Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Onko minion buildit ihan paskoja?

Sitä tässä pohdin, kun pelataan co-oppina tällä hetkellä endgamessa tier 5 mappeja ja itselläni käytössä pathfinder poison buildilla, pelikaverillani infernalist minion build, 6 skeletal sniper ja 4 arsonistia + se tuli hauva.

Mappia clearetessa käy niin että minä juoksen edellä ja viholliset sulaa edessä yhdestä gas arrowista, rare bosseihin pitää kuitenkin muutama nuoli kiskaista ennen kuin kaatuu.
On aivan huima ero siinä, kuinka nopeasti minä saan vihut hengiltä verrattuna kuinka nopeasti kaverini saa minioneilla vihuja tuhottua.

Siinä mielessä buildit eivät eroa, että minulle olisi kasattu pelkkää damagea ja kaverilleni defenceä, vaan kummassakin buildissa yhtä paljon laitettu paukkuja damagen osalta, kaverillani kaikenlaista minion damagea kasattu ja minulla poison magnitudea ja attack damagea.

Onkohan joku juttu jota nyt ei hoksata, joka nostaisi minioneiden damagen reippaasti paremmalle tasolle vai yksinkertaisesti minion buildit ovat vain huonompia kuin poison pathfinder?
Itsellä oli ainakin Ice Monkilla ongelmana että yritin hakea damagea liian monesta eri lähteestä, kun panosti tiettyihin pisteisiin niin johan kertoimet alkoivat toimia eduksi
 
Onkohan joku juttu jota nyt ei hoksata, joka nostaisi minioneiden damagen reippaasti paremmalle tasolle vai yksinkertaisesti minion buildit ovat vain huonompia kuin poison pathfinder?

Onhan siinä nyt jotain pahasti pielessä joko kamoissa ja/tai buildissa. Itse menen tällä hetkellä t15 mappeja infernalistilla ja kaikki paitsi bossit kuolee parissa sekunnissa. Täysin älyvapaa buildi; käytännössä flame wall(raging spirit) + corpse explosion spämmiä. Jos tiukempi vastus, niin pain offering + flammability siihen kylkeen. Ei sitten mitään ongelmia.
 
Onhan siinä nyt jotain pahasti pielessä joko kamoissa ja/tai buildissa. Itse menen tällä hetkellä t15 mappeja infernalistilla ja kaikki paitsi bossit kuolee parissa sekunnissa. Täysin älyvapaa buildi; käytännössä flame wall(raging spirit) + corpse explosion spämmiä. Jos tiukempi vastus, niin pain offering + flammability siihen kylkeen. Ei sitten mitään ongelmia.
Rehellisyyden nimissä tuo sun buildi on aika kaukana perinteisestä summonerista. SRS on teknisesti summon-skill, mutta käytännössä ei juurikaan. CE tekee varmasti clearspeedin kannalta todella paljon.
 
Mukava yllätys oli, että toi atlas-puu ”periytyy” hahmolta toiselle. Monkilla vedetty nyt end gameen ja voikin jatkaa suoraan siitä mihin edellisellä hahmolla jäi. 30/30 pistettä ja 8/10 bossi pistettä suoraan käytössä uudella hahmolla 👍. Toki kartoissa ei ihan T15 pysty suoraan mennä.
 
Sorcereria tuli kokeiltua sparkilla act3 asti. Tuo alueiden läpimeno on kyllä koomista, kun osa mobeista kuollut jo ennenkuin tulevat ruudulle :geek:
 
Tuli saatua avain ja latauksessa, mikäs se ois nyt vahvin starter build mikä sitten skaalautuu hyvin end-gameen?
Itse näkisin, että melee staffeilu on tehokkain tapa aloittaa nollista tällä hetkellä. Munkilla niitä yleensä tehdään, mutta voi toki tehdä jollain muullakin. Munkilla se aloittaminen on kyllä helpointa.

Build guideja voit halutessasi haeskella, mutta aika hyvin pääsee liikkeelle ilmankin. Muista vain käyttää kelloa (Tempest Bell) bosseissa yms. :)

Vaihtoehtona tuolle sitten ehkä joku boweja käyttävä Deadeye. Silläkin helppo päästä liikkeelle.
 
Nostin pari hahmoa mappeihin ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen, että koska kamat ei siirry tulevaan standardiin en jaksa juuri nyt pelata. Kamat mitä ilmeisemmin tulevat olemaan Early Access liigassa ja varsinainen ns standardi pohjainen liiga tulee sitten kun peli starttaa virallisella lanseerauksella. Eli ekassa virallisessa liigassa pelatut kamat säilyy sitten ns pysyvästi virallisessa standardissa mutta tämän hetkisestä Eearly Access markkinasta kamat jäävät pyörimään omaan early access markkinaan ja sama koskee toki myös hahmoja.
 
