- Liittynyt
- 09.03.2021
- Viestejä
- 683
Series S on ollut kyllä lottovoitto Microsoftille tälläisissä keisseissä. Ainut konsoli Switchin lisäksi jota kauppojen hyllyltä löytyy ja se näkyy positiivisesti sitten myynneissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Series S on ollut kyllä lottovoitto Microsoftille tälläisissä keisseissä. Ainut konsoli Switchin lisäksi jota kauppojen hyllyltä löytyy ja se näkyy positiivisesti sitten myynneissä.
Juu, MS on antanut kuluttajille erittäin edullisen tavan pelata, yllättävän äkäinen pikkulaite on kyllä ja kelpaa monille heikosta viime-geni esityksestä huolimatta.!Positiivistä myös meille kuluttajille.
Series S on oikeasti aivan loistava peli, se riittää arviolta 90% pelaajista, hifistelijät voi sitten hakea PS5:sta tai XSX:ää kaupoista.
Aivan loistava muuvi Mikkikseltä
Hauska juttu miten ennen konsolijulaisua ps5 oli doomed, koska tflops. Nyt tapahtuikin inversio ja flopsit ovatkin vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu.
Oma konsoliporukka siirtyi PC:n puolelle, koska eri syyt, mutta vähintään yhtä perustellut.Siinä olikin tiivistettynä miksi PC-pelaaminen on alkanut "kuolla", jossain ehkä jo 900-sarjan kohdalla rasterointi saatiin jo melko riittäväksi 1080p ja nyt tehoja ei saa juuri yhtään lisää isohkolla invenstoinnilla, vaan pitää maksaa todella paljon jos haluaa huomattavan päivityksen. 1000-sarja olikin mihin loppui oma ja tuttujen parin vuoden välein päivittäminen, osalla on sen jälkeen loppunut pelaaminen kokonaan tai siirtyneet konsoleihin.
Se on loppujen lopuksi todella pieni joukko joka on valmiita maksamaan tonneja, vaikka harrastukseksi se halpa onkin. Alkanut itsekin miettiä, että taas mennään tällä niin kauan kuin vain kestää, eipä noita uusia, lähinnä konsoleille suunniteltuja pelejä näköjään jaksa edes paljoa pelata. VR kiinnostaisi vähän, mutta sitten maksettaisiin taas ja paljon lisää.
Ummistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.Haluatko laittaa jotain lainauksia/lähteitä tälle väitteelle vai pistetäänkö suoraan Olkiukko-osastolle?
Huomaa että ihmiset ottaa vähän liian tosissaan konsolit kun pidetään kirjaa siitä mitä ihmiset on puhunu vuosia sitten siitä omasta brändistäUmmistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.
Tässä nyt ensimmäinen hakutulos
PS5 in trouble? 12 teraflops of GPU power confirmed for the Xbox Series X
Microsoft has confirmed some of the specifications for the upcoming Xbox Series X in a news post by Phil Spencer, the Head of Xbox. Arguably one of the standout revelations is the 12 teraflops of GPU performance the console will have to play with, while the article reconfirms that the AMD Zen 2...www.notebookcheck.net
Voin vain kuvitella viestien laadun täälläkin väittelyketjussa jos jaksaisi mennä lukemaan porukan viestejä Mark Cernyn esittelyn jälkeen jossa julkistettiin kymmenen teraflopsin laite vs Xboxin 12.
Kyllähän se tavallaan onkin jo tuhoon tuomittu:Hauska juttu miten ennen konsolijulkaisua ps5 oli tuhoontuomittu, koska tflops määrä liian pieni. Tapahtuikin inversio ja flopsit ovat vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu. Vielä kun pc-heputkin tajuaisivat ja lopettaisivat raudanhaalimisen.
Tai sitten joillakin muisti vielä pelaa sen verran, että muistaa mitä tapahtui 2 vuotta sitten?Huomaa että ihmiset ottaa vähän liian tosissaan konsolit kun pidetään kirjaa siitä mitä ihmiset on puhunu vuosia sitten siitä omasta brändistä
Kyllähän se tavallaan onkin jo tuhoon tuomittu:
AMD pushes FSR 2.0 out to Xbox developers, PS5 devs are in the dark
AMD is 'very excited' to provide FSR 2.0 to Xbox developers, thanks Microsoft for the continued collaboration... soz, Sony.www.tweaktown.com
Luen tämän viestisi monimerkityksisenä.Hauska juttu miten ennen konsolijulkaisua ps5 oli tuhoontuomittu, koska tflops määrä liian pieni. Tapahtuikin inversio ja flopsit ovat vain hidaste. Niin se vaan maailma muuttuu. Vielä kun pc-heputkin tajuaisivat ja lopettaisivat raudanhaalimisen.
Luen tämän viestisi monimerkityksisenä.
Kovin harva asia ärsyttää minua niin paljon kuin tuotteen päällä olevan logon palvominen. Yhtä lailla konsoleiden lisäksi, myös "PC-MASTER RACE" -jutut ärsyttävät (ja sen alajuonteet eri komponenttivalmistajien palvonnassa).
Itselleni edellinen konsoligeni oli kaksi vuotta liian pitkä, ja suosikkipelit olivat lähes pelikelvottomia. Konsolit ovat julkkarissa hyvä sijoitus, vaan sitoutuminen tapahtuu pelikirjastolla, ja genin lopussa saattaa ahdistaa.
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.Aijaa? FSR2.0 toimii kyllä amd:n eli sonynkin raudalla. Sonylla vaan devaajat on vuosikausia tehneet omat vastaavat algoritmit itse ja pelikohtaisesti optimoidusti. ps4 pro raudassa oli tuota varten jopa sonya varten kustomoitua rautakiihdytystä liittyen id-bufferin generointiin.
Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
Ehkäpä tämän myötä sitten Xboxillakin päästään yhtä tasaisiin framerateihin peleissä mitä pleikkarilla. Tulee kyllä tarpeeseen sitten joskus vuonna 2026 kun työkalut ollaan saatu kuntoon tämänkin liitännäisen osalta.Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
Ummistitko silmäsi kokonaan sille keskustelulle mitä foorumeilla käytiin ennen konsolien julkaisua? Googleen kun kirjoittaa PS5 doomed teraflops jne niin johan alkaa löytymään.
Tässä nyt ensimmäinen hakutulos
PS5 in trouble? 12 teraflops of GPU power confirmed for the Xbox Series X
Microsoft has confirmed some of the specifications for the upcoming Xbox Series X in a news post by Phil Spencer, the Head of Xbox. Arguably one of the standout revelations is the 12 teraflops of GPU performance the console will have to play with, while the article reconfirms that the AMD Zen 2...www.notebookcheck.net
Voin vain kuvitella viestien laadun täälläkin väittelyketjussa jos jaksaisi mennä lukemaan porukan viestejä Mark Cernyn esittelyn jälkeen jossa julkistettiin kymmenen teraflopsin laite vs Xboxin 12.
Jos tämä olisi first party peli ymmärtäisin tämän valituksen mutta peli joka on multiplättäri ja oli huonosti koodattu kaikille alustoille on vähän surkea vertausEhkäpä tämän myötä sitten Xboxillakin päästään yhtä tasaisiin framerateihin peleissä mitä pleikkarilla. Tulee kyllä tarpeeseen sitten joskus vuonna 2026 kun työkalut ollaan saatu kuntoon tämänkin liitännäisen osalta.
Vuoden peli Elden Ring taitaa olla edelleen 40-50fps Series X:llä ilman VRR-telkkua? Kyllähän tuon ymmärtää harmittavan, etenkin kun ottaa vielä huomioon kuinka kolmen neljän kuukauden ajan julkaisusta Xboxilla joutui sietämään 3-4x pitempiä latausruutuuja verrattuna pleikkariin. Ei tainnut hirveän moni day one pelaaja boxilla päästä PS5:n latausajoista nauttimaan.
Oikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.Jos tämä olisi first party peli ymmärtäisin tämän valituksen mutta peli joka on multiplättäri ja oli huonosti koodattu kaikille alustoille on vähän surkea vertaus
Mutta ilmeisesti oletit että XBOX konsoleilla päivitysten jälkeen ei toimi vieläkään vaikka se PS5 version fps oli 30 paikkeilla myös ennen päivityksiäOikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.
Vähän samaa vikaa. PC-puolella oli samaa vaivaa, kun tälläkin hetkellä moni haikailee edullisten 3060ti-korttien perään, kun hinta-laatu -yksisarvinen 3080 alkaa olla käytettynä 700€.Mun tarkoitus oli irvailla niille, jotka ensin pelaili speksejä ja nyt hehkutetaankin hitainta rautaa. Itse olen pahemman luokan nörtti ja mikään teho ei riitä. Ollappa maailma missä kaikki itseä kiinnostavat pelit saisi pc:lle.
Itse pelaan vain PC alustalla ja ihan kiva kun Sony tuo peliä sille mutta ei minulla ainakaan ole mitään pakkoa ostaa konsolia vain muutaman pelin takiaVähän samaa vikaa. PC-puolella oli samaa vaivaa, kun tälläkin hetkellä moni haikailee edullisten 3060ti-korttien perään, kun hinta-laatu -yksisarvinen 3080 alkaa olla käytettynä 700€.
Itse kannatan yksinoikeuksien loppua, koska on ihan spedeä, että joutuu ostamaan eri rautaa softan pyörittämiseen. Perusteluni on ympäristösyyt. Tää ala on vielä keskiajalla, ja tunkkaisen kuppikuntaista. Olispa eri ohjelmat Samsungin, LG:n ja Sonyn töllöille! Kolme tölsyä jokaisella vähintään, jne.
Sitä tuskin voi kieltää että PS5 ja Xbox Series X todella lähellä samantehoisia ja pelistä riippuen molemmilla saattanut olla muutamia FPS:iä paremmin kun toisella.Oikein hyvin tuo pleikkarilla ainakin toimi? Smooth 60fps ja pienet latausajat. Osalla ihmisistä oli PC:llä isojakin ongelmia ja joillakin toimi taas moitteettomasti. Xboxille tässä nyt sattui vain lyhyin tikku käteen ja smart delivery-suunnittelu kostautui tässä, kun ei ollut mahdollisuutta pelata Series X:llä muuta kuin sitä yhtä versiota pelistä toisin kuin PS5:llä.
Esität tämän ikään kuin open sourcena jaettu fsr2.0 lähdekoodi ei olisi hyvin pienellä työllä käytettävissä pleikkarilla.Sitä tuskin voi kieltää että PS5 ja Xbox Series X todella lähellä samantehoisia ja pelistä riippuen molemmilla saattanut olla muutamia FPS:iä paremmin kun toisella.
Eli todella tasaista mutta tuo FSR 2.0 tulee antamaan merkittävän buustin Xbox Series X:lle siihen lisäksi, unohtamatta minkä lisäarvon antaa valmiiksi pätevälle Series S:lle myös.
Aina sitä saa toivoa parasta ja pelätä pahinta Xboxin puolelta olen kyllä uutiset kuullut mutta heikolta näyttää Sonyn puolella.Esität tämän ikään kuin open sourcena jaettu fsr2.0 lähdekoodi ei olisi hyvin pienellä työllä käytettävissä pleikkarilla.
Pentiment (ilmeisesti jokin mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois?)
...
Pleikkarin pelilistaa tältä vuodelta kun katsoo niin siellä on käytännössä kaksin -tai kolminkertainen määrä pelejä tulossa alustalle verrattuna Xboxin vastaavaan. Kummallas niitä studioita ja rahaa kirstussa oli enemmän?
Itse kannatan yksinoikeuksien loppua, koska on ihan spedeä, että joutuu ostamaan eri rautaa softan pyörittämiseen. Perusteluni on ympäristösyyt. Tää ala on vielä keskiajalla, ja tunkkaisen kuppikuntaista. Olispa eri ohjelmat Samsungin, LG:n ja Sonyn töllöille! Kolme tölsyä jokaisella vähintään, jne.
Ensin sieltä xbox puolelta pitäis saada niitä pelejäkin ulos. Ei jollain ”uudella” ominaisuudella tee mitään, jos ei ole pelejä missä sitä käyttää.Aina sitä saa toivoa parasta ja pelätä pahinta Xboxin puolelta olen kyllä uutiset kuullut mutta heikolta näyttää Sonyn puolella.
Mitä oikein höpötät? Niin PS4:llä kuin Xbox Onella on ollut jo vuosia sitten käytössä vastaavat ja huomattavasti paremmat algoritmit. Hox: luit oikein. Siis viime genin SDK kyseessä. Nyky genissä on ollut käytössä luonnollisesti jo pitkään paremmat alustakohtaiset skaalaimet.Eli ei jää nyt ainakaan epäselväksi kumpi on tehokkaampi kun tuo saadaan käyttöön Xboxeihin myös.
Aivan, aivan eli täysin turha koko juttu Xboxille ja kaikki valehtelee tuon hyödyistä, pelivideotkin on editoitu.Mitä oikein höpötät? Niin PS4:llä kuin Xbox Onella on ollut jo vuosia sitten käytössä vastaavat ja huomattavasti paremmat algoritmit. Hox: luit oikein. Siis viime genin SDK kyseessä. Nyky genissä on ollut käytössä luonnollisesti jo pitkään paremmat alustakohtaiset skaalaimet.
AMD FSR2.0 on merkittävä asia PC-Pelaajille. Ei konsolipelaajille. Konsolipelaajat ovat nauttineet näistä ja vielä paremmista algoritmeistä kohta vuosikymmenen. Tuo yksi asia on PC pelaajana salaa nipistänyt sydämestä jo Killzone Ps4 julkaisusta lähtien jossa oli rekonstruktio niin hyvä että Digital Foundry meni halpaan ja väitti peliä natiiviksi 1080p.
Asiasta nostettiin (huumorilla) myös joukkokanne koska peliä mainostettiin 1080p vaikka myöhemmin saatiin todisteita ettei natiivi framebuffer ollut kuin 960x1080 kiitos Sonyn in-house temporaalisen rekonstruktion jolle muuten FSR2.0 häviää vielä vajaa 10v myöhemmin.
Killzone: Shadow Fall's 1080p class action lawsuit dismissed
Last year someone sued Sony for $5M in a class-action lawsuit claiming that it falsely advertised Killzone: Shadow Fall…www.eurogamer.net
Jos kerran näin sanot, niin kai se sit niin onAivan, aivan eli täysin turha koko juttu Xboxille ja kaikki valehtelee tuon hyödyistä, pelivideotkin on editoitu.
Melko laihat lohdut sullaJos kerran näin sanot, niin kai se sit niin on
Öhh. Nvidia DLSS?AMD FSR2.0 on merkittävä asia PC-Pelaajille. Ei konsolipelaajille. Konsolipelaajat ovat nauttineet näistä ja vielä paremmista algoritmeistä kohta vuosikymmenen.
Suurin osa PC pelaajista hyötyy enemmän fsr2.0:sta kuin dlss:stä.Öhh. Nvidia DLSS?
AMD FSR 2.0 ei voisi vähempää kiinnostaa, koska DLSS. Eli jos täsmennyksenä tähän - Nvidian RTX-korttien omistajat tuskin kokevat FSR 2.0:aa merkittävänä asiana. DLSS quality on itsellä aina päällä, koska kuva on usein parempi kuin natiivilla.
Aivan, aivan eli täysin turha koko juttu Xboxille ja kaikki valehtelee tuon hyödyistä, pelivideotkin on editoitu.
Pelin gameplayta kun katsoo niin jollekin mobiilille tai handheldillehän tuo on kuin luotu. Etenkin kun gameplay tulee koostumaan pelkästä tekstin lukemisesta ja ukon liikuttamisesta vasemmalta oikealle niin kuin kirjaa lukisiAi Pentiment on mobiilipeli jossa combatkin karsittu pois? Missäs vaiheessa siinä on combat edes ollut tai edes mobiilipeli?
Kyllä se todennäköisesti lisää huomattavasti pelin mielenkiintoa monelle silloin kun pelissä löytyy combat eikä ukko liiku hitaasti kuin South Park-jaksossa olisi. Varmaan suuri syy miksi tälläisiä pelejä ei isolla budjetilla ja alan kärkinimillä aleta tekemään vaan tämäkin on tälläinen sivuprojekti selkeästi.Pitääkö pelin olla 3rd person kivoilla crafting-mekaniikoilla ja combatilla, jotta se on ns. "hyvä peli"?
Sinähän ne suurimmaksi osaksi jo mainitsit. Huhhuh todella kova kattaus Sonylta. Ja tosiaan muistetaan vielä näiden lisäksi Sonyn alkuvuoden pelit kuten Sifu, Horizon ja GT7. Harvoin näkee yhtä kovaa kattausta yhdelle vuodelle konsolivalmistajalta.Laita toki tuo lista tulevista peleistä tännekin. Koitin ite kattella ja ainut yksäri oli joku kissa-peli? Uutta GoW:ia pantataan edelleen, ettei vain menisi ensi vuodelle? Niin olihan se Last of Us remake tulossa. Sony se jaksaa kierrättää vanhoja hittejään, täyteen hintaan totta kai.
Kun sanot että nämä pelit on system sellereitä niin onko esittää mitään todisteita että konsolin myytin vaikka 2-3 moninkertaistui verrattuna tavalliseen kuukauteenHorizon, GT, God of War ja TLOU ovat kaikki system seller franchiseja. Vihaajat tietenkin kateudesta vihaa, mutta antakaamme heidän vihata.
Eikö tämä nyt ole itsestäänselvyys, että nämä franchiset ovat niitä pleikkarin system seller franchiseja? GT Sportin lukemia en tiedä enkä nyt jaksa tarkistaa, mutta kolmen muun pelin edellisosan myynnit ovat rikkoneet 20 miljoonan rajan mikä itsessään kielii, että kiinnostusta usealla ihmisillä riittää näihin sarjan tuleviinkin peleihin.Kun sanot että nämä pelit on system sellereitä niin onko esittää mitään todisteita että konsolin myytin vaikka 2-3 moninkertaistui verrattuna tavalliseen kuukauteen
Sinä puhuit näistä peleistä että ovat system sellereitä eli myisivät konsolia vaikka pelin julkaisussa kun tulevat ulos niin esitä nyt ne todisteetEikö tämä nyt ole itsestäänselvyys, että nämä franchiset ovat niitä pleikkarin system seller franchiseja? GT Sportin lukemia en tiedä enkä nyt jaksa tarkistaa, mutta kolmen muun pelin edellisosan myynnit ovat rikkoneet 20 miljoonan rajan mikä itsessään kielii, että kiinnostusta usealla ihmisillä riittää näihin sarjan tuleviinkin peleihin.
Vai oliko nyt kyseessä ns. kompakysymys jossa otit huomioon, että itse konsolimyynnithän ei näiden pelien myötä tule lisääntymään sillä jo nyt menee pleikkarilla kaikki kaupaksi mitä keritään valmistamaan?
A killer game or system seller is a kind of game that makes a consumer want to purchase a console primarily for that game.
Alkaa taas mennä jankkaukseksi juttusi. Hyvin tiedät, että PS5 myynnit hakkaa rajoittimeen kaikenaikaa eli kaikki myydään välittömästi mitä saavat tehtaalta ulos. Tilanne ei varmasti ole yhtään helpottanut isojen Sony nimikkeiden julkaisun jälkeen.Sinä puhuit näistä peleistä että ovat system sellereitä eli myisivät konsolia vaikka pelin julkaisussa kun tulevat ulos niin esitä nyt ne todisteet
Voit vapaasti ottaa vaikka PS4 alusta myös mukaan ja kyllä niitä väitteitä pitäisi myös pystyä todistamaanAlkaa taas mennä jankkaukseksi juttusi. Hyvin tiedät, että PS5 myynnit hakkaa rajoittimeen kaikenaikaa eli kaikki myydään välittömästi mitä saavat tehtaalta ulos. Tilanne ei varmasti ole yhtään helpottanut isojen Sony nimikkeiden julkaisun jälkeen.
Voit vapaasti ottaa vaikka PS4 alusta myös mukaan ja kyllä niitä väitteitä pitäisi myös pystyä todistamaan
Crash Bandicoot lapsille suunnattu? Vaikeustason ja muutamien kenttien & skinien nimien perusteella peliä ei ole minusta kyllä erityisesti suunnattu lapsille, vaikka soveltuukin koko perheelle…Vau. Lapsille suunnattu tasoloikinta, joku putkijuoksu QTE-tarina peli ja joku ihan tuntematon Arcadegeddon? Ei kovin kummoinen tarjonta...