Mitä ihmeen väliä sillä on tuleeko osat yhdestä vai monesta paikasta jos mahdollisimman halvalla aikoo saada?

Minä tilasin marraskuussa kokonaan uuden pc:n kolmen liikkeen osista. Yhdestäkään en joutunut maksamaan toimituskuluja koska kahdessa oli ilmaiset ja yhdestä noudin tilauksen itse. Säästyi mukavasti rahaa kun teki vähän tutkimustyötä hinnoissa. Ja mikä ilo on pelata pelit kaikilla herkuilla kuten pelit on suunniteltu.
Tonnin pintaan saa kyllä "muskelikonsolit" päihittävän valmispaketin vaikkapa RDE.fi sivustolta. Itse kasaten ja parhaat diilit etsien säästäisi satasia. Enemmän kuvetta pitää kaivaa jos haluaa nimenomaan valmispakettina kunnollista pc rautaa. Valmiiden konepakettien hinnoissa kun on ilmaa valtavasti. Ihan hyvin voisi uudehkoja käytettyjä tarjota konsolin vastineiksi mutta sehän ei tietenkään tolppaleikeissä kelpaa konsolisotureille.
Ja mitä tulee osaamiseen niin itsekin aloitin koneiden kasauksen ilman minkäänlaista apua. Siihen aikaan ei ollut juutuubia miljoonan apuvideon kanssa ja lukemattomia foorumeita mistä sai nopeasti apua. Siihen aikaan koneen kasaaminen oli kaikenlisäksi huomattavasti monimutkaisempaa.
Lopuksi vielä video niistä next gen grafiikoista.