PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Tää kaverihan on täysi triidivoittaja. Yhtäkkiä kehiin tuli Sony joka on ostamassa Inteliltä prosessoreita kun puhuttiin teoreettisesta konsoli CPU:sta.

Toivon että häviö ei ottanut turhan koville.

Sinulla lienee ajatuksia miksei noista tulevista konsoleista sitten löydy 9900K, jos lämmöt ja hinta eivät ole ongelmia...
 
Tää kaverihan on täysi triidivoittaja. Yhtäkkiä kehiin tuli Sony joka on ostamassa Inteliltä prosessoreita kun puhuttiin teoreettisesta konsoli CPU:sta.

Toivon että häviö ei ottanut turhan koville.
Kerro nyt kenelle Intel niitä myisi halvemmalla, kun kalliinakin menee kaupaksi? Taidat puhua jostain muusta kuin teoreettisesta, kun ei ole mitkään reaalimaailman asiat tiedossa.
 
Sinulla lienee ajatuksia miksei noista tulevista konsoleista sitten löydy 9900K, jos lämmöt ja hinta eivät ole ongelmia...
Voisin veikata että samasta syystä miksi niistä ei löydy nVidian piirejä. Neuvottelut ovat varmasti pysähtyneet jo siinä vaiheessa kun kate ennusteet ovat tipahtaneet alle 100% eli aika alussa.
 
Microsoft on raportoinut synkkiä lukuja Xbox One -konsolien myynnistä tilivuoden 2019 viimeiseltä neljännekseltä.

Yhtiön tulosjulkistuksen mukaan peliosaston kokonaisliikevaihto laski viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta 10 prosenttia 233 miljoonaan dollariin. Pelien ja palveluiden liikevaihto laski 3 prosenttia, mutta laitemyynneissä laskua edellisvuoteen tapahtui jopa 48 prosenttia. Microsoftin mukaan myytyjen konsolien määrän lasku on seurausta konsolisukupolven lopun lähestymisestä.

Yhtiö odottaa ensi tilivuoden tuloksen laskevan hieman juuri päättyneestä tilivuodesta. Ennusteen taustalla ovat odotukset kasvavasta pelien ja palveluiden myynnistä, jonka vastapainoksi konsolien myyntilukujen odotetaan laskevan edelleen.

Xbox Onen myynnit laskivat lähes puoleen viime vuodesta

Microsoftin Xbox Onella ei kuulosta menevän häävisti kun huonosta tuloksesta myynti puolittuu. Todella outo selitys pistää asia sukupolven loppusuoran piikkiin kun itse julkaisseet 1,5v sitten uuden konsolinsa ja samaan aikaan kilpailija takoo ennätyksiä :think:
 
Xbox Onen myynnit laskivat lähes puoleen viime vuodesta

Microsoftin Xbox Onella ei kuulosta menevän häävisti kun huonosta tuloksesta myynti puolittuu. Todella outo selitys pistää asia sukupolven loppusuoran piikkiin kun itse julkaisseet 1,5v sitten uuden konsolinsa ja samaan aikaan kilpailija takoo ennätyksiä :think:
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.

Ei häävisti xboxit myy, käyttäjiä sen sijaan on tullut mukavasti lisää.


Xbox One Hardware Revenue Dropped 48% Last Quarter
Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
 
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.


Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
Lähtöasetelmat on hyvät mutta eihän sitä koskaan tiedä miten näissä käy jos Mikkisoft saa tällä kertaa pelejä ulos.

Tämän vanhemman jutun mukaan..

There are now 57 million active Xbox Live users across all Xbox gaming platforms, including Xbox One, Windows 10, iOS, and Android.

Xbox Live Has 57 Million Active Users, Gaming Business is Growing
 
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.


Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
Tuossapa ne tulikin, suurin osa lienee konsolin käyttäjiä ja määrä on tosiaan kasvanut koko ajan. Todella heikoista laite myynneistä huolimatta peli bisnes tuntuu xboxilla kannattavan.
Xboxin tulot kasvaneet, vaikka laitteita myyty vähemmän kuin edellisessä laitesukupolvessa
 
Tuossapa ne tulikin, suurin osa lienee konsolin käyttäjiä ja määrä on tosiaan kasvanut koko ajan. Todella heikoista laite myynneistä huolimatta peli bisnes tuntuu xboxilla kannattavan.
Xboxin tulot kasvaneet, vaikka laitteita myyty vähemmän kuin edellisessä laitesukupolvessa

Haluatkos avata meille muillekin kuinka päättelet yhtään mitään kannattavuudesta pelkän liikevaihdon perusteella, joka on junnannut paikallaan koko Xbox Onen olemassaolon ajan?
 
Haluatkos avata meille muillekin kuinka päättelet yhtään mitään kannattavuudesta pelkän liikevaihdon perusteella, joka on junnannut paikallaan koko Xbox Onen olemassaolon ajan?
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?
 
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?
MS on onnistunut monessa Microsoft’s Surface and cloud focus helps boost Q4 earnings as Xbox sales disappoint
"Xbox Live active users did grow to 65 million in the quarter though, thanks to the wide range of users across Xbox One consoles, Windows 10 PCs, and mobile devices like iOS and Android. "
MS heikko kohta on XBox, mutta pilvipalveluissa se on vahva, kuten tuo game pass. Asiakaskuntaa on laajennettu onnistuneesti konsolien ulkopuolelle. Myös pelien ulkopuolella menee hyvin, joten pohja on hyvä eikä pienet taka-iskut lannista.

Viime vuodelta PC gaming made up 25% of industry revenue in 2018
Peleihin kulutetut rahat: Mobiili 47%, Konsolit 28%, PC 25%
Konsolit yhteensä ovat noin PC:n tasoa, mutta mobiili vie melkein puolet kakusta. Kuinka paljon XBoxin nousu johtuu mobiilimarkkinoille menosta?

Itse odotan vahvasti mitä MS:lla on PC-pelaajien varalle, näyttää hyvälle. Enkä unohda tulevaa konsoliakaan, mutta sen näkee kun uusi sukupolvi tulee kumpi on parempi.
 
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?

Edelleenkään kun se liikevaihto ei kerro mitään kannattavuudesta yhtään mitään. Liikevaihdon kasvukin on luokkaa kitukasvu etenkin kun verrataan kilpailijoihin, joten jossain on menty pahasti vikaan.

Vertailun vuoksi Sonylla pelkkä PSN-myynti on enemmän kuin koko räkspoksin pelipuolen liikevaihto ja tämän kasvu on ollut aivan eri dekadilla:

PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals

Joten millään mittareilla katsottuna MS:n Xbox-osaston toiminta ei ole kyllä vakuuttanut. Kertoohan se jo paljon että ainoa edes etäisesti sijoittajille bisnestä kuvaava mittari on liikevaihto ja sen surkea kehitys. @draco76 MAU:n esittäminen on aivan turhaa, kun tämä ei kerro paljonko keskiverto käyttäjä tuo rahaa sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.
 
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.
No vaikka siinä jos vertaat tuohon PSN tilastoon joka kertoo Sonyn puolelta kasvun olevan ihan älyttömän kovaa luokkaa.

DyTSSMlWoAARBlJ.jpg
 
Muutama kysymys:

Mitä Android/iOS käyttäjä tuo microsoftille? Voinko siis asentaa xbox liven androidiin ja katsella sieltä trophyjä ja se lasketaan yhdeksi käyttäjäksi?

EDIT: Tarkoittaako yllä oleva PSN profit kuvaaja että sonyllä on PSN:stä tuloja pelkästään 2018 vuonna melkein 10Miljardia dollaria?
 
No vaikka siinä jos vertaat tuohon PSN tilastoon joka kertoo Sonyn puolelta kasvun olevan ihan älyttömän kovaa luokkaa.

DyTSSMlWoAARBlJ.jpg

On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.
 
Muutama kysymys:

Mitä Android/iOS käyttäjä tuo microsoftille? Voinko siis asentaa xbox liven androidiin ja katsella sieltä trophyjä ja se lasketaan yhdeksi käyttäjäksi?

EDIT: Tarkoittaako yllä oleva PSN profit kuvaaja että sonyllä on PSN:stä tuloja pelkästään 2018 vuonna melkein 10Miljardia dollaria?
Microsoft laskee nuo android tyypitkin MAU lukuun eli varsin omituinen tapa esittää jotain.
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.
Ei varmaan kukaan koska sen verran murskaava Sony on ollut tässä sukupolvessa. Bisnestähän ne tekevät ja sen takia Sony seurasi Microsoftin mallia ja laittoi verkkopelaamiset maksullisiksi.
 
Edelleenkään kun se liikevaihto ei kerro mitään kannattavuudesta yhtään mitään. Liikevaihdon kasvukin on luokkaa kitukasvu etenkin kun verrataan kilpailijoihin, joten jossain on menty pahasti vikaan.

Vertailun vuoksi Sonylla pelkkä PSN-myynti on enemmän kuin koko räkspoksin pelipuolen liikevaihto ja tämän kasvu on ollut aivan eri dekadilla:

PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals

Joten millään mittareilla katsottuna MS:n Xbox-osaston toiminta ei ole kyllä vakuuttanut. Kertoohan se jo paljon että ainoa edes etäisesti sijoittajille bisnestä kuvaava mittari on liikevaihto ja sen surkea kehitys. @draco76 MAU:n esittäminen on aivan turhaa, kun tämä ei kerro paljonko keskiverto käyttäjä tuo rahaa sisään.
Sony menee menojaan, siitä tässä ei ollut kyse. Liikevaihdon jatkuva kasvu vaikka konsoli myynnit sakkaa, on hyvä asia. Käyttäjiä tulee koko ajan lisää, pelipuoleen on panostettu, game pass ultimate yms. Hyvältä näyttää näin Xbox pelaajan vinkkelistä tarkasteltuna.
 
Eikös tossa Sony jutussakin ole kyse
Microsoft laskee nuo android tyypitkin MAU lukuun eli varsin omituinen tapa esittää jotain.
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
Mutta jos se yksi ja sama live account käy joka laittelle niin ei niitä mitenkään erikseen varmaan lasketa
 
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.

Vastasin tähän tuonne Xbox One -ketjuun, kun tuolla eräs sankari näkyi alkaneen keulia ko. asialla.

Sony menee menojaan, siitä tässä ei ollut kyse. Liikevaihdon jatkuva kasvu vaikka konsoli myynnit sakkaa, on hyvä asia. Käyttäjiä tulee koko ajan lisää, pelipuoleen on panostettu, game pass ultimate yms. Hyvältä näyttää näin Xbox pelaajan vinkkelistä tarkasteltuna.

Yritähän nyt ymmärtää että sen pelkän liikevaihdon kasvattaminen ei ole mikään itseisarvo, vaan siitä kasvaneesta määrästä rahaa kun tulee jäädä jotain käteenkin, jota sitten ilmaistaan bisneksen kannattavuudella. Tätä kuten jo useampaan otteseen totesin ei mikään kerro, joten pelkän liikevaihdon perusteella et voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä bisneksen tilasta.

Paljon on tosiaan tehty uudistuksia MS:n pelipuolella, itse vaan odottelen sitä milloin tämä alkaa näkymään viivan alla. Persnettoa toistuvasti tekevillä firmojen osilla kun on Microsoftin tapauksessakin tapana saada kirveestä, kuten lafkan puhelinpuoli sai karvaasti kokea.
 
Viimeksi muokattu:
Vastasin tähän tuonne Xbox One -ketjuun, kun tuolla eräs sankari näkyi alkaneen keulia ko. asialla.



Yritähän nyt ymmärtää että sen pelkän liikevaihdon kasvattaminen ei ole mikään itseisarvo, vaan siitä kasvaneesta määrästä rahaa kun tulee jäädä jotain käteenkin, jota sitten ilmaistaan bisneksen kannattavuudella. Tätä kuten jo useampaan otteseen totesin ei mikään kerro, joten pelkän liikevaihdon perusteella et voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä bisneksen tilasta.

Paljon on tosiaan tehty uudistuksia MS:n pelipuolella, itse vaan odottelen sitä milloin tämä alkaa näkymään viivan alla. Persnettoa toistuvasti tekevillä firmojen osilla kun on Microsoftin tapauksessakin tapana saada kirveestä, kuten lafkan puhelinpuoli sai karvaasti kokea.
Harvemmin huonoa tulosta tekevien firmojen liikevaihto kasvaa tasaisesti. Konsoli myynnit sakkaa, joten palveluihin on panostettu koko ajan enemmän seuraavaa geniä ajatellen.
 
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
Oletko ihan varma, eikö tuo ole myyntiä, ei suoraa tulosta?

Myynnit MS:llä pelipuolella 2018 netistä nopeasti vilkaistuna 11.5miljardia USD, Nintendolla 9.5miljardia USD.
 
Oletko ihan varma, eikö tuo ole myyntiä, ei suoraa tulosta?

Myynnit MS:llä pelipuolella 2018 netistä nopeasti vilkaistuna 11.5miljardia USD, Nintendolla 9.5miljardia USD.
PlayStation Network generated over $12.5 billion USD of revenue in 2018, making Sony's network service a bigger earner than Microsoft's entire gaming division and all of Nintendo.

PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals
 
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
 
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
Itseasiassa taitaa olla juuri niin, että pelkät PSN myynnit ylittävät nuo molemmat eikä yhteensä. Joku voisi kaivella tilastoja Sonyn pelipuolen tuloksista niin nähdään mikä tilanne on konsolivalmistajien vertailussa.

Haluatko avata tuota "tuonkin" väitettäsi?
 
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
Tämä.

Lisäksi näissä talousjutuissa kannattaa muistaa erot liikevaihdon, liikevoiton yms osalta.
 
Itseasiassa taitaa olla juuri niin, että pelkät PSN myynnit ylittävät nuo molemmat eikä yhteensä. Joku voisi kaivella tilastoja Sonyn pelipuolen tuloksista niin nähdään mikä tilanne on konsolivalmistajien vertailussa.
Jos nyt oikein katsoin, niin Sonyn liikevaihto pelipuolella 20.5miljaria USD viime finanssivuodelle. Voittoa 2.8miljardia USD. Valuuttakurssit voi vaikuttaa USD-muunnoksissa, laskin tämän päivän kurssilla.
 
On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.

Ei tuo PS+ palvelusta maksaminen muuta tilastoa varsinaisesti olennaisesti miksikään, kun tämän osuus liikevaihdosta on 200-300 miljoonaa dollaria per vuosi.
 
Ei tuo PS+ palvelusta maksaminen muuta tilastoa varsinaisesti olennaisesti miksikään, kun tämän osuus liikevaihdosta on 200-300 miljoonaa dollaria per vuosi.

Kuulosti oudolta noin pieni luku jos arvioi maksajia olevan vaikka 30-40 miljoonaa. Pikainen google ja siellä kerrotaan että ps+ liikevaihto yhdellä neljänneksellä on jo vajaa 700 miljoonaa. Puhutaan revenue driverista. Että skipiduveinau.
 
Kuulosti oudolta noin pieni luku jos arvioi maksajia olevan vaikka 30-40 miljoonaa. Pikainen google ja siellä kerrotaan että ps+ liikevaihto yhdellä neljänneksellä on jo vajaa 700 miljoonaa. Puhutaan revenue driverista. Että skipiduveinau.

Pilkkuvirhe paholainen tuli laskelmia sotkemaan, pahoittelut. Mutta tuokin 24 pinnan osuus osuus 12,5 miljardista ei selitä eroa liikevaihdoissa vaikka MS:n piti tässä genissä olla digikaupan edelläkävijä? :think:

Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.

Joo tähän vaaditaan jo koko pelipuolen liikevaihto FY17 osalta:

The PlayStation gaming division saw revenue for the year top $18 billion, an 18% increase over the previous year with credit being given to PS4 software sales as a key component of that growth. Operating income for the year was $1.69 billion, a healthy 31% increase Y-o-Y.

Sony Group Annual Earnings Breakdown - Revenue and Profit Improvement Marches On

edit: korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Maniacille: Myytyjen konsoleiden määrä 90m vs 40m selittää eron liikevaihdossa. Tästä kun nyt ei ollut kyse. 24 pinnan osuus alkaa hyvinkin selittää hurjaa kasvua PSN liikevaihdossa.

Selvennän nyt vielä. PS3 möi läjäpäin konsoleita mutta PSN liikevaihto oli onnetonta. Siitä on hyvä lähteä veloittamaan palveluista joten kasvu on merkittävä.

360 myytiin iso määrä mutta Microsoftilla oli jo hyvä liikevaihto goldia myymällä --> kasvu % jää väistämättä pienemmäksi.

Tavallaan Xbox oli edelläkävijä digikaupassa mutta eipä tuossa lopulta auta mikään jos toinen myy yli tuplasti enemmän rautaa. Mutta Xboxin liikevaihdon kehityksen julistamalla kitukasvuksi perusteena PSN kasvu, on harhaanjohtava.
 
Maniacille: Myytyjen konsoleiden määrä 90m vs 40m selittää eron liikevaihdossa. Tästä kun nyt ei ollut kyse. 24 pinnan osuus alkaa hyvinkin selittää hurjaa kasvua PSN liikevaihdossa.

Selvennän nyt vielä. PS3 möi läjäpäin konsoleita mutta PSN liikevaihto oli onnetonta. Siitä on hyvä lähteä veloittamaan palveluista joten kasvu on merkittävä.

360 myytiin iso määrä mutta Microsoftilla oli jo hyvä liikevaihto goldia myymällä --> kasvu % jää väistämättä pienemmäksi.

Tavallaan Xbox oli edelläkävijä digikaupassa mutta eipä tuossa lopulta auta mikään jos toinen myy yli tuplasti enemmän rautaa. Mutta Xboxin liikevaihdon kehityksen julistamalla kitukasvuksi perusteena PSN kasvu, on harhaanjohtava.

Eikös MS:llä jo keulittu siitäkin että konsolilla olisi parempi attach rate, jolloin softaa liikkuisi enemmän suhteessa rautaan kuin pleikkaripuolella? Eli pelkästään konsolien absoluuttisen määrän erotuksella erot liikevaihdossa ei selity, etenkin kun MS:n tavoitteena on saada myös PC-puolen potentiaaliset asiakkaat tulovirtojensa tueksi. Ilmeisesti MS:n PC-strategia ei ole ottanut vielä tulta alleen, sillä tämä potentiaalinen asiakaskunta on edelleen hyödyntämättä ja on näin myös jatkossakin ellei palvelun laatu alan parantua. Jossain siis mättää ja pahasti.

Greenberg: Xbox Userbase Is Composed of More Hardcore Players, They've Always Been on Our Side

Edelleenkin se 76 pinnaa tulee muualta kuin PS+ palvelusta, joten se kasvun ajuri löytyy sieltä toisin kuin yrität väittää. PS+ palvelun maksullisuus on sitä jatkuvaa tuloa, johon myös MS pyrkii lisääntyneillä tilauspalveluillaan.

Xboxin liikevaihdon kasvu on edelleen sitä kitukasvuista verrattuna kilpailijoihin, sentään Nipan floppaus Wii U:n vuoksi pystyttiin päihittämään. Nythän voidaankin jännätä meneekö Switch vielä kalkkiviivoilla ohitse ennen seuraavaa sukupolvea.
 
Ja vastaus Maniacille: Jos Sonyn pelipuolen liikevaihto vuonna 2018 oli about tuplasti Microsoftin pelipuolen liikevaihto niin eipä tuo kovin kaukaa haettua ole selittää liikevaihdon eroja myytyjen konsolien määrällä. Vai millä sinä niitä selität?

Etkä nyt vieläkään tuntunut ymmärtävän mitä kirjoitin. Sonyn digimyynnit (subit ym) oli pohjalukemissa ennen PS4 niin tottakai prosentuaalinen liikevaihdon nousu on kova. PS+ on siinä kova ajuri jos neljäsosa liikevaihtoa on sieltä. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, pelejä myydään enemmän diginä jne. Microsoftilla oli tässä etumatka, siksi liikevaihdon prosentuaalinen nousu ei ole niin kova.

Mitä tohon myyntimies Nelsoniin tulee, sen jutut kannattaa aina ottaa varauksella. Mutta.. toisessa threadissa mainitsit että boxin myynnit takkuaa ja niitä myydään alennuksilla. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa. Game passia saa usein eurolla mikä tuskin liikevaihtoa juuri nostaa. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa.

Voisiko se olla että asiakaskunta tosiaan ostaa pelejä ja palveluita? Joku kauppa se käy.

edit. Niin jäi mainitsematta, että Xboxin digimyyntien osuus koko peliosaston liikevaihdosta voi hyvinkin olla suhteessa isompi kuin Sonyn vastaava. Mene ja tiedä.
 
Ja vastaus Maniacille: Jos Sonyn pelipuolen liikevaihto vuonna 2018 oli about tuplasti Microsoftin pelipuolen liikevaihto niin eipä tuo kovin kaukaa haettua ole selittää liikevaihdon eroja myytyjen konsolien määrällä. Vai millä sinä niitä selität?

Etkä nyt vieläkään tuntunut ymmärtävän mitä kirjoitin. Sonyn digimyynnit (subit ym) oli pohjalukemissa ennen PS4 niin tottakai prosentuaalinen liikevaihdon nousu on kova. PS+ on siinä kova ajuri jos neljäsosa liikevaihtoa on sieltä. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, pelejä myydään enemmän diginä jne. Microsoftilla oli tässä etumatka, siksi liikevaihdon prosentuaalinen nousu ei ole niin kova.

Mitä tohon myyntimies Nelsoniin tulee, sen jutut kannattaa aina ottaa varauksella. Mutta.. toisessa threadissa mainitsit että boxin myynnit takkuaa ja niitä myydään alennuksilla. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa. Game passia saa usein eurolla mikä tuskin liikevaihtoa juuri nostaa. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa.

Voisiko se olla että asiakaskunta tosiaan ostaa pelejä ja palveluita? Joku kauppa se käy.

edit. Niin jäi mainitsematta, että Xboxin digimyyntien osuus koko peliosaston liikevaihdosta voi hyvinkin olla suhteessa isompi kuin Sonyn vastaava. Mene ja tiedä.

Olisiko quoten käyttö liikaa vaadittu, jotta keskustelua on helpompi muidenkin seurata? Samalla myös väärinymmärrysten riski pienenee kun tiedetään tarkasti mitä viestiä ylipäätään on lainattu.

En nyt puhu pelkästään prosentuaalisesta kasvusta, sillä se on harhaanjohtavampi mitä pienempi lähtötaso on. Ihan absoluuttisella tasollakin kasvu on ollut todella rajua, kuten ao. tilasto esittää:

Sony sales by business segments 2012-2018 | Statista

Tämän vuoksi Xboxin pelidivarin 30 pinnan liikevaihdon kasvulla keuliminen on lähinnä naurettavaa, kun tiedetään miten verrokeilla on vastaava ajanjakso mennyt. Pleikkarin puolella tätä kasvua kun on ihan turha yrittää niputtaa pelkästään PS+ palvelun suosion kasvuun ja eroon laitekannassa, kuten jo aiemmin totesin.

Joko siis MS:n PC-strategian implementointi kusee tällä hetkellä huolella tai Xbox HW-tilanne on vieläkin luultua heikompi, paha mennä sanomaan missä kusee kun tätä tietoa ei ole virallisesti saatavilla. Ainoa asia mikä tiedetään varmaksi on näiden liikevaihtojen erotus, muu on enemmän tai vähemmän spekulaatiota.

Kyseinen henkilö on Aaron Greenberg eikä Major Nelson. Tuubaa hän kyllä suoltaa vähän väliä, se on kyllä totta.

Liikevaihtohan voi toki kasvaa vaikka sillä euron game passilla, turha vaan kuvitella että tuosta jää jotain firmalle eteenpäin jaettavaksi. Tämän vuoksi pelkästä liikevaihdosta taloudellisena mittarina puhuminen on niin turhaa kuin olla ja voi, kuten olen jo useampaan otteeseen todennut.

Varmasti onkin tällä hetkellä kun HW-puolikin sakkaa totaalisesti, ilmeisesti 6TF ja 4K -sloganit eivät jaksaneet kantaa tämän pidemmälle.
 
Olisiko quoten käyttö liikaa vaadittu, jotta keskustelua on helpompi muidenkin seurata? Samalla myös väärinymmärrysten riski pienenee kun tiedetään tarkasti mitä viestiä ylipäätään on lainattu.

En nyt puhu pelkästään prosentuaalisesta kasvusta, sillä se on harhaanjohtavampi mitä pienempi lähtötaso on. Ihan absoluuttisella tasollakin kasvu on ollut todella rajua, kuten ao. tilasto esittää:

Sony sales by business segments 2012-2018 | Statista

Tämän vuoksi Xboxin pelidivarin 30 pinnan liikevaihdon kasvulla keuliminen on lähinnä naurettavaa, kun tiedetään miten verrokeilla on vastaava ajanjakso mennyt. Pleikkarin puolella tätä kasvua kun on ihan turha yrittää niputtaa pelkästään PS+ palvelun suosion kasvuun ja eroon laitekannassa, kuten jo aiemmin totesin.

Joko siis MS:n PC-strategian implementointi kusee tällä hetkellä huolella tai Xbox HW-tilanne on vieläkin luultua heikompi, paha mennä sanomaan missä kusee kun tätä tietoa ei ole virallisesti saatavilla. Ainoa asia mikä tiedetään varmaksi on näiden liikevaihtojen erotus, muu on enemmän tai vähemmän spekulaatiota.

Kyseinen henkilö on Aaron Greenberg eikä Major Nelson. Tuubaa hän kyllä suoltaa vähän väliä, se on kyllä totta.

Liikevaihtohan voi toki kasvaa vaikka sillä euron game passilla, turha vaan kuvitella että tuosta jää jotain firmalle eteenpäin jaettavaksi. Tämän vuoksi pelkästä liikevaihdosta taloudellisena mittarina puhuminen on niin turhaa kuin olla ja voi, kuten olen jo useampaan otteeseen todennut.

Varmasti onkin tällä hetkellä kun HW-puolikin sakkaa totaalisesti, ilmeisesti 6TF ja 4K -sloganit eivät jaksaneet kantaa tämän pidemmälle.
Kuka sillä liikevaihdon kasvulla on keulinut? Lähinnä porukka ennustaa Mikkiksen pelipuolelle konkurssia, kun konsolit ei ole mennyt kaupaksi. Nykyisellä palveluihin panostamisella, MS petaa jo seuraavaa geniä. Tämän genin MS hävisi jo launchissa.
 
Kuka sillä liikevaihdon kasvulla on keulinut? Lähinnä porukka ennustaa Mikkiksen pelipuolelle konkurssia, kun konsolit ei ole mennyt kaupaksi. Nykyisellä palveluihin panostamisella, MS petaa jo seuraavaa geniä. Tämän genin MS hävisi jo launchissa.
No vaikka tuolla toisessa ketjussa. Olet käynyt tykkäämässäkin :)



Hyvältä näyttää Xbox-osaston kehityssuunta, kun Xbox Onen aikakaudella on menty selvästi jo Xbox 360-aikojen edelle. :tup: Pelkästään liikevaihdon kasvu on ollut yli +30% 2013 vs 2019. Softamyynnit ja etenkin Game Pass näyttäisivät olevan vetureina.

Myös CEO Satya Nadella kommentoi pelipuolen näkymiä: Satya Nadella: Microsoft is "well positioned" to expand beyond traditional gaming
 
No vaikka tuolla toisessa ketjussa. Olet käynyt tykkäämässäkin :)

Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.
 
Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.
Taisipa osua kohdilleen kun noin katkeraa tekstiä tuli :think:
 
Huomautus - turhan aiheeseen liittymättömän videon postaaminen provosointitarkoituksissa
Olet ymmärtänyt tämänkin asian väärin :)
Hassua kun vastaan toiselle ja puutut siihen ja käyt henkilökohtaiseksi. Olet ymmärtänyt taas väärin.



ps. Jos tähän on vielä jotain niin jatkot kannattaa laittaa YV:llä
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tätä jo joku tässä vilskeessä maininnut, mutta markkinatalouden perussääntöjä on se että vaikka se tulos olisi positiivinen, niin jos kasvuprosentit ovat pienempiä kuin kilpailijoilla, niin kasvat hitaammin kuin markkinat ja olet jäämässä jalkoihin. Microsoft ryssi melkoisen lahjakkaasti nykyisen sukupolvensa jo alkumetreillä nuolemalla liikaa pelinkehittäjiä uhkaamalla tappaa käytännössä käytettyjen pelien markkinat. No se backfiretti hyvin takaisin ja sitten oli vielä nuo Kinect-sähläämiset, surkea yksinoikeuspelirintama ja mitä lie. Sony taas saanut yllättävän hyvin tuulta alleen VR-laseilleen ja käsissä kova setti yksinoikeuspelejä. Nykyisten AAA-pelien kehittäminen on sen verran kallista puuhaa, että on Microsoftin kokoisellekin jätille melko haastava rasti saada isoja pelinimiä konsolinsa taakse kun kilpailijan markkinapeitto on kaksinkertainen. Osittain tämän takia MS yrittää nyt kovalla hingulla saada PC-puolta samaan koriin, mutta sitten pakettia sekoittaa Steam, Epic, Origin, Uplay ja Stadia.

Melkoisen kovan ponnistuksen MS joutuu tekemään että pääsee Sonyn imuun. Teknistä ylivoimaa on hankala saada kun raudan kummallekin toimittaa sama taho ja vaikka nyt kummallakin on omat variaationsa, niin perusratkaisut ovat kuitenkin samat. Jäljelle jää siis sisältö, käytettävyys ja hintataso. Hintatasosta raudassa ja peleissä voidaan tinkiä, mutta se kaikki menee raudantoimittajan piikkiin sillä pelifirmat eivät lähde omia katteitaan syömään eli aika huono kortti tuo. Käytettävyys ja oheissälä on yksi keino, jossa Nintendo on ollut aika aktiivinen esim. näiden pahviohjaimien kanssa. Xboxin Kinect kuitenkin floppasi ja Sonyllä jo aika vahva VR-jalansija. Oma veikkaus on että MS tuo seuraavaan konsoliinsa oman Hololensinsä tai jonkun sen derivaation. Jotain tällaista edes vähän mullistavaa olisi pakko tuoda sillä sisältöpuolellakin keistation on aika lailla ääsboksia edellä.
 
En tiedä onko tätä jo joku tässä vilskeessä maininnut, mutta markkinatalouden perussääntöjä on se että vaikka se tulos olisi positiivinen, niin jos kasvuprosentit ovat pienempiä kuin kilpailijoilla, niin kasvat hitaammin kuin markkinat ja olet jäämässä jalkoihin. Microsoft ryssi melkoisen lahjakkaasti nykyisen sukupolvensa jo alkumetreillä nuolemalla liikaa pelinkehittäjiä uhkaamalla tappaa käytännössä käytettyjen pelien markkinat. No se backfiretti hyvin takaisin ja sitten oli vielä nuo Kinect-sähläämiset, surkea yksinoikeuspelirintama ja mitä lie. Sony taas saanut yllättävän hyvin tuulta alleen VR-laseilleen ja käsissä kova setti yksinoikeuspelejä. Nykyisten AAA-pelien kehittäminen on sen verran kallista puuhaa, että on Microsoftin kokoisellekin jätille melko haastava rasti saada isoja pelinimiä konsolinsa taakse kun kilpailijan markkinapeitto on kaksinkertainen. Osittain tämän takia MS yrittää nyt kovalla hingulla saada PC-puolta samaan koriin, mutta sitten pakettia sekoittaa Steam, Epic, Origin, Uplay ja Stadia.

Melkoisen kovan ponnistuksen MS joutuu tekemään että pääsee Sonyn imuun. Teknistä ylivoimaa on hankala saada kun raudan kummallekin toimittaa sama taho ja vaikka nyt kummallakin on omat variaationsa, niin perusratkaisut ovat kuitenkin samat. Jäljelle jää siis sisältö, käytettävyys ja hintataso. Hintatasosta raudassa ja peleissä voidaan tinkiä, mutta se kaikki menee raudantoimittajan piikkiin sillä pelifirmat eivät lähde omia katteitaan syömään eli aika huono kortti tuo. Käytettävyys ja oheissälä on yksi keino, jossa Nintendo on ollut aika aktiivinen esim. näiden pahviohjaimien kanssa. Xboxin Kinect kuitenkin floppasi ja Sonyllä jo aika vahva VR-jalansija. Oma veikkaus on että MS tuo seuraavaan konsoliinsa oman Hololensinsä tai jonkun sen derivaation. Jotain tällaista edes vähän mullistavaa olisi pakko tuoda sillä sisältöpuolellakin keistation on aika lailla ääsboksia edellä.
Eihän edellis geniin nähden puolittunutta konsoli myyntiä, voi pitää mitenkään hyvänä asiana. Kuten mainitsit, niin MS ryssi tämän genin alun todella lahjakkaasti, mikä taas pakotti sen satsaamaan palveluihin ja niihin peleihin. Monelta tuppaa unohtumaan, että Pleikka on johtanut markkinoita jo vuodesta 1994 joten ei sitä niin vain syrjäytetä. MS alati kasvava liikevaihto ja jatkuvasti nousevat käyttäjämäärät, lupaa hyvää seuraavaa geniä ajatellen.
 
Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.

Ei korppi korpin silmää noki.

Mitäs tässä nyt on dissattu ja vähätelty? Ihan asiallista kritiikkiähän tässä kohti omistamaani tuotetta kohtaan olen esittänyt, ilmeisesti tämä on sitten näille innokkaimmille kannattajille liikaa kun alkaa tarve henkilökohtaisuuksiin menemiselle. :think: Haluatkos eritellä tarkemmin, missä on rysäytetty päin seinää, vai onko tämä epätoivoinen yritys vähätellä kritiikkini paikkaansapitävyttä?

No olipa kauheeta keulimista tosiaan.
Rauta ei käynyt kaupaksi, joten panostettiin palveluihin ja se kantaa hedelmää.

Kantaa hedelmää? Millä perusteella? Noilla annetuilla mittareilla kun on aivan mahdotonta sanoa kuinka bisnes kehittyy todellisuudessa.
 
Xboxin pomo Phil Spencer paljastaa: “Emme halua aiheuttaa suuria vaikeuksia Sonylle.” | Muropaketti.com

Konsolisodasta on puhuttu jo siitä saakka, kun Microsoftin ja Sonyn pelilaitteet tulivat markkinoille. Sota on aivan liian vahva termi, sillä Microsoftin Xbox-pomo Phil Spencerin mielestä Sonyn kyykyttäminen ei kuulu Xboxin toimintasuunnitelmaan.

Spencer kokee, että peliteollisuus on yhä kasvussa, eikä markkinoilla pärjääminen vaadi kilpailijan alas vetämistä. Asiasta uutisoi Gaming Bolt -sivusto.

“Kuuntelen aina pelaajayhteisöä, ja on monia joiden mielestä kilpailijat tulee murskata, jotta oma tuote menestyisi mahdollisimman hyvin. Itse en ole tätä mieltä. Kun Sonyn ja Microsoftin yhteistyö suoratoistopalveluiden kehittämisestä tuli julkisuuteen, ihmeteltiin miksi Microsoft auttaa Sonya.”

Spencer tiivistää, että Microsoft on tehnyt kilpailijansa kanssa yhteistyötä jo pitkään: Sony on tuonut markkinoille PC-laitteita, joissa on Windows käyttöjärjestelmänä. Lisäksi Sony käyttää Microsoftin työkaluja pelikehitykseen.

“Ajatus siitä, että meidän tulisi saada Sony suuriin vaikeuksiin, jotta Xbox menestyisi mahdollisimman hyvin, ei ole enää tätä päivää.”
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom