PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Hyvin kiteyttää mikkiksen tän vuoden lineupin; hyvät grafiikat mutta et halua omistaa näitä pelejä taikka koskaan palata niiden pariin:rofl:
Niin se narratiivi vaan muuttuu🤷 ei ole pitkä aika kun pelättiin että tilauspalveluun D1 tulevat pelit on keskeneräisiä, lopputuloksen voi katsella linkkaamastani videosta.
 
Niin se narratiivi vaan muuttuu🤷 ei ole pitkä aika kun pelättiin että tilauspalveluun D1 tulevat pelit on keskeneräisiä, lopputuloksen voi katsella linkkaamastani videosta.
Kyllähän se keskeneräinen oli. Path tracing tuli patchin mukana ja onkohan viekäkään saaneet fg:tä toimimaan. En toki mäsältä muuta odottanutkaan.
 
Pelien laatu on isoin ero. Ei oo gotyjä pahemmin tarjolla. Ns. netflix leffat on parasta mitä palvelusta saa.

Konsolit vs. pc on sit se tekninen laatu honor padin ja leffateatterin välillä.
Referoi toki linkkaamasi matskun sisältö.

Mikä tämä kärkikaksikko on ja miksi ne eivät yllätä?
Katso se video ihan ekana, vaikka lopputulos ei olisikaan mieleesi. Minä pelaan nuita pelejä, silleen niihin on helpointa tutustua ja muodostaa se oma mielipide. Toki jos odottaa et ne tulee kirjastoon ja pelaa vaan ceeässää, niin silloin pitää tyytyä muiden arvioihin niistä. Koska jos olisit nuita pelannut, niin sinäkään et olisi yllättynyt digital Foundryn ukkojen arvioista.
 
Katso se video ihan ekana
Referoi se video ihan ekana. Foorumin sääntöjen mukaisesti kiitos.

Videoilla keskustelu ei kiinnosta.

Koska jos olisit nuita pelannut, niin sinäkään et olisi yllättynyt digital Foundryn ukkojen arvioista.
En voi niistä arvioista yllättyä ennen kuin referoit ne tänne ketjuun.

Mikä peli oli keskeneräinen? Laitatko vaikka linkkiä juttuun, niin ei jää pelkästään huuteluksi🤷
Käy lukemassa pelin ketjusta. Konsolien ”lower than low” asetukset vaikuttavat toimivan ihan hyvin porukalla. Muiden kanssa on ollu ongelmia. Indystä luulin olleen kyse.
 
Referoi se video ihan ekana. Foorumin sääntöjen mukaisesti kiitos.

Videoilla keskustelu ei kiinnosta.


En voi niistä arvioista yllättyä ennen kuin referoit ne tänne ketjuun.


Käy lukemassa pelin ketjusta. Konsolien ”lower than low” asetukset vaikuttavat toimivan ihan hyvin porukalla. Muiden kanssa on ollu ongelmia. Indystä luulin olleen kyse.
Linkkasin videon saatteen kera, sen voi foorumin sääntöjen mukaan ilmiantaa jos kokee sen tarpeelliseksi. Jos et sitä katso niin lienee turha jatkaa siitä keskustelua🤷
DF videolla ei ollut juttua tuosta keskeneräisyydestä, yksi niistä asioista jotka vaikutti siihen kärkipaikkaan🤔 vertailun vuoksi starfield oli julkkarissa konsoleille 30fps kun indy on taas sen 60fps.
 
Linkkasin videon saatteen kera, sen voi foorumin sääntöjen mukaan ilmiantaa jos kokee sen tarpeelliseksi. Jos et sitä katso niin lienee turha jatkaa siitä keskustelua🤷
Okei. Miksi videon linkkasit? Mikä videon sisällössä sai sinut yhdistämään sen tähän ketjuun? Oliko siinä oivaltavia havaintoja, jos oli, niin mitä?
DF videolla ei ollut juttua tuosta keskeneräisyydestä, yksi niistä asioista jotka vaikutti siihen kärkipaikkaan
Ehkä ne pelas sen lower than low konsolilla? Tiedä sit. Stutterfest se on pc:llä ollu jos on yhtään asetuksia laitettu asiallisiksi. Ei ne turhaan path tracingia patchannu siihen vasta launchin jälkeen. Ei ollu valmis.
 
Okei. Miksi videon linkkasit? Mikä videon sisällössä sai sinut yhdistämään sen tähän ketjuun? Oliko siinä oivaltavia havaintoja, jos oli, niin mitä?

Ehkä ne pelas sen lower than low konsolilla? Tiedä sit. Stutterfest se on pc:llä ollu jos on yhtään asetuksia laitettu asiallisiksi. Ei ne turhaan path tracingia patchannu siihen vasta launchin jälkeen. Ei ollu valmis.
Kummastakin pelistä(HB2&Indy) on täällä ollut keskustelua, joten on luonnollista linkata tänne video missä käydään kys. pelejä läpi.
DF kaverit ei tuonut mainitsemiasi asioita esille, joten laittaisitko ystävällisesti linkin juttuun jossa nuo asiat tulee selville? Muuten kyse on vaan sinun mielipiteestäsi, eikä sillä ole mitään painoarvoa kun et ole ilmeisesti peliä edes pelannut🤷
 
Koska jos olisit nuita pelannut, niin sinäkään et olisi yllättynyt digital Foundryn ukkojen arvioista.
Mitä jos on vaikka apinapeliä tai Astro Botia pelannut ja laittaa sen ykköseksi, onko se kiellettyä sinun mielestäsi? Niitähän et ole pelannut :hmm:
Kärkikaksikko varmaankin graafisesti kohdillaan, PC:llä oikein maukkaan näköistä pelattavaa kumpikin, vaikka grafiikat ja visuaalinen tyyli nyt on subjektiivista.
 
Mitä jos on vaikka apinapeliä tai Astro Botia pelannut ja laittaa sen ykköseksi, onko se kiellettyä sinun mielestäsi? Niitähän et ole pelannut :hmm:
Kärkikaksikko varmaankin graafisesti kohdillaan, PC:llä oikein maukkaan näköistä pelattavaa kumpikin, vaikka grafiikat ja visuaalinen tyyli nyt on subjektiivista.
Ei todellakaan, siellä oli kumpikin peli videolla mukana. Mehän pelataan ja hehkutetaan niitä pelejä joista tykätään, itse arvottaisin esim. helldivers kakkosen Astro botin edelle, vaikka kumpaakaan en ole pelannut.
 
Ja sit tasapuolisuuden nimissä muron lista josta ei MS pelejä löydy, mut kaksi pleikan peliä löytyy. Linkkiä en saa puhelimella laitettua😕

Screenshot_20241229_121638.jpg


Screenshot_20241229_121541.jpg


Screenshot_20241229_121520.jpg
 
Ei todellakaan, siellä oli kumpikin peli videolla mukana. Mehän pelataan ja hehkutetaan niitä pelejä joista tykätään, itse arvottaisin esim. helldivers kakkosen Astro botin edelle, vaikka kumpaakaan en ole pelannut.
Okei. Semmoisen käsityksen sain että tuo Hellblade/Indy kärkikaksikko olisi jotenkin kiveen hakattu eikä siitä saisi kukaan poiketa ja jos peliä ei ole pelannut ei saa sitä rankata visuaalisesti. Ihan perustuen tähän "Koska jos olisit nuita pelannut, niin sinäkään et olisi yllättynyt digital Foundryn ukkojen arvioista." tekstiin
 
Viimeksi muokattu:
DF kaverit ei tuonut mainitsemiasi asioita esille, joten laittaisitko ystävällisesti linkin juttuun jossa nuo asiat tulee selville?
Ihan tässä tämän foorumin indy ketjussa. Lue vaikka pari vikaa sivua. Ei oikein muusta keskustellakkaan kuin pelin teknisistä ongelmista. Esim. viestistä #187 eteenpäin. #106 käsittelee kans vastaavia ongelmia.

Muuten kyse on vaan sinun mielipiteestäsi, eikä sillä ole mitään painoarvoa kun et ole ilmeisesti peliä edes pelannut🤷
Mutta eurogamerin mielipiteellä on merkitystä? Miksi?
 
Ja sit tasapuolisuuden nimissä muron lista josta ei MS pelejä löydy, mut kaksi pleikan peliä löytyy. Linkkiä en saa puhelimella laitettua😕

Screenshot_20241229_121638.jpg


Screenshot_20241229_121541.jpg


Screenshot_20241229_121520.jpg
Rise of the Ronin:in combat on kultaa, vaikka tarina ja visuaalinen ilme jättääkin toivomisen varaa. IMO ihan viihdyttävä peli, eikä ainakaan minun mielestäni mikään floppi. Hitusen paremminhan tuo on arvioitu, kuin esim. Stalker 2, jota taidettiin täälläkin hehkuttaa?

 
Kyllähän se keskeneräinen oli. Path tracing tuli patchin mukana ja onkohan viekäkään saaneet fg:tä toimimaan. En toki mäsältä muuta odottanutkaan.
Toimii FG ihan hyvin nykyään, mihin tämä väittämä perustuu?

Oma väittämä siihen että pelasin peliä DLAA 4k + FG ja hienosti pyörii. Näyttää hyvältä myös.
 
Viimeksi muokattu:
@Oxamin esitti että peli oli heti launchissa (day 1) kaikki kunnossa. Eihän siinä ollu edes path tracingia.
Periaatteessa path tracing oli day 1 pelissä, sitä ei vaan ollut ennen julkaisupäivää (mikäli osti tuon spessuversion jolla pääsi pelaamaan kolme päivää aikaisemmin)
 
@Oxamin esitti että peli oli heti launchissa (day 1) kaikki kunnossa. Eihän siinä ollu edes path tracingia.

Periaatteessa path tracing oli day 1 pelissä, sitä ei vaan ollut ennen julkaisupäivää (mikäli osti tuon spessuversion jolla pääsi pelaamaan kolme päivää aikaisemmin)
Niin onko day1 se early access vai se normaalijulkaisu? Sanoisin se normaali.

Bugeja oli mielestäni nykymittapuulla vähän. En osaa sanoa millä tolalla Sonyn PS5 julkaisut on olleet, mutta spiderman 2 yhteydessä oli paljon ongelmaa jengillä muistaakseni. Eli sanoisin että indyn julkaisu oli teknisesti hyvä.

Nyt kun oon pelannut läpi, se on GOTY selkeästi. Siis mun arvosteluasteikolla :love:
 
Niin onko day1 se early access vai se normaalijulkaisu? Sanoisin se normaali.

Bugeja oli mielestäni nykymittapuulla vähän. En osaa sanoa millä tolalla Sonyn PS5 julkaisut on olleet, mutta spiderman 2 yhteydessä oli paljon ongelmaa jengillä muistaakseni. Eli sanoisin että indyn julkaisu oli teknisesti hyvä.

Nyt kun oon pelannut läpi, se on GOTY selkeästi. Siis mun arvosteluasteikolla :love:
Mitä ongelmia Spiderman 2:ssa oli? Ostin heti julkkarista, enkä ainakaan muista mitään ongelmia, tai sitten ei vain sattunut omalle kohdalle.
 
Okei. Semmoisen käsityksen sain että tuo Hellblade/Indy kärkikaksikko olisi jotenkin kiveen hakattu eikä siitä saisi kukaan poiketa ja jos peliä ei ole pelannut ei saa sitä rankata visuaalisesti. Ihan perustuen tähän "Koska jos olisit nuita pelannut, niin sinäkään et olisi yllättynyt digital Foundryn ukkojen arvioista." tekstiin
Olen jo aikaisemmin tuonut esille sen, että tarkoitan mitä kirjoitan. Siellä rivien välissä ei ole luettavaa, DF nyt ihan vaan siksi että kys. herrat nauttii alalla kovaa arvostusta.
 
Mitä ongelmia Spiderman 2:ssa oli? Ostin heti julkkarista, enkä ainakaan muista mitään ongelmia, tai sitten ei vain sattunut omalle kohdalle.
Perustui arvostelijan kommenttiin että ennen julkaisua peli toimi paremmin hänellä.

Googletin, niin ei ainakaan bugittomaksi voi sanoa:

En sit tiiä, kun jotku sanoo myös että cyberpunk oli heille ongelmaton julkaisussa. Kokemukset vaihtelee.
 
Niin onko day1 se early access vai se normaalijulkaisu? Sanoisin se normaali.

Bugeja oli mielestäni nykymittapuulla vähän. En osaa sanoa millä tolalla Sonyn PS5 julkaisut on olleet, mutta spiderman 2 yhteydessä oli paljon ongelmaa jengillä muistaakseni. Eli sanoisin että indyn julkaisu oli teknisesti hyvä.

Nyt kun oon pelannut läpi, se on GOTY selkeästi. Siis mun arvosteluasteikolla :love:
Mielestäni bugeja on taas normaalia enemmän indyssä ja vastaavia kokemuksia on pelin omassa ketjussa monella muullakin. Kokemukset perustuu viikon takaiseen kun viimeksi peliä pelannut. Mäsän pelien mittapuulla peli on ihan hyvä tekele ja siihen on saatu indyn henkeä puhallettua. Selkeästä siis pelikelpoinen toisinkuin typerryttävän kuiva kävelysimu HB2.
 
Riippuu ihan studiosta. Toki hienoa että sentään konsolijulkaisu oli ok kokemus, vaikka graffat toki LOW- -

Kenties mäsä on menossa konkkaan kun ei onnistunu testaamaan pc pelaamista kunnolla.
Mikäli käyttää samaa lähdettä kuin sinä, niin ei ole olemassakaan sellaista peliä pc:llä joka ei ois ongelmia täynnä.
 
Perustui arvostelijan kommenttiin että ennen julkaisua peli toimi paremmin hänellä.

Googletin, niin ei ainakaan bugittomaksi voi sanoa:

En sit tiiä, kun jotku sanoo myös että cyberpunk oli heille ongelmaton julkaisussa. Kokemukset vaihtelee.
Yhtäkään tuon linkin takana ollutta bugia ei ole tullut itsellä vastaan. Peli taisi kerran kaatua ja siinäpä se. Metacritic tasan 90, joten on täytynyt olla varmaan aika ongelmaton jo heti julkkarissa.

”Spider-Man 2 is the future of polished, competent, elevated sequels, and brings with it so many technical flourishes and a perfect execution of the formula that it stands in a class of its own”


ChatGPT:
”Marvel’s Spider-Man 2 julkaistiin PlayStation 5:lle 20. lokakuuta 2023. Julkaisun yhteydessä peli sai pääosin positiivisia arvioita, ja monet kehuivat sen teknistä suorituskykyä ja viimeistelyä. Kuten monissa suurissa pelijulkaisuissa, myös tässä pelissä ilmeni joitakin bugeja ja teknisiä ongelmia, mutta ne olivat suhteellisen vähäisiä eivätkä merkittävästi haitanneet pelikokemusta. Kehittäjä Insomniac Games julkaisi nopeasti päivityksiä korjatakseen havaitut ongelmat, mikä paransi pelin vakautta entisestään. Yhteenvetona voidaan todeta, että Marvel’s Spider-Man 2:n julkaisua pidettiin onnistuneena, ja mahdolliset bugit olivat vähäisiä ja nopeasti korjattavissa.”
 
Viimeksi muokattu:
En sit tiiä, kun jotku sanoo myös että cyberpunk oli heille ongelmaton julkaisussa. Kokemukset vaihtelee.
Näin taitaa olla. Itselläni ei kummassakaan (Indy ja Spider-Man 2) ilmennyt bugeja omaan silmään ja molemmat aloitin julkkaripäivänä ja pelasin läpi parin päivän puitteissa
 
Ihan tässä tämän foorumin indy ketjussa. Lue vaikka pari vikaa sivua. Ei oikein muusta keskustellakkaan kuin pelin teknisistä ongelmista. Esim. viestistä #187 eteenpäin. #106 käsittelee kans vastaavia ongelmia.


Mutta eurogamerin mielipiteellä on merkitystä? Miksi?
Ne on pelannut sitä peliä, siksi..
 
Makuasioita koko GOTY-"pelleily". Saataisiinko yhtä suuri vääntö jos puhuttaisiin vuoden "parhaasta" elokuvasta? Tuskin.
Oma valintani vuoden peliksi olisi varmaankin Balatro, hävyttömän paljon tunteja upotettu siihen ja tulee vielä lisää.

Voidaanko käynnistää taas hintakeskustelu? Joko mennään näyttiksissä kipurajoilla? Montako kuukautta gamepassia saisi 5090 hinnalla?
NVIDIA's GeForce RTX 5090 & GeForce RTX 5080 Expected Pricing Surfaces Online; Flagship RTX 50 GPU Rumored To Cost $2,600
 
Viimeksi muokattu:
Makuasioita koko GOTY-"pelleily". Saataisiinko yhtä suuri vääntö jos puhuttaisiin vuoden "parhaasta" ekokuvasta? Tuskin.
Oma valintani vuoden peliksi olisi varmaankin Balatro, hävyttömän paljon tunteja upotettu siihen ja tulee vielä lisää.

Voidaanko käynnistää taas hintakeskustelu? Joko mennään näyttiksissä kipurajoilla? Montako kuukautta gamepassia saisi 5090 hinnalla?
NVIDIA's GeForce RTX 5090 & GeForce RTX 5080 Expected Pricing Surfaces Online; Flagship RTX 50 GPU Rumored To Cost $2,600

"Mutku mutku pitää konsoleillakin olla vähintään 77" OLED ja se maksaa vielä enemmän !!11!1!"

Onhan tuo näytönohjainten hintataso mennyt aivan naurettavaksi. Päälle 30 vuotta pitänyt enemmän tai vähemmän pelikelpoista PC:tä mutta alkaa tuntumaan siltä että kun nykyisestä 3070Ti:stä aika jättää niin taitaa pelaaminen siirtyä kokonaan konsoleille.
 
"Mutku mutku pitää konsoleillakin olla vähintään 77" OLED ja se maksaa vielä enemmän !!11!1!"

Onhan tuo näytönohjainten hintataso mennyt aivan naurettavaksi. Päälle 30 vuotta pitänyt enemmän tai vähemmän pelikelpoista PC:tä mutta alkaa tuntumaan siltä että kun nykyisestä 3070Ti:stä aika jättää niin taitaa pelaaminen siirtyä kokonaan konsoleille.
Niin. Elämä on valintoja. 5090 pelaajat pelaavat PS7 laadulla pelejä viikon päästä. Konsolipelaajat hehkuttavat sitten vuonna 2036 PS7:n tehoja miten älytön se on ja miten se ja se efekti on tosi siisti ja vanhat pelit pyörii niin ja niin hienosti... eikä PS7 hintaan saa niin hyvää PC:tä. Samaan aikaan RTX9090 pelaajat pelaavat HighwayTracing moodissa 8k2000Hz haukotellen että maksoipa tämä 0,01 bitcoinia mutta onhan tämä mahtava kokemus.

Voihan sitä jättää toisaalta 5090 ostamatta ja ostaa vaikka AMD leiristä sen tulevan best-bang-of-the-buck kortin. 400$ mutta on vain kaks-kolme kertaa nopeampi mitä PS5/SeriesX.

E: Itse (ehkä, hehe) puksutan vielä kyllä 4090:lla. Napsun nopeampi mitä vuosikymmenen lopulla tuleva PS6 tämä. Ihan kiva pelata vähän geometry dashiä.
 
Tehokkaat näytönohjaimet maksaa mutta niillä saakin sitten paljon. Ylempänä hyvin kuvataan sitä jättimäistä eroa mitä pelkästään nykyisen sukupolven parhaimmiston tehotaso edustaa suhteessa konsolitasoon. Jos ei ole rahaa ostaa tehokasta pc rautaa niin sitten pitää tyytyä siihen konsoliin mutta ei kannata väheksyä niitä jotka eivät siihen vaatimattomaan tasoon halua tyytyä. Sekin kannattaa muistaa, että kerran kun satsaa niin se rauta on ylivoimaista vielä vuosienkin kuluttua. RTX 4090 on suorastaan häkellyttävän tehokas vaikka on jo vanha ohjain.
 
Vaikka kuinka näytönohjainteknologia kehittyisi ja konsolit jäisivät jälkeen niin silti pelit tehdään konsoleiden ehdolla koska niillä markkinoilla ne pelit myydään.

Harmi sinänsä. :kahvi:
 
Vaikka kuinka näytönohjainteknologia kehittyisi ja konsolit jäisivät jälkeen niin silti pelit tehdään konsoleiden ehdolla koska niillä markkinoilla ne pelit myydään.

Harmi sinänsä. :kahvi:
No miten se nyt on. Viimeiset kaksi sivua ylistetty Digital Foundryn Indy hehkutusta miten Path-Tracing tekee pelistä vuoden 2024 parhaimman näköisen pelin graafisesti. Haluatko perua tämän siis kokonaan vai onko se Indyn Path-Tracing moodi kiva vai ei? Käytännössä vaatii siis 4090:n että voi skaalattuna pelata 60fps ja vaatii 5090:n että voi pelata aidolla 4k60fps. Musitaakseni Alex DF:ltä sanoi että hassua että PC:llä ei peliä saa niin huonon näköiseksi edes INI tweakeilla miten huono se on konsoleilla.

:kahvi:
 
No miten se nyt on. Viimeiset kaksi sivua ylistetty Digital Foundryn Indy hehkutusta miten Path-Tracing tekee pelistä vuoden 2024 parhaimman näköisen pelin graafisesti. Haluatko perua tämän siis kokonaan vai onko se Indyn Path-Tracing moodi kiva vai ei? Käytännössä vaatii siis 4090:n että voi skaalattuna pelata 60fps ja vaatii 5090:n että voi pelata aidolla 4k60fps. Musitaakseni Alex DF:ltä sanoi että hassua että PC:llä ei peliä saa niin huonon näköiseksi edes INI tweakeilla miten huono se on konsoleilla.

:kahvi:
Ei voi kuin nauraa tuollaiselle kun pc:llä ei saa niin huonoja konsoli asetuksia vaikka mitä tekisi :lol:
 
Huomautus - flamettaminen, keskity rakentavaan keskusteluun
No miten se nyt on. Viimeiset kaksi sivua ylistetty Digital Foundryn Indy hehkutusta miten Path-Tracing tekee pelistä vuoden 2024 parhaimman näköisen pelin graafisesti. Haluatko perua tämän siis kokonaan vai onko se Indyn Path-Tracing moodi kiva vai ei? Käytännössä vaatii siis 4090:n että voi skaalattuna pelata 60fps ja vaatii 5090:n että voi pelata aidolla 4k60fps. Musitaakseni Alex DF:ltä sanoi että hassua että PC:llä ei peliä saa niin huonon näköiseksi edes INI tweakeilla miten huono se on konsoleilla.
Et selkeästi ymmärtänyt mitä viestilläni tarkoitin.

Ei toisaalta taas yllätä yhtään. :kahvi:
 
Ne on pelannut sitä peliä, siksi..
Aivan aivan. Ei voi arvioida bugisuutta jos ei ole kokenut niitä? Bugisuus on pelin ominaisuus jota voi tarkastella ihan peliä pelaamatta.

Itse olet monesti täällä keskustellut peleistä mitä et ole pelannut. Esim. concord. Mut vissiin eri säännöt käytössä sit?
 
Vaikka kuinka näytönohjainteknologia kehittyisi ja konsolit jäisivät jälkeen niin silti pelit tehdään konsoleiden ehdolla koska niillä markkinoilla ne pelit myydään.

Harmi sinänsä. :kahvi:
Ei tule vastaan kyllä yhtäkään peliä joka olisi toteutettu konsolien ehdoilla. Missä on 4k120 konsolipelit? Miksei konsoleista oteta kaikkea irti?
 
Huomautus - henkilökohtaisuudet, foorumilla ei ole tarkoitus keskustella käyttäjästä, keskity rakentavaan keskusteluun
Ei tule vastaan kyllä yhtäkään peliä joka olisi toteutettu konsolien ehdoilla. Missä on 4k120 konsolipelit? Miksei konsoleista oteta kaikkea irti?
Huomaa, ettei sulla oo edes alkeellista käsitystä pelien kehittämisestä tai tietotekniikasta.
 
Huomaa, ettei sulla oo edes alkeellista käsitystä pelien kehittämisestä tai tietotekniikasta.
No onhan se nyt väkisinkin huvittavaa että konsolia markkinoidaan ”8k” leima paketin kyljessä ja pelit on pahimmillaan jotain fullHd räpellyksiä. Onhan tuo jopa 6% siitä mitä markkinoidaan. Otaksun että pelejä ei silloin ole ”konsolien ehdoilla” tehty, vaan jollain muilla perusteilla. Jos peli tehtäisiin konsolien ehdoilla niin se osaisi hyödyntää sen ominaisuuksia.
 
Aivan aivan. Ei voi arvioida bugisuutta jos ei ole kokenut niitä? Bugisuus on pelin ominaisuus jota voi tarkastella ihan peliä pelaamatta.

Itse olet monesti täällä keskustellut peleistä mitä et ole pelannut. Esim. concord. Mut vissiin eri säännöt käytössä sit?
Olenko keskustellut concorden teknisestä toteutuksesta🤔 Se että minä ja varmaan aika moni muukin arvottaa Digital Foundryn mielipiteen pelistä korkeammalle kuin sinun mielipiteen, ei pitäisi tulla yllätyksenä🤷
 
Kunpa vaan tarkoittaiskin konsolin ehdoilla kehitetyt pelit sitä että nämä olisi hyvin optimoitu, valitettavasti isot pelit on pakotettua bloattia niin täynnä ettei sitä vahingossakaan saa rullaamaan hyvillä fps lukemilla kovalla resoluutiolla. Voitte miettiä kuinka moni osaisi tehdä GTA V tasoisen pelin joka skaalautuu muutaman sukupolven vanhalle Xbox 360:lle sekä nykypäivän raudalle. Tästä syystä Series S pelaajatkin pelailee pelinsä 1080p-ish ja 30fps kun kukaan ei osaa/jaksa/viitsi optimoida pelejä

Konsolin ehdoilla tehdyt pelit = toimii pädillä hyvin, simppelit kontrollit sekä ns. geneerinen pelattavuus joka ei paljoa eroa muista. PC pääosin mielessä kehitetyt pelit ovat usein indie tapauksia joita ei edes kiinnosta konsolijulkaisut, sitten on strategiat ym naputus pelit.
 
Niin onko day1 se early access vai se normaalijulkaisu? Sanoisin se normaali.

Kyllähän day 1 on se päivä, kun pelin voi ostaa ja sitä pääsee pelaamaan. Oli mikä tahansa early acces, ennakkotilaajan etu tai muu höpölöpötarra laitettu (virtuaalisen) paketin kanteen
 
Olenko keskustellut concorden teknisestä toteutuksesta🤔
Toki se tekninen toteutus on ainoa objektiivinen aihe pelin ympärillä sen lisäksi että onko se myynyt kuinka paljon.

Subjektiivisista asioista puhuminen on aika turhaa väittelyketjussa, edelleen.
Eli SS konsoli ei olekkaan kehityksen jarruna?
Kyllä se on, kun kyse on mäsän peleistä. Onneks kaikkia pelejä ei väkisin julkaista moiselle roska-alustalle.

Tosin eikös sekin ole ns. 8k konsoli? Montako peliä on sille tehty jotka ottaa konsolista kaiken irti ja tarjoaa tuon kokemuksen?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 263
Viestejä
4 568 284
Jäsenet
75 132
Uusin jäsen
Ripa Ruutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom