Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääkö joku miten stashin kanssa tapahtuu jos siirtää SSF:stä Standardiin hahmon? Tein monkin alunperin SSF:nä ja haluaisin nyt siirtää sen Standardiin kun päivityksen jälkeen pystyy, mutta vähän jännittää että miten stash mahtaa yhdistyä? :D
 
Tietääkö joku miten stashin kanssa tapahtuu jos siirtää SSF:stä Standardiin hahmon? Tein monkin alunperin SSF:nä ja haluaisin nyt siirtää sen Standardiin kun päivityksen jälkeen pystyy, mutta vähän jännittää että miten stash mahtaa yhdistyä? :D
SSF tabit tulee remove-only tabeiksi jotka häviää kun ne tyhjentää. Toimi näin ainakin PoE 1:ssa.
 
SSF tabit tulee remove-only tabeiksi jotka häviää kun ne tyhjentää. Toimi näin ainakin PoE 1:ssa.
Okei, makes sense! Kiitos. Täytynee tuo siirtää, tein sen tuonne vain kun opettelin peliä ja ajattelin että olisi jotenkin yksinkertaisempaa noin, mutta jälkeepäin ajateltuna ei kauheasti ole järkeä kun tradeemisen voi vain jättää tekemättä. Muutama aika hyvä legendary nimittäin dropannut tuolle monkille tuolla SSF:ssä, joille olisi käyttöä muille hahmoille.
 
Tuli myytyä valkosia stellar amuletteja 32 exaltilla per kappale. Mitäs ne nuista craftailee ja onko jotain muita perusjuttuja joita kantsii säästää ja myydä?
 
Jos joku muu ihmetteli miksi Loot Filter ei toimi PS5:llä niin vastauksena -> Tyhjennä cache, esimerkiksi käynnistä jokin suuri peli joka täyttää cachen ja pakottaa vanhan pelin tiedot pois.

Reddit -keskustelu aiheesta
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen level 20 gemi napsahti level 80 mapin bossilta:

1737449541882.png


Painoin hammeriin:

1737449662888.png
 
Ensimmäinen level 20 gemi napsahti level 80 mapin bossilta:



Painoin hammeriin:

1737449662888.png

Näistä DPS lukemista näkee kyllä kuinka OP monet muut hahmoluokat on. Esim tuon DPS voi saada sparkille jonka lisäksi shockki magnitudeilla + expousuret mahdollistaa sen että vihut ottavat vielä 100-200% extra damagetta. Ja se on skilli mitä voi spämmiä 0.2 sekunnin cooldownilla vs odottaa 20 sekuntia Hammer of the gods latautumista.

Pelasin Sorceressin 90lvl ja sitten Titaanin 80lvl, mutta ei vaan pysty enää jatkaa. Sorceress on aivan omaa luokaa niin kestävyydeltään kuin damageltaan. Titaani ei pysty mitään tuollaisia 5-7k one shot iskuja vastaan, kun taas Sorceressilla saa effective HP:n johku 10k ilman mitään liian suuria investointeja.
Vähän petyin että GGG ei nerffaa rikkinäisiä buildeja. Pahimmat on varmasti munkki sekä sorceress. Mutta toisaalta, esim 50% pelaajista taisi pelata sorceressia, noh, pääasia että on hauskaa ja ainakin sorceressilla pelaaminen on hauskaa.
 
Näistä DPS lukemista näkee kyllä kuinka OP monet muut hahmoluokat on. Esim tuon DPS voi saada sparkille jonka lisäksi shockki magnitudeilla + expousuret mahdollistaa sen että vihut ottavat vielä 100-200% extra damagetta. Ja se on skilli mitä voi spämmiä 0.2 sekunnin cooldownilla vs odottaa 20 sekuntia Hammer of the gods latautumista.

Pelasin Sorceressin 90lvl ja sitten Titaanin 80lvl, mutta ei vaan pysty enää jatkaa. Sorceress on aivan omaa luokaa niin kestävyydeltään kuin damageltaan. Titaani ei pysty mitään tuollaisia 5-7k one shot iskuja vastaan, kun taas Sorceressilla saa effective HP:n johku 10k ilman mitään liian suuria investointeja.
Vähän petyin että GGG ei nerffaa rikkinäisiä buildeja. Pahimmat on varmasti munkki sekä sorceress. Mutta toisaalta, esim 50% pelaajista taisi pelata sorceressia, noh, pääasia että on hauskaa ja ainakin sorceressilla pelaaminen on hauskaa.

Warriorillehan on luvattu seuraavissa päivityksissä armorin rework, eli sitä kautta saa toivottavasti toughnessia ja passive-puusta saa laitettua enemmän damageen. Tällä hetkellä itsellä 10k energy shieldiä passive-puun ansiosta, mikä riittää enemmän kuin tarpeeksi hengissä pysymiseen.
 
Näistä DPS lukemista näkee kyllä kuinka OP monet muut hahmoluokat on. Esim tuon DPS voi saada sparkille jonka lisäksi shockki magnitudeilla + expousuret mahdollistaa sen että vihut ottavat vielä 100-200% extra damagetta. Ja se on skilli mitä voi spämmiä 0.2 sekunnin cooldownilla vs odottaa 20 sekuntia Hammer of the gods latautumista.

Pelasin Sorceressin 90lvl ja sitten Titaanin 80lvl, mutta ei vaan pysty enää jatkaa. Sorceress on aivan omaa luokaa niin kestävyydeltään kuin damageltaan. Titaani ei pysty mitään tuollaisia 5-7k one shot iskuja vastaan, kun taas Sorceressilla saa effective HP:n johku 10k ilman mitään liian suuria investointeja.
Vähän petyin että GGG ei nerffaa rikkinäisiä buildeja. Pahimmat on varmasti munkki sekä sorceress. Mutta toisaalta, esim 50% pelaajista taisi pelata sorceressia, noh, pääasia että on hauskaa ja ainakin sorceressilla pelaaminen on hauskaa.
Olet rakentanut sen titaanisi väärin, jos tuollaisia ongelmia on. Mikään ei estä lisäämästä energy shieldiä, damage taken as, max ressiä tai blockia yms. Lisäksi mikään ei pakota pelaamaan niillä low damage mace skilleillä, esim minion Titaani on kova tai staffi melee.
 
Olet rakentanut sen titaanisi väärin, jos tuollaisia ongelmia on. Mikään ei estä lisäämästä energy shieldiä, damage taken as, max ressiä tai blockia yms. Lisäksi mikään ei pakota pelaamaan niillä low damage mace skilleillä, esim minion Titaani on kova tai staffi melee.
Ihmettelin vähän samaa, tosiasiassa Titanilla lienee eniten potentiaalia EHP-mielessä kaikista classeista kun sillä saa sen 50% lisää tehoa small passiveihin jotka voi vuorostaan olla energy shieldiä.

Mulla ainakin on aika toissijaista onko se oma valittu buildi parempi kuin joku toinen. Ainahan näissä peleissä joku build on toista parempi. Oleellisinta on se miten mukavaa omasta mielestä milläkin buildilla on pelata.
 
Ihmettelin vähän samaa, tosiasiassa Titanilla lienee eniten potentiaalia EHP-mielessä kaikista classeista kun sillä saa sen 50% lisää tehoa small passiveihin jotka voi vuorostaan olla energy shieldiä.

Mulla ainakin on aika toissijaista onko se oma valittu buildi parempi kuin joku toinen. Ainahan näissä peleissä joku build on toista parempi. Oleellisinta on se miten mukavaa omasta mielestä milläkin buildilla on pelata.

Titaanin saa kestävämmäksi ja 75% blockin helposti. Mutta damage jää 1/20 mitä monella muulla hahmoluokalla.

Esim Sorceresilla damage ja kestävyys menee käsi kädessä eli molemmat nousevat samalla, mutta Titanilla vastakkaiseen suuntaan. Eli Titanilla jos otat kestävyyttä -> luovut damagesta. Sorceresilla jos otat kestävyyttä -> nousee myös damage.
 
Titaanin saa kestävämmäksi ja 75% blockin helposti. Mutta damage jää 1/20 mitä monella muulla hahmoluokalla.

Esim Sorceresilla damage ja kestävyys menee käsi kädessä eli molemmat nousevat samalla, mutta Titanilla vastakkaiseen suuntaan. Eli Titanilla jos otat kestävyyttä -> luovut damagesta. Sorceresilla jos otat kestävyyttä -> nousee myös damage.
Tämä defense = offense -tyylinen skaalaus on historiallisesti ollut aina liian hyvä, PoE ykkösen kontekstista löytyy vastaavia esimerkkejä (viimeisimpänä ES stacker Tricksterit, kaikki attribute stackerit, ..) ja sikäli nää mekaniikat ovat lähinnä nerf-odotushuoneessa tällä hetkellä. Eiköhän se klassinen GGG triple tap nerffi tuo ne linjaan muiden kanssa.
 
Titaanin saa kestävämmäksi ja 75% blockin helposti. Mutta damage jää 1/20 mitä monella muulla hahmoluokalla.

Esim Sorceresilla damage ja kestävyys menee käsi kädessä eli molemmat nousevat samalla, mutta Titanilla vastakkaiseen suuntaan. Eli Titanilla jos otat kestävyyttä -> luovut damagesta. Sorceresilla jos otat kestävyyttä -> nousee myös damage.
Tässä mennään vähän metsään taas, kun verrataan suoraan hahmoluokkia. Hahmoluokasta riippumatta voi käyttää mitä tahansa spellejä tai attackeja, sekä rakentaa defut vaikka ES pohjaiseksi, jos niin haluaa.

Ymmärrän toki mitä tarkoitat, mutta kun kyseessä on PoE, niin ei kannata välttämättä puhua näin suoraan hahmoluokkien eroista, kun oikeasti puhutaan tietyn asetyypin heikkoudesta.
 
Vähän petyin että GGG ei nerffaa rikkinäisiä buildeja

GGG Päätti jättää suosiolla nerffit seuraavaan ns. soft resettiin. Ei tietoa milloin tuo sitten on tulossa, mutta haluavat nyt antaa pelaajien vielä pelata rauhassa buildeilla jotka ovat jo ehtineet aloittaa.
 
Täähän tässä vähän on, että tarvitseeko sen muiden buildien rikkinäisyyden välttämättä vaikuttaa omaan pelaamiseen mitenkään? Ymmärtäisin jossain kontekstissa missä kilpailee muita vastaan niin tällöin on perusteltua poimia se sen hetken OP buildi, mutta se kilpaileminenkin on viime kädessä oma valinta.
 
GGG Päätti jättää suosiolla nerffit seuraavaan ns. soft resettiin. Ei tietoa milloin tuo sitten on tulossa, mutta haluavat nyt antaa pelaajien vielä pelata rauhassa buildeilla jotka ovat jo ehtineet aloittaa.
Tämä on oikeastaan ainoa oikea vaihtoehto, kun joululomien takia tuli tuollainen kolmen viikon tauko pätseihin. Jos ei saada nerffattua ajoissa, niin liian suuri osa pelaajista ehtii lähteä pelaamaan niitä rikkinäisiä buildeja, jolloin jälkikäteen tehdyt nerffit vain suututtaa pelaajat.
 
Täähän tässä vähän on, että tarvitseeko sen muiden buildien rikkinäisyyden välttämättä vaikuttaa omaan pelaamiseen mitenkään? Ymmärtäisin jossain kontekstissa missä kilpailee muita vastaan niin tällöin on perusteltua poimia se sen hetken OP buildi, mutta se kilpaileminenkin on viime kädessä oma valinta.
Näinpä. Itse pelannut kaikkia näitä hahmoja, mutta lopulta sorceressilla on kivoin pelata, koska on visuaalisesti selvästi hienoin, ja hiirellä kätevä heitellä AoE spellejä. Ja muutenkin vaihtelua tuo kun voi vaihdella eri elementalien välillä. Koin monet noista hahmoista vähän monotonisiksi ja tylsiksi pelata, vaikka tuntui olevan "helpompia" kuin sorc.

Sitten joskus kun varsinainen julkaisu koittaa aloitan luultavasti jollain aivan uudella tulevalla hahmolla, enkä millään näistä.
 
Täähän tässä vähän on, että tarvitseeko sen muiden buildien rikkinäisyyden välttämättä vaikuttaa omaan pelaamiseen mitenkään? Ymmärtäisin jossain kontekstissa missä kilpailee muita vastaan niin tällöin on perusteltua poimia se sen hetken OP buildi, mutta se kilpaileminenkin on viime kädessä oma valinta.

SSF liiga on eri asia, mutta jos pelaat trade liigaa, kilpailet tavalla tai toisella toisten kanssa väkisinkin.
Tämä näkyy esim sillä että haluat tavaran X ostaa, mutta ei riitä rahat. Se voi selittyä sillä että paremmat hahmoluokat pystyvät saamaan moninkertaisesti enemmän rahaa kuin sinun hahmoluokka.

Eli mitä rikkinäisemmällä buildilla pelaat, sitä nopeammin keräät varallisuutta. Ja tottakai tuon "kilpailu aspektia" voi olla ajattelematta (ignoorata) myös trade liigassa, mutta se ei poista kuitenkaan sitä realiteettiä että jos haluat käydä kauppaa, huonolla buildilla "maksat" moninkertaisen hinnan.
 
SSF liiga on eri asia, mutta jos pelaat trade liigaa, kilpailet tavalla tai toisella toisten kanssa väkisinkin.
Tämä näkyy esim sillä että haluat tavaran X ostaa, mutta ei riitä rahat. Se voi selittyä sillä että paremmat hahmoluokat pystyvät saamaan moninkertaisesti enemmän rahaa kuin sinun hahmoluokka.

Eli mitä rikkinäisemmällä buildilla pelaat, sitä nopeammin keräät varallisuutta. Ja tottakai tuon "kilpailu aspektia" voi olla ajattelematta (ignoorata) myös trade liigassa, mutta se ei poista kuitenkaan sitä realiteettiä että jos haluat käydä kauppaa, huonolla buildilla "maksat" moninkertaisen hinnan.
No, samaan aikaan on aina ollut niin että ne off-meta itemit ei maksa juuri mitään verrattuna siihen meta-romuun. Täähän on ihan perinteinen PoE 1 puolelta että joku yhden chaoksen itemi muuttuu satoja kertoja arvokkaammaksi heti kun joku suosittu youtuber (eli mathil) tekee buildin joka sitä käyttää.
 
Sanottakoon vielä, että jos se farmausnopeus on itselle oleellinen metriikka niin äkkiä löytää itsensä pakotettuna nurkkaan tekemästä sellaista contenttia josta ei edes pidä - ihan vaan jotta se divine/hour luku sanoo brr.

Kuten sanottua, kukin voi valita oman tapansa pelata ja en sano että tuossakaan mitään väärää olisi. Yllättävän paljon vaan tuntuu historiallisesti olevan valitusta siitä kuinka joku farmausstrategia on tehokkaampi kuin toinen, ja joutuu sen takia sitä käyttämään, vaikka sitä ei ole pakko kenenkään tehdä.
 
No, samaan aikaan on aina ollut niin että ne off-meta itemit ei maksa juuri mitään verrattuna siihen meta-romuun. Täähän on ihan perinteinen PoE 1 puolelta että joku yhden chaoksen itemi muuttuu satoja kertoja arvokkaammaksi heti kun joku suosittu youtuber (eli mathil) tekee buildin joka sitä käyttää.
Tuo on totta, mutta monet "meta" uniikit toimivat myös hyvin monelle "ei-meta" hahmolle parhaana iteminä slotissa. Joten jos sinulla ei ole "meta" hahomoa farmaamassa valuuttaa, et tule koskaan saamaan sinun "ei-meta" hahmolle haluttua itemiä.
Hyvänä esimerkkinä että POE2:ssa hyvin monet Titaanit buildaavat ES:ää ja armor itemeitä pitää välttää koska armor = hidastaa hahmoa. Nythän GGG uudelleentyöstää armoria, eli ehkä kohta tulee parannusta tilanteeseen.
 
No, samaan aikaan on aina ollut niin että ne off-meta itemit ei maksa juuri mitään verrattuna siihen meta-romuun. Täähän on ihan perinteinen PoE 1 puolelta että joku yhden chaoksen itemi muuttuu satoja kertoja arvokkaammaksi heti kun joku suosittu youtuber (eli mathil) tekee buildin joka sitä käyttää.
Ei se kuitenkaan ihan noin mustavalkoisesti mene, että off-meta buildit käyttävät vain off-meta itemeitä. Itseasiassa todella usein off-meta buildeissakin halutaan käyttää kalliita meta itemeitä, mutta niihin ei ole yleensä varaa, jos ei pelaa jotain metabuildia kerätäkseen riittävästi massia.

Itse en koskaan tykkää pelata metabuildeja, enkä varsinkaan selkeästi rikkinäisiä sellaisia. PoE 1:n kohdalla tämä ei ole nykyään ongelma, kun buildeja on järjettömän paljon ja oma tietämys pelistä niin kovalla tasolla, että voin tehdä riittävän vahvoja off-meta buildeja.

PoE 2:n osalta balanssi on niin pielessä, ettei hyvää off-metaa ole juuri ollenkaan. Tämä on toki täysin ymmärrettävää, kun EA on vasta alkanut ja yli puolet pelin sisällöstä vielä puuttuu. Johtaa kuitenkin siihen, että iso osa pelaajista on jäänyt odottelemaan seuraavaa liigaa tms, että saadaan economy reset, kunnolla balanssimuutoksia ja lisää sisältöä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 433
Viestejä
4 595 458
Jäsenet
75 634
Uusin jäsen
urrim6457

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom