Nythän ilmeisesti ensi vuonna tulee tuo Xbox ui vanhempiinkin Windows 11 käsikonsoleihin, saa nähdä integroidaanko se myös ihan perus Windows 11/12 puolelle vai tuleeko se seuraavan sukupolven Xboxin kanssa.
Microsoftin olisi järkevää yhdistää enemmän Xboxia Windowsin kanssa koska sillä saisivat taklattua hyvin Valven Steam OS ja pilvipelaaminen olisi edullisempaa tuottaa. Sen strategian riskinä tosin kumppanien pillastuttaminen tosin jos Valvelta tulee tehokas ja suht edullinen pöytäkonekäytössäkin toimiva Steam OS käyttävä konsoli niin tuskinpa kumppaneilla olisi järkevää lähteä Valven leiriin. Microsoftille Xbox ja pelaaminen kuitenkin vain pieni tekijä koska Microsoftin tulevaisuus on sidottu Windowsiin ja siihen liittyviin palveluihin ja se olisi painajainen heille jos Linuxista tulisi valtavirtaa.
Jos tuo Rog Ally Xbox X menee loppuvuodelle ja maksaa sen tonnin tienoilla(mikä hyvin mahdollista jos Microsoft ei halua ärsyttää muita valmistajia kompensoimalla hintaa satasella tai parilla) niin voisin ainakin itse harkita jotain vanhemman sukupolven Ally X tai Msi Claw 8/7 Ai+ joiden hinnat varmaan tippuvat jo ennen kuin tulee Amd Z2 Extreme malleja(Z1e vs Z2e ero jotain n.15-20 prosenttia näytönohjaimen tehoissa, Intelin 140V on about Z2e tasolla mutta siinä mahdollista tulla isoja päivityksiä ajureihin).
Ja ennen kuin joku kysyy miten olen arvioinut tehoeroja kun sitä Z2e ei ole vielä tullut niin olen verrannut 780m(jota Z1e käyttää) ja 890m(jota Z2e käyttää) ja Intelin 140v jota Msi Claw 8/7 Ai+ käyttävät jotka antavat aika hyvän kuvan tehoerosta, varsinkin 15/17 watilla tuo Intelin malli antaa hyvän vastuksen Z2e:lle.
Parin viikon päästä alkaa Steamin kesäalet ja saa nähdä laittavatko Steam Deck Oledin kunnon alennukseen vai odottavatko syksyä/mustaa perjantaita, kuitenkin hyvä kohta yrittää saada ostajia ennen kuin Rog ally Xbox(ei X versio) tulee myyntiin joka sen vahvin kilpailija.