Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Onko minion buildit ihan paskoja?

Sitä tässä pohdin, kun pelataan co-oppina tällä hetkellä endgamessa tier 5 mappeja ja itselläni käytössä pathfinder poison buildilla, pelikaverillani infernalist minion build, 6 skeletal sniper ja 4 arsonistia + se tuli hauva.

Mappia clearetessa käy niin että minä juoksen edellä ja viholliset sulaa edessä yhdestä gas arrowista, rare bosseihin pitää kuitenkin muutama nuoli kiskaista ennen kuin kaatuu.
On aivan huima ero siinä, kuinka nopeasti minä saan vihut hengiltä verrattuna kuinka nopeasti kaverini saa minioneilla vihuja tuhottua.

Siinä mielessä buildit eivät eroa, että minulle olisi kasattu pelkkää damagea ja kaverilleni defenceä, vaan kummassakin buildissa yhtä paljon laitettu paukkuja damagen osalta, kaverillani kaikenlaista minion damagea kasattu ja minulla poison magnitudea ja attack damagea.

Onkohan joku juttu jota nyt ei hoksata, joka nostaisi minioneiden damagen reippaasti paremmalle tasolle vai yksinkertaisesti minion buildit ovat vain huonompia kuin poison pathfinder?
Itsellä oli ainakin Ice Monkilla ongelmana että yritin hakea damagea liian monesta eri lähteestä, kun panosti tiettyihin pisteisiin niin johan kertoimet alkoivat toimia eduksi

Onkohan joku juttu jota nyt ei hoksata, joka nostaisi minioneiden damagen reippaasti paremmalle tasolle vai yksinkertaisesti minion buildit ovat vain huonompia kuin poison pathfinder?

Onhan siinä nyt jotain pahasti pielessä joko kamoissa ja/tai buildissa. Itse menen tällä hetkellä t15 mappeja infernalistilla ja kaikki paitsi bossit kuolee parissa sekunnissa. Täysin älyvapaa buildi; käytännössä flame wall(raging spirit) + corpse explosion spämmiä. Jos tiukempi vastus, niin pain offering + flammability siihen kylkeen. Ei sitten mitään ongelmia.

Onhan siinä nyt jotain pahasti pielessä joko kamoissa ja/tai buildissa. Itse menen tällä hetkellä t15 mappeja infernalistilla ja kaikki paitsi bossit kuolee parissa sekunnissa. Täysin älyvapaa buildi; käytännössä flame wall(raging spirit) + corpse explosion spämmiä. Jos tiukempi vastus, niin pain offering + flammability siihen kylkeen. Ei sitten mitään ongelmia.
Rehellisyyden nimissä tuo sun buildi on aika kaukana perinteisestä summonerista. SRS on teknisesti summon-skill, mutta käytännössä ei juurikaan. CE tekee varmasti clearspeedin kannalta todella paljon.

Mukava yllätys oli, että toi atlas-puu ”periytyy” hahmolta toiselle. Monkilla vedetty nyt end gameen ja voikin jatkaa suoraan siitä mihin edellisellä hahmolla jäi. 30/30 pistettä ja 8/10 bossi pistettä suoraan käytössä uudella hahmolla 👍. Toki kartoissa ei ihan T15 pysty suoraan mennä.

Sorcereria tuli kokeiltua sparkilla act3 asti. Tuo alueiden läpimeno on kyllä koomista, kun osa mobeista kuollut jo ennenkuin tulevat ruudulle :geek:

Tuli saatua avain ja latauksessa, mikäs se ois nyt vahvin starter build mikä sitten skaalautuu hyvin end-gameen?

Tuli saatua avain ja latauksessa, mikäs se ois nyt vahvin starter build mikä sitten skaalautuu hyvin end-gameen?
Itse näkisin, että melee staffeilu on tehokkain tapa aloittaa nollista tällä hetkellä. Munkilla niitä yleensä tehdään, mutta voi toki tehdä jollain muullakin. Munkilla se aloittaminen on kyllä helpointa.

Build guideja voit halutessasi haeskella, mutta aika hyvin pääsee liikkeelle ilmankin. Muista vain käyttää kelloa (Tempest Bell) bosseissa yms. :)

Vaihtoehtona tuolle sitten ehkä joku boweja käyttävä Deadeye. Silläkin helppo päästä liikkeelle.

Nostin pari hahmoa mappeihin ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen, että koska kamat ei siirry tulevaan standardiin en jaksa juuri nyt pelata. Kamat mitä ilmeisemmin tulevat olemaan Early Access liigassa ja varsinainen ns standardi pohjainen liiga tulee sitten kun peli starttaa virallisella lanseerauksella. Eli ekassa virallisessa liigassa pelatut kamat säilyy sitten ns pysyvästi virallisessa standardissa mutta tämän hetkisestä Eearly Access markkinasta kamat jäävät pyörimään omaan early access markkinaan ja sama koskee toki myös hahmoja.

Puolet pelaajista pelaa Sorceresta, se kertonee paljon kuinka ylivoimainen on ja pienellä budjetilla pystyy turvallisesti clearaamaan tier 15 mappeja. Sparkki + archmage yhdistelmä on aika rikki eikä sitä tulla fixaamaan early accessing aikana, näin ymmärsin.

Olikos tähän jotain kikkoja saada pyörimään paremmin low-end PCllä? Oma kone on ripulia, mut PoE 1 kyl pyöri ihan kohtuullisesti :D

Statistiikka

Viestiketjuista
266 329
Jäsenet
75 809
Uusin jäsen
Sevee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom