Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Kuolemat opettaa. Act 1 bossi tuntu jotenkin vaikeelta vaikka oli cold resistance 75% sulkeissa 89%, mutta en ymmärrä mitä se tarkoittaa.

No lähin sitten ihmettelemään miten tekisin enemmän damagea ja opin, että spellejä pystyy levuttamaan ja samalla huomasin, että sain myös yhden uuden spellin (Arc) 😄. No paremmilla spelleillä bossi meni ykkösellä läpi. Jotenkin tuli tyhmä olo, mutta nyt taas mennään eteenpäin. Tällästä se on aloittelijana.
Joo meinas kyllä oikeasti rusinat rasahtaa tosa act bossilla, meni varmaan kieltämättä tunti siinä. Sitten toisen kerran sen, kun taas tappoi niin se niin heleppoa
 
75% on maksimi, ja tuo sinun 89% on mitä sulla on yhteensä. Vaikeammalla vaikeusasteella tulee penaltyä ressuihin, jolloin tuosta yli 75% on hyötyä.

*Pesarille siis tämä* en tiedä miten lainaukset voi lisätä muokkaustilassa…
 
Tuli haettua vikat ascendancy pojot Trial of Sekhemasin kautta. Aika asiallinen kyllä tuo uusi 'sanctum' - siisti bossi lopussa ja kasa ihan asiallisia laatikoita vikassa huoneessa. Tuli jopa noita uusia time-lost jeweleitä jokuinen sieltä. Pitäisi melkein säästää avaimet sinne eikä edes käyttää aiemmissa kerroksissa.

Vinkkinä ton juoksemiseen; kannattaa hankkia se honour resistance täysiin. Itsellä oli bagi täynnä honour resistance + max honour reliccejä, jolla sai resistin 75% ja ~130% increased honour. Taisi lopulta olla joku ~12k max honour noilla.

Edit: Peliaikaan palatakseni.

1734209842456.png


Näköjään SSF-ladderiinkin eksynyt:

416 kaarlos#2613 PurjoOhLawdHereWeGo Stormweaver 85
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä sanoa että tämä on se mitä Diablo 3 olisi pitänyt olla. D1/2 fanina tässä on sitä oikeaa tunnelmaa ja vaikeutta. Jos jotain kovaa tippuu maahan niin se tuntuu joltain. Bossit toimii ja pitää olla kokoajan varuillaan.
 
Onko muuten kellään hajua milloin nuo ascendancy classeista tulevat spellit muuttuu 6-linkeiksi? Itsellä elemental storm käytössä ja olisi ihan kyllä kysyntää linkille, tuohon kelpaa niin monet supportit. Spelukoin itse vähän level 90:a.
 
Tuli haettua vikat ascendancy pojot Trial of Sekhemasin kautta. Aika asiallinen kyllä tuo uusi 'sanctum' - siisti bossi lopussa ja kasa ihan asiallisia laatikoita vikassa huoneessa. Tuli jopa noita uusia time-lost jeweleitä jokuinen sieltä. Pitäisi melkein säästää avaimet sinne eikä edes käyttää aiemmissa kerroksissa.

Vinkkinä ton juoksemiseen; kannattaa hankkia se honour resistance täysiin. Itsellä oli bagi täynnä honour resistance + max honour reliccejä, jolla sai resistin 75% ja ~130% increased honour. Taisi lopulta olla joku ~12k max honour noilla.

Edit: Peliaikaan palatakseni.

1734209842456.png


Näköjään SSF-ladderiinkin eksynyt:

416 kaarlos#2613 PurjoOhLawdHereWeGo Stormweaver 85

Minulla olisi trial of chaosta vissiin seuraavaksi. Kerran tuon trial of sekhemasin tein. Pystyykö siis jotenkin vaikuttamaan, että saisi tuota honouria paremmaksi tai resistejä? En ihan ymmärtänyt systeemiä ja siten en älyttömästi tykännytkään.
 
Mulla näyttää menevän tunti ja level, nyt n.21h ja lvl21. :lol: Kaikki kun on uutta niin joutuu opiskelemaan pelaamisen ohella.
Sama täällä, eilen pelasin joku 4h ja mitään en mistään tajua, mätki örkkejä turpaan ja laitan parempaa varustetta päälle kun sattuu tulemaan vastaan ja myyn invetaariosta tavaraa kun on täynnä.

Jotain yritän arkkuun laittaa, jos näyttää jotenkin erilaiselta, mutta onko siitä mitään hyötyä näin alussa vielä?
 
Minulla olisi trial of chaosta vissiin seuraavaksi. Kerran tuon trial of sekhemasin tein. Pystyykö siis jotenkin vaikuttamaan, että saisi tuota honouria paremmaksi tai resistejä? En ihan ymmärtänyt systeemiä ja siten en älyttömästi tykännytkään.
Siinä ultimatum-pohjaisessa trial of chaoksessa mennään ihan normaaleilla pelin säännöillä eli ainoastaan hahmon normaalit resistit ja muut asiat vaikuttaa selviytymiseen.

Trial of Sekhemas taas perustuu vanhaan Sanctumiin, jonka sisällä pätee vähän omat sääntönsä. Sen sisällä voi toki hävitä runin sillä että hahmon health menee nollaan, mutta pääsääntöisesti runit katkeaa siihen että sen trialin sisällä käytössä oleva honor menee nollaan. Ilman honor resistiä hahmon ottama damage menee sellaisenaan honoriin, mutta siihen kun lätkäisee honor resistin + kasan max honoria päälle niin se kesto nousee eri levelille. Käytännössä noiden reliccien hankinta edellyttää että juoksee jokusen runin ja loottailee reliccejä.
 
No niin, reilu 60 kellossa ja eilen Act 3 läpi sorsalla. Hommaa on hidastanut se, että aloitin Mercillä suunnittelematta buildia sen kummemmin ja tuosta hahmosta tuli aika lapanen :D Act 2:n lopputappelussa (Jamanra) nousi tie pystyyn, vaikka siihen asti peli edennyt hitaasti, mutta varmasti. Henki lähtee kertalaaksta ja DPS ei riitä millään. Buildin korjaus vaatisi sen verran kalliin remontin, että jätän tuon ukon pöytälaatikkoon toistaiseksi.

Sorsalla homma meni huomattavasti kivuttomammin, mutta mielestäni Act 3 kaipaisi vähän työstöä ja viidakkoseikkailu alkoi loppua kohti maistumaan vähän puulta. Toki tuossa alkoi tulemaan gearissakin rajat vastaan ja osaltaan sen takia eteneminen hidastui, mutta onhan tuo jumalattoman pitkä ja mapit ovat valtavia. Jopa +20% movement speed-släbäreillä jatkuva ympäriinsä juoksentelu alkoi tympimään, varsinkin kun tehtävät ovat aika yksitoikkoisia, tyyliin "etsi esine X Uudenmaan kokoiselta kartalta, kiikuta se paikkaan Y jonka jälkeen pääset vielä entistä isommalle alueelle tekemään samaa juttua". Ei sinänsä mitään uutta kyllä tässä peligenressä, mutta kokonaisuudessaan Act 3 tuntui vähän keinotekoisen työläältä, varsinkin kun ykkös- ja kakkosactit olivat mielestäni erittäin hyviä.

No, eipä siinä. Nyt pääsin testaamaan munkkia, oikein hauskaa vaihtelua kun nyt pelaillut ainoastaan ranged-hahmoilla. Melee-äijällä pelailu tuo kyllä selkeästi lisää haastetta varsinkin pomotappeluihin, saa olla dodgesormi herkällä ja pitää miettiä lähestymistapa uusiksi.

Marinasta huolimatta tämä on yleisesti ottaen erittäin hyvä peli, aineksia on vaikka mihin.
 
Marinasta huolimatta tämä on yleisesti ottaen erittäin hyvä peli, aineksia on vaikka mihin.
Täsmälleen samaa mieltä, tuo kampanja on helvetin hyvä - ihan keposeen paras osa peliä itselleni. Olisin pitänyt lähestymistavasta jossa zonejen tarpeettoman pitkät siirtymät olisi leikattu pois ja pelaaja olisi vaikka sitten pakotettu farmaamaan vähän ekstra vihuja ennen isompaa bossivääntöä että leveli pysyy alueiden perässä.

Mappeihin pääsyn jälkeen peli palaa vähän taas juurilleen PoE 1 vihollisten massamurhaamisen merkeissä ja vähän tiukemmat ja haastavat väännöt ovat vaan muisto peräpeilissä. Itselleni tuota PoE endgamea on kertynyt vuosien varrella tuhansia ja tuhansia tunteja jolloin se nyt ei enää nykyisellään sytytä samalla tavalla kuin tuo kampanjan hidastempoinen meno.
 
Mappeihin pääsyn jälkeen peli palaa vähän taas juurilleen PoE 1 vihollisten massamurhaamisen merkeissä ja vähän tiukemmat ja haastavat väännöt ovat vaan muisto peräpeilissä. Itselleni tuota PoE endgamea on kertynyt vuosien varrella tuhansia ja tuhansia tunteja jolloin se nyt ei enää nykyisellään sytytä samalla tavalla kuin tuo kampanjan hidastempoinen meno.
Ilmeisen nopealla aikataululla tuo endgame nykäistiin kasaan, joten on ihan selvää, että siinä on vielä paljon viilaamisen varaa. Uskon vahvasti, että sekin saadaan paljon lähemmäksi kampanjan pelitempoa tässä EA:n aikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 712
Viestejä
4 544 917
Jäsenet
74 835
Uusin jäsen
koominen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom