tarvii +100 frameratea? Ainoastaan PC pelaajat luulee että siitä on hyötyä. Sillä saadaan heille myytyä ylihintaisia komponentteja joita ei tarvi. Itsekin menin tätä huijaukseen vuosia kunnes tulin järkiini ja ymmärsin että sillä ei ole pienintäkään merkitystä.

PC:llä alkuun pidin jatkuvasti +120 fps ja sit pikkuhiljaa laskin sitä jotta sain parannettua grafiikoita, koska ne on omasta mielestä pelien tärkeimpiä tekijöitä. Kunnes oltiin siellä 60fps niin ero oli täysin mitätön kunhan peli pyöri tasaisesti ilman droppeja ja nykimistä.

Mutta täytyyhän valmistajien jotenkin saada ne kalliit osat myytyä ja tuo on erittäin hyvä konsti siihen, kun pelaajat ovat liian hyväuskoisia ja eivät osaa ajatella tai todentaa asioita itse, vaan uskotaan kaikenlaisia hömpötyksiä.

Tosin tälläkin hetkellä mulla on kone i9-9900 ja 2080Ti mutta kone on ihan muussa käytössä kun pelaamiseen ja ne pelit hoidetaan konsolilla.
Mitä jos itse lopettaisit samanlaisen huuhaan huutamisen?
 
Eikö olisi jo aika lopettaa tuo fanipoika huutelu koska se on erittäin hölmöä.

Ikuisuus kysymys. Mihin tarvii +100 frameratea? Ainoastaan PC pelaajat luulee että siitä on hyötyä. Sillä saadaan heille myytyä ylihintaisia komponentteja joita ei tarvi. Itsekin menin tätä huijaukseen vuosia kunnes tulin järkiini ja ymmärsin että sillä ei ole pienintäkään merkitystä.

PC:llä alkuun pidin jatkuvasti +120 fps ja sit pikkuhiljaa laskin sitä jotta sain parannettua grafiikoita, koska ne on omasta mielestä pelien tärkeimpiä tekijöitä. Kunnes oltiin siellä 60fps niin ero oli täysin mitätön kunhan peli pyöri tasaisesti ilman droppeja ja nykimistä.

Hetkinen, hetkinen...

Kyllä DOOM (2016) on PC:llä aivan eri peli jos puhutaan nopeudesta, sellaisesta räjähtävyydestä kun listitään pahiksia. Itse tosiaan pelaan niin että on koko ajan 144 fps. Sitten tuohon päälle hiiri + näppis.

Meno on erinomaista Xbox One X:llä myös, mutta ei voida samana päivänä puhua.

Muistitko laittaa näyttöasetuksista, esim Nvidia että pyörii sen 144 fps... ja saman tarkistat vielä pelinäytön omalla FPS-mittarilla. Eihän sellaista sulavuutta ole olemassakaan... kun nämä nykyajan FPS-pelit laitetaan tykittämään sitä ihan parasta. Hitaammissa peleissä kuten Prey (2017) 60 fps riittää oikein hyvin, mutta räjähtävässä toiminnassa asia aivan eri.
 
Pitkään kun pelasi 240Hz ja vaihtoi 60Hz OLEDiin niin oli se aika järkyttävää yrittää tottua tuohon OLEDin liikeblurriin ja 60Hz nykimiseen. Nykyään hyväksyn että OLED ei ole vielä vakavalle peliharrastajalle vaan pelaan casualisti pelejä OLEDilla ja vakavaan pelaamiseen Alienwaren 240Hz monitori.
 
Pitkään kun pelasi 240Hz ja vaihtoi 60Hz OLEDiin niin oli se aika järkyttävää yrittää tottua tuohon OLEDin liikeblurriin ja 60Hz nykimiseen. Nykyään hyväksyn että OLED ei ole vielä vakavalle peliharrastajalle vaan pelaan casualisti pelejä OLEDilla ja vakavaan pelaamiseen Alienwaren 240Hz monitori.

... Ja mitäs nämä sinun vakavat ja ei niin vakavat pelit sitten ovat?
 
Pitkään kun pelasi 240Hz ja vaihtoi 60Hz OLEDiin niin oli se aika järkyttävää yrittää tottua tuohon OLEDin liikeblurriin ja 60Hz nykimiseen. Nykyään hyväksyn että OLED ei ole vielä vakavalle peliharrastajalle vaan pelaan casualisti pelejä OLEDilla ja vakavaan pelaamiseen Alienwaren 240Hz monitori.
Itse vasta tänä vuonna ostin ekan 144hz näytön ja kyllähän se ero on aivan järkyttävä (60vs144), varsinkin minulle joka ei ole ikinä ennen edes kokeillut 120/144hz näyttöjä.

Mutta kuitenkin, ei tuo minua mitenkään muuttanut vaan ilomielin vielä pelailen switchillä, pleikkarilla tai xboxilla 30/60fps pelejä.
 
Itse vasta tänä vuonna ostin ekan 144hz näytön ja kyllähän se ero on aivan järkyttävä (60vs144), varsinkin minulle joka ei ole ikinä ennen edes kokeillut 120/144hz näyttöjä.

Mutta kuitenkin, ei tuo minua mitenkään muuttanut vaan ilomielin vielä pelailen switchillä, pleikkarilla tai xboxilla 30/60fps pelejä.

Juu, samoja pelejä vai? Minusta pelit jätetään nyt turhaan huomiotta? Mistä peleistä puhumme? OW 30fps vs. OW 144fps vai?

OW = Overwatch
 
Juu, samoja pelejä vai? Minusta pelit jätetään nyt turhaan huomiotta? Mistä peleistä puhumme? OW 30fps vs. OW 144fps vai?

OW = Overwatch
En puhunut mistään tietystä pelistä. OW löytyy jo PC:ltä joten nautin sitä 144fps:n sulavasta kuvasta.
 
En puhunut mistään tietystä pelistä. OW löytyy jo PC:ltä joten nautin sitä 144fps:n sulavasta kuvasta.

Juu, mutta pelaappa samaa peliä 30 fps... onhan ne kaksi ihan eri maailmaa.

Mutta, tosiaan nyt itse kokeilin kunnolla tuota Halo 5 Warframe Multiplayer -pelimuotoa. Ai että... toimii, ja tosiaan vain 60 fps. Mutta se nyt sentään minimi moninpeleissä. Upeita kenttiä, sulavaa pelattavuutta, kiitos Xbox One X, ja kuinka ihanan hiljainen kone.
 
Eikö olisi jo aika lopettaa tuo fanipoika huutelu koska se on erittäin hölmöä.

Ikuisuus kysymys. Mihin tarvii +100 frameratea? Ainoastaan PC pelaajat luulee että siitä on hyötyä. Sillä saadaan heille myytyä ylihintaisia komponentteja joita ei tarvi. Itsekin menin tätä huijaukseen vuosia kunnes tulin järkiini ja ymmärsin että sillä ei ole pienintäkään merkitystä.

PC:llä alkuun pidin jatkuvasti +120 fps ja sit pikkuhiljaa laskin sitä jotta sain parannettua grafiikoita, koska ne on omasta mielestä pelien tärkeimpiä tekijöitä. Kunnes oltiin siellä 60fps niin ero oli täysin mitätön kunhan peli pyöri tasaisesti ilman droppeja ja nykimistä.

Mutta täytyyhän valmistajien jotenkin saada ne kalliit osat myytyä ja tuo on erittäin hyvä konsti siihen, kun pelaajat ovat liian hyväuskoisia ja eivät osaa ajatella tai todentaa asioita itse, vaan uskotaan kaikenlaisia hömpötyksiä.

Tosin tälläkin hetkellä mulla on kone i9-9900 ja 2080Ti mutta kone on ihan muussa käytössä kun pelaamiseen ja ne pelit hoidetaan konsolilla.

Hölmöä on minkä tahansa asian fanitus siinä määrin että realiteetit unohtuvat.

Johan olit jo varoituksen arvoisesti väärässä tästä viimeksi "keskusteltaessa" joten ihan turhaan yrität taas provoilla keskustelua käyntiin, kun olet jo lähtökohtaisesti väärässä asian suhteen. Tuo +60 fps hyödyllisyys etenkin FPS-peleissä kun on kiistaton, niin en nyt näe syytä asiasta vänkäämiseen?
 
Hölmöä on minkä tahansa asian fanitus siinä määrin että realiteetit unohtuvat.

Johan olit jo varoituksen arvoisesti väärässä tästä viimeksi "keskusteltaessa" joten ihan turhaan yrität taas provoilla keskustelua käyntiin, kun olet jo lähtökohtaisesti väärässä asian suhteen. Tuo +60 fps hyödyllisyys etenkin FPS-peleissä kun on kiistaton, niin en nyt näe syytä asiasta vänkäämiseen?

Voiko olla mahdollista että kyseinen kaveri ei osaa säätää omaa pelinäyttöään?

Esim. moni luulee pelaavansa 144 fps, mutta säädöt pitää tehdä esim Nvidian Control Paneelista... joskus pelin sisällä "options" täytyy tehdä säätöjä, sekä sitten on vielä näytön oma FPS-mittari jonka arvot voivat erota pelin FPS-mittarin arvoista.

MUTTA tärkein lienee itse peli. Elikkä DOOM (2016) vaikkapa. Pelasin Xbox One X, 60 fps, erinomaista menoa, mutta se nopeus ja räjähtävyys tällä näytöllä, 144 fps .... hhhhuuuuuhhh.... aivan maagista ja koukuttavaa.

MO088AS_118829_800x800.jpg

Huom! G-Sync ... sekin tekee jo eroa sulavuudessa kun toiminta erinomaisen nopeaa. Ei kuitenkaan ole kokemusta olisiko 240 Hz vrt. 144 Hz sitten myös suuri ero... mutta ainakin 60 Hz vrt. 144 Hz ... ero näkyy.
 
Huom! G-Sync ... sekin tekee jo eroa sulavuudessa kun toiminta erinomaisen nopeaa. Ei kuitenkaan ole kokemusta olisiko 240 Hz vrt. 144 Hz sitten myös suuri ero... mutta ainakin 60 Hz vrt. 144 Hz ... ero näkyy.
240Hz vs 144Hz ero alkaa olemaan jo vaikeampi. Aletaan olemaan rajoilla jolloin ääritapauksissa alkaa näkymään eroa.

Esimerkiksi olet pelissä piilossa vihollisen tulelta. Teet nopean kurkkauksen ylös ja tulet alas. Hitaalla näytöllä mietit että oliko siellä 3 vai 4 vihollista. Nopealla näytöllä olet aika varma että siellä oli neljä.

Tai vaikka nopea puolen vaihto puoleksi suljetun oven toiselle puolelle ja samalla kun liikut teet nopean sivuttais pannauksen ja liikkeen niin että 0.2s aikana tavallaan skannaat huoneen laidasta laitaan. Oliko siellä yksi vihollinen nurkassa ja toinen sohvan takana? Ovi ehkä oli lähes kiinni ja strafetit siitä ohi niin että skannasit huoneen läpi silmilläsi 3cm leveästä aukosta. Miten kävi hitaalla monitorilla? Sait informaatiota 6 stilli kuvan verran ehkä... mitä jos pelaisit 1000Hz monitorilla ja verkkokalvoille olisi palanut realistinen jatkuva informaatio tulva tuosta 0.2s aikaleikkauksesta.

Jos arvostaa nuita pieniä asioita niin alkaa arvostamaan nopeita monitoreita. Sitä kautta alkaa huomaamaan virheitä hitaan monitorin kuvassa joita tulee kun kuvassa on liikettä. LCD/OLED ja sample-and-hold piirtotekniikka... perustavan laatuisesti viallinen tapa tuottaa kuva ja fundamentaalisti rikkoo kuvanlaadun. Nykyiset monitorit on luotu näyttämään stillikuvaa. Tarvitaan uusia tekniikoita että liikkuva kuva on aina terävää ja ilman artifakteja.
 
Kyllä se on semmoinen homma että se jolla on paras palvelu niin pärjää hyvin. Raudalla ei ole oikeastaan pitkään aikaan ollut mitään merkitystä.

Case in point: Olen yrittänyt tässä tälle aamua antaa mahdollisuutta tälle uudelle Microsoftin palvelulle nimeltä Game Pass PC. Puolitoistatuntia googlailua, microsoft installeria, xbox beta app installointia joka triggeröi windows palveluiden päivityksen koska vaatii jotain extra paketteja jonka jälkeen kaksi reboottia että päästiin viimein xbox appin asennukseen.

upload_2019-6-15_11-47-48.png


MOT

Microsoft DNA jatkuu edelleen vahvana. Kaikki tehdään päin persettä. Ei ihme että porukka vihaa tuon lafkan tuotteita ja palveluita.

EDIT: Taidan vain lähteä ulos ja pelata illemmalla Steam ja PS4 pelejä.
 
Mmh. Olettaisin, että tuo toimii koodin rekisteröimällä, ja sitten kaupasta asentamalla koodille kuuluvia pelejä. Ei kait se muita asenteluja vaadi, jos ei ole disabloinut/poistellut Windowsin palasia?

Voin toki olla väärässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 328
Viestejä
4 509 649
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom