PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Pleikkarin ohjaimessa on sentään jotain omaa kustom settiä, mutta toisaalta ovat herkkiä vioittumaan ihan normaalista käytöstä.
No jos nyt tähän lähetään, niin ei taida mullakaan riittää kahden käden sormet siihen, kuinka monta hiirtä on aikoinaan mennyt vaihtoon PC-pelaajana. Eikä siis sen takia, että olisin noita jotenkin paiskonut, mutta jossain vaiheessa joku hiiren näppäimistä alkaa tuplaklikkaamaan..

Ehkä ne kympin hiiret sitten kestää paremmin, ei ole tullut semmosia ikinä ostettua?

No jos nyt tähän lähetään, niin ei taida mullakaan riittää kahden käden sormet siihen, kuinka monta hiirtä on aikoinaan mennyt vaihtoon PC-pelaajana. Eikä siis sen takia, että olisin noita jotenkin paiskonut, mutta jossain vaiheessa joku hiiren näppäimistä alkaa tuplaklikkaamaan..
Nykyään on onneks optiset kytkimet ns. paremmissa hiirissä. Osassa myös hiiren päänapit on erillisellä helposti vaihdettavalla piirilevyllä. Konsolien ohjaimien napit alkaa myös muuten tuplaklikkailemaan lopulta, ainoa poikkeus on ollu sixaxis analogisine nappeineen. Siinäkin taitaa L&R3 alaa lopulta tekemään tuplia.
Ehkä ne kympin hiiret sitten kestää paremmin, ei ole tullut semmosia ikinä ostettua?
Vaikuttavat olevan ikuisia. Muuten tuntuma on toki huono.

Toki, mut toisaalta lähempänä se 500 gigaa on ps5:n hyötykapasiteettia kuin terainen. Moni muu tekninen ominaisuus on tossa paremmalla tasolla, eikä rahaa tarvitse laittaa esim. USB hubiin kuten ps5:n kanssa voi helposti käydä.

Näppis ja hiiri vaikka 10 euroa. Kyllä on kallista pc pelaaminen, huh huh.
PC:n kanssa on yhteensopivia ohjaimia maailma täynnä. En usko että tässä ketjussa on pahemmin väkeä joilta ei jotain peliohjainta tai näppistä ja hiirtä ole valmiina. Vaikka pleikkarin kohdalla toi uus ohjain on pakollinen (se kun ei toimi vanhoilla), niin PC:n kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole. Riippumatta että mistä laitteistosta olisit PC:n pariin siirtymässä, niin ohjainta ei tarvitse kaupasta hakea. 30 eurolla saat kestävämmän ohjaimen kuin mitä minkään kolmen konsolivalmistajan ohjain, jos aidosti on tilanne että mitään ei ole mitä käyttää. Siitä tulikin muuten mieleen, että konsolien kanssa pitää budjetoida hajoavat ohjaimet osaksi kokonaiskuluja. Joku plegen ohjainhan maksaa hunajaa ja ei kovin paljoa kestä käyttöä.

Mitä kaikkea keskivertokaveri oikein kytkee siihen konsoliin kun tuollaista USB hubia väläyttelet? Itse en muista koska olisin viimeksi edes laittanut pleikkarin usbeihin jotain kiinni. Eikä ole kyse siitä, että 10-20€ näppishiiri olisi kallista vaan että se pitää silti huomioida. Se on aidosti pakollinen juttu toisin kuin joka kerta konsoliin väkisin leivottava verimaksu moninpeleistä. Hirveä haloo kyllä tulee sieltä suunnasta kun konsolilaskelmista jää jokin marginaalijuttu sivuun. Eikä koskaan ole kyllä pleikkarin ohjain hajonnut, ei ehkä kannata heittää seinään ja hakata pelatessa apinanraivolla niitä tatteja.

Viimeksi muokattu:
Mitä kaikkea keskivertokaveri oikein kytkee siihen konsoliin kun tuollaista USB hubia väläyttelet? Itse en muista koska olisin viimeksi edes laittanut pleikkarin usbeihin jotain kiinni.
Jos on ulkoinen levy siinä ja vaikka usb kuulokkeet. Tai jos haluaa ladata vaikka ohjainta samalla kun pelaa. Ei mitenkään mahdottomia skenaarioita ja muutama on aiheesta keskustellutkin konsolin ketjussa joskus. Psvr2 vie kans oman porttinsa.
Eikä koskaan ole kyllä pleikkarin ohjain hajonnut, ei ehkä kannata heittää seinään ja hakata pelatessa apinanraivolla niitä tatteja.
Kenestä nyt puhut? Mene syyttelemään ihmisiä sinne ps5 ketjuun missä noita hajoilee ihmisillä vähän väliä.

On ihan fakta että nuo ei käytetyistä komponenteista johtuen kestä välttämättä kovin kauaa, joillain vaan käy parempi tuuri kuin toisilla. Voimankäytön kanssa ei potikoiden kulumisessa ole merkitystä.

Viimeinen kestävä pleikkarin ohjain oli ds3. Sitä uudemmat alkavat driftaamaan, tai vähintään muuttuvat ohausvasteeltaan epälineaarisiksi ajan myötä.

Kyllä mun hiiret ovat kestäneet ohjaimia (ps) paremmin. Alle viidenkympin hiiriä, en muista tarkkaa hintaa. Oisko ollu 30e pelihiiri?

Näppiksenä tämä, tässä tulee hiirikin mukaan. Tämä lienee perustasoa parempi setti ja maksaa vähemmän kuin pleikan ohjain.

Oli minulla pelinäppiskin. Annoin pojalle kun en tykännyt. Oli liian äänekäs.

Mitä kaikkea keskivertokaveri oikein kytkee siihen konsoliin kun tuollaista USB hubia väläyttelet? Itse en muista koska olisin viimeksi edes laittanut pleikkarin usbeihin jotain kiinni. Eikä ole kyse siitä, että 10-20€ näppishiiri olisi kallista vaan että se pitää silti huomioida. Se on aidosti pakollinen juttu toisin kuin joka kerta konsoliin väkisin leivottava verimaksu moninpeleistä. Hirveä haloo kyllä tulee sieltä suunnasta kun konsolilaskelmista jää jokin marginaalijuttu sivuun. Eikä koskaan ole kyllä pleikkarin ohjain hajonnut, ei ehkä kannata heittää seinään ja hakata pelatessa apinanraivolla niitä tatteja.

Niinpä. Sama homma täällä, että yhdenkään konsolin usb-paikat eivät ole juuri koskaan käytössä. Sama kokemus myös ohjaimista. Mulla on pleikkari vitosissani yhteensä 6 kpl Dual Sensejä, joista vanhin driftaa jonkin verran. Sekin on tosin edelleen ihan käyttökelpoinen ja pelaan sillä juurikin pahimpia tatinrynkytyspelejä. Switchille löytyy 3 kpl Pro Controller + 4 kpl JoyConit ja yhdessäkään ei mitään vikaa. Samoin Series X:lle parit kapulat eikä vikoja. Vanhempien pleikkareiden, XBoksien saati muiden konsoleiden ohjaimia en nyt jaksa alkaa luettelemaan, mutta niitä on kymmeniä ja jokainen toimii. Kummasti PC-pelaajat, jotka eivät kaiken järjen mukaan itse näitä ohjaimia päivittäin käytä, tietävät kertoa, että miten huonoja ne ovat. Ettei vain asenne ylipäätään konsoleita kohtaan vaikuttaisi lausuntoihin. Kenties.

Kohta pelataan Mafia: The Old Country peliä Game Passista, eiku

Itse lähden pelailemaan uutta Ninja Gaidenia Switch 2:lla. Mainittakoon erikseen, että pyörii muuten 30fps. Äsken tuli myös avattua ensimmäistä kertaa Series X:n koppa, irrotettua tuuletin ja putsailtua pölyt laitteen sisältä. Oli helppo homma.

Kummasti PC-pelaajat, jotka eivät kaiken järjen mukaan itse näitä ohjaimia päivittäin käytä, tietävät kertoa, että miten huonoja ne ovat. Ettei vain asenne ylipäätään konsoleita kohtaan vaikuttaisi lausuntoihin. Kenties.
Ad hominemia senkus lentää. Noh, oliko nipan pelipuolen pomo ihan turhaan pyytämässä drift gatesta julkisesti anteeksi?

Ite oon kolmeen switch ohjaimeen vaihtanu tatit, enkä edes ite omista kyseistä konsolia. Kyllä ne on paskoja laitteita. ”Säätämisestä vapaa alusta” ja vitut. Joko säädät jatkuvasti kaupan/maahantuojan kanssa siitä että mikä on laitteen kohtuullinen elinkaari, tai sit säädät noita saatanan paskaohjaimia itte auki jatkuvasti.

Ei toki ole driftaus ongelma jos ei ikinä pelaa pelejä. Ei nimittäin ala driftaamaankaan silloin. Kummasti ketjun pädipelaajat säästyny driftaamiselta, mistäköhän johtuu, kenties :hmm:

Tämä ad hominem vihjailuvittuilu on varmaan se parempi keskustelukulttuuri mitä on peräänkuulutettu. Hieno homma taas kerran.

Ad hominemia senkus lentää. Noh, oliko nipan pelipuolen pomo ihan turhaan pyytämässä drift gatesta julkisesti anteeksi?

Ite oon kolmeen switch ohjaimeen vaihtanu tatit, enkä edes ite omista kyseistä konsolia. Kyllä ne on paskoja laitteita. ”Säätämisestä vapaa alusta” ja vitut. Joko säädät jatkuvasti kaupan/maahantuojan kanssa siitä että mikä on laitteen kohtuullinen elinkaari, tai sit säädät noita saatanan paskaohjaimia itte auki jatkuvasti.

Ei toki ole driftaus ongelma jos ei ikinä pelaa pelejä. Ei nimittäin ala driftaamaankaan silloin. Kummasti ketjun pädipelaajat säästyny driftaamiselta, mistäköhän johtuu, kenties :hmm:

Tämä ad hominem vihjailuvittuilu on varmaan se parempi keskustelukulttuuri mitä on peräänkuulutettu. Hieno homma taas kerran.

Itse ainakin puhuin vain pleikkarin ohjaimista. Tiedän kyllä Switchin ohjaimissa olleen paljon ongelmia, itse en tuota kokenut mutta Switchin Joyconeilla tuli pelailtua aika vähän. Mikään ei estä pelaamasta sitä Switchiä niillä 8bitdo hall effect ohjaimilla.

En hirveästi sieltä suunnalta lähtisi avautumaan keskustelukulttuurista.

Itse ainakin puhuin vain pleikkarin ohjaimista. Tiedän kyllä Switchin ohjaimissa olleen paljon ongelmia, itse en tuota kokenut mutta Switchin Joyconeilla tuli pelailtua aika vähän. Mikään ei estä pelaamasta sitä Switchiä niillä 8bitdo hall effect ohjaimilla.

Kyllä täälläkin suunnalla on näillä PS5:llä, Series X:llä ja Switch:llä pelailtu tuhansia tunteja, eikä mitään normaalista poikkeavaa ole ilmennyt. Nintendon ongelmat vissiin koskivat alkupään JoyConeja, mutta itselläni ovat OLED-mallien mukana tulleita + yksi alle kaksi vuotta sitten ostettu pari. No viallisia JoyConeja Nintendo toki päätyi korjaamaan / vaihtamaan takuuajan jälkeenkin.

Sonylla ei tosiaan ole vastaavaa polemiikkia ollut ja jos netistä foorumeilta jotain ongelmaraportteja syynäilee, niin kannattaa suhteuttaa asia siihen, paljonko ohjaimia on ylipäätään olemassa. PS5 myynnit ovat ylittäneet 80 miljoonaa, joten Dual Sensejä lienee maailmassa hyvän matkaa toistasataa miljoonaa. Kyllä siihen varmasti viallisiakin joukkoon mahtuu melkoisesti. Ihan sama juttu minkä tahansa tuotteen kanssa. Jopa 8BitDo:n tuotteissa on viallisia seassa, vaikka hyviä ohjaimia ovatkin.

Mikään ei estä pelaamasta sitä Switchiä niillä 8bitdo hall effect ohjaimilla.
Paitsi että ohjaimen hinta on massiivinen kuluerä joka on pakko huomioida.
Itse ainakin puhuin vain pleikkarin ohjaimista. Tiedän kyllä Switchin ohjaimissa olleen paljon ongelmia, itse en tuota kokenut mutta Switchin Joyconeilla tuli pelailtua aika vähän.
Pleikkareissa on saman puljun vastaavat tatit ja niissä on ihan sama ominaisuus. Vähintään ohjaus muuttuu ajan myötä epälineaariseksi, usein myös alkaa driftaamaan riittävällä käytöllä.

Epälineaarinen hiiri naurettaisiin jokaisessa arvostelussa paskimmaksi laitteeksi mitä kaupasta saa jos joku moisen kehtaisi vielä valmistaa. Mut jostain syystä epälineaarinen pädin tatti on ihan peruskauraa ja menee olankohautuksella. Toisaalta pelit on (ohjauksellisesti) helppoja ja autoaim korjaa virheet.
En hirveästi sieltä suunnalta lähtisi avautumaan keskustelukulttuurista.
Aivan. Tuo kommentti toki ei ollut sinulle, vaan @venalaine :lle, joka on keskustelun tasosta valitellut useasti. Esimerkkiä näyttämällä tilanne tuskin paranee.
Nintendon ongelmat vissiin koskivat alkupään JoyConeja, mutta itselläni ovat OLED-mallien mukana tulleita + yksi alle kaksi vuotta sitten ostettu pari. No viallisia JoyConeja Nintendo toki päätyi korjaamaan / vaihtamaan takuuajan jälkeenkin.
Ne on kaikki alttiita driftaamiselle. Et vain ole pelannut niillä luultavasti tarpeeksi. Kyse ei ole mistään ”alkupään tuotannosta”, vaan siitä että tattien komponentit kuluvat ja se muuttaa ohjaimen vasteen epälineaariseksi. Jos tuo muutos tapahtuu tarpeaksi voimakkaana neutraalin asennon läheisyydessä niin tatti alkaa driftaamaan. Tämä on fakta.
Sonylla ei tosiaan ole vastaavaa polemiikkia ollut ja jos netistä foorumeilta jotain ongelmaraportteja syynäilee, niin kannattaa suhteuttaa asia siihen, paljonko ohjaimia on ylipäätään olemassa.
Ai ei ole? Laitappa kyselyä tonne ps5 ketjuun aiheesta.

Jopa 8BitDo:n tuotteissa on viallisia seassa, vaikka hyviä ohjaimia ovatkin.
Ne vaan eivät samalla tavalla kaikki kulu noin 400 tunnin aktiivisella pelaamisella paskaksi. (Tämä on tatin komponenttivalmistajan arvio tuotteen suunnitellusta kestosta).

Kuinkahan moni tämänkään ketjun PC-sankareista vetelee jollain yhteensä 10€ näppis-hiirisetillä tai halvimmalla mahdollisella controllerilla. Jopa mulla taitaa hiiri ja näppis maksaa kolminumeroisen summan, vaikka en juuri pelaakkaan.
Se että itse ei käytä 10€ näppis-hiiri komboa ei tarkoita etteikö niitä voisi käyttää. Tämä lienee itsestäänselvyys, en minä itsekään pelaisi 2060/Ryzen 2600 myllyllä mutta ei tarkoita etteikö se olisi mahdollista

Paitsi että ohjaimen hinta on massiivinen kuluerä joka on pakko huomioida.
Ilmeisesti jotain oli pakko päästä sanomaan vaikkei ollut mitään järkevää sanottavaa. Jos se joycon nyt sattui kärsimään driftauksesta niin halvempi on ostaa 8bitdo kuin uudet joyconit. Toisaalta Switchin joyconeilla pelaaminen nyt ei muutenkaan ergonomisesti ole mitenkään miellyttävin kokemus ikinä, joten aika moni pääsääntöisesti telkkarilla pelaava siihen oletettavasti erillisen ohjaimen ostaa joka tapauksessa. Tuossakin tapauksessa se 8bitdo on halvempi kuin Nintendon oma pro controller.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 420
Jäsenet
78 657
Uusin jäsen
Haline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom