Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Sama täällä kutsu kilahti uudestaan CBT tiistai - perjantai välille. Kai tuota täytyy vähän käydä jauhamassa ja katsomassa missä kuosissa verrattuna aikasempiin beta buildeihin :)
 
Ei kutsua mulle vaan tullut. Noh on tuota ykkösessä vielä awakened multistrike farmaus slayerille. Ja yks levu.
 
Mutta onko ps5 puolella nyt niin että pääsee vasta 6.12.2024 klo 21 ostamaan ja lataamaan pelin
 
On piru myöhään. Minä oisin jo nukkumassa normaalisti, mutta nyt pakko valvoa. :D
Suosittelisin sitten aloittamaan suosiolla vasta lauantaiaamuna. Uskoisin että aluksi saanee jonossa istuskella 15 - 30 min ja sen jälkeen ne servut vasta kippaavatkin ja porukka lentelee jatkuvalla syötöllä takaisin jonoon ja eri alueet lagaa ja pätkii. Toki saatan täysin yliarvioida Early Access pelaajien määrän mutta sen verran on hypeä ilmoilla että en pitäisi mahdottomana tätäkään tilannetta.

Muistuupa mieleeni myös muuan Ultimatum league jokunen vuosi takaperin kun servut olivat aivan solmussa ja pelaamaan päästi oikeasti vasta joskus yhden aikaan yöllä ja vaikka pelaamaan pääsi niin jatkuvasti oma progressio acteissa nollaantui rollbackien takia. Uskoisin kyllä että tästä on jotain opittu jo vuosien mittaan.
 
Muistuupa mieleeni myös muuan Ultimatum league jokunen vuosi takaperin kun servut olivat aivan solmussa ja pelaamaan päästi oikeasti vasta joskus yhden aikaan yöllä ja vaikka pelaamaan pääsi niin jatkuvasti oma progressio acteissa nollaantui rollbackien takia. Uskoisin kyllä että tästä on jotain opittu jo vuosien mittaan.
Ultimatum launchissahan tapahtui "pieni" human error liittyen edellisen liigan standard migraatioon. Muuten serverit olisivat kestäneet ihan ok, mutta tuo aiheutti ihan järjettömän määrän stressiä servereille ja etenkin loginin nopeuteen.

Joku virhe tai bugi voi aina eksyä mukaan ja aiheuttaa vastaavia ongelmia, mutta jos näiltä vältytään, niin PoE 2 julkaisu voi mennä ihan smoothisti. Itse toki pidän aika todennäköisenä, että ongelmia tulee vastaan ja olen niihin täysin varautunut. Tulen kyllä kukkumaan hereillä koko yön, mutta olen varautunut siihen, että tuskaillaan muun yhteisön kanssa tilannetta ja nautiskellaan hypestä.
 
Tässä muutama pointti hypeä nostattamaan:

-Early Access Dec 6 (also on console)
-Full game in 2025 (6-12 months)
-EA 30 bucks / Full game for free
-EA with 3 acts / full game 6 acts
-Campaign 25+ hours
-50 bosses in EA
-400 monster types
-1500 passive skills (skill tree)
-Easy skill respec
-6 classes with 2 "Ascendancy Classes" in EA
-No PS plus subscription
-Full controller support
-Point-and-click controls or WASD
-Couch co-op -Crossplay and cross-progression
-Parties of 6 players
-Should you play PoE 1 first? Not needed
-Game is approved by Shūhei Yoshida -Developers think "Melee" is very strong
-Game is inspired by Elden Ring and Diablo 2
-Checkpoint system right before bosses
-No easy game
-No NDA for EA
-You can try on cosmetics before buying
-9 languages supported
-HDR available
-Game runs smoothly at 40fps on Steam Deck (said by developers)
-PlayStation 5 Pro support
 
Itse kyllä starttaan heti klo 21. Otan vähän rentouttavaa ja sipsejä samalla ja ehkä quin69 yhteen tabiin pyörimään ja ei muuta kuin kovaa tykitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Halvimmalla supporter packilla saa 300 pointsia mukaan. Onko vielä selvillä paljon maksaa lisätila arkkuihin, eli paljonko saa tilaa ilman että tarvii maksaa tuon päälle mitään? Ykkösestä ei ole ostoksia.
 
Halvimmalla supporter packilla saa 300 pointsia mukaan. Onko vielä selvillä paljon maksaa lisätila arkkuihin, eli paljonko saa tilaa ilman että tarvii maksaa tuon päälle mitään? Ykkösestä ei ole ostoksia.
Katsele tuolta Shop Stash Tabs - Path of Exile

Osta pari quad tabia, pari premium tabia, currency tabi ja map tabi. Myöhemmin voit lisäksi hommata fragment tabin. Vaatii premium tai quad tabin, että saat myytyä helposti kamaa.

Ens viikonloppuna pitäisi olla stash sale. Älä osta normaali hinnalla. Joku sanoi, että ehkä siirtävät viikolla tuota alea eli katsele. Itse kanssa tuhlaan ne pisteet tabeihin, koska hordaan kamaa ja tila loppuu aina kesken, vaikka niitä olisi kuinka paljon.
 
Voipi mennä myöhälleen jos ei ole ollenkaan preloadia.

Eipä sitä malta kumminkaan mennä nukkumaan. Pitää se heti päästä kokeilemaan, että meneekö sisään servuun miten ja miltä vaikuttaa. Joko se lauantaina illalla tulee kommenttia, että kampanja läpi? :P
 
Tulipa itsekkin ostettua tuo 55€ versio. Olin tota halvempaa ostamassa hetken funtsin että se määrä mitä tuota 1 on tullu hakattua alusta asti ja sen 50€ Max siihen laittaneena ei nuo kalliimatkaan persiilleen menis😆
 
Tässä muutama pointti hypeä nostattamaan:

-Early Access Dec 6 (also on console)
-Full game in 2025 (6-12 months)
-EA 30 bucks / Full game for free
-EA with 3 acts / full game 6 acts
-Campaign 25+ hours
-50 bosses in EA
-400 monster types
-1500 passive skills (skill tree)
-Easy skill respec
-6 classes with 2 "Ascendancy Classes" in EA
-No PS plus subscription
-Full controller support
-Point-and-click controls or WASD
-Couch co-op -Crossplay and cross-progression
-Parties of 6 players
-Should you play PoE 1 first? Not needed
-Game is approved by Shūhei Yoshida -Developers think "Melee" is very strong
-Game is inspired by Elden Ring and Diablo 2
-Checkpoint system right before bosses
-No easy game
-No NDA for EA
-You can try on cosmetics before buying
-9 languages supported
-HDR available
-Game runs smoothly at 40fps on Steam Deck (said by developers)
-PlayStation 5 Pro support
Ihan pikkusen alkaa jo kiinnostamaan joku steamdeck tai vastaava...
 
Saa nähdä miten kovaa serverit räjähtävät perjantaina 21:00, veikkaisin että ei tule menemään hyvin :D.
 
Saa nähdä miten kovaa serverit räjähtävät perjantaina 21:00, veikkaisin että ei tule menemään hyvin :D.


Aivan sama. Tässä kuitenkin tehdään nyt sellaista pelihistoriaa, että aivan sama vaikka rollbackais 4 kertaa viitee zonee tän launchin kyl tulee muistaan ikuisesti.
 
Aika suolaiset postimaksut, tuleeko noihin vielä tullit päälle?
Physical Goods: Shipping is not included in the price of Supporter Packs, delivery costs are calculated at checkout based on the type of item being shipped and the destination. Your local country may charge you additional customs fees or duties when the physical goods arrive. We have no control over these fees, unfortunately
 
Jotkut huhut kertoo, että Steamiin ei tule ollenkaan preloadia.

Typerät huhut sikseen:


When will I be able to download the client?
A few days prior to the Early Access launch. We’ll announce the details in the news, so you won’t miss it!
 
1733165628463.png


:swaiting:
 
Jonathan paljasti Ziz'n haastattelussa, että PoE2:ssa tulee olemaan eräänlainen lag protection, jos serveri havaitsee että yhteys pätkii/on poikki niin peli menee paussille.
Jos tuo toimii hyvin, niin se on erittäin kova uutinen kaikille HC pelaajille (ja mikseipä SC pelaajillekin).
 
Typerät huhut sikseen:


When will I be able to download the client?
A few days prior to the Early Access launch. We’ll announce the details in the news, so you won’t miss it!

Toivottavasti koskee todella myös Steamia. Tuo uutinenhan on copy-pastettu suoraan PoE:n virallisilta sivuilta.

Ei siinä, että pitkään lataisi nykynetillä, mutta kaikki ennakkoon tehty olisi ajan säästöä. :tup:
 
Ihan kivoja infopalasia saa näistä haastatteluista, jos jaksaa kuunnella.
1 miljoonan pelaajan verran palvelinakapsiteettia varattu EA lähtölaukasussa, mahdollisuudella skaalata ylöspäin jos tulee tarve.
 
Toivottavasti koskee todella myös Steamia. Tuo uutinenhan on copy-pastettu suoraan PoE:n virallisilta sivuilta.

Ei siinä, että pitkään lataisi nykynetillä, mutta kaikki ennakkoon tehty olisi ajan säästöä. :tup:

GGG jo varmistikin omalla sivullaan:


PC:llä preload alkaa perjantaina aamukolmelta Suomen aikaa, itse early access sitten iltayhdeksältä. Steamista ei ilmeisesti vielä varmaa tietoa, mutta hätäisimmät voi toki aloitella standalone clientillä ja vaihtaa myöhemmin Steamiin jos sille on oikeasti tarvetta.
 
Kamilin musat vaan aina osuu nappiin


Ilmasta mtx tarjolla EA:n julkasussa jos katselee Twitchiä (huom. täytyy linkata Twitch tili PoE tiliin)
 
Mitäs mieltä olette PoE2:n lähestymistavasta bosseihin ja end-game mappeihin? Eli pelaajat saa vaan yhden yrityksen, jos kuolee niin joutuu ottaa tappelun alusta. End-game mapeissa puolestaan koko mappi menee lukkoon ja joutuu liikkumaan toisaalle atlaksessa.
Veikkaan, että tuosta tulee isoin kipupiste pelaajille. Varsinkin PoE1 pelaajat ovat tottuneet siihen, että end-gamessa on aina se 6 yritystä/portalia per map.
Itse en vielä varmuudella osaa sanoa, että tykkäänkö vaiko en. Mutta tietyssä mielessä on ihan kiva, että on oikeasti hyvä syy panostaa hahmon defensseihin.
 
Mitäs mieltä olette PoE2:n lähestymistavasta bosseihin ja end-game mappeihin? Eli pelaajat saa vaan yhden yrityksen, jos kuolee niin joutuu ottaa tappelun alusta. End-game mapeissa puolestaan koko mappi menee lukkoon ja joutuu liikkumaan toisaalle atlaksessa.
Veikkaan, että tuosta tulee isoin kipupiste pelaajille. Varsinkin PoE1 pelaajat ovat tottuneet siihen, että end-gamessa on aina se 6 yritystä/portalia per map.
Itse en vielä varmuudella osaa sanoa, että tykkäänkö vaiko en. Mutta tietyssä mielessä on ihan kiva, että on oikeasti hyvä syy panostaa hahmon defensseihin.
En tykkää mutta toivon, että se ei haittaa, kun atlas on ääretön. Bossien tapauksessa se on mielestäni huono juttu, koska niitä bosseja voi joutua metsästämään pitkään. Panostan aina muutenkin defenssiin niin ei tämä tuo minulle muutosta siihen.
 
Mitäs mieltä olette PoE2:n lähestymistavasta bosseihin ja end-game mappeihin? Eli pelaajat saa vaan yhden yrityksen, jos kuolee niin joutuu ottaa tappelun alusta. End-game mapeissa puolestaan koko mappi menee lukkoon ja joutuu liikkumaan toisaalle atlaksessa.
Veikkaan, että tuosta tulee isoin kipupiste pelaajille. Varsinkin PoE1 pelaajat ovat tottuneet siihen, että end-gamessa on aina se 6 yritystä/portalia per map.
Itse en vielä varmuudella osaa sanoa, että tykkäänkö vaiko en. Mutta tietyssä mielessä on ihan kiva, että on oikeasti hyvä syy panostaa hahmon defensseihin.
Kampanjassa tuo on hyvä, kun sen tappelun saa kuitenkin suorilta aloittaa alusta milloin tahansa.

Endgamessa vähemmän hyvä, koska ei niitä bosseja pääse edes kunnolla harjoittelemaan tuolla systeemillä. Veikkaan, että tähän tulee muutoksia aika pian.
 
Mitäs mieltä olette PoE2:n lähestymistavasta bosseihin ja end-game mappeihin? Eli pelaajat saa vaan yhden yrityksen, jos kuolee niin joutuu ottaa tappelun alusta. End-game mapeissa puolestaan koko mappi menee lukkoon ja joutuu liikkumaan toisaalle atlaksessa.
Veikkaan, että tuosta tulee isoin kipupiste pelaajille. Varsinkin PoE1 pelaajat ovat tottuneet siihen, että end-gamessa on aina se 6 yritystä/portalia per map.
Itse en vielä varmuudella osaa sanoa, että tykkäänkö vaiko en. Mutta tietyssä mielessä on ihan kiva, että on oikeasti hyvä syy panostaa hahmon defensseihin.
Kuulostaa hyvältä. Ei minulla ole väliä pääsenkö pelin loppuun asti vai en, pääasia että pelissä on jotain järkeä ja sitä jaksaa pelata.

Muistaakseni joku Borderlands coop oli sellainen missä pystyi juoksemaan ja kuolemaan loputtomasti ja peli menee väkisellä läpi. Ei sellaista jaksa ollenkaan.
 
Kuulostaa hyvältä. Ei minulla ole väliä pääsenkö pelin loppuun asti vai en, pääasia että pelissä on jotain järkeä ja sitä jaksaa pelata.

Muistaakseni joku Borderlands coop oli sellainen missä pystyi juoksemaan ja kuolemaan loputtomasti ja peli menee väkisellä läpi. Ei sellaista jaksa ollenkaan.
Tämä tosiaan pätee kampanjan osalta. Endgamessa eri juttu, kun tuo menee siten, että jos kuolet bossiin kerran, niin voi mennä monta päivää tai viikkoa, että pääset yrittämään uudelleen. Se ei ole enää kovin hauskaa.
 
Oisko tässä mitään järkeä lähteä rakentaan mercenary minion buildia? En osaa päättää alotanko witchillä vai mercenaryl niin vois yhdistää..
 
Oisko tässä mitään järkeä lähteä rakentaan mercenary minion buildia? En osaa päättää alotanko witchillä vai mercenaryl niin vois yhdistää..
Tuohon voi olla hankala löytää sellaista synergiaa, että lopputulos olisi erityisen toimiva. Mercenarylla voi toki tehdä toimivan minion buildin, mutta jos haluaa myös tehdä jotain crossbowilla, niin en usko että sitä yhdistelmää saa helposti toimimaan, ellei löydy jotain uniikkia itemiä, joka toimisi tuohon yhtälöön.
 
Joo nyt pääsee nukkumaan ja herätessä kauppaan ostamaan gigapussi sipsejä.
 
Pääsispä illalla jonottaa. Viime kerroista on jo liian pitkä aika (Lost ark, new world)
 
Alkaa kyllä olemaan jännitys päällä. Peli ladattu.

Illalla kokeilemaan, että pääseekö miten pelaamaan vai räjähtääkö. Pitäisi malttaa kyllä yö nukkua niin ei mene rytmi.
 
Alkaa kyllä olemaan jännitys päällä. Peli ladattu.

Illalla kokeilemaan, että pääseekö miten pelaamaan vai räjähtääkö. Pitäisi malttaa kyllä yö nukkua niin ei mene rytmi.

Kyllä se on vitut rytmistä tässä vaiheessa, kun viisi vuotta odottanu kuin kuuta nousevaa.
 
Puolessa tunnissa mötkö koneella. Nyt vaan odottelemaan kättelyitä ja poe2!

Hyvää itsenäisyyspäivää! :coffee:
 
Onko tätä joku jossain betassa pelannut ohjaimella? Mikä tuntuma vrt. Diablo 4? Videoista päätellen aika täydelliseksi hiottu ohjaimelle mutta nyymituntumat kiinnostelis.
 
Oletteko päättäneet millä hahmolla aloitatte? Minä aloitan sillä jo mainitsemalla Warbringer warcry toteemilla. Toivon, että toteemit toimii. Tuo warcry ruumiiden räjäyttely ilman cooldownia kuulostaa hyvältä. Sitten toteemille earthshatter ja ne piikit räjähtää aina kun huudan warcry. Mega räjähdyksiä!

Ok. Minulle se rytmi on tärkeää, kun muuten tulee herkästi uniongelmia.
Vähintään puoli vuotta aikaa pelailla. Ei tartte öitä valvoa. Itse varmaa pelailen tänään puolille öille, jos jaksan.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 809
Viestejä
4 566 477
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom