PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaisi, eli mitä pelintekijät alkaa käsitellä kovalevyn kautta niin nopeasti, että ei 5 gb/s -sijaan joku 2 gb/s -levy riittäisi?
Kuulostaa ehkä tyhmältä vastaukselta, mutta konkreettisesti se tarkoittaisi sitä että olisi olemassa peliskenaario jossa levyltä vaaditaan 5GB/s nopeutta ja 2GB/s nopeus aiheuttaisi puuttuvia assetteja tai jotain muuta artifaktaa ruudulla johtuen siitä että datan siirto ei ollut tarpeeksi nopeaa. Se mitä ne tilanteet on jää nähtäväksi. Onko esimerkiksi sellainen tilanne relevantti että 60fps pelissä seuraavalle framelle halutaan muistista puuttuvaa assettia. Jos budjettina on vaikka 1ms tuolle lataukselle niin 5GB/s nopeudella tavaraa saadaan framelle 5GB * 1024 * 1s / 0,001s = 5,12MB. Saman verran dataa saadaan 2GB/s levyllä vasta kolmen framen päästä. Miten tuo kolmen framen uupelo näkyy käyttäjälle? Ehkä välkkymisenä? Emme tiedä.

Fakta on että engineiden asset streamaus subsysteemit ovat murroksen alla parhaillaan.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Aivan loistavan imelä biisi, tuli naurettua. Lopussa myös minijääkaappi. :D Hyvin oli kieliposkessa tehty.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Vähän jopa yllättävää että tollane huumoribiisimainos tuli :D mutta hei, onnistunut mainos ainakin minulle kun sai minut katsomaan tuo kokonaan, jos olisi ollut perus video nii olisi jäänyt katsomatta.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Olen hankkimassa Xbox Series X konsolin lähinnä koska nämä pelit: The Ascent, RDR2, Resident Evil 2 Remake, Mortal Kombat 11. PS5 saatavuus on huono, etenkin kun haluan uuden digitaalisen version. Sellaista ei vielä ole.

Valitettavasti myös XSX on vaikea saada. Game Pass tilaus kiinnostaa koska pääsisin sitten kokeilemaan muutamaa muutakin peliä, kuten Forza Horizon 5 vaikka en ajopelejä juurikaan ole pelannut. Vaikuttaa että tällä hetkellä on vain yksi fiksu vaihtoehto ja se on uusin Xbox konsoli?

Game Pass tilaus on vain 13 € / kuussa. Kuulin että siellä olisi jo mm. SW Jedi Fallen Order.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
Kyllä itsestä tuntuu että varsinkin 3rd person pelit on konsolilla parempia pelata ja pelit joissa ollaan 3rd person ja liikutaan välillä autolla tai esim. ratsain.
Jos saa kysyä, niin miksi ne on parempia konsolilla? PC:llehän saa ohjaimen kytkettyä halutessaan, ja voi käyttää vaikka ajaessa ohjainta ja ampuessa hiirtä, tai pelkästään ohjainta jos haluaa. Itse pelailen ajopelejä ohjaimella, muut pelit hiirellä ja näppäimistöllä. Ohjaimen rajallisuus tulee ampumisessa vastaan, ei vaan koskaan pärjää räiskinnässä hiirelle. Mukavahan se on Codin Warzonessa kyykyttää konsolien ohjainpelaajia, kun monella kestää vuosi kääntyä 90 astetta ;) Mutta on siellä toki osaaviakin ohjainpelaajia, ja kai se aim assit vähän auttaa. Nopeat käännökset ja tarkkuus jollain kiikarikiväärillä silti aivan ylivoimaista hiirellä. Ei tarvi tinkiä joko käännöksen nopeudessa tai pienessä tarkkuudessa.

Odotan myös RDR2 6 fps patchia, ei huvita alkaa tietokoneella pelaamaan sitä.
RDR2 PC:n ultra high grafiikat on kyllä hemmetin hienot, ja tuolta löytyy ''photorealistisia'' modeja jolla saa vielä entistä hienommat. PS4 Pro:lla tuota olen katsellut kaverilla, ja on siellä jopa pro-versioissa jouduttu karsimaan grafiikka-asetuksissa joka näkyy kuvanlaadussa. Mutta kai ne RDR2 meinaa PS5 ja Series X tuoda PC-tason grafiikat? Jos Rockstar jaksaa päivittää. Oli ne ainakin Nvidian näytönohjaimille tuoneet DLSS:n jolla TAA:n tuomaa kuvan sumeutta saatiin pois, ja FPS nousi samalla. Ehkä se Rockstar jaksaa vielä next gen -konsoleille tuoda myös 60fps ja ulta high -grafiikat.

Mieluummin sitä pehmeältä sohvalta pelailee isolta ruudulta jotain hidastempoisempaa peliä kuin kovalta penkiltä nenä kiinni monitorissa.
Eikö sohva ja televisio ole yhteensopivia PC:n kanssa? Aika jännä kyllä. Vaatii varmaan jonkun Windowsin olohuone-editionin. Voisin vaikka vannoa että olen monet vuodet pelannut mukavalla sohvalla ja telkkarilla, ja käytössä oli PC. Kai se oli unta. Kun FPS:kin oli reilusti yli 60 jokaikisessä pelissä, eikä tarvinut odotella patcheja.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Jos saa kysyä, niin miksi ne on parempia konsolilla? PC:llehän saa ohjaimen kytkettyä halutessaan, ja voi käyttää vaikka ajaessa ohjainta ja ampuessa hiirtä, tai pelkästään ohjainta jos haluaa. Itse pelailen ajopelejä ohjaimella, muut pelit hiirellä ja näppäimistöllä. Ohjaimen rajallisuus tulee ampumisessa vastaan, ei vaan koskaan pärjää räiskinnässä hiirelle. Mukavahan se on Codin Warzonessa kyykyttää konsolien ohjainpelaajia, kun monella kestää vuosi kääntyä 90 astetta ;) Mutta on siellä toki osaaviakin ohjainpelaajia, ja kai se aim assit vähän auttaa. Nopeat käännökset ja tarkkuus jollain kiikarikiväärillä silti aivan ylivoimaista hiirellä. Ei tarvi tinkiä joko käännöksen nopeudessa tai pienessä tarkkuudessa.



RDR2 PC:n ultra high grafiikat on kyllä hemmetin hienot, ja tuolta löytyy ''photorealistisia'' modeja jolla saa vielä entistä hienommat. PS4 Pro:lla tuota olen katsellut kaverilla, ja on siellä jopa pro-versioissa jouduttu karsimaan grafiikka-asetuksissa joka näkyy kuvanlaadussa. Mutta kai ne RDR2 meinaa PS5 ja Series X tuoda PC-tason grafiikat? Jos Rockstar jaksaa päivittää. Oli ne ainakin Nvidian näytönohjaimille tuoneet DLSS:n jolla TAA:n tuomaa kuvan sumeutta saatiin pois, ja FPS nousi samalla. Ehkä se Rockstar jaksaa vielä next gen -konsoleille tuoda myös 60fps ja ulta high -grafiikat.



Eikö sohva ja televisio ole yhteensopivia PC:n kanssa? Aika jännä kyllä. Vaatii varmaan jonkun Windowsin olohuone-editionin. Voisin vaikka vannoa että olen monet vuodet pelannut mukavalla sohvalla ja telkkarilla, ja käytössä oli PC. Kai se oli unta. Kun FPS:kin oli reilusti yli 60 jokaikisessä pelissä, eikä tarvinut odotella patcheja.
Saahan sitä kysyä. Tiedän että pc:llä voi pelata ohjaimella, vaikken joka kerta jaksa sitä kirjoittaa erikseen. En oikein hoksaa mitä hauskaa on cross playssa kyykyttää porukkaa jotka pelaa hankalammilla välineillä. Varmaan kyseiset konsolipelaajat on niitä hölmöimpiä, jotka ei tajua kytkeä cross playta pois päältä. Se nyt vaan omassa setupissa maistuu 3rd person ohjaimella konsolilta paremmalta sohvalta ja isommasta näytöstä. Esim. joku LoU2 ei olisi todellakaan jaksanut mistään toimistopöydältä ja jakkaralta pelailla.

Ja meillä PC on työhuoneessa ja konsoli olohuoneessa, eikä sen liikuttelu ole todellinen vaihtoehto.

Btw. en saanur Epiciltä saadussa GTA 5:ssa mitenkään DS5:sta toimimaan. Googlettelin ja katsoin Youtube-videoita, mutta kun ei alkanut onnistumaan niin annoin olla.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Eikö sohva ja televisio ole yhteensopivia PC:n kanssa? Aika jännä kyllä. Vaatii varmaan jonkun Windowsin olohuone-editionin. Voisin vaikka vannoa että olen monet vuodet pelannut mukavalla sohvalla ja telkkarilla, ja käytössä oli PC. Kai se oli unta. Kun FPS:kin oli reilusti yli 60 jokaikisessä pelissä, eikä tarvinut odotella patcheja.
Ei se käyttiksestä kiinni ole vaan käytöstä. Ei nappaa tehdä töitä sohvalta taikka pelata simuja olohuoneessa. Lisäksi pelaaminen tyssäisi kun muut katsoo netflixiä. Iso tv ei ole ergonominen työpöytäkäytössä, toi 43" monitori on siihen passeli.

Tarpeeksi isoon työhuoneeseen saisi varmaan sohvan taakse ja pelituolin saisi pois edestä sohvailua varten aina tarpeen mukaan. Minulla vaan huone ei ole tarpeeksi iso. Makkarissakin pelataan sängyltä, olkkarissa on sitten isoin tv ja konsoli.

En kyllä kaipaa pelatessa sohvaa, kunnon tuoli on parempi. Filmien katseluun sitten sohva. Tietty jos rahaa on niin mikään ei estä ottamasta peli/media pc:tä muuallekin kuin työhuoneeseen. Tarvittaessa konsoli voi olla rinnalla jos haluaa sen pelit.

PC on itselle must mutta on tilaa tärkeämpää saada oma rauha sillä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 618
Ei se käyttiksestä kiinni ole vaan käytöstä. Ei nappaa tehdä töitä sohvalta taikka pelata simuja olohuoneessa. Lisäksi pelaaminen tyssäisi kun muut katsoo netflixiä. Iso tv ei ole ergonominen työpöytäkäytössä, toi 43" monitori on siihen passeli.

Tarpeeksi isoon työhuoneeseen saisi varmaan sohvan taakse ja pelituolin saisi pois edestä sohvailua varten aina tarpeen mukaan. Minulla vaan huone ei ole tarpeeksi iso. Makkarissakin pelataan sängyltä, olkkarissa on sitten isoin tv ja konsoli.

En kyllä kaipaa pelatessa sohvaa, kunnon tuoli on parempi. Filmien katseluun sitten sohva. Tietty jos rahaa on niin mikään ei estä ottamasta peli/media pc:tä muuallekin kuin työhuoneeseen. Tarvittaessa konsoli voi olla rinnalla jos haluaa sen pelit.

PC on itselle must mutta on tilaa tärkeämpää saada oma rauha sillä.
Vetää vaan hdmi ja usb (tai thunderbolt jos vaan tietokone tukee) kaapelit (kuituextendereillä) työhuoneesta olkkariin ja ei tarvitse siirrellä konetta ympäriinsä. Homma maksaa vähemmän kuin mitä se konsoli ja pari iltapäivää menee mukavissa merkeissä rakenteita poraillessa. Tietty jos ei porakone pysy kädessä niin kyllä se konsoli paskoilla graffoilla ja ruudunpäivitysnopeudella on se parempi valinta.

Pleikan taas voi ostaa jo ihan niiden pelien takia.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Vetää vaan hdmi ja usb (tai thunderbolt jos vaan tietokone tukee) kaapelit (kuituextendereillä) työhuoneesta olkkariin ja ei tarvitse siirrellä konetta ympäriinsä. Homma maksaa vähemmän kuin mitä se konsoli ja pari iltapäivää menee mukavissa merkeissä rakenteita poraillessa. Tietty jos ei porakone pysy kädessä niin kyllä se konsoli paskoilla graffoilla ja ruudunpäivitysnopeudella on se parempi valinta.

Pleikan taas voi ostaa jo ihan niiden pelien takia.
Ei tuossa edes tarvitsisi porailla, yhdessä kämpässä minulla olikin noin. Mutta kuten tuossa tuli niin pleikka on jo siellä entuudestaan enkä itse näe lisäarvoa sillä että pelaisin PC-pelejä sohvalta. Silloin kun olkkari on vapaana niin käytän mielelläni sen pleikkaripelien pelaamisen tai netflixin katsomiseen. Enkä pidä noista johdoista.

Minulla vanha PS4 Pro jolla RDR2 niin en voi sanoa grafiikoita huonoiksi. Hyvä PC ja PS5 löytyvät eri huoneista myös. Samaan hintaan valitsisin kyllä PC-version tuosta, mutta kun tuli PS Nowssa ilmaisena. PC-versioon kun saa jonkinasteisen VR-tuenkin tuohon. Tosiaan PS4 ohjaimen saa molempiin kiinni, PS5-ohjainta en ole vielä kokeillut. Yleisesti ottaen otan pelin yleensä PC:lle jos saa molemmille ellei sitten muut perheessä halua pelata sitä kanssa. Silloin konsolille jotteivat varaa PC:tä minulta pelatessaan sitä :cool:

PC:llä pelien modaus on sellainen asia joka on ehdoton etu. Grafiikan suhteen ei minusta ole nykyään niin suurta eroa, RDR2 on jo Prolla niin hyvän näköinen. Saati sitten PS5:n pelit. Jopa PS5 tai uusi XBox tulevat paljon halvemmaksi kuin peli-PC, varsinkin nykyisillä näyttishinnoilla. Joten en ihmettele jos joku valitsee vaikka hyötyläppärin ja XBoxin peli-PC:n tilaan. Sohva-argumenttia siinä en vain näe kummoisena. Silloin jos useampi pelaa samalta näytöltä (Mortal Kombat, Minecraft) niin sohvapelaaminen on hauskempaa. Fortniteakin pelaan ennemmin tuolilta pöydän ääressä.

Toki ihmiset ovat erilaisia ja tuo PC:n pelaaminen sohvalla tuo lisäarvoa. Tuo @Rehtimustalainen kommentti "kovalta penkiltä nenä kiinni monitorissa" kertoo vaan ettei ole panostanut monitoriin taikka pöytään/tuoliin. Ehkä kyseessä jopa peliläppäri keittiönpöydällä? Minulla toimistotuoli ja säädettävä pöytä isolla näytöllä. 48" isompaa en kyllä ottaisi tietokoneelle taikka pitäisi mennä kaummas töitä tehdessäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Johdot vaan seinien sisään siisteillä rasioilla ja ei tarvitse niistä enää ahdistua. Joka tapauksessa heittosi siitä että "Ei nappaa tehdä töitä sohvalta" on ihan älytön, eikä kukaan ole moista sinulle yrittänyt ehdottaakkaan.

Tässä nyt yks vähän tökerö esimerkiksi, parempiakin löytyy.
WPD-HD-U3C-AW__55327.1617634379.jpg
Toi heitto nyt oli siihen skenaarioon jossa pitäisi valita jompikumpi. Sinulla ilmeisesti hyvin järjestetty ja olet nähnyt tuon tarpeelliseksi.

Itse asun vuokra-asunnossa joten seinien sisään johtoja ei saa, pinta-asennukseen tulisi tyytyä. En kyllä usko että tulisi käytettyä vaikka tuollainen olisi valmiina syistä jotka aiemmin kerroin. Pojan makkariin tekisin kyllä asennuksia jos saisi, väärällä seinälle verkko- ja tv-pistokkeet.

Tietty jos ei porakone pysy kädessä niin kyllä se konsoli paskoilla graffoilla ja ruudunpäivitysnopeudella on se parempi valinta.
Ei tuokaan kovin asiallinen heitto ole. Porakone kyllä pysyy kädessä mutta jotkut tykkäävät pelata pelejä muutoin kun sinun tavallasi. Enkä todellakaan pidä konsolin grafiikkoja paskoina, ruudunpäivityksessäkään en ole huomannut eroja. Tomb Raidereita ja CoD:a olen pelannut molemmilla. Hiiri+näppis kombo tuntuu joissakin paljon paremmalta, mutta ilmeisesti joissain konsolipeleissä sekin onnistuu.

Itse suosin PC:tä mutta ei tee vaikeuksia ymmärtää että joku arvostaa konsolia enemmän. Tiedän että sinulla on hyvät syyt vetää johdot ja pelata sohvalta, mutta en ymmärrä henkilökohtaisesti miksi se on argumentti puoleen tai toiseen poislukien tuo mainitsemani ryhmäpelaaminen. PC-valinnan kyllä ymmärrän. Johdot on kuitenkin parempi valinta kuin tietokone olkkarissa jos on perheellinen, silloinhan voi pelata tietokonehuoneessa jos olohuone on varattuna. Lähinnä tulee mieleen kuitenkin kannattaisiko tietokonehuoneeseen panostaa enemmän. Kysymys lienee kuitenkin makuasioista, mutta sitähän tämä koko ketju on.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 618
Itse asun vuokra-asunnossa joten seinien sisään johtoja ei saa, pinta-asennukseen tulisi tyytyä.
Vuokranantajalle vaan viestiä, että mitäs jos päivittäisit kämpän infran tälle vuosituhannelle.

Mutta joo, pitää myöntää että ei ole helppoa jos pitää lupia kysellä kaikkeen pikkuvirittelyyn. :lonely:
Sitä välillä unohtaa että kaikilla ei aina ole samat mahdollisuudet viritellä asioita kuntoon kuin mitä itsellä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Vuokranantajalle vaan viestiä, että mitäs jos päivittäisit kämpän infran tälle vuosituhannelle.

Mutta joo, pitää myöntää että ei ole helppoa jos pitää lupia kysellä kaikkeen pikkuvirittelyyn. :lonely:
Sitä välillä unohtaa että kaikilla ei aina ole samat mahdollisuudet viritellä asioita kuntoon kuin mitä itsellä.
Juuri laittoivat lapun tarkistuksesta kun kaksi vuotta rakentamisesta tulee täyteen. Olisihan se helpompi omassa kiinteistössä viritellä asioita, vaikka omassakin kerrostaloasunnossa olisi lienee esteitä. Onneksi sentään joka huoneessa on kaksi verkkopistoketta ja sai halvan gigasen netin niin sen suhteen helpompaa kuin monessa vanhassa kämpässä. Okt olisi tietty näiden suhteen paras, saisi juuri mieleiseksi muokattua seinien siirtoa myöten. Vimeaikoina on tullut katsottua muutama remppaohjelma ja puolivakavissani harkitsen rempattavan okt:n ostoa.

Nyt meni kuitenkin OT:ksi turhan paljon niin ei jatketa tästä (ainakaan tässä ketjussa).
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 618
Onneksi sentään joka huoneessa on kaksi verkkopistoketta
Tuli muuten mieleen, että jos noiden verkkopistokkeiden reitityksen voi itse viritellä sähkökaapin sisällä, niin cat6e kaapelien yli saa helposti hdmi2.0:n täydellä kaistalla sopivalla extenderillä. Ihan vaan jos jotakuta muuta kiinnostaa.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 314
En oikein hoksaa mitä hauskaa on cross playssa kyykyttää porukkaa jotka pelaa hankalammilla välineillä. Varmaan kyseiset konsolipelaajat on niitä hölmöimpiä, jotka ei tajua kytkeä cross playta pois päältä.
Niin ei tuossa sinänsä mitään hauskaa olekkaan. Ja en edes Warzonessa tappaessa tiedä, oliko uhri konsoli vai PC-pelaaja, mutta hitaammista käännöksistä voi joskus vain olettaa, että taisi olla konsoliräiskijä, ja oman squadin pelaajista näkee onko konsoli vai PC. Warzonen aulassa näkyy lobbyssa pelaajien alusta, ja kyllähän tuolla on hemmetisti konsolipelaajia PC-pelaajien seassa. Mutta kyllä, konsolipelaajien ehkä kannattaisi crossplay kytkeä pois, niin olisivat samalla viivalla, eikä tarvi ihmetellä kun hiiri-pelaaja voi silmänräpäyksessä vastata tuleen vaikka 180 -asteen käännöksestä, tai ampua tarkasti tähtäimestä, etäisyydestä ja liikkeestä riippumatta.

Ja meillä PC on työhuoneessa ja konsoli olohuoneessa, eikä sen liikuttelu ole todellinen vaihtoehto.
Jees, ne omat setupit ja järjestelyt tietenkin vaikuttaa mikä on paras kenellekkin, joten ymmärrän tämän!

Ei se käyttiksestä kiinni ole vaan käytöstä. Ei nappaa tehdä töitä sohvalta taikka pelata simuja olohuoneessa. Lisäksi pelaaminen tyssäisi kun muut katsoo netflixiä. Iso tv ei ole ergonominen työpöytäkäytössä, toi 43" monitori on siihen passeli.
Tai vielä tarkemmin se on käyttäjän käytöstä ja olosuhteista kiinni. Eli miten käyttäjä on käyttönsä järjestänyt, onko PC:n paikka liian kaukana telkkarista jne.

Itse suosin PC:tä mutta ei tee vaikeuksia ymmärtää että joku arvostaa konsolia enemmän.
Joo ihan totta. Eikä minuakaan häiritse vaikka moni pelaa konsolilla, mutta hieman häiritsee jos perustellaan ''PC = ei sohvaa ja telkkaria'' (case Rehtimustalainen), kun tuo on todellisuudessa järjestelykysymys, eikä mikään miinus itse PC-puolelle.

Objektiivisesti katsottuna konsolien edut on ainoastaan yksinoikeuspelit ja konsolin halvempi hinta vs PC (hintaero ei oikeasti ole niin iso kuin moni luulee), kaikki muu konsolien paremmuus on subjektiivista ja käyttäjien omia päänsisäisiä perusteluita, jotka on toki täysin hyväksyttyjä, mutta aina kyseenalaistettavissa faktoilla. Aika tyhmää tässä ketjussa on edes jankata, sen myönnän, mutta kai foorumille vielä tekstiä mahtuu ;) Edit: Pari muokkausta.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 177
Varsinkin nyt tämän uuden gen:in myötä, on ihan järjellä perusteltavissa konsolin hankkiminen.
Ensimmäisenä tietenkin hinta, 500€ konsolista joka kykenee aika paljonkin kalliimman pc:een suorituskykyyn, on aika vähän.
Toisena helppokäyttöisyys ja kohtalaisen pieni tilantarve, eikä konsolien hiljaisuuttakaan kannata väheksyä.
Pc:eellä ylivoimaisena etuna on tietenkin suorituskyky, joka on aina monen monta askelta edellä konsoleita.
Mutta pelaajana minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin paljon mahdollisuuksia toteuttaa rakasta harrastusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
Varsinkin nyt tämän uuden gen:in myötä, on ihan järjellä perusteltavissa konsolin hankkiminen.
Ensimmäisenä tietenkin hinta, 500€ konsolista joka kykenee aika paljonkin kalliimman pc:een suorituskykyyn, on aika vähän.
Toisena helppokäyttöisyys ja kohtalaisen pieni tilantarve, eikä konsolien hiljaisuuttakaan kannata väheksyä.
Pc:eellä ylivoimaisena etuna on tietenkin suorituskyky, joka on aina monen monta askelta edellä konsoleita.
Mutta pelaajana minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin paljon mahdollisuuksia toteuttaa rakasta harrastusta.
Ainahan konsolin hankkiminen on ollut järjellä perusteltua yksinoikeuksien vuoksi. Puhtaasti tehojen ja monipuolisuuden nimissä pc on edelleen ylivertainen vaikkakin hintalappu on noussut komponenttien heikon saatavuuden takia. Niin AMD kuin nvidia toivat uudet GPU mallistot varsin kovalla hinta/tehotasolla jos niitä vain saisi siihen hintaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Ainahan konsolin hankkiminen on ollut järjellä perusteltua yksinoikeuksien vuoksi. Puhtaasti tehojen ja monipuolisuuden nimissä pc on edelleen ylivertainen vaikkakin hintalappu on noussut komponenttien heikon saatavuuden takia. Niin AMD kuin nvidia toivat uudet GPU mallistot varsin kovalla hinta/tehotasolla jos niitä vain saisi siihen hintaan.
PC:n yksinoikeudet vaan vetävät ainakin minulla pidemmän korren. Grafiikka ei ole niin tärkeää.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 177
Ainahan konsolin hankkiminen on ollut järjellä perusteltua yksinoikeuksien vuoksi. Puhtaasti tehojen ja monipuolisuuden nimissä pc on edelleen ylivertainen vaikkakin hintalappu on noussut komponenttien heikon saatavuuden takia. Niin AMD kuin nvidia toivat uudet GPU mallistot varsin kovalla hinta/tehotasolla jos niitä vain saisi siihen hintaan.
Ylivertainen kyllä, mutta niinkuin monessa muussakin asiassa rahalla saa.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616

5 vuotta kehityksessä ja 1 vuosi lykkäystä ja siltikään peliä ei saada ulos kokonaisena pakettina.

"the extra time will let us finish the critical work necessary to deliver the most ambitious Halo game ever at the quality we know our fans expect" näin luvattiin viime vuonna viivästyskirjeessä. Onko tämä nyt sitä mitä fanit halusivat vai haiseeko tässä hieman sama palaneen käry mikä Cyberpunkin yhteydessä nousi?

Vai onko tämä nyt sitä mitä voimme tulevaisuudessa Game Passin julkaisuista odottaa? Meinaan kun peleistä ei tarvitse maksaa enää täyden hintalapun hintaa niin on hyväksyttävämpää julkaista pelit sitten keskeneräisinä joita sitten patchaillaan muutaman kuukauden välein. Tällä tapaa myös saadaan maksimoitua ihmisten kiinnittäminen palveluun useammaksi kuukaudeksi kerralla.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 177
Onhan tuo nyt ihan paskaa, ite odotan peliä just tuon kahdestaan pelattavan campiksen takia. En todellakaan lataa peliä, ennen kuin tuo mahdollisuus pelissä on.
aikaa ja rahaa on kyllä ollut riittävästi, onneksi FH5 joka ilmestyy aikaisemmin näyttää mallia millainen on julkaisussa valmis peli.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Fanipojat kääntää tuon niin että on hyvä että saadaan peli jota koko ajan parannellaan. Ollaan kauan sitten unohdettu että pelit oli ennen julkaisussa laadukkaita kokonaisuuksia.
En ota tuohon peliin kantaan mutta minusta Early Access on hyvä tapa. Toki se kannattaa mainita erikseen.

Tuntemattomissa voi olla riskiä että ne jäävät kesken, Eagle Dynamics on hoitanut ne hyvin. PC:llä noita on enemmänkn.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113

Monta vuotaa ollut kehityksessä mutta peliä ei saatu ulos ollenkaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238

Monta vuotaa ollut kehityksessä mutta peliä ei saatu ulos ollenkaan.
Eri asia koska ei ollut Game Passissa eikä sitä olisi voinut edes kokeilla edullisella kk-maksulla.

Pitääkö muuten paikkansa että peli kuopattiin koska se ei ollut tarinapohjainen putkijuoksu?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Eri asia koska ei ollut Game Passissa eikä sitä olisi voinut edes kokeilla edullisella kk-maksulla.

Pitääkö muuten paikkansa että peli kuopattiin koska se ei ollut tarinapohjainen putkijuoksu?
Vähän haiskahtaa rahoituskusetukselta. Joku Ubisoftilta lähtenyt game designer liidaa studiota jolla ei kokemusta pelinkehittämisestä. 2016 saatu vapourware award eikä yhtään gameplay videota ja lopulta leadin exitti pelibisneksestä.

Harmi kun ei ole omalle radarille osunut tämä peli kun nautin yleensä seurata kusettajastudioiden menoa kuten suomalainen Reset The Game, Nightdive Studiosin toilailut ja Chris Robertsin mikä vaan projekti.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616

Monta vuotaa ollut kehityksessä mutta peliä ei saatu ulos ollenkaan.
Tää on harmi kun peli näytti niin hyvältä konseptinsa puolesta. Toivottavasti toiselle Ubisoftin pelille Beyond Good & Evil 2:lle ei käy samalla tapaa, kun ei siitäkään ole muutamaan vuoteen kuulunut mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Wild oli 7 vuotta kehityksessä eikä nähty siitä mitään vuosiin. Eiköhän sama lopputulema ole tiedossa tuolle Ancelin toisellekin perintöprojektille.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106


Xbox One: 1080p / 30FPS
Xbox One X: 2160p / 30FPS
Xbox Series S: 1620p / 60FPS or 1080p / 120FPS
Xbox Series X: 2160p / 60FPS or 1440p / 120FPS
Playstation 4: 1080p / 30FPS
Playstation 4 Pro: 1440p / 30FPS
Playstation 5: 1440p / 60FPS

- The results of the resolutions in the areas tested have given the same official results offered by Double Fine, but I do not rule out that there could be dynamic resolution.
- There is no native version for PS5. It runs the PS4 Pro version with the framerate unlocked at 60FPS.
- The VRR is exclusive to Xbox Series S/X and PC.
- HDR is exclusive to Xbox Series S/X.
- Loading times are better optimized on Xbox consoles of both generations.
- The graphic settings are very similar on all platforms. On PC, it stands out a better anisotropic filtering and the drawing distance in the ambient occlusion and some shadows.
- Xbox One X and PS4 Pro should have offered a 60FPS mode, although it is a perfectly enjoyable game at 30FPS.
- There are more frequent FPS drops on PS4 / PS4 Pro when changing zones. During cutscenes, all oldgen versions suffer some drops.
Keskiiviikkona sitten Series X-versio Game Passista testiin. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Aika tuhnut fiilikset kyllä jää psychonautsin videoista kun on pelannut ratchetit ja astrobotin. Ehkä tuo juju on jossain muualla kun tuotanto on vähän ala-arvoista teknisesti.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Kolmessa ketjussa mainostanut tuota peliä.
Ärsyttääkö?

Aika tuhnut fiilikset kyllä jää psychonautsin videoista kun on pelannut ratchetit ja astrobotin. Ehkä tuo juju on jossain muualla kun tuotanto on vähän ala-arvoista teknisesti.
Jep. Ratchetin metacritic ylväs 88p kun Psychonauts 2:akkosella metacritic tuhnu 87p. M$ perintei$e$ti tainnut mak$aa arvo$t€£ut, mutta rahat loppuneet kesken. ;)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 291
Ärsyttääkö?


Jep. Ratchetin metacritic ylväs 88p kun Psychonauts 2:akkosella metacritic tuhnu 87p. M$ perintei$e$ti tainnut mak$aa arvo$t€£ut, mutta rahat loppuneet kesken. ;)
tarkoitettiin varmaan, että ei näytä kummoiselta. Itselle kyl kans tuntematon pelisarja, mut pitäähä tuota kokeilla, ku noin hyvin otettu vastaan ja gamepassilla ei mitää ylimääräistä maksa :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
tarkoitettiin varmaan, että ei näytä kummoiselta. Itselle kyl kans tuntematon pelisarja, mut pitäähä tuota kokeilla, ku noin hyvin otettu vastaan ja gamepassilla ei mitää ylimääräistä maksa :)
Niin, juuri kuten kirjoitin neutraalisti tarkentaen sitä faktalla että olen sattumoisin pelannut Ratchetin ja Astron jotka ovat tyyliltään hyvin saman tyyppisiä ja teknisesti valovuosia edellä. Myönsin vielä että juju voi olla jossain muualla tällä kertaa. Monilla ihmisillä tulee alkukantainen hyökkäävä puolustusreaktio jos kritiikkiä tulee itseen/ideologiaan jota edustaa niin ymmärrän psykologiselta kannalta vastauksen viestiini.

Pitää itsekkin ottaa kokeiluun PC:llä kun gamepassiin harvoin tulee mitään joka A) edes lähtee päälle PC:llä koska niin buginen ja B) on oikeasti hyvä ja hyvin tehty.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
tarkoitettiin varmaan, että ei näytä kummoiselta. Itselle kyl kans tuntematon pelisarja, mut pitäähä tuota kokeilla, ku noin hyvin otettu vastaan ja gamepassilla ei mitää ylimääräistä maksa :)
Parempi triggeröityä ihan varmuuden vuoksi jo ketjun yleisen tason vuoksi. :poop: Pelin arvioiminen ulkoisten seikkojen vuoksi on muutenkin ehkä vähän tyhmää.
Niin, juuri kuten kirjoitin neutraalisti tarkentaen sitä faktalla että olen sattumoisin pelannut Ratchetin ja Astron jotka ovat tyyliltään hyvin saman tyyppisiä ja teknisesti valovuosia edellä. Myönsin vielä että juju voi olla jossain muualla tällä kertaa. Monilla ihmisillä tulee alkukantainen hyökkäävä puolustusreaktio jos kritiikkiä tulee itseen/ideologiaan jota edustaa niin ymmärrän psykologiselta kannalta vastauksen viestiini.

Pitää itsekkin ottaa kokeiluun PC:llä kun gamepassiin harvoin tulee mitään joka A) edes lähtee päälle PC:llä koska niin buginen ja B) on oikeasti hyvä ja hyvin tehty.
Jep, osuit kyllä ytimeen. Itsellä tuo Psychonauts-ideologia on todella vahva. :tup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 518
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom