PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Kuinka moni osaa ulkomuistista luetella eri valmistajien konsolit vanhasta uusimpaan?
Ps osalta helppo, Xbox jo haastavaa, Nintendo = mahdotonta.

Kattelin, jos ostais käytettynä jonkun muutaman vuoden vanhan nintendon käsikonsolin, jolla pääsis pelaamaan joitain zelda pelejä.
Melkonen sekametelisoppa noiden mallien kanssa ja sitten vielä se selvitys mikä peli toimii missäkin konsolissa jne... huhhuh. pitäkööt tunkkinsa
New 3DS XL on imo paras valinta jos noita switchia vanhempia katselee. Sille saa ainakin vielä muutaman kuukauden ajan ostettua e-shopista kaikki Gameboylle ja Gameboy Colorille tulleet Zelda pelit sekä erinomainen Ocarina of Time ja Majorask Mask remaken. Lisäksi löytyy 3DS:n omista peleistä Link Between worlds joka ehkä oma suosikki noista "perinteisemmistä" zelda peleistä. Myös Link to the Pastin ja NES:sin zelda pelit löytyvät tuolta e-shopista. Mahdollista on myös pelata noita DS:lle tulleita tekeleitä, koska 3DS:llä on myös natiivi tuki näille.

Tosin sillä varauksella tuo e-shop että elokuun lopussa loppuu mahdollisuus ostaa noita 3ds:lle ja tällä hetkellä onnistuu vain niin että ostat e-shop lahjakortteja jotka syötät e-shoppiin (luottokorttia/maksukorttia ei voi enää suoraan laittaa tuonne). Noiden jo ostettujen pelejen uudelleen lataaminen kyllä säilyy vaikka e-shopin ostopuoli laitetaan kiinni.

Jos pientä säätöä jaksaa tehdä niin 3DS on onneksi erittäin helppo hackata nykyään jolloin siitä saa ihan huippu retro käsikonsolin. Custom firmwaren asentamisen jälkeen tuohon on mahdollista pistää mm Retroarc ja noiden vanhempien pelejen pelaaminen onnistuu myös tulevaisuudessa niille jotka eivät ehtineet noita ostaa e-shopista. Huomionarvoinen ominaisuus 3D:ssä kanssa on myös että hackattuna siihen saa natiivi tuen myös GBA peleihin. Tuota ominaisuuttahan ei hyödynnetty käytännössä ollenkaan (paitsi niiden harvojen tapauksessa jotka saivat muutamia GBA pelejä Nintendolta korvauksena laitteen hinnan alennuksesta aikanaan) joka on suorastaan erikoista, mutta jollain tapaa perus Nintendo meininkiä... Surkeaa toimintaa kyllä Nintendolta myös tuo miten nopeasti Wii U:n ja 3ds:n kaupat pistetään kiinni ilman että olisi tarjottu edes vastaavia tuoteita Switchille. Noh onneksi on homebrew yhteisö...
 
Viimeksi muokattu:
Tarviiko niitä eri malleja nyt muistaakaan, kunhan tietää mikä peli toimii millä? Kokeillaan nyt kuitenkin miten lähtee ulkomuistista.
Xbox, Xbox 360 (elite- , slim- ja E-mallit), Xbox One(S, X ja all-digital mallit), Xbox series X ja S. (Xbox360 arcade oli muuten identtinen 360:n kanssa, mutta mukana ei tullut 20gb kovalevyä.)
PS1, PSone, PS2, PS2 slim, PS3(fat-malli muistikortinlukijoilla ja ilman), PS3 slim ja super slim , PS4 ja PS4pro, PS5(digi ja levyasemallinen)
NES, SNES, N64, Gamecube, Wii, Wii mini, Switch, Switch lite, Switch OLED.
Nipan käsikonsoleista sitten alkaakin olemaan malleja niin pirusti. Gameboy, gameboy pocket, gameboy color , gameboy advance (SP- ja micro-mallit), DS, DSi, DSiXL, 3ds, 3dsXL, 2ds, N3ds, N3dsXl, N2dsXl.
PSP ja Vita (OLED- ja LED-mallit.
Huhhuh, unohtuiko jotain?
 
Tarviiko niitä eri malleja nyt muistaakaan, kunhan tietää mikä peli toimii millä? Kokeillaan nyt kuitenkin miten lähtee ulkomuistista.
Xbox, Xbox 360 (elite- , slim- ja E-mallit), Xbox One(S, X ja all-digital mallit), Xbox series X ja S. (Xbox360 arcade oli muuten identtinen 360:n kanssa, mutta mukana ei tullut 20gb kovalevyä.)
PS1, PSone, PS2, PS2 slim, PS3(fat-malli muistikortinlukijoilla ja ilman), PS3 slim ja super slim , PS4 ja PS4pro, PS5(digi ja levyasemallinen)
NES, SNES, N64, Gamecube, Wii, Wii mini, Switch, Switch lite, Switch OLED.
Nipan käsikonsoleista sitten alkaakin olemaan malleja niin pirusti. Gameboy, gameboy pocket, gameboy color , gameboy advance (SP- ja micro-mallit), DS, DSi, DSiXL, 3ds, 3dsXL, 2ds, N3ds, N3dsXl, N2dsXl.
PSP ja Vita (OLED- ja LED-mallit.
Huhhuh, unohtuiko jotain?
Wii U puuttui ainakin.
 

Microsoft wants to let advertisers place ads inside free-to-play Xbox games, and it is currently identifying adtech companies who can create the in-game inventory and work with ad agencies to place the ads, said two people who are involved in the talks.

This new program will boost Xbox's limited ad inventory by adding more games that brands can advertise in and by allowing more developers to sell ad space.

Mainoksia videopeleihin. Hyvältä kuulostaa. :rofl:
 



Mainoksia videopeleihin. Hyvältä kuulostaa. :rofl:
images

Death Stranding
 
Et ole ennen peleissä mainoksia nähnyt? Varsinkin ilmaisissa? Ok. auto- ja urheiulpelit ainaki tulee heti mieleen.
En malta odottaa, kun Halon Season 3 päivitys tulee ulos ja saadaan Coca-Colan ja Red Bullin mainoskyltit uusin mappeihin. :cool:

Hyvä juttuhan tämä tietenkin on. Mikromaksutkin aikanaan tuotiin varovaisesti ainoastaan F2P-peleihin ja siinä ne on tähänkin asti pysynyt. :cool:
 
En malta odottaa, kun Halon Season 3 päivitys tulee ulos ja saadaan Coca-Colan ja Red Bullin mainoskyltit uusin mappeihin. :cool:

Hyvä juttuhan tämä tietenkin on. Mikromaksutkin aikanaan tuotiin varovaisesti ainoastaan F2P-peleihin ja siinä ne on tähänkin asti pysynyt. :cool:
Ei olisi uskonut että omistat XBOX konsolin ja ilmeisesti olet kova Halo fanikin kaiken lisäksi
 



Mainoksia videopeleihin. Hyvältä kuulostaa. :rofl:
Tosi uusi ja ennennäkemätön juttu. :woot:

 
Tosi uusi ja ennennäkemätön juttu. :woot:

Ohhoh, tästähän patentista on pian jo 10 vuotta aikaa. Äkkiä se aika kuluu.
 
Minä muistaakseni näin ekassa Need For Speed Undergoundissa Burger Kingin mainoksia.
En silloin ollut 2004 vielä koskaan käynyt lafkassa mutta tänä päivänä olen.

Eikä minulla ole mainoksia vastaan mitään jos ne tehdään viisaasti, ettei että latausruudussa katselet mainoksia tms tai sulla tulee joku tehtävä liittyen siihen.
 
Eikä minulla ole mainoksia vastaan mitään jos ne tehdään viisaasti, ettei että latausruudussa katselet mainoksia tms tai sulla tulee joku tehtävä liittyen siihen.
Mielestäni se tulevaisuus näillä mainoksilla piilee tuossa. Tietenkin ensiksi kansa totutellaan kyltteihin sun muihin varovaisiin mainoksiin, mutta en usko, että menee montaa vuotta kun on ihan vakiona mainokset latausruuduissa ja Master Chiefin kypärässä. Kyllä yhtiöt tulevat ottamaan riskejä mainoksien kanssa sitä mukaan kun rahallinen korvaus saadaan tarpeeksi isoksi.

Mielestäni tämä on sellainen asia jonka puolesta pelaava kansa voisi hyvin ajoissa tehdä yhtiöille selväksi, että mainoksia ei videopeleihin tarvita. Ihan niin kuin tarvittu mikromaksujakaan tai NFT-hömppää.
 
Mielestäni se tulevaisuus näillä mainoksilla piilee tuossa. Tietenkin ensiksi kansa totutellaan kyltteihin sun muihin varovaisiin mainoksiin, mutta en usko, että menee montaa vuotta kun on ihan vakiona mainokset latausruuduissa ja Master Chiefin kypärässä. Kyllä yhtiöt tulevat ottamaan riskejä mainoksien kanssa sitä mukaan kun rahallinen korvaus saadaan tarpeeksi isoksi.

Mielestäni tämä on sellainen asia jonka puolesta pelaava kansa voisi hyvin ajoissa tehdä yhtiöille selväksi, että mainoksia ei videopeleihin tarvita. Ihan niin kuin tarvittu mikromaksujakaan tai NFT-hömppää.

Aika pitkään on kansaa totuteltu sitten. Jo vuoden 93 FIFAssa oli Adidaksen mainokset pelissä. Battlefield 2142:ssa mainostettiin Pepsiä vuonna 2006. Edellämainitun Need for speed: Undergroundin maailmassa oli Burger King, Best Buy , äänentoistokamaa ym. ym.
Mielestäni siinä mitään sen suurempaa pahaa ole. Riippuu täysin toteutuksesta.
Mutta kyllä nyt on syytä olla "huolissaan" kun Microsoft on asialla. Tulee varmasti McDonalds popup 30sek välein joka pelissä, koska gamepass.
 
Olen ylläolevien kirjoittajien kanssa samaa mieltä tai osittain ainakin.
Minä näen että jos mainokset tehdään oikein jo maksetuissa peleissä oikein tai jos pelaat jotain ilmaista nettipeliä niin sitten voikin "kärsiä" pahemmat mainokset, tämä riippuu niin tapauksesta tai siis pelitapauksesta.

Mä voisin ymmärtää jos joku Indie studio tekee tietyn genren pelin ja mainostaa sille genrelle sopivia IRL tuotteita mutta en taas katsoisi sitä asiaa hyvällä jos joku iso corporaatio Microsoft, Sony tai Nipa(EA, Ubisoft) alkaa rahastaa noilla että niitä mainoksia tungettaan naamalle.

Nää on aina vaikeampia paikkoja sanoa missä hyväksyisin mainoksen ja missä en, riippuu niin monesta eri asiasta.

EA:n Fifa pelissä Adidas mainoksia tai GT/Forzassa automainoksia radoilla no problem.
Jos taas jossain Forzan tai GT latausruudulla katselet jotain automainosta niin voisin olla että mitä helvettiä mutta taas jos joku indie dev tekee jonkun laadukkaan autopelin ja saanut tukea sille joltain valmistajalta niin voisin hyväksyä.

Vaikea taas selittää mutta toivottovasti ymmärsitte pointin.
 
Tuotesijoittelu ja varsinainen mainos on aika eri asioita. Se että jos pelissä on jonkun oikeasta elämästä olevia firman/brändin tuotteita niin aika se ja sama, kuin että oikeasti alkaa rullaamaan jotain mainoksia kesken pelin. Näitähähän olikin jo xboxilla, käsittääkseni ei muualla.
 
Tuotesijoittelu ja varsinainen mainos on aika eri asioita. Se että jos pelissä on jonkun oikeasta elämästä olevia firman/brändin tuotteita niin aika se ja sama, kuin että oikeasti alkaa rullaamaan jotain mainoksia kesken pelin. Näitähähän olikin jo xboxilla, käsittääkseni ei muualla.
Mä veikkaan että AK47 nimenä ei olisi mitään ilman counter strikea.
 
Jo aikanaan Battlefield 2142 :ssa myytiin firmoille mahdollisuutta tuoda peliin omia mainoksiaan. Ja kyllähän niitä hetken aikaa taistelukentillä näkyikin. Kunnes taidettiin lopettaa yleisön paineesta johtuen.
 
Mutta kyllä nyt on syytä olla "huolissaan" kun Microsoft on asialla. Tulee varmasti McDonalds popup 30sek välein joka pelissä, koska gamepass.
Se on aina niin helppo vetää konsolisotakortti esiin jos jotain kritiikkiä Microsoftia vastaan näkyy. Niin kauan kun Microsoft tarjoaa pelejä halvalla Game Passiin, niin ihan sama mitä muuta työstävät taustalla, niinkö? Eikö pelit ilman mainoksia ole kumminkin sellainen asia joka olisi hienoa säilyttää jatkossakin? Ei tuon säilyttäminen todennäköisesti vaatisi muuta kuin samanlaista asennoitumista asiaan pelaajilta kuin vaikkapa NFT:n kanssa aikanaan.
 
Ihan varmuuden vuoksi, olihan tämä sarkasmia?
maybe-robert-downey-jr.gif


Mutta on varmasti CS aseen tunnettavuutta nostanut tietyissä piireissä.

Jos otettaisin videopelit ja elokuvat pois, voisi hyvinkin olla etten tietäisi ak47.

Edit: Elokuvista ja ak47 tuli mieleeni kannataa katsoa sellainen pätkä kuin Lord of War.
Cagen uran ehtoo puolen hyviä elokuvia.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän peleissä mainoksia on ollut pitkään. Microsoft kehittää vain omaa alustaa mainonnan integroimiseen peleihin. Kuten yllä linkatttu Death Stranding mainostaa Monsteria joka on ollut kertaluontoinen diili, niin tuommoisen mainos alustan avulla tänään se voisi olla Monster ja huomenna Coca-Cola.

Ei siis mitään muuta.
 
Kyllähän peleissä mainoksia on ollut pitkään. Microsoft kehittää vain omaa alustaa mainonnan integroimiseen peleihin. Kuten yllä linkatttu Death Stranding mainostaa Monsteria joka on ollut kertaluontoinen diili, niin tuommoisen mainos alustan avulla tänään se voisi olla Monster ja huomenna Coca-Cola.

Ei siis mitään muuta.
Pääosin nämä mainokset ovat olleet tähän asti urheilupeleissä. Ihan niin kuin niitä mainoksia on oikeassakin elämässä urheilutapahtumissa. Ei niitä tarvitse pois ottaa. Olisihan se nyt outoa pelata FiFAA jos kentän laidalla olisi pelkkää valkoista mainosaitaa toisin kuin oikeassa elämässä.

Mielestäni isoin vaarahan piilee siinä kuinka 10 vuoden päästä mobiilipelien tapaan joudutaan konsoleillakin katsomaan 30 sekunnin mainoksia ennen kuin "Play again"-näppäintä pystyy painamaan.
 
Jos otettaisin videopelit ja elokuvat pois, voisi hyvinkin olla etten tietäisi ak47.

AK47 on jo käsite itsessään, se tunnetaan erittain laajasti ilman pelejäkin.

Joku AWP tai Desert Eagle voi olla eri asia, tosin en tiedä löytyykö ne vielä kynäristä kun en ole pelannut vuosikausiin. Niitä ei varmaan suuri yleisö tunne/tiedä ja moni on oppinut niiden olemassa olon CS:n kautta.
 
Joku AWP tai Desert Eagle voi olla eri asia, tosin en tiedä löytyykö ne vielä kynäristä kun en ole pelannut vuosikausiin. Niitä ei varmaan suuri yleisö tunne/tiedä ja moni on oppinut niiden olemassa olon CS:n kautta.
No vitsihän se koko heitto oli eikä niin vakavasti heitetty mutta pointti kuitenkin juuri tuo, kärjistin vain juttua.

Esim juuri ilman Ressa 2 orginaalia emme olisi kaveriden kanssa himoineet mistään Desert Eaglesta tai jos ottaa Need For Speed Undergroundin ja FF leffat pois, kuka tietäisi esim Nissan Skylinesta?

Voisin hyvällä omalla tunnolla sanoa ettei kukaan muu kuin joka on perehtynyt japanilaisiin autoihin.
 
Ööh... Kuka tahansa joka on pelannut autopelejä sitten 90-luvun puolivälin? Sehän oli vakiokamaa lähes kaikissa autopeleissä. Esim. Test Drive 5 (1998) tai vaikka Gran Turismot sitten 1997.
Vaikka itse pelanut videopelejä 90 luvun alusta saakka mutta ff ja nfsu toivat kyseisen auton framille ainakin ja tarkoitan nytten sitä kuuluisinta mallia elikkä R34 koppaa, GT2 taisi olla eka peli missä sen näin mutta NFSU oli se joka teki siitä ns legendaarisen.

Edit: Tämä ehkä menee vähän ohi aiheen mutta nostin vain esille näitä kuinka tietyt pelit voivat markkinoida jotain tuotetta ilmaiseksi taino en tiedä varmaksi että maksoiko Nissan EA:lle Skylinen tuomista framille mutta tiedä näistä mutta jos sen teki niin tuo on sitä hyvää "mainostamista"

Eikä sitä mistä rehtimustalainen pelkää tapahuvan, jota ei toivottovasti ikinä tapahdu kuitenkin
 
Tuskin ne niitä ilmaiseksi mainostaa, pois lukien "legendat" joilla voi myydä itse peliä. Itselle tuli mieleen että tuskin olisin kuullut Lamborghini LM002:sta ellei se olisi ollut mukana Stunts pelissä (1990). Skyline on mun mielestä ollut legenda ns. "aina", en edes muista mistä se on ensimmäisen kerran jäänyt mieleen, pelistä vai jostain muusta jutusta, kuitenkin vuosikymmeniä sitten. Vaikka en edes ole mielestäni ns. "autoihminen".
 
Ymmärrän mitä @Sadness tarkoittaa ja pitää omalla kohdalla paikkansa. En ole pelannut autopelejä normaalisti mutta NFS undergroundista tuli skyline tutuksi ja aavikko kotka counter strikestä.

Edit:

Varmasti jokainen FURYN katsonut viimeistään nyt tietää mikä on tiikeri ja kuinka kova se oli toisen maailmansodan aikaan, ellei enneestään tiennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti jokainen FURYN katsonut viimeistään nyt tietää mikä on tiikeri ja kuinka kova se oli toisen maailmansodan aikaan, ellei enneestään tiennyt.

Ne jotka Furyn katsoo ovat tod.näk. keskivertoa kiinnostuneempia sodista/tankeista ja tämä jengi tietää Tiikerin parhaiten kaikista tankeista, jos pitäisi kadulla vetää random vastaantulijoita hihasta ja pyytää nimeämään yksi tankki toisesta maailmansodasta niin väitän että Tikru saisi ylivoimaisesti eniten mainintoja.

Sivuhuomiona, Fury oli semi-ok leffa siihen lopputaisteluun asti, se teki siitä yhden maailmanhistorian paskimmista leffoista, ihan kuin käsikirjoittaja olisi vaihtunut kesken leffan ja lopun kirjoitti joku 18v ES-jonne jonka elokuvamaailma koostuu Fast Furiousista ja Marveleista.
 
Tokkopa tästä tarvitsee alkaa väittelemään sen enempää, toki en väitä että ainoastaan videopeleistä jokin tietty asia nousisi kokonaan framille vaan voisi sanoa että nostaa lisää tai jatkaa perinettä.

Itse en olisi kyllä Tikrusta ymmärtänyt mitään jos olisi perustunut videopeli kokemuksiini vaan kaikki on dokumenteista/elokuvista.

Sivuhuomiona, Fury oli semi-ok leffa siihen lopputaisteluun asti, se teki siitä yhden maailmanhistorian paskimmista leffoista, ihan kuin käsikirjoittaja olisi vaihtunut kesken leffan ja lopun kirjoitti joku 18v ES-jonne jonka elokuvamaailma koostuu Fast Furiousista ja Marveleista.
You mean this?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Mä veikkaan että studio pamput haluneet tehdä taistelusta "viihdyttävän" niille ketkä eivät paljoa sota jutuista perusta.

Offtopicina varsinkin FF leffoista:
charger-stats-2-55a8e9598b10b.jpg


Toinen seikka on että Paul Walker tulee rinnalle Skylinella ja sitten iskee pienempää silmään ja ohittaa siten kunnolla.

Mutta näitä ei aina pitäs miettiä loogisesti vaan viihtyä jos on viihtyäkseen, sama videopelien kohdalla.
Toki toisia häiritsee enemmän kuin toisia.
 
Viimeksi muokattu:
Mä veikkaan että studio pamput haluneet tehdä taistelusta "viihdyttävän" niille ketkä eivät paljoa sota jutuista perusta.

Näinhän se on mutta oli karmeaa katseltavaa, rikkoi elokuvan täysin. Okei, taistelu Tiikeriä vastaan aikaisemmin oli sekin aika myötähäpeää herättävää mutta tämä lopputaistelu oli sitten aivan kaameaa. Esimerkkiä olisi voinut hakea vaikka Saving Private Ryanista jossa ei sorruttu vastaavaan perseilyyn.
 
PS Now vs Xbox Game Pass

oW1qjbY.png


IMG_20220418_141151.jpg

Takeaways
  • Library size is roughly equal at 394 PS Now and 389 XGP
  • PS Now is heavily weighed towards 2016 releases with XGP weighed towards 2020 releases (for 2022 games PS Now has 1 release and XGP has 19)
  • PS Now has mostly 60-79 games with XGP having mostly 70-89 games (unscored games not included
Vanhojen pelien hautausmaana tunnettu PS Now nousee esiin vanhemmilla peleillään (suurin osa vuoden 2016 pelejä) sekä isolla osalla huonoja pelejä arvosteluasteikolla 50-59 ja 60-69.
 
PS Now vs Xbox Game Pass

oW1qjbY.png


IMG_20220418_141151.jpg


Vanhojen pelien hautausmaana tunnettu PS Now nousee esiin vanhemmilla peleillään (suurin osa vuoden 2016 pelejä) sekä isolla osalla huonoja pelejä arvosteluasteikolla 50-59 ja 60-69.
Ketä nämä oikeasti kiinnostaa? Monta sivua jankkausta ja väittelyä samoista asioista…. Henk.kohtaisesti ei voisi vähempää kiinnosta kummankaan leirin ko. palvelut.
 
On toki, mutta eikö muita ala väsyttää tuo jatkuva vääntö noista tilauspalveluista?

Toki voin itse alkaa tuomaan jokaisessa yhteydessä esiin PC:n ylivoimaisuuden, myös näissä palveluissa.
PC on ylivoimainen.

Konsolit ovat kuin Pirkka ja Xtra tuotteet taistelisivat. Lihatiskiltä saa aina parempaa ja tuoreempaa mutta siitä on oltava valmis maksamaan.
 
Pirkka ja xtra on sitä samaa tuoretta lihaa vain eri paketissa ja edullisempana ;)
Niin. Valmiiksi valikoitua tykkäsit siitä tai et. Turha odottaa mitään eilen teurastettua poron paistia tai vaikka halutessaan jotain eksoottisempaa ja fiinimpää. Jos lauantaimakkara ei kelpaa niin se on voi voi.

Ja ei siinä ole mitään väärää tykätä lauantaimakkarasta tai sesonkimuotoisista "joululeikkeleistä". Pirkka ja Euroshopperi on hyviä esimerkkejä siitä että monille kelpaa se perus ja sama mitä muillekkin. Ei sen aina tarvi olla spesiaalia.
 
PC on ylivoimainen.

Konsolit ovat kuin Pirkka ja Xtra tuotteet taistelisivat. Lihatiskiltä saa aina parempaa ja tuoreempaa mutta siitä on oltava valmis maksamaan.
Joo ja ei. Konsolit ovat pelilaitteina huomattavasti helpompia käyttökokemukseltaan (ja tässä voi myös argumentoida että aikaa säästäviä) ja vaativat vähemmän säätöä kuin pc pelaaminen keskimäärin. PC puolella kokoonpanoja on niin monenlaisia että väistämättä kaikenlaisia bugeja tulee vastaan, joiden kanssa saa sitten enemmän ja vähemmän säätää riippuen tuurista. Tähän lasken myös "optimaalisten asetusten löytämisen" joka on toki monelle myös harrastus, mutta aikaa se väistämättä vie. Konsoleilla tämän työ on tehty jo valmiiksi. Ja jos haluaa teknisiin ominaisuuksiin mennä niin eipä ole PC:llä vielä päästy hyödyntämään esimerkiksi noiden NVME levyjen nopeuksia samalla tavalla kuin uusilla konsoleilla ja DirectStoragea tukevat pelit ovat vasta edessä pc puolella. Tässä voisi vielä mainita esimerkiksi Dolby Vision tuen puuttumisen, joka tosin ei suuri menetys ole. Tietty sitten on vielä tuo kuluttajan asema ostamiensa lisenssien hallinan suhteen. PC puolella on ajat sitten siirrytty pois optisesta mediasta, joka on monien hyvin puolien vastapainona vienyt lisenssien ostajalta mahdollisuuden myydä lisenssiä eteenpäin. Levylliset pelit pystyy vieläkin pistmään eteenpäin niin halutessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ja ei. Konsolit ovat pelilaitteina huomattavasti helpompia käyttökokemukseltaan (ja tässä voi myös argumentoida että aikaa säästäviä) ja vaativat vähemmän säätöä kuin pc pelaaminen keskimäärin. PC puolella kokoonpanoja on niin monenlaisia että väistämättä kaikenlaisia bugeja tulee vastaan, joiden kanssa saa sitten enemmän ja vähemmän säätää riippuen tuurista. Tähän lasken myös "optimaalisten asetusten löytämisen" joka on toki monelle myös harrastus, mutta aikaa se väistämättä vie. Konsoleilla tämän työ on tehty jo valmiiksi. Ja jos haluaa teknisiin ominaisuuksiin mennä niin eipä ole PC:llä vielä päästy hyödyntämään esimerkiksi noiden NVME levyjen nopeuksia samalla tavalla kuin uusilla konsoleilla ja DirectStoragea tukevat pelit ovat vasta edessä pc puolella. Tässä voisi vielä mainita esimerkiksi Dolby Vision tuen puuttumisen, joka tosin ei suuri menetys ole.
Ei siihen mitään NVME asemaa tarvi kun jo SSD nopeuttaa 99% peleistä ihan tarpeeksi
 
Joo ja ei. Konsolit ovat pelilaitteina huomattavasti helpompia käyttökokemukseltaan (ja tässä voi myös argumentoida että aikaa säästäviä) ja vaativat vähemmän säätöä kuin pc pelaaminen keskimäärin. PC puolella kokoonpanoja on niin monenlaisia että väistämättä kaikenlaisia bugeja tulee vastaan, joiden kanssa saa sitten enemmän ja vähemmän säätää riippuen tuurista. Tähän lasken myös "optimaalisten asetusten löytämisen" joka on toki monelle myös harrastus, mutta aikaa se väistämättä vie. Konsoleilla tämän työ on tehty jo valmiiksi. Ja jos haluaa teknisiin ominaisuuksiin mennä niin eipä ole PC:llä vielä päästy hyödyntämään esimerkiksi noiden NVME levyjen nopeuksia samalla tavalla kuin uusilla konsoleilla ja DirectStoragea tukevat pelit ovat vasta edessä pc puolella. Tässä voisi vielä mainita esimerkiksi Dolby Vision tuen puuttumisen, joka tosin ei suuri menetys ole. Tietty sitten on vielä tuo kuluttajan asema ostamiensa lisenssien hallinan suhteen. PC puolella on ajat sitten siirrytty pois optisesta mediasta, joka on monien hyvin puolien vastapainona vienyt lisenssien ostajalta mahdollisuuden myydä lisenssiä eteenpäin. Levylliset pelit pystyy vieläkin pistmään eteenpäin niin halutessaan.
Jep, noita pelitopikkejaki PC-pelaajat aina pilaamassa, ku itse pelin sijaan jauhetaan ties mistä ongelmista (oman laitteistonsa kanssa) :p
 
PC puolella se isoin ongelma on yleensä siinä tuolin ja näytön välissä… Omakohtainen kokemus (useammalla kokoonpanolla) on, että PC:llä pelaaminen on ollut yhtä ongelmatonta ja helppoa kuin konsolilla, jos nyt ei lasketa muutamia, itse aiheutetusta epävakaudesta johtuvia kaatumisia.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän lasken myös "optimaalisten asetusten löytämisen" joka on toki monelle myös harrastus, mutta aikaa se väistämättä vie. Konsoleilla tämän työ on tehty jo valmiiksi.

Ei voi sanoa että konsoleilla on tehty "valmiiksi" mitään säätöjä kun on suorastaan sääntö että ne detailit ja resoluutiot on nimenomaan säädetty päin persettä konsolipeleissä. Ihmeellisiä droppeja tai ei saada lukotettua edes 60fps. Löytyy motion blurria ja chromatic aberrationia tai on jätetty joku raskas efekti päälle joka on turha ja vie frameratea. Se että joku asia pakotetaan ei tarkoita että "se on tehty valmiiksi".

EDIT: voisin väittää että myös PC peleissä on "asetukset valmiina" kun ei mene koskemaan niihin tai käyttää niitä "detect best settings" häkkyröitä. Jos ainoa kriteeri on että ei tarvi itse katsoa GFX-settings asetusvalikkoa.
 
PC puolella se isoin ongelma on yleensä siinä tuolin ja näytön välissä… Omakohtainen kokemus (useammalla kokoonpanolla) on, että PC:llä pelaaminen on ollut yhtä ongelmatonta ja helppoa kuin konsolilla, jos nyt ei lasketa muutamia, itse aiheutetusta epävakaudesta johtuvia kaatumisia.
Tämä on kyllä niin paskapuhetta että uskotko nyt edes itsekään mitä höpöjä ääneen lauot. :rofl2: Jos PC-pelaaminen olisi OIKEASTI yhtä vaivatonta, niin miksi kukaan edes ostaisi konsolia? Silti konsoleja myydään satoja miljoonia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 750
Viestejä
5 050 100
Jäsenet
80 977
Uusin jäsen
kimbomies95

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom