PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Jaa minä olen säästänyt nimenomaan Game Pass:lla.
Oletko todella? Mielenkiintoista.
Kuinka paljon olet säästänyt?

itse olen noita joskus laskeskellut ja todennut täysin päinvastaista.

Oletetaan vaikka että alle 2h pelatut olisit palauttanut, alle 10h pelatut olisit kokeillut demolla jos sellainen on saatavilla, ja ostanut kaikki matalimmalla hinnalla millä ne on vuoden sisään saanut jostain ostettua. Lisäksi voidaan olettaa että hankit vähintään goty-tasoiset pelit joka tapauksessa, koska et niitä halua jättää väliin. Paljonko olisi lompakko köyhtynyt vuodessa?

Goty-tasoisia pelejä on tänä vuonna tullut tasan kaksi kappaletta, kumpaakaan ei ole gamepassissa näkynyt -> 120€ siihen rakoon.
Gamepassi maksaa joku 180€ vuodessa tjsp.
Yhteensä peleihin siis jo 300€ vuodessa. Sillä saa ostettua noin viisi parasta peliä per vuosi. Niistä ehkä yksi on gamepassissa.

itsellä ei riitä aikaa pelata noiden gotyjen ulkopuolella juuri muita pelejä, muutaman f2p moninpelin lisäksi. Paskojen pelien priorisoiminen, vain jotta gamepass olisi ”taloudellisesti kannattava” taas kuulostaa varsin typerältä.

Eli, jotta gamepass olisi järkevä valinta, niin joko pitää tyytyä keskinkertaisiin peleihin, tai sit pelata aivan helvetisti.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 596
Kuinka paljon olet säästänyt?
En ole laskenut mutta olen vuosien varrella pelannut niin perkuleen monta peliä läpi Game Pass:sta joten selvää että säästöä tullut. En ole ostanut pelejä kuin muutamia aivan muutaman euron pelejä alennuksista. Lisäksi sitten muutamaan peliin lisäsisältöä kuten esim. tulevaan Forza Motorsportiin ostin Premium osan erikseen. Pelaan todella paljon pelejä läpi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
En ole laskenut mutta olen vuosien varrella pelannut niin perkuleen monta peliä läpi Game Pass:sta joten selvää että säästöä tullut. En ole ostanut pelejä kuin muutamia aivan muutaman euron pelejä alennuksista. Lisäksi sitten muutamaan peliin lisäsisälötä kuten esim. jo tulevaan Forza Motorsportiin ostin Premium osan erikseen. Pelaan todella paljon pelejä läpi.
Eli priorisoit pelaamisesi sen mukaan mitä gamepassiin tulee, sen sijaan että priorisoisit hyviä pelejä. Noh, ei kait siinä sitten, tuolla tapaa sillä tosiaan voi säästää rahaa. Samalla vaan jää sit paljon hyviä pelejä pelaamatta kokonaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
477
Kuinka moni oikeasti maksaa tuon 180e Game Passista? Itse hankin kuukausi sitten Game Passin kahdeksi vuodeksi ja kokonaishinnaksi tuli noin 84e.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Kuinka moni oikeasti maksaa tuon 180e Game Passista? Itse hankin kuukausi sitten Game Passin kahdeksi vuodeksi ja kokonaishinnaksi tuli noin 84e.
Täällä harvat maksaa täyden hinnan, mutta vuodossa oli myös tietoa että suurin osa maksaa täyden hinnan.

Tämä oli kyllä mun mielestä arvattavissa, suurin osa ihmisistä ei jaksa ihmeellisiä kikkailuja tehdä tai edes tiedä niistä (pätee moneen muuhunkin asiaan).
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 331
Eli priorisoit pelaamisesi sen mukaan mitä gamepassiin tulee, sen sijaan että priorisoisit hyviä pelejä. Noh, ei kait siinä sitten, tuolla tapaa sillä tosiaan voi säästää rahaa. Samalla vaan jää sit paljon hyviä pelejä pelaamatta kokonaan.
Voi tulla yllätyksenä mutta pelimakuja on monia ja kaikki joilla on lapsia ymmärtävät kuinka kätevää GamePassin kaltainen palvelu on.

Itselle GP on aivan ylivoimainen palvelu hinta-laatu-määrä kriteerillä ja palvelu/tarjonta paranee koko ajan.

Täydellä hinnallakin palvelu maksaa about 3 "ison" pelin verran ja loput tulee kaupan päälle, sieltä kun ottaa vaikka Starfieldin, uusimman Fifan ja Änärin niin se on maksanut itsensä takaisin.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
Täällä harvat maksaa täyden hinnan, mutta vuodossa oli myös tietoa että suurin osa maksaa täyden hinnan.
Jep
Now Microsoft has delivered concrete data on Game Pass revenues. According to a newly published Xbox slide deck from the FTC v Microsoft federal case, Xbox Game Pass generated an average of $9.26 per subscription. We know that there were around ~25 million Xbox Game Pass subscribers as of January 2022, so Xbox Game Pass may have generated around $231.5 million in revenue for the month of April 2022.

Read more: Xbox Game Pass made $230 million revenue in one month, most users pay for full subscriptions
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Huomautus - sanojen laittaminen suuhun
kaikki joilla on lapsia ymmärtävät kuinka kätevää GamePassin kaltainen palvelu on.
Eli jos pelaamisen määrä on tähdellisempää kuin laatu, niin gamepass on hyvä. Tuotahan minä juuri edellisessä viestissäni korostin.

sieltä kun ottaa vaikka Starfieldin, uusimman Fifan ja Änärin niin se on maksanut itsensä takaisin.
Ihanan geneerisiä pelejä. Noh, ei kait siinä.
Mulla ei riitä aika noiden pelaamiseen, mutta se kertonee lähinnä siitä että en ole kyseisen palvelun kohdeyleisöä.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
Eli jos pelaamisen määrä on tähdellisempää kuin laatu, niin gamepass on hyvä. Tuotahan minä juuri edellisessä viestissäni korostin.
Toi on täysin sun subjektiivinen mielipide. Se jo mainittiin lainaamassasi viestissä.
Ihanan geneerisiä pelejä. Noh, ei kait siinä.
Kuten myös tämä
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 596
Eli priorisoit pelaamisesi sen mukaan mitä gamepassiin tulee, sen sijaan että priorisoisit hyviä pelejä. Noh, ei kait siinä sitten, tuolla tapaa sillä tosiaan voi säästää rahaa. Samalla vaan jää sit paljon hyviä pelejä pelaamatta kokonaan.
Ei nyt tule mieleen että olisi jäänyt mitään kun tosiaan jossain vaiheessa ne mitkä kiinnostaa saa kyllä muutamalla eurolla alennuksesta/käytettynä ja muutenkin Game Passiin tulee miltei kaikki pelit mitä haluaakin pelata (pelivalikoima vaihtelee) ja tämä tulee Activision kaupan jälkeen entisestään korostumaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 331
Huomautus - jätä henkilökohtaisuuksiin meneminen pois keskustelusta
Eli jos pelaamisen määrä on tähdellisempää kuin laatu, niin gamepass on hyvä. Tuotahan minä juuri edellisessä viestissäni korostin.
Ei vaan jos haluaa ison katalogin pelejä eri genreistä niin GP on loistava. Isoja, pieniä, indie jne kaikkea löytyy.

Ihanan geneerisiä pelejä. Noh, ei kait siinä.
Miten kertoa että on katkera Microsoftin palvelua kohtaan ilman että sanoo sitä suoraan.

Mulla ei riitä aika noiden pelaamiseen, mutta se kertonee lähinnä siitä että en ole kyseisen palvelun kohdeyleisöä.
Tuliko sinulle mieleen missään kohtaa että saatat olla varsin satunnainen pelaaja ja että monilla on enemmän aikaa pelata?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Toi on täysin sun subjektiivinen mielipide. Se jo mainittiin lainaamassasi viestissä.

Kuten myös tämä
Jep
se kertonee lähinnä siitä että en ole kyseisen palvelun kohdeyleisöä.

Miten kertoa että on katkera Microsoftin palvelua kohtaan ilman että sanoo sitä suoraan.
Mistä ihmeestä katkeruuden keksit?

Tuliko sinulle mieleen missään kohtaa että saatat olla varsin satunnainen pelaaja ja että monilla on enemmän aikaa pelata?
Tai sit kenties pelaan pelejä joita ei MS:n vanillapassista löydy?

Se on totta että en enää pelaa kuin joitain satoja tunteja vuodessa, kun joskus ammoisina aikoina saattoi tuhatkin tulla tauluun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 266
Ei vaan jos haluaa ison katalogin pelejä eri genreistä niin GP on loistava. Isoja, pieniä, indie jne kaikkea löytyy.



Miten kertoa että on katkera Microsoftin palvelua kohtaan ilman että sanoo sitä suoraan.

Tuliko sinulle mieleen missään kohtaa että saatat olla varsin satunnainen pelaaja ja että monilla on enemmän aikaa pelata?
Moni sanoo samaa Netflixistä, Disnistä, mistä vaan. "Minulla on katsottavaa laidasta laitaan". Silti en enää itse subaa nuita kun siellä ei ole mitään katsottavaa ja kaikki on vain keskinkertaista huttua. En siltikään ole satunnaiskatsoja koska katson joka ilta sarjoja/leffoja...

Aika raakaa vetää johtopäätöksiä ihmisestä kun ei tietyn firman subauspalvelu kiinnosta. Heti ollaan satunnaispelaajia ja katkeria. Voisi kokonaan nuo henkilöanalyysit jättää pois vaikka tiedän että joillekkin aikuismainen argumentointi voi olla vaikeaa.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
247
Voi tulla yllätyksenä mutta pelimakuja on monia ja kaikki joilla on lapsia ymmärtävät kuinka kätevää GamePassin kaltainen palvelu on.

Itselle GP on aivan ylivoimainen palvelu hinta-laatu-määrä kriteerillä ja palvelu/tarjonta paranee koko ajan.

Täydellä hinnallakin palvelu maksaa about 3 "ison" pelin verran ja loput tulee kaupan päälle, sieltä kun ottaa vaikka Starfieldin, uusimman Fifan ja Änärin niin se on maksanut itsensä takaisin.
Sitä uusinta änäriä/fifaa saakin odottaa melkein vuoden.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 374
Kyllähän näin PS Plus Extra tilaajana vähän kateutta herättää, ettei sieltä löydy esim. noita em. änäreitä. Kaveriporukan saunaillassa parasta viihdettä juurikin on hakata änäriä, mutta ei noita joka vuosi viitsi ostaa, kun uudistukset on niin mitättömiä. PS+ Extrasta olen kyllä kokenut saavanani ihan kivasti rahalle vastinetta, kun ostin tarjouksesta. PS+ tilaus oli joka tapauksessa olemassa ja korotuksen kahdeksi vuodeksi sai muistaakseni alle 50eurolla, joten tuo kuittaantui yhdellä uudemmalla pelillä. Kuitenkin tuo Extran normihinta ja varsinkin hinnankorotuksen jälkeen on kyllä mielestäni liikaa, varsinkin kun uutuuspelien sinne valuminen kestää todella kauan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 596
Ja sekin täytyy muistaa että tuo Game Pass ultimate sisältää myös Xbox Live:n ja pilvipelaamisen. Ei toki kaikki niitä käytä mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 331
Moni sanoo samaa Netflixistä, Disnistä, mistä vaan. "Minulla on katsottavaa laidasta laitaan". Silti en enää itse subaa nuita kun siellä ei ole mitään katsottavaa ja kaikki on vain keskinkertaista huttua. En siltikään ole satunnaiskatsoja koska katson joka ilta sarjoja/leffoja...
No mistä sitten katsot sarjoja jos et mistään tilauspalvelusta?

Aika raakaa vetää johtopäätöksiä ihmisestä kun ei tietyn firman subauspalvelu kiinnosta. Heti ollaan satunnaispelaajia ja katkeria. Voisi kokonaan nuo henkilöanalyysit jättää pois vaikka tiedän että joillekkin aikuismainen argumentointi voi olla vaikeaa.
Kannattaa seurata keskustelua ennenkuin hyppää suinpäin mukaan, minä en tehtnyt mitään henkilöanalyysejä vaan kyseinen kirjoittaja sanoi itse että hänellä on aikaa pelata vain paria GOTY peliä vuodessa plus f2p nettipelejä, se kuulostaa varsin kasuaaliselta pelaamiselta.

Jos aikoo toisille tulla kertomaan aikuismaisesta argumentoinnista niin ehkei tuolla linjalla kannata hypätä mukaan keskusteluun..

Lisäksi huomautan että minä en vetänyt mitään johtopäätöksiä kenestäkään vaan sen takia ettei tietty subauspalvelu kiinnosta, ko. kirjoittaja oli itse täällä kertomassa miten GamePassilla ei säästä mitään joka ei tietysti pidä paikkaansa läheskään kaikkien kohdalla.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 246
Pitää nyt muistaa myös se, että vaikka käyttää sitä gamepassia niin ei se tarkoita, että tilaus olisi koko ajan aktiivisena. Itse otan sen silloin tällöin kun siellä on kiinnostavaa pelattavaa ja sitten katkaisen tilauksen taas kunnes tulee uutta kiinnostavaa pelattavaa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
se kuulostaa varsin kasuaaliselta pelaamiselta.
Huoh. musta gamepassi kuulostaa aika kasuaaliselta palvelulta kasuaalisille pelaajille. Ei tarvi edes itte päättää että mitä pelejä pelaa, kun xboxin käynnistäessä se suosittelee sulle suoraan yhden joka sulla olis just gamepassissa kätevästi pelattavissa. Koska kuka kasuaali pelaaja nyt voisi vastustaa kiusausta pelata starfield 30fps slide showta?

Ite oon pelannut vuoden sisään vajaat mm. sata tuntia zeldaa, kymmeniä tunteja mario odysseytä, reilut sata tuntia bg3:sta, counter strikeä valitettavan vähän - luultavasti syksyllä tosin taas joku sata tuntia, hadesta noin sata tuntia. Näistä ehkä yksi(?) peli on ollut vanillapassissa, samaan aikaan kun vanillapassissa on ollut tasan 0 muuta peliä joita minua olisi kiinnostanut pelata. Starfieldiä kaverin slideshowboksilla pelasin muutaman tunnin ja totesin laaduttomaksi paskaksi.

Että ehkä mä oon sit jonkun mielestä ”kasuaali pelaaja jolla ei ole aikaa pelata”, mut taso on tällöin imo aika korkealla ”ei kasuaaliudelle”.

Ite pidän näitä xbox+vampire survivor<3 tyyppejä aika kasuaaleina. Riippumatta pelituntien määrästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 331
Ite oon pelannut vuoden sisään vajaat mm. sata tuntia zeldaa, kymmeniä tunteja mario odysseytä, reilut sata tuntia bg3:sta, counter strikeä valitettavan vähän - luultavasti syksyllä tosin taas joku sata tuntia, hadesta noin sata tuntia. Näistä ehkä yksi(?) peli on ollut vanillapassissa, samaan aikaan kun vanillapassissa on ollut tasan 0 muuta peliä joita minua olisi kiinnostanut pelata. Starfieldiä kaverin slideshowboksilla pelasin muutaman tunnin ja totesin laaduttomaksi paskaksi.
Kaikille tuli varmaan selväksi ettet itse löydä GP:stä arvoa mutta miksi niin hirveä tarve yrittää kertoa kaikille muille samaa?

Esim. minua ei voisi Zeldat ja Mariot oikeasti kiinnostaa vähempää, niitä tuli junnuna pelattua mutta nykyään pelimaku aika erilainen mutta en minä ole kertomassa muille etteikö ne voisi olla oikein hyviä pelejä jollekkin toiselle.

Ja tästähän on nyt kyse, sinä peilaat omat mieltymyksesi kaikille muille ja ihmettelet miten joku voi pelata jotain "geneeristä" Starfieldiä, Fifaa tai Änäriä, ihan kuin ottaisit henkilökohtaisena loukkauksena että nuo ovat erittäin suosittuja pelejä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Voi tulla yllätyksenä mutta pelimakuja on monia ja kaikki joilla on lapsia ymmärtävät kuinka kätevää GamePassin kaltainen palvelu on.

Itselle GP on aivan ylivoimainen palvelu hinta-laatu-määrä kriteerillä ja palvelu/tarjonta paranee koko ajan.

Täydellä hinnallakin palvelu maksaa about 3 "ison" pelin verran ja loput tulee kaupan päälle, sieltä kun ottaa vaikka Starfieldin, uusimman Fifan ja Änärin niin se on maksanut itsensä takaisin.
Jep, ei palvelu ole kaikille, mutta sopii jos kiinnostaa monenlaiset pelit.

Koen että itse sain hyvään hintaan paljon pelattavaa, helpommin tulee kokeiltua peliä ja steamin 2 h refund ei riitä kokeiluun.

Joskus listasin pelejä mitä ite oon nyt pelaillu läpi (tai muuten paljon) game passissa parin vuoden sopimuksella, josta on vielä jonkin verran jäljellä:
  • Pentiment
  • Hades (ei enää saatavilla)
  • Deathloop
  • Mirror's edge Catalyst
  • Jedi Fallen Order
  • Ori blind forest läpi, will of wisps kesken
  • Full throttle
  • Limbo
  • Inside
  • Sommerville
  • Yakuza 0 läpi + kiwamit (kesken)
  • Doom Eternal (ostin vielä lisärit)
  • Dishonored death of outsider
  • Hellblade senua's sacrifice
  • Trek to Yomi
  • Wolfenstein I+II
  • Marvel Guardians of the Galaxy
  • Plague Tale Requiem
  • Starfield (kesken)
  • Battlefield 2042 70h moninpeliä
  • Microsoft Flight Simulator satunnaisesti
  • Shadow Warrior 3
  • Atomic Heart
  • Firewatch
  • Hitman 2+3
  • Forza Horizon 5
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Kaikille tuli varmaan selväksi ettet itse löydä GP:stä arvoa mutta miksi niin hirveä tarve yrittää kertoa kaikille muille samaa?
Kaikille tuli kans selväksi että sinä koet siitä jotain väitetysti hyötyväsi. Miksi on niin kova tarve yrittää kertoa kaikille kyseisestä asiasta?

Johan mä tokassa viestissäni aiheesta totesin että joillekkin se varmasti sopii. Olet ilmeisesti yksi heistä, hieno juttu. Suurimmalle osalle pelaajista vanillapass ei toimi, olivat he sitten kasuaaleja konsolisteja tai pc masterracea.

Jos joku esittää että steam deck on paska koska siinä ei ole kuukausimaksua, niin mielestäni on hyvä varmistaa että esittäjä on sitä pientä vähemmistöä joka tuosta kuukausimaksusta kokee jäävänsä voitolle.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 331
Kaikille tuli kans selväksi että sinä koet siitä jotain väitetysti hyötyväsi. Miksi on niin kova tarve yrittää kertoa kaikille kyseisestä asiasta?
Katso mistä keskustelu lähti, sinä kerroit että kannattaa jättää gamepass väliin ja säästää. Siihen sinulle vastattiin että ko. kirjoittaja on säästänyt Game Passin avulla ja tätä sinä et suostu hyväksymään vaan aloit kertomaan miten GP:ssä ei ole yhtään sellaista peliä mitä sinä haluat pelata joka on täysin eri asia kuin tilanne kirjoittajalla jolle vastasit.

Eli ehkäpä kannattaa tarkastella omaa tulokulmaa asiaan.

Joillekkin GP on hyödyllinen, joillekkin ei. Kaikki äänestävät lompakollaan ja pulinat pois.

Jos joku esittää että steam deck on paska koska siinä ei ole kuukausimaksua, niin mielestäni on hyvä varmistaa että esittäjä on sitä pientä vähemmistöä joka tuosta kuukausimaksusta kokee jäävänsä voitolle.
Kuka näin on väittänyt? Minulta on mennyt ainakin ohi tämä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Katso mistä keskustelu lähti, sinä kerroit että kannattaa jättää gamepass väliin ja säästää.
No suurimmalle osalle tuo taitaa pitää paikkansa. Muutenhan kaikki sitä tilaisivat.

Ei kai siinä mitään vikaa ole jos varmistaa että kanssakirjoittaja on tekemässä taloudellisesti järkeviä valintoja? Ilmeisesti oli, joten ei aihetta jatkaa vääntöä.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Luulenpa, että nämä tilauspalvelut on tulevaisuutta pelirintamalla kuten ovat nykyään elokuvaviihde ja musiikkipuolellakin. Itse koen kyllä, että esim. elokuva puolella homma alkaa hajoamaan pahasti käsiin kun sisältö pirstoutuu niin moneen palveluun ja hinnat karkaavat käsistä ja tuleekin ostettua kaikki kiinnostava levyllä tai kertavuokrattua jostain palvelusta, mutta ilmeisesti ihmiset näissäkin ovat ainakin tilaajamääristä päätellen valmiita kuluttamaan aika paljonkin rahaa/kk pelkkään viihteeseen. Musiikin tilauspalvelut on tullut hylättyä jo ajat sitten kun tuntuu tyhmältä kuunnella suurimmaksi osaksi jo levyllä omistettua musiikkia kk maksua vastaan. Pelipuolella peli maku on vastaavasti niin kapea, että tuntuu turhalta maksaa kk maksua mistään palvelusta. Omista mieltymyksistä huoliomatta uskon suuren massan lopulta kääntyvän tilauspalveluiden puoleen ja tulemme näkemään niitä vielä lisää pelipuolellakin.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
Viimeksi muokattu:

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
Ftc oikeudenkäynnistä vuotanutta materiaalia. Seuraavan genin xbox 2027/2028. Arm64 mahdollisuus, koneoppimista nvidian jalanjäljissä, rdna5
Koko päivä tosta juurikin jauhettu :)

e: siis:
FTC:n oikeusdokumenteissa käynyt "pikku" moka ja Xboxin lähitulevaisuuden suunnitelmat on lävähtänyt kaiken kansan nähtäville. :D Saattaa olla linjat kuumina tämän kömmähdyksen myötä.
Ilmeisesti mitään pro-malleja, joissa olisi enemmän tehoja, ei ole ihan heti tulossa. Pelkästään all digital "slimmiä" tulossa. Eipä itseä ainakaan toistaiseksi kiinnosta nämä all digitalit, kun on sen verran paljon fyysistä levyä tullut haalittua tähän mennessä. "Adorably all digital", ei kiitos, joku ulkoinen levyasema lisänä ellei sitten muuta. Mielenkiintoista myös jos vaihtavat prosessoriarkkitehtuurin x64 -> ARM64 seuraavassa sukupolvessa.
Bethesdalta näköjään tulossa myös mielenkiintoisia pelejä: Oblivion remaster, Fallout3 remaster, Doom Year Zero ja Dishonored 3.
Saas nähä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 266
Xboxihan on tota lokaalia striimausta tukenut jo xbox onen ajoilta. Ei oo vaan tiettyyn laitteeseen rajoitettu.
Sama myös Playstation puolella ja PC:llä vielä kauemmin/laajemmin. Kaikilla näillä on voinut striimata mille laitteelle haluaa jo pitkään. PS puolella halutaan vain tuosta lokaalista striimipelaamisesta vielä puristaa mehuja irti julkaisemalla oma brändätty laite.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 266
Mielenkiintoista dataa kaiveltu lisää. Hintoja mitä julkaisijat ovat pyytäneet tai Microsoft itse arvioineet paljonko tietty peli maksaisi jos se saataisiin Game Passiin day1.


Here’s what it costs Microsoft to get games on Game Pass day one:

✅ Red Dead 2 - $5M/mth
✅ Suicide Squad - $250M
✅ Star Wars Jedi Survivor - $300M
✅ Mortal Kombat 1 - $250M
✅ Baldur’s Gate 3 - $5M
✅ Gotham Knights - $30M
✅ Assassin’s Creed Rift - $100M
✅ GTA V - $12-$15M/mth
✅ Dying Light 2 - $50M
✅ LEGO Star Wars - $35M
✅ Dragon Ball: The Breakers - $20M
✅ Return to Moneky Island - $5M
✅ Wreckfest 2 - $10-$14M
✅ Just Dance - $5M
✅ Blood Runner - $5M
✅ Glitch Busters - $5M

All this in a new court document: imgur.io/a/pHi74Dq



Ilmeisesti GamePass on saavuttanut nykyisellään rajansa.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 251
Henkilökohtaisesti odotan eniten sitä kun Xboxin GP pelaajat saavat seuraavan CODin suoraan ilmaiseksi ja Pleikka käyttäjät maksavat hampaitaan kiristellen sen 80e Microsoftin kirstuun.
PS pelaajat jättävät COD:in ostamatta, mutta diilin vuoksi microsoftin on kuitenkin tehtävä 10v ajan laadukas ps versio joka nostaa kehityskuluja. En malta odottaa, että tappiot katetaan windows-voittojen selkänahasta samalla kun microsoftin johto kirskuttelee hampaita yhteen.

Maailma on kovin erilainen fanilasien takaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 050
PS pelaajat jättävät COD:in ostamatta, mutta diilin vuoksi microsoftin on kuitenkin tehtävä 10v ajan laadukas ps versio joka nostaa kehityskuluja. En malta odottaa, että tappiot katetaan windows-voittojen selkänahasta samalla kun microsoftin johto kirskuttelee hampaita yhteen.

Maailma on kovin erilainen fanilasien takaa?
Ja saattaahan ne GP kuukausimaksutkin ottaa uuden harppauksen ylöspäin ja sitä on mukava seurailla sivusta.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 251
Ja saattaahan ne GP kuukausimaksutkin ottaa uuden harppauksen ylöspäin ja sitä on mukava seurailla sivusta.
Kai se pakolla menee pitkässä juoksussa niin, että palvelu hinnoitellaan voitolliseksi tai ajetaan alas. Phil Spencer maalaili teesejä seinään
Xbox Will "Exit The Gaming Business" If Game Pass Doesn't Get Enough Subscribers

"If we do not make more progress than this off console, we would exit the gaming business."
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 454
Eihän noita 70 milajrdin juttuja olekkaan tarkoitus missään viidessä vuodessa hoitaa takaisin vaain uskon että siellä uskottaan todellakin Activisionin voimaan seuraavat 2-30v.

Onko muuten mikään pelitalo parantanut pelejänsä kun se on ostettu isomamn toimesta?
En saa päähäni muita kuin epäonnisen EA.n oston Biowaresta ja kuinka sen jälkeen Biowaren kultaiset ajat olivat takanapäin ja tuskin biowaren pelit sellaisia menestyksiä ovat olleet miktä olisivat tuoneet EA:lle rahat takaisin.

Eka Mass Effectihän oli XBoxin yksinoikeus ja vähän mietittänyt näin jälkeenpäin olisko Biowarella ollut parempi olla Mäsän tallissa kuin EA:n.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
PS pelaajat jättävät COD:in ostamatta, mutta diilin vuoksi microsoftin on kuitenkin tehtävä 10v ajan laadukas ps versio joka nostaa kehityskuluja. En malta odottaa, että tappiot katetaan windows-voittojen selkänahasta samalla kun microsoftin johto kirskuttelee hampaita yhteen.

Maailma on kovin erilainen fanilasien takaa?
Itseasiassa tuskin jättää. Muutama kaveri pelaa aikalailla pelkkää codia pleikalla. Kysyin mitä jos menisi boxin oikeudeksi. Vastaus oli että sitten vaihdetaan konsolia. Codi pelaajat on melko intohimoista porukkaa ja alustalla ei ole merkitystä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 984
Ja eikös se codi vuodessa maksa vain n. 70 euroa siinä missä gamepass 180 tjsp?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
Ja eikös se codi vuodessa maksa vain n. 70 euroa siinä missä gamepass 180 tjsp?
Moninpelistä xboxilla jokatapauksessa pitää maksaa core 6,99e/kk, nii se on 8e/kk lisää notta gamepass sisällön saa. Vajaa satkun vuosi siis. Eli halvempi ku kaupasta ostais 70e+12x core 6,99e, jos siis todella yhden pelin vuoksi. Toki corea voi muuhunki käyttää, mut ku ei kerta game passin muita pelejäkää lasketa.. ultimate kuite senkin sisältää, nii 96e/vuosi voi hinnaksi laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 471
Ja eikös se codi vuodessa maksa vain n. 70 euroa siinä missä gamepass 180 tjsp?
Ihan ilman kikkailuja saa 120€ vuosihinnalla passin. Toki jos tarjonta ei kohtaa oman kiinnostuksen kanssa, niin turha laittaa rahaa silloin kiinni palveluun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 050
Ja eikös se codi vuodessa maksa vain n. 70 euroa siinä missä gamepass 180 tjsp?
Järkyttävän kallista. Toihan on konsoligenin ajalta jo noin 600 euroa. Itse konsoli päälle ja pädi kahden vuoden välein ja summa on pitkälle toista tonnia.
Maksaa se moninpelaaminen myös Sonyn puolella (valitettavasti) mutta tuohon pelin hintaan palaten ihmettelen heikkoja kuittailuyrityksiä kuinka PS5 pelaajat maksavat CoD pelistä hinnan X ja Game Passilla et. Toisella se peli on oma ja kun kyse on vahvasta moninpelistä niin eipä tarvitse maksella sen jälkeen muuta kuin sitä pakollista halvinta tilaustasoa toisinkuin GP käyttäjät tekevät. Heti kun lopetat GP tilauksen niin et pelaa sen enempää kampanjaa kuin moninpeliä.
Tuo on hyvä huomio mikä tuntuu monella konsolifanilla unohtuvan, että se loppulasku on melkoisen suuri yhden sukupolven aikana. Jo pelkistä kuukausimaksuista tulee isot menoerät.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
166
Eikä siitäkään ole mitään varmuutta, että tuleeko Cod gamepassiin, ainakaan day one.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 107
pädi kahden vuoden välein
Pädit kuluu laitteella kuin laitteella, jos niillä pelaa.

Joo kallistahan pelaaminen on, pelaa millä tahansa. Konsoleilla kyl ikävä toi maksullinen moninpeli. goldin tilalle tuli sentää toi core, jolla saa 25 peliä gamepass katalogista käyttöön sentäs että ei sentään ihan pelkästään moninpelistä tarvi maksaa. Alko ne GwG pelit jo pitkään oleen aika tyhjänpäiväisiä.

ihmettelen heikkoja kuittailuyrityksiä kuinka PS5 pelaajat maksavat CoD pelistä hinnan X ja Game Passilla et. Toisella se peli on oma ja kun kyse on vahvasta moninpelistä niin eipä tarvitse maksella sen jälkeen muuta kuin sitä pakollista halvinta tilaustasoa toisinkuin GP käyttäjät tekevät. Heti kun lopetat GP tilauksen niin et pelaa sen enempää kampanjaa kuin moninpeliä.
No vastasin vain, ku verrattiin pelin hintaa gamepassiin, jonka tilais vaa yhden pelin takia (jota kyl sinäkin tässä nyt teet). Hölmöä on toki sanoa, että peli olisi ilmainen tilaajille. Mut jos muutenki aktiivisesti pelailee gamepass sisältöä useamman pelin verran, nii silloin rahalle saa käyttöä ja uudet pelit on tavallaan "ilmaisia".

Eikä siitäkään ole mitään varmuutta, että tuleeko Cod gamepassiin, ainakaan day one.
Totta, mut microsoftin pitkän ajan strategiana on kasvattaa game pass tilaajien määrää vielä moninkertaiseksi tän vuosikymmenen aikana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 748
Viestejä
4 296 374
Jäsenet
71 697
Uusin jäsen
taaplaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom