Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Tullut stormweaveria hissukseen tässä väännettyä, eilen illasta cruel act 3 pääsin. Fiilikset pelistä erittäin positiiviset, GGG on ottanut hyvin pesäeroa ykköseen tekemällä selvästi vaikeamman pelin.

Liikkuessa taikominen on kyllä asia jota varmasti kaipaa kun ensi kerran ykköstä pelaa, etenkin WASDilla tuntuu että miksei tämä aina ole toiminut näin. Äkkiseltään myös vähemmän raskasta ranteille kun ei ole hiirikäsi jännityksessä. Kaikki pienet liikkeet on tarkkoja, ei tarvitse isoja hiiren liikkeitä kun väistelee ja heittelee loitsuja samalla.

Itemien dropratet PoE ykköseen ja muihinkin genren peleihin tuntuu alhaisilta, mutta toisaalta tässä fokus on selvästi enemmän itemien craftaamisesa ja ainakin alkuvaiheessa vendorit on tärkeitä. Tuntuu kivalta kun voi jo matalalla levelillä lootata regaleita, exaltteja ja oikeasti käyttää niitä.

Spellien toiminta ja usean gemin käyttö tuntuu mielekkäältä, ehkä osittain WASDin takia jopa helpommalta kun menee vähemmän keskittymistä itse liikkumiseen liittyvään toimintaan. Myös suorien damage supporttien vähentäminen ja siirtyminen enemmän utilityn suuntaan maistuu.

Tällä hetkellä tulee spark + firewall + mana stacking meiningillä mentyä, ehkä pitkällä aikavälillä Chaos Inoculation + Mind Over Matter + Eldritch Battery katseissa (PoE ykkösen kontekstissa ihan naurattaa ajatuskin tästä). Pikaiseen katsottuna ES-gearin isot lukemat ja suuri määrä ES% puussa näyttäisi lupaavalta tavalta kerryttää paljon manaa.

Kaikkineen itselle ihan 5/5 peli, pidän pelin sopivasta hitaudesta ja taistelussa tarvittavasta väistelystä.

Edit: pari lisämainintaa asioista joista pidän

- lifen poistaminen passive treestä, iso kiitos tästä, vähentää sitä life-boilerplatea joka aina oli mukana buildeissa
- flaski spammille loppu, idea alunperin PoE ykkösessä hyvä ja uniikki mutta nykyisellään liian iso osa character powerista on pullon pohjalla (imo)
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tulee spark + firewall + mana stacking meiningillä mentyä, ehkä pitkällä aikavälillä Chaos Inoculation + Mind Over Matter + Eldritch Battery katseissa (PoE ykkösen kontekstissa ihan naurattaa ajatuskin tästä). Pikaiseen katsottuna ES-gearin isot lukemat ja suuri määrä ES% puussa näyttäisi lupaavalta tavalta kerryttää paljon manaa.
Tässäpä lankeaakin helposti ansaan, kun muistelee miten asiat PoE 1:ssä menevät. PoE 2:ssa menee nimittäin siten, että conversion ei enää "muista" mistä se on lähtenyt, eli EB:n tapauksessa ES% ei tee manan määrälle yhtään mitään. Vain flat-ES vaihtuu manaksi, kun ottaa EB:n.

Tämä koskee myös damage conversioneita, eli jos esim. convertoi lightning damagen coldiksi, niin sen jälkeen lightning dmg% ei vaikuta enää mihinkään, eli sellaiset nodet/modit menevät täysin hukkaan.
 
Tässäpä lankeaakin helposti ansaan, kun muistelee miten asiat PoE 1:ssä menevät. PoE 2:ssa menee nimittäin siten, että conversion ei enää "muista" mistä se on lähtenyt, eli EB:n tapauksessa ES% ei tee manan määrälle yhtään mitään. Vain flat-ES vaihtuu manaksi, kun ottaa EB:n.
Katos vaan, hyvä tietää. Spekuloinkin tätä vähän kun otin jo EB enkä ollut ihan saletti nousiko se mana nyt oletettua määrää vai ei, vielä ei ole ES% investoitu niin oli vähän hankala hattuarvioida lukemia.
 
Itsekkin pelaan stormweaveria. Eli jos menee EB, niin ei ole mitään järkeä ottaa % ES nodeja, hyvä tietää.

