PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 255
Näinhän en ole missään vaiheessa väittänytkään…
Aika moni väittää ettei tuhnuboxeilla voi pelata. Mä pelaan sekä konsoli että pc. En todellakaan päivitä pc:ta joka vuosi ja toivon konsolilta erittäin pitkää elinikää. Mut tän ketjun aiheeseen liittyen on tietenkin syytä hieman tökkiä äärimmäisistä kulmista.
 
Viimeksi muokattu:

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Mikä komponetti mielestäsi on relevanttia uusia PC koneeseen joka vuosi?
PC:llä luonnollisesti triidin mukaisesti pelataan 4K@240Hz. Koska parasta tai ei mitään. Kyllä siinä alkaa piiputtamaan 4090:kin muutamassa vuodessa.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
416
Kyllä siinä alkaa piiputtamaan 4090:kin muutamassa vuodessa.
Piiputtaa jo nyt. Pelit on surkeasti optimoitu. Ellet ole massikeisari on sen peli PC masiinan hommaaminen monelle melkoisen kova kynnys kun optiona on alle 500€ heti paketista käyttövalmis pelikonsoli. Pelkästään se mielenrauha, että jes nyt mulla on se pelikone jolla pelata ja jota ei tarvitse säätää tai asennella ajureita on monelle riittävä.
Vaikea oikeuttaa sellaisen parin tonnin koneen hankkiminen ellet tarvitse HTPC tai multicore devaus/rendaus rigiä työhön. Sillä PC:llä on pakko olla jokin hyötykäyttö, jos ei ole niin mikset vaan osta konsolia kun selviää paljon halvemmalla, varsinkin kun nykykonsolit pyörittää pelejä ok graffoilla, resoluutioilla ja ruudunpäivityksillä.
Untitled.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Piiputtaa jo nyt. Pelit on surkeasti optimoitu. Ellet ole massikeisari on sen peli PC masiinan hommaaminen monelle melkoisen kova kynnys kun optiona on alle 500€ heti paketista käyttövalmis pelikonsoli. Pelkästään se mielenrauha, että jes nyt mulla on se pelikone jolla pelata ja jota ei tarvitse säätää tai asennella ajureita on monelle riittävä.
Vaikea oikeuttaa sellaisen parin tonnin koneen hankkiminen ellet tarvitse HTPC tai multicore devaus/rendaus rigiä työhön. Sillä PC:llä on pakko olla jokin hyötykäyttö, jos ei ole niin mikset vaan osta konsolia kun selviää paljon halvemmalla, varsinkin kun nykykonsolit pyörittää pelejä ok graffoilla, resoluutioilla ja ruudunpäivityksillä.
Nyt on kovaa puhetta, valmistaudu ottamaan paskaa niskaan ja urakalla! :D Mutta samaa mieltä, että ei se 500 € - 600 € ole paha rasti, kun homma on helppoa ja pelitkin mukiinmeneviä.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Pelkästään se mielenrauha, että jes nyt mulla on se pelikone jolla pelata ja jota ei tarvitse säätää tai asennella ajureita on monelle riittävä.
Eikö näitä kaikenlaisia päivityksiä ja day one pätsejä asennella konsoleille ihan samaan tapaan kun muillakin tietokoneilla? Mikä tässä on nyky PC maailmassa niin kovin paljon mutkikkaampaa.

Laittaa koneen päälle ja pelaa, jos on tullut päivityksiä päivittää ne ihan kuten konsolillakin...
 
Liittynyt
29.06.2020
Viestejä
15
Vaikea oikeuttaa sellaisen parin tonnin koneen hankkiminen ellet tarvitse HTPC tai multicore devaus/rendaus rigiä työhön. Sillä PC:llä on pakko olla jokin hyötykäyttö, jos ei ole niin mikset vaan osta konsolia kun selviää paljon halvemmalla, varsinkin kun nykykonsolit pyörittää pelejä ok graffoilla, resoluutioilla ja ruudunpäivityksillä.
No vaikkapa siksi, että itseä kiinnostaa erilaiset simut kaikkine lisäohjaimineen ja ohjelmistoineen, joista konsolilla voi vain haaveilla. Toiseksi vaikkapa PC:n modit, jotka tuovat peleihin paljon uusia mahdollisuuksia. Kaikkia ei kiinnosta Starfieldit tai Spider Manit. Hyvä, kun on vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
416
Nyt tuli palturia aika paljon ellei alle 25 fps ole tyydyttävä FPS ja 720 ok resoluutio josta skaalataan 1440p:hen.
Ainoat kirsikat jotka voi poimia on pelit tyyliin Immortals of aveum, Jedi Survivor. Muuten ovat vähintään 1080p ja 60fps, usein enemmän.
Mikä tässä on nyky PC maailmassa niin kovin paljon mutkikkaampaa.
No alotetaan vaikka siitä että sulla on miljoona eri launcheria työpöydällä jotka kaikki ovat korkeintaan keskinkertaisia, useimmiten luokattoman huonoja ja epäkäytännöllisiä. Steamista ostettu EA peli ei toimi ilman EA launcheria. Ja ennen jokaista pelin alotusta sun pitää rullailla valikkoja ja säädellä asetuksia. Grafiikka ajurit. Järjestelmä päivitykset saattaa rikkoa toimivuutta peleissä, harvinaista mutta tapahtuu kyllä.
Kyllä sitä vaan kertyy kaikkea extra työtä ihan huomaamatta. Eikä se vanhan ajan .ini ja .xml tiedostojen editointikaan mihinkään ole kadonnut.
itseä kiinnostaa erilaiset simut kaikkine lisäohjaimineen ja ohjelmistoineen, joista konsolilla voi vain haaveilla.
Ratti ja polkimet toimii konsoleillakin sekä löytyy laadukkaita ajopelejä. Ja mitä noihin modeihin tulee niin jos isotissi modit on mieleen niin kyllä siinä tapauksessa PC täytyy hankkia. :lol:
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
No alotetaan vaikka siitä että sulla on miljoona eri launcheria työpöydällä jotka kaikki ovat korkeintaan keskinkertaisia, useimmiten luokattoman huonoja ja epäkäytännöllisiä. Steamista ostettu EA peli ei toimi ilman EA launcheria. Ja ennen jokaista pelin alotusta sun pitää rullailla valikkoja ja säädellä asetuksia. Grafiikka ajurit. Järjestelmä päivitykset saattaa rikkoa toimivuutta peleissä, harvinaista mutta tapahtuu kyllä.
Launchereista olen jossain määrin samaa mieltä, jokaisen julkaisijan ei tarvitsisi välttämättä laittaa markkinoille omaa launcheria. Eri alustat kuitenkin jossain määrin tuovat kilpailua ja lisäävät myös valinnanvaraa. Tuo, että päivitykset rikkovat jotain on kyllä aika marginaalista. Yhtälailla konsolin päivitykset saattavat aiheuttaa jotain itselle epämiellyttäviä muutoksia järjestelmään.

Mitkä ovat näitä toimia joita joudut ihan vaivaksi asti siellä valikoissa tekemään ja miten tämä eroaa konsolipelin valikoissa liikkumisesta?
 
Liittynyt
29.06.2020
Viestejä
15
Ratti ja polkimet toimii konsoleillakin sekä löytyy laadukkaita ajopelejä. Ja mitä noihin modeihin tulee niin jos isotissi modit on mieleen niin kyllä siinä tapauksessa PC täytyy hankkia. :lol:
Ihanan yksinkertainen näkemys aiheeseen, simut = ajopelit. Mainitsin myös erilaiset lisäohjelmat, jotka konsolilla ei onnistu.

Ala-arvoinen heittosi modeista kuvastaa tietämystäsi näistä asioista. Konsoli kuulostaa sinulle juuri oikealta ratkaisulta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Onhan se totta, että konsoleillekin tulee päivityksiä, mutta ainakin oman kokemukseni mukaan homma hoituu niiden kanssa lähes huomaamatta. Ilmoitusteskuksessa näkyy tieto, että se ja tämä peli päivitettiin, kun laite oli lepotilassa. Ylipäätään käyttöjärjestelmän toiminta on häivytetty mahdollisimman näkymättömiin ja monikaan konsolilla pelaava tuskin mieltää, että laitteessa on varsinaisesti käyttöjärjestelmä, vaikka toki sellainen nykyvehkeissä on. Kuitenkin tyypillisesti homma menee niin, että kun painaa ohjaimen nappia, niin parin sekunnin päästä on peli ruudulla. Ei tarvitse erillisiä syöttö- ja/tai osoitinlaitteita, joilla etsiytyä johonkin launcheriin, joka huonossa tapauksessa kysyy salasanaa ja sen selvittelyn jälkeen kertoo, että käytössä on joku kaksivaiheinen tunnistautuminen ja halutaan lähettää viesti vanhaan puhelinnumeroon tai jotain muuta mukavaa. Nuo launcherit ovat tosiaan sellainen sotku, mistä olisi kiva päästä eroon. Omallakin työpöydällä näkyisi olevan ainakin Steam, Ubisoft launcher, Epic, Activision BattleNet launcher ja joku EA:n viritys. Näistä nyt suorilta tiedän toimivaksi Steamin. Muiden kanssa menee muisteluksi, että mikäs se olikaan salasana jne. Ja kyllä sen PC:n kanssa yhä edelleen aina jotain pientä kivaa säätöä silloin tällöin eteen tulee, vaikka mm. erilaiset yhteensopivuus- ja ajuriongelmat onkin vuosien varrella vähentyneet. Esimerkkinä taas omalta kohdalta, kun tuossa taannoin aloin panna merkille, kun pelatessa äänet vähän napsui. No selvittely käyntiin ja päädyin sen myötä asentelemaan emon äänipiirin ajureita uusiksi. No sehän ei auttanut, vaan sai todeta, että se piiri on yksinkertaisesti kuraa, vaikka kyseessä onkin parin satasen "peliemo". No siitähän selviää lyömällä taas parisataa rahaa tiskiin ja ostamalla äänikortin. No kortti tulee postissa ja se asennetaan ja sitten onkin taas edessä jonkinoinen säätäminen, kun esim. bitratelle on asetuksissa varmaan 30 eri vaihtoehtoa. Mikähän näistä nyt pitää valita? No nyt äänet taas pelittää ilman napsumisia, mutta otti se pari iltaa aikaa ja rahaa pari sataa euroa. Jotain tällaista pikkukivaa sitä aina silloin tällöin ilmestyy. Nämä asiathan ei varmastikaan tunnu kovinkaan suurilta, jos henkilö esim. viettää päivänsä siinä koneen edessä, mutta perheelliseltä työssäkäyvältä kaikki ylimääräinen säätö on pois siitä pelaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Että joku kehtaa väittää että konsoleilla päivityksiä ei edes huomaa. Kuinkahan monta vitun kertaa se DualSensen Firmware pitää päivittää vuodessa, eikö se jo toimi? Käynnistänpä pelin, no vittu päivitys ja päivitys ei edes ensimmäisellä käynnistyksellä toimi vaan saat pelitalon twitteristä lukea että koittakaa klikata sammuta peli kaks kertaa ja käynnistäkää konsoli uudestaan. FW updatet päälle... kaiken tämän jälkeen peli pyörii jollain täysin käsittämättömällä välimallin sutturesolla 1176p joka ei skaalaudu mitenkään 4k telkkarille ilman että se näyttää paskalle. Ja update resetoi pelin quality asetukselle vaikka sen piti olla RT-performance-plus... vai oliko se pelkkä RT-performance... eiku sehän oli Quality-VRR-with-RT koska siinä ei tapahdu sitä yhtä visuaalista bugia... eiku helvetti niinhän se oli että piti kuitenkin jättää Performance-non-RT-Quality koska halusin että fps olisi vähän isompi...

Sitten napsautankin vain AppleTV:n päälle ja klikata steam streamauksen olohuoneeseen päälle ja alan välittömästi pelaamaan 4k60 locked ultra/unobtanium details jotain kivaa peliä jotka Steam on aidosti hoitanut up-to-date taustalla. Tervetuloa PC pelaamisen vuodelle 2023/2024.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Että joku kehtaa väittää että konsoleilla päivityksiä ei edes huomaa. Kuinkahan monta vitun kertaa se DualSensen Firmware pitää päivittää vuodessa, eikö se jo toimi? Käynnistänpä pelin, no vittu päivitys ja päivitys ei edes ensimmäisellä käynnistyksellä toimi vaan saat pelitalon twitteristä lukea että koittakaa klikata sammuta peli kaks kertaa ja käynnistäkää konsoli uudestaan. FW updatet päälle... kaiken tämän jälkeen peli pyörii jollain täysin käsittämättömällä välimallin sutturesolla 1176p joka ei skaalaudu mitenkään 4k telkkarille ilman että se näyttää paskalle. Ja update resetoi pelin quality asetukselle vaikka sen piti olla RT-performance-plus... vai oliko se pelkkä RT-performance... eiku sehän oli Quality-VRR-with-RT koska siinä ei tapahdu sitä yhtä visuaalista bugia... eiku helvetti niinhän se oli että piti kuitenkin jättää Performance-non-RT-Quality koska halusin että fps olisi vähän isompi...

Sitten napsautankin vain AppleTV:n päälle ja klikata steam streamauksen olohuoneeseen päälle ja alan välittömästi pelaamaan 4k60 locked ultra/unobtanium details jotain kivaa peliä jotka Steam on aidosti hoitanut up-to-date taustalla. Tervetuloa PC pelaamisen vuodelle 2023/2024.
Tää kuulostaa todellakin siltä, että sinun kannattaa ainakin pysytellä suosiolla PC:ssä, jos kokemukset konsolin kanssa on noin raskaita. DualSensen firmwaren päivitys ei ole ainakaan itselläni päässyt juuri pulssia nostattamaan. Konsoli on sieltä julkkarista asti ollut ja pari kertaa se DualSense on nähdäkseni tässä ajassa päivittynyt. Lieneekö puolisen minuuttia vienyt per kerta. Tuosta resohommasta en tiedä. 4K ruudulla olen kaiken aikaa pelannut, enkä itse ole ongelmia huomannut, mutta minä nyt en toisaalta näiden suhteen niin kriittinen olekaan. Switchilläkin iloisesti pelaan, mikä on parhaimmillaan 1080p.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Tää kuulostaa todellakin siltä, että sinun kannattaa ainakin pysytellä suosiolla PC:ssä, jos kokemukset konsolin kanssa on noin raskaita. DualSensen firmwaren päivitys ei ole ainakaan itselläni päässyt juuri pulssia nostattamaan. Konsoli on sieltä julkkarista asti ollut ja pari kertaa se DualSense on nähdäkseni tässä ajassa päivittynyt. Lieneekö puolisen minuuttia vienyt per kerta. Tuosta resohommasta en tiedä. 4K ruudulla olen kaiken aikaa pelannut, enkä itse ole ongelmia huomannut, mutta minä nyt en toisaalta näiden suhteen niin kriittinen olekaan. Switchilläkin iloisesti pelaan, mikä on parhaimmillaan 1080p.
Mulla on 2v ollut PS5 launchista kunnes möin sen pois. Ei sun mulle tarvi valehdella mitä se PS5 pelaaminen on tai ei ole. Minä tiedän.

Kovasti tunnut vähättelevän konsolikokemuksen perseilyjä mutta PC:llä pelkästään pelin käynnistäminen vaatii tekstiviestejä, salasanan kaivamista jostain post-it lapulta ja äänikortin ajurin koodaamista ja uuden raudan ostoa joka kerta kun haluaa pelata. Sitten tietenkin tulee CRC error kolmos disketissä eikä pyöri native 4k120 path-tracing...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Mulla on 2v ollut PS5 launchista kunnes möin sen pois. Ei sun mulle tarvi valehdella mitä se PS5 pelaaminen on tai ei ole. Minä tiedän.

Kovasti tunnut vähättelevän konsolikokemuksen perseilyjä mutta PC:llä pelkästään pelin käynnistäminen vaatii tekstiviestejä, salasanan kaivamista jostain post-it lapulta ja äänikortin ajurin koodaamista ja uuden raudan ostoa joka kerta kun haluaa pelata. Sitten tietenkin tulee CRC error kolmos disketissä eikä pyöri native 4k120 path-tracing...
En minä mitään valehtele. Se, että sulla on jonkun pelin päivityksen kanssa tullut harmaita hiuksia, ei tarkoita, että mulla olisi käynyt samoin. Tähän asti on hommat mennyt smoothisti, mutta onhan se ihan mahdollista, että ei aina menekään. Ja tämä tietenkin pätee myös toisin päin. Pidän ihan mahdollisena, että sinä et ole koskaan kohdannut vaikka sitten sen äänipiirin kanssa PC:llä ongelmia.

Ja missään vaiheessa en myöskään sanonut, että pelkästään pelin käynnistäminen vaatii tekstiviestejä, salasanan kaivamista jostain post-it lapulta ja äänikortin ajurin koodaamista ja uuden raudan ostoa joka kerta kun haluaa pelata, vaan, että toisinaan näitäkin eteen tulee. Ei liene mikään pakko aina kärjistää ja liioitella.

Mutta edelleen, pidetään kukin omamme. Jos olet konsolin myynyt, niin se on ollut varmasti sulle hyvä ratkaisu. Itse en PC:tä sentään myymään mene, kun sillä käyttöä kuitenkin on, mutta pelihommat hoitelen jatkossakin 90% noilla konsoleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Että joku kehtaa väittää että konsoleilla päivityksiä ei edes huomaa. Kuinkahan monta vitun kertaa se DualSensen Firmware pitää päivittää vuodessa, eikö se jo toimi? Käynnistänpä pelin, no vittu päivitys ja päivitys ei edes ensimmäisellä käynnistyksellä toimi vaan saat pelitalon twitteristä lukea että koittakaa klikata sammuta peli kaks kertaa ja käynnistäkää konsoli uudestaan. FW updatet päälle... kaiken tämän jälkeen peli pyörii jollain täysin käsittämättömällä välimallin sutturesolla 1176p joka ei skaalaudu mitenkään 4k telkkarille ilman että se näyttää paskalle. Ja update resetoi pelin quality asetukselle vaikka sen piti olla RT-performance-plus... vai oliko se pelkkä RT-performance... eiku sehän oli Quality-VRR-with-RT koska siinä ei tapahdu sitä yhtä visuaalista bugia... eiku helvetti niinhän se oli että piti kuitenkin jättää Performance-non-RT-Quality koska halusin että fps olisi vähän isompi...

Sitten napsautankin vain AppleTV:n päälle ja klikata steam streamauksen olohuoneeseen päälle ja alan välittömästi pelaamaan 4k60 locked ultra/unobtanium details jotain kivaa peliä jotka Steam on aidosti hoitanut up-to-date taustalla. Tervetuloa PC pelaamisen vuodelle 2023/2024.
Ainakin oma xbox päivittää itsensä ja pelit pääsääntöisesti öisin. Voin sormella laskea kerrat kun olen konsolin avannut ja siellä odottaa päivititys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Ainakin oma xbox päivittää itsensä ja pelit pääsääntöisesti öisin. Voin sormella laskea kerrat kun olen konsolin avannut ja siellä odottaa päivititys.
Tämähän se taitaa olla teoria pleikkapuolellakin. Tosin omat kokemukset kertoo toista ja mitä täällä kummankin leirin threadeja seuraan niin aika teoriatasolla se toistaiseksi pysyy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Ainakin oma xbox päivittää itsensä ja pelit pääsääntöisesti öisin. Voin sormella laskea kerrat kun olen konsolin avannut ja siellä odottaa päivititys.
Tämmöinen se minunkin kokemukseni on, kun ei ole tosiaan näyttäytynyt nuo päivitykset oikein mitenkään. Kiinnostaisi kyllä tietää, että mistä pelistä tuossa lainauksessa oli kyse, kun en muista mitään "Quality-VRR-with-RT" tai "Performance-non-RT-Quality" -valintoja konsolipeleissä nähneeni. Taitaa olla yleensä ne valinnat "Performance" tai "Quality" ja lisäksi varmaan joki kirkkaudensäätöslideri ja siinä se.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
761
Ratti ja polkimet toimii konsoleillakin sekä löytyy laadukkaita ajopelejä. Ja mitä noihin modeihin tulee niin jos isotissi modit on mieleen niin kyllä siinä tapauksessa PC täytyy hankkia. :lol:
Tämän heiton perusteella voidaan pistää muut argumenttisi suoraan roskiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Tämmöinen se minunkin kokemukseni on, kun ei ole tosiaan näyttäytynyt nuo päivitykset oikein mitenkään. Kiinnostaisi kyllä tietää, että mistä pelistä tuossa lainauksessa oli kyse.
Sonyn yksärit. (Demon Souls, Horizon: FW, mitä näitä nyt on) En oikein hirmuisesti muita pelejä pleikalla pelannut. PC:llä kaikki muu 4k native 120Hz.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Sonyn yksärit. (Demon Souls, Horizon: FW, mitä näitä nyt on) En oikein hirmuisesti muita pelejä pleikalla pelannut. PC:llä kaikki muu 4k native 120Hz.
Miksi vain 120Hz? Ei kettuilua vaan ihan kysymys. Täällä foorumilla kuitenkin moni näkee suuren eron esimerkiksi 120Hz ja 240Hz välillä. Jos rautaan laitettu yli 3k€(?) niin itse en tyytyisi kompromisseihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Miksi vain 120Hz? Ei kettuilua vaan ihan kysymys. Täällä foorumilla kuitenkin moni näkee suuren eron esimerkiksi 120Hz ja 240Hz välillä. Jos rautaan laitettu yli 3k€(?) niin itse en tyytyisi kompromisseihin.
4k120 taitaa olla tällä hetkellä korkein reso/Hz kombo mitä markkinoilta löytyy OLED. Tai no en ole varma onnistuuko samsungin uusimmilla jo 4k144Hz. Odottelenkin että ensi vuonna valmistajien pitäisi tuoda 4k240Hz näytöt myyntiin Q4.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
4k120 taitaa olla tällä hetkellä korkein reso/Hz kombo mitä markkinoilta löytyy OLED. Tai no en ole varma onnistuuko samsungin uusimmilla jo 4k144Hz. Odottelenkin että ensi vuonna valmistajien pitäisi tuoda 4k240Hz näytöt myyntiin Q4.
Totta tosiaan, OLED rajoittaa. Mielenkiintoista nähdä koska saavat nuo 240Hz mallit pihalle ja missä hinnoissa tulevat olemaan.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Että joku kehtaa väittää että konsoleilla päivityksiä ei edes huomaa. Kuinkahan monta vitun kertaa se DualSensen Firmware pitää päivittää vuodessa, eikö se jo toimi?
En kyllä muista että kovin montaa kertaa olisi Dualsenset vuoden aikana päivittyneet. Toisaalta eikö se hyvä ole että optimoivat sen toimintaa, saattaa akunkesto pidentyä jne. Tuskinpa siellä mitään käyttäjälle näkyviä bugeja paljoa on.
Käynnistänpä pelin, no vittu päivitys ja päivitys ei edes ensimmäisellä käynnistyksellä toimi vaan saat pelitalon twitteristä lukea että koittakaa klikata sammuta peli kaks kertaa ja käynnistäkää konsoli uudestaan. FW updatet päälle... kaiken tämän jälkeen peli pyörii jollain täysin käsittämättömällä välimallin sutturesolla 1176p joka ei skaalaudu mitenkään 4k telkkarille ilman että se näyttää paskalle. Ja update resetoi pelin quality asetukselle vaikka sen piti olla RT-performance-plus... vai oliko se pelkkä RT-performance... eiku sehän oli Quality-VRR-with-RT koska siinä ei tapahdu sitä yhtä visuaalista bugia... eiku helvetti niinhän se oli että piti kuitenkin jättää Performance-non-RT-Quality koska halusin että fps olisi vähän isompi...
Mikä peli noin huonosti on toiminut? Ja mulla on rest-moodissa konsoli joten kaikki päivittyy itsellään yön aikana, kaikki on toimineet...
Sitten napsautankin vain AppleTV:n päälle ja klikata steam streamauksen olohuoneeseen päälle ja alan välittömästi pelaamaan 4k60 locked ultra/unobtanium details jotain kivaa peliä jotka Steam on aidosti hoitanut up-to-date taustalla. Tervetuloa PC pelaamisen vuodelle 2023/2024.
Näinhän se menee. Paljon on menty eteenpäin PC:n sohvapelaamisen osalta, tuki padeille, Big Picture jne. Ilman Sonyn/Nintendon yksäreitä voisi mennä yhdellä laitteella joka tuottaa parhaan suorituskyvyn, kustomoinnin, ilmaisen nettipelaamisen, halvemmat pelit, jne. Luultavasti kyllä himmailen konsolien ostamista muutenkin jatkossa kun kasasin huvikseni toisen kokoonpanon ITX-koossa jonka voi viedä mökille, PS5&Switch saavat nyt vielä nauttia "suosiosta" kun kerran tuossa valmiiksi jo ovat. Switch on muutenkin sen verran hyvä verrattuna vaikkapa Wii/WiiU, joten sille voisi keräillä kunnon kirjaston ja pistää pahvilaatikossa säilöön lapsenlapsille tms.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Ehkä seuraavassa Nintendon konsolissa itsekin siirryn taas kyseisen firman asiakkaaksi. Jos saavat tarpeeksi tehokkaan laitteen ulos ja lopettavat naurettavan pelleilyn muistikorttien kanssa, joka Switchissä itselläni se isoin turn off.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 666
Tämmöinen se minunkin kokemukseni on, kun ei ole tosiaan näyttäytynyt nuo päivitykset oikein mitenkään. Kiinnostaisi kyllä tietää, että mistä pelistä tuossa lainauksessa oli kyse, kun en muista mitään "Quality-VRR-with-RT" tai "Performance-non-RT-Quality" -valintoja konsolipeleissä nähneeni. Taitaa olla yleensä ne valinnat "Performance" tai "Quality" ja lisäksi varmaan joki kirkkaudensäätöslideri ja siinä se.
Taitaa olla niin että PS5 päivittää automaattisesti ne homescreenillä näkyvät pelit. Jos ne on kirjaston puolella niin ei päivity itsestään. Mutta sinällään päivittämisen tekemättä jättäminen, oli se sitten konsolin softa, ohjaimen softa, tai itse pelin päivitys, ei pääsääntöisesti estä pelaamista ellei pelaa verkossa. Se voi latautua siellä taustalla peliä pelatessa. DualShock päivityskin hoituu langattomasti nykyään, alussa se piti laittaa johdon perään joka kyllä ärsytti välillä. DualShockin päivityksiä on koko konsolin elinaikana tullut joku 4-5 kappaletta muistaakseni, joista kaksi tuli heti alussa eli jos ei heti konsolia saanut niin ei montaa päivitystä ole kyllä tullut.

Noista performance/quality -moodeista tulee ainakin mieleen Deathloop, josta löytyy:
  • Performance (dynamic 4K, 60fps)
  • Visual Quality (dynamic 4K, 60fps)
  • Ray Tracing (dynamic 4K, 30fps, ray tracing)
  • Ultra Performance (locked 1080p, 120fps, and VRR)

Ghost Wire: Tokyosta löytyy peräti:
  • Quality Mode - A high-fidelity rendering mode with Ray Tracing enabled. Capped at 30 fps.
  • Performance Mode -The high-framerate mode capped at a 60 fps limit.
  • High Framerate Quality - Quality Mode but with an uncapped framerate. Ranges between 30 to 50 fps during gameplay.
  • High Framerate Performance - Performance mode with uncapped framerate that can go over 60 fps.
  • High Framerate Quality (VSync): Same as High Framerate Quality but with Vsync enabled.
  • High Framerate Performance (VSync): Same as High Framerate Performance but with Vsync enabled.
Lisäksi monesta pelistä löytyy perus Quality ja Performance moden lisäksi Performance RT moodi jossa tulee mukana Ray Tracing juttuja ja silti pyörii siellä 60fps tuntumassa esim. vähemmällä ihmistiheydellä yms.

Ei ole enää niin helppoa konsolillakaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Kovasti nämä konsolipelaamisen edut tuntuu edelleen keskittyvän tämän helppouden ja edullisuuden piiriin, mutta jostain syystä se ei joillekin riitä kuitenkaan syyksi siihen, miksi konsolilla pelataan.

Edelleen väitän, että siinä vaiheessa kun vaikka sokkotestissä pelaaja laitetaan pelaamaan peliä TV:n ruudulta konsolilla, ja tehokkaalla PC:llä, siten että peli on jo käynnissä, niin tuskin kovin moni sitä konsolia valitsisi paremmaksi vaihtoehdoksi.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Insomniacin ransomware-hyökkäyksen saaliit on alkanut valumaan saataville.
Wolverine olisi tulossa vasta kolmen vuoden päästä ja muutenkin pelkkää Marvelia pitkälle tulevaisuuteen. Insomiac vääntää Marvelia ja Naughty Dog pelkkää Last of Usia. Hohhoijjaa.
83vSaBf.jpg


Näyttää muutenkin koko Wolverine ihan joltain Spider-Man asset swapilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Kovana jatkuu tahti Insomniacilla. Taitaa olla koko peli-industryn kovimmat talentit tuolla. Viimeisen viiden vuoden aikana 5 Playstation AAA peliä ulos ja jos roadmappiin uskominen niin seuraavan seitsemän vuoden aikana 5 AAA peliä ulos. Joillakin kestää jopa 25v saada yksi peli "valmiiksi"....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Ehkä seuraavassa Nintendon konsolissa itsekin siirryn taas kyseisen firman asiakkaaksi. Jos saavat tarpeeksi tehokkaan laitteen ulos ja lopettavat naurettavan pelleilyn muistikorttien kanssa, joka Switchissä itselläni se isoin turn off.
Tuon tehon suhteen en välttämättä pidättäisi hengitystäni. Olikohan ne viimeisimmät veikkaukset, että sieltä tulisi raudaltaan mahdollisesti jotain PS4 Pro tasoinen laite, mikä ei tietenkään mitenkään hurjalta kuulosta ottaen huomioon, että puhutaan tulevaisuuteen sijoittuvasta tuotteesta. Toki näihin on syytä suhtautua suurella varauksella, kun mitään virallista ei ole vielä saatu.

Jännä kyllä, miten erilaisia onkaan kokemukset mm. tuosta pelikorttiasiasta. Itse taas tykkään tuosta formaatista kovastikin ja syy on se, että levyihin verrattuna nuo pysyvät todella hyvin kunnossa. Itse kun olen aika tarkka asioiden kunnosta ja on tullut käytettynä ostettua pelejä, joissa kuvaus on ollut "levy naarmuton", mutta omaan silmääni se ei ole ollut todellakaan naarmuton, niin Switchillä on melkein se ja sama, että ostaako pelin uutena vai käytettynä, kun noita kortteja ei helposti tavallisella käytössä saa huonoon kuntoon. Onhan ne myös käteviä kantaa mukana, kuka sellaista harrastaa, mutta vähän vaikeita laittaa joskus paikalleen. Mikä sua noissa tökkii?

Taitaa olla niin että PS5 päivittää automaattisesti ne homescreenillä näkyvät pelit. Jos ne on kirjaston puolella niin ei päivity itsestään. Mutta sinällään päivittämisen tekemättä jättäminen, oli se sitten konsolin softa, ohjaimen softa, tai itse pelin päivitys, ei pääsääntöisesti estä pelaamista ellei pelaa verkossa. Se voi latautua siellä taustalla peliä pelatessa. DualShock päivityskin hoituu langattomasti nykyään, alussa se piti laittaa johdon perään joka kyllä ärsytti välillä. DualShockin päivityksiä on koko konsolin elinaikana tullut joku 4-5 kappaletta muistaakseni, joista kaksi tuli heti alussa eli jos ei heti konsolia saanut niin ei montaa päivitystä ole kyllä tullut.

Noista performance/quality -moodeista tulee ainakin mieleen Deathloop, josta löytyy:
  • Performance (dynamic 4K, 60fps)
  • Visual Quality (dynamic 4K, 60fps)
  • Ray Tracing (dynamic 4K, 30fps, ray tracing)
  • Ultra Performance (locked 1080p, 120fps, and VRR)

Ghost Wire: Tokyosta löytyy peräti:
  • Quality Mode - A high-fidelity rendering mode with Ray Tracing enabled. Capped at 30 fps.
  • Performance Mode -The high-framerate mode capped at a 60 fps limit.
  • High Framerate Quality - Quality Mode but with an uncapped framerate. Ranges between 30 to 50 fps during gameplay.
  • High Framerate Performance - Performance mode with uncapped framerate that can go over 60 fps.
  • High Framerate Quality (VSync): Same as High Framerate Quality but with Vsync enabled.
  • High Framerate Performance (VSync): Same as High Framerate Performance but with Vsync enabled.
Lisäksi monesta pelistä löytyy perus Quality ja Performance moden lisäksi Performance RT moodi jossa tulee mukana Ray Tracing juttuja ja silti pyörii siellä 60fps tuntumassa esim. vähemmällä ihmistiheydellä yms.

Ei ole enää niin helppoa konsolillakaan.
Mielenkiintoista. Pitääpä tsekata vaikka tuosta Ghost Wire Tokyosta. Se saattaa löytyä jopa valmiiksi asennettuna, kun muistaakseni joskus sitä aloitin, mutta jäi kesken, kun ei oikein napannut.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 666
Mielenkiintoista. Pitääpä tsekata vaikka tuosta Ghost Wire Tokyosta. Se saattaa löytyä jopa valmiiksi asennettuna, kun muistaakseni joskus sitä aloitin, mutta jäi kesken, kun ei oikein napannut.
Se oli vähän kaksijakoinen peli mun mielestä. Alkoi tosi hyvin ja iski kyllä, mutta alkoi nopeasti toistamaan itseään. Siihen muuten tuli ilmaisena päivityksenä pari lisätehtävää, ja ainakin se koululle sijoittuva kannattaa pelata, oli ehkä paras osa tuosta pelistä.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Minkä tason säätönä konsolipelaajat sitten pitävät esimerkiksi tuota lukupään vaihtoa johonkin pleikkarin levyasemaan josta tuolla ps5 ketjussa juuri keskustellaan :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Minkä tason säätönä konsolipelaajat sitten pitävät esimerkiksi tuota lukupään vaihtoa johonkin pleikkarin levyasemaan josta tuolla ps5 ketjussa juuri keskustellaan :hmm:
Tarpeettomana. Ottaen huomioon, että siinä keississä taitaa olla kyseessä 1,5 vuotta vanha konsoli, minkä pitäisi vielä mennä virhevastuun piiriin eli laite maahantuojalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 050
5800x3d ja 4090. Sitä odotellessa Cyberpunk Ultimate Edition. Muut pelaamiset PS5:lla.
Ei tarvitse tyytyä 1080p30 low-medium laatutasoon tuolla laitteistolla.

Kovana jatkuu tahti Insomniacilla. Taitaa olla koko peli-industryn kovimmat talentit tuolla. Viimeisen viiden vuoden aikana 5 Playstation AAA peliä ulos ja jos roadmappiin uskominen niin seuraavan seitsemän vuoden aikana 5 AAA peliä ulos. Joillakin kestää jopa 25v saada yksi peli "valmiiksi"....
Kieltämättä tasaisen kova on tahti tuottaa AAA pelejä. Mutta sehän on vain huono juttu sopivan väristen lasien takaa katsottuna.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 471
Ei tarvitse tyytyä 1080p30 low-medium laatutasoon tuolla laitteistolla.


Kieltämättä tasaisen kova on tahti tuottaa AAA pelejä. Mutta sehän on vain huono juttu sopivan väristen lasien takaa katsottuna.
Eikös RdR2 pyöriny oneX konsolilla 4k30fps :hmm:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Ei tarvitse tyytyä 1080p30 low-medium laatutasoon tuolla laitteistolla.
Hmm siis vertaat konsoleihin vai? Cyberpunk ainakin toimii mainiosti ~60fps molemmilla tehokonsoleilla. GTA VI ei julkaista vielä pariin vuoteen, joten jos sen toimivuudesta olet saanut sisäpiirin tietoa, niin jaa se ihmeessä kanssamme.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Miten te likaiset 720p@25 konsolilla pelaajat oikein jaksatte, kyllä siinä 75" oledin alla kuuluu olla 3 x 4090 ja threadripperiä. 8k ultra ultra ultra ultra ne pelit kuuluu pelata tai sitten ei ollenkaan.

Btw spiderman ja last of us remastered remastered on kovia pelejä.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Kovana jatkuu tahti Insomniacilla. Taitaa olla koko peli-industryn kovimmat talentit tuolla. Viimeisen viiden vuoden aikana 5 Playstation AAA peliä ulos ja jos roadmappiin uskominen niin seuraavan seitsemän vuoden aikana 5 AAA peliä ulos. Joillakin kestää jopa 25v saada yksi peli "valmiiksi"....
Viisi peliä eli Ratchet & Clank ja neljä Spider-Mania, joista yksi remaster? On se tahti varmaan kova kun tehdään saman pohjan päälle. Ei se Spider-Man 2 loppupeleissä kovinkaan paljoa poikennut ensimmäisestä osasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Viisi peliä eli Ratchet & Clank ja neljä Spider-Mania, joista yksi remaster? On se tahti varmaan kova kun tehdään saman pohjan päälle. Ei se Spider-Man 2 loppupeleissä kovinkaan paljoa poikennut ensimmäisestä osasta.
Niin ahdistaahan se kun yksi PS studio on tehnyt enemmän julkaisuita mitä Microsoftin koko "xbox-family" viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä. Mitä nyt siinä ohella vieneet koko peliteollisuuden teknologiaa eteenpäin niin että jokainen koittaa kopioida samoja tekniikoita. Happamia oli... kettu ja sitä rataa. Samaan aikaan Microsoftilla ihmetellään että miksi meni 25v vaihtaa Skyrimin teksturet avaruusaiheisiin. Ehkä irtisanomiset olisi jo paikallaan?
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
807
Niin ahdistaahan se kun yksi PS studio on tehnyt enemmän julkaisuita mitä Microsoftin koko "xbox-family" viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä. Mitä nyt siinä ohella vieneet koko peliteollisuuden teknologiaa eteenpäin niin että jokainen koittaa kopioida samoja tekniikoita. Happamia oli... kettu ja sitä rataa. Samaan aikaan Microsoftilla ihmetellään että miksi meni 25v vaihtaa Skyrimin teksturet avaruusaiheisiin. Ehkä irtisanomiset olisi jo paikallaan?
Ei silti tulisi mieleenkään pelata tuollaisia lastenpelejä, saati hommata Pleikkaria niitä varten.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
761
Ei se Spider-Man 2 loppupeleissä kovinkaan paljoa poikennut ensimmäisestä osasta.
Odotitko että jatko-osassa olisi tajunräjäyttäviä eroja vrt edeltäjäänsä? Sitä ei usein tapahdu, mutta on tuohon kakkoseen lisätty mm avoimen maailman liikkuvuuteen uusia mekaniikkoja, combattiin lisätty myös. Tarinakin uusi että kyllä se jokusen verran poikkeaa. Nämä seikat tietäisi jos olisi pelin pelannut
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Ei silti tulisi mieleenkään pelata tuollaisia lastenpelejä, saati hommata Pleikkaria niitä varten.
En minäkään ostaisi pleikkaria tuon vuoksi koska se tulee kohta PC:lle 8k240Hz Ultra, Unobtanium, Ultra, BeyondGod detaileilla. Heti launchissa 49e steamista tai sitten odottelee jokusen viikon ja ostaa 20e steamista.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Odotitko että jatko-osassa olisi tajunräjäyttäviä eroja vrt edeltäjäänsä? Sitä ei usein tapahdu, mutta on tuohon kakkoseen lisätty mm avoimen maailman liikkuvuuteen uusia mekaniikkoja, combattiin lisätty myös. Tarinakin uusi että kyllä se jokusen verran poikkeaa. Nämä seikat tietäisi jos olisi pelin pelannut
Ööö en? Enkä ymmärrä mistä sellaisen kuvan sait että olisin odottanut.
On se Insomniacin tahti varmaan kovaa kun lisäävät vanhaan peliin uuden tarinan, uusia mekaniikkoja ja vähän laajemman pelialueen vanhan lisäksi. Wolverine näyttää noudattavan täysin samaa sapluunaa.

Niin ahdistaahan se kun yksi PS studio on tehnyt enemmän julkaisuita mitä Microsoftin koko "xbox-family" viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä.
Hehheh, onhan noita nyt jo tämän vuosikymmenen aikana tullut moninkertainen määrä. Kannattaa perehtyä.
Mitä nyt siinä ohella vieneet koko peliteollisuuden teknologiaa eteenpäin niin että jokainen koittaa kopioida samoja tekniikoita.
Ja nämä tekniikat ja teknologiat olivat?
Samaan aikaan Microsoftilla ihmetellään että miksi meni 25v vaihtaa Skyrimin teksturet avaruusaiheisiin.
En tiennytkään että Skyrim oli niin vanha peli. Kylläpä se aika rientää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 710
Viestejä
4 289 713
Jäsenet
71 715
Uusin jäsen
Anttuvain

Hinta.fi

Ylös Bottom