- Liittynyt
- 27.02.2022
- Viestejä
- 1 037
-
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gaming revenue declined 7 percent year-on-year, with hardware sales being down 11 percent and Xbox game and services revenue down 6 percent. That said, there was still growth in Xbox Game Pass subscriptions (perhaps tied to a $1 for 3 months promotion run during the quarter). Microsoft has not specified how big the increase was.
Vertailukohtana tuo vuodentakainen Q4 oli Xboxin kautta aikain paras Q4, joten muutaman prosentin pudotus ei ole siihen nähden pahaakaan. Tämä päättynyt Q4 oli siten Xboxin kautta aikain toiseksi paras Q4.Voikohan allaolevasta tulosesta vetää jonkinlaisen 1+1=? laskutoimituksen liittyen siihen miten gamepass vaikuttaa pelimyynnistä microsoftille tulevaan liikevaihtoon ja liikevoittoon? Alennukset ts. sisäänheittotuote on hinnoiteltu liian halvaksi, että kannattaisi pidemmällä aikavälillä? Jännä nähdä miten sony on saanut myytyä softaa. Kvartaalitason rautamyynnissä ilmeisesti microsoft on edellä tällä hetkellä. Mikrosoftin pelipuolen liikevaihto laski 7% vuodentakaiseen verrattuna. Gamepass tilausten määrä kasvoi samalla kun rauta, peli ja palvelupuoli olivat laskussa.
![]()
Xbox Hardware, Content, Services Sales All Down in Q4, Despite Beating PS5 3 Straight Quarters
Xbox Series X/S has beat PS5 three straight quarters, but otherwise, Microsoft's Gaming division isn't all that hot right now.wccftech.com
Epicillä on jatkuvasti ilmaispelejä. Ei aggressiivisesti hinnoiteltuja, vaan ilmaisia. 0€. Onko omassa kirjastossa nyt joku 100 ilmaista peliä? Yleensä ostan pelit Steamista pelikirjaston lainaamismahdollisuuden vuoksi.
PC ja konsoli X (tai toisinpäin) välinen väittely "pc on niiiin kallis" ja "konsoli on niiiin huono" kertoo enemmän väittäjän perspektiivin rajallisuudesta.Joo mullakin on varmaan se 120 ilmaispeliä epicissä, joista olen tainnut yhtä pelata. Ne jakaa aika harvan makuun sopivia pelejä.. Steamin puolella onkin sitten heräteostoksia kymmenittäin ja ehkä 30 onnistunutta ostosta. Nyt olen siirtynyt PS5 ja Switch pariin ja ps+ tarjoaa kyllä pääosin pelejä, joita tulee pelattua. Yhtäkään fyysistä peliä en ole vielä ostanut. Switch on pääasiassa Mario Kartin ja emulaattoreiden takia![]()
Vika on studioissa. Activision sentään ymmärtänyt tuon ongelman ja antaa pädipelaajille etua.PC:n suurin ongelma on se, että pädipelaajia ei huomioida erikseen PvP-peleissä.
Kyllä, mutta soveltuvat suorituskykynsä (nopeus, tarkkuus) puolesta paljon paremmin suureen osaan peleistä kuin mitä perus pädi. Gyro-ohjaus tasottaa aika hyvin tilannetta, mutta MS ei tue toimintoa niin se tuskin normalisoituu ihan hetkeen.Hiiri ja näppäimistö ovat konttorikalusteita.
Vertailukohtana tuo vuodentakainen Q4 oli Xboxin kautta aikain paras Q4, joten muutaman prosentin pudotus ei ole siihen nähden pahaakaan. Tämä päättynyt Q4 oli siten Xboxin kautta aikain toiseksi paras Q4.
Päättynyt tilivuosi oli Xboxin kautta aikain paras ja Xbox Series-konsolit ovat nopeimmin myyvät Xbox-konsolit kautta aikain. Game Pass-tilaajien määrä kasvaa edelleen
Lisäksi Xbox Series-konsolit ovat olleet nyt kolme kvartaalia putkeen "next-gen-markkinajohtaja" USA:ssa, joka on maailman suurin videopelimarkkina-alue. Tuolla sanamuodolla tosin paljastetaan se, että Switch on ykkönen, Xbox kakkonen ja PS5 kolmantena.
Postasin lähteet jo Xbox-ketjuun:
Xboxilla ennätykset paukkuu. Päättynyt tilivuosi oli kautta aikojen paras:
Juuri päättynyt Q4 oli historian toiseksi paras, vaikka muutaman prosentin lasku edelliseen Q4:ään tulikin. Se oli tosin juuri se viimevuotinen ennätys-Q4, joten komea tulos siitä huolimatta:
Softasta ja raudasta:
Game Pass-tilaajien määrä kasvaa edelleen.
Juuri alkaneen tilivuoden aikana Activision-Blizzard-kauppa klousataan, konsolien saatavuus paranee ja peliputkikin näyttää todella hyvältä, joten helppo sanoa että nyt syntynyt ennätys rikkoontuu ensi kesänä vuorenvarmasti.
xbox-pc-games-coming-12-months.jpg
Edit:
Series-konsolit ovat kautta aikain nopeimmin myyneet Xbox-konsolit ja Xbox on ottanut USA:ssa keulapaikan. Sanamuoto tosin paljastaa että Switch johtaa markkinoita edelleen.
Pelkän softamyynnin vertailu on kyllä erikoinen lähestymistapa asiaan, jos toisen strategiana on myydä ensisijaisesti tilauspalveluaan pitkän tähtäimen tavoitteella ja toinen myy ensisijaisesti markkinoiden kalleimpia 1st party-pelejä.Mieleniintoista tulee olemaan, kunhan Sony saa kvartaalituloksen ulos ja verrataan softamyyntiä ms vs. sony.
Raudanmyynnistä on aika turha tässä kohtaa vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, kun kaikki valmistajat ovat valmistusrajotteisia. Pelkkä north america(NA) myynti ei myöskään kerro koko totuutta, kun amerikan ulkopuolellakin on elämää.
Samaa mieltä. Switch on täysin ylivoimainen ykkönen yksinoikeuspelien osalta markkinoilla ja Game Passin kautta voi pelata edullisesti sitten muut kiinnostavat pelit. Enempään ei kyllä työssäkäyvän aika sitten riitäkään.Välikevennyksenä voisin heittää ettei kuluttajat nyt niistä myynneistä välitä, vaan peleistä mitä pelataan. Ja mulle on selvää ainakin kummalla firmalla on paremmat pelit![]()
Pelien takia PC. Konsoleiden valikoima on aivan liian rajoittunutta vaikkakin niillä pääsisi paljon halvemmalla. PC:llä ei tarvitse ajatella minkä firman valitsee.Välikevennyksenä voisin heittää ettei kuluttajat nyt niistä myynneistä välitä, vaan peleistä mitä pelataan. Ja mulle on selvää ainakin kummalla firmalla on paremmat pelit![]()
Pelien takia PC. Konsoleiden valikoima on aivan liian rajoittunutta vaikkakin niillä pääsisi paljon halvemmalla. PC:llä ei tarvitse ajatella minkä firman valitsee.
Rauta ei juuri voittoa tee konsolihommissa. Jos tilauspalvelu tuottaa vähemmän kuin mitä softamyynti laskee niin olisko kannattanut myydä ennemmin softaa kuin tilauspalvelubuffettia? Suunta microsoftilla ei ole oikea. Miten lie raudan maailmanlajuinen myynti, eivät maininneet kuin pohjoisamerikasta tuloksessaan.Pelkän softamyynnin vertailu on kyllä erikoinen lähestymistapa asiaan, jos toisen strategiana on myydä ensisijaisesti tilauspalveluaan pitkän tähtäimen tavoitteella ja toinen myy ensisijaisesti markkinoiden kalleimpia 1st party-pelejä.
Pelkkä suora softamyyntivertailu huomioimatta tilauspalvelujen tuomaa tulovirtaa on aika vääristynyt vertailu.
Phil Spencerin työ poikii tuloksia ja Xbox näyttäisi menestyvän huomattavasti paremmin kuin Xbox One-aikoihin, vai oletko eri mieltä?
Simupuoli on aivan liian rajoittunut konsoleilla, ainut mainittava on boxin MSFS. Strategiapuoli on ilmeisesti parantunut vaikka ei sekään ole samaa tasoa. Onko niille Hearts of Iron IV:n tapaisia pelejä? FPS puoli on hyvin hoidettu konsoleilla.Pc:tä puoltaa kyllä jatkuvat alennusmyynnit ja parempi ohjaustuntuma fps-peleihin. En nyt sanoisi että konsoleiden pelivalikoima on rajoittunut. Tulee mieleen vain kilpapelit kuten cs ja valorant, mitä ei konsolille saa.
Rauta ei juuri voittoa tee konsolihommissa. Jos tilauspalvelu tuottaa vähemmän kuin mitä softamyynti laskee niin olisko kannattanut myydä ennemmin softaa kuin tilauspalvelubuffettia? Suunta microsoftilla ei ole oikea. Miten lie raudan maailmanlajuinen myynti, eivät maininneet kuin pohjoisamerikasta tuloksessaan.
Tai sit sitä, että katsoo pidemmälle ja toteaa idean huonoksi.Se että väität ettei suunta Microsoftilla ole oikea kertoo joko siitä että on väärässä leirissä tai sitten ei pysty katsomaan yhtään pidemmälle.
Tai sit sitä, että katsoo pidemmälle ja toteaa idean huonoksi.![]()
No ei se nyt noin mene. Microsoft rakentaa GamePassista pidemmän ajan palvelua ja hakee itselleen markkinaosuutta samalla uhraten lyhyen tähtäimen softamyyntejä.
Se että väität ettei suunta Microsoftilla ole oikea kertoo joko siitä että on väärässä leirissä tai sitten ei pysty katsomaan yhtään pidemmälle.
Mua kiinnostaa se, että mikä sen palvelun hinta on siinä kohtaa, kun aletaan tekemään rahaa versus perinteisempi malli? Markkinaosuuden ostaminen halvoilla hinnoilla loppuu jossain kohtaa ja miljardiostosten kuten bethesda kulut pitää kattaa
Mutta riittääkö se kattamaan kulut?Palvelun hinta on juuri niin paljon kuin kuluttajat siitä suostuvat maksamaan.
Mutta riittääkö se kattamaan kulut?
On tuo nyt vähän monimutkaisempi yhtälö, kun vaan laskea Windowsin laskimella kertolaskuja. Ei välttämättä MS tiedä vielä itsekään riittääkö todellisuudessa kattamaan kulutMutta riittääkö se kattamaan kulut?
Suunta on Microsoftilla sen verran "väärä", että Sonykin yrittää pysyä kelkassa omalla tilauspalveluvirityksellään.No ei se nyt noin mene. Microsoft rakentaa GamePassista pidemmän ajan palvelua ja hakee itselleen markkinaosuutta samalla uhraten lyhyen tähtäimen softamyyntejä.
Se että väität ettei suunta Microsoftilla ole oikea kertoo joko siitä että on väärässä leirissä tai sitten ei pysty katsomaan yhtään pidemmälle.
Microsoft teki päättyneellä Q4-neljänneksellä noin 17 miljardia voittoa. Paljonko se Bethesdan hinta nyt olikaan? Jotain 7,5 miljardia?Mua kiinnostaa se, että mikä sen palvelun hinta on siinä kohtaa, kun aletaan tekemään rahaa versus perinteisempi malli? Markkinaosuuden ostaminen halvoilla hinnoilla loppuu jossain kohtaa ja miljardiostosten kuten bethesda kulut pitää kattaa
Kuten niistä laskevista softamyynneistä?No se nähdään myöhemmin, uskoisin että siellä on joku näitä laskenut. Ja pitää myös muistaa että hyödyt tulevat useampaa kautta kuin pelkästä GP-maksuista.
Kuten niistä laskevista softamyynneistä?
No en ainakaan vielä kutsuisi Essentialia pelien hautausmaaksi. Tämän kuukauden pelit Crash Bandicoot 4 ja ensi kuun Yakuza sekä Tony Hawk.Suunta on Microsoftilla sen verran "väärä", että Sonykin yrittää pysyä kelkassa omalla tilauspalveluvirityksellään.Tosin sillä erolla, että toinen on se kuuluisa vanhojen pelien hautausmaa kun taas toiseen tulee myös kaikki uudet 1st party-pelit. Sonyn suunta on siis oikea osakkeenomistajien näkökulmasta, mutta ei kuluttajan näkökulmasta.
Switchillä ei ole kuin se yksi peli mikä kiinnostaa. Xbox on aika turha itselle kun vielä on pelikelpoinen PC millä pelaan ne muutamat indiepelit tai vanhempia pelejä jotka kiinnostaa.Samaa mieltä. Switch on täysin ylivoimainen ykkönen yksinoikeuspelien osalta markkinoilla ja Game Passin kautta voi pelata edullisesti sitten muut kiinnostavat pelit. Enempään ei kyllä työssäkäyvän aika sitten riitäkään.![]()
Rauta ei juuri voittoa tee konsolihommissa. Jos tilauspalvelu tuottaa vähemmän kuin mitä softamyynti laskee niin olisko kannattanut myydä ennemmin softaa kuin tilauspalvelubuffettia? Suunta microsoftilla ei ole oikea. Miten lie raudan maailmanlajuinen myynti, eivät maininneet kuin pohjoisamerikasta tuloksessaan.
Game Pass lanseerattiin 1.6.2017. Varmistan nyt vielä että sinun mielestäsi Microsoftin suunta ei ole oikea, kun tuota Xboxin päivitettyä revenue-käppyrää katselee? Tekivät tosiaan Xboxin historian parhaan tilivuoden kautta aikain. Mikä siellä sitä rahaa liikuttaa?
Jos nyt joku luulee että Microsoft ajattelee tässä pelaajan parasta, ja että pelaaja saisi mahdollisimman paljon pelattavaa pienemmällä rahan menolla, niin voi varautua jo pettymään. Kyllä Microsoftinkin pitkän tähtäimen tavoite on lypsää pelaajilta enemmän ja enemmän rahaa, aivan kuten muillakin pörssityhtiöillä.... Sonyn suunta on siis oikea osakkeenomistajien näkökulmasta, mutta ei kuluttajan näkökulmasta.
InflaatioMikä siellä sitä rahaa liikuttaa?
Game Pass ei ole oma itsenäinen tuotteensa, joten sitä ei ole mitään syytä eritellä sen kummemmin.Missä kohtaa tuossa taulukossa näkyy Game Pass - revenue?
Vai väitätkö, että Xbox Gaming = Game Pass?
Näin ainakin annat ymmärtää?
Jos näin ei ole, miksi korostat Game Passin olevan yhtä kuin Xbox Gaming?
Mieleniintoista tulee olemaan, kunhan Sony saa kvartaalituloksen ulos ja verrataan softamyyntiä ms vs. sony.
Raudanmyynnistä on aika turha tässä kohtaa vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, kun kaikki valmistajat ovat valmistusrajotteisia. Pelkkä north america(NA) myynti ei myöskään kerro koko totuutta, kun amerikan ulkopuolellakin on elämää.
Tässäpä se nyt olisi. Odotan mielenkiinnolla analyysiasi.The company’s games underwhelmed in the April-June quarter with 47.1 million sales of PlayStation 4 and 5 titles, down from 63.6 million in the same period a year ago. Play time across PlayStation products was down 15% in the quarter, Chief Financial Officer Hiroki Totoki said, and PlayStation Plus members fell slightly to 47.3 million.
Tässäpä se nyt olisi. Odotan mielenkiinnolla analyysiasi.
Mielenkiintoista. Epäilen vahvasti että eräät Xboxia vihaavat "peliuutissivustot" eivät revi tästä niin isoja otsikoita, kuin repivät tuosta MS:n osavuosikatsauksesta. Jos sanoisi Microsoftin numeroita huonoiksi, pitäisi Sony numeroita sanoa suorastaan katastrofaalisiksi. Esim Sonyn 1st party Studiot myivät ainoastaan yhteensä 6 miljoonaa peliä Q1. Tuo luku kertoo sen, että Horizon Zero Dawn: Fobidden West on ollut yksi kaikkien aikojen flopeista myynnillisesti. Eipä ihme että Sony alkaa panostaa PC:n.
Tässäpä se nyt olisi. Odotan mielenkiinnolla analyysiasi.
Arvelisin, että covid19 sulkujen purkautuminen johtanut siihen, että jengi ei satsaa enää peleihin ja pelikoneisiin samalla tavalla kuin viimeisen 2v aikana. Ts. epänormaali aika, jossa kaikki meni kaupaksi ja jengi ainoastaan pelasi neljänseinän sisällä pelejä alkaa olemaan ohi. Palataan normaaliaikaan pikkuhiljaa. Rahat/Aika voi pelaamiseen sijaan mennä esimerkiksi matkustamiseen.
Ylläoleva heijastunee myös nvidia, amd ja intel tulokseen eli pc-pelaamiseen. Ainakin nvidian ja amd osalta on samaa ilmassa, kun nyt alkaa gpu:ta saamaan kaupasta ilman järjetöntä odottamisaikaa.
Sonyn osalta kiinnostaa etenkin ensi kvartaalituloksessa miten premium palvelu on vaikuttaa perinteiseen pelimyyntiin. Ainakin mulle premiumista tuli niin paljon pelejä jonoon pelattavaksi, että jää esimerkiksi god of war syksyltä ostamatta. Kiva juttu, kun sen voi poimia sitten alelaarista ilman kiirettä. Tätä samaa toteuttanut jo pc puolella. Melkein kaikki pelit mega-aleista/ilmaisena. Hyvin harvoja suosikkipelejä tukemisen vuoksi ennakkotilauksena/täydellä hinnalla.
Olisiko Sonyn kannattanut myydä enemmän softaa ja tilauspalveluita vai miten tämä analyysi nyt oikein menee?
Olit varsin kriittinen Microsoftia kohtaan kun softamyynti laski mutta nyt Sonyn tapauksessa selitellään Covidin loppumisella yms (joka on sinänsä tosiasia ja vaikuttaa varmasti).
Microsoftilla rautamyynti kasvaa, tilauspalvelut kasvaa mutta softamyynti laski. Sonyllä ei kasva mikään, päinvastoin.
Sonyn pelipuolen liikevaihto näytti tippuneen 2%, microsoftin 7%. Kertoo myös jotain?
Erikoista että Microsoftin tuloksen kohdalla et maininnut sanallakaan covidia mahdollisena muuttujana yhtälössä.Aika näyttää. Mä en osaa sanoa, voin vain spekuloida. Seuraava kvartaali kertoo jo jotain.
Sonyn pelipuolen liikevaihto näytti tippuneen 2%, microsoftin 7%. Kertoo myös jotain?
Sonylla on psvr2 ramppaus päällä. Se vaikuttanee liikeVoittoon. Rahat tulee sitten takaisin, kun saavat oletettavasti q12023 vr-laitteet + softat myyntiin, tällä hetkellä psvr2 on pelkkä kuluerä. Joutuvat perustamaan valmistuslinjastot+hankkimaan komponentit, tuo vaikuttaa liikevoittoon merkittävästi.
Itselleni on melkoinen yllätys, miten vähän merkitystä tuolla PS5:n hankinnalla on vanhaan pelikirjastoon, ja miten rajallinen PS5-pelien määrä on. Kuitenkin pian 2 v julkkarista?Arvelisin, että covid19 sulkujen purkautuminen johtanut siihen, että jengi ei satsaa enää peleihin ja pelikoneisiin samalla tavalla kuin viimeisen 2v aikana. Ts. epänormaali aika, jossa kaikki meni kaupaksi ja jengi ainoastaan pelasi neljänseinän sisällä pelejä alkaa olemaan ohi. Palataan normaaliaikaan pikkuhiljaa. Rahat/Aika voi pelaamiseen sijaan mennä esimerkiksi matkustamiseen.
Ylläoleva heijastunee myös nvidia, amd ja intel tulokseen eli pc-pelaamiseen. Ainakin nvidian ja amd osalta on samaa ilmassa, kun nyt alkaa gpu:ta saamaan kaupasta ilman järjetöntä odottamisaikaa.
Sonyn osalta kiinnostaa etenkin ensi kvartaalituloksessa miten premium palvelu on vaikuttaa perinteiseen pelimyyntiin. Ainakin mulle premiumista tuli niin paljon pelejä jonoon pelattavaksi, että jää esimerkiksi god of war syksyltä ostamatta. Kiva juttu, kun sen voi poimia sitten alelaarista ilman kiirettä. Tätä samaa toteuttanut jo pc puolella. Melkein kaikki pelit mega-aleista/ilmaisena. Hyvin harvoja suosikkipelejä tukemisen vuoksi ennakkotilauksena/täydellä hinnalla.
Minulla on täysin erilainen kokemus. PS5 pelejä on jo niin paljon ettei kerkee pelaamaan kaikkia kiinnostavia sitä tahtia kuin niitä tulee.Itselleni on melkoinen yllätys, miten vähän merkitystä tuolla PS5:n hankinnalla on vanhaan pelikirjastoon, ja miten rajallinen PS5-pelien määrä on. Kuitenkin pian 2 v julkkarista?
Tuo luku kertoo sen, että Horizon Zero Dawn: Fobidden West on ollut yksi kaikkien aikojen flopeista myynnillisesti. Eipä ihme että Sony alkaa panostaa PC:n.
Ja näistä "PS5-peleistä" on Pc-pelaajalle uutta ja kiinnostavaa paljon pienempi määrä. Eli kiinnostuksen kohteena on Sonyn eksklusiiviset PS5-pelit, joissa on unohdettu last-gen. Koska rauta rajoittaa pelisuunnittelua monilla tavoin.Minulla on täysin erilainen kokemus. PS5 pelejä on jo niin paljon ettei kerkee pelaamaan kaikkia kiinnostavia sitä tahtia kuin niitä tulee.
Wikipedia listaa 503 peliä jotka on natiiveja PS5 pelejä. Tässä on toki tulevatkin pelit mukana joita ei ole viel julkaistu tai joille ei ole edes aikataulua, mutta kun listaa katsoo missä on julkaisupäivä niin aika iso läjä on jo julkaistu. (Tähän vielä päälle yhteensopivat PS4 pelit, mutta niitä ei lasketa)
Niin jos tarkoitat pelejä joista ei PS4-versiota tehdä ollenkaan, niin olisiko niin ettei niitä PS5:sia vieläkään ole saatu valmistettua tarpeeksi, jotta olisi asiakaspohjaa riittävästi jättää PS4-versio tekemättä. Pelin tekeminen on aika kallista nykyään.Ja näistä "PS5-peleistä" on Pc-pelaajalle uutta ja kiinnostavaa paljon pienempi määrä. Eli kiinnostuksen kohteena on Sonyn eksklusiiviset PS5-pelit, joissa on unohdettu last-gen. Koska rauta rajoittaa pelisuunnittelua monilla tavoin.
Yritätkö sanoa että PS5:tä on myyty viisinkertainen määrä vs Series-konsolit?PS5 vs. xbox ohjainten driftauksen näennäisen yleisyyden eroa voi selittää myös ihan yksinkertaisesti se, että kuinka paljon enemmän pleikkareita on ostettu. Jos vaikka 1% valittaa asiasta foorumeilla, niin pleikkaohjaimista valittavia lienee n. viisinkertainen määrä verrattuna xbox ohjaimista valittaviin, vaikka ongelma olisi yhtä todennäköinen ohjaintasolla.
Konteksti oli suomen keskustelupalstat. Lisäksi xboxsilla pärjää myös vanhemmilla ohjaimilla, niin uusia on varmaan aika dramaattisesti vähemmän hankittu. Arvaa toki itse paremmin.Yritätkö sanoa että PS5:tä on myyty viisinkertainen määrä vs Series-konsolit?
Sonyn viimeisimmän tilikatsauksen mukaan kauppoihin on toimitettu 21 miljoonaa PS5-konsolia, eli Series-konsoleita olisi toimitettu kauppoihin vähän yli 4 miljoonaa?
Vaikka DualSenset ovatkin laadultaan ihan roskaa, niin ei kai nyt ihan höpöksi kannata silti heittäytyä? Series-konsoleita on toimitettu kauppoihin hieman yli 16 miljoonaa kappaletta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.