Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Koittanut v'h'n harjoitella mutta:

Miten kannatta manageroida str, dex ja int?
Miten pystyn päättelemään mitä gearia käytän?
Tuntuu että kaikki geari mitä koittaa joko itse tehdä tai tippuu niin on tavattoman paskaa. Tai sitten missaan jotain ja pahasti.
Riippuu hahmosta. Rangerilla suositeltiin nostamaan vain dex, mutta nyt Monkilla pelatessa skillien support gemit vaatii dex & int. Sen huomaa sitten kun numero on punaisella, eikä gemiä saa laitettua. Kannattaa youtubesta katsoa joku beginner opasvideo tai opasvideo siitä hahmosta mitä pelaa. Kampetta tulee aina silloin tällöin. Alussa kai pelkästään hyvä ase on tärkeä. Ite käytin sinisiä ja keltasia kamppeita, jotka toi hp:tä tai jotain muuta. Oli kyllä tuo minun Rangerilla pelaamisyritys täysi katastrofi kun vertaa tähän munkkiin. Eka kierros on minusta kyllä liian vaikea ja hidas.

Kannattaa vilkasta mobalyticsin buildeja. Passive Treestä näkee "nopeasti" mitä tyypit on sinne valinnu. Yleensä buildin tekijä kertoo erikseen miten alkupeli pitäisi pelata, kun tuo näyttää sen lopullisen minne on vielä piiiitkä matka.

Viimeksi muokattu:
Jep. Kyllähän näissä peleissä kannattaa aluksi kokeilla ihan omin avuin pärjätä ja sitten jos seinä tulee aivan pysäyttämättömästi vastaan, niin voi katsella buildeja. Aika suoraviivaisia nuo on ollut ainakin mitä itse lähtenyt "rakentamaan" alusta asti ja skillipointit on melko selkeitä ollut, että mihin suuntaan lähtee. Toki gemeissä, skillpointeissa ja kamoissa on varmasti viilaamista, mutta mikäs siinä, kun vielä pärjää.
Buildit toki kannattaa tehdä itse koska se vähän on näiden pelien ideakin, mutta jos PoE ei ole aiemmin niin tuttu (tai en tiedä auttaako vaikka olisikin) niin kyllä jotain Beginner's Guidea suosittelisin vaikka Youtubesta. Eilen tuli katseltua ja huomasin että tässä on paljon noita "pikku juttuja" jotka ei olisi välttämättä tullut mieleen ollenkaan, liittyen vaikka itemeihin, craftaamiseen, skilleihin yms.

Omalla kohdalla onneksi tuli nyt katseltua kun vasta 15h takana, olen esim. heittänyt roskiin sellaista tavaraa mikä olisi kannattanut craftaamista varten säästää. :D

Tulipas hieno bugi act 2:ssa The trail of corruption tehtävässä. Mastodon tuskit kadonnut inventaariosta ja ei saa tehtävää loppuun. Kävin tekemässä bossit uudelleen ketkä ne tiputti mutta ei tipu uudestaan.

Peli näyttää hienolta ja hyviä muutoksia POE 1 verrattuna mutta itseä vaivaa erittäin ärsyttävä bugi AMD X3D prosessoreilla, joka vetää latausruuduilla koneen täysin juntturaan ja on pakko käynnistää virtanapista kone uudelleen. Kokeiltu on kaikkia suositeltuja jippoja mutta silti jäätyy niin usein että taitaa jäädä peli tauolle kunnes saavat tuon korjattua.

POE2 foorumeilla 200 sivun ketju, vielä ei mitään virallista ratkaisua ole tullut.

Mulla pari kaveria Intelin prossuilla, heillä myös usein peli kaatuu latausikkunaan tai peli muuten vaan cräshää. Omalla AMD 5800:lla ei ole ollut yhtään cräshiä vaikka pelitunteja takana monen päivän edestä (hahmo +80lvl).

Tuo Shock ja sen magnituten kasvattaminen taitaa olla hieman rikki tällä hetkellä ja mahdollistaa bossien oneshottaamisen. Pitääkin hyödyntää tuota kunnes se nerffataan. Onhan tämä kuitenkin early access niin näitä on odotettavissa.

Peli näyttää hienolta ja hyviä muutoksia POE 1 verrattuna mutta itseä vaivaa erittäin ärsyttävä bugi AMD X3D prosessoreilla, joka vetää latausruuduilla koneen täysin juntturaan ja on pakko käynnistää virtanapista kone uudelleen. Kokeiltu on kaikkia suositeltuja jippoja mutta silti jäätyy niin usein että taitaa jäädä peli tauolle kunnes saavat tuon korjattua.

POE2 foorumeilla 200 sivun ketju, vielä ei mitään virallista ratkaisua ole tullut.
itselläni 7800x3D ja ei ole jäätynyt kertaakaan, oletko katsonut paljon lämmöt on lataus ruudussa? tulee hullu piikki niissä.

Mulla "auttoi" se vinkki että ottaa Win11 Game Moden pois päältä. Jää toi silti joskus juntturaan mutta harvemmin.
On kyllä mielenkiintoinen efekti kun ensin kursori hyytyy ja sitten ei edes CTRL-ALT-DEL auta. En muista ihan hetkeen vastaavaa että pitää virtanapilla sammuttaa.

Mulla "auttoi" se vinkki että ottaa Win11 Game Moden pois päältä. Jää toi silti joskus juntturaan mutta harvemmin.
On kyllä mielenkiintoinen efekti kun ensin kursori hyytyy ja sitten ei edes CTRL-ALT-DEL auta. En muista ihan hetkeen vastaavaa että pitää virtanapilla sammuttaa.
Mulla teki tätä samaa ennen jotain patchia. Prossuna 3700X. Peli vain hyytyi. Äänet saattoivat toimia silti, mutta ctrl+alt+del tai mikään muu ei reagoinut. Ainoa vaihtoehto oli tosiaan sammuttaa virtanapilla. Nyt ei ole moneen päivään kyllä tehnyt tuota eli taisi parissa ekassa patchissa korjaantua itsellä.

itselläni 7800x3D ja ei ole jäätynyt kertaakaan, oletko katsonut paljon lämmöt on lataus ruudussa? tulee hullu piikki niissä.
Lämmöt pysyy pelikäytössä täydellä kuormalla alle 80 astetta eli ei pitäisi olla niistä kiinni, redditissä oli juttua että peli jää johonkin 100% CPU käyttöasteen looppiin mikä sitten aiheuttaa tuon totaalisen jäätymisen. Jotkut ehdottanut että ottaa pari ydintä pois task managerin kautta peliltä mutta itsellä jäätyi vielä senkin jälkeen, todella rasittavaa tuon kanssa tapella.

Viimeksi muokattu:
Lämmöt pysyy pelikäytössä täydellä kuormalla alle 80 astetta eli ei pitäisi olla niistä kiinni, redditissä oli juttua että peli jää johonkin 100% CPU käyttöasteen looppiin mikä sitten aiheuttaa tuon totaalisen jäätymisen. Jotkut ehdottanut että ottaa pari ydintä pois task managerin kautta peliltä mutta itsellä jäätyi vielä senkin jälkeen, todella rasittavaa tuon kanssa tapella.
Mulla samaa ongelmaa ryzenin kanssa. Lämmöt nousee sinne 80 paikkeille. Välillä on päiviä, ettei kertaakaan jumahda ja toisinaan tekee saman pelisession kans useamman kerran.

Tulipas hieno bugi act 2:ssa The trail of corruption tehtävässä. Mastodon tuskit kadonnut inventaariosta ja ei saa tehtävää loppuun. Kävin tekemässä bossit uudelleen ketkä ne tiputti mutta ei tipu uudestaan.
Oot varmaan päässyt eteenpäin, mutta tähän bugiin on auttanut se, että tappaa sen mammutin eka

Viimeksi muokattu:
Eikös niitten cruelien jälkeen sinne kartalle ilmesty oma sivu ”end game”. Mitä se nyt sit pitääkään sisällään. Vissiin noita trialeja.
Endgame ei ole trialeita, vaan aukea uusi Atlas-moodi. Siinä liikutaan vähän lautapelin tapaan isolla kartalla ja vedetään läpi satunnaisgeneroituja kenttiä. Kentät voivat sisältää normi mosujen lisäksi pomoja tai muita mekaniikkoja. Lisäksi kartalla on joitain uniikkeja kenttiä ja pomoja joita yritetään etsiä.

Viimeksi muokattu:
Windows 11 24H2 update aiheutti ainekin itselle noi latausruudussa kaatuilut. Tuon asentamisen jälkeen alkoi kaatuilemaan ja kun palasin edeltävään versioon niin peli toimii taas hyvin.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 926
Jäsenet
74 907
Uusin jäsen
Maanperkele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom