Pascal-läppärit.

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Onko tuo säätäminen vaikea homma? Pöytäkoneen olen kasannut mutta säätäminen jäänyt vähemmälle.
Intel XTU:lla -100mV prossulta ja ehkä samalla turbon power targettia joutuu alentamaan tai ottamaan kokonaan pois.
noilla asetuksilla pitäis cpu-lämmöt pudota n.10-15 astetta pois -> pelirasitu-lämmöt putoaa sinne 80 pintaan

kyllähän se toimii ilman säätämistäkin mutta näin komponenttien elinikää ajatellen...
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
596
Onko tuo säätäminen vaikea homma? Pöytäkoneen olen kasannut mutta säätäminen jäänyt vähemmälle.
Tuon XTU:n kanssa säätäminen on helppoa.

1. kohdassa säädetään core voltage Offsettiä miinukselle sen verran kuin oma CPU kestää.
2. kohdassa säädetään Turbo Boostin power maxia tai kytketään kokonaan pois päältä.
Ja asetusten käyttöönotto tuon Apply napin takaa. Jos kannettavaa käyttää paljon lepotilassa, niin asetukset saattavat resetoitua oletuksille sen vuoksi. Eli vaatii uuden käyttöönoton.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Toisinaan joo resetoi itsestään. Ainakin käyttäjätestien mukaan olen lukenut että -100mV pitäis olla sellanen varma raja minkä saa pois, siitä eteenpäin voi alkaa esiintymään kaatumisia
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
18
Onko joku asus GL mallin omistaja koittanut säätää näytön väriasetuksia Nvidia ohjauspaneelissa? Minulla jostain syystä värit muuttuu alkuperäiseen asetukseen rebootin jälkeen. Käytä nvidia asetuksia kohta kyllä pysyy valittuna mutta värit ja kontrastit on tehdasaetuksessa. Säätelin nuita asetuksia siksi koska mustia värejä on varaa avata lcd testikuvan mukaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Onko joku asus GL mallin omistaja koittanut säätää näytön väriasetuksia Nvidia ohjauspaneelissa? Minulla jostain syystä värit muuttuu alkuperäiseen asetukseen rebootin jälkeen. Käytä nvidia asetuksia kohta kyllä pysyy valittuna mutta värit ja kontrastit on tehdasaetuksessa. Säätelin nuita asetuksia siksi koska mustia värejä on varaa avata lcd testikuvan mukaan.
ettei vaan tuo Spendid softa vaihtais omia asetuksiaan sisään? se taitaa tuonne taustalle jäädä kummittelemaan vaikka Gaming Centerin poistaisikin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
18
ettei vaan tuo Spendid softa vaihtais omia asetuksiaan sisään?
Sain nyt näytön toimimaan semmoisella konstilla että asensin windowsin uudelleen enkä avannut mitään splendidejä ja gaming centereitä vaan poistin ne heti windowsin asennuksen jälkeen.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
379
Nvidia\'s power-efficient MX150 notebook GPU officially released

No nyt vihdoinkin! Vihdoinkin ultrabookkeja joissa on jotain nykypäiväisempää kuin 940m
Kuullostaa hiukan rebrandatyltä GT 1030 joka tehty mobiilimarkkinoita varten. Toisaalta uskoisin että Nvidia julkaisisi GT 1030 ihan kokonaisena mobiilipuolelle koska on kuitenkin todella vähävirtainen.

Edit: Hyvin vähän kyllä kertoo Nvidia spekseistä. Ei ole omasta mielestä kovinkaan tyypillistä ja haiskahtaa vähän että markkinointipuolen oli vedettävä vähän hatusta 4x ja 3x numeroita kun ei ole speksejä ilmoitettu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
949
Kuullostaa hiukan rebrandatyltä GT 1030 joka tehty mobiilimarkkinoita varten. Toisaalta uskoisin että Nvidia julkaisisi GT 1030 ihan kokonaisena mobiilipuolelle koska on kuitenkin todella vähävirtainen.

Edit: Hyvin vähän kyllä kertoo Nvidia spekseistä. Ei ole omasta mielestä kovinkaan tyypillistä ja haiskahtaa vähän että markkinointipuolen oli vedettävä vähän hatusta 4x ja 3x numeroita kun ei ole speksejä ilmoitettu.
Siis tuohan nimenomaan on gt1030 mutta eri nimellä. On se siltikin suunnaton päivitys mx940 jota vastaan se suoraan kilpailee.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 046
Kysellääs olisiko jollain kiinnostusta peliläppäriä kohtaan eli kyseessä Alienware r3 13 i5 6300hq/2x8gb ram/gtx 1060 6gb/samsung 960 evo 500gb m.2 nvme/13" fullhd näyttö.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
no nyt vaihtu GL702:seen tahnat
Yllättävän hyvin oli levitetty tehdas tahnoiksi, mutta oli jo ns. kovettunutta vaikka koneella ei ole ikää edes puolta vuotta(paketin tarran mukaan saapunut helmikuussa maahantuojalle).
vanhat purkat pois, noctuan tahnat ja phobyan lämpötyynyt niin loppui throttlaaminen.
ilman intelin turbokelloja pysyy vielä alle 85C lämmöt, mutta rajoittamattomana kiipeää vieläkin sinne 95C tienoille, eli alimitoitettu cooleri :itku:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
947
Ensivuoden päivityskierroksesta tulee mielenkiintoinen, kun myös business läppäreihinkin saanee joko NVIDIA mx150 tai AMD Zen+vega APU:t.

Nykyisistä koneista ei vielä löytynyt tarpeeksi upgradea itselle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
Ostin Jimssin tarjouksesta Asuksen GL702VS läppärin (i7 7700HQ ja GTX 1070). Takuun mitätöimällä tästä sai ihan kelvollisen pelin. :D

Out of the box pelatessa CPU sekä GPU lämpöthrottlaa niin perkeleesti. Ensimmäisenä XTU:lla alivolttia prossulle, -0.130v ei ole vielä kipannut missään tilanteessa. Näyttikselle alivoltituskäppyrä Afterburnerilla, 1670MHz @ 0.800v. Tällä päästiin jo parempaan lopputulokseen, mutta prossu edelleen pelatessa saattoi käydä throttlausrajalla lämmön puolesta.

Tässä on melko köyhä jäähdytys, vain kaksi heatpipea jotka vieläpä jaettu yhdessä prossun ja näyttiksen kanssa, lisäksi radiaalituulettimet ovat pienet ja ohuet. Lisäksi tuulettimien sisäänottoaukot ovat kaaaukana itse tuulettimista, joten niiden on hieman nahkea saada tarpeeksi ilmaa imettyä.

Joten leikkasin reiät suoraan tuulettimien alle (tässä se takuu meni), tämä auttoi lämpöjen kanssa huomattavasti. Lisäksi lämpötahnat olivat kuivaa kikkaretta, vaihdoin tilalle tuoreet thermal grizzlyn kryonautit.

Kaiken tämän jälkeen BF1 parin tunnin monipelisession jälkeen oli ytimet piikanneet 81c, 79c, 80c, 78c, näyttis korkeimmillaan 74c. Ennen mitään näistä toimenpiteistä vartin pelisession jälkeen näyttis 82c ja prossu 95c sekä lämpöthrottlannut.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Joten leikkasin reiät suoraan tuulettimien alle (tässä se takuu meni), tämä auttoi lämpöjen kanssa huomattavasti. Lisäksi lämpötahnat olivat kuivaa kikkaretta, vaihdoin tilalle tuoreet thermal grizzlyn kryonautit.
:facepalm: oisin voinu kertoa ettei siinä ilmavirrassa oo mitään vikaa ku ottaa ne pöly-teipit vaan pois niistä reuna-ritilöistä
näyttis se on mikä lämmittää molempia, G&V-sync päälle niin helpottaa huomattavasti
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
@Ctzn_no7 Ei olisi tarvetta kertoa, ei ollut pölyteippejä reunaritilöissä alkuunkaan, keskimmäisessä ritilässä ainoastaan (ja sekin poistettu ennen aukkojen tekemistä). G-sync on käytössä, mutta näyttö on 120hz niin kyllähän siinä prossu ja näyttis on molemmat melko limitillä pelatessa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Peliläppäri olisi itsellä aikeissa hommata kakkos koneeksi, mutta mitkä koneet ovat nyt laadullisesti parhaimpia, jos budjetti on 1500€-2500€? HP:n Omen olisi selkeästi edullisin vaihtoehto, mutta laatu ei välttämättä vastaa kriteereitäni. Nyt ollut mietteissä MSI Dominator pro, joten onko tuo semmoinen laite mikä kestäisi useamman vuoden? Konetta ei varmaan kauheasti tulisi kotona käytettyä, mutta reissussa sitten ja miettinyt, jos laneilla jaksaisi käydä, kun ei tarvitse isoa pönttöä raahata mukana.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Peliläppäri olisi itsellä aikeissa hommata kakkos koneeksi, mutta mitkä koneet ovat nyt laadullisesti parhaimpia, jos budjetti on 1500€-2500€? HP:n Omen olisi selkeästi edullisin vaihtoehto, mutta laatu ei välttämättä vastaa kriteereitäni. Nyt ollut mietteissä MSI Dominator pro, joten onko tuo semmoinen laite mikä kestäisi useamman vuoden? Konetta ei varmaan kauheasti tulisi kotona käytettyä, mutta reissussa sitten ja miettinyt, jos laneilla jaksaisi käydä, kun ei tarvitse isoa pönttöä raahata mukana.
Asus 15,6
(löytynee myös 17" mallina GL702)
En oikein osaa mitään muutakaan tarjota, i5/1060 60hz gsync ips paneelilla on varmaan ihan passeli kakkoskoneeksi, itsekkin näitä tämän vuoden pascal malleja pläräsin läpi ja kaikki tuntuu olevan aivan identtisiä suorituskyvyltään ja muovisuudeltaan, hinta heilahtelee parikymppiä suuntaansa ja logo koneen kannessa vaihtuu.

Vaikka noissa Slim-pelikannettavissa onkin hieman lämpö-ongelmaa, suosittelisin silti niitä yli paksujen pelikannettavien ihan käyttömukavuuden takia.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
38
Nyt kahteen ehdokkaaseen päätynyt, muutama kysymys:

Vaihtoehto1
https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...ettava-pelitietokone-titaani-kulta-peliohjain

Vaihtoehto2
https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...gt72vr-7re-dominator-pro-pelikannettava-musta


MSI huomattavasti paksumpi, onko paljonkin parempi jäähdytys? Käyttöikää pidentää varmasti hyvä jäähdytys.
Ylempänä ilmeisesti juuri tästä kyseisestä asus mallista puhe?


MSIssä ilmeisesti m.2 ssd, onko asuksessa?

Kokonsa, painonsa ja ulkonäkönsä puolesta valitsisin asuksen, mutta käytettävyys ennen kaikkea, onhan peliläppärillä pystyttävä pelaamaan ilman ongelmia...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Tarkoitin VM mallia(GTX 1060)
Saa asustakin SSD:llä mutten OEM asemista alkaisi maksamaan extraa, parempi ostaa erillisenä.

Lämpöongelmia taitaa näyttisten kanssa olla näissä uusissa pascal koneissa, monet on saaneet ne kyllä pelittämään mutta saattaa vaatia uusien tahnojen vaihtoa.
Max-Q malleissa ongelma vissiin pitäisi olla korjattu mutta ainut suomen markkinoilla oleva kone taitaa olla Asus Zephyr joka kustantaa yli 3tonnia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 957
GTX1060 näyttiksen kanssa ainakin GL702VM käy pahimmillaan todella kuumana, joten GTX1070 varmaan ei voi toimia ainakaan paremmin tuossa VS-mallissa jossa oletettavasti aika samanlainen jäähdytys. Muuten olen kyllä ollut hyvinkin tyytyväinen tuohon GL702VM malliin, GTX1060:ssä on läppärikäyttöön jo todella paljon ruutia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Asus 15,6
(löytynee myös 17" mallina GL702)
En oikein osaa mitään muutakaan tarjota, i5/1060 60hz gsync ips paneelilla on varmaan ihan passeli kakkoskoneeksi, itsekkin näitä tämän vuoden pascal malleja pläräsin läpi ja kaikki tuntuu olevan aivan identtisiä suorituskyvyltään ja muovisuudeltaan, hinta heilahtelee parikymppiä suuntaansa ja logo koneen kannessa vaihtuu.

Vaikka noissa Slim-pelikannettavissa onkin hieman lämpö-ongelmaa, suosittelisin silti niitä yli paksujen pelikannettavien ihan käyttömukavuuden takia.
Tämä ilman nuita räikeitä valoja ja merkkejä olisi hyvä. Onko mitään tuon tasosisia, ns. "huomaamattomia" pelikannettavia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
HP Omen on kohtuu hillitty ulkoasultaan, jos puna-musta väritys vain miellyttää?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Tämä ilman nuita räikeitä valoja ja merkkejä olisi hyvä. Onko mitään tuon tasosisia, ns. "huomaamattomia" pelikannettavia?
Emt onko niin "räikeä" toki WSAD ja aksenttiväri on oranssi, ja näytöstä löytyy valaistu logo(niinkuin muissakin)

Mutta ei mitään Lamborghini-Ferrari-Hävittäjä muotoiltuja taistelu-pakoputkia tai vilkkuvia diskovaloja
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jaha Pascal läppäreistä en tiedä mutta koska tämä liittyy peli läppäri threadiin jos katsotte ensiimmäistä postausta koko tässä threadissa.

Tässä se minun konepaketti oli ja sain sen super edullisesti ja Suomesta ostettu keväällä 2017 kaupasta. En paljasta tarkkaa hintaa, mutta noin 800-900 euron välissä.

Acer Aspire VX5-591G 15.6 (näytön koko mutta on erikseen ennestään
peli näyttö 24 tuuman jolla on vasteaika 1ms ja "Flicker-free , TUV Low Blue Light" ja sitten
jos en tarvitse nopeata niin teoriassa 42 tuuman vanha FULL HD TV) Suomesta ostettu.
Intel Core i5-7300HQ prosessori
= Kaby lake 4 cores maksimi TURBO 3,5Ghz.
Nvidia GTX 1050Ti, 4 GB DDR5

http://www.pcworld.com/article/3134...-the-new-budget-gaming-champions.html?page=10
"Nvidia truly knocked it out of the park with the GeForce GTX 1050 and GTX 1050 Ti. Not only are these graphics cards a worthy successor (and worthwhile upgrade) for the legendary GTX 750 Ti, Nvidia’s cards are notably cooler, notably more power-efficient, and notably more powerful than AMD’s Radeon RX 460. "

8GB DDR4 RAM, 1 TB HDD
Ei SSD? Voi ei vaikuta pelinopeuteen ja jos Windows 10 käynnistyy sekunteja myöhemmin niin
ei minua haittaa.

No niin onko tämä paras tarjous? Ei sitä voi verrata tarjoukseen esim peli tietokoneesta joka maksaa 1700 euroa ja myydän tarjouksella 1400 euroa. Minä sain todennäköisesti vuoden 2017 parhaan laptop tarjouksen juuri siinä hintaluokassa.

Unohtakaa se minulle kävi tuuri (pieni tuuri ajattele sellaista joka voittaa miljoonaan lotossa niin se on iso tuuri!). Tarjouksia on monta hyvää kaupassa ja nyrkkisääntö on että jos on tyyliin tarjous pelitietokone ja sen saa reilusti edullisemmin niin hyvä ostos todennäköisesti ja voitte vielä kysyä sitä foorumista.

Ei tarvitse olle vuoden 2017 paras tarjous ja etsikää joku sopiva hyvä tarjous niitä löytyy monta.
 
Viimeksi muokattu:

Bridget Regan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
32
Jos ketään kinostaa niin Asus GL702 löytyy, ja ei throttlaa ja kaikki toimii kun intelin turbobuustin laittaa pois päältä, lisäksi varmuuden vuoksi heitin -150m intel XTU:lla. i7 6700hq.

osalla korjautuu ongelmat pelkällä bios päivityksellä joka muuttaa tuulettimien profiilia.

Lisäksi laitoin MSI Afterburnerilla foorumeilta löytyvän GPU profiilin jossa hieman voltteja alas.

Muuten en jaksais säätää mutta tämä yksilö oli melkein ilmainen ja ihan jees näytöltään ja muuten kasuaalisti.


Ja lämmöt 80 cpu ja 83 gpu, ilman bios flashia ja turbon kanssa oli käyttökelvoton esim. overwatchissa. Kyllä nämä kuumia ja huonosti suunniteltuja paskeita on.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Lenovo Legion Y520 GTX 1050 Core i5 8GB SSD 15.6" | Dustinhome.fi

Piti saada 900 eurolla mahdollisimman tehokas läppäri IPS-näytöllä ja kohtalaisella akkukestolla. Tuli napattua tuollainen, tuskin hirveästi meni pieleen. Viimeinen kappale tuli itselleni.
No tuo muistuttaa minun laptopia todella paljon vaikka minun laptopin ostin vieläkin edullisemmin SUPER tarjoksella sitä vuoden tarjous luokaa noin 50-100 euroa edullisemmin.

Tällaisia kokemuksia on nämä pelit pyörii hyvin (vuosiluku sen takana kertoo kuinka uusi peli on kyseessä ja usein ostan kun pelit saa edullisesti):
Minä pelaan näitä pelejä max settings FULL HD jos peli tukee sitä resoluutiota:
Pillars of Eternity 2015 ei pyöri niin hyvin koko ajan mutta se ei haittaa tässä pelissä.
Far Cry Primal 2015
Battlefield 3 2011. Ollakseen niin vanha hieno grafiikka.
Heroes of Might and Magic 6 vanha peli.

Miten sitten 2017 vuoden pelit??? Ja no koska kokeilin minun ensimmäistä Battlefield peliä mitä olen koskaan pelannut niin haluaisin kokeilla noita Call of Duty sarjaa myös...

Call of Duty World War 2 ilmestyy vuonna 2017 ja sen ehkä ostan vuonna 2018-2019 kun sen saa edullisesti. Call of Duty World War 2 laitevaatimukset voivat olla kovat niin saa sitten nähdä miten pyörii... uskon että se ei pyöri hyvin max settings FULL HD.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Käytössä ollut nyt pari viikkoa GL702VS kun halvalla sai.
Onhan se kuuma kuin synti. CPU alivoltitettuna (-100mV) pysyy lämmöt max rasituksessa 85-90C hujakoilla. GPU throttlaa vieläkin (80C).
CPU ei ole throttlannut missään vaiheessa.

Turboa en ole ottanut pois, enkä laittanut tuulettimia täysille. Pitää tässä vielä testailla lisää, mutta toistaiseksi sellainen tunne, että jotta toi saisi tarpeeksi ilmaa, niin pitäisi ne kuuluisat reijät tehdä pohjaan. Tahnat vaihtui Gelid Extremeen, eikä siinä mitään ihmeitä tapahtunut, vaikka vanhat olikin aika kökköä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Käytössä ollut nyt pari viikkoa GL702VS kun halvalla sai.
Onhan se kuuma kuin synti. CPU alivoltitettuna (-100mV) pysyy lämmöt max rasituksessa 85-90C hujakoilla. GPU throttlaa vieläkin (80C).
CPU ei ole throttlannut missään vaiheessa.

Turboa en ole ottanut pois, enkä laittanut tuulettimia täysille. Pitää tässä vielä testailla lisää, mutta toistaiseksi sellainen tunne, että jotta toi saisi tarpeeksi ilmaa, niin pitäisi ne kuuluisat reijät tehdä pohjaan. Tahnat vaihtui Gelid Extremeen, eikä siinä mitään ihmeitä tapahtunut, vaikka vanhat olikin aika kökköä.

1) älä nyt rupee poraamaan reikiä pohjaat, otat vaan ne pöly-teipit pois sivuritilöistä(jos niitä on)
2) turbon voi huoletta ottaa pois käytöstä pelatessa, et tule huomaamaan eroa käytännössä
3) GPU:ta voi kokeilla alivoltittaa jonkun verran, sehän se loppujen lopuksi pitää koneen lämpimänä
4) Uusin bios pudotti pari astetta itsellä lämpöjä (303)
5) Rajota pelien maksimi FPS:ää, turhat framet mitä ei näytetä syö silti watteja ja tuottaa lämpöä.

bonus: Whisper mode päälle GF-Experiencestä, tiputtaa lämpöjä huomattavasti mutta joissain peleissä alkaa pätkiä ruudunpäivitys.

Lisäksi itse huomasin että tuulettimien ja jäähy-rivaston välissä on aika iso rako(paineet karkaa), paikkasin folioteipillä
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
1) älä nyt rupee poraamaan reikiä pohjaat, otat vaan ne pöly-teipit pois sivuritilöistä(jos niitä on)
2) turbon voi huoletta ottaa pois käytöstä pelatessa, et tule huomaamaan eroa käytännössä
3) GPU:ta voi kokeilla alivoltittaa jonkun verran, sehän se loppujen lopuksi pitää koneen lämpimänä
4) Uusin bios pudotti pari astetta itsellä lämpöjä (303)
5) Rajota pelien maksimi FPS:ää, turhat framet mitä ei näytetä syö silti watteja ja tuottaa lämpöä.

bonus: Whisper mode päälle GF-Experiencestä, tiputtaa lämpöjä huomattavasti mutta joissain peleissä alkaa pätkiä ruudunpäivitys.

Lisäksi itse huomasin että tuulettimien ja jäähy-rivaston välissä on aika iso rako(paineet karkaa), paikkasin folioteipillä
Thx tipseistä, mutta aikalailla noita oon katelluki jo.

1) Kahtotaan.... Voisi hommata toisen pohjan mitä modailisi ja katsoisi miten muuttuu.
2) Esim PUBG:ssä en tähän lähtisi, muutenkin CPU-rajoitteinen läppäreillä. Eikä tuo CPU ole missään vaiheessa throttlannut.
3) Tehty jo, ei kauheasti auttanut.
4) Laitoin viime viikolla 305:n (tai ainakin niin siinä asuksen omassa BIOS-päivityssoftassa luki). Ei ollut mun mielestä merkittävää eroa.
5) 120Hz näyttö ja pääasiassa pyörii fps:t 90-120. Esim PUBG 40-110FPS. Ei siinä kauheasti enää rajoitella (paitsi visuaaleista). Toki HOTS ja Overwatch yms saa rajoitettua 120FPS.

Mulla oli ekaakertaa avattaessa folioteippiä siellä sivulla jo valmiina pienet palat ja tuulettimen päällä jotain foamia. Niin ja korvasin PCH:n lämpötyynyn tuolla gelidillä, enpä tiedä oliko siitäkään mitään konkreettista hyötyä, mutta ainakin pysyy vähän viileämpänä.
 
Viimeksi muokattu:

Bridget Regan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
32
Korjatkaa jos olen väärässä mutta mobiiliprossujen turboissa on aikaraja? Lähinnä tarkoitettu työpöytäkäyttöön.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Käytössä ollut nyt pari viikkoa GL702VS kun halvalla sai.
Onhan se kuuma kuin synti. CPU alivoltitettuna (-100mV) pysyy lämmöt max rasituksessa 85-90C hujakoilla. GPU throttlaa vieläkin (80C).
CPU ei ole throttlannut missään vaiheessa.

Turboa en ole ottanut pois, enkä laittanut tuulettimia täysille. Pitää tässä vielä testailla lisää, mutta toistaiseksi sellainen tunne, että jotta toi saisi tarpeeksi ilmaa, niin pitäisi ne kuuluisat reijät tehdä pohjaan. Tahnat vaihtui Gelid Extremeen, eikä siinä mitään ihmeitä tapahtunut, vaikka vanhat olikin aika kökköä.
Halvalla sai? Tuskin niin halvalla kun minun 815 euroa...

Etsin tietoa ja tuossa on Nvidia 1060 6GB DDR5 joka on kyllä nopeampi kuin minun Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5.

Nvidia 1050 TI 4 GB DDR5 jos puhutaan miten viileä ja miten vähän virtaa kuluttaa antaa selkäsaunan Nvidia 1060 6GB DDR5.
Jos verrataan että ei saa olla kuuma ja että virrankulutus pitää olla alhainen niin Nvidia 1050 TI 4GB DDR5 on parempi. Minulla ei ole mitään lämpöongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Niin no, sinänsä ei mikään ylläri, että 1050Ti ei tuota lämpöongelmia vs 1070...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
44
Tuli bongattua mielenkiintoinen uutuus PcSpecialistin sivuilta:
PCSPECIALIST - Configure the DefianceIV 17 to your ideal requirements.

Noin 1600€ hintaan 17.3" GTX 1070:llä ja 120Hz näytöllä alkaa jo olemaan hyvä diili. Tosin mitään mainintaa G-Syncistä ei suoraan ollut, joten laittelin maililla kyselyä.

Eikös nämä perustuneet Clevon runkoihin? Kellään tietoa mihin runkoon tuo IV malli voisi perustua?

Kyselin 15.6 IV version aikataulusta samalla. Se voisi vielä mieluisampi valinta olla monelle. Vaikkakin tuo 17.3 on myös suht siedettävän kokoinen ja painoinen. Päivittelen tänne jahka vastailevat.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
veikkaisin samoja emolevyjä kui clevot mutta runko ei näytä tutulta. eikähän 17" ole paljoa sen painavempia, mutta 15.6" kantolaukun/repun löytäminen on vaan helpompaa
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
53
Kun vertaillaan 1050TI ja 1060 eroa niin kannattaa huomata että Nvidian "Whisper mode" toimii vain 1060/1070/1080 näyttiksillä. Kyseinen toiminto tekee läppäristä käytännössä äänettömän muuttamalla ruudunpäivitysnopeutta ja grafiikka-asetuksia dynaamisesti. Kyllähän noita voi itsekin säädellä pelikohtaisesti, mutta itse tykännyt tuosta helppoudesta.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
176
Tuli bongattua mielenkiintoinen uutuus PcSpecialistin sivuilta:
PCSPECIALIST - Configure the DefianceIV 17 to your ideal requirements.

Noin 1600€ hintaan 17.3" GTX 1070:llä ja 120Hz näytöllä alkaa jo olemaan hyvä diili. Tosin mitään mainintaa G-Syncistä ei suoraan ollut, joten laittelin maililla kyselyä.

Eikös nämä perustuneet Clevon runkoihin? Kellään tietoa mihin runkoon tuo IV malli voisi perustua?

Kyselin 15.6 IV version aikataulusta samalla. Se voisi vielä mieluisampi valinta olla monelle. Vaikkakin tuo 17.3 on myös suht siedettävän kokoinen ja painoinen. Päivittelen tänne jahka vastailevat.
PCSpecialistin koneet on käytännössä Clevoja, jotka on vaan uudelleen brändättyjä.
DefianceIII-sarja 15":ssa on P650-sarjaa ja XS on P950-sarjaa. Noista 17" en tiedä, enkä nopealla haulla löytänyt.

Jos en olisi tuota Asusta hommannut, niin varmaan hommaisin joko Defiance III:n tai IV:n tai XS:n.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Tuli bongattua mielenkiintoinen uutuus PcSpecialistin sivuilta:
PCSPECIALIST - Configure the DefianceIV 17 to your ideal requirements.

Noin 1600€ hintaan 17.3" GTX 1070:llä ja 120Hz näytöllä alkaa jo olemaan hyvä diili. Tosin mitään mainintaa G-Syncistä ei suoraan ollut, joten laittelin maililla kyselyä.

Eikös nämä perustuneet Clevon runkoihin? Kellään tietoa mihin runkoon tuo IV malli voisi perustua?

Kyselin 15.6 IV version aikataulusta samalla. Se voisi vielä mieluisampi valinta olla monelle. Vaikkakin tuo 17.3 on myös suht siedettävän kokoinen ja painoinen. Päivittelen tänne jahka vastailevat.
Kyseessä on tosiaan Clevon runko kuten aiemmin mainittu ja tuo kyseinen runko on P9xx sarjaa: 藍天Clevo
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
44
Tuli jo vastaus tuolta, ei valitettavasti ole G-Sync paneeli tuossa mallissa. 15.4" Defiance IV:n aikataulusta eivät osanneet vielä sanoa mitään.

Kyselin samalla tuosta uudesta rungosta: "There was a redesigned copper heat-pipe design, and the fans have been repositioned to allow better airflow over these pipes."

Menee luultavasti ostoon tässä lähiaikoina. :)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Itse hommasin ja palautin Msi:n (ajattelin että gtx 1060 6GB olisi ollut riittävä päivitys oikuttelevasta 2 x 770, mutta ei ollut). Joten pitää vielä säästää ja miettiä tota 1080 varustettua läppäriä. Hinta on vain 1000€ enemmän... Kaikki osat jotka voi siirtää vanhasta koneesta siirretään uuteen.

Kone jonka ajattelin päivittää:
i5-2500k
16GB Ram
Samsung Evo 840 1TB
2 x 770 (välillä toinen kortti putoaa pois, tiedä sitten onko ongelma emolevyssä vai missä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Itse hommasin ja palautin Msi:n (ajattelin että gtx 1060 6GB olisi ollut riittävä päivitys oikuttelevasta 2 x 770, mutta ei ollut). Joten pitää vielä säästää ja miettiä tota 1080 varustettua läppäriä. Hinta on vain 1000€ enemmän... Kaikki osat jotka voi siirtää vanhasta koneesta siirretään uuteen.

Kone jonka ajattelin päivittää:
i5-2500k
16GB Ram
Samsung Evo 840 1TB
2 x 770 (välillä toinen kortti putoaa pois, tiedä sitten onko ongelma emolevyssä vai missä).
Kehtaako kysyä että oliko tuossa MSi läppärissä usb portit mallia "päällä lepotilassakin"
Itselläni kävi parin viikon "testissä" tuollainen GE62-6QC mallinen peliläppäri tuossa 2015 joulukuun ja 2016 tammikuun vaiheessa.
Muuten tykkäsin kovasti kyseisestä koneesta, mutta eihän siitä mitään tullut kun koneeseen kytketyt usb laitteet kuten rgb valaistu pelinäppäimistö loisti kuin joulukuusi.

MSi tuen mukaan sen sai pois biosista. mutta päätellen siitä että kyseinen kone on nyt cdon.comin ongelma, ei siitä biosin asetuksesta ollut mitään vaikutusta asiaan.

Tuskin olisi koneen usb portit tykänneet kovinkaan hyvää, jos olisin repinyt laitteet irti joka yöksi.

Yritin kokeilla kyseistä asiaa gigantin mallikoneessa, mutta siinä oli jokin rajoitettu tili päällä joka esti lepotilan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 105
Viestejä
4 195 699
Jäsenet
70 849
Uusin jäsen
kalmari69

Hinta.fi

Ylös Bottom