Olen vasta lvl 40 ja pelaan Arc:lla, vaihdoin coldista tähän. Damage Arcilla on aika kova (DPS 1300) ja bossit ovat menneet kaikki ekalla yrittämisellä läpi. Arc sopii erinomaisesti bossitaisteluihin.
Huomasin että kannattaa bindaa esim hiiren keskinappulaan Orb of Storm + Mana tempest saman napin alle ja sitten hiiren oikeassa Arc. Tuo Mana Tempest nostaa damagea tosi paljon Stormiin + Archiin ja clearausnopeus on kohillaan. Bosseihin sitten heittää conductivity cursen.
Tosi kiva pelityyli ja ei tartte mitään skillispämmiä tehdä ja healtti pottukin on turha koska on Mind over matter käytössä. Aina kun näkee lauman niin hiiren keskinappula + arc ja lauma ku lauma sulaa parissa sekunnissa.
 
Olen vasta lvl 40 ja pelaan Arc:lla, vaihdoin coldista tähän. Damage Arcilla on aika kova (DPS 1300) ja bossit ovat menneet kaikki ekalla yrittämisellä läpi. Arc sopii erinomaisesti bossitaisteluihin.
Huomasin että kannattaa bindaa esim hiiren keskinappulaan Orb of Storm + Mana tempest saman napin alle ja sitten hiiren oikeassa Arc. Tuo Mana Tempest nostaa damagea tosi paljon Stormiin + Archiin ja clearausnopeus on kohillaan. Bosseihin sitten heittää conductivity cursen.
Tosi kiva pelityyli ja ei tartte mitään skillispämmiä tehdä ja healtti pottukin on turha koska on Mind over matter käytössä. Aina kun näkee lauman niin hiiren keskinappula + arc ja lauma ku lauma sulaa parissa sekunnissa.
Kannattaa tsekata kans jos löytyy sauva jossa on sigil of power. Antaa hyvin boostia pidemmissä väännöissä ja pysyy pitkään maassa.

Itsellä oli weapon swapissa pitkään tollanen, sittemmin löytyi ihan kelvollisilla stateilla varsinaiseksi aseeksi.

Sellaisen yllärin huomasin kans kun ihmettelin lightning penetrationin yltäkylläisyyttä puussa, että toihan ei tooltipin mukaan salli resistin putoamista nollan alle enää. Ois ihan kiinnostava tietää miten tuo toimii yhdessä exposuren / resist kirousten kanssa (ts. mikä se laskentajärjestys on tässä).
 
Viimeksi muokattu:
Sellaisen yllärin huomasin kans kun ihmettelin lightning penetrationin yltäkylläisyyttä puussa, että toihan ei tooltipin mukaan salli resistin putoamista nollan alle enää. Ois ihan kiinnostava tietää miten tuo toimii yhdessä exposuren / resist kirousten kanssa (ts. mikä se laskentajärjestys on tässä).
Exposuret ja muut ressuja laskevat katsotaan ensin. Jos niillä menee nolliin tai miinukselle, niin pene ei sitten tee mitään. Jos jää plussalle, niin pene lasketaan siihen jäljelle jääneeseen, mutta nollaa alemmaksi ei sillä kuitenkaan mennä.
 
Exposuret ja muut ressuja laskevat katsotaan ensin. Jos niillä menee nolliin tai miinukselle, niin pene ei sitten tee mitään. Jos jää plussalle, niin pene lasketaan siihen jäljelle jääneeseen, mutta nollaa alemmaksi ei sillä kuitenkaan mennä.
Näin vähän arvelinkin, kiitti varmistuksesta. Itse asiassa ihan jees, olenkin enfeeblen / temp chainssin välillä vähän arponut kiroushommissa. Ei tunnu kovin pakollisista conductivityt tai vastaavat kun 60 peneä saa muutamalla passivella.
 
Vielä en osaa sanoa juuta eikä jaata, mutta toi mobien collision on kyllä niin suolesta kuin voi olla. Yritän heittää mobien alle shaibaa, niin äijät kääntääkin voimasuhteet päälaelleen ja työntää mut nurkkaan ja pahoinpitelee huolella..

Here are a few key takeaways from the Early Access Post-launch feedback and patch 0.1.0c.

  • In tomorrow's Patch: Dodge Rolling now allows you to escape even when surrounded by monsters. This is an extremely useful change to your survivability because getting swarmed by mobs is no longer a guaranteed death sentence!
 
Here are a few key takeaways from the Early Access Post-launch feedback and patch 0.1.0c.

  • In tomorrow's Patch: Dodge Rolling now allows you to escape even when surrounded by monsters. This is an extremely useful change to your survivability because getting swarmed by mobs is no longer a guaranteed death sentence!
  • Player size is now set to Zero units while dodge rolling instead of One unit
  • Some smaller monsters can now be pushed while dodge rolling. This includes monsters such as the Adorned Beetles in Keth.
This should result in getting trapped less often.

Note that you can still be trapped. A player size of a zero can still not phase through monsters, but it can get through even the smallest gap between them.


Hyvä että ei kokonaan poistu. Nautin kun on vaaraa jäädä jumiin.
 
Löytyiskö täältä peliseuraa? Ite meen nyt lvl 12, ja aika hukassa koko pelistä. Aseista sain minioneita tulemaan niin se helpottaa vähän, kun ei ole itse ainoana targettina vihuille.
Sorceresilla pelaan.
 
Act2 vikan loparin kanssa olin hetken, että jahhas nyt lyödään kovaa. Lightning resistin stäkkääminen korkealle oli sitten avain kohti voittoa.

Tämä on varmaan paras peliketju aikoihin! Ei taida olla yhtäkään kommenttia, että miten pyörii kelläkin ja millaisella hilavitkuttimella. Joskus ei pelistä ole sanaakaan.
 
Tulipa itsekkin sorruttua ja ostettua. Nyt warriorilla lvl 5 ja hyvältä tuntuu kun vetää kilven kanssa. Ei tietenkään mikään nopein tappokone mutta ainakaan kuolema ei ole niin herkässä.

E: päätin sitten ostaa kaikilla rahoilla scroll of wisdomeita... :) tarkoitus oli kokeilla että millä saisi ostettua monta kerrallaan, ei nähtävästi kannata painaa shiftiä...
 
Viimeksi muokattu:
Tekis mieli hommata tämä osin sen takia kun D4 ei jaksanut kiinnostaa...

Mutta täähän on vasta EA, joten menettääkö jotain (tai hyötyykö) jos aloittaa jo nyt eikä odota releasea? Ilmeisesti loput actit tulee vasta 1.0 yhteydessä...
 
Tekis mieli hommata tämä osin sen takia kun D4 ei jaksanut kiinnostaa...

Mutta täähän on vasta EA, joten menettääkö jotain (tai hyötyykö) jos aloittaa jo nyt eikä odota releasea? Ilmeisesti loput actit tulee vasta 1.0 yhteydessä...
Peli on nyt tosiaankin EA ja tässä tapauksessa sillä tarkotetaan ihan selvää Betaa. Puolet acteista puuttuu, puolet classeista puuttuu, Ascendacyjä (sub class) puuttuu, skillejä puuttuu, jne. Näitä lisätään peliin ajan myötä 6-12kk aikana.
Peli on kuitenkin huippulaatua siltä osin, mitä pelistä nyt löytyy.
Jos nyt ei pelaa, niin jää lähinnä kokematta EA:n bugit ja epäbalanssi. Aika paljon noistakin toki korjataan sitä mukaan kun kehittäjät ehtii.
 
Tuli langettua, vaikka ei pitänyt (peli oli pitkään ihan ignoressa) ja ensimmäinen PoE ei napannut ollenkaan.

Vajaa 12h takana, ensimmäisen luvun loppupuollella(? (executioner hengiltä)). Rennosti padilla pelaillen ja hitaasti kiiruhtaen, ainakin vielä on pysynyt Noidalla hommat hanskassa ja pomot kaatuneet viimeistään toisella yrittämällä (taidolla tai paremilla varusteilla), saas nähdä miten hankalaksi myöhemmin menee ja onko sormet kuinka solmussa. Sopii ainakin itselle paremmin kuin D4, johon kyllästyin heti parin tunnin betan jälkeen.

Miinuksena, neideillä on liian pienet tissit, menee hyvät jiggle physicsit hukkaan... Vaan ehkä sieltä vielä paljastuu jotain oikeaa vikaakin, kunhan pidemmälle kerkeää.
 
onkohan kellään muulla tällästä ongelmaa pelin kans kun pelaa ei wasd:lla. kun siirtää moven hiiren keskinäppäimeen ja pakottaa clientissä sen spacebariin tai muuhun niin sen jälkeen 85%:sti hahmo ei hyökkää(sorseres) Tämä tapahtuu pöytäkoneella jossa amd kamat (Ryzen 7 5700X3D ja 7900 xt emona b550 asrock velocita) ja logitech g915 ja g602 hiiri näppi yhdistelmä. Tässä hämmentää että kun taasen pelaa läppärillä (acer nitro v15) niin kaikki hommat pelaa normaalisti. oon yrittänyt etsi vastaavia tapauksia mut oon niin huono etsimään ettei ole vielä ainakaan löytynyt ratkaisua. Niin ja käytän koko ajan shiftiä paikallaan hyökkäykseen. ja sellasen huomasin että jos en koske shiftiin(hyökkäys paikaltaan kaikki näyttäisi toimivan oikein eli attack in place sotkee tossa jotain(ei auttanut vaikka siirtää sen johonkin muuhun näppäimeen. anteeksi sotkuisesti esitetty kysymys mutta toivottavasti täältä löytyisi apuja. (RATKAISTU)
 
Viimeksi muokattu:
Aloittelin tuossa Mercin kaveriksi Sorceressia ja voi veljet.. En tiedä gimppasinko tuon Mercin vai onko sorsa vain niin paljon parempi, mutta juoksin Act ykkösen läpi ehkä 1/3 siitä ajasta mitä meni Mercillä. Kaikki bossit menivät läpi 1-3 yrityksellä, mukaan lukien Candlemass ja Geonor jotka tuottivat toisella classilla aika isojakin vaikeuksia.

Ajatuksena oli tehdä frost-mage -tyyppinen buildi ja tuo on ihan älytön :D Ei tarvitse oikeastaan edes pysähtyä, kun kaikki packit voi vetää drive by-meiningillä matalaksi muutamassa sekunnissa. Ensin Frost Bomb kasan keskelle ja ohi kaahatessa jäädyttää kaikki Frost novalla paikalleen. Sitten spämmää cold snappia jos joku vihu jäi henkiin.
 
Giant's Blood Warrior Titan alko nyt oikeen rullamaan kun tuli ostettu 2 exilla ase. Ei menny kauan niin löyty kaupiaalta melkein yhtä hyvä ase. Kaikki normi vihu kuole nyt yhestä Sunderista tai Leap Slam, ainoa missä on haaste on bossit ja rare mobit jolla on joku tietty stati kombo. ACT2 loppussa oli aikamoinen ylämäki.
 
Peli on nyt tosiaankin EA ja tässä tapauksessa sillä tarkotetaan ihan selvää Betaa. Puolet acteista puuttuu, puolet classeista puuttuu, Ascendacyjä (sub class) puuttuu, skillejä puuttuu, jne. Näitä lisätään peliin ajan myötä 6-12kk aikana.
Peli on kuitenkin huippulaatua siltä osin, mitä pelistä nyt löytyy.
Jos nyt ei pelaa, niin jää lähinnä kokematta EA:n bugit ja epäbalanssi. Aika paljon noistakin toki korjataan sitä mukaan kun kehittäjät ehtii.
Juuh, no eipä tässä niin kiire ole kun muutakin backlogia tuossa. Että ehkä ottaa sen "koko kokemuksen" sitten kerralla myöhemmin.

Hyvältähän tää tosiaan näyttää noin muuten.
 
Aloittelin tuossa Mercin kaveriksi Sorceressia ja voi veljet.. En tiedä gimppasinko tuon Mercin vai onko sorsa vain niin paljon parempi, mutta juoksin Act ykkösen läpi ehkä 1/3 siitä ajasta mitä meni Mercillä. Kaikki bossit menivät läpi 1-3 yrityksellä, mukaan lukien Candlemass ja Geonor jotka tuottivat toisella classilla aika isojakin vaikeuksia.

Ajatuksena oli tehdä frost-mage -tyyppinen buildi ja tuo on ihan älytön :D Ei tarvitse oikeastaan edes pysähtyä, kun kaikki packit voi vetää drive by-meiningillä matalaksi muutamassa sekunnissa. Ensin Frost Bomb kasan keskelle ja ohi kaahatessa jäädyttää kaikki Frost novalla paikalleen. Sitten spämmää cold snappia jos joku vihu jäi henkiin.
Itsellä kans frost buildi ja lvl 36 taitaa olla nyt. Suosittelen kyllä :D ja tuntuu hauskalta pistää kaikki jäihin vaan.
 
Tekis mieli hommata tämä osin sen takia kun D4 ei jaksanut kiinnostaa...

Mutta täähän on vasta EA, joten menettääkö jotain (tai hyötyykö) jos aloittaa jo nyt eikä odota releasea? Ilmeisesti loput actit tulee vasta 1.0 yhteydessä...
En ole pelannut PoE1:stä tai Diablo4:sta, mutta olen ymmärtänyt että tämä early access on jo isompi mitä D4. Ite ostin jo nyt kun uuden Diablo2:n gamepad pelaaminen oli niin hauskaa, ja tämän on vielä monipuolisempi väistöineen ja torjuntoineen.

Kymmenisen tuntia takana ja oon level 12 Ranger, eli aika hitaasti edennyt, koska aika on kulunut (usein turhaan) alueita tutkiessa ja opetellessa juttuja. Pelin vaikeus on yllättänyt. Pikku vihut pitää ottaa vakavasti ja pomojen kanssa on usein helisemässä. Uudelleen yritykset ei ole haitannut kun checkpointit on aina ihan vieressä, eikä kuolemasta taideta rokottaa mitenkään? Ensimmäinen pomo jossa todella tuskailin oli hautuumaalla lujasti maahan lyövä ja cold-taikoja tekevä, kun oli niin epäselvää mitä sieltä on tulossa ja maahanlyönti osui paljon kauemmas mitä grafiikat ruudulla näytti. Tuskailun jälkeen pomo muuttui yhtä hauskaksi(ei sarkasmia) kuin Elden Ringissä Gaolista löytyvä assassin, ja opin pelaamaan pomon tahdissa väistellen ja iskien kun siihen tuli mahdollisuus. Ei puhettakaan, että pelaaja voisi itse päättää että nytpä teen ison iskun ja odottaa selviävänsä voittajana.

Toinen ihmetys oli joku kulttipomo, joka oli yksistään erittäin helppo, mutta sillä olikin täysin uudenlainen taika jota ei saanut juosta karkuun, vaan pitikin vain seisoa paikallaan jolloin se ei one-shotannutkaan. Piti ihan youtubesta katsoa koko pomotaistelu kun edes ymmärtänyt mihin kuolin.

Itsellä kans frost buildi ja lvl 36 taitaa olla nyt. Suosittelen kyllä :D ja tuntuu hauskalta pistää kaikki jäihin vaan.
Pelaatko gamepadilla ja vaatiiko taiat tarkkaan tähtäystä? Ite pelaan Rangerilla ja sain juuri ensimmäisen oikeasti paljon damagea tekevän snipe-skilliin, mutta sen tähtääminen gamepadin tatilla ruudun reunalle on mahdotonta ja arpapeliä ihan lähellekin. Sais olla joku lasertähtäin tai edes parin sentin viiva jouskarista joka näyttää minnepäin nuoli lentää. Mietin jopa melee ukkelilla aloittamista kun tarkkatähtäys on niin arpapeliä. Muut Rangerin skillithän osuu aina lähimpään vihuun siihen suuntaan mihin tähtää, muttei tämä.

Isoja vihujoukkoja vastaan tarkoitettu ja vihollisten yli menevä taaksepäinvoltti myös hyppää aina mihin suuntaan sattuu. Kyllä se paria vihua vastaan toimii, mutta heti kun vihuja on oikeasti paljon akkeli hyppää randomilla jonnekin seinän viereen ja on heti taas satimessa.
 
Ensimmäinen bossi mikä meinaa aiheuttaa hieman harmaita hiuksia, Ultimatum Ascendancy :beye: Kait tuo pitää vaan lisää leveliä ja parempaa gearia hommata tuohon.

Edit: No menihän se heti kun kerran vielä yritti. Varmaan 10 kertaa tuli kuoltua bossille.
 
Viimeksi muokattu:
Pelaatko gamepadilla ja vaatiiko taiat tarkkaan tähtäystä? Ite pelaan Rangerilla ja sain juuri ensimmäisen oikeasti paljon damagea tekevän snipe-skilliin, mutta sen tähtääminen gamepadin tatilla ruudun reunalle on mahdotonta ja arpapeliä ihan lähellekin. Sais olla joku lasertähtäin tai edes parin sentin viiva jouskarista joka näyttää minnepäin nuoli lentää. Mietin jopa melee ukkelilla aloittamista kun tarkkatähtäys on niin arpapeliä. Muut Rangerin skillithän osuu aina lähimpään vihuun siihen suuntaan mihin tähtää, muttei tämä.

Isoja vihujoukkoja vastaan tarkoitettu ja vihollisten yli menevä taaksepäinvoltti myös hyppää aina mihin suuntaan sattuu. Kyllä se paria vihua vastaan toimii, mutta heti kun vihuja on oikeasti paljon akkeli hyppää randomilla jonnekin seinän viereen ja on heti taas satimessa.
Hiiri näppis + wasd ohjaus. Kyllä on esim. Frost Bomb ja Frost Wall mitkä vaatii aika tarkan tähtäyksen. En varmaan ohjaimella noita saisi kovin hyvin castattua.
 
Kokeilin tuossa act 1 bossia uudestaan nyt, kun on leveleitä ja tavaroita päivittynyt. Taisi kestää 5 lyöntiä/taikaa ja oli hengiltä :D peli kyllä vaikeutuu aika huolella, kun pelaa porukassa. Vaikeampaa "kantaa" toista actbossien yli.
 
Ensimmäinen bossi mikä meinaa aiheuttaa hieman harmaita hiuksia, Ultimatum Ascendancy :beye: Kait tuo pitää vaan lisää leveliä ja parempaa gearia hommata tuohon.

Edit: No menihän se heti kun kerran vielä yritti. Varmaan 10 kertaa tuli kuoltua bossille.
Ultimatumiin kannattaa overlevel ja overgear.
Cruelilla vielä enemmän.
 
Peli asentumassa. Viimeinen tämän tyyppinen peli on varmaan diablo 3 mitä pelannut. Näyttää erittäin hyvältä, mutta varmaan hetki menee, että pääsee peliin sisälle.

Saako tosta early accessistä nyt jotain pelin sisäistä rahaa, kun ilmaisenahan tämä sitten joskus julkaistaan. Ja jos saa niin mihin sitä kannattaa käyttää?
 
Saako tosta early accessistä nyt jotain pelin sisäistä rahaa, kun ilmaisenahan tämä sitten joskus julkaistaan. Ja jos saa niin mihin sitä kannattaa käyttää?
Kyllä saa. Kannattaa käyttää stash tabeihin. Ja niiden ostamista kannattanee odotella hieman, että tulevat tarjoukseen, kun niitä melko säännöllisesti myydään normaalia halvemmalla. Johonkin viikonlopulle osunee tuo tabien alennusmyynti tässä lähiaikoina.
 
Kyllä saa. Kannattaa käyttää stash tabeihin. Ja niiden ostamista kannattanee odotella hieman, että tulevat tarjoukseen, kun niitä melko säännöllisesti myydään normaalia halvemmalla. Johonkin viikonlopulle osunee tuo tabien alennusmyynti tässä lähiaikoina.
Ai eli olisiko sittenkin kannattavaa hommata tämä EA, jos myöhemmin meinaa pelata? Onko noi stash hommat "pakollisia" tässä jos meinaa lätkiä menemään?

Siis vastaavia mitä Diabloissa joissa ei oikeaa rahaa käytetä (noh peli toki maksaa...), että saa vaan enemmän kamaa jemmaan?
 
Ai eli olisiko sittenkin kannattavaa hommata tämä EA, jos myöhemmin meinaa pelata? Onko noi stash hommat "pakollisia" tässä jos meinaa lätkiä menemään?

Siis vastaavia mitä Diabloissa joissa ei oikeaa rahaa käytetä (noh peli toki maksaa...), että saa vaan enemmän kamaa jemmaan?
Jos kunnolla pelaa, niin stash tabeja haluaa kyllä lisää. Kampanjan aikana ei kauheasti tarvetta ole, mutta myöhemmin alkaa olemaan.
Perustabit on samanlaisia kuin Diabloissa tai muissa peleissä, mutta löytyy myös erikoistabeja, mihin saa tietynlaisia itemeitä lähes loputtomasti talteen ja helposti saataville.

Tosiaan kun supporter packeissa tulee käytetyn rahan verran MTX-pisteitä käytettäväksi kuitenkin, niin tavallaan sille EA-avaimelle ei jää mitään hintaa, jos noita pisteitä ostaisi kuitenkin jossain välissä.
 
Alkaa vihdoin buildi oleen sellasessa kunnossa, että ei kuole jokaiseen sivusta tulevaan aivastukseen.
Sain kolmannen trialin mentyä tänään, menin kolmen floorin Trial of Sekheman ja siitä sain viidennen ja kuudennen ascendancy passive pisteen. Tuo kolmas triali tekee kyllä tiukkaa, pienimmätkin viholliset vetää 600 honour damagee hipasusta ja kun total honouria on n. 2000 niin siinä ei montaa osumaa kestä ottaa. Tuuria oli onneksi matkassa ja sain huoneiden välillä palautettua honouria.

1733959532499.jpeg

Otin pienen videon floor 3 bossista ja sitä edeltävästä huoneesta. Jos ei halua spoilereita niin ei kannata katsoa.
 
Taitaa olla nurin?

Ainakin login server antaa virhettä kirjautuessa, eikä edes viralliselle nettisivuille pääse.
 
0.1.0d Patch Notes

General Improvements and Changes


  • Passive Block chance now applies to blockable hits from all directions, as opposed to just hits from in front.
  • Player size is now set to Zero units while dodge rolling instead of One unit.
  • Some smaller monsters can now be pushed while dodge rolling. This includes monsters such as the Adorned Beetles in Keth.
  • Inscribed Ultimatums and Djinn Baryas now display whether you will obtain Ascendancy Skill Points upon completing the Trial of Chaos or Trial of the Sekhemas respectively.
  • Removed World Map Pins for encounters that were not from specific locations in Areas. ie. From Monster drops.
  • Improved attack in place behaviour.
  • Rain of Arrows and Firestorm now have a hit-rate limit to prevent cases of them absolutely obliterating very large bosses. This will have little to no impact outside of boss fights with very large hitboxes.
  • Leech has been buffed.
  • Boneshatter now more reliably hits your target.
  • The duration of Armour Break has been increased to 12 seconds (previously 6).
  • To improve performance, Incinerate now creates circular areas of ignited ground instead of segments.
  • Added CTRL+Click shortcut to open the Currency Exchange at the appropriate NPCs.
  • Added a button to travel to the Trial of Chaos on the world map.
  • Added art for Close Combat Support.
  • Added 2D art for the Defiance of Destiny Unique Amulet.
  • Added "Ascendancy Skill Points" as a keyword, which details how sets of Ascendancy Points are obtained.
  • Added search functionality for Gemcutting and vendor inventories when using a controller. Keybinds for searching Stash on a controller have also been updated.
  • Added Gemcutting restrictions option for Gamepad.
  • Added suggested Supports for Time of Need.
  • Updated the suggested Supports for Bonestorm.
  • Added an option for opening the Trade website to the main menu for consoles.
  • Runes now sell to vendors for more Gold.
  • Updated art for Reserved Life and Mana.
  • Updated the description on Runes to clarify that once socketed they cannot be replaced.
  • Auras and Curses that affect ally or enemy resistances now display values in the Skill popout panel.
  • Tweaked the audio of the Kiwi Pets, Chimera Pet, and Baby Crowbell Pet to reduce their impact in town areas.
  • Updated the wording on the Invoker's "...and Protect me from Harm" Ascendancy Passive Skill to clarify its functionality.
  • Updated the description on Hexblast to clarify that it only detonates a single Curse per Enemy in its radius.
  • Updated the description on Fiery Death Support to clarify that the Supported Skill does not need to kill the ignited enemy itself.
  • Reduced the defenses provided to monsters by the Magma Barrier modifier.
  • Walking Goliaths no longer use their suicide attack if they are Rare.
Trigger Gems and Energy Gain

  • Trigger gem energy gain was not in the right place and it was far too easy to use ailments to trigger spells. One problem with the previous system is that if we balanced it to make triggering happen in boss fights then the triggering would happen far too often during clearing. In order to address this we are now making "Monster Power" part of the calculation for energy gain. This means that it's far easier to trigger skills from Unique Monsters than it is from normal monsters, but you also hit many more normal monsters when fighting. Another issue was using low level skills with unconditional ailment applications such as Flame Wall to ignite enemies for triggering. In order to make the source of the ignite matter we are making the energy gain be dependent on the strength of the ignite. We have also rebalanced all energy gain across the board.
Ultimatum Changes

  • Generally improved balance across the board with Ultimatum monsters, bosses and modifiers. Mostly targeting outliers that were too difficult and bringing them in line.
  • The monster density of Ultimatum encounters has been made more consistent.
  • Stormcaller Runes, Blood Globules, Heart Tethers and Impending Doom rings no longer spawn while a player is on a lift or near the altars in the Vaal Soul Core room.
  • Fixed a bug where Player Minions could get stuck at the top of the lift in the Trials of Chaos.
Bug Fixes

  • Fixed a bug which caused enemies to be Primed for Stun or Electrocute earlier than intended while in a party.
  • Fixed a bug where Gemling Legionnaires with the Integrated Efficiency Ascendancy Passive Skill allocated could lose their 3 additional Skill Slots if they were empty when entering a new area.
  • Fixed a bug with party member reviving when using WASD input where you could revive party members from too far away.
  • Fixed a bug where "Waystones found have a chance to be a tier higher" on the Atlas Passive Tree wasn't working.
  • Fixed a bug where the Audio Mix setting was not being remembered when restarting the game.
  • Fixed a bug where one of the small Passive Skills in the Fleshcrafter cluster was not connected to the Notable Passive Skill. It is possible for your Passive Skill Tree to be reset if you had this cluster allocated, apologies!
  • Fixed a bug where you could not open a portal in The Riverbank in Cruel difficulty.
  • Fixed a bug where some of Zalmarath, the Colossus' skills could persist after their death.
  • Fixed a bug where opening a full-screen panel while disenchanting could prevent you from performing any actions until you relogged.
  • Fixed a bug where some fire spells, such as Volatile Dead and Incinerate, were not functioning correctly with Raging Spirits.
  • Fixed a bug where "Buffs on you expire Slower" from the Prolonged Assault Notable Passive Skill and other Chronomancer Ascendancy Passive Skills was applying to Debuffs and other effects as well as Buffs.
  • Fixed a bug where non-reviving Minions were spawning a Remnant from the Grim Feast Buff when dying in your presence.
  • Fixed a bug Infernalists with the Pyromantic Pact Ascendancy Passive Skill allocated were considered to be on Low Infernal Flame if they were at 50% of Maximum Infernal Flame or lower, instead of 35%.
  • Fixed a bug where the world map icon for Candlemass in Cruel was not updating correctly.
  • Fixed a bug where you could be unable to upgrade Gems despite satisfying the Attribute Requirement by having the Adaptive Capability Gemling Legionnaire Ascendancy Passive Skill allocated.
  • Fixed a bug where Fiery Death Support was not dealing damage correctly.
  • Fixed Infusion Support Gems on Herald skills applying the gain damage as extra elemental damage to all attacks instead of just the damage from the Herald skill
  • Fixed a bug where Expedition encounters could fail to generate in the Decay Map.
  • Fixed a bug where Quality on the Sacrifice Skill was causing Minions to Revive 0-5% more slowly, instead of more quickly.
  • Fixed a bug where the exit portal for the final boss in Trial of the Sekhemas did not visually display upon killing the boss.
  • Fixed a bug where socketed Skills you didn't meet the requirements for were missing their name in the Skills menu when using a controller.
  • Fixed a bug where the Elemental Storm skill granted by the Stormweaver's Tempest Caller Ascendancy Passive Skill could sometimes place the storm underneath you.
  • Fixed a snapshotting bug with the "Loads an Additional Bolt" Crossbow modifier.
  • Fixed a bug where the Contagion Skill was not spreading Poison.
  • Fixed a bug where Tempest Bell could become invisible.
  • Fixed a bug where NPCs were missing their name labels in Hideouts when using a controller.
  • Fixed a bug where signing into a guest account on PlayStation 5 could delete your friends list in-game.
  • Fixed a bug where you could sometimes be unable to enter your hideout on PlayStation 5.
  • Fixed eight instance crashes.
  • Fixed six client crashes.
  • Fixed a client crash that could occur on Xbox.
  • Fixed three client crashes that could occur on PlayStation 5.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 304
Viestejä
4 534 403
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom