PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

En tiedä onko tämä ragebait vai tosissaan kirjoitettu, mutta jos olet tosissasi niin PC pelaaminen olohuoneessa on käytännössä sitä että otat ohjaimen käteesi ja painat nappia, Steam Big Picture aukeaa ja kaikki toimii kuten konsolilla pl. paljon enemmän pelejä, paremmat grafiikat/suorituskyky yms.

Riippuen siitä millaisen setupin haluaa laittaa (Moonlight/Steam striimaus, oma PC HDMI:llä kytkettynä TV:n kakkosnäytöksi vai dedikoitu olohuoneen peli-PC) niin alussa pitää ehkä hiukan säätää että saa itselle räätälöidyn setupin mutta se on kertalaakilla hoidettu ja kokonaisuuten nähden merkityksetön. Itse jo joskus 10v sitten laitoin edellisessä kämpässäni sellaisen setupin että painoin koneella yhtä macronappia näppäimistöllä jolloin olohuoneen TV automaattisesti käynnistyi, siitä tuli primary display ja Steam Big Picturen pyörähti käyntiin. Kun sammutin big picturen niin kuva palaa automaattisesti päänäytölle.

Jos pelien grafiikkaasetusten säätäminen aiheuttaa ongelmia niin sitten ei taida kyse olla siitä pelaako olohuonessa vai työhuoneessa vaan siitä että kannattaa ehkä ihan suosiolla pysytellä konsoleissa.
Halusin tuoda ihan omakohtaista kokemusta tähän asiaan kun tästä on jauhettu täällä niin paljon aikaisemmin. Siis miksi ihmiset ylipäätänsä valittaa mistään säätämisestä tai asioiden helppoudesta jos sillä ei olisi mitään väliä ?

Hyvähän se on jos on saanut asiat toimimaan kuin junan vessa ja on tyytyväinen.

Käynnistän olohuoneessa thin-clientin jossa joko moonlight tai SteamLink sovellus joka nuuhkii lähiverkosta pelikoneen ja avaa big picture moden jossa pelit asennettuna. Kätsy rentoutua ohjain kourassa ja pelailla.
Pari sivua takaperin julistit kuinka 240hz on periaatteessa vähintä millä voi pelaamisesta nauttia ja nyt siis pelaatkin jollain olohuoneen TV:llä? Ettei vaan taas olisi "lapinlisää" jutuissa?

Voihan se nykyään olla kun on saanut useamman päivityksen. Väitätkö ettei tuossa ole joskus ollut huonompi tuki PC:llä kontrollerille ?
No varmaan joskus 90-luvulla on tilanne ollut toinen. En ole silloin kyseistä peliä pelannut.

Onko tää kuinka tuore havainto sinulta? Lähes kaikki modernit pelit ottaa pc:llä kopin pädistä ja kaikki toimii ku junan vessa. Steamissa voi jopa suodattaa hyvän pädituen perusteella pelit.

No varmaan joskus 90-luvulla on tilanne ollut toinen. En ole silloin kyseistä peliä pelannut.

Onko tää kuinka tuore havainto sinulta?
Taisi tulla vastaan tämä ilmiö uudestaan kuin avasin jonkun random pikkupelin, oisko ollut Binding of Isaac ja joku toinen ja totesi samantien että ärsyttää sekoilla asetusten yms. kanssa ja samalla tuli muistot mieleen näistä ongelmista.

Pelailetko itse ohjaimella PC:llä ? Jos pelaat niin mitä pelejä ?

Kyllähän nuo varmasti on hyvin toteutettu monessa isommissa IP:issä ja homma skulaa mutta mulle vaan tuli kertaheitolla semmonen vitutus päälle kun haluat asioiden toimivan heti eikä 10 minuutin päästä. PC:n näkeminen jo tuo alitajusesti kaikkea muutakin paskaa ajatuksiin kun pelkkä viihdekäyttö.

Taisi tulla vastaan tämä ilmiö uudestaan kuin avasin jonkun random pikkupelin, oisko ollut Binding of Isaac ja joku toinen ja totesi samantien että ärsyttää sekoilla asetusten yms. kanssa ja samalla tuli muistot mieleen näistä
Onko toi peli nyt siis parempi pelata xboxilla tms? Ts. väittelyketjun hengessä, mikä on se vaihtoehto pc:lle tuon pelin kohdalla? Huom. ketju ei ole toimisto vs. olohuone -väittely.
Pelaan aika paljon jotain pelejä pädillä. Nyt on horizon pelisarjan toka osa kesken. Kaikki toiminu ku junan vessa. Ainakin viimeiset 10 vuotta.

Taisi tulla vastaan tämä ilmiö uudestaan kuin avasin jonkun random pikkupelin, oisko ollut Binding of Isaac ja joku toinen ja totesi samantien että ärsyttää sekoilla asetusten yms. kanssa ja samalla tuli muistot mieleen näistä ongelmista.

Kyllähän nuo varmasti on hyvin toteutettu monessa isommissa IP:issä ja homma skulaa mutta mulle vaan tuli kertaheitolla semmonen vitutus päälle kun haluat asioiden toimivan heti eikä 10 minuutin päästä. PC:n näkeminen jo tuo alitajusesti kaikkea muutakin paskaa ajatuksiin kun pelkkä viihdekäyttö.
Samanlaiset kokemukset itselläni, sen takia pelailenkin olohuoneessa pelkästään pleikkarilla. Vaikka sekin taitaa olla väärin harrastettu.
Tietokoneella sitten FPS:t, ajosimut, VR-pelit tai muut hiirivetoiset.

Halusin tuoda ihan omakohtaista kokemusta tähän asiaan kun tästä on jauhettu täällä niin paljon aikaisemmin.
Kyllähän kokemukset on arvokkaita. Osaan kunnioittaa sitä. Itsellä kokemukset vain päinvastaisia. Kliks-klaks ja pelaamaan ja kivasti toimii kaikki samoin kuin niillä helpoilla konsoleilla.

PS: Alkuperäistä Binding of Isaac peliä ei taida olla edes konsoleille. Pelihän piti tehdä uusiksi että se toimii ohjaimilla ja tämä uusittu versio tuli myös PC:lle.

Onko toi peli nyt siis parempi pelata xboxilla tms? Ts. väittelyketjun hengessä, mikä on se vaihtoehto pc:lle tuon pelin kohdalla? Huom. ketju ei ole toimisto vs. olohuone -väittely.

Pelaan aika paljon jotain pelejä pädillä. Nyt on horizon pelisarjan toka osa kesken. Kaikki toiminu ku junan vessa.
Hyvä että on toiminut. Mä en nyt valitettavasti halua olla missään "väittelyhengessä" näin turhasta asiasta vaikka väittelyketju onkin, sori siitä. Mun oli vaan pakko avautua tästä asiasta mikä näyttäisi olevan muille ihan yhdentekevä asia, mulle se ei ole. Mua ärsyttää kaikki pienetkin lisäklikkaukset ja reitit mitä kautta pitää toimia että jokin asia alkaa toimimaan. Ihan pelin käynnistämisestä asetuksiin lähtien.

Hyvä että on toiminut. Mä en nyt valitettavasti halua olla missään "väittelyhengessä" näin turhasta asiasta vaikka väittelyketju onkin, sori siitä. Mun oli vaan pakko avautua tästä asiasta mikä näyttäisi olevan muille ihan yhdentekevä asia, mulle se ei ole. Mua ärsyttää kaikki pienetkin lisäklikkaukset ja reitit mitä kautta pitää toimia että jokin asia alkaa toimimaan. Ihan pelin käynnistämisestä asetuksiin lähtien.
Okei. Oliko sulla jotain esimerkkejä moisesta. Tota iisakkia ei tosiaan voi edes konsoleilla pelata. Vaihtoehtoa ei siis ole. 😢

Jos asia olisi tosi, niin se ei toki yhdentekevä olisi. Nykyään ei enää tarvi näppiksellä käynnistää pelejä dos komentokehotteen kautta.

Ja oot varmasti samaa pelin versiota yrittäny pc:llä pelata?

Steam sanoo että toi versio mitä on konsoleillekkin julkaistu omaa ”full controller support”. Eli ei tarvi koskea lainkaan näppikseen tai hiireen peliä pelatakseen.
Kyllä. Jokin vitutus siinä tuli kun laittoi päälle ja kiinni, joutu hiirellä ja näppiksellä silti säätämään. Tässä tuleekin se homman juju että kun olet PC:llä niin mitä tahansa saattaa tulla vastaan koska siinä on niin paljon kaikkea muutakin sisällä kun pelkkä pelaamiseen dedikoitu vehje. Ja jos vitutus nousee jo noinkin pienestä asiasta niin mitä kuvittelet kuinka paljon ärsyttävää sitten kun tulee isompi ongelma ?

Näitä ns. "input ongelmia" en ole koskaan tavannut konsolilla. Mutta PC:llä olen törmännyt useamman kerran.

Viimeksi muokattu:
Kyllä. Jokin vitutus siinä tuli kun laittoi päälle ja kiinni, joutu hiirellä ja näppiksellä silti säätämään.
Okei. Kumma ettei kukaan muu ole moista kirjoitellut pelin steam arvioihin.
Tässä tuleekin se homman juju että kun olet PC:llä niin mitä tahansa saattaa tulla vastaan koska siinä on niin paljon kaikkea muutakin sisällä kun pelkkä pelaamiseen dedikoitu vehje.
Joillekkin tuppaa tulemaan enemmän kuin toisille.
Ja jos vitutus nousee jo noinkin pienestä asiasta niin mitä kuvittelet kuinka paljon ärsyttävää sitten kun tulee isompi ongelma ?
Onko moisia sattunut. Ihan mielenkiinnosta. Ei ole mitään kummempia pc huolia ollut enää windows vistan jälkeen, ja siitäkin on jo tovi.

Okei. Kumma ettei kukaan muu ole moista kirjoitellut pelin steam arvioihin.

Joillekkin tuppaa tulemaan enemmän kuin toisille.

Onko moisia sattunut. Ihan mielenkiinnosta. Ei ole mitään kummempia pc huolia ollut enää windows vistan jälkeen, ja siitäkin on jo tovi.
Kävitkö ihan tosissasi steam arvosteluissa tarkistamassa onko jollakin ollut ongelmia ohjaimen kanssa :D Onhan tämä nyt aivan uskomaton tarina että PC:llä joutu säätämään ohjaimen kanssa. Soita iltalehteen.

Kävitkö ihan tosissasi steam arvosteluissa tarkistamassa onko jollakin ollut ongelmia ohjaimen kanssa :D
Jos joku esittää ihan poskettoman väitteen vailla todisteita, niin kyllä mä joskus käyn kattomassa. Eihän tossa mene ku 30 sekuntia pc:llä. Säätämiseen meni tuossakin operaatiossa 0 sekuntia.

Tälleen ihan ajatuksena ilmoille:

Montako eri PC rauta kombinaatiota on olemassa ?
Montako eri toimintoa on asennettu näihin käyttiksiin mitä PC:issä on ?

Onko tämä nyt aivan järkyttävä uutinen että PC:llä saattaa olla joitankin esim. yhteensopivuus ongelmia mihin sinä et konsoleilla törmää joissa on ainoastaa se yksi ja ainut rauta miljoonissa valmistetuissa muovilaatikoissa per geni.

Olenko ihan väärässä ?

Voiko joku viisaampi ja paremmin asioista tunteva tulla kertomaan miksi näin on tai miksi näin ei ole ja että toimiiko kaikki kombinaatiot ja ohjelmat sun muut niinkuin pitääkin laitteesta tai käyttiksistä riippumatta ?

Viimeksi muokattu:
Haluat todisteita siitä että alkoko mua ärsyttämään PC:llä hiiri+näppis+kontrolleri kombinaatio ?
Esitit väitteen että tuo kombo on jotenkin tarpeellinen jos pelaa pelejä. Mielestäni se ei kuvaa pelaamisen nykytilaa kovin vahvasti. Esitit esimerkiksi että witcher 3 vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja se on ihan potaskaa. Esitit että iisakin rebirth versio vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja se on ihan potaskaa. Esitit että RDR2 vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja luulen että sekin on ihan potaskaa. Steam kertoo että kyseisen pelin installeri vaatii kosketusnäytön/hiiren/näppiksen johonkin, pelaaminen ei.

Ei ole tullut vielä vastaan peliä steamissa missä nuo eivät pitäisi paikkaansa. Ennemmin menee toisin päin, eli että useammin toimii pelit missä ei ole mainintaa täydellisestä pädituesta.

En mä sun ärsytystä vastaan argumentoi, se on subjektiivista huttua.

Voiko joku viisaampi ja paremmin asioista tunteva tulla kertomaan miksi näin on tai miksi näin ei ole ja kaikki kombinaatiot ja ohjelmat ja kaikki toimii niinkuin pitääkin laitteesta riippumatta ?
Tää perustuu standardeihin. Esim konsolit toimii kaikkien telkkarien kanssa ihan ok, vaikka ei olisikaan samasta paketista avattu ku itse konsoli. Ihan samalla tavalla erilaiset hiiret ja muut rautakomponentit toimii erilaisten tietokoneiden kanssa ristiin.

Esitit väitteen että tuo kombo on jotenkin tarpeellinen jos pelaa pelejä. Mielestäni se ei kuvaa pelaamisen nykytilaa kovin vahvasti. Esitit esimerkiksi että witcher 3 vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja se on ihan potaskaa. Esitit että iisakin rebirth versio vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja se on ihan potaskaa. Esitit että RDR2 vaatisi hiirtä/näppistä johonkin, ja luulen että sekin on ihan potaskaa. Steam kertoo että kyseisen pelin installeri vaatii kosketusnäytön/hiiren/näppiksen johonkin, pelaaminen ei.

Ei ole tullut vielä vastaan peliä steamissa missä nuo eivät pitäisi paikkaansa. Ennemmin menee toisin päin, eli että useammin toimii pelit missä ei ole mainintaa täydellisestä pädituesta.

En mä sun ärsytystä vastaan argumentoi, se on subjektiivista huttua.
Kaikista mahdollisista väittely mahdollisuuksista sinun elämässäsi päätit alkaa taistelemaan yksin henkilöä vastaan kuka sanoi jo sinulle että ei ole "väittelyhegessäsi"vaan kertoi oman kokemuksen siitä mitä on ollut. Yks yrittää väkipakolla todistella mun sanomisia valheiksi. Ei helvetti.

Mä nään sut jotenkin pesäpallomailalla hakkaamassa jotakin ihmistä ja huutamassa samalla että "sun ohjain toimii saatana"!!

Ihan vielä viestiisi vastatakseni että ei mene sääntöjenvastaiseksi pällistelyksi niin tietokoneella joudut pakostakin käyttämään hiirtä ja näppistä jossakin vaiheessa ennen kuin alat pelaamaan ihan mitä tahansa peliä. Vai väitätkö että PC alkaa toimimaan pelkällä ohjaimella samantien kun sen laittaa siihen kiinni ?

Viimeksi muokattu:
Siis miksi ihmiset ylipäätänsä valittaa mistään säätämisestä tai asioiden helppoudesta jos sillä ei olisi mitään väliä ?
No siis onhan sillä, mutta asettaisin asiat ehkä suhteeseen sen kanssa että jos alussa vaaditaan 0.5-3h virittelyä jotta saa setupin johon ei enää tarvitse koskea lähes ikinä ja joka palvelee päivittäin. Olisi eri asia jos joka kerta kun haluaa pelata pitäisi säätää jotain.

Mä nään sut jotenkin pesäpallomailalla hakkaamassa jotakin ihmistä ja huutamassa samalla että "sun ohjain toimii saatana"!!
Jos tuhat muuta ihmistä on sitä mieltä että se toimii, niin luultavasti se toimii. :kahvi:

Em. syystä johtuen joko pitäis arvata että kirjoittelusi perustuu johonkin ikiaikaiseen laitteistoon ja peleihin (olethan muuten muistanut päivittää käyttöjärjestelmäsi ja pelisi, se voi vaikuttaa todella moneen asiaan, myös konsoleilla), tai sit kyse on puhtaasti trollaamisesta.
Yks yrittää väkipakolla todistella mun sanomisia valheiksi. Ei helvetti.
No jos olet ainoa joka näitä asioita kokee internetissä, niin vaikea niitä on uskoa vailla mitään näyttöä. Vähän ku alaisin selittää siitä kuinka konsolit aiheuttaa autismia, vailla mitään todisteita aiheesta.

Jos tuhat muuta ihmistä on sitä mieltä että se toimii, niin luultavasti se toimii. :kahvi:

Em. syystä johtuen joko pitäis arvata että kirjoittelusi perustuu johonkin ikiaikaiseen laitteistoon ja peleihin (olethan muuten muistanut päivittää käyttöjärjestelmäsi ja pelisi, se voi vaikuttaa todella moneen asiaan, myös konsoleilla), tai sit kyse on puhtaasti trollaamisesta.

No jos olet ainoa joka näitä asioita kokee internetissä, niin vaikea niitä on uskoa vailla mitään näyttöä. Vähän ku alaisin selittää siitä kuinka konsolit aiheuttaa autismia, vailla mitään todisteita aiheesta.
No mulla se ei toiminu niin kuin pitiki, syitä voi olla monia koska PC on monimutkaisempi laite kuin konsoli ja siinä voi tulla pikku ärsytyksiä vastaan, esimerkiksi ristiriita ohjaimen ja hiiren ja näppiksen välillä johtuen siitä että wintoosa teki tepposet.

Se että puhut autismista menee henkilöön/ihmiseen toisin kuin rautakomponentti. Toki jos se rautakomponentti on osa identiteettiä niin ymmärrän sitten. Kyllähän kun tätä ketjua seurannu niin porukka menny tunteisiin itkusilmässä puolustelee kauhian kalliita rakasta parin tonnin tietokonetta.

Jotkut prassailee ferrareilla jotkut kahen tonnin tietokoneella.

Viimeksi muokattu:
Mullakin aina sattuu konsoleilla kaikkea että alkaa vituttamaan säheltää siinä. Koitat päästä peliin ja ei liiku kohdistin… äh ohjain ei ole edes päällä… sitten peli kaatuu kun lataa saven.

PC:llä aina kaikki toimii.

No mulla se ei toiminu niin kuin pitiki, syitä voi olla monia koska PC on monimutkaisempi laite kuin konsoli ja siinä voi tulla pikku ärsytyksiä vastaan, esimerkiksi ristiriita ohjaimen ja hiiren ja näppiksen välillä johtuen siitä että wintoosa teki tepposet.
Niin uskomaton kyllä toi sun tilanne sen pelin kanssa, että olis todella mielenkiintoista selvittää että mistä on kyse. Toi toimii linuxillaki steamin kautta pelkkä peliohjain koneessa kiinni. Kokeile avata ketju tonne ”ongelmat” -alueelle, niin päästään selvittämään homma! :thumbsup:

Tai voidaan tässäki käydä läpi homma. Listaa vaikka pelin versio, käyttiksen versio, laitteiston osat ja sit vaikka screen cappaat että mitä tapahtuu ku avaat pelin steamista peliohjainta käyttäen.

Pc pelaajat tukee toisiaan ongelmia kohdatessaan.

Niin uskomaton kyllä toi sun tilanne sen pelin kanssa, että olis todella mielenkiintoista selvittää että mistä on kyse. Toi toimii linuxillaki steamin kautta pelkkä peliohjain koneessa kiinni. Kokeile avata ketju tonne ”ongelmat” -alueelle, niin päästään selvittämään homma! :thumbsup:

Tai voidaan tässäki käydä läpi homma. Listaa vaikka pelin versio, käyttiksen versio, laitteiston osat ja sit vaikka screen cappaat että mitä tapahtuu ku avaat pelin steamista peliohjainta käyttäen.

Pc pelaajat tukee toisiaan ongelmia kohdatessaan.
Kaikkeen löytyy ratkaisu kun tarpeeksi ratkoo asioita. Se ei ole asian pointti.
Personaallisuus "väkinäisvääntäjästä" muuttuu yhtäkkiä PC apuhenkilöksi :D

Mene nyt oikeesti jonnekki muualle mun silmistä lässyttämästä ja eti joku toinen emotionaalinen tuki(uhri) itsellesi.

Viimeksi muokattu:
@JohnnyCage

Tiedoksi että tämä on väittelyketju. Täällä väitellään asioista. Plus se että omat subjektiiviset kokemukset ei merkkaa mitään, jos niiden rinnalle ei ole heittää faktaa lähteiden kera.

@JohnnyCage

Tiedoksi että tämä on väittelyketju. Täällä väitellään asioista. Plus se että omat subjektiiviset kokemukset ei merkkaa mitään, jos niiden rinnalle ei ole heittää faktaa lähteiden kera.
Siis pitääkö ihmisen todistaa joka ikinen asia mitä tapahtuu elämässä jos tänne kirjottaa jotakin ? Siis ei ole maalaisjärkeä olemassa ollenkaan vaan jokainen juttu pitää tulla todistusten kera tai sitten se on "subjektiivinen kokemus" ja olet paskonut koko ketjun täysin. Kuulostaa aika NPC meiningiltä.

Ja tarviiko jokaisen asian olla "vääntö" asia ? Miksi ei skippaa jos on paska aihe ? Saa olla aika "no life" jos tällainen tarve on.

Siis pitääkö ihmisen todistaa joka ikinen asia mitä tapahtuu elämässä jos tänne kirjottaa jotakin ? Siis ei ole maalaisjärkeä olemassa ollenkaan vaan jokainen juttu pitää tulla todistusten kera tai sitten se on "subjektiivinen kokemus" ja olet paskonut koko ketjun täysin. Kuulostaa aika NPC meiningiltä.

Ja tarviiko jokaisen asian olla "vääntö" asia ? Miksi ei skippaa jos on paska aihe ? Saa olla aika "no life" jos tällainen tarve on.
Täällä nämä tietyt asiantuntijat nyt ovat mitä ovat.

Pitkäänhän tämä ketju on ollut kaukana väittelystä ja lähinnä pelkän vääntämisen ilosta täällä väännetään ilman minkäänlaisia pohjustuksia.

Tervetuloa ketjuun.

Täällä nämä tietyt asiantuntijat nyt ovat mitä ovat.

Pitkäänhän tämä ketju on ollut kaukana väittelystä ja lähinnä pelkän vääntämisen ilosta täällä väännetään ilman minkäänlaisia pohjustuksia.

Tervetuloa ketjuun.
:D

Joo tuli huomattua että aika erikoisia persoonia on olemassa, varsinkin kun kävin hieman heidän viestihistoriaansa lävitse.

Jota tämä nyt koski, annan ilmaisen vinkin elämään: SE SUOLA EI LÖYDY TÄÄLTÄ.
Thank me later.

Kaikkihan sitä puolustaa sitä omaansa.

Konsolistit väittää että on helppoa ja kaikki toimii ja hintaansa nähden oivaa pelailua. Kolikon kääntöpuolella järkyttävä vitutus kun valintana on 30fps välitön oksennus tai 60fps shimmeröivä ja smearaava 900p TAA hirvitys.

PC pelaajat sitten naatiskelee laadusta mutta todellisuudessa perhe on nälissään kun kone on maksanut sen 100k talon lisäsiipineen ja kuormaliinoineen ja elämästä ei osata enää nauttia kun mietitään powershellissä loitsuja että saadaan detailit kohdilleen ja peli joskus päälle.

On se vaikeaa.

Jos ei löydy omalle telkkarille suoraan sovelluskaupasta SteamLink sovellusta niin varmaan puhutaan jostain satkun AndroidTV laitteesta jolla saa SteamLink/Moonlightin toimimaan. Kattohintana mielikuvitus.

Rajoittaakos nämä 60 fps/hz vai toimiiko ihan yhtä sulavasti kuin suoraan koneella? Jotenkin luulisi, että menee 5090 hukkaan tuollaisessa vaikka tuokin joustavuutta ”pelitavan” valintaan.

Kaikkihan sitä puolustaa sitä omaansa.

Konsolistit väittää että on helppoa ja kaikki toimii ja hintaansa nähden oivaa pelailua. Kolikon kääntöpuolella järkyttävä vitutus kun valintana on 30fps välitön oksennus tai 60fps shimmeröivä ja smearaava 900p TAA hirvitys.

PC pelaajat sitten naatiskelee laadusta mutta todellisuudessa perhe on nälissään kun kone on maksanut sen 100k talon lisäsiipineen ja kuormaliinoineen ja elämästä ei osata enää nauttia kun mietitään powershellissä loitsuja että saadaan detailit kohdilleen ja peli joskus päälle.

On se vaikeaa.
Eipä tämän ketjun järjettömyyttä kai voisi paremmin tiivistää. Joku voisi vielä erehtyä luulemaan tätä vitsiksi mutta tuotahan se on päivästä toiseen.

Rajoittaakos nämä 60 fps/hz vai toimiiko ihan yhtä sulavasti kuin suoraan koneella? Jotenkin luulisi, että menee 5090 hukkaan tuollaisessa vaikka tuokin joustavuutta ”pelitavan” valintaan.
SteamLink app tukee maksimissaan 120fps streamia. Tietenkin riippuu aina siitä myös että tukeeko itse client HDMI2.1:stä.

SteamLink app tukee maksimissaan 120fps streamia. Tietenkin riippuu aina siitä myös että tukeeko itse client HDMI2.1:stä.
Eli siis aivan pelikelvoton! Muistaakseni joku joskus totesi, että 120fps on muinaisjäänne ja 240fps alkaa olemaan minimi? Taisi olla Herra itse? Taas jäi "vihollinen kiikkiin"! :coffee:

Eli siis aivan pelikelvoton! Muistaakseni joku joskus totesi, että 120fps on muinaisjäänne ja 240fps alkaa olemaan minimi? Taisi olla Herra itse? Taas jäi "vihollinen kiikkiin"! :coffee:
Ajatelkaa sellaista maailmaa (fantasia IRL) missä tämä biisi alkaa aina soimaan taustalla kun vihollinen jää kiinni valehtelusta tässä ketjussa:

:D

Tai näinhän se taitaa oikeasti olla. (päässä alkaa soimaan)
Eli siis huippuorgasmi siitä että osasit siirtää pilkun oikeaan kohtaan väittelyssä.

Mikä siinä on että ihmiset haluaa olla niin kovia väittelemään jopa turhista asioista ? Tiedän sen että elämä täytyy olla aika tylsää mutta voihan sitä elämää parantaa aika helpoillakin menetelmillä. Kysykää jos haluatte vinkkejä!

Viimeksi muokattu:
Mikä siinä on että ihmiset haluaa olla niin kovia väittelemään jopa turhista asioista ? Tiedän sen että elämä täytyy olla aika tylsää mutta voihan sitä elämää parantaa aika helpoillakin menetelmillä. Kysykää jos haluatte vinkkejä!
Tekkifoorumin konsoli-/PC väittelyketjussa väitellään ketjun aiheesta. Jos tämä yllättää niin en oikein tiedä mitä sanoa. Jos pienet haastot tuottavat näin paljon mielipahaa niin ehkä kannattaa viestitellä muualla...

Tekkifoorumin konsoli-/PC väittelyketjussa väitellään ketjun aiheesta. Jos tämä yllättää niin en oikein tiedä mitä sanoa. Jos pienet haastot tuottavat näin paljon mielipahaa niin ehkä kannattaa viestitellä muualla...
Onko sulla hyvä tietokone ? Pelaatko mitä pelejä? Ei ollut tarkoitus paskoa ketjua, vaan tuoda pientä välikevennystä.

Onko sulla hyvä tietokone ? Pelaatko mitä pelejä? Ei ollut tarkoitus paskoa ketjua, vaan tuoda pientä välikevennystä.
Alla oma kone. Onhan tuo hyvä (tosin näyttis vaihtunut 9070 XT:hen).
Peleinä vähän mitä sattuu, Fortnitesta vaikkapa Indiana Jonesiin. Varmasti pärjäisi heikommalla mutta haluan kuitenkin että on kone josta löytyy puhtia jos/kun haluaa raskaampaa single player peliä pyörittää
Pientä päivittelyä

7800X3D
NH-D12L
A620i Lightning
32GB DDR5
4070 Super
SF750 2024
Ncase M2, round hopean värisenä, flipped config

1737197919507.png

1737197946930.png

Alla oma kone. Onhan tuo hyvä (tosin näyttis vaihtunut 9070 XT:hen).
Peleinä vähän mitä sattuu, Fortnitesta vaikkapa Indiana Jonesiin. Varmasti pärjäisi heikommalla mutta haluan kuitenkin että on kone josta löytyy puhtia jos/kun haluaa raskaampaa single player peliä pyörittää
On kyllä sen verran kaunis kotelo että eihän tuossa pysty peleistä helposti nauttimaan kun joutuu hieromaan sitä kokoajan.

Vitsi.

Kiitos vastauksesta, mutta ei sitä niin vakava tarvitse olla eiks ni ?

Kauneus on varmasti katsojan silmissä mutta näyttää kyllä yhtä tylsältä laatikolta kuin modernit konsolit jos PS5:n hirveää modeemiulkonäköä ei lasketa.

Tuo koppahan on nätti kuin mikä. ITX setupit on aina lähellä sydäntä.

Viimeksi muokattu:
ITX on kyllä hieno, melkein rakentelin itsekin uuden buildin Terraan viime syksynä. Väittäisin kuitenkin, että ovat äänekkäämpiä ja käyvät kuumempana, kuin konsolit.
Toki konsolitasoisella raudalla saisi varmasti hiljaisenkin buildin tehtyä..

Väittäisin kuitenkin, että ovat äänekkäämpiä ja käyvät kuumempana, kuin konsolit.
Osavalinta tärkeä noissa, ettei lätkäise jonkun 9950X päälle Noctuan L9a cooleria koska silloin todennäköisesti tulee ongelmaa. Tuo 7800X3D on niin virtapihi ja D12L jäähy vähän overkill niin tuulettimet pyörii n. 1000-1200rpm jolloin on äänetön jopa omaan korvaan, ja olen itse hyvin altis kaikenlaisille ylimääräisille äänille. Näyttiksen suhteen taas tein deshroud modin eli stokkiföönit pois ja tilalle Arcticin P12 Max tuulettimet. Ne pyörii about samoilla kierroksilla kun Noctua.

Joo onhan tuo hienompi kuin oma ITX mikä näyttää ihan leivänpaahtimelle mutta eipä se pienen kokonsa takia edes esillä ole. :lol:

Näyttis ottaa välillä vähän kierroksia mutta muuten on ihan hiljainen laitos itsellänikin.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 740
Jäsenet
77 970
Uusin jäsen
Parvviine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom