Sonyn Kenichiro Yoshida antoi haastattelunsa Wall Street Journal -lehdelle, jossa jakoi ajatuksiaan Sonyn päästrategiasta koskien PlayStation 5 -konsolia ja sen tulevaa elinkaarta.
PS5 tulee keskittämään pelitarjontansa pääasiassa kaikkein hienoimpiin, suurimpiin ja laadukkaimpiin AAA-peleihin. Sen kohdeyleisöä ovat hardcore-pelaajat, jotka ovat uusimman ja kauneimman pelin perässä. Näin ollen indie-pelit jäävät suurimmaksi osaksi Xbox Scarlettille ja PC:lle, joista PS5 haluaa erottua. Indie-pelejä otetaan tietenkin mukaan PS Storeen, mutta ne ovat taka-alalla AAA-pelien ollessa ykköstarjontaa.
– Sony ei koe Xboxia uhkana, sillä heidän tarjonnassaan on valtavasti indie-pelejä. Nintendo ei myöskään ole varteenotettava uhka, sillä Nintendon pelit ovat suunnattuja pääasiassa lapsille, Yoshida tivaa.
Sony pitää myyntivalttinaan konsolinsa suorituskykyä ja kohderyhmänään “pc-pelaajia”, jotka haluavat pelata mukavasti sohvalla. Konsolin vetonaulana toimii suorituskyky, mm. ray-tracing-tuki, 8K-resoluutio, nopeat latausajat ja nopea ruudunpäivitys.
PS5-konsolin julkaisuajankohta ei ole vielä selvillä, mutta oletuksena on sama ajankohta kuin Xbox Scarlettilla, joka julkaistaan jouluna 2020.