PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
Eikö tässä ala olla ainekset melko suurelle kompastumisen riskille, jos peruspetteri ei tiedä voiko Prismasta haettua uutta peliä pelata verkossa muiden kanssa?!?
Luottokortti kunhan on koneessa, niin ei hätää. Tili vaan tyhjenee ajan myötä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
Maksuttomat eivät vaadi sitä liveä, eli esim fortnite sun muut. Jos ostat jonkun pelin, niin sen moninpeli"oikeus" maksaa sen n. 420 euroa per sukupolvi (sillä hinnalla millä se konsolipelaajan viisivuotias arkkityyppi osaa sen gigantista/prismasta hankkia).
Juurikin näin siis eli maksuttomat pelit on myös ilmaisia multiplayerinä.

Live Gold on paska systeemi ja ilmeisesti se tuleekin muuttumaan mutta tuskinpa kukaan sitä yhden pelin takia hommaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Vastaatko kysymykseeni, kumman systeemin luulet olevan helpompi opettaa 5v lapselle?

Ja konsolin päivitysrumba on huomattavasti vähäisempää/kevyempää, sieltä tulee yksi system update, paljon harvemmin kuin PC:lle erilaiset ajuripäivitykset, ei tule mitään antivirus updatea jne. Siitä sun markettikoneesta joudut repimään kaiken bloatin veke ettei joku Norton tms. ala herjaamaan 3kk päästä, tulee kaikkea HP:n omaa shittiä jne.

Vaikea uskoa että tästä asiasta edes väitellään täällä.
Miksi pitäisi ruveta 5v opettamaan pelaamista kuin että antaa sen leikkiä miten itse haluaa
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
Live Gold on paska systeemi ja ilmeisesti se tuleekin muuttumaan mutta tuskinpa kukaan sitä yhden pelin takia hommaa.
En tainnut mitään sellaista väittääkkään, vaan että konsolin "edullisuus" pitää paikkansa vain jos sillä pelaa offline pelejä tai jotain crate gameja.

Jos toi taviksen gigantti live gold lasketaan series X:n markkinahinnan (tori.fi) päälle, niin sillä saa jo ihan OK pelikoneen 5000 sarjan ryzenillä ja geforce 3060:lla. Oletuksena että live gold maksaa sen mitä nytkin ja sukupolvi kestää sen n. 7 vuotta mitä aikaisempikin. PC:llä tekee kaupan päälle töitäkin ja vaikka streamaa twitchiin tienaten miljoonia ;)
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
En tainnut mitään sellaista väittääkkään, vaan että konsolin "edullisuus" pitää paikkansa vain jos sillä pelaa offline pelejä tai jotain crate gameja.

Jos toi taviksen gigantti live gold lasketaan series X:n markkinahinnan (tori.fi) päälle, niin sillä saa jo ihan OK pelikoneen 5000 sarjan ryzenillä ja geforce 3060:lla. Oletuksena että live gold maksaa sen mitä nytkin ja sukupolvi kestää sen n. 7 vuotta mitä aikaisempikin. PC:llä tekee kaupan päälle töitäkin ja vaikka streamaa twitchiin tienaten miljoonia ;)
En muistaakseni ole sanonut juurikaan mitään kustannuksista, olen lähinnä puhunut käytön helppoudesta.

Mutta kuten todettua niin live gold varmaan poistuu jossain kohtaa ja jäljellä jää vain GamePassit.

Miksi pitäisi ruveta 5v opettamaan pelaamista kuin että antaa sen leikkiä miten itse haluaa
En ole opettamassa pelaamista vaan puhuin siitä kumpaa järjestelmää on helpompi käyttää. Pelaamisen opettelee jokainen ihan itse.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
En muistaakseni ole sanonut juurikaan mitään kustannuksista, olen lähinnä puhunut käytön helppoudesta.
Taisin sekoittaa sitten johonkin toiseen, pahoittelut siitä.

MS on tehny kyllä kunnioitettavasti hommia pelaamisen saavutettavuuden suhteen, ja se lieneekin nykyään mm. kehitysvammaisten ja vammautuneiden keskuudessa se konsoli no. 1! Sonyä ei moiset asiat tunnu kiinnostavan tippaakaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 200
Taisin sekoittaa sitten johonkin toiseen, pahoittelut siitä.

MS on tehny kyllä kunnioitettavasti hommia pelaamisen saavutettavuuden suhteen, ja se lieneekin nykyään mm. kehitysvammaisten ja vammautuneiden keskuudessa se konsoli no. 1! Sonyä ei moiset asiat tunnu kiinnostavan tippaakaan.
Miten tuossa on otettu huomioon? Uudessa lego skywalker sagassa noita oli itse pelissä näkövammaiselle, jotka auttoivat hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Miten tuossa on otettu huomioon? Uudessa lego skywalker sagassa noita oli itse pelissä näkövammaiselle, jotka auttoivat hyvin.
Onhan nuita vaihtelevasti pelejä suunniteltu saavutettavaksi. The Last of Us Part2 taitaa olla ns. industry-reference tuolla saralla jos jotakin kiinnostaa miten peli tehdään "oikein" myös vammaisille pelaajille.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Eli siellä on jokin mystinen ero, että latautuuko päivitys Windowsin vai konsolin taustalla, mutta siitä ei puhuta. :think:
Mulla konsoli ainkain herää yöllä ja tekee tarvittavat päivitykset. Viikonloppuna pitkästä aikaa käynnistin pc:n pelatakseni siegeä, ensin näyttiksen ajureiden päivitys, sitten launcherin, sitten discord ja viimeisenä itse peli mikä ei sitten suostunut suorilta käynnistymään. Pienen tutkimisen jälkeen syypää oli ICUE, viimeksi se oli Fsecure ja sitä edeltävänä AMD ajurit rikkoi pelin.

Kyllä konsoli vielä vie pc:tä kuin pässiä narussa tuon helppuden puolesta.

Kyllä mä siegeä mielummin pc:llä pelaan kuin konsolilla mutta ei se pc:llä pelaaminen aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
Miten tuossa on otettu huomioon? Uudessa lego skywalker sagassa noita oli itse pelissä näkövammaiselle, jotka auttoivat hyvin.
MS on tuonu esim. hyvin yhteensopivia ohjaimia markkinoille todella järkevään hintaan jne. On oikeasti kuunneltu että mitä ihmiset haluavat/tarvitsevat, sen sijaan että oltais viritelty typerän kalliita poropietariratkaisuja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
MS on tuonu esim. hyvin yhteensopivia ohjaimia markkinoille todella järkevään hintaan jne. On oikeasti kuunneltu että mitä ihmiset haluavat/tarvitsevat, sen sijaan että oltais viritelty typerän kalliita poropietariratkaisuja.
Isonappinen ohjain on vain yksi osa yhtälöä. Jotta koko peliketju olisi saavutettava niin tarvitaan paljon muutakin, ihan yksittäisen pelin suunnittelufilosofiasta lähtien. Ei kaikki vammaiset ole motorisesti täysin kyvyttömiä jotka hakkaavat ölisten isoa nappia. Isonappinen ohjain ei paljoa kuulo- ja näkövammaisia palvele.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Turhahan sitä onkiistää, etteikö pc:llä olisi potentiaalia enempiin ongelmiin vs konsolit. Toki PC:llä pystyy aika pitkään vaan pelamaan automaattisten päivitysten hoitaessa hommat. Jossain vaiheessa kuitenkin todennäköisesti tulee eteen se, että pitäisi itse päivitellä ajureita tms. kun joku homma vähän kusee. Samoiten joku peli ei välttis vaan lähde käyntiin sinun kokoonpanolla ilman pientä salapoliisin työtä. Onnkeksi harvemmsassa on, mutta sattuu aina välillä kuitekin.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
753
Mulla konsoli ainkain herää yöllä ja tekee tarvittavat päivitykset. Viikonloppuna pitkästä aikaa käynnistin pc:n pelatakseni siegeä, ensin näyttiksen ajureiden päivitys, sitten launcherin, sitten discord ja viimeisenä itse peli mikä ei sitten suostunut suorilta käynnistymään. Pienen tutkimisen jälkeen syypää oli ICUE, viimeksi se oli Fsecure ja sitä edeltävänä AMD ajurit rikkoi pelin.

Kyllä konsoli vielä vie pc:tä kuin pässiä narussa tuon helppuden puolesta.

Kyllä mä siegeä mielummin pc:llä pelaan kuin konsolilla mutta ei se pc:llä pelaaminen aina mitään ruusuilla tanssimista ole.
Toki toki, rest mode yms. ovat käteviä ominaisuuksia, jos sellaista haluaa käyttää, mutta eihän mikään pakottanut sinua asentamaan sillä sekunnilla näyttiksen ajureita, eikä launcheria? Pelit joudut samalla tavalla päivittämään konsolilla, jos mielit pelata verkossa. Yritetäänkö tässä väkisin tehdä PC:llä pelaamisesta MAHDOLLISIMMAN hankalan kuuloista?

Jossain aikaisemmassa viestissähän minä jo totesinkin, että kun jättää mm. 3rd party AV:t ja valmistajien hallintaohjelmat asentamatta, niin säästyy paljolta mielipahalta… Viestisi tukee tätä väitettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
Isonappinen ohjain on vain yksi osa yhtälöä. Jotta koko peliketju olisi saavutettava niin tarvitaan paljon muutakin, ihan yksittäisen pelin suunnittelufilosofiasta lähtien. Ei kaikki vammaiset ole motorisesti täysin kyvyttömiä jotka hakkaavat ölisten isoa nappia. Isonappinen ohjain ei paljoa kuulo- ja näkövammaisia palvele.
Jep, enkä ole muuta väittänytkään. MS ei kuitenkaan rautapuolella voi oikein muuta tehdä kuin kuvailemiesi ”ölisijöiden” ohjaimen (melko käsittämättömän halventava termi muuten. Ihanko oikeasti käytit?). Loput on kiinni pelistudioista.

MS voisi toki myös vaatia jotain näkö- ja kuulovammaisten huomioonottamisen minimitasoa jotta alustalle pääsee, mutta en usko että moiseen ryhtyisivät.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Toki toki, rest mode yms. ovat käteviä ominaisuuksia, jos sellaista haluaa käyttää, mutta eihän mikään pakottanut sinua asentamaan sillä sekunnilla näyttiksen ajureita, eikä launcheria? Pelit joudut samalla tavalla päivittämään konsolilla, jos mielit pelata verkossa.


Jossain aikaisemmassa viestissähän minä jo totesinkin, että kun jättää mm. 3rd party AV:t ja valmistajien hallintaohjelmat asentamatta, niin säästyy paljolta mielipahalta… Viestisi tukee tätä väitettä ja sitä, että suurin syy on tuolin ja näytön välissä.
Pakko ei ole kuin kuolla. Eli joss laitan koneen rest modeen niin hoitaako se asiat öisin, eli pitää koko paketin niin sanotusti peli valmiina? (launcherit, keskustelu ohjelmat, pelit, ajurit jne). Huvittavaa että vastaavaa toimintoa en ole konsoleilla tehnyt, kaikki on toiminut automaattisesti.

Suurin syy miksi minulla on tietokone on se monipuolisuus, voin rakentaa omanlaisen koneen haluamillani asioilla ja ikäväkyllä se kokoonpano vaatii tiettyjä asioita toimiakseen. Eikä tämä aiheuta minulle mitään mielipahaa. Olen vain sitä mieltä että konsoli on edelleen yksinkertaisempi laite käyttää.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
753
Pakko ei ole kuin kuolla. Eli joss laitan koneen rest modeen niin hoitaako se asiat öisin, eli pitää koko paketin niin sanotusti peli valmiina? (launcherit, keskustelu ohjelmat, pelit, ajurit jne). Huvittavaa että vastaavaa toimintoa en ole konsoleilla tehnyt, kaikki on toiminut automaattisesti.
Olihan nämä asetukset sitten myös ns. ”Defaultit”? Taitaavat olla? Keskustelun perusteella kun peruspetteri on niin osaamaton, että eihän se konsolin asetuksiakaan osaa säätää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Olihan nämä asetukset sitten myös ns. ”Defaultit”, eli esim. PS5 pysyy yhdistettynä nettiin Rest modessa suoraan laatikosta? Itse en muista oliko näin… Keskustelun perusteella kun peruspetteri on niin osaamaton, että eihän se konsolin asetuksiakaan osaa säätää.
Tai sitten sitä peruspetteriä ei vain kiinosta.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
753
Tai sitten sitä peruspetteriä ei vain kiinosta.
Mutta yksi iso argumentti tässä viestiketjussa oli se, että PC:llä pelaaminen on hankalaa juurikin sille peruspetterille… Joten eikö tämä ole silloin aika oleellinen kysymys, jos vertaillaan PC- ja konsolipelaamisen helppoutta/ hankaluutta? PC:llä kaikki pelkkää säätöä ja konsolilla kaikki toimii heti laatikosta?
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Isonappinen ohjain on vain yksi osa yhtälöä. Jotta koko peliketju olisi saavutettava niin tarvitaan paljon muutakin, ihan yksittäisen pelin suunnittelufilosofiasta lähtien. Ei kaikki vammaiset ole motorisesti täysin kyvyttömiä jotka hakkaavat ölisten isoa nappia. Isonappinen ohjain ei paljoa kuulo- ja näkövammaisia palvele.
MS tuskin voi sanella ulkopuolisille kehittäjille, että mitä ominaisuuksia heidän pitää laittaa peleihinsä? Omiin peleihinsä voivat toki laittaa niin paljon accessibility-juttuja kuin haluavat.

Konsolin järjestelmätasolla voi sitten tehdä paljonkin hyviä asioita: Xbox Accessibility Features | Accessible Gaming | Xbox

acc1.jpg


acc2.jpg
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Mutta yksi iso argumentti tässä viestiketjussa oli se, että PC:llä pelaaminen on hankalaa juurikin sille peruspetterille… Joten eikö tämä ole silloin aika oleellinen kysymys, jos vertaillaan PC- ja konsolipelaamisen helppoutta/ hankaluutta? PC:llä kaikki pelkkää säätöä ja konsolilla kaikki toimii heti laatikosta?
Konsolitkin ovat ohittaneet kulta aikansa yksinkertaisuudessaan, mutta ovat ne edelleen parhaimmillaan yksinkertaisempia kuin pc.

Enemmän minäkin olen joutunut peruspettereitä auttamaan tietokoneella pelaamiseen liityyvissä ongelmissa kuin konsolilla pelaavilla.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 353
Minusta on aivan täysin kiistämätön fakta että PS5/XS käyttäminen on helpompaa ja yksinkertaisempaa vrt Windows sellaiselle henkilölle joka ei tunne järjestelmiä etukäteen.
Kyllä, tämä on ihan tosi. Aloittelijoille konsoli on helpompi pelilaite, ja todennäköisyys törmätä ongelmiin on pienempi. Lisään kuitenkin vielä PC:n puolesta sen, että tavallinen käyttäjä kun kerran saa ajurit esim. tuttavan tai vanhemman avulla asennettua, niin sen jälkeen Windows update, näytönohjaimen ajurit yms. päivittyy nykyisin automaattisesti, eikä esim. virusturvaa enää tarvitse erikseen Windowsiin. Näiltä osin siis hyvin samanlaista kuin konsoleillakin.

Käytännössä kun saa PC:llä Windowsin ja näytönohjaimen ajurit asennettua, niin sen jälkeen aloittelijat voi pelata, eikä pelaamista estä vaikka jotku markettikoneen mukana tulevat Nortonit vinkuisi mitä tahansa. Rastia ilmoituksiin ja peliä päälle. Toki parempi jos ei osta markettikonetta, niin ei tule ylimääräistä softa-tauhkaa mukana.

Mutta, aina on PC:llä mahdollisuus että tulee softa-ristiriitoja tms, mutta per/pelattu 100 tuntia ne ongelmat on kyllä harvinaisia, mun kokemuksella. Ja mulle niitä ongelmia tulee jos jollekkin, kun on koneella miljoona eri softaa vaikuttamassa toimintaan. Peruspentti kun asentaa vain pakolliset, niin ei jotku Steamit vingu mistään, ja nuo on todella idioottivarmoja käyttää.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 353
Konsoli on helppo, sitä osaa käyttää teknisesti taitamattomatkin. Pc vaatii jo enemmän osaamista muttei sen enempää kuin vaikka auton nesteiden tarkistus ja renkaiden vaihto.
Konsoli on aloittelijoille helpompi, mutta kyllä PC:täkin voi käyttää teknisesti taitamattomatkin, tiedän lukemattomia jonne-ikäisiä ja pikkuveli oli 7 vuotias kun aloitti pelaamaan nettipelejä yötä päivää, eikä ne keskenkasvuset pääsisi servereille nöyryyttämään meitä vanhempia, jos PC olisi niin teknisesti taitoa vaativa laite. Windows 10 ei taitoa vaadi, ja nykynuoret on tosi näppäriä kun alkavat jo nuorena käytellä älylaitteita, ja sen takia n. 99% oppii nopeasti myös PC:n käytön. Silti kuten ylempänä kirjoitin, todennäköisyys törmätä ongelmiin on PC:llä isompi. Ja aivan aloittelijoille konsoli on helpompi.

Suurimmat ongelmat pc-puolella ovat modaamisessa, joka ei ole mahdollista konsoleilla (ellei ole hakattu). Myös modien selaaminen ja testaus vie aikaa. Toinen on sopivien graafisten asetusten etsiminen jos ei tyydy automaattisiin.
Miten se modaaminen on PC:llä ongelma, kun ei sitä ole mikään pakko tehdä? Tiedoksi nyt sullekkin, että suurin osa AAA-peleistä osaa laittaa ihan riittävän kohdilleen ne pelien asetukset. Enemmän nuo modit ja grafiikka-asetukset on PC:llä mahdollisuus, kuin uhka.

Noin 5-15 minuuttia itse yleensä käytän aikaa modien hakemiseen (toisella läpipeluulla aina modit), kuvanlaadun maksimointiin, terävyydet, värit yms. kohdilleen, ja headsetin ääniasetuksiin viilausta jos pelissä on jotain erikoista, ja kun nuo kerran tekee niin Nvidian ja Logitechin softat muistaa nuo lopun ikäänsä, sitten nautin seuraavat 5-200 tuntia yhden pelin parissa. Ennätys on +200h yhden singleplayerin parissa, ja pitkien pelaamisten rinnalla se säätäminen on aika vähäistä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 200
Konsoli on aloittelijoille helpompi, mutta kyllä PC:täkin voi käyttää teknisesti taitamattomatkin, tiedän lukemattomia jonne-ikäisiä ja pikkuveli oli 7 vuotias kun aloitti pelaamaan nettipelejä yötä päivää, eikä ne keskenkasvuset pääsisi servereille nöyryyttämään meitä vanhempia, jos PC olisi niin teknisesti taitoa vaativa laite. Windows 10 ei taitoa vaadi, ja nykynuoret on tosi näppäriä kun alkavat jo nuorena käytellä älylaitteita, ja sen takia n. 99% oppii nopeasti myös PC:n käytön. Silti kuten ylempänä kirjoitin, todennäköisyys törmätä ongelmiin on PC:llä isompi. Ja aivan aloittelijoille konsoli on helpompi.



Miten se modaaminen on PC:llä ongelma, kun ei sitä ole mikään pakko tehdä? Tiedoksi nyt sullekkin, että suurin osa AAA-peleistä osaa laittaa ihan riittävän kohdilleen ne pelien asetukset. Enemmän nuo modit ja grafiikka-asetukset on PC:llä mahdollisuus, kuin uhka.

Noin 5-15 minuuttia itse yleensä käytän aikaa modien hakemiseen (toisella läpipeluulla aina modit), kuvanlaadun maksimointiin, terävyydet, värit yms. kohdilleen, ja headsetin ääniasetuksiin viilausta jos pelissä on jotain erikoista, ja kun nuo kerran tekee niin Nvidian ja Logitechin softat muistaa nuo lopun ikäänsä, sitten nautin seuraavat 5-200 tuntia yhden pelin parissa. Ennätys on +200h yhden singleplayerin parissa, ja pitkien pelaamisten rinnalla se säätäminen on aika vähäistä.
Tuossa oli keskustelua miten pc-peleissä on aikaa vieviä ongelmia. Minulla ne ovat tulleet modeista ja niissä olen joutunut kahdeksanvuotiasta auttaa. Miksi ihmeessä en haluaisi käyttää yhtä pc:n vahvuutta? Beat Saberissa päivitykset rikkovat jonka takia olen poistanut automaattipäivityksen. Skyrimissä sopivan modipatteriston etsiminen vie aikaa. Lentosimuissa niiden testaamiseen on mennyt aikaa. Nuo ovat pc:n hyvä puoli mutta vaativat osaamista.

Oma lapsi pyytää välillä pc-puolella apua, pleikan puolella kaikki onnistuu. Modeja hän ei asenna itse. Itse pelaamisessa hän ei tarvitse apua, vaikein on kytkeä airlink päälle quest 2:een.

Ei nuo esimerkkini renkaan vaihdot ja nesteiden tarkistuksetkaan mitään vaikeita ole. Mitä taas tulee nykylapsiin niin vähemmän tuntuvat osaavan kuin me jotka räpläsivät vicin ja kuusnepan kanssa jo ennen kouluikää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
166
Viimeiset kolme vuotta olen ollut PS-only pelaaja, kun aiemmin pelasin enimmälti PC:llä, Nintendolla tai Xboxilla. Enimmäkseen PC:llä ei päivitykset tai säädöt ole mikään ongelma. Ainoastaan kerran yksi Windowsin päivitys rikkoi jotain niin, ettei netti toiminut. Piti osata sitten poistaa se tietty päivitys.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Mitä taas tulee nykylapsiin niin vähemmän tuntuvat osaavan kuin me jotka räpläsivät vicin ja kuusnepan kanssa jo ennen kouluikää.
Joo näin on. Itsellä on yksi tuttu yläasteen "ATK" opena ja sanonut monesti, että noin vuodesta 2012 eteenpäin yläasteelle tulevien PC -taidot on menny vuosi vuodelta alaspäin. Syykin on ihan selvä. Älyluurit ja padit. Todella monessa kodissa ei ole enää PC:tä, koska kaikki tehdään puhelimella tai padilla. Nyky lapset/nuoret ei ymmärrä Windowsista / PC:stä mitään, ennen kun koulussa joutuu koneen kanssa tekemisiin. Toki on edelleen niitä, joilta kotoa löytyy kone, mutta enimmäkseen noin.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 679
Jos tässä puhutaan jostain änärikaukalon renassa olevista mainoksista tai juoman merkistä jossain pelissä tms., niin onhan se jännä idea laittaa tavaramerkkien omistajat ja mainostajat maksamaan ajasta minkä se siinä kaukalon reunalla näkyy, eikä niin että kun kerran maksaa niin se on siellä koko pelin elinajan.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
888
Pelien 80€ listahinta storessa ja mainokset päälle. Miten tätä enää käännetään positiiviseksi asiaksi?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 353
Mitä taas tulee nykylapsiin niin vähemmän tuntuvat osaavan kuin me jotka räpläsivät vicin ja kuusnepan kanssa jo ennen kouluikää.
Joo näin on. Itsellä on yksi tuttu yläasteen "ATK" opena ja sanonut monesti, että noin vuodesta 2012 eteenpäin yläasteelle tulevien PC -taidot on menny vuosi vuodelta alaspäin. Syykin on ihan selvä. Älyluurit ja padit. Todella monessa kodissa ei ole enää PC:tä, koska kaikki tehdään puhelimella tai padilla. Nyky lapset/nuoret ei ymmärrä Windowsista / PC:stä mitään, ennen kun koulussa joutuu koneen kanssa tekemisiin.
Ja silti nämä älyluuri ja padi -jonnet ja jonnettaret osaa pelata PC:llä ja kiljuu nettipelien chäteissä kuin viimeistä päivää ;) Mutta oikeasti nuo on ihan totta, että yleiset PC-taidot ovat laskeneet nuorilla, kun ei enää tarvi käyttää nettiä yms. PC:llä vaan älyluurit + padit ovat korvanneet nuo, mutta mitä tulee pelaamiseen, niin edelleen ne halukkaat nuoret pelaajat saa sen homman PC:llä haltuun, ja se kertoo että ei se mitään rakettitiedettä ole PC:llä pelaaminen. Ei noista mitään koodareita varmaan tule, mutta harrastepelaajia ehkä ;)

Kiitos keskusteluun osallistujille, mennään seuraaviin aiheisiin.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
659
@Rehtimustalainen tuus kertomaan kuinka huolestunut pitää olla. :hmm:

Laitetaan nyt yksi lähdekin mukaan:

Änkytinkö vai mikä jäi epäselväksi viime kerralla?

Selvennetään nyt vielä yksinkertaisillekin, että surkea suuntaus tämä on mielestäni ja jälleen muistutus ettei yksikään korporaatio ole pelaajan ystävä. Pari vuotta totutellaan F2P-peleissä mainoksiin ja sitten on Red Bullin logot Master Chiefin ja Kratoksen kypärässä. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 200
Nykypäivään sijoittuvissa simuissa kuten rekkasimulaattoreissa olisi vaan parempi jos tulisi oikeita mainoksia mainostauluihin. Cyberpunkissa taas olisi outoa nähdä nykypäivän mainoksia, samoin historiaan sijoittuvissa peleissä. Urheilupelit olisi autopelien ohella paras kohde.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Nykypäivään sijoittuvissa simuissa kuten rekkasimulaattoreissa olisi vaan parempi jos tulisi oikeita mainoksia mainostauluihin. Cyberpunkissa taas olisi outoa nähdä nykypäivän mainoksia, samoin historiaan sijoittuvissa peleissä. Urheilupelit olisi autopelien ohella paras kohde.
Ei kai näiden "mainos alustojen" luonti vaikuta mihinkään. Mainokset ovat jo nyt tätä päivää ihan maksullisissa peleissäkin.

1650522960419.png
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
Minua kyllä häiritsee jos pelaan Änäriä tai Fifaa ja kaukaloihin tulee jotain Hesen tai DNA:n mainoksia.

Toki tämä on tulevaisuutta (tai jo nykyisyyttä) ihan oikeassa maailmassakin, Suomessakin on yksi firma joka toteuttaa markkina-alueelle kohdennettuja mainoksia urheilujengeille siten että esim. kaukalon laidalla näkyy mainokset sen mukaan missä lähetystä katsotaan.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 679
Ja joku nykyisin kaukalossa olevat Gulf, Betway, tai Budweiser, tai joku Raiffeisen Bank (kyrillisillä kirjaimilla) ei haittaa? En tiedä edes onko peleissä, mutta lähetyksistä muistan nähneeni. Ehkä tuota voisi jatkojalostaa ja näyttää personoituja mainoksia. Jos Heset ärsyttää niin niitä ei sille käyttäjälle kannata näyttää. :D :hmm: :facepalm:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
Ja joku nykyisin kaukalossa olevat Gulf, Betway, tai Budweiser, tai joku Raiffeisen Bank (kyrillisillä kirjaimilla) ei haittaa? En tiedä edes onko peleissä, mutta lähetyksistä muistan nähneeni. Ehkä tuota voisi jatkojalostaa ja näyttää personoituja mainoksia. Jos Heset ärsyttää niin niitä ei sille käyttäjälle kannata näyttää. :D :hmm: :facepalm:
Ei, ainakin nuo 3 ensimmäistä ovat autenttisia mainoksia jotka "kuuluvat" tapahtumaan. Änärissä nyt ei juuri muutenkaan ole mainoksia laidoissa, jäässä tai paidoissa, futiksessa ei juurikaan niitä noteraa. Joku Tokmannin mainos voisi vähän "särähtää".
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 200
Ja joku nykyisin kaukalossa olevat Gulf, Betway, tai Budweiser, tai joku Raiffeisen Bank (kyrillisillä kirjaimilla) ei haittaa? En tiedä edes onko peleissä, mutta lähetyksistä muistan nähneeni. Ehkä tuota voisi jatkojalostaa ja näyttää personoituja mainoksia. Jos Heset ärsyttää niin niitä ei sille käyttäjälle kannata näyttää. :D :hmm: :facepalm:
Ymmärsin että jossain amerikan NHL-sarjassa lokalisoitu Prisman mainos häiritsisi. Kyllä tuo kieltämättä ATS:ssa kanssa häiritsisi jos siellä suomenkielisiä mainoksia näkyisi. Kun jo radion viritän sellaiseksi että siellä kuuluu ne asemat jotka paikan päällä kuuluvat. ETS:ssä ranskassa tuli ranskalainen nettiradio josta en mitään ymmärtänyt :rofl: Loi tunnelmaa kuitenkin.

Minua ei varmaan Gran Turismon tai Forzan tapaisissa peleissä suomalaiset mainokset häiritsisi mutta ymmärrän kyllä että monia häiritsisi. Mainosten tulisi sopia pelimaailmaan, ehkä monikansalliset mainokset kuten netflix ja amazon olisivat parhaat.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
”Switch led both time periods in unit sales.”
Joo korjasin, lukihäriö tuli itselleni.

Mutta aika kovaa settiä joka tapauksessa, voiko sittenkin olla niin että Series S oli se ratkaiseva tekijä tässä genissä, antaa monelle helpon ja halvan tavan hypätä uudemman genin kyytiin ja samalla kasvattavat GamePassin tilauslukuja.

Olen hämmentynyt, ihan kuin Microsoft olisi tiennyt paremmin mitä ovat tekemässä kuin tämä foorumi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 014
Joo korjasin, lukihäriö tuli itselleni.

Mutta aika kovaa settiä joka tapauksessa, voiko sittenkin olla niin että Series S oli se ratkaiseva tekijä tässä genissä, antaa monelle helpon ja halvan tavan hypätä uudemman genin kyytiin ja samalla kasvattavat GamePassin tilauslukuja.

Olen hämmentynyt, ihan kuin Microsoft olisi tiennyt paremmin mitä ovat tekemässä kuin tämä foorumi.
Ainakin sen series S:n olemassaolo mahdollisti MS:lle strategian nopean muutoksen. Vaikea kuvitella että ilman koronaa olisivat S konsolia painottaneet siinä määrin mitä nyt ovat tehneet. Sonyllä ei taas ole menetelmää nostaa tuotantomääriä piiriä pienentämällä samalla tapaa.

Jännä nähdä että meneekö sonykin seuraavassa sukupolvessa kahden piirin strategialla, sekä hylkääkö MS tehokonsolit turhina, kun ei konsolin flopseilla ole näköjään merkitystä taviksille ja gamepassillahan se raha tehdään.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 350
Ainakin sen series S:n olemassaolo mahdollisti MS:lle strategian nopean muutoksen. Vaikea kuvitella että ilman koronaa olisivat S konsolia painottaneet siinä määrin mitä nyt ovat tehneet. Sonyllä ei taas ole menetelmää nostaa tuotantomääriä piiriä pienentämällä samalla tapaa.

Jännä nähdä että meneekö sonykin seuraavassa sukupolvessa kahden piirin strategialla, sekä hylkääkö MS tehokonsolit turhina, kun ei konsolin flopseilla ole näköjään merkitystä taviksille ja gamepassillahan se raha tehdään.
Mielenkiintoista tosiaan, toki en usko että Sony tai MS vaihtaa strategiaa kovin nopeasti lennosta, veikkaanpa että ainakin MS:llä ollaan havahduttu siihen Nintendon todistamaan teoriaan ettei peruspetteri sittenkään välitä hirveästi näistä 4K120fpsraytracing jne ominaisuuksista vaan on myös paljon muita asioita jotka ratkaisee. Joo, exclut tietysti isossa roolissa mutta kyllä uskallan väittää että GamePass on nyt se asia joka saa Xboxit lähtemään hyllystä nopeampaan tahtiin, eihän Mikkiksellä ole vielä edes juuri näyttää mitään AAA-pelejä Boksille ennenkuin alkaa nämä isot hankinnat jauhamaan julkaisuja pihalle.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 501
Onhan tuo mikkiksen kahden konsolin taktiikka gamepassilla höystettynä, ihan poskettoman hyvä taktiikka. Toki on siellä kyllä kovia ostoja tehty pelifirmojen puolella, mikä myös auttaa myynneissä. Monelle se seriesS kuukausimaksulla passin kanssa on lyömätön yhdistelmä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 268
Viestejä
4 305 189
Jäsenet
71 805
Uusin jäsen
Mölis

Hinta.fi

Ylös Bottom