Tuli saatua avain ja latauksessa, mikäs se ois nyt vahvin starter build mikä sitten skaalautuu hyvin end-gameen?
Puolet pelaajista pelaa Sorceresta, se kertonee paljon kuinka ylivoimainen on ja pienellä budjetilla pystyy turvallisesti clearaamaan tier 15 mappeja. Sparkki + archmage yhdistelmä on aika rikki eikä sitä tulla fixaamaan early accessing aikana, näin ymmärsin.
 
Olikos tähän jotain kikkoja saada pyörimään paremmin low-end PCllä? Oma kone on ripulia, mut PoE 1 kyl pyöri ihan kohtuullisesti :D
 
Nostin pari hahmoa mappeihin ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen, että koska kamat ei siirry tulevaan standardiin en jaksa juuri nyt pelata.
Vähän sama juttu. Peli on kyllä hyvä, mutta tuntuu vähän turhalta jos koko vaiva valuu lopulta hukkaan ja joutuu tekeen kaiken uusiksi kuitenkin. Oppi tässä tietty sen ettei samoja tyrimisiä tee enää uudestaan, ehkä...

Ja onhan tota backlogia satoja pelejä plus Civ7 kohta, tän virallista julkaisua odotellessa.
 
Vähän sama juttu. Peli on kyllä hyvä, mutta tuntuu vähän turhalta jos koko vaiva valuu lopulta hukkaan ja joutuu tekeen kaiken uusiksi kuitenkin.
Tämä on itselle PoE veteraanina outo ajatus. Olen niin tottunut siihen, ettei mitään ole tarkoituskaan hyödyntää mitään "nähtyä vaivaa" pidempään kuin maksimissaan sen 2-3kk, mitä jaksaa liigaa kerrallaan pelata. Sitten seuraavassa liigassa aloitetaan jälleen nollista. Todella puuduttavaa olisi, jos pelaisi pelkkää standardia, koska hyvin nopeasti olisi sellaisessa tilanteessa, ettei millään ole enää mitään väliä, kun on kaikki mahdolliset kamat ja varaa tehdä mitä tahansa.

Loottaamisesta katoaa hohto, jos ei tarvitse enää mitään. Siksi nollista aloittaminen on aina erityisen hauskaa ja sopii tämän kaltaisiin peleihin täydellisesti.
 
Nojoo, en oo jaksanut Diablossakaan noita seasoneita oikein pelailla, nämä on itelle enemmän semmoisia useamman vuoden projekteja, että etsitään yksittäisiä upgradeja tai muutetaan buildia. Sitten kun kyllästyy aloitetaan uusi hahmo tai pelataan jotain ihan muuta.

En kyllä PoE1 pelannut kuin levelille 2 hahmon joten paha sanoa miten tässä innostuu näistä liigoista.

Mutta toi tupla"vaiva" tulee siitä kun kaavailin että voisi samalla hahmollakin aloittaa sitten, ei niin kiinnostavaa jos on jo vetänyt kertaalleen lähes tappiin. Oon ottanut tän koko EA lähinnä opetteluna ja tutustumisena noihin hahmoihin.

100h nyt takana ja pidän peliä kyllä yhä moninverroin parempana mitä esim. Diablot, hyvä että tuli hommattua.
 
Tämä on itselle PoE veteraanina outo ajatus. Olen niin tottunut siihen, ettei mitään ole tarkoituskaan hyödyntää mitään "nähtyä vaivaa" pidempään kuin maksimissaan sen 2-3kk, mitä jaksaa liigaa kerrallaan pelata. Sitten seuraavassa liigassa aloitetaan jälleen nollista. Todella puuduttavaa olisi, jos pelaisi pelkkää standardia, koska hyvin nopeasti olisi sellaisessa tilanteessa, ettei millään ole enää mitään väliä, kun on kaikki mahdolliset kamat ja varaa tehdä mitä tahansa.

Loottaamisesta katoaa hohto, jos ei tarvitse enää mitään. Siksi nollista aloittaminen on aina erityisen hauskaa ja sopii tämän kaltaisiin peleihin täydellisesti.
Itseäni sylettää sama mikä POE1:ssä on .. se kampanjan peluu moneen kertaan. Tällä hetkellä ei ole edes kaikkia chaptereitä valmiina ja kampanja tehdään käytännössä kahteen kertaan. Poe1:ssähän juoksuttavat samat kartat läpi kahteen kertaan myös. Kelpo tapa säästää resursseissa kun tehdään syy pelata sama kahteen kertaan. POE2sessa sentään pitäisi olla tulossa oikeat chapterit nykyisen kolmen jatkoksi.
 
Itseäni sylettää sama mikä POE1:ssä on .. se kampanjan peluu moneen kertaan. Tällä hetkellä ei ole edes kaikkia chaptereitä valmiina ja kampanja tehdään käytännössä kahteen kertaan. Poe1:ssähän juoksuttavat samat kartat läpi kahteen kertaan myös. Kelpo tapa säästää resursseissa kun tehdään syy pelata sama kahteen kertaan. POE2sessa sentään pitäisi olla tulossa oikeat chapterit nykyisen kolmen jatkoksi.
Eipä ole ihan reilu väite tuo, että samat kartat pelattaisiin PoE 1:ssa kahteen kertaan. Joo, toki alueet ovat maantieteellisesti samoja, mutta pääasiassa kuitenkin alueet ja tavoitteet niiden sisällä eroavat reilusti actien 1-5 ja 6-10 välillä.

Ihan selvä ero vanhan normal / cruel / merciless -jaon välillä.

Itseäni ei ole koskaan tuhansien tuntien aikana häirinnyt tuo kampanja, sehän on ihan merkittävä osa hahmon elinkaarta - etenkin liigan ekalla hahmolla voi hyvin mennä se 15-20 tuntia acteihin PoE 1:ssa kun tulee aktiivisesti käytettyä aikaa liigamekaniikkaan. Myöhemmät hahmot sitten jossain 5 tunnin kulmille mappeihin.
 
Itseäni sylettää sama mikä POE1:ssä on .. se kampanjan peluu moneen kertaan. Tällä hetkellä ei ole edes kaikkia chaptereitä valmiina ja kampanja tehdään käytännössä kahteen kertaan. Poe1:ssähän juoksuttavat samat kartat läpi kahteen kertaan myös. Kelpo tapa säästää resursseissa kun tehdään syy pelata sama kahteen kertaan. POE2sessa sentään pitäisi olla tulossa oikeat chapterit nykyisen kolmen jatkoksi.
Kyllä PoE 1:ssä on 10 actia, eikä mitään tehdä kahteen kertaan. Toki samoja alueita käytetään jossain määrin uudelleen, mutta kyllä jokainen act tuntuu omaltaan, kun jokaisessa on omat alueet ja tehtävät.

En muutenkaan oikein ymmärrä, että miksi se kampanjan uudelleen pelaaminen on niin kauheaa? Miksei endgame mappien tahkoaminen uudelleen ja uudelleen sitten olisi vielä kauheampaa?

Kampanjan aikana hahmonkehitys on nopeampaa kuin endgamessa, joka ainakin itsestäni tuntuu mukavalta. Pääsee hiljalleen sisään siihen uuteen buildiin, jos pelaa buildia heti alusta alkaen (siinä määrin kuin mahdollista). Ensimmäinen läpipeluu kestää pidempään, mutta toisaalta siinä on aina uusi liigamekaniikka ihmeteltävänä ja kaikki loottaus on mielekästä, kun on nollista lähdetty liikkeelle. Myöhemmin kampanjan läpipeluu on nopeaa ja hauskaa, kun voi käyttää levutusgearia.
 
Nojoo, en oo jaksanut Diablossakaan noita seasoneita oikein pelailla, nämä on itelle enemmän semmoisia useamman vuoden projekteja, että etsitään yksittäisiä upgradeja tai muutetaan buildia. Sitten kun kyllästyy aloitetaan uusi hahmo tai pelataan jotain ihan muuta.

En kyllä PoE1 pelannut kuin levelille 2 hahmon joten paha sanoa miten tässä innostuu näistä liigoista.

Mutta toi tupla"vaiva" tulee siitä kun kaavailin että voisi samalla hahmollakin aloittaa sitten, ei niin kiinnostavaa jos on jo vetänyt kertaalleen lähes tappiin. Oon ottanut tän koko EA lähinnä opetteluna ja tutustumisena noihin hahmoihin.

100h nyt takana ja pidän peliä kyllä yhä moninverroin parempana mitä esim. Diablot, hyvä että tuli hommattua.
Tämä ajattelumaailma kuulostaa Diabloihin sopivalta, mutta PoE:ssa on niin järjetön määrä erilaisia buildeja, että jokainen uusi hahmo voi tuntua täysin erilaiselta ja tuoreelta.

Uuden buildin ja hahmon kehittäminen on itselle ainakin todella mielekästä, kun voi tehdä mitä haluaa ja tietysti yleensä jotain erilaista edelliseen hahmoon nähden. Uusien asioiden kokeminen on aina virkistävää ja hauskaa.
 
Tämä ajattelumaailma kuulostaa Diabloihin sopivalta, mutta PoE:ssa on niin järjetön määrä erilaisia buildeja, että jokainen uusi hahmo voi tuntua täysin erilaiselta ja tuoreelta.

Uuden buildin ja hahmon kehittäminen on itselle ainakin todella mielekästä, kun voi tehdä mitä haluaa ja tietysti yleensä jotain erilaista edelliseen hahmoon nähden. Uusien asioiden kokeminen on aina virkistävää ja hauskaa.
Tuo on totta, ja erittäin hyvä asia, buildia on tullut muuteltuakin. Mutta varmaan pään sisällä se että välillä kyllästyy kaapuhemmoihin ihan yleisesti, ja haluaa jotain meleetä jne.

Ainiin, tähänhän oli se Druid ilmeisesti tulossa joten se olis kyllä potentiaalisesti todella kiinnostava aloitushahmo sitten releasessa...Varmaankin taas jotain ihan muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 425
Viestejä
4 608 731
Jäsenet
75 853
Uusin jäsen
Eerikki94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom