PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Series S on oikeasti aivan loistava peli, se riittää arviolta 90% pelaajista, hifistelijät voi sitten hakea PS5:sta tai XSX:ää kaupoista.

Aivan loistava muuvi Mikkikseltä
 
Positiivistä myös meille kuluttajille.
Juu, MS on antanut kuluttajille erittäin edullisen tavan pelata, yllättävän äkäinen pikkulaite on kyllä ja kelpaa monille heikosta viime-geni esityksestä huolimatta.!

Sonyllä sen sijaan vedetään niin riistohintoja että sama ostaa kunnon pelitietokone niille kenellä ei ole pelialustalla niinkään väliä. Muutama Tripla-A pelin ostettua joutuu tuntemaan itsensä vedätetyksi. Oma veikkaus on että moni ostaa PS5:n vanhasta tottumuksesta punnitsematta sen enempää asioita ja lopulta pelirahoille löytyykin parempaa tekemistä ja PS5:en "kaunistaa" ympäristöä yksinäisyydellään. Erikoisia aikoja eletään!:kahvi:
 
Series S on oikeasti aivan loistava peli, se riittää arviolta 90% pelaajista, hifistelijät voi sitten hakea PS5:sta tai XSX:ää kaupoista.

Aivan loistava muuvi Mikkikseltä

Hauska juttu miten ennen konsolijulkaisua ps5 oli tuhoontuomittu, koska tflops määrä liian pieni. Tapahtuikin inversio ja flopsit ovat vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu. Vielä kun pc-heputkin tajuaisivat ja lopettaisivat raudanhaalimisen.
 
Pleikkari on simppelisti se suositumpi brändi, koska se taitaa tuon pelien teon ja studioiden järjestelyn edelleen paremmin kuin Mikkisofta.

Muistutuksena parin päivän takainen lista parin vuoden aikana julkaistuista peleistä uusille konsoleille:

PlayStation
Xbox

Sitten kun lähdetään katsomaan Xboxin tämän vuoden julkaisutahtia niin onhan se nyt jälleen kerran sitä samaa mihin kuluttajat jo Xbox One-aikakaudella tottuivat:

As Dusk Falls (parin tunnin putkikävelyelokuvapeli)
Grounded (early access julkaisu oli jo pari vuotta sitten)
Pentiment (ilmeisesti jokin mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois?)


Huikeat kolme peliä siis tulossa tänä vuonna näillä näkymin. Vaikuttaa siltä, että jälleen saadaan yksi katteeton lupaus pohjamattomaan listaan Xboxin puolelta.


Pleikkarin pelilistaa tältä vuodelta kun katsoo niin siellä on käytännössä kaksin -tai kolminkertainen määrä pelejä tulossa alustalle verrattuna Xboxin vastaavaan. Kummallas niitä studioita ja rahaa kirstussa oli enemmän? ;)

Näitä faktoja kun katselee niin pistää kyllä huvittamaan se copiumin määrä millä uskotellaan itselleen, että pleikkarin suosio brändinä koostuu jostain vanhoista meriiteistä. :lol:
 
Jatketaan täällä.

Siinä olikin tiivistettynä miksi PC-pelaaminen on alkanut "kuolla", jossain ehkä jo 900-sarjan kohdalla rasterointi saatiin jo melko riittäväksi 1080p ja nyt tehoja ei saa juuri yhtään lisää isohkolla invenstoinnilla, vaan pitää maksaa todella paljon jos haluaa huomattavan päivityksen. 1000-sarja olikin mihin loppui oma ja tuttujen parin vuoden välein päivittäminen, osalla on sen jälkeen loppunut pelaaminen kokonaan tai siirtyneet konsoleihin.

Se on loppujen lopuksi todella pieni joukko joka on valmiita maksamaan tonneja, vaikka harrastukseksi se halpa onkin. Alkanut itsekin miettiä, että taas mennään tällä niin kauan kuin vain kestää, eipä noita uusia, lähinnä konsoleille suunniteltuja pelejä näköjään jaksa edes paljoa pelata. VR kiinnostaisi vähän, mutta sitten maksettaisiin taas ja paljon lisää.
Oma konsoliporukka siirtyi PC:n puolelle, koska eri syyt, mutta vähintään yhtä perustellut.

Tonneista puhuminen on vähän pitkälle viety argumentti. 1,5 k€ summalla saa hyvän/erinomaisen peli-pc:n.
 
Haluatko laittaa jotain lainauksia/lähteitä tälle väitteelle vai pistetäänkö suoraan Olkiukko-osastolle?
Ummistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.

Tässä nyt ensimmäinen hakutulos


Voin vain kuvitella viestien laadun täälläkin väittelyketjussa jos jaksaisi mennä lukemaan porukan viestejä Mark Cernyn esittelyn jälkeen jossa julkistettiin kymmenen teraflopsin laite vs Xboxin 12.
 
Ummistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.

Tässä nyt ensimmäinen hakutulos


Voin vain kuvitella viestien laadun täälläkin väittelyketjussa jos jaksaisi mennä lukemaan porukan viestejä Mark Cernyn esittelyn jälkeen jossa julkistettiin kymmenen teraflopsin laite vs Xboxin 12.
Huomaa että ihmiset ottaa vähän liian tosissaan konsolit kun pidetään kirjaa siitä mitä ihmiset on puhunu vuosia sitten siitä omasta brändistä :)
 
Hauska juttu miten ennen konsolijulkaisua ps5 oli tuhoontuomittu, koska tflops määrä liian pieni. Tapahtuikin inversio ja flopsit ovat vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu. Vielä kun pc-heputkin tajuaisivat ja lopettaisivat raudanhaalimisen.
Kyllähän se tavallaan onkin jo tuhoon tuomittu:
 
Kyllähän se tavallaan onkin jo tuhoon tuomittu:

Aijaa? FSR2.0 toimii kyllä amd:n eli sonynkin raudalla. Sonylla vaan devaajat on vuosikausia tehneet omat vastaavat algoritmit itse ja pelikohtaisesti optimoidusti. ps4 pro raudassa oli tuota varten jopa sonya varten kustomoitua rautakiihdytystä liittyen id-bufferin generointiin.
 
Hauska juttu miten ennen konsolijulkaisua ps5 oli tuhoontuomittu, koska tflops määrä liian pieni. Tapahtuikin inversio ja flopsit ovat vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu. Vielä kun pc-heputkin tajuaisivat ja lopettaisivat raudanhaalimisen.
Luen tämän viestisi monimerkityksisenä.

Kovin harva asia ärsyttää minua niin paljon kuin tuotteen päällä olevan logon palvominen. Yhtä lailla konsoleiden lisäksi, myös "PC-MASTER RACE" -jutut ärsyttävät (ja sen alajuonteet eri komponenttivalmistajien palvonnassa).

Itselleni edellinen konsoligeni oli kaksi vuotta liian pitkä, ja suosikkipelit olivat lähes pelikelvottomia. Konsolit ovat julkkarissa hyvä sijoitus, vaan sitoutuminen tapahtuu pelikirjastolla, ja genin lopussa saattaa ahdistaa.
 
Luen tämän viestisi monimerkityksisenä.

Kovin harva asia ärsyttää minua niin paljon kuin tuotteen päällä olevan logon palvominen. Yhtä lailla konsoleiden lisäksi, myös "PC-MASTER RACE" -jutut ärsyttävät (ja sen alajuonteet eri komponenttivalmistajien palvonnassa).

Itselleni edellinen konsoligeni oli kaksi vuotta liian pitkä, ja suosikkipelit olivat lähes pelikelvottomia. Konsolit ovat julkkarissa hyvä sijoitus, vaan sitoutuminen tapahtuu pelikirjastolla, ja genin lopussa saattaa ahdistaa.

Mun tarkoitus oli irvailla niille, jotka ensin pelaili speksejä ja nyt hehkutetaankin hitainta rautaa. Itse olen pahemman luokan nörtti ja mikään teho ei riitä. Ollappa maailma missä kaikki itseä kiinnostavat pelit saisi pc:lle.
 
Aijaa? FSR2.0 toimii kyllä amd:n eli sonynkin raudalla. Sonylla vaan devaajat on vuosikausia tehneet omat vastaavat algoritmit itse ja pelikohtaisesti optimoidusti. ps4 pro raudassa oli tuota varten jopa sonya varten kustomoitua rautakiihdytystä liittyen id-bufferin generointiin.
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
 
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.

Sillä ei ole mitään väliä ainakaan minulle. Kaikki pelit mitä voi pelaan pc:lla. Ne mitä ei pc:lle saa ja haluaa pelata on sitten pakko pelata konsolilla. Mun kannalta microsoftin päätös tukea pc:ta oli ihan mielettömän hieno asia. Se poisti tarpeen ostaa yksi konsoli lisää. PC on joka tapauksessa nörttinurkkauksessa. amd vs. nvidiaakaan ei oikein jaksa kiinnostaa enää. Se rauta joka on budjettiin paras menee ostoon pc-puolella.
 
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
Ehkäpä tämän myötä sitten Xboxillakin päästään yhtä tasaisiin framerateihin peleissä mitä pleikkarilla. Tulee kyllä tarpeeseen sitten joskus vuonna 2026 kun työkalut ollaan saatu kuntoon tämänkin liitännäisen osalta.

Vuoden peli Elden Ring taitaa olla edelleen 40-50fps Series X:llä ilman VRR-telkkua? Kyllähän tuon ymmärtää harmittavan, etenkin kun ottaa vielä huomioon kuinka kolmen neljän kuukauden ajan julkaisusta Xboxilla joutui sietämään 3-4x pitempiä latausruutuuja verrattuna pleikkariin. Ei tainnut hirveän moni day one pelaaja boxilla päästä PS5:n latausajoista nauttimaan. :whistling:
 
Ummistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.

Tässä nyt ensimmäinen hakutulos


Voin vain kuvitella viestien laadun täälläkin väittelyketjussa jos jaksaisi mennä lukemaan porukan viestejä Mark Cernyn esittelyn jälkeen jossa julkistettiin kymmenen teraflopsin laite vs Xboxin 12.

Rohkeasti nyt niitä lainauksia täältä kiitos, eikä tuo sinun linkkisikään ollut lähellekkään mitään väitettyä doomed -osastoa.

Olkiukkoilu on jelppoa ja monille houkuttelevaa mutta yritetään pitää keskustelu vähän tasokkaampana kiitos.

Jos löytyy täältä laajemminkin jotain omg ps is doomed tjsp kamaa niin tulen nöyrästi myöntämään että olin väärässä.
 
Ehkäpä tämän myötä sitten Xboxillakin päästään yhtä tasaisiin framerateihin peleissä mitä pleikkarilla. Tulee kyllä tarpeeseen sitten joskus vuonna 2026 kun työkalut ollaan saatu kuntoon tämänkin liitännäisen osalta.

Vuoden peli Elden Ring taitaa olla edelleen 40-50fps Series X:llä ilman VRR-telkkua? Kyllähän tuon ymmärtää harmittavan, etenkin kun ottaa vielä huomioon kuinka kolmen neljän kuukauden ajan julkaisusta Xboxilla joutui sietämään 3-4x pitempiä latausruutuuja verrattuna pleikkariin. Ei tainnut hirveän moni day one pelaaja boxilla päästä PS5:n latausajoista nauttimaan. :whistling:
Jos tämä olisi first party peli ymmärtäisin tämän valituksen mutta peli joka on multiplättäri ja oli huonosti koodattu kaikille alustoille on vähän surkea vertaus
 
Jos tämä olisi first party peli ymmärtäisin tämän valituksen mutta peli joka on multiplättäri ja oli huonosti koodattu kaikille alustoille on vähän surkea vertaus
Oikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.
 
Oikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.
Mutta ilmeisesti oletit että XBOX konsoleilla päivitysten jälkeen ei toimi vieläkään vaikka se PS5 version fps oli 30 paikkeilla myös ennen päivityksiä
 
Mun tarkoitus oli irvailla niille, jotka ensin pelaili speksejä ja nyt hehkutetaankin hitainta rautaa. Itse olen pahemman luokan nörtti ja mikään teho ei riitä. Ollappa maailma missä kaikki itseä kiinnostavat pelit saisi pc:lle.
Vähän samaa vikaa. PC-puolella oli samaa vaivaa, kun tälläkin hetkellä moni haikailee edullisten 3060ti-korttien perään, kun hinta-laatu -yksisarvinen 3080 alkaa olla käytettynä 700€.

Itse kannatan yksinoikeuksien loppua, koska on ihan spedeä, että joutuu ostamaan eri rautaa softan pyörittämiseen. Perusteluni on ympäristösyyt. Tää ala on vielä keskiajalla, ja tunkkaisen kuppikuntaista. Olispa eri ohjelmat Samsungin, LG:n ja Sonyn töllöille! Kolme tölsyä jokaisella vähintään, jne.
 
Vähän samaa vikaa. PC-puolella oli samaa vaivaa, kun tälläkin hetkellä moni haikailee edullisten 3060ti-korttien perään, kun hinta-laatu -yksisarvinen 3080 alkaa olla käytettynä 700€.

Itse kannatan yksinoikeuksien loppua, koska on ihan spedeä, että joutuu ostamaan eri rautaa softan pyörittämiseen. Perusteluni on ympäristösyyt. Tää ala on vielä keskiajalla, ja tunkkaisen kuppikuntaista. Olispa eri ohjelmat Samsungin, LG:n ja Sonyn töllöille! Kolme tölsyä jokaisella vähintään, jne.
Itse pelaan vain PC alustalla ja ihan kiva kun Sony tuo peliä sille mutta ei minulla ainakaan ole mitään pakkoa ostaa konsolia vain muutaman pelin takia
 
Oikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.
Sitä tuskin voi kieltää että PS5 ja Xbox Series X todella lähellä samantehoisia ja pelistä riippuen molemmilla saattanut olla muutamia FPS:iä paremmin kun toisella.

Eli todella tasaista mutta tuo FSR 2.0 tulee antamaan merkittävän buustin Xbox Series X:lle siihen lisäksi, unohtamatta minkä lisäarvon antaa valmiiksi pätevälle Series S:lle myös.
 
Sitä tuskin voi kieltää että PS5 ja Xbox Series X todella lähellä samantehoisia ja pelistä riippuen molemmilla saattanut olla muutamia FPS:iä paremmin kun toisella.

Eli todella tasaista mutta tuo FSR 2.0 tulee antamaan merkittävän buustin Xbox Series X:lle siihen lisäksi, unohtamatta minkä lisäarvon antaa valmiiksi pätevälle Series S:lle myös.
Esität tämän ikään kuin open sourcena jaettu fsr2.0 lähdekoodi ei olisi hyvin pienellä työllä käytettävissä pleikkarilla.
 
Esität tämän ikään kuin open sourcena jaettu fsr2.0 lähdekoodi ei olisi hyvin pienellä työllä käytettävissä pleikkarilla.
Aina sitä saa toivoa parasta ja pelätä pahinta :kahvi: Xboxin puolelta olen kyllä uutiset kuullut mutta heikolta näyttää Sonyn puolella.
 
Pentiment (ilmeisesti jokin mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois?)

...

Pleikkarin pelilistaa tältä vuodelta kun katsoo niin siellä on käytännössä kaksin -tai kolminkertainen määrä pelejä tulossa alustalle verrattuna Xboxin vastaavaan. Kummallas niitä studioita ja rahaa kirstussa oli enemmän? ;)

Ai Pentiment on mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois? :rofl: Missäs vaiheessa siinä on combat edes ollut tai edes mobiilipeli? Pitääkö pelin olla 3rd person kivoilla crafting-mekaniikoilla ja combatilla, jotta se on ns. "hyvä peli"?

Laita toki tuo lista tulevista peleistä tännekin. Koitin ite kattella ja ainut yksäri oli joku kissa-peli? Uutta GoW:ia pantataan edelleen, ettei vain menisi ensi vuodelle? Niin olihan se Last of Us remake tulossa. Sony se jaksaa kierrättää vanhoja hittejään, täyteen hintaan totta kai.
 
Itse kannatan yksinoikeuksien loppua, koska on ihan spedeä, että joutuu ostamaan eri rautaa softan pyörittämiseen. Perusteluni on ympäristösyyt. Tää ala on vielä keskiajalla, ja tunkkaisen kuppikuntaista. Olispa eri ohjelmat Samsungin, LG:n ja Sonyn töllöille! Kolme tölsyä jokaisella vähintään, jne.

Sonyn yksinoikeuspelit voi onneksi pelata Youtubesta ilmaiseksi, ja kokemus on sama kuin ohjain kädessä - paitsi voi syödä samalla :tup:
 
Aina sitä saa toivoa parasta ja pelätä pahinta :kahvi: Xboxin puolelta olen kyllä uutiset kuullut mutta heikolta näyttää Sonyn puolella.
Ensin sieltä xbox puolelta pitäis saada niitä pelejäkin ulos. Ei jollain ”uudella” ominaisuudella tee mitään, jos ei ole pelejä missä sitä käyttää.

aina saa tosiaan toivoa parasta, jos vaikka joku hyvä pelikin tulisi :speechless:

PC:llä saa tuon jo cyberpunkkiinkin päälle. Xboxilla ehkä 2030?
 
Viimeksi muokattu:
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
Mitä oikein höpötät? Niin PS4:llä kuin Xbox Onella on ollut jo vuosia sitten käytössä vastaavat ja huomattavasti paremmat algoritmit. Hox: luit oikein. Siis viime genin SDK kyseessä. Nyky genissä on ollut käytössä luonnollisesti jo pitkään paremmat alustakohtaiset skaalaimet.

AMD FSR2.0 on merkittävä asia PC-Pelaajille. Ei konsolipelaajille. Konsolipelaajat ovat nauttineet näistä ja vielä paremmista algoritmeistä kohta vuosikymmenen. Tuo yksi asia on PC pelaajana salaa nipistänyt sydämestä jo Killzone Ps4 julkaisusta lähtien jossa oli rekonstruktio niin hyvä että Digital Foundry meni halpaan ja väitti peliä natiiviksi 1080p.

Asiasta nostettiin (huumorilla) myös joukkokanne koska peliä mainostettiin 1080p vaikka myöhemmin saatiin todisteita ettei natiivi framebuffer ollut kuin 960x1080 kiitos Sonyn in-house temporaalisen rekonstruktion jolle muuten FSR2.0 häviää vielä vajaa 10v myöhemmin.

 
Mitä oikein höpötät? Niin PS4:llä kuin Xbox Onella on ollut jo vuosia sitten käytössä vastaavat ja huomattavasti paremmat algoritmit. Hox: luit oikein. Siis viime genin SDK kyseessä. Nyky genissä on ollut käytössä luonnollisesti jo pitkään paremmat alustakohtaiset skaalaimet.

AMD FSR2.0 on merkittävä asia PC-Pelaajille. Ei konsolipelaajille. Konsolipelaajat ovat nauttineet näistä ja vielä paremmista algoritmeistä kohta vuosikymmenen. Tuo yksi asia on PC pelaajana salaa nipistänyt sydämestä jo Killzone Ps4 julkaisusta lähtien jossa oli rekonstruktio niin hyvä että Digital Foundry meni halpaan ja väitti peliä natiiviksi 1080p.

Asiasta nostettiin (huumorilla) myös joukkokanne koska peliä mainostettiin 1080p vaikka myöhemmin saatiin todisteita ettei natiivi framebuffer ollut kuin 960x1080 kiitos Sonyn in-house temporaalisen rekonstruktion jolle muuten FSR2.0 häviää vielä vajaa 10v myöhemmin.

Aivan, aivan eli täysin turha koko juttu Xboxille ja kaikki valehtelee tuon hyödyistä, pelivideotkin on editoitu.


 
AMD FSR2.0 on merkittävä asia PC-Pelaajille. Ei konsolipelaajille. Konsolipelaajat ovat nauttineet näistä ja vielä paremmista algoritmeistä kohta vuosikymmenen.
Öhh. Nvidia DLSS?

AMD FSR 2.0 ei voisi vähempää kiinnostaa, koska DLSS. Eli jos täsmennyksenä tähän - Nvidian RTX-korttien omistajat tuskin kokevat FSR 2.0:aa merkittävänä asiana. DLSS quality on itsellä aina päällä, koska kuva on usein parempi kuin natiivilla.
 
Aivan, aivan eli täysin turha koko juttu Xboxille ja kaikki valehtelee tuon hyödyistä, pelivideotkin on editoitu.



Voihan siitä olla hyötyä esim jollekkin pikku pelitalolle joka tekee omaa custom engineä pelkästään xboxille ja PC:lle niin saa kuvan skaalauksen yhdellä kirjastolla tehtyä vaikka se ei ehkä xboxin SDK:n paras skaalain ole edes. Toimiipahan yhdellä koodilla.
 
Ai Pentiment on mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois? :rofl: Missäs vaiheessa siinä on combat edes ollut tai edes mobiilipeli?
Pelin gameplayta kun katsoo niin jollekin mobiilille tai handheldillehän tuo on kuin luotu. Etenkin kun gameplay tulee koostumaan pelkästä tekstin lukemisesta ja ukon liikuttamisesta vasemmalta oikealle niin kuin kirjaa lukisi


Pitääkö pelin olla 3rd person kivoilla crafting-mekaniikoilla ja combatilla, jotta se on ns. "hyvä peli"?
Kyllä se todennäköisesti lisää huomattavasti pelin mielenkiintoa monelle silloin kun pelissä löytyy combat eikä ukko liiku hitaasti kuin South Park-jaksossa olisi. :) Varmaan suuri syy miksi tälläisiä pelejä ei isolla budjetilla ja alan kärkinimillä aleta tekemään vaan tämäkin on tälläinen sivuprojekti selkeästi.

Laita toki tuo lista tulevista peleistä tännekin. Koitin ite kattella ja ainut yksäri oli joku kissa-peli? Uutta GoW:ia pantataan edelleen, ettei vain menisi ensi vuodelle? Niin olihan se Last of Us remake tulossa. Sony se jaksaa kierrättää vanhoja hittejään, täyteen hintaan totta kai.
Sinähän ne suurimmaksi osaksi jo mainitsit. Huhhuh todella kova kattaus Sonylta. o_O Ja tosiaan muistetaan vielä näiden lisäksi Sonyn alkuvuoden pelit kuten Sifu, Horizon ja GT7. Harvoin näkee yhtä kovaa kattausta yhdelle vuodelle konsolivalmistajalta.

Horizon, GT, God of War ja TLOU ovat kaikki system seller franchiseja. Vihaajat tietenkin kateudesta vihaa, mutta antakaamme heidän vihata. :coffee:
 
Horizon, GT, God of War ja TLOU ovat kaikki system seller franchiseja. Vihaajat tietenkin kateudesta vihaa, mutta antakaamme heidän vihata. :coffee:
Kun sanot että nämä pelit on system sellereitä niin onko esittää mitään todisteita että konsolin myytin vaikka 2-3 moninkertaistui verrattuna tavalliseen kuukauteen
 
Kun sanot että nämä pelit on system sellereitä niin onko esittää mitään todisteita että konsolin myytin vaikka 2-3 moninkertaistui verrattuna tavalliseen kuukauteen
Eikö tämä nyt ole itsestäänselvyys, että nämä franchiset ovat niitä pleikkarin system seller franchiseja? GT Sportin lukemia en tiedä enkä nyt jaksa tarkistaa, mutta kolmen muun pelin edellisosan myynnit ovat rikkoneet 20 miljoonan rajan mikä itsessään kielii, että kiinnostusta usealla ihmisillä riittää näihin sarjan tuleviinkin peleihin.

Vai oliko nyt kyseessä ns. kompakysymys jossa otit huomioon, että itse konsolimyynnithän ei näiden pelien myötä tule lisääntymään sillä jo nyt menee pleikkarilla kaikki kaupaksi mitä keritään valmistamaan? ;)
 
Eikö tämä nyt ole itsestäänselvyys, että nämä franchiset ovat niitä pleikkarin system seller franchiseja? GT Sportin lukemia en tiedä enkä nyt jaksa tarkistaa, mutta kolmen muun pelin edellisosan myynnit ovat rikkoneet 20 miljoonan rajan mikä itsessään kielii, että kiinnostusta usealla ihmisillä riittää näihin sarjan tuleviinkin peleihin.

Vai oliko nyt kyseessä ns. kompakysymys jossa otit huomioon, että itse konsolimyynnithän ei näiden pelien myötä tule lisääntymään sillä jo nyt menee pleikkarilla kaikki kaupaksi mitä keritään valmistamaan? ;)
Sinä puhuit näistä peleistä että ovat system sellereitä eli myisivät konsolia vaikka pelin julkaisussa kun tulevat ulos niin esitä nyt ne todisteet

A killer game or system seller is a kind of game that makes a consumer want to purchase a console primarily for that game.
 
Sinä puhuit näistä peleistä että ovat system sellereitä eli myisivät konsolia vaikka pelin julkaisussa kun tulevat ulos niin esitä nyt ne todisteet
Alkaa taas mennä jankkaukseksi juttusi. Hyvin tiedät, että PS5 myynnit hakkaa rajoittimeen kaikenaikaa eli kaikki myydään välittömästi mitä saavat tehtaalta ulos. Tilanne ei varmasti ole yhtään helpottanut isojen Sony nimikkeiden julkaisun jälkeen.
 
Pakkohan tuon nyt on olla jonkinlaista trollailua. :D Ei kai kukaan nyt tosissaan lähde väittelemään etteikö 10-20 miljoonan pelien franchisien jatkot huomattavasti kasvata ihmisten kiinnostusta lähteä ostamaan sitä PS5:tä. Eri asia sitten saavatko sitä konsolia samantien.
 
Alkaa taas mennä jankkaukseksi juttusi. Hyvin tiedät, että PS5 myynnit hakkaa rajoittimeen kaikenaikaa eli kaikki myydään välittömästi mitä saavat tehtaalta ulos. Tilanne ei varmasti ole yhtään helpottanut isojen Sony nimikkeiden julkaisun jälkeen.
Voit vapaasti ottaa vaikka PS4 alusta myös mukaan ja kyllä niitä väitteitä pitäisi myös pystyä todistamaan
 
Voit vapaasti ottaa vaikka PS4 alusta myös mukaan ja kyllä niitä väitteitä pitäisi myös pystyä todistamaan

Saako edes noita PS4 ostettua enää mistään? Vaikeahan se on kasvattaa pelijulkaisujen avulla pleikkarien myyntiä, kun minkäänlaisia laitteita ei ole missään vapaasti saatavilla. Näitä myyntimääriä ei ole mitenkään mielekästä katsoa suuntaan tai toiseen ennenkuin konsoleita pystytään ylipäätään tuottamaan kysyntää enemmän ja saadaan laitteet vapaasti ostettavaksi. Siihen asti voidaan vain todeta, että kysyntää olisi enemmän kuin tarjontaa muttei tiedetä kuinka paljon.

Itse kuitenkin ainakin ostin tämän PS5 noiden tiettyjen yksinoikeuksien takia. En suoraan minkään Horizonin tai muun vastaavan system sellerin julkaisun yhteydessä mutta ennakoivasti, kun tiesin hyviä yksinoikeuspelejä olevan tulossa. Ilman Horizonin, GoW:n, Unchartedin, TLOU:n jne kaltaisia pelisarjoja jäisi itseltäni pleikkari hyllylle ja pysyisin puhtaasti PC puolella.
 



Helvetti on sulanut.

While notable given how infrequently it occurs, sales of Xbox Series X/S matching those of PS5 speaks largely to the ongoing stock issues being faced by Sony in its home country.

Since the consoles launched in November 2020, PS5 has sold 1,703,184 units compared to Xbox Series X/S sales of 247,974 units.
 
On taas se aika kuukaudesta, kun pääsemme naureskelemaan surkeimmalle diilille pelimaailmassa. Ei kun hetkinen! Torchlight?! Aivan kuin olisin jopa kuullut tästä pelistä ennen? Vihdoinkin peli Live Goldille joka ei ole täysi tuntemattomuus! Ai mitä? Sama pelikö on jo elokuussa 2019 annettu "ilmaiseksi" tässä samaisessa palvelussa? Ei helvetti. :lol:







Antaa kuvien puhua puolestaan. Onneksi pleikkari ei lähtenyt Microsoftin linjalle ja täysin hylännyt alimman tierin tilaajia uudistuneen palvelunsa myötä.


While PlayStation has added PS5 games to the mix with its identical service PS Plus, Xbox has yet to shake things up for the new generation. And that's not the only way Games With Gold is lagging behind. The games it offers each and every month are consistently underwhelming, especially compared to what the competition is offering.
 
Vau. Lapsille suunnattu tasoloikinta, joku putkijuoksu QTE-tarina peli ja joku ihan tuntematon Arcadegeddon? Ei kovin kummoinen tarjonta...
Crash Bandicoot lapsille suunnattu? Vaikeustason ja muutamien kenttien & skinien nimien perusteella peliä ei ole minusta kyllä erityisesti suunnattu lapsille, vaikka soveltuukin koko perheelle…
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 836
Viestejä
4 538 340
Jäsenet
74 902
Uusin jäsen
Sachalexander

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom