PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Renkaanvaihto on paljon työläämpi kuin pleikan kiintolevyn lisääminen taikka edes näytönohjaimen vaihto pc:hen. Jos saa renkaat vaihdettua ja ikean kaapit kasattua, niin edes tietokoneen kasaus kokonaan ei tuota ongelmia.

En minä noita hommia kuitenkaan ihan suoraan vertaisi. Renkaanvaihdossa saa vedellä aika ronskein ottein, eikä onnistu aiheuttamaan vahinkoa, mutta tietokonetta kasatessa pienikin hosuminen voi saada aikaan vahinkoa. En välttämättä kovaakaan renkaanvaihtajaa laittaisi mulle konetta kasaamaan nollatietämyksellä. Fyysisesti raskaampi suoritus se ja ikean kaappien kasaaminen toki on, mutta koneen kasaaminen vaatii hieman enemmän tarkkuutta ja mielellään edes vähän ymmärrystä aiheesta.

En minä noita hommia kuitenkaan ihan suoraan vertaisi. Renkaanvaihdossa saa vedellä aika ronskein ottein, eikä onnistu aiheuttamaan vahinkoa, mutta tietokonetta kasatessa pienikin hosuminen voi saada aikaan vahinkoa. En välttämättä kovaakaan renkaanvaihtajaa laittaisi mulle konetta kasaamaan nollatietämyksellä. Fyysisesti raskaampi suoritus se ja ikean kaappien kasaaminen toki on, mutta koneen kasaaminen vaatii hieman enemmän tarkkuutta ja mielellään edes vähän ymmärrystä aiheesta.
Renkaan vaihdossa saa suurta vauriota tunkin kanssa sähläämällä taikka väärällä momentilla. Noita tapauksia on ollut. Kyllä renkaanvaihtajan tulee tietää asiansa.

Pleikan kiintolevyn vaihto puolestaan onnistuu suunnilleen, jos osaa vaihtaa patterit leluun. Monessa lelussa patterikansi on ruuvilla kiinni. Kaiketi jottei pieni söisi patteria.

En ole kuitenkaan samaa mieltä, joten jatkossakin kommentoin omiin kokemuksiini perustuen ja siinä laajuudessa kuin katson tarpeelliseksi. Aika vieras ajatus, että keskustelisin taiteenmuodosta nimeltä videopelit muutoin kuin omiin kokemuksiini pohjautuen.
Koetko tarpeelliseksi että ihmiset ketjussaan perustelevat mielipiteitään?
Hyvin vahvasti epäilen, että on PC:lle ainakaan täällä esitetyllä (~laillisella) tavalla peliä hoitanut pelattavaksi eli omin käsin dumpannut rommin kasetilta ja pelannut sitten sitä kopiota emulaattorilla.
Ihan konsolilla tuota pelasin. Kiitos kysymästä.
Eiköhän tässä tapauksessa toi vuoden viive ole kiini julkaisijasta enempikin, kun että kuin vaikeeta pelin porttaaminen saatoi olla.
Turha portata jollekkin marginaalialustalle kovalla kiireellä, etenkin kun gamepassboksille on ylipäänsä vaikea myydä pelejä tänä päivänä.

Renkaanvaihdossa saa vedellä aika ronskein ottein, eikä onnistu aiheuttamaan vahinkoa
Ei pidä paikkaansa. Alumiinivanteet saa rannemomentilla helposti paskaksi.

Renkaan vaihdossa saa suurta vauriota tunkin kanssa sähläämällä taikka väärällä momentilla. Noita tapauksia on ollut. Kyllä renkaanvaihtajan tulee tietää asiansa.

Pleikan kiintolevyn vaihto puolestaan onnistuu suunnilleen, jos osaa vaihtaa patterit leluun. Monessa lelussa patterikansi on ruuvilla kiinni. Kaiketi jottei pieni söisi patteria.
Veikkaan että aika monta ohjainta ja kaukosäädintä tullu ketjun konsolisankareilla kaappeihin, ku paristojakaan ei voi vaihtaa laitetta avaamatta.

Kauas se xbox ohjain kestääkään ilman että laitetta täytyy avata?

Eikun kerro sinä niitä lukuarvoja kun ei niitä huippunopeuksia ole muutkaan löytäneet 🤷‍♂️ Kohtuuttoman hinnan sen sijaan on.

Ei vaan kyse on siitä kun sinä olet purkamassa konsolia kun oikeasti sujautetaan vain muovipaneeli irti kyljestä. Tumput ja ruuvari varmaan pysyy sinullakin kädessä jos kerran akkupulttipyssykin.

#eriasia
Laittamastani linkistä löytyy, pitääkö laittaa kolmannen kerran? Ymmärrän et kun koneeseen menee viimeiset rahat, niin kohtalainenkin hinta aiheuttaa hikoilua🤷
Eli helppokäyttöisyys xboxin palikalle 100-0👍

Helldivers 2 on varmasti hyvä, toki ei mikään system selleri mikä on pakko saada heti.

Veikkaan että aika monta ohjainta ja kaukosäädintä tullu ketjun konsolisankareilla kaappeihin, ku paristojakaan ei voi vaihtaa laitetta avaamatta.

Kauas se xbox ohjain kestääkään ilman että laitetta täytyy avata?
2017 ostettu ohjain pelittää edelleen, oneX ja SX vakio ohjaimet oli tosin tuubaa.

Koetko tarpeelliseksi että ihmiset ketjussaan perustelevat mielipiteitään?

Ihan konsolilla tuota pelasin. Kiitos kysymästä.

Turha portata jollekkin marginaalialustalle kovalla kiireellä, etenkin kun gamepassboksille on ylipäänsä vaikea myydä pelejä tänä päivänä.

Ei pidä paikkaansa. Alumiinivanteet saa rannemomentilla helposti paskaksi.
Aika paljon sulla ruista ranteessa😳 sullahan varmaan nousee apollon akselilla jo 160kg💪
Ps. En oo koskaan saanu yksiäkään vanteita rikki

Et sitten jätä auton purkamista ammattilaisille? Ei sillä väliä käyttääkö ristikkoavainta vai pulttipyssyä.

Renkaanvaihto on paljon työläämpi kuin pleikan kiintolevyn lisääminen taikka edes näytönohjaimen vaihto pc:hen. Jos saa renkaat vaihdettua ja ikean kaapit kasattua, niin edes tietokoneen kasaus kokonaan ei tuota ongelmia.
Eihän se osaamisesta olekkaan kiinni, vaan ihan puhtaasti kiinnostuksen puutteesta🤷 viihdekäytön tulee olla simppeliä👌(oma mieltymys, ei yleinen konsensus)

Jotenkin en yllättynyt näistä kommenteista, että ei pidä paikkaansa, etteikö voisi saada vahinkoa aikaan renkaita vaihtaessa. 😂 Tottakai voi saada, voihan sitä saada aikaan vaikka pihaa haravoidessa, mutta on ne kuitenkin eri lailla tarkkuutta vaativaa hommaa. Malliesimerkki siitä, miten täytyy joka asiassa asettua eri puolelle ihan periaatteen vuoksi, vaikka kaikki varmasti ymmärsivät mitä tarkoitin. Varautukaa siihen, että loppuviikko väännetään renkaanvaihdosta.

2017 ostettu ohjain pelittää edelleen, oneX ja SX vakio ohjaimet oli tosin tuubaa.
Mutta oot osannut avata laitteen ja vaihtaa siihen paristot?
En kysynyt mitään, mutta kiitos nyt kuitenkin.
Niin. Taisit vihjailla että olisin jotain waretellut. Ei ole kovin kivaa moinen. En minäkään täällä vihjaile että kukaan olisi vaikkapa seniili vanha papparainen, vaikka ulosanti moiselta vaikuttaisikin.
Juu, järjen rajoissa.
Nimenomaan. Se järki vaan usein uupuu ja mennään tunteella.
Tottakai voi saada, voihan sitä saada aikaan vaikka pihaa haravoidessa, mutta on ne kuitenkin eri lailla tarkkuutta vaativaa hommaa.
No enpä tiedä. Tarkkuutta se vaatii suunnilleen saman verran kuin switchin asettaminen telakkaansa. Tarvii sähkömies varmaan pyytää paikalle tuotakin varten.

Eihän se osaamisesta olekkaan kiinni, vaan ihan puhtaasti kiinnostuksen puutteesta🤷 viihdekäytön tulee olla simppeliä👌(oma mieltymys, ei yleinen konsensus)

Tätä tuntuu olevan ilmeisen vaikea monen ymmärtää. Kyllä minäkin osaamisen puolesta osaisin tehdä vaikka mitä, mutta ei kiinnosta / ei ehdi / ei huvita. Joskus voin jopa olla valmis maksamaan siitä, että pääsen vähemmällä.

Tätä tuntuu olevan ilmeisen vaikea monen ymmärtää. Kyllä minäkin osaamisen puolesta osaisin tehdä vaikka mitä, mutta ei kiinnosta / ei ehdi / ei huvita. Joskus voin jopa olla valmis maksamaan siitä, että pääsen vähemmällä.
Eikä kukaan ole kiistänyt etteikö konsoleilla olisi useimmiten vähemmän säätöä.

Se mistä on viime sivut väännetty on siitä että onko konsoleilla parempi pelikokemus vai ei. Ja niin kauan kun pelikokemus on terminä rajattu tarkoittamaan sitä kokemusta kun pelaat peliä, niin PC vie ja konsolit vikisee.

Yleinen käyttökokemus voikin sitten olla subjektiivisesti parempi vaikka leivänpaahtimella.

Laittamastani linkistä löytyy, pitääkö laittaa kolmannen kerran? Ymmärrän et kun koneeseen menee viimeiset rahat, niin kohtalainenkin hinta aiheuttaa hikoilua🤷
Eli yhtä hidas kuin sisäinen levykin. Selvä. Sinähän se olet täällä joka pirkka hommia harrastelee ja laskee sähkönkulutuksesta sentitkin :kahvi: Minä maksan mielelläni raudasta enemmän niin saan pelini nauttia aivan toisenlaisella laatutasolla. En suosi pirkalla pisimmälle ajatusta vaan laatu maksaa ja olen siihen valmis.
Eli helppokäyttöisyys xboxin palikalle 100-0👍
Helppokäyttöinen se kilpailijoiden ratkaisukin on ja mikä tärkeintä ne ovat aivan eri nopeusluokassa ja reippaasti edullisempia.
Helldivers 2 on varmasti hyvä, toki ei mikään system selleri mikä on pakko saada heti.
Peli on tehnyt Sonylle mukavasti rahulia ja varmasti buustannut konsolimyyntejä. Kalliiksi tulee sinulla pelaaminen kun tätäkään et Game Passista pelaa. Kolmas iso nimike jo lyhyen ajan sisällä. Kohta tulee BF6 listan jatkeeksi.

Niin. Taisit vihjailla että olisin jotain waretellut. Ei ole kovin kivaa moinen. En minäkään täällä vihjaile että kukaan olisi vaikkapa seniili vanha papparainen, vaikka ulosanti moiselta vaikuttaisikin.

Enpä muuten vihjaillut. Olet vain aiemmin sitä switch-pelien pelailua (laillisesti) emulaattorilla esille nostanut ja toinen käyttäjä selvästi oletti, että olet pelannut peliä sekä konsolilla että pc:llä, niin mainitsin vain, että en usko sinun sitä ainakaan sillä tavoin pc:llä pelanneen. En sanonut mitään siihen suuntaan, että waretettuakaan versiota olisit pelannut. Selvyyden vuoksi toteankin, että en usko sinun pelanneen peliä pc:llä missään muodossa. Taas kerran sorruit vääristelemään toisen sanomisia ja antamaan sanomiselle merkityksiä, mitä sillä ei ollut.

Seniiliksi vanhaksi pappraiseksi saat minua haukkua vaikka ihan suoraankin, (eihän tuo nyt kovin peiteltyä ollutkaan). Ei se nyt taas vaan kovinkaan fiksua kuvaa sinusta keskustelijana anna, kun kuitenkin aika suoraan on henkilöön menevää ja muutoinkin asiatonta.

Se mistä on viime sivut väännetty on siitä että onko konsoleilla parempi pelikokemus vai ei. Ja niin kauan kun pelikokemus on terminä rajattu tarkoittamaan sitä kokemusta kun pelaat peliä, niin PC vie ja konsolit vikisee.

Yleinen käyttökokemus voikin sitten olla subjektiivisesti parempi vaikka leivänpaahtimella.
Kyllä itse saanu ihan saman pelikokemuksen CoD warzonessa sekä bf4 niin ristilaatikolla kuin pc:llä. Ainoat pelit mitä pystyy konkreettisesti vertailemaan. Assetto corsassa sit modauksien takia pc vie mutta en nyt oikein ostaisikaan xboxia simuhommiin alkujaankaan.

Se mistä on viime sivut väännetty on siitä että onko konsoleilla parempi pelikokemus vai ei. Ja niin kauan kun pelikokemus on terminä rajattu tarkoittamaan sitä kokemus

Niin sinä jankuttelet siellä taas tuosta omasta rajauksestasi. Pidä se vaan, se on kyllä kuultu. Muut voivat keskustella vähän vähemmän rajoitetuissa raameissa.

Tuossapa jälleen kerran linkkiä aiheesta, koitahan katsella sieltä👌
1756200925887.png

1756200945706.png

Kiitos linkistä. Eli näyttäis olevan aika paljon hitaampi, kun hinnat alkaen ulkoiset SSD:t, mikä tosin oli jo tiedossa n. 10 sivua sitten.

Ennemmin vaihdan kiintolevyn kuin renkaat. Koneen kasaus taas mukavaa ajanvietettä, onpahan itse tehty harrasteväline. Vähän kuin miniatyyrien kasaus ja maalaus.

Vaihdoin kyllä autoon renkaat itse, ei tarvitse jonotella. Momenttiavaimella oikeaan kireyteen. Ei se kuitenkaan hauskaa ole. Osa tykkää laitella ja tuunata autoa, minä en.

Enpä muuten vihjaillut.
Sitten olisi kannattanut vaikkapa kirjoittaa että "en usko että pelasi PC:llä" ja jättää siihen. Miksi koko waretuspaskaa piti viestiin kirjoittaa?
Muut voivat keskustella vähän vähemmän rajoitetuissa raameissa.
Miten itse määrittelisit termin "pelikokemus"? Olen sitä sinulta useasti kysynyt, ja en ole ikinä vastausta saanut. Termien määrittely on ensisijaisen tärkeää väittelyssä, muutoin puhutaan toistemme ohi ymmärtämättä näkökulmia.

Ilmeisesti olet kuitenkin samaa mieltä siitä että tuolla määritelmällä PC:llä ON parempi pelikokemus. Muutoinhan haastaisit itse asiasta etkä termimäärittelystä.
Kyllä itse saanu ihan saman pelikokemuksen CoD warzonessa sekä bf4 niin ristilaatikolla kuin pc:llä.
PC:llä tuo on kuitenkin jopa 4k240p, konsoleilla jotain mitä sattuu saamaan. Sit jos on last gen PC niin tietty tulee sama last gen kokemus kuin konsoleillakin. Input lag on kans yleisesti pienempi PC:llä, vaikka fps olisi suunnilleen samoissa luvuissa.

Kiitos linkistä. Eli näyttäis olevan aika paljon hitaampi, kun hinnat alkaen ulkoiset SSD:t, mikä tosin oli jo tiedossa n. 10 sivua sitten.
pitää muistaa että keskustelu siirtyi oxamin toimesta yhtäkkiä pelkästään xboxiin kytkettyihin tallennusvälineisiin. boksissa kun sattuu olemaan n. 17 vuotta vanhaa tekniikka omaavat usb portit jotka sitten ovat pullonkaulana. varsinainen teknologiajätti 😂

Ennemmin vaihdan kiintolevyn kuin renkaat. Koneen kasaus taas mukavaa ajanvietettä, onpahan itse tehty harrasteväline. Vähän kuin miniatyyrien kasaus ja maalaus.

Vaihdoin kyllä autoon renkaat itse, ei tarvitse jonotella. Momenttiavaimella oikeaan kireyteen. Ei se kuitenkaan hauskaa ole. Osa tykkää laitella ja tuunata autoa, minä en.
Ennemmin vaihdan renkaat kuin kiintolevyn. Auton tuunaus taas mukavaa ajanvietettä, onpahan itse tehty harrasteväline. Vähän kuin puutöiden tekeminen ja maalaus.
Vaihdoin kyllä pleikkariin kovalevyn itse. Ei se kuitenkaan hauskaa ole. Osa tykkää vaihdella kovalevyjä ja näytönohjaimia, minä en.

Tässä tiivistettynä lähes 500 sivua "keskustelua".

Kiintolevyistä iso paha M$ ilmoittanut seuraavat lukemat. Vissiin ihan paskaa puhuvat. Taitaa ne pleikkarin levyt olla ihan yhtä paskoja, kun latausajat on molemmilla konsoleilla samaa luokkaa.
1756201525818.png

PC:llä tuo on kuitenkin jopa 4k240p, konsoleilla jotain mitä sattuu saamaan. Sit jos on last gen PC niin tietty tulee sama last gen kokemus kuin konsoleillakin. Input lag on kans yleisesti pienempi PC:llä, vaikka fps olisi suunnilleen samoissa luvuissa.
Minkä tason näyttiksellä päästään tuohonb 4k240p? hups näyttis maksaa sitten jo enemmän kuin konsoli tarpeineen :) Ei taida edes kaikilla uusilla näyttiksillä edes jaksaa kaikki pelit pyöriä 4k:na?

Vissiin ihan paskaa puhuvat.
Toki jos on testejä niin laita tiskiin. Valmistajan luvut on aina suuntaa antavia.
Expansion cardin nopeutta ei ole tuossa edes ilmoitettu, ja siitä on ilmeisesti nimenomaan keskusteltu.

Taitaa ne pleikkarin levyt olla ihan yhtä paskoja, kun latausajat on molemmilla konsoleilla samaa luokkaa.
Olen ymmärtänyt että pleikalla ne olisi vähän nopeampia. Pullonkaula etenkin vanhoilla pelimoottoreilla on usein prossun päässä.

Minkä tason näyttiksellä päästään tuohonb 4k240p? hups näyttis maksaa sitten jo enemmän kuin konsoli tarpeineen :)
Rahalla saa suorituskykyä. Ja vaikka näennäinen suorituskyky olisi sama, niin input lag on tyypillisesti pc:llä matalempi.
Ei taida edes kaikilla uusilla näyttiksillä edes jaksaa kaikki pelit pyöriä 4k:na?
ei tosiaan kaikilla uusilla näyttiksillä mitenkään pyöri kaikki uudet pelit edes 4k120. Onhan halvimmat uudet näyttikset vain pari kertaa niin nopeita kuin konsolit.

Ennemmin vaihdan renkaat kuin kiintolevyn. Auton tuunaus taas mukavaa ajanvietettä, onpahan itse tehty harrasteväline. Vähän kuin puutöiden tekeminen ja maalaus.
Vaihdoin kyllä pleikkariin kovalevyn itse. Ei se kuitenkaan hauskaa ole. Osa tykkää vaihdella kovalevyjä ja näytönohjaimia, minä en.

Tässä tiivistettynä lähes 500 sivua "keskustelua".

Kiintolevyistä iso paha M$ ilmoittanut seuraavat lukemat. Vissiin ihan paskaa puhuvat. Taitaa ne pleikkarin levyt olla ihan yhtä paskoja, kun latausajat on molemmilla konsoleilla samaa luokkaa.
1756201525818.png
Ulkoinen, josta puhuttiin on vain 600MB/s (teoreettinen huippunopeus). Sisäinen siis paljon nopeampi.

Pleikan sisäinen on kanssa huomattavasti nopeampi kuin boksin sisäinen, 5.5GB/s / 8GB/s vs 2.4GB / 4.8GB. Suunnilleen tuplasti nopeampi.

Toki jos on testejä niin laita tiskiin. Valmistajan luvut on aina suuntaa antavia.
Expansion cardin nopeutta ei ole tuossa edes ilmoitettu, ja siitä on ilmeisesti nimenomaan keskusteltu.

Olen ymmärtänyt että pleikalla ne olisi vähän nopeampia. Pullonkaula etenkin vanhoilla pelimoottoreilla on usein prossun päässä.
Expansion card on toiminnaltaan identtinen sisäisen muistin kanssa.
Jos pullonkaula on prosessorissa, niin miksi sitten pitäisi edes saada entistä nopeampaa kiintolevyä?

Ja tuo on sitä subjektiivista huttua, josta täällä ei sinun mukaasi saisi keskustella. Silti sulla joku pakkomielle tuoda sitä tänne.

Ulkoinen, josta puhuttiin on vain 600MB/s (teoreettinen huippunopeus). Sisäinen siis paljon nopeampi.

Pleikan sisäinen on kanssa huomattavasti nopeampi kuin boksin sisäinen, 5.5GB/s / 8GB/s vs 2.4GB / 4.8GB. Suunnilleen tuplasti nopeampi.
Reaalielämässä yleensä nuin se meneekin että PS5 lataa tuplasti nopeampaa kuin seriesX mutta sitten on niitä pelejä jotka ottaa kunnolla irti PS5:n SSD:stä kuten Resident Evil Village joka lataa 1,5s PS5:lla ja 8s SeriesX. Tai vaikka exclu GT7 jossa ei ole latausaikoja missään, mutta seriesX peleissä on aina loading screenit... excluissakin.

Jos pullonkaula on prosessorissa, niin miksi sitten pitäisi edes saada entistä nopeampaa kiintolevyä?
Luitko mitä kirjoitin? Vanhoilla pelimoottoreilla on tuo ongelma. Uusia voidaan tehdä siten että kovalevyn nopeudella on taas merkitystä, ja on tehtykkin.
Expansion card on toiminnaltaan identtinen sisäisen muistin kanssa.
Lähde tälle, kiitos.
Ja tuo on sitä subjektiivista huttua, josta täällä ei sinun mukaasi saisi keskustella.
Termimäärittely on pakollinen osa väittelyä. Siinä on tiettyjä subjektiivisia piirteitä väkisinkin. Sitten kun termit on määritelty niin voidaan väitellä ilman subjektiivisia komponentteja.

¿comprende?

Miten itse määrittelisit termin ”pelikokemus”?

ei tosiaan kaikilla uusilla näyttiksillä mitenkään pyöri kaikki uudet pelit edes 4k120. Onhan halvimmat uudet näyttikset vain pari kertaa niin nopeita kuin konsolit.
Kuten io-techin testissä esim 5060ti kohdalla maininta 1440p ilman feikkiruutuja yms "io-techin testeissä 1440p-resoluutiolla 5060 Ti 16 Gt:n ruudunpäivitysnopeudet heittelivät noin 40-70 FPS:n välimaastossa, jolla pelit olivat hädin tuskin tai juuri ja juuri pelattavissa, mutta kovinkaan miellyttävästä ja sulavasta pelikokemuksesta ei voida puhua."

Tuo näyttis maksaa melkein saman verran kuin xbox series X jolla sentään pelit pyörii sulavasti ja pelattavasti kyseisellä resolla sekä 4k:na myös.

Termiin "pelikokemus" et voi vastata kuin subjektiivisesti, joten miksi käytät sitä?

Kuten io-techin testissä esim 5060ti kohdalla maininta 1440p ilman feikkiruutuja yms "io-techin testeissä 1440p-resoluutiolla 5060 Ti 16 Gt:n ruudunpäivitysnopeudet heittelivät noin 40-70 FPS:n välimaastossa, jolla pelit olivat hädin tuskin tai juuri ja juuri pelattavissa, mutta kovinkaan miellyttävästä ja sulavasta pelikokemuksesta ei voida puhua."

Tuo näyttis maksaa melkein saman verran kuin xbox series X jolla sentään pelit pyörii sulavasti ja pelattavasti kyseisellä resolla sekä 4k:na myös.
Jos asetukset ruuvaa samalle tasolle kuin series X:llä, niin fps:n tai pixel countin saa vähintään tuplattua konsoliin verrattuna. Bonuksena tuolla skaalain on huomattavasti laadukkaampi ja kuvanlaatu on siksi merkittävästi parempi samalla rendaustarkkuudella kuin boksilla.
Henkilökohtainen kokemus peliä pelatessa.
Miten tuo eroaa siitä mitä aiemmin kirjoitin, eli "kokemus kun pelaat peliä" ?
Termiin "pelikokemus" et voi vastata kuin subjektiivisesti, joten miksi käytät sitä?
Seuraava vaihe termimäärittelyssä on luonnollisesti eristää siitä tekniset komponentit mistä voi sitten väitellä objektiivisesti.

Oikein kun makustelee sanaa kokemus, niin se on luonteeltaan todella perin subjektiivinen. Jotain henkilön kokemaa. Jokainen kokee asiat hieman eri tavoin.
Varmasti kuitenkin löydetään meitä yhdistäviä tekijöitä näissä kokemuksissa. Ja voidaan varmasti löytää kokemukseen vaikuttavia mitattavia suureitakin jos oikein laitetaan viisaat päämme yhteen.

Varmasti kuitenkin löydetään meitä yhdistäviä tekijöitä näissä kokemuksissa. Ja voidaan varmasti löytää kokemukseen vaikuttavia mitattavia suureitakin jos oikein laitetaan viisaat päämme yhteen.
Kaiken edellä olevan perusteella, olen melko varma, että meitä yhdistävien tekijöiden löytyminen on aika epätodennäköistä tässä vaiheessa. Olisi ne jo varmaan tässä vuosien saatossa löytyneet, jos olisivat löytyäkseen. Ylipäätään keskustelua ei ole mikään pakko typistää vain "mitattaviin suureisiin", vaikka niin kovasti haluatkin.

Miten tuo eroaa siitä mitä aiemmin kirjoitin, eli "kokemus kun peliä pelaa" ?
Lisäsin "henkilökohtainen" korostamaan asian subjektiivisuutta. Ja pointtina oli muutenkin se, että "pelikokemus pcllä parempi" ei ole mikään objektiivinen tosiasia, vaan subjektiivista huttua, jota kovasti oot halunnut kieltää tästä ketjusta.

Kaiken edellä olevan perusteella, olen melko varma, että meitä yhdistävien tekijöiden löytyminen on aika epätodennäköistä tässä vaiheessa. Olisi ne jo varmaan tässä vuosien saatossa löytyneet, jos olisivat löytyäkseen.
Olitko esimerkiksi eri mieltä noista asioista mitä kirjoitin super mariosta? Luulen että on tavattoman paljon asioita joista olemme samaa mieltä.
Ylipäätään keskustelua ei ole mikään pakko typistää vain "mitattaviin suureisiin", vaikka niin kovasti haluatkin.
Ei olekkaan tarvetta typistää pelkästään mitattaviin suureisiin. Niistäkin kuitenkin voi keskustella.
Lisäsin "henkilökohtainen" korostamaan asian subjektiivisuutta. Ja pointtina oli muutenkin se, että "pelikokemus pcllä parempi" ei ole mikään objektiivinen tosiasia, vaan subjektiivista huttua, jota kovasti oot halunnut kieltää tästä ketjusta.
Selvä, minulle käy ihan hyvin että korostetaan sitä subjektiivisuutta tuossa.

Leikitäänpäs seuraavalla esimerkillä nyt sitten itse määrittelemääsi pelikokemus termiä hyödyntäen.
Meillä on laitteet A ja B. Molemmissa rullaa sama peli. Laitteella A FPS on 60 ja laitteella B 90, muutoin pelit näyttävät samalta. Kummalla uskot että pelikokemus olisi parempi? Miksi?

Toisena esimerkkinä vaikkapa Xbox pelikonsoli. Laitteessa on kaksi pelitilaa, performance ja quality (tmv.). Jomman kumman olet niistä valinnut. Miksi? Koetko että se vaikuttaa pelikokemukseen?

Viimeksi muokattu:
pitää muistaa että keskustelu siirtyi oxamin toimesta yhtäkkiä pelkästään xboxiin kytkettyihin tallennusvälineisiin. boksissa kun sattuu olemaan n. 17 vuotta vanhaa tekniikka omaavat usb portit jotka sitten ovat pullonkaulana. varsinainen teknologiajätti 😂
Sulle kerrottiin että xboxin oma ratkaisu on nopeampi kuin linkkaamasi lenovon kovo, asia joka on edelleen fakta. Toki joillekkin voi tuottaa vaikeuksia ymmärtää mitä tuossakin vertailtiin, tai sit vaan koitetaan peitellä sitä et tuli haukuttua syyttä kanssakeskustelijoita paskanjauhajiksi🤔

Olitko esimerkiksi eri mieltä noista asioista mitä kirjoitin super mariosta? Luulen että on tavattoman paljon asioita joista olemme samaa mieltä.

Aika loistava. Varmaan vain vaivaisen muutaman sadan viestin verran on oltu asioista aika vahvasti eri mieltä, ja sitten löydät yhden kappaleen tekstiä, mistä ollaankin samaa mieltä, niin äkkiä onkin todennäköistä, että ollaan tavattoman monesta asiasta samaa mieltä. Ilmiömäinen kyky kyllä taivutella asioita siihen muotoon, että itse on olevinaan aina oikeassa. Ei voi muuta sanoa.

Leikitäänpäs seuraavalla esimerkillä nyt sitten itse määrittelemääsi pelikokemus termiä hyödyntäen.
Meillä on laitteet A ja B. Molemmissa rullaa sama peli. Laitteella A FPS on 60 ja laitteella B 90, muutoin pelit näyttävät samalta. Kummalla uskot että pelikokemus olisi parempi? Miksi?

Toisena esimerkkinä vaikkapa Xbox pelikonsoli. Laitteessa on kaksi pelitilaa, performance ja quality (tmv.). Jomman kumman olet niistä valinnut. Miksi?

Ei leikitä (vaikka ei viesti tosin mulle suoraan ollutkaan). Noissa skenaarioissasi tarkastellaan vaan pientä, pelkästään teknistä pelikokemukseen vaikuttavaa osaa (ruudunpäivitysnopeutta), että ainakaan minä en lähde pelikokemusta tarkastelemaan ilmiötä noin kapeasti. Sulla on joku ihmeen pakkomielle tuohon skenaarioon. Toki ymmärrän hyvin mihin tuolla pyrit.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 164
Jäsenet
78 938
Uusin jäsen
Jupsu45

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom