Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Koittanut v'h'n harjoitella mutta:

Miten kannatta manageroida str, dex ja int?
Miten pystyn päättelemään mitä gearia käytän?
Tuntuu että kaikki geari mitä koittaa joko itse tehdä tai tippuu niin on tavattoman paskaa. Tai sitten missaan jotain ja pahasti.
Riippuu hahmosta. Rangerilla suositeltiin nostamaan vain dex, mutta nyt Monkilla pelatessa skillien support gemit vaatii dex & int. Sen huomaa sitten kun numero on punaisella, eikä gemiä saa laitettua. Kannattaa youtubesta katsoa joku beginner opasvideo tai opasvideo siitä hahmosta mitä pelaa. Kampetta tulee aina silloin tällöin. Alussa kai pelkästään hyvä ase on tärkeä. Ite käytin sinisiä ja keltasia kamppeita, jotka toi hp:tä tai jotain muuta. Oli kyllä tuo minun Rangerilla pelaamisyritys täysi katastrofi kun vertaa tähän munkkiin. Eka kierros on minusta kyllä liian vaikea ja hidas.

Kannattaa vilkasta mobalyticsin buildeja. Passive Treestä näkee "nopeasti" mitä tyypit on sinne valinnu. Yleensä buildin tekijä kertoo erikseen miten alkupeli pitäisi pelata, kun tuo näyttää sen lopullisen minne on vielä piiiitkä matka.

 
Viimeksi muokattu:
Jep. Kyllähän näissä peleissä kannattaa aluksi kokeilla ihan omin avuin pärjätä ja sitten jos seinä tulee aivan pysäyttämättömästi vastaan, niin voi katsella buildeja. Aika suoraviivaisia nuo on ollut ainakin mitä itse lähtenyt "rakentamaan" alusta asti ja skillipointit on melko selkeitä ollut, että mihin suuntaan lähtee. Toki gemeissä, skillpointeissa ja kamoissa on varmasti viilaamista, mutta mikäs siinä, kun vielä pärjää.
Buildit toki kannattaa tehdä itse koska se vähän on näiden pelien ideakin, mutta jos PoE ei ole aiemmin niin tuttu (tai en tiedä auttaako vaikka olisikin) niin kyllä jotain Beginner's Guidea suosittelisin vaikka Youtubesta. Eilen tuli katseltua ja huomasin että tässä on paljon noita "pikku juttuja" jotka ei olisi välttämättä tullut mieleen ollenkaan, liittyen vaikka itemeihin, craftaamiseen, skilleihin yms.

Omalla kohdalla onneksi tuli nyt katseltua kun vasta 15h takana, olen esim. heittänyt roskiin sellaista tavaraa mikä olisi kannattanut craftaamista varten säästää. :D
 
Tulipas hieno bugi act 2:ssa The trail of corruption tehtävässä. Mastodon tuskit kadonnut inventaariosta ja ei saa tehtävää loppuun. Kävin tekemässä bossit uudelleen ketkä ne tiputti mutta ei tipu uudestaan.
 
Peli näyttää hienolta ja hyviä muutoksia POE 1 verrattuna mutta itseä vaivaa erittäin ärsyttävä bugi AMD X3D prosessoreilla, joka vetää latausruuduilla koneen täysin juntturaan ja on pakko käynnistää virtanapista kone uudelleen. Kokeiltu on kaikkia suositeltuja jippoja mutta silti jäätyy niin usein että taitaa jäädä peli tauolle kunnes saavat tuon korjattua.

POE2 foorumeilla 200 sivun ketju, vielä ei mitään virallista ratkaisua ole tullut.
 
Mulla pari kaveria Intelin prossuilla, heillä myös usein peli kaatuu latausikkunaan tai peli muuten vaan cräshää. Omalla AMD 5800:lla ei ole ollut yhtään cräshiä vaikka pelitunteja takana monen päivän edestä (hahmo +80lvl).

Tuo Shock ja sen magnituten kasvattaminen taitaa olla hieman rikki tällä hetkellä ja mahdollistaa bossien oneshottaamisen. Pitääkin hyödyntää tuota kunnes se nerffataan. Onhan tämä kuitenkin early access niin näitä on odotettavissa.
 
Peli näyttää hienolta ja hyviä muutoksia POE 1 verrattuna mutta itseä vaivaa erittäin ärsyttävä bugi AMD X3D prosessoreilla, joka vetää latausruuduilla koneen täysin juntturaan ja on pakko käynnistää virtanapista kone uudelleen. Kokeiltu on kaikkia suositeltuja jippoja mutta silti jäätyy niin usein että taitaa jäädä peli tauolle kunnes saavat tuon korjattua.

POE2 foorumeilla 200 sivun ketju, vielä ei mitään virallista ratkaisua ole tullut.
itselläni 7800x3D ja ei ole jäätynyt kertaakaan, oletko katsonut paljon lämmöt on lataus ruudussa? tulee hullu piikki niissä.
 
Peli näyttää hienolta ja hyviä muutoksia POE 1 verrattuna mutta itseä vaivaa erittäin ärsyttävä bugi AMD X3D prosessoreilla, joka vetää latausruuduilla koneen täysin juntturaan ja on pakko käynnistää virtanapista kone uudelleen. Kokeiltu on kaikkia suositeltuja jippoja mutta silti jäätyy niin usein että taitaa jäädä peli tauolle kunnes saavat tuon korjattua.

POE2 foorumeilla 200 sivun ketju, vielä ei mitään virallista ratkaisua ole tullut.
Mulla "auttoi" se vinkki että ottaa Win11 Game Moden pois päältä. Jää toi silti joskus juntturaan mutta harvemmin.
On kyllä mielenkiintoinen efekti kun ensin kursori hyytyy ja sitten ei edes CTRL-ALT-DEL auta. En muista ihan hetkeen vastaavaa että pitää virtanapilla sammuttaa.
 
Mulla "auttoi" se vinkki että ottaa Win11 Game Moden pois päältä. Jää toi silti joskus juntturaan mutta harvemmin.
On kyllä mielenkiintoinen efekti kun ensin kursori hyytyy ja sitten ei edes CTRL-ALT-DEL auta. En muista ihan hetkeen vastaavaa että pitää virtanapilla sammuttaa.
Mulla teki tätä samaa ennen jotain patchia. Prossuna 3700X. Peli vain hyytyi. Äänet saattoivat toimia silti, mutta ctrl+alt+del tai mikään muu ei reagoinut. Ainoa vaihtoehto oli tosiaan sammuttaa virtanapilla. Nyt ei ole moneen päivään kyllä tehnyt tuota eli taisi parissa ekassa patchissa korjaantua itsellä.
 
itselläni 7800x3D ja ei ole jäätynyt kertaakaan, oletko katsonut paljon lämmöt on lataus ruudussa? tulee hullu piikki niissä.
Lämmöt pysyy pelikäytössä täydellä kuormalla alle 80 astetta eli ei pitäisi olla niistä kiinni, redditissä oli juttua että peli jää johonkin 100% CPU käyttöasteen looppiin mikä sitten aiheuttaa tuon totaalisen jäätymisen. Jotkut ehdottanut että ottaa pari ydintä pois task managerin kautta peliltä mutta itsellä jäätyi vielä senkin jälkeen, todella rasittavaa tuon kanssa tapella.
 
Viimeksi muokattu:
Lämmöt pysyy pelikäytössä täydellä kuormalla alle 80 astetta eli ei pitäisi olla niistä kiinni, redditissä oli juttua että peli jää johonkin 100% CPU käyttöasteen looppiin mikä sitten aiheuttaa tuon totaalisen jäätymisen. Jotkut ehdottanut että ottaa pari ydintä pois task managerin kautta peliltä mutta itsellä jäätyi vielä senkin jälkeen, todella rasittavaa tuon kanssa tapella.
Mulla samaa ongelmaa ryzenin kanssa. Lämmöt nousee sinne 80 paikkeille. Välillä on päiviä, ettei kertaakaan jumahda ja toisinaan tekee saman pelisession kans useamman kerran.

Tulipas hieno bugi act 2:ssa The trail of corruption tehtävässä. Mastodon tuskit kadonnut inventaariosta ja ei saa tehtävää loppuun. Kävin tekemässä bossit uudelleen ketkä ne tiputti mutta ei tipu uudestaan.
Oot varmaan päässyt eteenpäin, mutta tähän bugiin on auttanut se, että tappaa sen mammutin eka
 
Viimeksi muokattu:
Eikös niitten cruelien jälkeen sinne kartalle ilmesty oma sivu ”end game”. Mitä se nyt sit pitääkään sisällään. Vissiin noita trialeja.
Endgame ei ole trialeita, vaan aukea uusi Atlas-moodi. Siinä liikutaan vähän lautapelin tapaan isolla kartalla ja vedetään läpi satunnaisgeneroituja kenttiä. Kentät voivat sisältää normi mosujen lisäksi pomoja tai muita mekaniikkoja. Lisäksi kartalla on joitain uniikkeja kenttiä ja pomoja joita yritetään etsiä.
 
Viimeksi muokattu:
Windows 11 24H2 update aiheutti ainekin itselle noi latausruudussa kaatuilut. Tuon asentamisen jälkeen alkoi kaatuilemaan ja kun palasin edeltävään versioon niin peli toimii taas hyvin.
 
Windows 11 24H2 update aiheutti ainekin itselle noi latausruudussa kaatuilut. Tuon asentamisen jälkeen alkoi kaatuilemaan ja kun palasin edeltävään versioon niin peli toimii taas hyvin.
Itsellä tämä aiheutti myös levyn luku- ja kirjoitusnopeuksien hidastumisen. Levyn optimointi näyttäisi auttaneen.
 
keppi.png


Hauska, kun vastaavan uniikin menin aiemmin osiksi laittamaan. Eikäs tuolla jotain cold sorsaa ole hyvä aloittaa? :)
 
80 tuntia peliä takana ja tässä "työn" tulos. Alkaa armorit ja resistit olemaan jo sinnepäin.

1734556643516.png


1734556677340.png
 
Itsellä /played näyttää melkein 3 päivää ja tässä oma tulos:
1734559900254.png

1734559964639.png


Eiköhän tuo Arc saa 100k damagea rikki kohta, varsinkin kun surkea yhdellä exaltilla ostettu wandi vielä käytössä sekä Arcista puuttuu vielä 1 support gemi paikka. Noilla kahdella parannuksella pitäisi mennä helposti 100k rikki.
 
Itsellä /played näyttää melkein 3 päivää ja tässä oma tulos:
1734559900254.png

1734559964639.png


Eiköhän tuo Arc saa 100k damagea rikki kohta, varsinkin kun surkea yhdellä exaltilla ostettu wandi vielä käytössä sekä Arcista puuttuu vielä 1 support gemi paikka. Noilla kahdella parannuksella pitäisi mennä helposti 100k rikki.
Mikä tuossa on takana, kun chaos res. on 0%?
 
Mikä tuossa on takana, kun chaos res. on 0%?
Oletko havainnut, että chaos ressua on ylivoimaisesti vaikein saada? Tai huomasitko, että elemental ressut saavat pelin edetessä miinuksia, mutta chaos res ei saa? Suurin syy sen nollille tai lähes nollille jäämisessa/jättämisessä on siis siinä, että elemental ressut ovat huomattavasti tärkeämpia ja chaos ressua on todella vaikea mistään saada.

PoE 1:n peruja tämä, että chaos ressun ei oleteta olevan maksimissa juuri koskaan ja sen vuoksi chaos damage on usein vähäisempää. Sitä on vaikea saada ja varsinkin isot määrät chaos ressua tekee usein tavaroista arvokkaita.

Sulla on todella harvinaisen suuri määrä chaos ressua, mutta samalla elementalit eivät ole maksimissa. Tuo on kohtalaisen epätavallista.
 
Oletko havainnut, että chaos ressua on ylivoimaisesti vaikein saada? Tai huomasitko, että elemental ressut saavat pelin edetessä miinuksia, mutta chaos res ei saa? Suurin syy sen nollille tai lähes nollille jäämisessa/jättämisessä on siis siinä, että elemental ressut ovat huomattavasti tärkeämpia ja chaos ressua on todella vaikea mistään saada.

PoE 1:n peruja tämä, että chaos ressun ei oleteta olevan maksimissa juuri koskaan ja sen vuoksi chaos damage on usein vähäisempää. Sitä on vaikea saada ja varsinkin isot määrät chaos ressua tekee usein tavaroista arvokkaita.

Tähän vielä päälle se, että viimeisimmän päivityksen nerffit chaos damageen poistivat aika ison siivun näistä chaos damageen liittyvistä päänsäryistä.
 
Oletko havainnut, että chaos ressua on ylivoimaisesti vaikein saada? Tai huomasitko, että elemental ressut saavat pelin edetessä miinuksia, mutta chaos res ei saa? Suurin syy sen nollille tai lähes nollille jäämisessa/jättämisessä on siis siinä, että elemental ressut ovat huomattavasti tärkeämpia ja chaos ressua on todella vaikea mistään saada.

PoE 1:n peruja tämä, että chaos ressun ei oleteta olevan maksimissa juuri koskaan ja sen vuoksi chaos damage on usein vähäisempää. Sitä on vaikea saada ja varsinkin isot määrät chaos ressua tekee usein tavaroista arvokkaita.

Sulla on todella harvinaisen suuri määrä chaos ressua, mutta samalla elementalit eivät ole maksimissa. Tuo on kohtalaisen epätavallista.

Minusta tässä poessa ei ole mitenkään epätavalliseen vaikeaa saada chaosta, kun sitä saa melkeinpä joka kamppeeseen + runella lisää. Tällä hetkellä chaos yli 50% ja muut yli 60%, vaikka mennään vasta T6-mapeissa.
 
Minusta tässä poessa ei ole mitenkään epätavalliseen vaikeaa saada chaosta, kun sitä saa melkeinpä joka kamppeeseen + runella lisää. Tällä hetkellä chaos yli 50% ja muut yli 60%, vaikka mennään vasta T6-mapeissa.
Kyllä sitä saa, mutta määrät ovat lähes aina vähäisempiä. Tulet tämän huomaamaan kyllä ennen pitkää, vaikka nyt on poikkeuksellisen helposti chaos ressua löytynytkin.

Yleisesti PoE-veteraanit hoitavat ensin elementalit maksimiin (eli vähintään 75%) ja vasta sen jälkeen katsotaan saisiko chaos ressua jostain.
 
Ja koska elämää näyttää olevan 1 niin eiköhän siellä ole otettu tämä Chaos Inoculation

Jep, CI käytössä. Myös Mind over matter + Eldrich battery on käytössä eli "life pool" on 2k ES (+2k ES bufferointi Grim feastista) + 3k Mana (joka regee 550manaa/s, tän voi ajatella Healt regenä). Eli ~7k effectivee lifeä tankkaamassa isoja iskuja ja sitten tuo 550 mana/s rege estää pienempien mobien lyönnit.
Tuo Grim Feasti tuntuu hieman OP:lta, saat jatkuvasti ES:n täyteen (ei tartte odottaa rechargee) ja vielä lisäksi tuplana (2k ES -> 4k ES). Mana remnant buffi taas tuntuu aivan turhalta verrattuna tuohon.

CI on kyllä jees, esim 3. Ascendancy pojot, siellä on Chaos scorppioni vastassa ja se ei ollenkaan damagea ja sen takia myös Honour ei laske ollenkaan. Eli oli erittäin helppo saada 3. ascendancy pojot.

PS: ja ressut pitää olla overcapattu, viimeinen pätchi taisi muuttaa Tier 10 ja Tier 15 res penaltyn niin että nyt tulee pysyvä -10% penalty ku pelaa Tier 6 ja toiset -10% kun unlockkaa Tier 11 mapit. Eli kaikki ressut pitäisi olla 95% capattu.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä toi chaos on historiallisesti ollut haastavaa, joskin nyt ton resist muutoksen jälkeen voi olla että omasta stashista voisi löytyä kamaa joka tota vähän korjaa.

PoE ykköseen verrattuna on ainakin merkittävästi vaikeampi suoraan targetoida chaos resist itemien luontia - esimerkiksi harvestista chaos rerolleja spämmäämällä amethyst ringeihin. Toki essencellä pääsee alkuun, mutta ei se ihan helppoa ole.

Tradessahan voi ostaa joka slottiin sen chaos resistillisen option molemmissa peleissä.
 
Kyllä toi chaos on historiallisesti ollut haastavaa, joskin nyt ton resist muutoksen jälkeen voi olla että omasta stashista voisi löytyä kamaa joka tota vähän korjaa.

PoE ykköseen verrattuna on ainakin merkittävästi vaikeampi suoraan targetoida chaos resist itemien luontia - esimerkiksi harvestista chaos rerolleja spämmäämällä amethyst ringeihin. Toki essencellä pääsee alkuun, mutta ei se ihan helppoa ole.

Tradessahan voi ostaa joka slottiin sen chaos resistillisen option molemmissa peleissä.
Ressuja on yleisesti vaikeampi saada vrt. PoE1, niin sekin esimerkiksi tuottaa vaikeuksia, kun chaos res vie suffix slotin, johon ei voi saada mitään ele res.

Tradesta saa, mutta kallista on, jos haluaa paljon ele res ja vielä päälle chaos res.
 
Pelailin eilen warriorilla tuota Act 1 hieman pidemmälle, Executionerista eteenpäin. Tuossa oli välissä se Freythorn boss, jonka tapettua tuli joku reward valikko josta sai "pisteillä" ostaa noita palkkioita.

En nyt halua itseäni spoilata (vahingossa) sen enempää noista bosseista, joten kysyn täällä että mihin nuo saavutetut pisteet perustuu, ja tietääkö jotenkin ennalta että boss X on sellainen, jossa tämä asia pitää ottaa sitä mättäessä jotenkin huomioon?
 
Pelailin eilen warriorilla tuota Act 1 hieman pidemmälle, Executionerista eteenpäin. Tuossa oli välissä se Freythorn boss, jonka tapettua tuli joku reward valikko josta sai "pisteillä" ostaa noita palkkioita.

En nyt halua itseäni spoilata (vahingossa) sen enempää noista bosseista, joten kysyn täällä että mihin nuo saavutetut pisteet perustuu, ja tietääkö jotenkin ennalta että boss X on sellainen, jossa tämä asia pitää ottaa sitä mättäessä jotenkin huomioon?
Taidat puhua ritual-mekaniikan valikosta. Tuo act1 bossi on ainoa, joka siihen liittyy, eikä tuossa tapauksessa voi mitenkään vaikuttaa siihen paljon niitä pisteitä kertyy.

Tuon jälkeen ritualia näkee seuraavan kerran vasta koko kampanjan jälkeen endgamessa, eikä se liity bosseihin mitenkään.
 
Mikä ihmisiä tai tradeemista vaivaa? :D Varmaan 30 direct whisperiä laittanut yhdestä itemistä tradessa, kukaan ei vastaa mitään.
Jos yrität ostaa halvimpia tarjolla olevia, niin todennäköisesti aika moni muu tekee samaa. Jos myyjä saa kymmeniä viestejä samasta itemistä, niin harva jaksaa niihin lähteä vastailemaan.
 
Jos yrität ostaa halvimpia tarjolla olevia, niin todennäköisesti aika moni muu tekee samaa. Jos myyjä saa kymmeniä viestejä samasta itemistä, niin harva jaksaa niihin lähteä vastailemaan.
Voi olla joo, että ruuhkaa on sitten niin paljon, ei vaan ollut vastaavia kokemuksia Poe 1 traden kanssa, edes ruuhkaisina aikoina.
 
Pelissä on aktiivisina tunteina enemmän pelaajia (luokkaa 500k) steamissa kuin mitä PoE 1 on koskaan ollut.


Käytännössä hiljaisimpinakin tunteina PoE 2 on enemmän pelaajia kuin PoE 1 on ollut ruuhkaisimmillaan. Ruuhka-aikoina puhutaan vähintään 4-5 kertaisesta pelaajamäärästä verrattuna PoE 1.

Tätä eivät monet PoE-pelaajat ehkä ole ymmärtäneet, että pelaajamäärät ovat nyt jatkuvasti todella paljon edellä PoE 1:n pelaajamääriä, vaikka verrattaisiin PoE 1:n ruuhkaisimpiin aikoihin, eli liigojen ensimmäisiin pariin viikkoon.
 
Käytännössä hiljaisimpinakin tunteina PoE 2 on enemmän pelaajia kuin PoE 1 on ollut ruuhkaisimmillaan. Ruuhka-aikoina puhutaan vähintään 4-5 kertaisesta pelaajamäärästä verrattuna PoE 1.

Tätä eivät monet PoE-pelaajat ehkä ole ymmärtäneet, että pelaajamäärät ovat nyt jatkuvasti todella paljon edellä PoE 1:n pelaajamääriä, vaikka verrattaisiin PoE 1:n ruuhkaisimpiin aikoihin, eli liigojen ensimmäisiin pariin viikkoon.
Mitäs tekivät niin hyvän pelin. :kippis:
 
PoE2 on kyllä ihan huippu. PoE1 ongelma on se että se on aivan liian monimutkainen. PoE2 taas korjaa ongelmaa ja tekee pelistä paljon enemmän "Diablo 2" tapaisen.
Toivottavasti PoE2:een lisäsisältö ei ole uusien mekaniikkojen lisäämistä, kuten PoE1, vaan lisäsisältöä nykyisillä mekaanikoilla, esim uusia hahmoluokkia ja aseluokkia. Näitähän on nyt ainakin Early accessin aikana tulossa ja löydetty infoa sword skilleistä yms.

Yhteensä PoE2 ruuhka aikoina pelaajia taitaa olla yli miljoona. Steamissa 500k + sitten omalla clientillä pelaavat + konsolit päälle. Muistaakseni 1.3miljoonaa pelaajaa taisivat kehittäjät mainita parhaimpana aikana.
 
PoE2 on kyllä ihan huippu. PoE1 ongelma on se että se on aivan liian monimutkainen. PoE2 taas korjaa ongelmaa ja tekee pelistä paljon enemmän "Diablo 2" tapaisen.
Toivottavasti PoE2:een lisäsisältö ei ole uusien mekaniikkojen lisäämistä, kuten PoE1, vaan lisäsisältöä nykyisillä mekaanikoilla, esim uusia hahmoluokkia ja aseluokkia. Näitähän on nyt ainakin Early accessin aikana tulossa ja löydetty infoa sword skilleistä yms.

Yhteensä PoE2 ruuhka aikoina pelaajia taitaa olla yli miljoona. Steamissa 500k + sitten omalla clientillä pelaavat + konsolit päälle. Muistaakseni 1.3miljoonaa pelaajaa taisivat kehittäjät mainita parhaimpana aikana.
Kyllä niitä mekaniikkoja pitää tulla lisää, eihän siellä mapseissa muuten riitä tekemistä. Ja kukaanhan ei pakota sinua niitä tekemään jos et halua.
 
Kyllä niitä mekaniikkoja pitää tulla lisää, eihän siellä mapseissa muuten riitä tekemistä. Ja kukaanhan ei pakota sinua niitä tekemään jos et halua.
PoE1 ongelma on se että uudet mekaniikan tuovat mukanaan entistä parempia cräftäysmahdollisuuksia. Eli jos haluat "menestyä" pelissä, joudut opetelemaan yllättävän syvälle peliin, mihin normaalilla työssäkävyällä ei välttämättä ole mahdollisuutta.

PoE2:han on cräftäystä karsittu erittäin paljon, joka on tervetullut ominaisuus omasta mielestäni ja enemmän painoarvoa on niillä itemeillä mitä tippuu mappauksen aikana. Eli PoE2:ssa on jopa fiksua identifoida jokainen rare mikä tippuu, kun taas PoE1:ssä 99% on roskaa ja vain cräftäämällä vaikeilla mekaanikoilla saa hyvää tavaraa.
 
PoE2:han on cräftäystä karsittu erittäin paljon, joka on tervetullut ominaisuus omasta mielestäni ja enemmän painoarvoa on niillä itemeillä mitä tippuu mappauksen aikana. Eli PoE2:ssa on jopa fiksua identifoida jokainen rare mikä tippuu, kun taas PoE1:ssä 99% on roskaa ja vain cräftäämällä vaikeilla mekaanikoilla saa hyvää tavaraa.
Yksinkertaistat vähän liikaa. Tämä pätee vain trade puoleen, jos pelaa ssf, niin niillä dropeilla on edelleen paljonkin väliä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 092
Viestejä
4 545 543
Jäsenet
74 917
Uusin jäsen
kynd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom