PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ihan samasta syystä kuten tietokoneitakin päivitetään.
Aivan. Eli ps4->ps5 on ihan yhtä hyvä idea kuin vhs->series s, vai mitä xboxeja ihmiset nykyään ostaakaan (arvaan että S on edelleen se benchmark tuote myyntien suhteen).

Jos perustelu päivittämättä jättämiselle on se, että pelit toimii jollain vuosien takaisella romullakin, niin luulis että se sama perustelu pätee muillakin alustoilla.

Ps. tosipelaajat(tm) päivittää samasta syystä series x -> pc.
 
Aivan. Eli ps4->ps5 on ihan yhtä hyvä idea kuin vhs->series s, vai mitä xboxeja ihmiset nykyään ostaakaan (arvaan että S on edelleen se benchmark tuote myyntien suhteen).

Jos perustelu päivittämättä jättämiselle on se, että pelit toimii jollain vuosien takaisella romullakin, niin luulis että se sama perustelu pätee muillakin alustoilla.

Ps. tosipelaajat(tm) päivittää samasta syystä series x -> pc.

Se varmasti riippuu ihmisen omista tarpeista ja haluista mitä tekee, joss joku haluaa ja on syy mikä tahansa niin miksei päivitä.

Se et joku ostaa series s ei varmaan vaadi niin paljoa kuin muut eikä se oli väärin.

Taidan olla tosipelaaja pro kun pidin series x ja päivitin tietokoneen.
 
Taidan olla tosipelaaja pro kun pidin series x ja päivitin tietokoneen.
Pinkun mukaan et ole, sillä et omista kaikkia "merkittäviä pelilaitteita". PS5 on tän genin merkittävin pelilaite, tai ainakin on vaikea keksiä meriittejä jolla joku muu kuin switch menisi sen ohi.

Itse en ihmisiä kategorisoi moisen horinan pohjalta.
 
Pinkun mukaan et ole, sillä et omista kaikkia "merkittäviä pelilaitteita". PS5 on tän genin merkittävin pelilaite, tai ainakin on vaikea keksiä meriittejä jolla joku muu kuin switch menisi sen ohi.

Itse en ihmisiä kategorisoi moisen horinan pohjalta.

Omistan itselle merkittävät pelilaitteet eikä kukaan voi sanoa minun puolesta olenko oikeassa vai väärässä.

Jollekkin vuoden merkittävin pelilaite voi olla vaikka asuksen pelipuhelin.
 
Omistan itselle merkittävät pelilaitteet eikä kukaan voi sanoa minun puolesta olenko oikeassa vai väärässä.

Jollekkin vuoden merkittävin pelilaite voi olla vaikka asuksen pelipuhelin.
Jep. Noinhan se nimenomaan menee, jokainen ostakoon mitä haluaa.

Huvituin vaan tosta pinkun kommentista suunnattomasti, etenkin kun hän ei viestissään mitenkään antanut ymmärtää että merkittävyys tulisi pelaajan omista preferensseistä, ja kaikilla "merkittävyyden" objektiivisilla mittareilla hankintalista olis mallia switch-ps5-xboxS-PC-xboxX. PC:n sijainnista en oo ihan varma, mutta ei ainakaan tuota matalemmalla kun jopa hemmetin steam deck myy yksinään suunnilleen saman verran ku series X.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän lista merkittävistä PS5-peleistä, joita ei voi pelata PS4:llä:

- Returnal
- Ratchet & Clank
- FF7: Intermission

Unohtamatta

- Demon's Souls
ja
- Astro Bot

Syyt hankkia PS5-konsoli: kts. ylläoleva. :whistling:
Sulle vissiin tuli viestin kirjoitushetkellä jotain teknisiä ongelmia ja jäi kohdat täyttämättä, joten autoin hieman ja korjasin viestiäsi.

Ei kestä. :tup:
 
Aina välillä tulee mieleen pelaamisen tarkoitetun PC:n laitto, mutta sitten samaan aikaan alan miettiä mitä mä sillä pelaisin ja ajatus menee jäähylle. Oikeestaan ainut tuleva peli mikä kiinnostaa on Diablo 4 ja senkin pelaan mieluummin lopulta nojatuolilta gamepadilla (PS5). Aikaisemmat pc:t tullut myytyä, kun käytännössä niillä ei tule montaa kertaa vuodessa pelattua.
 
Aina välillä tulee mieleen pelaamisen tarkoitetun PC:n laitto, mutta sitten samaan aikaan alan miettiä mitä mä sillä pelaisin ja ajatus menee jäähylle. Oikeestaan ainut tuleva peli mikä kiinnostaa on Diablo 4 ja senkin pelaan mieluummin lopulta nojatuolilta gamepadilla (PS5).
Jos on jo nojatuoli ja gamepad, niin ei tarvi ku se PC ostaa.
 
Sulle vissiin tuli viestin kirjoitushetkellä jotain teknisiä ongelmia ja jäi kohdat täyttämättä, joten autoin hieman ja korjasin viestiäsi.

Ei kestä. :tup:
Ei toi lista kyllä häävi ole. Ton perusteella olisi itsekin voinut pysyä PS4:ssa. No ainakin on saanut pelata tlou2 60fps. Enää en palaa 30fps-peleihin ikinä.
 
Kukin tyylillään, ite arvostan sitä että pelit ei oo lukittu @30fps, tai joku muu typerän alhainen luku.

Vaivalloisuuskin riippuu paljon siitä että tekeekö koneella mitään noin muuten.
En pelaa 30fps pelejä, just kirjoitin tossa niin? Mitä pelejä sinä pelaat PS5:lla 30fps?
 
Ei toi lista kyllä häävi ole. Ton perusteella olisi itsekin voinut pysyä PS4:ssa. No ainakin on saanut pelata tlou2 60fps. Enää en palaa 30fps-peleihin ikinä.
Eli PS5 onkin pakollinen hankinta jos et kerran halua 30fps pelejä pelata? ;)

Kyllähän PS5:n yksi isoimmista eduista vanhaan PS4 on se ettei tarvitse käytännössä mitään pelejä pelata enää 30fps vaan suurin osa PS4-aikakauden parhaista peleistä on saanut ilmaisen next gen-päivityksen. Siihen päälle sitten Returnalin kaltaiset PS5-helmet.
 
En pelaa 30fps pelejä, just kirjoitin tossa niin? Mitä pelejä sinä pelaat PS5:lla 30fps?
No jos vaihtoehdot on full hd reso ja 60fps, tai 4k ja 30fps, niin en valitse kumpaakaan.

Ja vaivalloisuudesta oon edelleen täysin eri mieltä, mutta ymmärrän kyllä jos tietokonetta ei muuten käytä, niin kynnys harrastuksen aloittamiseen voi olla aluksi korkea.

Hyvä malliesimerkki pc:n ”vaivalloisuusdesta” on steam deck. Vaivattomampi härveli kuin nintendo switch, ja vahvasti PC. Tehoiltaan toki on mitä on.
 
Viimeksi muokattu:
No jos vaihtoehdot on full hd reso ja 60fps, tai 4k ja 30fps, niin en valitse kumpaakaan.

Ja vaivalloisuudesta oon edelleen täysin eri mieltä, mutta ymmärrän kyllä jos tietokonetta ei muuten käytä, niin kynnys harrastuksen aloittamiseen voi olla aluksi korkea.

Hyvä malliesimerkki pc:n ”vaivalloisuusdesta” on steam deck. Vaivattomampi härveli kuin nintendo switch, ja vahvasti PC. Tehoiltaan toki on mitä on.
Oon käyttänyt tietokoneita ainakin 25 vuotta ja rakennellut ihan viime aikoihin asti itse PC-koneita. Käyttöjärjestelmäpuolelta käytän jatkuvasti Windowsia ja macOS:aa.

Silti mielestäni konsoli on vaivattomampi ratkaisu pelaamiseen kuin PC, erityisesti olohuoneessa. Steam Deck ei kiinnosta tarpeeksi, kun voin pitkälti samat peli pelata PS5:lla. Nintendon pelit puolestaan saa vain Nintendolle.

PS5:lla taitaa olla käytössä dynaaminen resoluutio ja 60fps. En osaa sanoa näkisinkö eroa jos olisi tuo dynaaminen PS5 vs natiivi 4K PC-peli. PC-pelaajilla on tyypillisesti 1080p tai 1440p-resoluutio käytössä ja grafiikat lowlla ettei toiset pelaajat saa etua.
 
Sulle vissiin tuli viestin kirjoitushetkellä jotain teknisiä ongelmia ja jäi kohdat täyttämättä, joten autoin hieman ja korjasin viestiäsi.

Ei kestä. :tup:
Multiplattari, DLC, konsolin ilmainen kylkiäispeli ja remake? :rofl2: Jäljelle jäi siis Ratchet& Clank.

Ei millään pahalla ja hienosti yritit kyllä parhaasi, mutta point still stands. :kahvi:
 
PS5:lla taitaa olla käytössä dynaaminen resoluutio ja 60fps. En osaa sanoa näkisinkö eroa jos olisi tuo dynaaminen PS5 vs natiivi 4K PC-peli. PC-pelaajilla on tyypillisesti 1080p tai 1440p-resoluutio käytössä ja grafiikat lowlla ettei toiset pelaajat saa etua.
Tyypillinen konsolipelaaja pelaa 480p - 720p resolla. Voidaan varmaan aika huoletta sanoa että konsolipelaajat eivät erota mikä resoluutio näytöllä pyörii.
 
PC-pelaajilla on tyypillisesti 1080p tai 1440p-resoluutio käytössä ja grafiikat lowlla ettei toiset pelaajat saa etua.
Mitkä toiset pelaajat? Ei kaikki pelit ole warzone.
Silti mielestäni konsoli on vaivattomampi ratkaisu pelaamiseen kuin PC, erityisesti olohuoneessa.
Mielipiteitä on monia, ja osa on ihan vaan vääriä.
Nintendon pelit puolestaan saa vain Nintendolle.
No moninpelit on pakko tosiaan nintendon raudalla pelata. Kaikki muu toimii paremmin PC:llä. Pelit on vaan valitettavasti tällöin pakko ostaa fyysisinä, mutta toisaalta tällöin niistä pääsee myöhemmin eroon halutessaan.
En osaa sanoa näkisinkö eroa jos olisi tuo dynaaminen PS5 vs natiivi 4K PC-peli.
Laita dynaaminen reso Pc:lle kans jos semmosta haluat.
Steam Deck ei kiinnosta tarpeeksi, kun voin pitkälti samat peli pelata PS5:lla.
Ps5 on aika vaivalloinen setuppaa esim. lentokoneeseen tai junaan, mutta kukin toki tyylillään.
 
forspoken.jpeg


Nyt on kyllä mielenkiintoiset vaatimukset laittanut kehittäjä pelin PC versiolle. AMD:n sponssaama peli, joka osittain selittää, mutta pistää kyllä silmään pahasti tuo RTX 4080 ja 6800XT:n vertaaminen. Tämähän on tosiaan ensimmäinen DirectStorage peli PC:llä, joten ihmetystä herättää myös 24-32GB ram vaatimus. Noh saas nähdä onko vain markkinointipuhetta AMD:n tuotteita silmällä pitäen vai onko tuo PC versio oikeasti noin kehnosti optimoitu toimimaan Nvidian korteilla.
 
Viimeksi muokattu:
forspoken.jpeg


Nyt on kyllä mielenkiintoiset vaatimukset laittanut kehittäjä pelin PC versiolle. AMD:n sponssaama peli, joka osittain selittää, mutta pistää kyllä silmään pahasti tuo RTX 4080 ja 6800XT:n vertaaminen. Tämähän on tosiaan ensimmäinen DirectStorage peli PC:llä, joten ihmetystä herättää myös 24-32GB ram vaatimus. Noh saas nähdä onko vain markkinointipuhetta AMD:n tuotteita silmällä pitäen vai onko tuo PC versio oikeasti noin kehnosti optimoitu toimimaan Nvidian korteilla.
Olin tulossa sanomaan että eihän noilla min/med/max settingeillä oikein kummemmin voi mitään sanoa mutta sitten huomasin että recomendilla on 1440p 30fps..?

Vähän epäilen kyllä, PS5 version demo oli nätti ja rullasi ihan OOKOO ilman d1 patcheja. Paska peli se silti tulee olemaan, vaikutti todella tönköltä gameplay. Vahva 70 meta tulossa.
 
Oliko täällä jo mäsän irtisanomisista juttua?



Edit: Jossain oli juttua että EU:kin on asettumassa Microsoft Activisionin kauppoja vastaan.

Ei työntekijöiden määräkään voi loputtomiin vain kasvaa. Koronahässäkät alkaa olla ohi, joten esim. etätyövoimalle ei ole enää niin suurta tarvetta.

2019: ~144,000 Microsoft employees
2020: ~163,000 Microsoft employees
2021: ~181,000 Microsoft employees
2022: ~221,000 Microsoft employees

2023: n. 210 000 työntekijää jahka irtisanomiset toteutuu.
 
Oliko täällä jo mäsän irtisanomisista juttua?



Edit: Jossain oli juttua että EU:kin on asettumassa Microsoft Activisionin kauppoja vastaan.

Tuskin kauheasti vaikuttaa Xboxin pelipuoleen. Lähinnä tainnut olla PR puolen tyyppejä, ja sitten toki 343 sta väkeä, jota sietääkin potkia pois.

EUn prosessi menee ihan suunnitelman mukaan. Ovat laittaneet Microsoftille listan asioista jotka heitä huolettaa, ja Microsoft antaa vastineen, jossa antaa joitain myönnytyksiä. Veikkaan että EU haluaa takuita esim. ammattiliittojen syntymisen sallimisesta. EU:n päätös tulee huhtikuussa.

Ja hieman uutista:

16.1 European Games Developer Federation, joka on Euroopan pelinkehittäjäyhdistysten keskusliitto, johon kuuluu melkein 5000 pelistudiota Euroopassa, antoi tukensa Xbox Activion kaupoille ja osoitti hyväksyntänsä Europan komissiolle ja listaa todella hyviä uusi näkökulmia, etenkin kaupan vaikutus lisäämään kilpailua Applen, Googlen ja Tencentin suuntaan:


Microsoft ActivisionBlizzard acquisition (2022)
1067 views 16.1.2023 jaripekka 3

EGDF observations on Microsoft ActivisionBlizzardAcquisition
Microsoft is a significant player in the games market,
and thus Microsoft’s proposed acquisition of ActivisionBlizzard for nearly $70 billion in early 2022 is being reviewed by various competition authorities around the world. EGDF acknowledges that Microsoft has the ability for anti-competitive market behaviour and has not in the past consistently respected assurances it has given to continue making games published by companies that it has acquired available on rival platforms. EGDF, therefore, welcomes the European Commission’s in-depth investigation of competition concerns arising from Microsoft’s ActivisionBlizzard acquisition.
EGDF supports Microsoft’s ActivisionBlizzard acquisition, as its potential positive impacts on the competition in game markets, in general, outweigh the limited console and subscription market-specific competition concerns. Furthermore, in the console game markets, Sony is a clear market leader with its Playstation platform, and Microsoft is still in a challenger position.


Microsoft’s ActivisionBlizzard acquisition strengthens the competition benefits for global game markets.
EGDF supports fair and sustainable competition in game markets.
In particular, EGDF has been concerned about the recent consolidation of the global games industry. The more there are equally strong competing market players, the better for European game developers


The Commission should widen its perspective from console market sector-specific competition concerns to evaluating the impact of the acquisition to game markets in general:

  • Microsoft’s ActivisionBlizzard acquisition allows it to challenge Apple and Google as dominant mobile game market application stores. Microsoft has been among the first to announce that it will fully explore the competition-enhancing market possibilities of the recently approved Digital Markets Act (DMA) by launching its own independent application stores on both Apple’s and Google’s platforms. Consequently, Microsoft is paving the way also for European game industry SMEs that do not have sufficient financial resources for the upcoming legal fight to defend their new rights against Apple and Google.
  • The acquisition gives Microsoft the means to challenge Apple in emerging cloud gaming / game subscription service markets. Microsoft is the first gatekeeper platform to build a successful cross-platform cloud gaming/subscription ecosystem. After Google killed its own subscription service, Stadia, it is crucial to have a strong competitor in the markets challenging Apple’s market position.
  • The acquisition enables Microsoft to challenge Tencent as the world’s leading global game developer and publisher. In recent years Chinese Tencent has invested aggressively in game developer studios and publishers across the globe, and it is currently the biggest game developer and publisher on the planet. Having a strong counterforce for Tencent’s influence on the game markets is crucial.


Microsoft ActivisionBlizzard acquisition (2022) (egdf.eu)
 
Viimeksi muokattu:
[Rumor] 343 is now stopping "active development" and become "franchise coordinator" of Halo. Halo Infinite Campaign DLCs scrapped, focus on MP support

Thread Summary:
  • 343 seems to have lost around 1/3 of its workforce (internal + contractors)
  • 2023 plans seem unchanged by this major reshape: focus was and still is on MP for this year (Forge MM, new Seasons/BP, New maps and probably Tatanka)
  • Before Bonnie Ross quitting, Joseph Staten with a small team was preparing to ship multiple contained Campaign DLC to expand its narrative over the months or even years. This plan was stopped when Pierre Hintze and the new key roles came in after Ross as they've seen too much complexity in creating new contents for Campaign + was not enough profitable for them to sustain, so they decided to completely halt them in favor on focusing on MP only for the time being (this may have led to Staten deciding to leave too)
  • Halo Infinite largely missed its financial and overall goals and led to Microsoft decision to halt 343 "active development" transforming (or regress?) them into "franchise coordinators"
  • This means that other than supporting Halo Infinite MP (which is already largely externalized to Certain Affinity, Spearsoft and others), their role will be limited to make sure different external studios will create further Halo projects (direct sequels to Infinite story or spin-offs of different genre) respecting all the established lore and fundamentals for the IP
  • Slipspace Engine is still in place along with its internal engineers, but it will be opened up to learn and use also to all external studios working with the IP (if they want)
  • In this sense, 343 together with Microsoft Game Publishing started contacting (and contracting) with external studios to create "future Halo experiences" together since 2020, also with the aim to reduce/optimize costs/budget


Taitaa olla Halon loru lopussa näillä näkyminen. Ehkä pelin nimeksi pitäisi nyt muuttaa Halo Finite. :think:
 
[Rumor] 343 is now stopping "active development" and become "franchise coordinator" of Halo. Halo Infinite Campaign DLCs scrapped, focus on MP support



Taitaa olla Halon loru lopussa näillä näkyminen. Ehkä pelin nimeksi pitäisi nyt muuttaa Halo Finite. :think:
Se siitä ”system selleristä” sitten. Ehkä MS oppii tästä jotain ja ei kuse kaikkia hankkimiaan studioita/franchiseja.
 
[Rumor] 343 is now stopping "active development" and become "franchise coordinator" of Halo. Halo Infinite Campaign DLCs scrapped, focus on MP support




Taitaa olla Halon loru lopussa näillä näkyminen. Ehkä pelin nimeksi pitäisi nyt muuttaa Halo Finite. :think:
Karua, todella karua. Miten voi kusta niin kuuluisan ja pitkäikäisen IP:n tällä tavalla. Todella noloa.
 
Karua, todella karua. Miten voi kusta niin kuuluisan ja pitkäikäisen IP:n tällä tavalla. Todella noloa.

Vaikka täällä toisena konsolina series x niin johan halo 5 oli aika kuraa jota just jaksoi kokeilla ja ei kyllä tämä uusinkaan säväyttänyt yhtään.

Halo master chief collection on hyvä ja mulle riittää että saa sillä fiilistellä sen mitä tarvii... Henkilökohtaisesti mun puolesta saa kuopata vaikka koko sarjan. Eiköhän toi sarja mennyt vikateille samantien kun bungie ei sitä enään tuottanut.
 
Ehkä vähän Mäsä toppaili noiden pääsarjojen kanssa, Gears ei onneksi ole vielä samanlaiseen syöksykierteseen joutunut mitä Halo ja lienee ottamassa sitten lippulaiva titteliä Halolta, ainakin grafiikan puolesta, Gears 6 on paljon painoa haarteillaan.

Jos sonykin luovuttaisi GoW, Unskit ja TLoU+muut muiden käsiin niin tuskin nekään oliis enään yhtä hyviä.

Mutta sen minkä voit hajottaa voit korjalla raa'alla rahan voimalla, luulisi että mäsällä olisi paalua vielä kun Activision kauppa ei ole onnistnut palkata parhampia työntekijöitä.... Saako yritys palkata parempia huonompien potkittujen tilalle?
 
Ehkä vähän Mäsä toppaili noiden pääsarjojen kanssa, Gears ei onneksi ole vielä samanlaiseen syöksykierteseen joutunut mitä Halo ja lienee ottamassa sitten lippulaiva titteliä Halolta, ainakin grafiikan puolesta, Gears 6 on paljon painoa haarteillaan.

Jos sonykin luovuttaisi GoW, Unskit ja TLoU+muut muiden käsiin niin tuskin nekään oliis enään yhtä hyviä.

Mutta sen minkä voit hajottaa voit korjalla raa'alla rahan voimalla, luulisi että mäsällä olisi paalua vielä kun Activision kauppa ei ole onnistnut palkata parhampia työntekijöitä.... Saako yritys palkata parempia huonompien potkittujen tilalle?
Eihän tuossa muuta tapahtunut kuin että Halo-sarja annettiin sellaisen studion haltuun, joka ei sitä handlannut. ABK-kaupan myötä parempia studiovaihtoehtoja tulee heti useampi, mikäli haluavat sarjaa vielä jatkaa.

Omasta puolesta saisivat kyllä laittaa koko sarjan pitemmälle tauolle ja keskittyä muihin genreihin tai luoda uusia IP:tä. FPS-pelejä on muutenkin tarjolla ihan kyllästymiseen asti.

Itsellä ei Halo-sarja nappaa kyllä yhtään, mutta Halo Infiniteä sai onneksi kokeilla Game Passin kautta, ja taas säästyi 60€. :kahvi:

Jason Schreier tosin väittää huhua perättömäksi, mutta siinähän jokainen Microsoftista näppyjä saava mehustelkoon asialla. :whistling:

I ran these bullet points by a few people. While it's true that 343 is focused on multiplayer, the stuff about campaign DLC being scrapped is false (I don't think there was much of that planned in the first place), and a lot of this is either wrong or just speculation.
 
Viimeksi muokattu:
Johan vitosen ja infiniten välissä oli kuuden vuoden väli.
Taisi olla, mutta eikö siinä välissä ollut kuitenkin se Collection, jolla pidettiin sarjaa ikäänkuin "pinnalla". Omalla kohdalla Halo-tauko oli 2001-2022, kun Halo 1 oli edellinen joka tuli pelattua läpi. :kahvi: Sarjan fanien kannalta toivoisi tietysti että joku parempi studio kuin 343i tekisi seuraavan yksinpelikampanjan. Nykyporukka touhuilkoon multiplayerin parissa. :tup:
 

Perfect Dark tiimin vuoro olla pienissä vaikeuksissa. Kyllä on kamalaa mitenkä Microsoft pelejään tuottaa. Kaikkea saa odottaa vuositolkulla ja iso kysymysmerkki aina minkälainen tekele sieltä lopulta saadaan ulos.
 
Käyny väittelyä itseni kanssa siitä että PS4 ladatut pelit lähtee kovalevyltä heti kun uusi omistaja iskee oman tilin sisään. Toivottavasti jompikumpi persoona on oikeassa. Saisin mokoman purkin ihan pilkkahintaan, mutta mitä minä sillä pelkällä koneella teen. En kehannu alkaa pläräämään erillästä ketjua PS4 konsolista tai tekemään uutta, kun periaatteessa kiinnostaa kun kasa kiviä ihan pelkkä laatikko ilman pelejä.
 
Eihän tuossa muuta tapahtunut kuin että Halo-sarja annettiin sellaisen studion haltuun, joka ei sitä handlannut. ABK-kaupan myötä parempia studiovaihtoehtoja tulee heti useampi, mikäli haluavat sarjaa vielä jatkaa.
Kyllä Halo on niin arvokas franchise Microsoftille että jatkaja varmasti löydettään mutta löytyykö tarpeeksi hyvä.
Toki on aina hyvä jossitella mutta olisko Mäsän pitänyt sitten ostaa Bungle aikanaan ja vähän ihmettelenkin sitä että hehän loivat kuitenkin ekan Xboxin tunnettuiman pelisarjan miksi ei sitten sitä hoidettu kun kuitenkin vuosikymmen jälkeen Sony osti sen.

Tämä nytten on todella epätodenköinen skenaario joten vain minun mutustelua ja ajattelua ettei siitä sen enempää tarvitse stressiä ottaa mutta kun tiedettään että Sony vastustaa tätä Activision kauppaa(nipasta en tiedä) ja Mäsä Sony alkaisivat tekee diilejä että Halon IP menisi Bunglelle ja Sony näyttäisi vihreätä valoa Mäsän Activision kaupoille.

Ja molemmat lupaisi että Halo ja Cod olisivat multiplatter pelejä seuraavat 10v(2034) ja kaikki osapuolet laittaisivat nimet onnellisenä paperiin.

Kuten sanoin todella epätodennäköisin skenaario mutta haluan vain heitellä (tyhmiä!)ideoita ilmoille.
 
Toki on aina hyvä jossitella mutta olisko Mäsän pitänyt sitten ostaa Bungle aikanaan ja vähän ihmettelenkin sitä että hehän loivat kuitenkin ekan Xboxin tunnettuiman pelisarjan miksi ei sitten sitä hoidettu kun kuitenkin vuosikymmen jälkeen Sony osti sen.
Ehkä bungieta ei kiinnostanut MS:n tapa damageroida studioitaan? Vai oliko se ihan pörssissä kaupan?
 
Toki on aina hyvä jossitella mutta olisko Mäsän pitänyt sitten ostaa Bungle aikanaan ja vähän ihmettelenkin sitä että hehän loivat kuitenkin ekan Xboxin tunnettuiman pelisarjan miksi ei sitten sitä hoidettu kun kuitenkin vuosikymmen jälkeen Sony osti sen.
Niinhän ne ostivatkin sen jo vuonna 2000. 2007 myivät osuutensa takaisin jonka jälkeen Bungie oli itsenäinen studio.
Pitäisikö sitä itsekin luoda twitter-tili ja alkaa "vuotamaan" tietoja. Täällä näköjään huhut uppoaa kuin veitsi kuumaan voihin.
 
[Rumor] 343 is now stopping "active development" and become "franchise coordinator" of Halo. Halo Infinite Campaign DLCs scrapped, focus on MP support




Taitaa olla Halon loru lopussa näillä näkyminen. Ehkä pelin nimeksi pitäisi nyt muuttaa Halo Finite. :think:
Olit varmaankin tulossa juuri postaamaan tämän? :think:




Tehokasta huhujen levittelyä kyllä, kun ihan virallinen sometilikin saadaan reagoimaan ja debunkkaamaan huhut. :whistling:
 
forspoken.jpeg


Nyt on kyllä mielenkiintoiset vaatimukset laittanut kehittäjä pelin PC versiolle. AMD:n sponssaama peli, joka osittain selittää, mutta pistää kyllä silmään pahasti tuo RTX 4080 ja 6800XT:n vertaaminen. Tämähän on tosiaan ensimmäinen DirectStorage peli PC:llä, joten ihmetystä herättää myös 24-32GB ram vaatimus. Noh saas nähdä onko vain markkinointipuhetta AMD:n tuotteita silmällä pitäen vai onko tuo PC versio oikeasti noin kehnosti optimoitu toimimaan Nvidian korteilla.
Kävi mielessä, että näinkö siellä on jotkui säädöt jossa tuosta isommasta muistimäärästä on merkittävä hyöty ja 16 gigaa olisi siihen sweet spot, päihittäen mahdollisesti rasterointinopeudessa äpäkämmän, mutta pienemmällä vramilla olevat kortit. Voisi selittää asian laidan.

Mut joo, speksit on speksit, ja presetit on aina presettejä, jokainen kuitekin säätää pelin pyörimään omalle raudalleen omien mieltymysten mukaan (suosiiko resoa, ruudunpäivitystä vai yleistä silmänkarkkia). Tuossa yllä oleva 2160p60hz on itselleni aika meh, paljon mieluummin säädän pelin pyörimään 1440p240hz. 60hz diashowt saa kyllä jäädä pikkuhiljaa historiaan, ainakin omalla kohdallani.
 
Olit varmaankin tulossa juuri postaamaan tämän? :think:




Tehokasta huhujen levittelyä kyllä, kun ihan virallinen sometilikin saadaan reagoimaan ja debunkkaamaan huhut. :whistling:

Yksi pelimaailman surkeimpia studioita saa jatkaa tämän franchisen parissa ja etäännyttää pelaajat entisestään siitä? Pitäiskö tässä nyt hurrata?

No ei siinä, itseä ei Halo pätkääkään kiinnosta, mutta mieluusti jään seuraamaan kehitystä tässä katastrofissa nimeltä 343:n Halo. :rofl2:

Tuli hymähdettyä myös tälle Schreierin korjaukselle huhuihin:

While it's true that 343 is focused on multiplayer, the stuff about campaign DLC being scrapped is false (I don't think there was much of that planned in the first place)

Eli mitään suunnitelmia kampanjan jatkosta ei edes missään kohtaa ollut vaikka jengi piti tätä varmana ottaen huomioon kuinka keskeneräinen se pääpeli oli. Hieno putiikki. Mutta kun ilmaiseksi pääsee pelaa nii mitä sitä laadun perään huutelemaan, eiks je? :thumbsup:
 
Yksi pelimaailman surkeimpia studioita saa jatkaa tämän franchisen parissa ja etäännyttää pelaajat entisestään siitä? Pitäiskö tässä nyt hurrata?

No ei siinä, itseä ei Halo pätkääkään kiinnosta, mutta mieluusti jään seuraamaan kehitystä tässä katastrofissa nimeltä 343:n Halo. :rofl2:

Eli mitään suunnitelmia kampanjan jatkosta ei edes missään kohtaa ollut vaikka jengi piti tätä varmana ottaen huomioon kuinka keskeneräinen se pääpeli oli. Hieno putiikki. Mutta kun ilmaiseksi pääsee pelaa nii mitä sitä laadun perään huutelemaan, eiks je? :thumbsup:
Mikä siinä Infinitessä oli erityisen surkeaa tai miten pääpeli oli keskenräinen? Tai turhaan näitä kai sinulta on kysellä. Random twitter-tili on jo tehnyt päätöksen puolestasi. Tyhjät tynnyrit kolisee koviten, vai miten se olikaan.
Taisi Halo Infiniten ainut synti julkkarissa olla vajaavainen progressio ja battlepass. Ja nykyäänhän pitää olla tuhannen kohdan checklist jotta pelissä olisi "sisältöä".
 
Mikä siinä Infinitessä oli erityisen surkeaa tai miten pääpeli oli keskenräinen? Tai turhaan näitä kai sinulta on kysellä. Random twitter-tili on jo tehnyt päätöksen puolestasi. Tyhjät tynnyrit kolisee koviten, vai miten se olikaan.
Taisi Halo Infiniten ainut synti julkkarissa olla vajaavainen progressio ja battlepass. Ja nykyäänhän pitää olla tuhannen kohdan checklist jotta pelissä olisi "sisältöä".

Olikin enemmän kuin yksi random twitter tili. Mutta tietenkin hienoa jos peli sinulle oli täysi 10/10 peli eikä mitään puutteita ollut muuta kuin MP:n puolella. :thumbsup:
 
Ei nyt kiinnosta toi tappelu muuten, mut Google tulokset on yleensä juuri mitä hakeekin. halo infinite campaign great - Google-haku
Itsehän vain vastasin kysymykseen siitä mikä siinä kampanjassa oli vikana (muiden mielestä). Oletin, että kanssakeskustelija ei ollut tietoinen pelin mahdollisista heikkouksista kun hän tämän kysymyksen minulle esitti. Sinun hakusanoilla ei hän myöskään vastausta kysymykseen olisi saanut. :)
 
Itsehän vain vastasin kysymykseen siitä mikä siinä kampanjassa oli vikana (muiden mielestä). Oletin, että kanssakeskustelija ei ollut tietoinen pelin mahdollisista heikkouksista kun hän tämän kysymyksen minulle esitti. Sinun hakusanoilla ei hän myöskään vastausta kysymykseen olisi saanut. :)
Mikä siinä kampanjassa sinun mielestäsi oli pielessä? annan muutaman ennakkovastausvaihtoehdon:

a) en tiedä, koska en ole pelannut, mutta huomasin että googlella löytyy hakutuloksia ihan miten hakusanat sille asettaa
b) peli ei ole fanittamalleni pelilaitteelle, joka ohjasi minut vähättelemään tämän mielestäni huonomman pelialustan yksinoikeuspelejä, jonka lisäksi huomasin että googlella löytyy hakutuloksia ihan miten hakusanat sille asettaa
c) jokin oikea syy

oma vastaukseni:
d) en tiedä, ei kinosta, mutta mielestäni yksinoikeuspelit ovat syöpää. Imho, jokainen pelatkoon sillä pelilaitteella joka itselleen omaa parhaimmaksi. Onneksi Sonykin on vetänyt päänsä perseestä asian suhteen, ja "yksinoikeus" tarkoittaa sille ajastettua yksinoikeutta, pelit tuntuvat nykyisin tulevan myöhemmin myös joillekkin muille alustoille, mm. omalle lempparialustalle, PC:lle. Xboxin pelitkin saisivat tulla paljon laajemmin sekä pc että konsoli, etenkin eräs **** änäri, milloin viimeksi siitä on PC-versio saatu? 2009?

Tämän threadin väittelyt on välillä ihan kivaa lueskeltavaa, mutta koittakaahan nyt ryhdistäytyä ja hakea vähän vähemmän subjektiivisia argumenttejä. Näin pysyy väittely mielenkiintoisempana.
 

Olikin enemmän kuin yksi random twitter tili. Mutta tietenkin hienoa jos peli sinulle oli täysi 10/10 peli eikä mitään puutteita ollut muuta kuin MP:n puolella. :thumbsup:
Eli kun ei ole omaa kokemusta tai mielipidettä, eikä edes arvostelut tue omaa agendaa, niin voidaan googlata sellainen ja esittää totuutena. :rofl: Voidaan samalla googlata "god of war ragnarok disappointing". Ohhoh tuleepa paljon osumia, täähän on ihan huono peli siis. :hmm:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 505
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom