Tai peliläppäri? Onnistuu se pelaaminenkin sitten.
Avasin jo sen heikkoudet verrattuna muihin läppäreihin ei-pelipuolella. Annetaan olla. Ihmettelen miten jaksat tästä vääntää, kun monen muun (ehkä keskustelun kannalta paljon kiinnostavamman) asian kohdalla stoppaat keskustelun heti seinään, vaikka sulta kysyisi suoraan monta kertaa asiasta.
Niillä ei ole tietokoneita tai sitten on pöytäkoneet. Kukaan ei harrasta läppärien äärellä notkumista vapaa-ajalla.
Okei. Voidaan siis unohtaa aiemmin esitetty näkemys siitä, että jonkunlainen PC on pakko omistaa. Mielestäni hyvä juttu.
En kyllä edelleenkään ymmärrä kuka muu kuin PC:llä pelaava hakisi vapaa-ajan satunnaiseen konekäyttöön perinteisen pöytäkoneen nykypäivänä.
Olen mielestäni kirjoittanut sen siten että kohdistan perustelut omiin muihin harrastuksiini, käyttänyt sanaa ’jos’ kuten itse käytit sanaa ’kun’, tai olen vastannut toisen käyttäjän viesteihin joissa on esitetty peruste pitää tietokonetta muuten. Pahimmassa tapauksessa olen ujuttanut epähuomiossa omaa subjektiivista näkemystäni osaksi objektiivista väittelyä. Sori siitä.
En nyt jaksa tässä kohtaa tällaista hiustenhalkomista kanssasi. Pahoittelut.
Useimmiten on. Se kun pakottaa ostamaan ergonomisemmat hallintalaitteet.
Tämä on saman luokan meriselitys kuin se sinun vihaamasi "no ei pöytäkonetta voi laittaa olkkariin". Läppärin voi laittaa kiinni ulkoiseen näyttöön ja ostaa sille ergonomiset hallintalaitteet eli sitä voi käyttää tismalleen samoin kuin pöytäkonetta.
Eli ne sun alennuskoneet mistä puhuit oli luultavasti just noita. Eikö?
Ei ole. Selvästi sanoin, että esimerkiksi koko elokuu myytiin 949€ hintaan M4 Macbook Air 13". Sitten myöhemmin tarkensin, että tuosta ei saa edes 8GB mallia, kun et tiennyt sitä (se on ok).
Syytit minua olkiukkoilusta heti alkuun ja nyt olkiukkoilet itse sen jälkeen, kun on lyöty jo kaikki tiedot pöytään. Melkoista.
Ollaanko taas palattu pohtimaan myös käytetyn raudan hintoja? Käytetty peli-pc runko irtoaa n. 300 eurolla, siihen sit vaan näyttis ja kovaa ajoa.
Se oli esimerkki tilanteesta, jossa 8GB kone voisi olla fiksu. Tuli puhtaasti siitä Chromebookistasi. Muuten olen tarkoittanut noita 800-1000€ välillä myytyjä uusia 16GB malleja.
Ihan oikeasti menit sitten lainaamaan yhden yksittäisen sanan toisen viestistä... Ihan niinkuin tämä viestien pilkkominen tuhanteen osaan ei olisi muutenkin jo riittävän sekavaa. Olisi paljon helpompi seurata keskustelua, jos kirjoitettaisiin kokonaisuuksia eikä tämmöisiä palasteluja. Tästäkin maininnut monta kertaa mutta ei taida vaan onnistua.
No sit ostaa sen pöytäkoneen, jos se kerran on sinustakin järkevin valinta. Eikö?
Ai max 395+ läppäri nyt noin esimerkkinä on keskihintaisen mäkin hintainen. Akkukesto on suht hyvät 10h, paino itseasiassa matalempi kuin saman koon airissa. Ihan käyttökelpoisia laitteita jos on pakko saada höyhenen kevyt läppäri hyvillä ominaisuuksilla. Näyttökin tuossa on parempi kuin missään mäkissä.
En nyt ymmärrä miten sait spinnattua tämän näin. En sanonut pöytäkonetta järkevimmäksi valinnaksi noin yleisesti. Sitten se on, jos hankitaan tietokone pelaamiseen. Ilmaisin etten näe kalliissa pelikannettavissa järkeä kuin tietyissä tilanteissa. Ja ne tilanteet eivät kohdallani toteudu.
Kyllähän sillä saa paremman pelikokemuksen kuin tuolla alelaarimäkki+pari tuhnukonsolia -setillä. Aika raju kompromissi siinäkin siis.
Ehkä jonkun aikaa. Sitten onkin melko kallis keikka, kun päivittää. Noissa kahden tonnin 14" koneissa taitaa olla ihan maksimissaan 5070 mobile (usein 5060), jossa on 8GB muistia. Kuulostaa vähän nihkeältä PC maailmassa. Eikä noissa ole edes mahdollisuutta päivittää näyttistä, kuten pöytäkoneessa.
Ihmettelen vähän tätä kannatusta peliläppäreille sieltä suunnalta. Lieneekö siksi, että sillä saa taas oltua eri mieltä toisen kanssa. Olisi ajatellut, että et pidä itsekään noita järkevinä.
GFN tarjoaa kyllä paremmat tehot ja halvemman hinnan kuin konsolit. Tässä sitä on verrattu siihen että ostaa pc:n. Konsolit kannattaa jättää joo väliin edelleenkin.
Mitään syytä konsoligeneraatiovertaukseen ei siis ollut. GFN:ssä se rauta päivittynee ainakin 2 kertaa konsoligeneraation aikana vs. jos ajatus oli ostaa pöytäkone n. 7v ajaksi. On myös mm. täysin äänetön ja virtapihi ratkaisu, kun ajelee vaikka sillä (passiivijäähdytetyllä) MBA:lla.
en ymmärrä miten se liittyy tähän läppärikeskusteluun. Vertasin kyseisen pelin tyypillistä konsolikokemusta perustason pc pelikokemukseen. Se rullaa melkein millä vaan pc:llä tuon 4k/120. Myös peliläppärillä.
Liittyy siten, että sillä läppäri+GFN kombolla oli ajatus tehdä kotona samat asiat kuin pöytäkoneella. Ei sen GFN tarvitse toimia muualla, kun ei se pöytäkonekaan toimi. Jos se toimii, niin se on vain plussaa.
Sillä vaan sit toisaalta ei pelata reissussa, kuten switchillä, peliläppärillä tai vaikka steam deckillä. Melkonen kompromissi.
Huoh. Ei ollut tarve. Et ole itsekään sille hirveästi antanut aiemmin painoarvoa. Eikä pelata sillä pöytäkoneellakaan.
Laita lainaus toki. Kuulostaa että joku muistaa jotain olennaisesti väärin.
Jooh, minulla ei ole niin pakottavaa tarvetta voittaa ja olla oikeassa, että alkaisin kahlaamaan tämän ketjun historiaa löytääkseni aiemmat sanomisesi. Siitä on kuitenkin ehkä kuukausi tai pari. Eli en laita. Siihen todennäköisesti tässä luotatkin.
Se meni suunnilleen niin, että sanoin Switchillä voivan pelata myös muualla kuin kotona, toisin kuin pöytäkoneella. Tähän löytyi yllättäen taas joku konsti ja siksi aikaa unohdettiin muulla kuin paikallisella raudalla tehtävän toteutuksen heikkoudet.