PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

No näinhän se järkevältä kuulostaa. Ei mitään day1 höpötyksiä vaan jos haluat pelata sen nyt tai vuoden sisällä niin olet myös valmis maksamaan siitä ja ostat sen pelin. Jos jaksat vuoden vielä odotella niin sitten saat sen kuukausihintaisen palvelun mukana,
Siis toki sit tulevaisuudessa MW yms tulee day1 passiin.
 
Onhan tässä jo melkein viis vuotta odotettu sitä GP:n ultimaattista hinnan nousua jolla tilaukset loppuu. Annetaan kolme päivää lisää.
Ollaan kans odotettu ekaa system seller peliä. Ehkä herran vuonna 2024 sinne joku saadaan.

Mielenkiintoinen kuriositeetti kyllä seurattavaksi. Saa edes jotain sisältöä tämänkin ketjun keskusteluihin.
 
Ollaan kans odotettu ekaa system seller peliä. Ehkä herran vuonna 2024 sinne joku saadaan.

Mielenkiintoinen kuriositeetti kyllä seurattavaksi. Saa edes jotain sisältöä tämänkin ketjun keskusteluihin.
Mikä on PS5:n system seller peli?
 
Ollaan kans odotettu ekaa system seller peliä. Ehkä herran vuonna 2024 sinne joku saadaan.

Mielenkiintoinen kuriositeetti kyllä seurattavaksi. Saa edes jotain sisältöä tämänkin ketjun keskusteluihin.

Vannoutunut pc pelaaja ja odottaa systemselleriä Microsoftin konsolille josta ei edes lähtökohtaisesti pidä, pakko nostaa hattua sinnikkyydestä.
 
Mikä on PS5:n system seller peli?
Kai sille jotain löytyy? En itse omista niin paha sanoa. Monet on varmaan tykänny noista 90+ metacritic peleistä.

Eikö Starfield ollut jo jonkinlainen system seller?
30fps herran vuonna 2023. Melkonen floppi siis. Kysy vaikka foorumin starfield ketjusta että moniko pelaa konsolilla ja vastaus lienee lähellä nollaa.
En kutsuisi system selleriksi siis. Myyntiluvuista sen voisi ehkä päätellä, jos MS ikinä niitä kertoisi, mutta ainakaan ei hyllyt suomessa tyhjentyny pelin julkaisun yhteydessä ja senkään pohjalta ei system selleri ole kyseessä.


Vannoutunut pc pelaaja ja odottaa systemselleriä Microsoftin konsolille josta ei edes lähtökohtaisesti pidä, pakko nostaa hattua sinnikkyydestä.
Rakkaudesta lajiin.
 
En kutsuisi system selleriksi siis. Myyntiluvuista sen voisi ehkä päätellä, jos MS ikinä niitä kertoisi, mutta ainakaan ei hyllyt suomessa tyhjentyny pelin julkaisun yhteydessä ja senkään pohjalta ei system selleri ole kyseessä.
Onko Spider-Man 2 "system seller"? Ainakin eilen vielä oli hyllyt täynnä pleikkaria eli floppi koko spider-man.
 
Onko Spider-Man 2 "system seller"? Ainakin eilen vielä oli hyllyt täynnä pleikkaria eli floppi koko spider-man.
Näkee varmaan konsolin myyntiluvuista seuraavassa kvartaalikatsauksessa. Eli siis tuliko myynnissä piikkiä vai ei.

Starfield sen sijaan on valitettavasti floppi. Näkeehän sen kyseisen pelin myyntitilastoistakin varmaan. :kahvi:
Steamissa sijalla 24 pelatuimpien listalla. Melkonen menestys. Kappaleita myyty yhteensä jopa satoja tuhansia.
 
Starfield sen sijaan on valitettavasti floppi. Näkeehän sen kyseisen pelin myyntitilastoistakin varmaan. :kahvi:
Steamissa sijalla 24 pelatuimpien listalla. Melkonen menestys. Kappaleita myyty yhteensä jopa satoja tuhansia.

No tämä :D oon aina sanonu et Netflixin oma tuotanto on paskaa, kyllä se myynneissä näkyis joss kelpais.

Se et sää et tykkää kyseisestä pelistä ei tarkoita että se olisi paska tai floppi, se että se komeilee gp on myös vaikea perustella et myy huonosti.
 
Viimeksi muokattu:
että se komeilee gp on myös vaikea perustella et myy huonosti.
.. tai että se myisi hyvin. Jäljelle jää gp:n ulkopuolinen profiili mitä pystyy numeerisesti seuraamaan, ja metacritic. Molempien noiden valossa kyse ei ainakaan mistään jymymenestyksestä ole. Antaisivat vaikka keskimääräiset pelitunnit tai jotain muuta infoa niin vois päätellä jotakin, mut MS vaan jatkaa ”turpa kiinni” -viestintälinjaansa.
 
.. tai että se myisi hyvin. Jäljelle jää gp:n ulkopuolinen profiili mitä pystyy numeerisesti seuraamaan, ja metacritic. Molempien noiden valossa kyse ei ainakaan mistään jymymenestyksestä ole. Antaisivat vaikka keskimääräiset pelitunnit tai jotain muuta infoa niin vois päätellä jotakin, mut MS vaan jatkaa ”turpa kiinni” -viestintälinjaansa.
Eli tällaisia jymymenestyksiä ei ilmeisesti sitten ole sonyllakaan? Eihän steamin sadan pelatuimman pelin listalla ole ainuttakaan sony peliä, ovatko nämä pelitkin sitä myöden huonoja ja flopanneita.

Ajatella spidermania pelaa tällä hetkellä steamissa 1800 henkeä, god of waria 1600 ja horeizonia 1700. Kaikki ilmeisen paskoja pelejä vai? No eivät ainakaan kovin hyvin pelaajia säilyttäviä tai pitkäikäisiä pelejä kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli tällaisia jymymenestyksiä ei ilmeisesti sitten ole sonyllakaan? Eihän steamin sadan pelatuimman pelin listalla ole ainuttakaan sony peliä, ovatko nämä pelitkin sitä myöden huonoja ja flopanneita.

Ajatella spidermania pelaa tällä hetkellä steamissa 1800 henkeä, god of waria 1600 ja horeizonia 1700. Kaikki ilmeisen paskoja pelejä vai? No eivät ainakaan kovin hyvin pelaajia säilyttäviä tai pitkäikäisiä pelejä kuitenkaan.
En tosiaan noista sonyn peleistä niin ole perillä kun ei kyseistä konsolia ole. Hyvä vertailu varmaan saataisiin kattomalla pelaajien määrää julkaisusta laskien. Joku horizon julkaistiin 2017, niin verrokkiluvut starfieldille saataneen noin kuuden vuoden kuluttua. Ei aleta omenoita vertailemaan appelsiineihin. Oikeastaan aika hurjaa että sillä oli vielä kolme ja puoli vuotta julkaisusta steamissa yht’aikaisesti 50000 pelaajaa. Starfield on tossa 50k ympäristössä nyt eikä julkaisusta ole kuin joku kuukausi.
 
Aika hurjaa on myös se että monia paljon vanhempiakin pelejä pelaa jatkuvasti reilusti yli 10k yhtäaikaista pelaajaa... Aika sitten näyttää mihin kastiin tuo startfield kuuluu, mutta skyrim ja fallout 4 mm. keräävät kokojan tuon yli 10k pelaajaa niin veikkaampa starfieldiä myös pitkälti siihen kasaan kuuluvaksi
 
Ikävä että Microsoft ei pääse tuosta track recordistaan eroon. Forza julkaistu rikkinäisenä ja pelin "full ray-tracing on a console" hype paljastui täydeksi valehteluksi johon Digital Foundry ottaa kantaa. Saihan tuo kuitenkin 84/100 metan ettei nyt ihan "Halo: Infinite" tasolla ole. Toimiva ajopeli.

Forza Motorsport's RT Controversy: Misleading Marketing?
 
Ikävä että Microsoft ei pääse tuosta track recordistaan eroon. Forza julkaistu rikkinäisenä ja pelin "full ray-tracing on a console" hype paljastui täydeksi valehteluksi johon Digital Foundry ottaa kantaa. Saihan tuo kuitenkin 84/100 metan ettei nyt ihan "Halo: Infinite" tasolla ole. Toimiva ajopeli.
Eilen tuli vähän testailtua uutta Forzaa. On ihan hyvä peli, pari tuntia vierähti mukavasti ja tänään varmaan tulee vähän lisää pelailtua. Eipä kyllä itseä voisi vähempää kiinnostaa onko "full ray-tracing" vai joku muu ratkaisu, eikä varmaan kiinnosta 99% pelaajista muutenkaan. Nykyään tuntuu että joka pelin kohdalla vain vouhotetaan niistä grafiikoista ja zoomaillaan jotain screenshotteja, että onko nyt sahalaitaa vai ei. Huhheijjaa itse ainakin tulee pelattua sitä peliä eikä mitään grafiikka-asetuksia. PC-pelaajat varsinkin itkevät kun se oma tehomylly ei nyt pyöritäkään peliä kaikki asetukset tapissa 120fps ja sen jälkeen peli onkin ihan paska ja rikki. Kun se oma ego ei kestä, että laittaisi niitä asetuksia piirun alemmas.
 
Eipä kyllä itseä voisi vähempää kiinnostaa onko "full ray-tracing" vai joku muu ratkaisu, eikä varmaan kiinnosta 99% pelaajista muutenkaan.
No miksi sitä sitten markkinoitiin harhaanjohtavasti jos 99% ei kiinnosta "full ray-tracing on console" ollenkaan? Eikö silloin voisi puhua totta ja kertoa asiat niin kuin ne on.
 
No miksi sitä sitten markkinoitiin harhaanjohtavasti jos 99% ei kiinnosta "full ray-tracing on console" ollenkaan? Eikö silloin voisi puhua totta ja kertoa asiat niin kuin ne on.
Hemmetin hyvä kysymys, nykyään joka pelin markkinointi ja keskustelu pyörii resoluution, ruudunpäivityksen, ray-tracingin ja ties minkä ympärillä.
 
Hyvä Microsoft, hyvä me, me tehtiin se jätkät! Tie oli pitkä ja kivinen, mutta lopussa kiitos seisoo. Mahtaako heti tänään nousta gamepassin hinta kolminkertaiseksi?
popping-sparkling-champagne-8u4k0kx5nw8ps5m3.gif
 
Jotain hyvää microsoftin kaupoista niin geforce now sai gamepassin ja muuta lisätäytettä. Katsellaan sit 10v päästä kun sopimukset loppuu, että vieläkö MS on mukana kisassa ja mitä tapahtuu.

XBoxin pääjehu sanoo, että gamepassin hinnanosto on väistämätöntä. Tosin sama heppu sanonut kaikenlaista, pitäskö uskoa vai ei?

lähde: Phil Spencer: Game Pass Price Hike Is 'Inevitable' - Insider Gaming
 
Kyllä täytyy nostaa hattua Phil Spencerille. Lienee 2000-luvun kovin mies pelialalla.
2017 Xboxilla oli 5 studiota. Ihmiset nauroivat.
2018 Phil kertoi live-yleisön edessä visionsa, jossa hän uskoi että jonain päivänä Xboxilla olisi maailman eniten 1st party studioita. Ihmiset nauroivat.
2023 Xboxilla on 36 1st party studiota.

xbox.jpeg
 
Tämä nyt ei ole se henkseleiden paukuttelu mitä luulet olevan, jos vertailee monen nykypäivän AAA pelin laatua indie peleihin
Ihan kuittia siihen "GP on täynnä indie pelejä"
Ei mitään pois niiltä, ja henkseleiden paukuttamista riittää activisionin myötä.
 
Jos pelistudioiden määrällä olisi merkitys niin nintendolla ei pitäisi olla eniten 1st party GOTYjä. Onko nintendolla tasan yksi studio?
Nintendolla on 6 pelistudiota ja 2 support studiota. Eli paljon enemmän kuin Microsoftilla vuonna 2017.
Ei sinun tarvitse kantaa Microsoftista huolta, kyllä ne GOTYt sieltä tulee, kun pelinkehitys vie nykyjään 6-7 vuotta. Ensivuonna jo pari potentiaalista, esim HellBlade 2, jonka kehitys on aloitettu vuonna 2017 ja julkistettu 2019. Esim 2021 hankitulta Bethesdalta ei olla vielä nähty eikä nähdä muutamaan vuoteen Xboxin alla suunniteltua peliä.

1-Up Studio, Tokyo Japan
iQue, Suzhou China
Monolith Soft, Kyoto, Japan
NDcube, Sapporo, Tokyo, Japan
Next Level Games, Vancouver, Canada
Retro Studios, Austian, USA
Mario Club, Kyoto, Japan -Support Studio
SDR, Kyoto, Japan -Support studio
 
Viimeksi muokattu:
Monen mielestä ei :hmm: tosin varmaan samaa porukkaa jonka mielestä kaikki MS pelit on "ihan kivoja" :rolleyes:
Siis onko ”ihan kivojen” pelien määrä kasvanut vai laskenut aiemmasta sen mukaan että onko ms ostanut studiot vai ei?
Onko studiot ennen ms:n talliin päätymistä tehneet aiemmin vähemmän vai enemmän kivoja pelejä?

En taas yhtään ymmärrä.
 
imho. pelistudioiden määrällä ja nimillä on vähän merkitystä pitkässä juoksussa. Tekijät ajan kanssa vaihtaa firnoja, perustaa omia studioita, wanhat ip:t happanee käsiin jne. Sillä on merkitystä kuka saa innovoitua ja pidettyä työ-ympäristön tekijöitä houkuttelevana.

studioiden ostaminen on kuin hakisi palokunnan paikalle täyttämään vesikaivot. Hetken toimii, mutta jos perustus ei ole kunnossa niin kaivo tyhjenee. Nähtiinhän se miten halolle kävi ja minne bungien tyypit päätyivät.
 
imho. pelistudioiden määrällä ja nimillä on vähän merkitystä pitkässä juoksussa. Tekijät ajan kanssa vaihtaa firnoja, perustaa omia studioita, wanhat ip:t happanee käsiin jne. Sillä on merkitystä kuka saa innovoitua ja pidettyä työ-ympäristön tekijöitä houkuttelevana.

studioiden ostaminen on kuin hakisi palokunnan paikalle täyttämään vesikaivot. Hetken toimii, mutta jos perustus ei ole kunnossa niin kaivo tyhjenee. Nähtiinhän se miten halolle kävi ja minne bungien tyypit päätyivät.

Microsoftin tapauksessa hyvä asia on, että nämä studiot lykkäävät monipuolista ja laadukasta peliä ulos ja touhu on vasta pääsemässä vauhtiin.

Kyllä studioiden määrälläkin vaikutusta tulee olemaan. Kaikki muu on aika lailla fanipoikien toiveajattelua.
 
Microsoftin tapauksessa hyvä asia on, että nämä studiot lykkäävät monipuolista ja laadukasta peliä ulos ja touhu on vasta pääsemässä vauhtiin.

Kyllä studioiden määrälläkin vaikutusta tulee olemaan. Kaikki muu on aika lailla fanipoikien toiveajattelua.
Mä pelaan normivuotena 4-6 uutta peliä vuodessa + kasaa wanhoja. Mulle studioiden määrällä hyvin vähän merkitystä. Pelaan vain vuoden parhaat rusinat pullasta. Alustoina pc , ps5+psvr2 ja meta quest3. Jos tulee switch2 ens vuonna ja se on edes about modernia rautaa niin menee vaikeaksi miettiä ostaisko switch2 vai odottelisko steam deck 2:sta.
 
Tuskin, mutta tykkään optimismistasi
Lyhyt on ihmisen muisti. Microsoft oli vuonna 2021 Vuoden julkaisija.

Metacritic has revealed that Microsoft is the winner of its 12th annual Game Publisher Rankings countdown. 10 products published by Xbox Game Studios were reviewed in 2021 – five games, released over various formats – and the average Metascore was 87.4
 
Lyhyt on ihmisen muisti. Microsoft oli vuonna 2021 Vuoden julkaisija.

Metacritic has revealed that Microsoft is the winner of its 12th annual Game Publisher Rankings countdown. 10 products published by Xbox Game Studios were reviewed in 2021 – five games, released over various formats – and the average Metascore was 87.4
Ja kuinka monta gotyä tuli?
 
Ja kuinka monta gotyä tuli?
Tarkoitettiin varmaan, ku on tasasesti hyvää, nii ei nyt pelkkää optimismia ole sitä gotyakaa odotella microsoftin studioilta jossain kohtaa. Sitä paitsi ei tule ku yks goty per vuosi..ehkä tarkoitit ehdokkuuksia, mut ku kerta pilkkua ahistellaan. e: nyt ku kattelin, niin onhan Sonyllaki koko GOTY historian aikana 2 voittoa, jotenki kuvittelin että olis enemmän. Ehdokkaana on kyl joku peli lähes aina ollut.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 788
Viestejä
4 749 929
Jäsenet
77 387
Uusin jäsen
mansicka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom