Juu. Perinteinen yksiteräinen safety razor on selvästi parempi. Olettaisin, että partaveitsi on myöskin, mutta siitä ei ole omaa kokemusta.Onko muka fusionin voittanutta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu. Perinteinen yksiteräinen safety razor on selvästi parempi. Olettaisin, että partaveitsi on myöskin, mutta siitä ei ole omaa kokemusta.Onko muka fusionin voittanutta?
Jos testaat joskus yksiteräistä safety razoria, niin tuskin tulet palaamaan mihinkään moniteräisiin kasettihöyliin.Onko muka fusionin voittanutta?
Jos testaat joskus yksiteräistä safety razoria, niin tuskin tulet palaamaan mihinkään moniteräisiin kasettihöyliin.
Toki Fusionit on ehkä parhaita moniteräisiä höyliä, mutta vaikka Safety Razor on yksiteräinen (yleensä kaksipuolinen), niin se on ihan eri maata, kuin markettien yksi- tai moniteräiset höylät.Varmaan tuota pitää sitten testata. Fusionia testasin varmaan jo melkeen 10v sitten ja taso muihin markettiroskiin oli ylivoimainen niin ei ole tullut mallia vaiheltua.
Moniterähöylät on varmaan turvallisimpia. Suljettu safety razor on turvallisempi aloittelijoille kuin avoin höylä ja sillä on vaikeampi saada naama auki, mutta mahdollista toki. Avoin höylä vaatii sitten enemmän keskittymistä ajoon, koska terä on enemmän esillä, mutta sillä saa myös tarkemmin ajettua. Lähtökohta on että höylää EI PAINETA YHTÄÄN, vaan se liukuu omalla painollaan ihoa vasten. Nopeasti sen oikean tekniikan oppii.Vuodattaako tuommoisella verta helpommin kuin markettihöylällä? Sähkökoneeseen tottuneena tulee markettihöylälläkin vedeltyä melko ronskisti. Entä kuinka pakollista on erikoisten vaahtojen ja saippuoiden kanssa läträäminen, vai kelpaako markettivaahtokin?
Tuo höylä on ihan hyvä Merkur Futur klooni, mutta ehkä vähän kömpelö käyttää, koska se on niin iso (leveys 50mm, terän kumpaakin päähän jää 7mm reunusta). Toki säädettävyys tuossa on plussaa. Ehkä ostaisin itse mieluummin jonkun pienemmän suljetun, tai avoimen höylän, joilla on helpompi ajaa tarkasti, koska ovat ~40mm leveitä ja reunusta ~2mm. Toki jos ei ole tarvetta viiksiä ajella, niin leveys ei haittaa.Tarkoitatteko yksinkertasella safety razorilla tällaista 5,87e maksavaa höylää?
http://s.aliexpress.com/jAbABrem
Minäki olen käyttänyt vuositolkulla Fusionia ja nyt olis tarkoitus tilata vastaavaa laatua tai parempaa, mutta edullisempaa vaihtoehtoa. Ihan liikaa maksaa nuo Gilleten terät. Toki kalliimpikin höylä kävisi jos terät ovat edullisia. Mitä suosituksia olisi näihin höylä + vaihtoteräsetteihin? Mielellään siis näitä yksiteräisiä jos kerta ovat parempia
Partavaahtona olen käyttänyt jotain halvinta Halpa-Hallin merkkiä. Onko tuo Mitchell's Wool Fat Shaving Soap and Ceramic Bowl siis sellainen, että tarvitaan vielä suti? En ole sellaista ikinä käyttänyt.
Eli höylä + terät, Mitchell ja suti niin siinä olisi uus setti kokeiltavaksi?
Joo, tuo Mingshi s2000 on hyvä.Tarkoitatteko yksinkertasella safety razorilla tällaista 5,87e maksavaa höylää?
http://s.aliexpress.com/jAbABrem
Minäki olen käyttänyt vuositolkulla Fusionia ja nyt olis tarkoitus tilata vastaavaa laatua tai parempaa, mutta edullisempaa vaihtoehtoa. Ihan liikaa maksaa nuo Gilleten terät. Toki kalliimpikin höylä kävisi jos terät ovat edullisia. Mitä suosituksia olisi näihin höylä + vaihtoteräsetteihin? Mielellään siis näitä yksiteräisiä jos kerta ovat parempia
Partavaahtona olen käyttänyt jotain halvinta Halpa-Hallin merkkiä. Onko tuo Mitchell's Wool Fat Shaving Soap and Ceramic Bowl siis sellainen, että tarvitaan vielä suti? En ole sellaista ikinä käyttänyt.
Eli höylä + terät, Mitchell ja suti niin siinä olisi uus setti kokeiltavaksi?
Sitten itse päävekottimen valintaan ja siinä on tämän ketjun perusteella muodustunut aika lailla kolmen merkin kauppa:
Merkur 34C HD
Muhle R89
Edwin Jagger DE89LBLAMZ
Miten pirun lailla noista osaisi päättää parhaimman Pituushan näillä vaihtelee jonkin verran. Merkur on aika lyhkänen. Onnistuukohan hieman isommalla kouralla ajaminen. Näistä on kyllä hyvin vaikea valita. Kaikki ovat kuitenkin edullisia. Merkuria on kehuttu eniten täällä ja aika lailla muuallaki. Käsittääkseni nuo Muhle R89 ja EJ DE89L vaikuttavat lähes samanlaisilta. Siksipä 12e:n hintaero kallistaa vaakakuppia EJ:n suuntaan... Sitäkin on kehuttu kovasti siellä sun täällä.
Tilaan joka tapauksessa ykköshöylälle kaveriksi Alista tuon Mingshi s2000-mallin.
Lähtökohta on että höylää EI PAINETA YHTÄÄN, vaan se liukuu omalla painollaan ihoa vasten. Nopeasti sen oikean tekniikan oppii.
Sitten itse päävekottimen valintaan ja siinä on tämän ketjun perusteella muodustunut aika lailla kolmen merkin kauppa:
Merkur 34C HD
Muhle R89
Edwin Jagger DE89LBLAMZ
Käsittääkseni nuo Muhle R89 ja EJ DE89L vaikuttavat lähes samanlaisilta. Siksipä 12e:n hintaero kallistaa vaakakuppia EJ:n suuntaan... Sitäkin on kehuttu kovasti siellä sun täällä.
Tilaan joka tapauksessa ykköshöylälle kaveriksi Alista tuon Mingshi s2000-mallin.
Komppaan. Minulla on tuo sama EJ tai oikeastaan DE89BA11 -malli, mutta siinä on kai vain erilainen kuviointi varressa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Välillä olen kyllä harkinnut vähän rajummin ottavan ostamista, mutta on sitten jäänyt tekemättä, kun tuollakin hyvin pärjää. Alkuun ei missään nimessä kannata mitään ronskisti ottavaa ostaa, kun sitten sitä väärällä tekniikalla höylää myös jostain kohtaa naamastta palan pois. Tällä sen tehdäkseen pitää jo yrittää tosissaan.Eipä niissä ole muuta eroa kuin varsi. EJ on aloittelijalle ihan loistava, ajaa hyvin mutta on sen verran mieto ettei ajamista tarvitse pelätä. Lisäksi terän asettaminen oikein on helppoa.
Voithan aluksi, ennen kuin kaula tottuu, ajaa DE-terillä myötäkarvaan ja Fusionilla uuden vaahdotuksen jälkeen vastakarvaan? Fusioninkin kestää sitten ainakin tuplaten pidempään. Ja käytä sitä alunakiveä, ärtymys vähenee pikkuhiljaa.On tämä vaikea laji. Ei vielä ainuttakaan "sileäksi" ajoa takana. Höylinä olen käyttänyt EJ89:ä ja Kiinan Merkur-kopiota. Terinä Astra, Personna Blue, Feather ja Rapira. Vaahtona Taylor Bond Streettiä.
Tuonne kaulan ja posken alaosan alueelle jää aina vittumaista sänkeä ja ajaminenkin on suht kivuliasta. Varsinkaan vastakarvaan ei voi niissä kohdissa vetää. Alunakivellä tuntee, että siellä kirvelee reilusti eniten, muualla ei juuri ollenkaan.
Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen... Tässä alkaa olla usko koetuksella. Tuo vaahto on cream-mallia. Kohta saapuu erilaisia saippuoita, mutta tuskin niillä kovin isoa eroa tähän asiaan on. Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.
Olisihan se kohtalaisen ikävää joutua palaamaan Fusioniin. Näihän tuli sijoitettua alkuinnostuksissaan parikin saturaista, joten ihan heti ei passaa luovuttaa. Käy pian niin, ettei tulekaan säästöä parranajovälineiden kustannuksissa, kuten oli alunperin tarkoitus tulla
Tuo pienentää ainakin minulla ihoärsytystä. Reilusti ongelmakohtiin ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa.Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.
On tämä vaikea laji. Ei vielä ainuttakaan "sileäksi" ajoa takana. Höylinä olen käyttänyt EJ89:ä ja Kiinan Merkur-kopiota. Terinä Astra, Personna Blue, Feather ja Rapira. Vaahtona Taylor Bond Streettiä.
Tuonne kaulan ja posken alaosan alueelle jää aina vittumaista sänkeä ja ajaminenkin on suht kivuliasta. Varsinkaan vastakarvaan ei voi niissä kohdissa vetää. Alunakivellä tuntee, että siellä kirvelee reilusti eniten, muualla ei juuri ollenkaan.
Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen... Tässä alkaa olla usko koetuksella. Tuo vaahto on cream-mallia. Kohta saapuu erilaisia saippuoita, mutta tuskin niillä kovin isoa eroa tähän asiaan on. Tulossa myös Prorason pre-shave cream, joten näillä kokeilen ennen uuden höylän hankitaa.
Olisihan se kohtalaisen ikävää joutua palaamaan Fusioniin. Näihän tuli sijoitettua alkuinnostuksissaan parikin saturaista, joten ihan heti ei passaa luovuttaa. Käy pian niin, ettei tulekaan säästöä parranajovälineiden kustannuksissa, kuten oli alunperin tarkoitus tulla
Voithan aluksi, ennen kuin kaula tottuu, ajaa DE-terillä myötäkarvaan ja Fusionilla uuden vaahdotuksen jälkeen vastakarvaan? Fusioninkin kestää sitten ainakin tuplaten pidempään. Ja käytä sitä alunakiveä, ärtymys vähenee pikkuhiljaa.
Vastakarvaan ajamisen sijaan voit myös kokeilla poikittain ajamista.
Olet jo varmaan kokeillut mutta lämpimän suihkun/saunan jälkeen kun ajaa parran niin iho ärsyyntyy vähemmän. Yleensä ajan suihkun jälkeen mutta muutaman kerran "kiireessä" olen vaan pessyt naamaani lämpimällä vedellä lavuaarissa, jolloin ajon jälkeen etenkin kaula on ärtynyt ja muutenki vastakarvaan vetäminen ei tunnu smoothilta.
Asiasta toiseen: mistä nettikaupasta tilaatte yleensä tuotteenne?
Voisikohan olla, että jopa nuo ovat liian aggressiivisiä höyliä ja tuo Lallin ehdottoma Rocwell 2C olisi kokeilun arvoinen...
Asiasta toiseen: mistä nettikaupasta tilaatte yleensä tuotteenne? Oon nyt kahdesti tilannut Irlannista shaving.ie mutta taitaa kyseinen firma mennä vaihtoon
jotku kun maihintee gilletin terien olevan kalliita, nehän voi terottaa samaantyyliin kuin perinteisen partaveitsen . nahkaan 10 työntyö riittäneen. jos oma iho ei riitä niin amazonista löytyy ihan noit nahka/terotus alustoja.
Itse ostin pussillisen halpis biggejä tähän tarkoitukseen. Nuo ajaa asiansa tuossa tarkoituksessa ja helppoja käytää ja tuo pussillinen on itsellä kestänyt yli vuoden. Testasin muuten ajaa parran tuolla bigillä. Siis uudella pakasta vedetyllä ja onpa keskinkertaisia nuo. Toimii kyllä, mutta hurja ero kunnon DE koneella ajamiseen.Olettekos käyttäneet näitä yksiteräisiy genitaalialieen ajeluun? Itellä tulee Gilettellä siistittyä pallit silloin tällöin, niin tuleeko pahaa jälkeä vai pitääkö fusion jättää hyllyyn?
Kertokaas nyt kokeneemmat!
Mikä olisi hyvä aftershave vai mennäänkö perus nivealla? Myöskin joku vinkki hyvästä parranajosaippuasta kelpaa.
Mikä olisi hyvä aftershave vai mennäänkö perus nivealla? Myöskin joku vinkki hyvästä parranajosaippuasta kelpaa.
Joo Prorason valkoinen tuotesarja on kaikista miedoin ja hellävaraisin. Tarkoitettu herkälle iholle.mutta myös valkoisen saippuan ei pitäisi olla niin jytyä kuin vihreä.
Mikäli perus Nivealla tarkoitat sitä Sensitive After Shave Balm tjsp niin se ajaa asiansa, tullut jo useamman vuoden käytettyä. Semi edullinen, riittoisa ja saa jokaisesta lähikaupasta
Mitchell's Wool Fat Shaving Soap on ainakin hyvä saippua, kuten Prorasoksen saippuat. Prorasoksen eucalyptys (vihreä saippua) antaa melkoisen raikkaan kokemuksen kasvoille, etenkin kun lopussa pärskii kylmää vettä naamalle. Mantelipuu (punainen saippua) on miedompaa, ainakin punaisen preshaven perusteella, mutta myös valkoisen saippuan ei pitäisi olla niin jytyä kuin vihreä.
Joku talia sisältävä saippua harjoitteluun, luistaa paremmin kuin glyseriinipohjaiset. Esim.Cella crema da barba. Jos halvalla haluaa päästä niin Arko puikko tai kulho, sekin on melko aloittelijavarma vaikka haiseekin teolliselta.
Setistäsi puuttuu myös suti vaahdon tekemiseen ja levittämiseen.
Itse päätän parranajon tilkalla Thayers Witch Hazelia tai sitten Proraso Pre-Shave Creamillä.
Nuo rauhoittavat mahdollisesti ärtynyttä ihoa ja sitten voikin laittaa ihan mitä tahansa partavettä ilman tuskanhuutoa.
Tuota Mitchell'sin saippuaa oon täällä kehunu myös ennenkin. Paras saippua ainakin omaan naamaan. Tuota vihreää Prorasoa on kanssa kaapissa. Siitä ei tuu yhtä hyvä vaahto, mutta tuo + saman sarjan preshave on sellainen yhdistelmä raikkautta, että herää mukavasti tällainen aamu-unisempikin kaveri.Mitchell's Wool Fat Shaving Soap on ainakin hyvä saippua, kuten Prorasoksen saippuat. Prorasoksen eucalyptys (vihreä saippua)
Ebaystä ostanut Voskhod-teriä, alunakiviä ja Proraso-saippuaa, Aliexpressistä muuta romuaVielä lisäkysymys: Mitä kauppoja suositte tarvikkeiden ostossa??
Esim. Shaving.ieVielä lisäkysymys: Mitä kauppoja suositte tarvikkeiden ostossa??