PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Väärin.

Elder Scroll wikistä:

The series has sold more than 58 million copies worldwide.


Siellä on ykkösenä Gran Turismo 80 miltsillä. God of Warikin myynyt pelkästään yhdellä alustalla päältä 50 miljoonaa. Voidaan vain kuvitella millaiset määrät pelaajia Sonyn pelit tuottaisivat jos niitä olisi 20 vuoden ajan myyty multiplatformina.

Joss myynnit on se merkkipaalu niin suosittelen polvistumaan Microsoftille. Minecraft.
 
Siellä on ykkösenä Gran Turismo 80 miltsillä. God of Warikin myynyt pelkästään yhdellä alustalla päältä 50 miljoonaa. Voidaan vain kuvitella millaiset määrät pelaajia Sonyn pelit tuottaisivat jos niitä olisi 20 vuoden ajan myyty multiplatformina.

Ja sama kysymys jos Halo-sarjaa olisi myyty alusta alkaen multiplatformina:cool:
 
Siis käytätkö nyt aikuisten oikeasti Suomen yhtä jälleenmyyjää jonkinlaisena mittarina yhtään mistään vai trollaatko vain? Vaikka Suomessa ei olisi myyty yhtään Xboxia kahteen vuoteen, niin se ei näkyisi missään. Sama juttu Playstationin kohdalla.
Tännehän viljellään erinäisiä Twitter postauksia, meemejä yms., niin miksei myös Gigantin saatavuuksia? :geek: Pointti oli kuitenkin se, että X ja S saa ostettua tälläkin hetkellä, mutta PS5 myy aikalailla ei oota.:thumbsup: Itselin olet tainnut todeta, että Xboxia saa ostettua, mutta PS5 ei, koska ilmeisesti Sony ei ole osautunut varautua tms.
 
Asiaton käytös - provoaminen ja keskustelun sotkeminen, samasta varoitettu aiemmin
Nyt unohdat että Pleikan pelit on paljon enemmän ns. jonne -osastoa, nämä Spidermanit ja Horizonit on tähdätty about 15v janttereille, samaten PS5 on muotoiltu miellyttämään teini-ikäisiä.

Xboxin tuleva AAA-tuotanto on paljon enemmän aikuiseen makuun ja kyllähän Elder Scrollsit pesee nämä jonne-turhakkeet aika suurella marginaalilla sekä laadullisesti että myynnillisesti.
Voi hellan letta joko meidän pikkuinen on kasvanut niin isoksi pojaksi ettei tätä enää lasten videopelit kiinnosta? :D

God of Warin kaltaista merkkipaalua videopelimaailmalle tuo Xboxin pelitarjonta on jo OG-Xboxista lähtien kaivannut. Halo oli ihan jees aikanaan, mutta nyt senkin luojat työskentelevät pleikkarilla.
 
Saa nähdä rupeaako tuo x-sarjalaisen saatavuus yllättäin vielä parantua kun Sony julkaisi tuon hinnan nousun konsoleilleen.. :giggle:
 
Väärin.

Elder Scroll wikistä:

The series has sold more than 58 million copies worldwide.


Siellä on ykkösenä Gran Turismo 80 miltsillä. God of Warikin myynyt pelkästään yhdellä alustalla päältä 50 miljoonaa. Voidaan vain kuvitella millaiset määrät pelaajia Sonyn pelit tuottaisivat jos niitä olisi 20 vuoden ajan myyty multiplatformina.
Näköjään noikin on kauppansa tenhy. Lukemat vois kyllä olla aika hulppeet, jos niitä multiplattana olis tehty. GT sarjaa tuli ittekin 5 osaan asti pelattua, mutta sitten Forza vei voiton. God of War sarja ei kyllä oo ikinä napostellu, en tosin tiiä miks.

Mutta katotaan mihin se seuraava Elderi sitten joskus pystyy, luultavasti tulee myymään kun häkä.
 
Näköjään noikin on kauppansa tenhy. Lukemat vois kyllä olla aika hulppeet, jos niitä multiplattana olis tehty. GT sarjaa tuli ittekin 5 osaan asti pelattua, mutta sitten Forza vei voiton. God of War sarja ei kyllä oo ikinä napostellu, en tosin tiiä miks.

Mutta katotaan mihin se seuraava Elderi sitten joskus pystyy, luultavasti tulee myymään kun häkä.

Tykkäsin ekoista god of wareista. Niis oli jotain mitä uudesta puuttu? Viha.
 
Väärin.

Elder Scroll wikistä:

The series has sold more than 58 million copies worldwide.


Siellä on ykkösenä Gran Turismo 80 miltsillä. God of Warikin myynyt pelkästään yhdellä alustalla päältä 50 miljoonaa. Voidaan vain kuvitella millaiset määrät pelaajia Sonyn pelit tuottaisivat jos niitä olisi 20 vuoden ajan myyty multiplatformina.
Elder Scrolls: Bladesia on myyty 120 miljoonaa kappaletta: The Highest-Selling Games Developed By Bethesda Ranked (& How Much They Sold)
 
The series has sold more than 58 million copies worldwide.
Skyrim muuten myynyt yksinään tuosta yli puolet(30m+) eli Skyrim myynyt enemmän kuin neljä aikaempaa osaa yhteensä ja tuskin kutonen jää pekkaa huonomaksi ainakin pelaaja määriltään jos game passin kautta pelaajat laskettaan.

Mä en tiedä pystyykö GTAV peittomaan aikasempia GTA sarjan myyntejä yksinään mutta ulkomuistista heittäisin että enemmän myynyt kuin GTA:SA ja IV yhteensä.
 
Kyse on multiplatform-pelistä, kuten muutkin Elder Scrolls-sarjan pelit ovat olleet.

Mutta hyvä ja tärkeä viesti. Kiitos kun osallistuit keskusteluun. :tup:
Ottaakohan microsoft tuosta myyntimenestyksestä mallia seuraaviin peleihinsä? Mikrotransaktioilla lisää manaa ja niin edelleen.

ja joo, multiplatform tosiaan. Puhelimelle ja switchille. :kahvi:
Ehkä tosta tulee remastered edition boxille joskus.
 
Mene päivittämään sitten sinne ja kerro minkälaisen lukeman sait aikaan. Veikkaan tosin ettei ihan 22 miljoonaa ole Skyrim vuoden 2016 jälkeen myynyt noustaakseen GT:n ohi.
Miksi Skyrimin pitäisi nousta GT:n ohi? Enhän minä sellaista ole toivonutkaan?
Ei kyse nyt ole päivittämisestä. Mielestäni vähän noloa siteerata tietoja jotka sitten ovatkin vuosien takaa.
 
Ottaakohan microsoft tuosta myyntimenestyksestä mallia seuraaviin peleihinsä? Mikrotransaktioilla lisää manaa ja niin edelleen.

ja joo, multiplatform tosiaan. Puhelimelle ja switchille. :kahvi:
Ehkä tosta tulee remastered edition boxille joskus.
Miksi sekoitat Xboxia tähän keskusteluun? Keskustelussa oli kyse Elder Scross-pelisarjan myynneistä. Vanha pelisarja joka on saanut alkunsa PC:llä kauan ennen kuin ensimmäinen Xbox tai Playstation tuli edes markkinoille.
 
Miksi sekoitat Xboxia tähän keskusteluun? Keskustelussa oli kyse Elder Scross-pelisarjan myynneistä. Vanha pelisarja joka on saanut alkunsa PC:llä kauan ennen kuin ensimmäinen Xbox tai Playstation tuli edes markkinoille.
Jos joku peli on ilmainen (f2p), niin voiko sen kappale_myynneistä_ puhua? Tossa artikkelissahan puhuttiin vain latauksista, eikä edes uniikeista sellaisista.
 
Nyt on Xboxille tarjolla day one herkkua GamePassin omistajille, Immortal ladattavissa.

Parempi metascore kuin millään PS5 exclulla ja alleviivaa sitä ylivoimaa joka GamePassilla on verrattuna Sonyn rahastusturhakkeeseen jonka käyttäjämäärät vain laskee.

 
Jos joku peli on ilmainen (f2p), niin voiko sen kappale_myynneistä_ puhua? Tossa artikkelissahan puhuttiin vain latauksista, eikä edes uniikeista sellaisista.
Blades ei ole F2P Switchillä. Sulla pitää ottaa yhteyttä artikkelin kirjoittajaan ja kysyä että miksi se tolleen tymästi teki: Contact Us | Game Rant

Saivartelun sijaan voidaan todeta, että Elder Scrolls on melkoisen menestynyt pelisarja ja edellisen pääsarjan osan myynnit yli 30 milj.+ on hyvä lukema ja samalla kyseessä on pelisarjan kautta aikain menestynein teos. Lupailee hyvää myös pelisarjan seuraavalle osalle.
 
Asiaton käytös - toistuva provoaminen ja henkilökohtaisuudet
Voi hellan letta joko meidän pikkuinen on kasvanut niin isoksi pojaksi ettei tätä enää lasten videopelit kiinnosta? :D

God of Warin kaltaista merkkipaalua videopelimaailmalle tuo Xboxin pelitarjonta on jo OG-Xboxista lähtien kaivannut. Halo oli ihan jees aikanaan, mutta nyt senkin luojat työskentelevät pleikkarilla.

Ei ole lasten pelit kiinnostaneet pitkään aikaan, Lego-pelejä tullut toki pelattua lasten kanssa, hyvä jos istuu sinun makuusi, se selittää miksi sinulle ei nuo aikuisten pelit oikein tunnu maistuvan.

Merkkipaaluja tulee Xboxille runsaasti, todennäköisesti joku Starfieldikin tarjoaa paljon enemmän pelattavaa kuin yksikään PS5 peli. GoW Ragnarok tulee varmaan samoihin aikoihin Starfieldin kanssa kun molempia on jatkuvasti siirretty, siinä voi sitten PS5 jonnetkin pelata oikeaa peliä kun oma GoW uudelleen lämmitetty putkijuoksu pelattu läpi.
 
Nyt on Xboxille tarjolla day one herkkua GamePassin omistajille, Immortal ladattavissa.

Parempi metascore kuin millään PS5 exclulla ja alleviivaa sitä ylivoimaa joka GamePassilla on verrattuna Sonyn rahastusturhakkeeseen jonka käyttäjämäärät vain laskee.

Tämä menee kyllä kokeiluun ehdottomasti. :tup:

Game Passista tulikin mieleen, että tässä ketjussa on pian 5v hoettu että "kohta se Game Passin hinta ihan varppina nousee, ei voi olla noin halpa!"

No, samassa ajassa Sony on nostanut pelien hintoja SEKÄ konsolien hintoja. Mutta Game Passin hinta on edelleen sama. Hupsista. :kahvi:
 
Miksi Skyrimin pitäisi nousta GT:n ohi? Enhän minä sellaista ole toivonutkaan?
Ei kyse nyt ole päivittämisestä. Mielestäni vähän noloa siteerata tietoja jotka sitten ovatkin vuosien takaa.
Siitähän se vaikutti, kun tulit väliin huutelemaan kuinka Skyrimin numerot eivät pidä paikkaansa keskustelussa jossa puitiin löytyykö Sonyn franchisella haastajaa Elder Scrollille myynneissä.

Eikä se ole minun syyni jos Elder Scrolli ei kiinnosta enää ihmisiä siinä määrin, että kuuteen vuoteen ei ole kukaan jaksanut päivittää pelin myyntinumeroita Wikipediaan. Kumma kuinka aina peleistä kun saadaan jotain virallista dataa ulos yhtiöiltä, niin se data kyllä käydään Wikipediaan päivittämässä myöskin. Joten nyt kun kukaan ei ole Skyrimin dataa päivittänyt vuosiin niin olisiko syynä se, että emme ole saaneet Skyrimistä virallista dataa sitten vuoden 2016? Mietipä sitä.
 
Nyt on Xboxille tarjolla day one herkkua GamePassin omistajille, Immortal ladattavissa.

Parempi metascore kuin millään PS5 exclulla ja alleviivaa sitä ylivoimaa joka GamePassilla on verrattuna Sonyn rahastusturhakkeeseen jonka käyttäjämäärät vain laskee.

Mobiilipeli joka ei ole edes oikea videopeli? Kyllä nyt on Xboxilla juhlan aika. äksdee
 
Skyrim tapauksessa 2016 jälkeen lienee SE versiota myyty jokunen miljoona ja sitten vielä 2017 Switchille tullut+viime vuotinen AE versio.

Tuo 30 miljoonaa on käsittääkseni PC+PS3+X360 aikaiset myynnit ja siihen vielä päälle PS4/XO/Switch ja AE
 
Ei kun ihan oikeasti. Eihän tuossa edes pysty omaa videopelihahmoa liikuttamaan. Ollaan mun mielestä aika kaukana videopelistä jos jossain David Cagenkin pelissä on monipuolisempi pelattavuus.
Eli Tetris ei ole videopeli. Visual novel-pelit ei ole videopelejä. Candy Crush Saga ei ole videopeli. :kahvi: Mitäpä jos lopettaisit sen kuopan kaivamisen itsellesi tässä kohtaa?
 
Eli Tetris ei ole videopeli. Visual novel-pelit ei ole videopelejä. Candy Crush Saga ei ole videopeli. :kahvi: Mitäpä jos lopettaisit sen kuopan kaivamisen itsellesi tässä kohtaa?
Tetriksessä pystyt liikuttamaan palikoita. Candy Crushia en ole ikinä pelannut enkä tiedä mitenkä siinä, mutta varmaan siinäkin pystyt jotain liikuttamaan saati ohjaamaan.

Tässä Immortalityssa et tee muuta kuin katsot live action videota, teet jonkun valinnan kohtauksen päätteeksi ja tämän jälkeen alkaa uusi live action video kahdesta mahdollisesta joka määräytyy valintasi mukaan. Yhtä paljon tuo siis on videopeli kuin Black Mirrorin se yksi jakso Netflixissä jossa pystyi ottamaan osaa.

Kyllä minä mieluummin pelaan uuden God of Warin jossa on eeppinen tarina, kolmannesta persoonasta kuvattu kamerakulma ja kivoja crafting mekaniikkoja. Mutta tietenkin paremman puutteessa on ymmärrettävää, että Immortalitykin menee kun muutakaan ei ole.

Se on meinaan varma, että yksikään teistä ei tuohon peliin koskisi jos se ei olisi nimenomaan Xboxin tilauspalveluun tulossa. Mutta kun on ilmainen ja tulossa yksinoikeudella omalle konsolille niin pakko kiinnostua ja hypettää. Äkkiä unohtuu kuinka kamalia kaikki lyhyet putkijuoksupelit on kun kyse ei ole Sonyn pelistä. äksdee*

*Miksi ei hymiöt pelaa mobiililla?!
 
Tässä Immortalityssa et tee muuta kuin katsot live action videota, teet jonkun valinnan kohtauksen päätteeksi ja tämän jälkeen alkaa uusi live action video kahdesta mahdollisesta joka määräytyy valintasi mukaan.

Eli jatkaa Pleikalta tuttua putkijuoksujen sarjaa mutta ilmeisesti paljon paremmin toteuttuna?
 
Nyt on Xboxille tarjolla day one herkkua GamePassin omistajille, Immortal ladattavissa.

Parempi metascore kuin millään PS5 exclulla ja alleviivaa sitä ylivoimaa joka GamePassilla on verrattuna Sonyn rahastusturhakkeeseen jonka käyttäjämäärät vain laskee.

Onko tää joku lasten satupeli?
 
Eli jatkaa Pleikalta tuttua putkijuoksujen sarjaa mutta ilmeisesti paljon paremmin toteuttuna?
Ei.

95
93
94

Alkaako tylsät ja lyhyet putkijuoksut kiinnostamaan heti, kun peli ei ole Sonyn? Heh.
 
Ottaakohan microsoft tuosta myyntimenestyksestä mallia seuraaviin peleihinsä? Mikrotransaktioilla lisää manaa ja niin edelleen.
Tosin eka mikrotransaktio oli mini DLC taisi olla Horse armor Oblivioniin. Ja jos kysytöön miksi sillä oli hinta, katse kääntyy Sonyyn. Morrowindiin tehtiin betsun toimesta pieniä lisäosia ja julkaistiin ilmaiseksi. Kun oli oblivionin aika keskustella näistä, eräs firma sanoi ettei voi julkaista ILMAISEKSI, että hinta pitää olla...
 
Miksi pelin pitää olla PS5-yksinoikeus jotta kelpaa pelinä? Joku Breath of the Wild pyörisi tehojen puolesta helposti mobiililaitteella ja se on silti yksi arvostetuimpia pelejä viimeiseltä 10 vuodelta.

Switch on 7+v vanha mobiililaite raudan puolesta eli joo, pyörii mobiililaitteella.
 
Epäilen, että nuokaan riittävät mihinkään jos verrokkina on Sonyn parhaimmisto. Ja poislukien Starfield niin noita pelejähän joutuu odottamaan joku 5 vuotta vielä.
Starfieldin bugipatchejä saa venaa kans sen viis vuotta, että se toimii. Bughesdan peli kun on. Konsoli-GUI on todennäköisesti jo eka este, ainakin itselleni.
 
Tetriksessä pystyt liikuttamaan palikoita. Candy Crushia en ole ikinä pelannut enkä tiedä mitenkä siinä, mutta varmaan siinäkin pystyt jotain liikuttamaan saati ohjaamaan.

Tässä Immortalityssa et tee muuta kuin katsot live action videota, teet jonkun valinnan kohtauksen päätteeksi ja tämän jälkeen alkaa uusi live action video kahdesta mahdollisesta joka määräytyy valintasi mukaan. Yhtä paljon tuo siis on videopeli kuin Black Mirrorin se yksi jakso Netflixissä jossa pystyi ottamaan osaa.

Kyllä minä mieluummin pelaan uuden God of Warin jossa on eeppinen tarina, kolmannesta persoonasta kuvattu kamerakulma ja kivoja crafting mekaniikkoja. Mutta tietenkin paremman puutteessa on ymmärrettävää, että Immortalitykin menee kun muutakaan ei ole.

Se on meinaan varma, että yksikään teistä ei tuohon peliin koskisi jos se ei olisi nimenomaan Xboxin tilauspalveluun tulossa. Mutta kun on ilmainen ja tulossa yksinoikeudella omalle konsolille niin pakko kiinnostua ja hypettää. Äkkiä unohtuu kuinka kamalia kaikki lyhyet putkijuoksupelit on kun kyse ei ole Sonyn pelistä. äksdee*

*Miksi ei hymiöt pelaa mobiililla?!

Poistit yhtäkkiä kokonaisen peligenren olemassaolon, aika kova suoritus. FMV-pelit on olleet pelejä kuitenkin jo aika pitkään... Ehkä kannattaa jättää se keskustelu muille, jos argumentaatio on tätä tasoa. Pelaat sitten itse niitä minkä katsot olevan pelejä ihan rauhassa.
 
Tässä Immortalityssa et tee muuta kuin katsot live action videota, teet jonkun valinnan kohtauksen päätteeksi ja tämän jälkeen alkaa uusi live action video kahdesta mahdollisesta joka määräytyy valintasi mukaan. Yhtä paljon tuo siis on videopeli kuin Black Mirrorin se yksi jakso Netflixissä jossa pystyi ottamaan osaa.

Kyllä minä mieluummin pelaan uuden God of Warin jossa on eeppinen tarina, kolmannesta persoonasta kuvattu kamerakulma ja kivoja crafting mekaniikkoja. Mutta tietenkin paremman puutteessa on ymmärrettävää, että Immortalitykin menee kun muutakaan ei ole.
:D Ero God of Wariin boldattuna. Ei taida samaa mekaniikkaa GoW:issa olla, että valinta vaikuttaisi pelin etenemiseen? Eli uudelleenpeluuarvo on huomattavasti tätä Sonyn "mestariteosta edellä". God of Warissa toki nuo cutscenet on piilotettuna "kävele eteenpäin ja kuuntele dialogia"-mekaniikan taakse. Nopeimmat speedrunitkin pelistä on reilut 8 tuntia, joista about 7h on skippaamatonta kävelydialogia :rofl:. Itse jaksoin PC:llä tätä mestariteosta tasan tunnin, eikä tuona aikana paljoa tarvinnut ohjaimeen koskea, jos eteenpäin liikkumista ei lasketa.

Sama pätee muutenkin nykypeleihin, mutta Sony kyllä pahin syyllistyjä - lineaarisia, tarinavetoisia pelejä joissa uudelleenpeluuarvo on pyöreä nolla ja kokemus on sama kuin netflixiä katsoessa. Toivottavasti Starfield, Avowed, Stalker 2, Diablo 4 ja Fable tarjoaa meille videopelien ystävillekin jotain :kahvi:.
574.jpg
 
Viimeksi muokattu:
:D Ero God of Wariin boldattuna. Ei taida samaa mekaniikkaa GoW:issa olla, että valinta vaikuttaisi pelin etenemiseen? Eli uudelleenpeluuarvo on huomattavasti tätä Sonyn "mestariteosta edellä". God of Warissa toki nuo cutscenet on piilotettuna "kävele eteenpäin ja kuuntele dialogia"-mekaniikan taakse. Nopeimmat speedrunitkin pelistä on reilut 8 tuntia, joista about 7h on skippaamatonta kävelydialogia :rofl:. Itse jaksoin PC:llä tätä mestariteosta tasan tunnin, eikä tuona aikana paljoa tarvinnut ohjaimeen koskea, jos eteenpäin liikkumista ei lasketa.

Sama pätee muutenkin nykypeleihin, mutta Sony kyllä pahin syyllistyjä - lineaarisia, tarinavetoisia pelejä joissa uudelleenpeluuarvo on pyöreä nolla ja kokemus on sama kuin netflixiä katsoessa. Toivottavasti Starfield, Avowed, Stalker 2, Diablo 4 ja Fable tarjoaa meille videopelien ystävillekin jotain :kahvi:.
574.jpg
Melkoinen peliarvostelu, tunnin perusteella… Myönnettäköön, että alku oli aika hidas ja itselläkin meinasi jäädä kesken, mutta onneksi näin ei käynytkään. En muuten vieläkään ymmärrä, että miksi jokaisen pelin pitäisi olla tyyliin valintoja täynnä oleva avoimen maailman peli? Eikö se ole vain hyvä että pelejä on erilaisia, erilaisille pelaajille?
 
Melkoinen peliarvostelu, tunnin perusteella… Myönnettäköön, että alku oli aika hidas ja itselläkin meinasi jäädä kesken, mutta onneksi näin ei käynytkään. En muuten vieläkään ymmärrä, että miksi jokaisen pelin pitäisi olla tyyliin valintoja täynnä oleva avoimen maailman peli? Eikö se ole vain hyvä että pelejä on erilaisia, erilaisille pelaajille?
Ei toki tarvitsekaan olla avoimen maailman RPG, esim. Metro Exodus (tai koko pelisarja) on aivan loistava lyhyehkö lineaarinen peli - mutta siinä ei vapautta pelaajalta riistetä läheskään samassa määrin, että olet lähinnä sivustaseuraaja. Hyvä toki, että monenlaisia pelejä tehdään, mutta pahasti suunta on näihin koeyleisöllä ponnistettuihin elokuvapeleihin menossa, sama ilmiö minkä Disney/Marvel on tehnyt elokuville :darra:. Pahimmillaan nettonegatiivinen trendi koko pelialalle.
 
Ei toki tarvitsekaan olla avoimen maailman RPG, esim. Metro Exodus (tai koko pelisarja) on aivan loistava lyhyehkö lineaarinen peli - mutta siinä ei vapautta pelaajalta riistetä läheskään samassa määrin, että olet lähinnä sivustaseuraaja. Hyvä toki, että monenlaisia pelejä tehdään, mutta pahasti suunta on näihin koeyleisöllä ponnistettuihin elokuvapeleihin menossa, sama ilmiö minkä Disney/Marvel on tehnyt elokuville :darra:. Pahimmillaan nettonegatiivinen trendi koko pelialalle.
En tiedä muista, mutta itse sain ainakin pelata GoW:ssa ihan riittävästi… Kerros kuinka tuossa on sivustaseuraajana? Välivideotko sen sinulta pilaa? Itseä taasen ei harmita välivideot ja ne kuljettivat tarinaa mukavasti eteenpäin, hahmojen vuoropuhelut olivat muuten yllättävän mielenkiintoista kuunneltavaa omasta mielestäni.
 
En tiedä muista, mutta itse sain ainakin pelata GoW:ssa ihan riittävästi… Kerros kuinka tuossa on sivustaseuraajana? Välivideotko sen sinulta pilaa? Itseä taasen ei harmita välivideot ja ne kuljettivat tarinaa mukavasti eteenpäin, hahmojen vuoropuhelut olivat muuten yllättävän mielenkiintoista kuunneltavaa omasta mielestäni.
Lähinnä se, ettei näitä esim. (tarpeettoman hitaita) kävelycutscenejä saa nopeutettua / skipattua millään tapaa, tai olisivat sitten rehellisesti cutscenejä - niin ei tarvitsisi ohjain kädessä vasenta tattia työntäen odottaa koska pääsee taas pelaamaan. Oli toki muutakin valittamista kuin hidas tempo, ensimmäinen "puzzle" oli ärsyttävä ja ylianimoitu, combat geneeristä hack & dodgea ~ ainakin kun pelasin heti Shadow of Warin jälkeen (joka ei sekään yritä olla kovin syvällinen combat mekaniikaltaan), npc tenava roikkuu mukana :wtf:. Ehkä jos olisi läpi sinnitellyt, voisi olla eri fiilis - mutta Steamin refund-politiikka kannustaa palauttamaan jos ei sytytä.

Days Gonesta taisin joskus valittaa tähän ketjuun samanlaisia tuntemuksia, Spider Manille en anna edes mahdollisuutta :tup:.

Edit: Itseasiassa tuo Shadow of War on täydellinen peilaus God of Wariin, ja miksi se on saman genren pelinä paljon parempi. Shadow of Warissa en muistanut pelatessakaan päähenkilön nimeä, minkäänlaista juonta tai tarinallista motivaatiota miksi mitään tehdään - peliä oli vain pirun hauska pelata ja tappaa örkkejä, sekä kehittää oman hahmon kykyjä + nemesistaistelut tarjosi käytännössä loputtomasti viihdettä. Eli Shadow of War oli pelinä hyvä irrallaan mistään kontekstista (tarina, hahmokiintymys, aiemmat saman sarjan pelit ym.).
 
Viimeksi muokattu:
Nyt unohdat että Pleikan pelit on paljon enemmän ns. jonne -osastoa, nämä Spidermanit ja Horizonit on tähdätty about 15v janttereille, samaten PS5 on muotoiltu miellyttämään teini-ikäisiä.

Xboxin tuleva AAA-tuotanto on paljon enemmän aikuiseen makuun ja kyllähän Elder Scrollsit pesee nämä jonne-turhakkeet aika suurella marginaalilla sekä laadullisesti että myynnillisesti.

Oliko sulla näille väitteille esittää ihan kättä pidempää vai oliko tarkoitus ainoastaan provoilla?

Nyt on Xboxille tarjolla day one herkkua GamePassin omistajille, Immortal ladattavissa.

Parempi metascore kuin millään PS5 exclulla ja alleviivaa sitä ylivoimaa joka GamePassilla on verrattuna Sonyn rahastusturhakkeeseen jonka käyttäjämäärät vain laskee.


Pelin arvostelleita saitteja on hurjat kahdeksat ja näinkin puolueeton taho kuin pure xbox tarjoaa pelille 100 pojoa, seems legit. :think:

Oliko sinulla noihin laskeviin tilaajamäärin jotain faktaakin, vai oliko tämä perinteiseen tapaan yksi täysin turha provo? Kausivaihtelut ja koronan tuoman nosteen huomioiden tilaajamäärien kehitys näkyy olevan oikein terveellä pohjalla edelleen.

 
Oliko sinulla noihin laskeviin tilaajamäärin jotain faktaakin, vai oliko tämä perinteiseen tapaan yksi täysin turha provo? Kausivaihtelut ja koronan tuoman nosteen huomioiden tilaajamäärien kehitys näkyy olevan oikein terveellä pohjalla edelleen.


Mitä? Tuohan sakkaa koko homma, tilaajamäärät pysyneet samoissa viimeiset kaksi vuotta. Ei kovin kaksinen kehitys.
 
Lähinnä se, ettei näitä esim. (tarpeettoman hitaita) kävelycutscenejä saa nopeutettua / skipattua millään tapaa, tai olisivat sitten rehellisesti cutscenejä - niin ei tarvitsisi ohjain kädessä vasenta tattia työntäen odottaa koska pääsee taas pelaamaan. Oli toki muutakin valittamista kuin hidas tempo, ensimmäinen "puzzle" oli ärsyttävä ja ylianimoitu, combat geneeristä hack & dodgea ~ ainakin kun pelasin heti Shadow of Warin jälkeen (joka ei sekään yritä olla kovin syvällinen combat mekaniikaltaan), npc tenava roikkuu mukana :wtf:. Ehkä jos olisi läpi sinnitellyt, voisi olla eri fiilis - mutta Steamin refund-politiikka kannustaa palauttamaan jos ei sytytä.

Days Gonesta taisin joskus valittaa tähän ketjuun samanlaisia tuntemuksia, Spider Manille en anna edes mahdollisuutta :tup:.

Edit: Itseasiassa tuo Shadow of War on täydellinen peilaus God of Wariin, ja miksi se on saman genren pelinä paljon parempi. Shadow of Warissa en muistanut pelatessakaan päähenkilön nimeä, minkäänlaista juonta tai tarinallista motivaatiota miksi mitään tehdään - peliä oli vain pirun hauska pelata ja tappaa örkkejä, sekä kehittää oman hahmon kykyjä + nemesistaistelut tarjosi käytännössä loputtomasti viihdettä. Eli Shadow of War oli pelinä hyvä irrallaan mistään kontekstista (tarina, hahmokiintymys, aiemmat saman sarjan pelit ym.).
Hyvä että pelejä tosiaan tehdään kaikille. Itsellä steamissa tuo ensimmäinen osa Shadow of Mordor on saanut pelitunteja 2. Shadow of Waria kokeilin ja totesin että VMP kehtaavat myydä. Kummankin pelin on käytännössä nähnyt jos pelaa jompaa kumpaa 30minuuttia. Kuten sanoit, täysin "turha" peli kokemusmielessä. Pelaamisenkaan jälkeen et muista mitään siitä pelistä ja itse kombattikin on vaan saman toistoa. Käsittämätöntä.
 
Mitä? Tuohan sakkaa koko homma, tilaajamäärät pysyneet samoissa viimeiset kaksi vuotta. Ei kovin kaksinen kehitys.

Ja samantien lähti maalitolpat liikenteeseen. :facepalm: Edelleen odotan näkeväni faktaa laskevista tilaajamääristä, joka oli alkuperäinen väite.

Oma spekulaatiooni tilausmääriin liittyen: kasvun tasaantuminen on täysin odotettavaa sillä ensimmäiset PS5 omistajat on niitä, joilla on jo entuudestaan ollut tilaus aiemman konsolin myötä.
 
Jos konsolilta tietokoneelle portattu peli (God of War) on saanut Steamin tietokonepelaajilta arvioksi "Ylivoimaisen myönteinen (96 % suosittelee)" ja ei silti pelistä tykkää, niin on aika kaukaa haettua syyttää peliä sen sijaan että myöntäisi että oma maku nyt vain on hieman erilainen.

Shadow of Mordor oli todella hauska pelata, mutta en muista juonesta sekuntiakaan, niin täyttä höttöä se oli. Shadow of War taas ei oikeastaan eronnut ykkösestä mitenkään eikä juonikaan ollut yhtään sen mielenkiintoisempi, niin se jäi täysin kesken minultakin. Ehkä God of War häviää noille kahdelle mitä tulee örkkien tappamiseen mitä kekseliäimmin keinoin, mutta tarina on GoW:ssa se mikä pitää pelaajan otteessaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 336
Viestejä
4 492 104
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom