PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Yritän sanoa ettei fallout 76ssa ole korjattu. Se ettet välitä millä' scriptit pyörii kertoo ette pysty kertomaan onko se korjattu. Lisäksi Scriptien pyöriminen Clientilla antaisi suuren huijaus edun. Ei muuta kuin editoisin lennosta scriptiä joka tekee hyvälsytkö PVP läpsystä 10 000 HP iskun. Tämä olisi täysin mahdollista jos scriptit pyörii clientilla.

Starfielkdiin en ole tutustunut vielä. Mutta muissa ainakin on yhä yllä mainitut ongelmat. Tämä näkyy yhä engine koodista.
Ok, mun mielestä asia on korjattu kun ruudulla pyörii 100 fps, sun mielestä on korjattu vaan jos skriptit pyörii 100 hz. Eri määritelmä korjaukselle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Boxia myydään jenkeissä tällä hetkellä ennätyshalvalla hinnalla $349. Suomen hintatasoa en tarkistanut.


Ja ei, edes tuolla hinnalla ei kykene edes kilpailemaan PS5:n kanssa. Joka on todella harmi. Tällä hetkellä boxi nimittäin on erinomainen pelikone.

Jos kuviteltaiisiin että nämä konsolit olisivat pelkkiä näytönohjaimia, boxi tarjoaisi huomattavasti enemmän vääntöä joko samalla rahalla tai allekin. Tietenkin konsoleista puhuttaessa tilanne ei ole näin yksinkertainen, mutta yksi näkökulma kuitenkin.
429€ näkyisi olevan Suomessa halvimmillaan tuo Series X. Onhan tuo ihan kohtuullinen hinta ottaen huomioon, että PS5 on sen 599€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Mikset vertaa halvimpia hintoja keskenään, vaan keksit jonkun muun hinnan toiselle tuotteista?
Häh? Eikös PS5:n ns. paremman mallin myyntihinta ole yleisesti tätä nykyä 599€? Oletan, että siihen verrataan, kun boksistakin kyseessä tämä premiumpi malli. Poistuvaa julkkarimallia taisi hiljattain saada jopa 399 - 449 €, mutta ne alet taisi mennä jo kun varastot tyhjeni. Turha ainakaan mitään suurempaa draamaa alkaa tästä viritellä. Ei mitään syytä mulla dissata PS5:ttä, kun konsoli tuolla tv-tasolla kököttää. Saattaa tällä menolla kököttää kyllä kohta vieressä tuo boksikin. Edellinen onkin XBox360, mitä kyllä sitäkin toisinaan käynnistelen.


Edit: Karmea virhe. VPD:ltä löytyi kympin halvemmalla (589 €). Pahoittelen, että ei ollut koko valtakunnan hinnasto ulkomuistissa. Tilanne muuttunee radikaalisti tämän seurauksena.


Edit 2: Löytyi vielä halvempi. Puolenkuun peleissä 577,90 €. Saldoilla Lahdessa 5 ja Turussa 1. Suosittelen olemaan nopea.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Mitä muuta kuin "henkimaailman asioita" ihmisen päätöksenteko ja henkilökohtaiset kokemukset ovat? Ja kyllä, se minun pelikokemus on minun pelikokemus. Täällä meillä niitä pelejä pelaan minä, eikä kukaan muu. Usko johonkin frameraten merkitykseen ylivertaisena tekijänä päätöksenteossa on ihan yhtä lailla henkimaailman asioita. Kiihkeydestä päätellen liippaa jo jonkin uskonnon piirteitä.

Minulle olisi esimerkiksi taloudellisesti ihan täysin mahdollista kasata ja laittaa tilaukseen vaikka tästä ja nyt PC, minkä saisin piiloon tv-tason sisään ja mikä pesisi tehossa konsolit. Varmaan ehtisi vielä jouluksi osat ultimaattisen setupin rakentelua varten, jos niin haluaisi. Itse asiassa sillä rahalla mitä olen laittanut pelkästään retrokonsoleihin ja kaikenlaisiin valtamerten takaa tilattuihin fpga-vermeisiin ym. olisin kasaillut aika monta PC:tä ja niillä olisin voinut myös hoitaa kaiken haluamani, mukaanlukien ne retropelit. Mutta eipä vain ole kiinnostanut. Voinee myös olettaa, että minulta löytyisi osaamista puuhastella sen PC:n kanssa, jos sattuisi kiinnostamaan eli se helppouskaan ei nyt tässä tule ainakaan ensin kyseeseen. On niitä PC:tä kuitenkin aiemmin tullut useita kasattua.
No niistä henkimaailman jutuista nyt on ihan helvetin idioottimaista edes koittaa mitenkään järkevästi väitellä. Ihan sama, kun väittelisi siitä, että onko mustikka vai mansikka parempaa.

Helppous, hinta ja jossain määrin varmaaan kaveriporukan laitevalinnat, on ne ainoat oikeat faktuaaliset syyt valita konsoli pc:n sijaan. Jos nämä edut otettaisi pois konsolilla, niin kukaan ei pelaisi konsoleilla mitään muuta, kun yksäreitä. No pelien jälleenmyynti voisi olla vielä joillekin yksi syy ostaa konsoliversio. Tämä siis jos ei aleta puhumaan näistä mutu/fiilis jutuista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
On. Toiselle laitteista kuitenkin etsit sen halvimman hinnan, et yleistä hintaa.

Jos on jotain tarkoitus vertailla, niin vertaile edes samaa asiaa. Huoh. Hyvät perjantait sinnekkin.
Näitä sun mielenliikkeitä on niin vaikea ennustaa, niin en nyt todella tiennyt, että jotain muuta kuin halvinta hintaa pitäisi käyttää (kuvittelin, että se 599€ on myös sen PS5:n halvin hinta). Mutta korjataan nyt tilanne niin ei niin sinua itketä. Pistetään sille Series X:lle vaikka 620 € vertailuhinnaksi. Sillä hintaa näkyisi saavan jostain City+ Tietotekniikasta (en ole ikinä kuullut, mutta se lienee hyvä tae siitä, että on sinun hyväksymä ostopaikka).

Huoh, hyvät perjantait. Toivon todella, että saisi edes viikonlopun yli mennä ilman, että tarvitsisi sinusta kuulla mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
No niistä henkimaailman jutuista nyt on ihan helvetin idioottimaista edes koittaa mitenkään järkevästi väitellä. Ihan sama, kun väittelisi siitä, että onko mustikka vai mansikka parempaa.

Helppous, hinta ja jossain määrin varmaaan kaveriporukan laitevalinnat, on ne ainoat oikeat faktuaaliset syyt valita konsoli pc:n sijaan. Jos nämä edut otettaisi pois konsolilla, niin kukaan ei pelaisi konsoleilla mitään muuta, kun yksäreitä. No pelien jälleenmyynti voisi olla vielä joillekin yksi syy ostaa konsoliversio. Tämä siis jos ei aleta puhumaan näistä mutu/fiilis jutuista.
No sovitaan, että pidä sinä näkemyksesi, minä pidän omani. Turhapa tästä jatkaa, kun ei selvästikään ihan samassa todellisuudessa elellä.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Helppous, hinta ja jossain määrin varmaaan kaveriporukan laitevalinnat, on ne ainoat oikeat faktuaaliset syyt valita konsoli pc:n sijaan. Jos nämä edut otettaisi pois konsolilla, niin kukaan ei pelaisi konsoleilla mitään muuta, kun yksäreitä. No pelien jälleenmyynti voisi olla vielä joillekin yksi syy ostaa konsoliversio. Tämä siis jos ei aleta puhumaan näistä mutu/fiilis jutuista.
Ei se omasta mielestä ihan näinkään mene. Laitevalinnan voi jokin myös päättää puolestasi esim vanhemmat, vanha kunnon joka vuosittainen NHL, mitä facebook peli ryhmiä luen niin suurin syy tuntuu olevan puhtaasti tietämättömyys.

Mulle 30fps ei aiheuta pahaa oloa tai päänsärkyä, olen myös x360 ajoilta kasvattanut hullun kirjaston xboxille. Joss joskus xbox tai playstation lähtee markkinoilta loppuu pelaaminen tässä taloudessa 90% ja se mitä pelaan niin pelaan vaatimattomasti, vaatimattomalla pc:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Aivan. Luulo ei ole tiedon väärti. Kannattaa edes auttavasti tarkistaa lukuja joita esittää, etenkin jos kuka vaan voi 15 sekunnissa todeta niiden olevan aivan potaskaa.
Vastaan nyt sulle vänkyrälle, vaikka ei enää pitäisi. Aivan potaskaa on aika kovaa liioittelua. Katsoin nyt kehoituksesi mukaisesti sen 15 sekuntia hintaseurannasta ja siellä näyttäisi laitetta saavan heti varastosta kotimaassa 429 € (DNA), 439 € (Gigantti) ja 459 € (Veikon Kone) hintaan. Yleisen elämänkokemuksen mukaan ihmisilä on ollut tapana ostaa mieluummin halvemmalla kuin kalliimmalla (varmaan siinä yksi hyvä syy sille, että joku pitää yllä noita hintaseurantoja), mutta kai se sitten onkin niin, että pitää ilmoittaa se hinnaston yläpään hinta, kun senhän kaikki haluaa oikeasti vain tietää (pitänee vinkata asiasta hintaseurantaa, että kääntävät sorttauksen toisinpäin). Sanoin, että "429€ näkyisi olevan Suomessa halvimmillaan tuo Series X" ja tämähän pitää täysin paikkansa. Näin se halvimmillaan on. En edes yrittänyt väittää, että tähän hintaan sitä joka paikasta saa, mutta tähän katsoit asiaksesi puuttua. Pidän toki mahdollisena, että tässä on nyt enemmän kyse sanojasta kuin siitä, että mitä sanottiin. Eli kun olet nyt ottanut tavaksesi alkaa tarttumaan kaikkeen minun ja muutaman muun sanomiseen, niin sitten pitää vääntää asia päälaelleen ihan mistä vain. Jos sanon, että maapallo on pyöreä, niin en hirveästi ylläty, jos kohta kilahtaa viesti, missä lässytät, että eikä ole, kun se on muuten litteä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Ei se omasta mielestä ihan näinkään mene. Laitevalinnan voi jokin myös päättää puolestasi esim vanhemmat, mitä facebook peli ryhmiä luen niin suurin syy tuntuu olevan puhtaasti tietämättömyys.

Mulle 30fps ei aiheuta pahaa oloa tai päänsärkyä, olen myös x360 ajoilta kasvattanut hullun kirjaston xboxille. Joss joskus xbox tai playstation lähtee markkinoilta loppuu pelaaminen tässä taloudessa 90% ja se mitä pelaan niin pelaan vaatimattomasti, vaatimattomalla pc:llä.
Sulle todennäköisesti vastataan tuohon, että no eihän sellaisia pelaajia lasketa. :) Pitää jättää pois liian nuoret ja tietämättömät, liian vanhat ja höperöt, päihteidenkäyttäjät, kehitysvammaiset, meidät tunneihmiset ja kaikki muutkin, jotka eivät pyytettömästi ymmärrä vannoa PC:n ylivertaisuuden nimeen. Sellaisia ei voi yksinkertaisesti olla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Ei se omasta mielestä ihan näinkään mene. Laitevalinnan voi jokin myös päättää puolestasi esim vanhemmat, mitä facebook peli ryhmiä luen niin suurin syy tuntuu olevan puhtaasti tietämättömyys.

Mulle 30fps ei aiheuta pahaa oloa tai päänsärkyä, olen myös x360 ajoilta kasvattanut hullun kirjaston xboxille. Joss joskus xbox tai playstation lähtee markkinoilta loppuu pelaaminen tässä taloudessa 90% ja se mitä pelaan niin pelaan vaatimattomasti, vaatimattomalla pc:llä.
No se nyt taas on aivan eri asia, jos sulla ei ole edes mahdollisuutta valita tai et tiedä muusta. Ei se ole ollut mikään valinta vaan pakko.

Sitten jatkaisin vielä tästä, miksi näitä henkilökohtaista mutu juttuja ei pitäisi tuoda näihin väittelyihin mukaan. Jos otetaan henkilö, jolla ei ole ollut mitään pelilaitetta, eikä täten mitään preferenssejä, niin mitkä on ne asiat millä alkaisit hänelle markkinoimaan esim. pleikkaa tai pc:tä.

Aivan. Hinta, helppous, kuvanlaatu, pelin responsiivisuus ja modattavuus ym. Millään muilla asioilla ei vaan pysty objektiivisesti näitä vertailemaan ja selittämään laitteiden etuja/miinuksia toiselle henkilölle.

Tuskin kukaan alkaisi vieraalle kertoa, että esim. boxilla pelaaminen nyt vaan tuntuu paremmalle kun PC:llä pelaaminen. Hän varmaan kysyis seuraavaksi, että miksi se tuntuu paremmalle? Mitäs siihen sitten vastaat.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Sulle todennäköisesti vastataan tuohon, että no eihän sellaisia pelaajia lasketa. :) Pitää jättää pois liian nuoret ja tietämättömät, liian vanhat ja höperöt, päihteidenkäyttäjät, kehitysvammaiset, meidät tunneihmiset ja kaikki muutkin, jotka eivät pyytettömästi ymmärrä vannoa PC:n ylivertaisuuden nimeen. Sellaisia ei voi yksinkertaisesti olla.
Minä en ole ikinä sanonut, että PC on kaikille ylivertainen laite ja että kaikkien pitäisi pelata PC:llä.
Syytkin ovat varsin selvät, mutta se ei sinulle riitä, vaan haluat väkisin ängetä sitä omaa subjektiivista kokemustasi muka jonkinlaiseksi perusteeksi sille, että konsoli tarjoaa parempaa pelikokemusta.

Se on sinun kokemukseksi, ja se on ihan ok. mutta sitä ei voi pitää minkäänlaisena yleisenä perusteena millekään. Sama juttu ja kokemus voi toki olla muillakin, mutta minään argumenttina sitä ei voi järkevässä keskustelussa käyttää, koska se ei perustu mihinkään objektiivisesti mitattavissa olevaan asiaan.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
No se nyt taas on aivan eri asia, jos sulla ei ole edes mahdollisuutta valita tai et tiedä muusta. Ei se ole ollut mikään valinta vaan pakko.

Sitten jatkaisin vielä tästä, miksi näitä henkilökohtaista mutu juttuja ei pitäisi tuoda näihin väittelyihin mukaan. Jos otetaan henkilö, jolla ei ole ollut mitään pelilaitetta, eikä täten mitään preferenssejä, niin mitkä on ne asiat millä alkaisit hänelle markkinoimaan esim. pleikkaa tai pc:tä.

Aivan. Hinta, helppous, kuvanlaatu, pelin responsiivisuus ja modattavuus ym. Millään muilla asioilla ei vaan pysty objektiivisesti näitä vertailemaan ja selittämään laitteiden etuja/miinuksia toiselle henkilölle.

Tuskin kukaan alkaisi vieraalle kertoa, että esim. boxilla pelaaminen nyt vaan tuntuu paremmalle kun PC:llä pelaaminen. Hän varmaan kysyis seuraavaksi, että miksi se tuntuu paremmalle? Mitäs siihen sitten vastaat.
Tulin vain sanomaan myös oman kokemukseni, itse en ole konsolia valinnut laskemalla plussia tai miinuksia. Ihan sama pätee minulla lähes kaikissa asioissa. Autonkin valitsen sen mukaan mikä minusta tuntuu oikealta, enkä halvan hinnan enkä suurien hevosvoimien takia.

Se että voinko myydä idean sinulle, en enkä edes yritä. Mutta kyllä meitä on ketä yksinkertaisesti nauttii sillä konsolilla pelaamisesta vaikka mahdollisuus olisi mihen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Tulin vain sanomaan myös oman kokemukseni, itse en ole konsolia valinnut laskemalla plussia tai miinuksia. Ihan sama pätee minulla lähes kaikissa asioissa. Autonkin valitsen sen mukaan mikä minusta tuntuu oikealta, enkä halvan hinnan enkä suurien hevosvoimien takia.

Se että voinko myydä idean sinulle, en enkä edes yritä. Mutta kyllä meitä on ketä yksinkertaisesti nauttii sillä konsolilla pelaamisesta vaikka mahdollisuus olisi mihen.
Ok. Mutta et voi silloin myöskään sanoa, että esim. konsoli olisi sinulle parempi laite, jos et ole edes vertaillut tai tehnyt minkäänlaista mietintää edes.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Ok. Mutta et voi silloin myöskään sanoa, että esim. konsoli olisi sinulle parempi laite, jos et ole edes vertaillut tai tehnyt minkäänlaista mietintää edes.
Voin sanoa itselle, en kenellekään muulle. Viimeinen pöytäkone itsellä oli 5600x, 32, 970 evo, rtx2080ti ja tästä on jo vuosia aikaa silti pelasin tyytyväisenä xbox one x jolle suurimman osan peleistäni ostin.

Esim MW2. Yksikään mun kaveri ei pelannut mw2, peli oli varmasti myös pc:lle halvempi, mun ei olisi tarvinnut maksaa nettipelaamisesta, konsolin halvempaa hintaakaan ei voi perustella kun pc oli taloudessa. En tiedä se vain tuntui minusta paremmalta
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
761
Helppous, hinta ja jossain määrin varmaaan kaveriporukan laitevalinnat, on ne ainoat oikeat faktuaaliset syyt valita konsoli pc:n sijaan. Jos nämä edut otettaisi pois konsolilla, niin kukaan ei pelaisi konsoleilla mitään muuta, kun yksäreitä.
100% samaa mieltä. Jos nuo em edut poistetaan konsoleilta ja yksärit ei kiinnosta niin mielestäni kyllä jotain päässä viiraa jos silti siinä vaiheessa konsolin valitsisi. Mutta kullakin oma ”hankintaprosessinsa”, itse ainakin perustelen hankintani.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Voin sanoa itselle, en kenellekään muulle. Viimeinen pöytäkone itsellä oli 5600x, 32, 970 evo, rtx2080ti ja tästä on jo vuosia aikaa silti pelasin tyytyväisenä xbox one x jolle suurimman osan peleistäni ostin.

Esim MW2. Yksikään mun kaveri ei pelannut mw2, peli oli varmasti myös pc:lle halvempi, mun ei olisi tarvinnut maksaa nettipelaamisesta, konsolin halvempaa hintaakaan ei voi perustella kun pc oli taloudessa. En tiedä se vain tuntui minusta paremmalta
No oliko se PC: sinulla tv:ssä kiinni ja pelasit padilla? Ehkä se on se juttu, jos pelasit PC:llä näytöllä ja hiirellä.

Eikä siinä ole mitään väärää jos se konsolilla pelaaminen tuntuu paremmalle, niin sitten se tuntuu, mutta se on yksilön kokemus, mikä ei sinänsä perustu mihinkään mitattavissa olevaan asiaan, eikä sitä siten voi pitää yleisenä argumenttina konsolipelaamisen paremmuudesta.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
No oliko se PC: sinulla tv:ssä kiinni ja pelasit padilla? Ehkä se on se juttu, jos pelasit PC:llä näytöllä ja hiirellä.

Eikä siinä ole mitään väärää jos se konsolilla pelaaminen tuntuu paremmalle, niin sitten se tuntuu, mutta se on yksilön kokemus, mikä ei sinänsä perustu mihinkään mitattavissa olevaan asiaan, eikä sitä siten voi pitää yleisenä argumenttina konsolipelaamisen paremmuudesta.
Pc löytyy ihan sille tarkoitetusta pelihuoneesta mutta padilla silläkin välillä pelailin. Eikä tämä mikään yleinen mielipide ollutkaan, lähinnä oma kokemus. Tiedän kyllä muutamia mitkä työskentelee tietokoneella ja pitkän päivän jälkeen mielummin istuu siihen sohvalle ja pelaa konsolilla kuin avaisi tietokoneen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Omalta osaltani voin tähän sanoa vielä, että en ainakaan minä ole tietääkseni missään vaiheessa yrittänytkään väittää konsolia mitenkään absoluuttisesti ja universaalisti paremmaksi ratkaisuksi, mihin kaikkien pitäisi päätyä, vaan olen puhunut koko ajan juurikin omista kokemuksistani ja minun valinnoistani. Ja muistutan edelleen, että omistan muuten myös sen PC:n. Sillä tässä kirjoittelen parasta aikaa. Minä suon ihan mielelläni jokaiselle vapauden valita, millä pelaa tai on pelaamatta, ilman mitään varauksia (niin, mutta jos, niin...). Jokainen tekee valinnat omista lähtökohdistaan ja sen mukaan, minkä kokee tärkeäksi ja sitä kunnioitettakoon. Esimerkiksi tuota, "mutta jos unohdetaan hinta ja helppous, niin..." on saanut tässä kuulla aika monesti. Minusta ihan aiheellinen kysymys on, että miksi pitäisi unohtaa hinta ja helppous? Jos ajatellaan oikeastaan ihan minkä tahansa asian hankintaa ja hankintaan liittyvää valintaa, niin hinta ja helppous tuppaavat olemaan aika keskeisiä kriteereitä. Yleisesti ottaen varmaan päästään mieluummin halvemmalla kuin kalliimmalla ja halutaan, että asiat hoituu mieluummin helposti kuin vähemmän helposti. Ja ei, nyt ei ole tarkoitus tähän vedoten sanoa, että hinnan ja helppouden perusteella kaikille oikea valinta on konsoli. Ei ole. Tarkoitus on vain sanoa, että niitäkään ei sovi kriteereinä väheksyä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Tulin vain sanomaan myös oman kokemukseni, itse en ole konsolia valinnut laskemalla plussia tai miinuksia. Ihan sama pätee minulla lähes kaikissa asioissa. Autonkin valitsen sen mukaan mikä minusta tuntuu oikealta, enkä halvan hinnan enkä suurien hevosvoimien takia.

Se että voinko myydä idean sinulle, en enkä edes yritä. Mutta kyllä meitä on ketä yksinkertaisesti nauttii sillä konsolilla pelaamisesta vaikka mahdollisuus olisi mihen.
Täysin samoilla linjoilla. Tämä vaan ei täällä tunnu menevän osalle millään lailla jakeluun. Ajatuksena heille mahdoton kun peilataan omaan ajatusmaailmaan eikä edes kuvitella että siitä voisi joku olla eri mieltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Täysin samoilla linjoilla. Tämä vaan ei täällä tunnu menevän osalle millään lailla jakeluun. Ajatuksena heille mahdoton kun peilataan omaan ajatusmaailmaan eikä edes kuvitella että siitä voisi joku olla eri mieltä.
Ehkä osa kyllä pystyy hahmottamaan sen, että toinen voi olla eri mieltä, mutta sitten loppuun pitää kuitenkin lisätä se "mutta mielipiteesi on väärä" -tyyppinen loppukaneetti.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
416
Tällä hetkellä boxi nimittäin on erinomainen pelikone.
Ostin vuosi sitten sillä melkein 509€ hinnalla. Tunsin jo silloin oloni niinkuin olisin varkaissa käynyt, tuo hinta tuosta konsolista on nimittäin erittäin hyvä. Sain 4K bluray soittimen (ovh näille on noin 200€) sekä rx 6700 (näyttiksen hinta noin 300€) tasoisen pelikoneen, niin ja kelpo emulaattori masiinan valituille vanhemmille Xbox -konsoleille. Itse pelaillut tuhansia tuntiä tällä ja kaikki pelit mitkä on S/X optimoitu rullaa varsin kelvollisella ulkoasulla ja sillä 60fps ruudunpäivityksellä. Mielestäni todella aliarvostettu konsoli, mikkisoftalla myös infra toimii eikä softapuolessa ole valittamista. Ainut ongelma johon olen törmännyt on BD-Liven bugisuus blu-ray apissa. Joskus kun katsoo blu-ray leffaa ja sitten elokuvan sammuttaa ja pelaa vaikka ihan mitä vaan peliä kaatuu kyseinen peli heti kättelyssä ja konsoli täytyy virtakierrättää että voi käyttää uudelleen. Ongelma tosin korjaantui kun otti valikosta koko BD-Liven pois käytöstä.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
399
Ostin vuosi sitten sillä melkein 509€ hinnalla. Tunsin jo silloin oloni niinkuin olisin varkaissa käynyt, tuo hinta tuosta konsolista on nimittäin erittäin hyvä. Sain 4K bluray soittimen (ovh näille on noin 200€) sekä rx 6700 (näyttiksen hinta noin 300€) tasoisen pelikoneen, niin ja kelpo emulaattori masiinan valituille vanhemmille Xbox -konsoleille. Itse pelaillut tuhansia tuntiä tällä ja kaikki pelit mitkä on S/X optimoitu rullaa varsin kelvollisella ulkoasulla ja sillä 60fps ruudunpäivityksellä. Mielestäni todella aliarvostettu konsoli, mikkisoftalla myös infra toimii eikä softapuolessa ole valittamista. Ainut ongelma johon olen törmännyt on BD-Liven bugisuus blu-ray apissa. Joskus kun katsoo blu-ray leffaa ja sitten elokuvan sammuttaa ja pelaa vaikka ihan mitä vaan peliä kaatuu kyseinen peli heti kättelyssä ja konsoli täytyy virtakierrättää että voi käyttää uudelleen. Ongelma tosin korjaantui kun otti valikosta koko BD-Liven pois käytöstä.
Sony kuitenkin vie niin järisyttävällä tavalla koko konsoliskenea että sitä on edes vaikea käsittää - etenkin jos Sonyn exclusiivit eivät vain iske omalle kohdalle. Se varmaankin oli suurin syy miksi pleikkari lähti myyntiin. Suuressa kuvassa kuitenkin nähtävästi se mitä Sony tekee vetoaa syviin kansanriveihin, euroopassa Playstation 5 myy seitsämän (7.!) kertaa nopeammin kuin boxi.


Joku tuolla kommenttiosiossa jo sanoi, että MS ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa koko strategiaa niin ettei suoraan kilpaile Playstationin kanssa, eli toisi uutuuskonsolinsa täysin eri aikaan myyntiin kuin tulevat Playstationit samalla vahvasti panostaen exlusiiviseen pelattavaan. Eli vähän samaan tapaan kuin Nintendo.

Lisäksi kesän aikana- ennen kuin olin edes boxia hommanut -jotain huhuja uutisoitiin että MS ei enää nykyisten konsolien jälkeen panostaisi uuteen konsolirautaan vaan keskittyisi pilvipelaamiseen ja palvelumalliin, josta game pass on jo esimakua. Jos näin keljusti MS tekisi, palaisin suoraan Playstationin käyttäjäksi edes sen kummemmin asiaa ajattelematta. Toisaalta Microsoftin järisyttävän kallis Bethesdan ostaminen antaisi ymmärtää aivan jotain muuta.

Kyllä boxilla pelatessa huomaa ettei pelaajia ole linjoilla kuten Playstationilla. Pleikka vitosella World of Warshipsiä pelatessa ei ollut harvinaista että kaikki matsiin osallistuvat ( 20 pelaajaa ) pelasivat playstationilla vaikka crossplay olikin enabloituna eli PC pelaajat voivat olla samoissa skaboissa. Nyt boxilla hyvä kun näkee 4 Xbox pelaajaa per matsi.

toisaalta boxilla on todella hyvät pelaajayhteisöt, vaikka toimivat vähän eri tavalla kuin Playstationilla aikoinaan niin aktiivista porukkaa on kyllä sitä kautta paljonkin linjoilla. Yhteisöiden lakkauttaminen taisi olla Se hetki kun aloin miettimään että pleikkari ei ole enää kovinkaan kiinnostava pelialusta, vaikka monikaan ei välttämättä näin ajattele.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 267
Onhan se selvää että Microsoft haluaa eroon konsoliraudasta. Mietippä kun ei tarvisi tehdä mitään rautahommia vaan julkasisit vain pelejä. Ehkä joku cloud device Stadia tyyliin. Se on se ja sama lähteekö nykyinen "core xbox community" siihen jos "taviksia" lähtee tuplasti isompi määrä mukaan. Rahaa tulee kahta kauheammin.

Tuo Sonyn konsolimyyntimäärä on kyllä jotain pöyristyttävää. En kyllä osaa selittää mitenkään tuota itse. Kuuden sadan slimmit lentää kaupasta ja porukka subaa PS+:aa minkä kerkiää. Ei mitään järkeä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Taisi ps plussan viime hinnat korotukset ajaa asiakkaita pois. Jos vielä tuosta kehtaavat nostaa niin veikkaan ihmisten kipurajan ylittyvän ja kato on suuri. Onko statistiikkaa julkaistu laskiko, pysyikö ennallaan vai nousiko asiakasmäärät tuon viime korotuksen johdosta?
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
399
Onhan se selvää että Microsoft haluaa eroon konsoliraudasta. Mietippä kun ei tarvisi tehdä mitään rautahommia vaan julkasisit vain pelejä. Ehkä joku cloud device Stadia tyyliin. Se on se ja sama lähteekö nykyinen "core xbox community" siihen jos "taviksia" lähtee tuplasti isompi määrä mukaan. Rahaa tulee kahta kauheammin.

Tuo Sonyn konsolimyyntimäärä on kyllä jotain pöyristyttävää. En kyllä osaa selittää mitenkään tuota itse. Kuuden sadan slimmit lentää kaupasta ja porukka subaa PS+:aa minkä kerkiää. Ei mitään järkeä.
Pelialalla varmaan sitä että joutuu lopettamaan konsolibisneksen ja keskittymään vain softapuoleen, kutsuttaisiin lähinnä konkurssiksi ja täydelliseksi epäonnistumiseksi. Sehän oli Segankin kohtalo jo yli 20 vuotta sitten (Dreamacast yms). Toisekseen itsekin vielä viime konsoligenin alussa ja jopa puolessa välissä olin varma että MS lopettaa konsolitouhut kokonaan ja hyvin pian, eli nyt sanon vain että uskon kun näen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Taisi ps plussan viime hinnat korotukset ajaa asiakkaita pois. Jos vielä tuosta kehtaavat nostaa niin veikkaan ihmisten kipurajan ylittyvän ja kato on suuri. Onko statistiikkaa julkaistu laskiko, pysyikö ennallaan vai nousiko asiakasmäärät tuon viime korotuksen johdosta?
Ei kai siitä vielä. Eikös tuo viimeisin korotus tapahtunut aika äskettäin ja numeroita varmaan julkaistaan kvartaaleittain. Kevättalvella ehkä voidaan Q4 lukujen perusteella jossain määrin sanoa, että millaista vaikutusta on ollut. Hinnankorotuksistahan aina tietysti nuristaan, mutta eri asia sitten, moniko lopulta laittaa kokonaan tilauksen jäihin sen takia. Varmasti kyllä niinkin on joidenkin kohdalla tapahtunut.

Pelialalla varmaan sitä että joutuu lopettamaan konsolibisneksen ja keskittymään vain softapuoleen, kutsuttaisiin lähinnä konkurssiksi ja täydelliseksi epäonnistumiseksi. Sehän oli Segankin kohtalo jo yli 20 vuotta sitten (Dreamacast yms). Toisekseen itsekin vielä viime konsoligenin alussa ja jopa puolessa välissä olin varma että MS lopettaa konsolitouhut kokonaan ja hyvin pian, eli nyt sanon vain että uskon kun näen.
Mutta Segan taruhan ei kuitenkaan tuohon kokonaan lakannut. Onhan se olemassa tänäkin päivänä julkaisijana ja alustakehittäjänä. Sinällään tapaus Sega on myös hyvä esimerkki siitä, että isokin peluri voi tosiaan rautabisneksestä joutua lähtemään. Aikoinaanhan asetelma oli käytännössä Nintendo vs Sega ja joillain markkinoilla Sega taisi pestäkin Nintendon (jos en väärin muista, niin ainakin Briteissä Sega oli aina Nintendoa suositumpi). Taisi myös olla niin, että oli useassa, jos ei jokaisessa, generaatiossa teknisesti edistyneempi laite kuin Nintendon vastaavat, mutta se ei kuitenkaan riittänyt. Itsekään en pitäisi mitenkään mahdottomana, jos MS:llä olisi haluja irtaantua rautahommista, kun sehän on tunnetusti itsessään erittäin pienikatteista puuhaa. Tuskin siellä on jäänyt huomaamatta, että millainen massa ihmisiä ja rahaa pyörii esim. mobiilipelien ympärillä. Liikeyrityksiähän nämä ovat, joiden tarkoitus on tehdä voittoa. Toivon kyllä, että Xbox ei tulisi katoamaan. Melkein tekee mieli käydä kannatuksesta ostamassa Series X PS5 kaveriksi. :)
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Segan konsolipuoli kuoli aikalailla johdossa tehtyjen huonojen päätösten vuoksi. Monia valtteja olisi ollut konsolitaistoon, mutta niitä ei osattu hyödyntää.

Saturn oli hieno laite kun sen heti suomijulkkarissa sai. Alien Trilogy, Tomb Raider yms. Paljon hyviä muistoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Segan konsolipuoli kuoli aikalailla johdossa tehtyjen huonojen päätösten vuoksi. Monia valtteja olisi ollut konsolitaistoon, mutta niitä ei osattu hyödyntää.

Saturn oli hieno laite kun sen heti suomijulkkarissa sai. Alien Trilogy, Tomb Raider yms. Paljon hyviä muistoja.
Kyllähän siellä varmasti virheitä tehtiin ja paljon. Hyviä pelejä tosiaan löytyi ja hienoja laitteita, mutta myös valitettavia rönsyjä. Tulee ensimmäisenä mieleen se Genesiksen/Mega Driven 32X lisäosa, mille taisi sitten lopulta tulla jopa parikymmentä peliä, joista yksikään ei tainnut olla erityisen hyvä.

Saturnia ei mulla silloin aikanaan koskaan ollut, vaikka muistankin, että vähän sitä kuolasin. Nyt myöhemmin olen joskus miettinyt, että hommaisin, mutta pelikirjaston haaliminen on aikamoinen homma ja hyväkuntoiset pelit on aika hinnoissa.
 
Liittynyt
05.07.2023
Viestejä
80
Onhan se selvää että Microsoft haluaa eroon konsoliraudasta. Mietippä kun ei tarvisi tehdä mitään rautahommia vaan julkasisit vain pelejä. Ehkä joku cloud device Stadia tyyliin. Se on se ja sama lähteekö nykyinen "core xbox community" siihen jos "taviksia" lähtee tuplasti isompi määrä mukaan. Rahaa tulee kahta kauheammin.

Tuo Sonyn konsolimyyntimäärä on kyllä jotain pöyristyttävää. En kyllä osaa selittää mitenkään tuota itse. Kuuden sadan slimmit lentää kaupasta ja porukka subaa PS+:aa minkä kerkiää. Ei mitään järkeä.
Taisi ps plussan viime hinnat korotukset ajaa asiakkaita pois. Jos vielä tuosta kehtaavat nostaa niin veikkaan ihmisten kipurajan ylittyvän ja kato on suuri. Onko statistiikkaa julkaistu laskiko, pysyikö ennallaan vai nousiko asiakasmäärät tuon viime korotuksen johdosta?
Mielenkiintoisia aikoja eletään tämän suhteen. Sosiaalisessa mediassa on tosiaan näkynyt tyytymättömyyttä näihin Sonyn hinnannostoihin ja usea on vaihtanut alustaakin. Tuntuu muutenkin että ilmapiiriin on tullut aika paljon negatiivisuutta Sonyä kohtaan, mutta eipä nämä online mielipiteet välttämättä edusta isompia massoja lähes mitenkään. Omalta kohdalta voin sanoa että olen myynyt PS5 pois kun sen verran ärsyttää Sonyn politiikka ja suunta. Mutta mulla on muutenkin PC pääalustana joten ei ollut iso juttu. Mahdollisesti tulee PS5 pro hommattua sen julkaisussa, mutta sitä pitää miettiä silloin.

Toivon kuitenkin että PS5 myynnit rupeaisi laskemaan ja Xbox nostaisi suosiota jotta saataisiin parempaa kilpailua. Tämä olisi pelaajille myös parasta alustasta riippumatta. Mutta ylimielinen Sony is back!
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Microsoft voisi hieman panostaa markkinointiin täällä, eihän kaikki edes tiedä mikä on xbox tai saatika gamepass. GP tulee monelle yllätyksenä kun selitän mikä se on ja miten toimii.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
399
Pelkkää huhuilua, MS saattaisi tuoda kokonaan uuden konsolin jo ennen vuotta 2027. Tuon uutisen mukaan kyseessä ei olisi Pro malli vaan kokonaan uusi konsoli(generaatio)


Well, to sum things up, there's a chance that Xbox's Series X refresh may no longer happen and that a new, more-powerful system could launch around 2026 o
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Pelkkää huhuilua, MS saattaisi tuoda kokonaan uuden konsolin jo ennen vuotta 2027. Tuon uutisen mukaan kyseessä ei olisi Pro malli vaan kokonaan uusi konsoli(generaatio)


Well, to sum things up, there's a chance that Xbox's Series X refresh may no longer happen and that a new, more-powerful system could launch around 2026 o
Eihän tuo voi pitää paikkaansa kun täällä tietäjät ovat kertoneet että Microsoft luopuu konsolibisneksestä.

Toivotaan että saavat seuraavaan sukupolveen muutaman system sellerin että saadaan pantua Sonylle vastaan.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
360
Eihän tuo voi pitää paikkaansa kun täällä tietäjät ovat kertoneet että Microsoft luopuu konsolibisneksestä.

Toivotaan että saavat seuraavaan sukupolveen muutaman system sellerin että saadaan pantua Sonylle vastaan.
Pääsevät tuolla series s tukemisesta, koska silloin se on jo last gen eikä pelinkehittäjien tarvitse kehittää kahta versiota peleistään erikseen xboxille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Eihän tuo voi pitää paikkaansa kun täällä tietäjät ovat kertoneet että Microsoft luopuu konsolibisneksestä.

Toivotaan että saavat seuraavaan sukupolveen muutaman system sellerin että saadaan pantua Sonylle vastaan.
Itse ainakin sanoin, että en pitäisi mitenkään mahdottomana, jos MS:llä olisi haluja irtaantua rautahommista. Ei mielestäni mitenkään hirveän jyrkästi sanottu. Omituista tämä nykyinen keskustelukulttuuri, kun sanomiset kärjistetään välittömästi. Toivon itsekin, että jatkossakin Xbokseja vielä nähtäisiin.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Itse ainakin sanoin, että en pitäisi mitenkään mahdottomana, jos MS:llä olisi haluja irtaantua rautahommista. Ei mielestäni mitenkään hirveän jyrkästi sanottu. Omituista tämä nykyinen keskustelukulttuuri, kun sanomiset kärjistetään välittömästi. Toivon itsekin, että jatkossakin Xbokseja vielä nähtäisiin.
En teikäläiseen viitannut vaan erääseen trollaajaan joka toitotti varmana tietona tämän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 050
Oho, nyt on pleikkakin ruvennut polkumyymään.
Näyttää kannattaneen toisinkuin mäsän polkuhinnoittelut

Xbox sales in Europe have dropped by over a quarter since last year, while PS5 sales nearly quadrupled.
As Metro reported, Xbox’s sales in the EU market dropped by 27% over the last year, while PS5 sales grew 376%.
Xbox Falls Way Behind PS5 Sales in Europe - PlayStation LifeStyle
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Omalta osaltani voin tähän sanoa vielä, että en ainakaan minä ole tietääkseni missään vaiheessa yrittänytkään väittää konsolia mitenkään absoluuttisesti ja universaalisti paremmaksi ratkaisuksi, mihin kaikkien pitäisi päätyä, vaan olen puhunut koko ajan juurikin omista kokemuksistani ja minun valinnoistani. Ja muistutan edelleen, että omistan muuten myös sen PC:n. Sillä tässä kirjoittelen parasta aikaa. Minä suon ihan mielelläni jokaiselle vapauden valita, millä pelaa tai on pelaamatta, ilman mitään varauksia (niin, mutta jos, niin...). Jokainen tekee valinnat omista lähtökohdistaan ja sen mukaan, minkä kokee tärkeäksi ja sitä kunnioitettakoon. Esimerkiksi tuota, "mutta jos unohdetaan hinta ja helppous, niin..." on saanut tässä kuulla aika monesti. Minusta ihan aiheellinen kysymys on, että miksi pitäisi unohtaa hinta ja helppous? Jos ajatellaan oikeastaan ihan minkä tahansa asian hankintaa ja hankintaan liittyvää valintaa, niin hinta ja helppous tuppaavat olemaan aika keskeisiä kriteereitä. Yleisesti ottaen varmaan päästään mieluummin halvemmalla kuin kalliimmalla ja halutaan, että asiat hoituu mieluummin helposti kuin vähemmän helposti. Ja ei, nyt ei ole tarkoitus tähän vedoten sanoa, että hinnan ja helppouden perusteella kaikille oikea valinta on konsoli. Ei ole. Tarkoitus on vain sanoa, että niitäkään ei sovi kriteereinä väheksyä.
En minäkään ole missään vaiheessa sanonut, että joku ei voisi kokea asioita eri tavalla, mutta jos se ei perustu mihinkään oikeaan mitattavissa/havaittavissa olevaan asiaan, niin ei sitä oikein voi tuoda miksikään argumentiksi väittelyyn, miksi konsoli olisi parempi. Se on joku psykologinen juttu sitten, millä ei ole mitään tekemistä itse laitteiden kanssa. Olisko markkinointi sitten onnistunut tms. En osaa sanoa, kun itse valitsen käyttämäni tuotteet puhtaasti ominaisuuksien ym. perusteella.

Tämä nyt kuitenkin on väittelyketju, missä väitellään laitteiden paremmuudesta, niin aika hölmöä omasta mielestä alkaa tuoda omaa intuitiota/mutua perusteeksi millekään.

Jokainen saa pelata ihan millä parhaalle tuntuu. Oli syyt sitten kuun ja auringon asennossa tai missä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
416
Sony kuitenkin vie niin järisyttävällä tavalla koko konsoliskenea että sitä on edes vaikea käsittää - etenkin jos Sonyn exclusiivit eivät vain iske omalle kohdalle. Se varmaankin oli suurin syy miksi pleikkari lähti myyntiin. Suuressa kuvassa kuitenkin nähtävästi se mitä Sony tekee vetoaa syviin kansanriveihin, euroopassa Playstation 5 myy seitsämän (7.!) kertaa nopeammin kuin boxi.


Joku tuolla kommenttiosiossa jo sanoi, että MS ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa koko strategiaa niin ettei suoraan kilpaile Playstationin kanssa, eli toisi uutuuskonsolinsa täysin eri aikaan myyntiin kuin tulevat Playstationit samalla vahvasti panostaen exlusiiviseen pelattavaan. Eli vähän samaan tapaan kuin Nintendo.

Lisäksi kesän aikana- ennen kuin olin edes boxia hommanut -jotain huhuja uutisoitiin että MS ei enää nykyisten konsolien jälkeen panostaisi uuteen konsolirautaan vaan keskittyisi pilvipelaamiseen ja palvelumalliin, josta game pass on jo esimakua. Jos näin keljusti MS tekisi, palaisin suoraan Playstationin käyttäjäksi edes sen kummemmin asiaa ajattelematta. Toisaalta Microsoftin järisyttävän kallis Bethesdan ostaminen antaisi ymmärtää aivan jotain muuta.

Kyllä boxilla pelatessa huomaa ettei pelaajia ole linjoilla kuten Playstationilla. Pleikka vitosella World of Warshipsiä pelatessa ei ollut harvinaista että kaikki matsiin osallistuvat ( 20 pelaajaa ) pelasivat playstationilla vaikka crossplay olikin enabloituna eli PC pelaajat voivat olla samoissa skaboissa. Nyt boxilla hyvä kun näkee 4 Xbox pelaajaa per matsi.

toisaalta boxilla on todella hyvät pelaajayhteisöt, vaikka toimivat vähän eri tavalla kuin Playstationilla aikoinaan niin aktiivista porukkaa on kyllä sitä kautta paljonkin linjoilla. Yhteisöiden lakkauttaminen taisi olla Se hetki kun aloin miettimään että pleikkari ei ole enää kovinkaan kiinnostava pelialusta, vaikka monikaan ei välttämättä näin ajattele.
Mikkisofta sai vähä huonoa mainetta XOnen julkaisussa, liekkö aina vaan kummittelemassa ihmisten mielissä. Itse olen omistanut jokaisen Xbox konsolin joten entistä pelikirjastoa löytyy reilusti josta syystä tuo XSX oli aika ilmiselvä valinta. Pleikkari yksinoikeudet ei tosiaan ihan niin paljoa kiinnosta ja kerta kun "kaikilla on pleikkari" niin voi kaverilta lainata ja sillä pelailla jos on joku peli minkä välttämättä haluaa pelata. Siellä nimittäin on muutama ihan ok peli jota ei ole vielä PC:lle edes portattu, esim Ratchet Clank ja Ghosts of Tsushima. Parhaat konsolipelit nykyään ovat multiplattareita joka tapauksessa ja nuo yksinoikeudet on vähän 90-lukua ja sen ajan konsolisotaa. Xbox voisi kuitenkin vähän panostaa noihin peleihin mitä tuottavat, ohan niillä satoja studioita siellä jotka ei tee muuta ku pyörittele peukaloita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Sori jos viimeisin viesti meni vähän henk. Koht. Oli tulehdusarvot taas laskettavissa sadoissa, ei kymmenissä. ELi ei oikein kunnon aivotoimintaa :(.

Mutta palataan konsolisotiin. Oli pienoinen pettymys tuo Xbox Series X latausjono verrattuna Xbox One. Nyt kun tässä asennellut uutta konetta olisi käytettävissä taas muutama USB 3.0 liitännäinen SSD asema boksille. Kokeilin samaa kuin Xbox onessa. Eli kaksi erillistä asemaa jotka alustettu taaksepäin yhteneväisille peleille. Toinen on jo täynnä ja toinen tyhjä. Kokeilin kumpikin kiinni boksissa. No ei anna asentaa tyhjälle tai edes näytä kolmea asemaa vaan sisäisen sekä täyden ssd aseman. Irrotan täyden levyn ja kytken tyhjän, nyt saan pelit asentumaan tyhjälle asemalle. Tulee mieleen pelata peliä täydeltä asemalta. Kiinnitän senkin. Nyt näyttää kaikki kolme asemaa, mutta Xbox onkin siirtänyt koko asennusjonon joka tehty tyhjälle asemalle asentumaan täydelle ja valittaa tilasta.

Xbox One selvisi tästä mutta uudempi ei siis osaa hallita kolmea asemaa asennuksessa. Nyt kun testaa pelkästään pelatessa, kaikki kolme toimii. Peleissä
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 255
Microsoft heittänyt hanskat tiskiin ja current gen xboxit ns. kuolleet? Next time, eli 2026 it will be different? Aika keljua, jos tolleen lyhennetään konsolin elinkaarta, kun imho. yksi pointti konsolissa on pitkä elinaika eikä pc-mäinen päivitä joka vuosi säätö.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 683
Viestejä
4 289 128
Jäsenet
71 712
Uusin jäsen
eonosity1

Hinta.fi

Ylös Bottom