Minäkin pistin juuri tilaukseen testiksi. Kirjoittelen sitten rapsaa laadusta joskus myöhemmin kun saapuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alistakin saaEka höylä tuli ja nanjie tuli. Mulla on pari vuotta sitte ostettu nanjie kiinasta ja tää on iha crappii siihen verrattuna.
Men Adjust Zinc Alloy Shaving Classic Double Edge Safety Razor | eBay
offerasin tuosta 9usd ja se hyväksyttin ja postattiin china ems (pitäs tulla aika nopsaan) ja aika varmaan tulee oikee merkur futrur clone.
Näyttää aivan piraattituotteelta tuo.Alistakin saa
Mingshi s2000 Men Adjust Safety Razor Zinc Alloy Shaving Classic Double Edge+5 Blades-in Razor from Beauty & Health on Aliexpress.com | Alibaba Group
tuolla on paremmat kuvat
EDIT kaikenlaista tarviketta
Virginia Shaving Proudct Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com | Alibaba Group
Itse tilasin tällaisen näytepaketin teriä alkuun:Teristä vielä, pitääkö siinä todella testata kymmenen eri terää, että tietää mikä sopii itselle vai ottaa vaikka terävimmän ja tylsimmän, niistä voi jo päätellä kumpi on parempi?
Kun täällä näköjään on hifistelijöitä, niin kysytääs sitten pari kyssäriä.
Eikö hifistelyy oo käyttää näitä uusimpia x-teräisiä höyliä? :>
Terissä sitte on älyttömästi eroja ja sampler packia on yleisesti ehdotettu alkuun. Terien ominaisuuksista mainitaan sharpness ja smoothness.
joskus äänitin tuomosen kuvan badger&bladesta saapa nähdä et saako tuosta mitään selvää ku on muutenki vähä huono kuva
Hifistely vaatii omistautumista ja se on harvemmin hifistelyä, että ostaa marketista sitä mitä on tarjolla. Vaikka olisi kuinka kallista. Hifistelyssä täytyy ottaa selvää, vertailla ja etsiä tietoa mistä saa vaihteoehtoisia tuotteita, joita gurut suosittelevat.
Ai niin ei mun pitänyt shoppailla vaan kysyä että miten te olette vanhat terät hävittäneet?
Jep, terävyys ei varmaan ole makuasia, joten se ei liene mahdollista, että jonkun terävimmäksi kehuma terä on jonkun toisen mielestä yksi tylsimmistä.tuota taulukkoo kannattaa käyttää vaa suuntaa antavana ku aina terissä on YMMV
(Your mileage might vary)
Hetkinen hetkinen, miten usein oikein vaihdatte noita teriä Safety Razoreihin...?
Vai vaihdanko ite liian harvoin?
Ajan 2-3 kertaa viikossa parran ja terä kestää sen 4kk.
Sain höylän viime elokuussa ja nyt vasta kolmas terä menossa.
Merkur höylä ja Merkur terät
No on tää vaikeeta. Ensin loppu toiselta Parkerin Butterfly ja nyt taisin ebayssa mennä pommiin tilatessa halpaa Parker 99R Butterflyä.
Pahoittelut etten ole lukenut koko lankaa. Kysyn kuitenkin: Ajaako jengi näillä myös tukan? Sehän on hieman kinkkisempää kuin nassun sheivaaminen. Ite tykkään ajaa Gillettellä lyhyeks mut edullisempi vaihtoehto houkuttais. Kokemusta tukan tasaamisesta on päälle 10 vuotta näillä Gilletteillä mut ikinä en oo tällaista safety razoria kokeillut.
Pahoittelut etten ole lukenut koko lankaa. Kysyn kuitenkin: Ajaako jengi näillä myös tukan? Sehän on hieman kinkkisempää kuin nassun sheivaaminen. Ite tykkään ajaa Gillettellä lyhyeks mut edullisempi vaihtoehto houkuttais. Kokemusta tukan tasaamisesta on päälle 10 vuotta näillä Gilletteillä mut ikinä en oo tällaista safety razoria kokeillut.
Tänään pääsin nyt ekaa kertaa harjoittelemaan Merkur 34C:llä ajelemista noiden perinteisten ja kalliiden Gilette moniterähöylien sijaan. Vähän tuntui omituiselta ja hankalalta kun on tottunut teinistä asti ajelemaan niin että höylän varsi on saman suuntaisesti kun terät ja nyt pitääkin pitää höylää kulmassa. Muutamaan kohtaan jäi myös karvoja jotka bongasin vasta myöhemmin.
Muuten varsin miellyttävä kokemus. Ei tullut ekalla kerralla yhtään haavoja ja muutenkin iho tuntuu huomattavasti vähemmän ärtyneeltä kuin ennen. Eiköhän tämä menetelmä jää käyttöön kun vähän totuttelee.
Meikäkin pääsi just testaamaan Edwin Jaggerilla. Ei siinäkään kyllä kauhean pitkä varsi ollut, mutta ei siihen kyllä lisää pituutta ainakaan sen takia tarvitse, että ei saisi otetta. Tasapaino siinä kai lähinnä muuttuu varren avulla.
Vaahdotus sutilla ja saippualla ainakin epäonnistui, kun tulos ei ollut lähellekään mitä sen pitäisi olla. Täytyy säätää saippuan ja veden määrää. Ilmeisesti mulla oli saippuaa ihan liian vähän. Saippuakin oli sellainen pötkäle, mistä veitsellä vuolsin pikku lastuja. Noinko se pitää tehdä vai onko siinäkin jokin fiksumpi tapa?
Saippuakin oli sellainen pötkäle, mistä veitsellä vuolsin pikku lastuja. Noinko se pitää tehdä vai onko siinäkin jokin fiksumpi tapa?
Saippua stickiä yleensä hierotaan kosteaan naamaan ja sitten sutilla vaahdotetaan suoraan naamaan. Tosin toimii se sillainkin et ottaa palasia ja vaahdottaa kulhoon tai kämmenelle.
tää tuli tänää ja illalla testiajot
Jokos ajoit testiajot? Millainen kone oli?
Tähän toimi, mulla on nyt ihan turhaan toi vaahdotuskippo, mutta onpahan sitten valmiina, jos ostaa toisenlaista saippuaa. Tuo tikku kestää tolla tavalla kyllä ikuisuuden.
Näköjään mulle tulee väkisin se homma, että yritän vähän painaa sitä enkä periaatteessa vaan pyyhi höylällä vaahdot naamasta. Silloin menee hyvin, kun ei käytä yhtään voimaa eikä yritä vetää uudestaan jo paljaalta naamalta. Jos jää vaahtojen pyyhkimisen jälkeen vielä leikattavaa, niin uudestaan vaan vaahtoa.
Ja minulla on näköjään sisässä nuo muuallakin huonoksi haukutut 7 O´Clockit. Niillä jää kyllä lyhyt sänki väkisin ja se taitaa aiheuttaa sitä, että yritän ns. pakottaa ottamaan tarkemmin ja sitten nirhaisee. Taidan koittaa saman tien niillä Feathereillä, niin näkee mikä on ero.
Tosin tässä tuli kyllä sekin mieleen, että mahtaisiko sitä sittenkin ajaa paremmin agressiivisemmalla vehkeellä? Sillä ei takuulla yrittäisi käyttää voimaa, vaan vain varovaisesti pyyhkisi vaahdot. Toki siinä on se mahdollisuus, että ei kertakaikkiaan osaisi ja naama olisi veristä mössöä, jos ei luovuttaisi.
Edittiä. Tosin toi Gillette oli tarkemmalta nimeltään 7 O´Clock sharp Edge ja tässä säikeessä julkaistusta taulukossa terävimpien joukossa. Tosin arvostelu ei ollut lähellekään parasta. Mutta jatkamme testailuja.
Monet vannovat parranajossa perinteisen höylän nimeen ja se varmasti onkin pitkässä juoksussa kustannustehokkain vaihtoehto. Niiden käytön kanssa on kuitenkin oltava tarkkana, tai muuten saa varautua paikkaamaan vuotoja pitkin päätä.
Hmmm, vai niin. Pitäisiköhän sitä sitten tosiaan kokeilla Fusionia, kun nyt on joka tapauksessa taas edessä uusien terien hommaaminen Mach3:een. Olen käsittänyt, että Fusionin 5-teräiset ovat kalliimpia kuin Mach3:n terät.On kanssa kokemusta keskiluokan koneista ja jonkin aikaa jaksoin perinteisellä höylällä vetää, mutta sitten taannuin takaisin Gilletteen. Yleensä ihan perus fusion-terillä, koska niitä on saanut halvalla. Olen useammankin kuullut väittävän, ettei huomaa mitään eroa machIII ja fusion välillä, mutta itse huomaan kyllä todella suuren eron. Uusi perus MachIII vastaa mielestäni melkein 2 viikkoa käytössä ollutta fusionia. Pihinä käytän kyllä samaa terää suunnilleen kuukauden. Terä pysyy parempana pidempään, eikä mene tukkoon, kun sitä huuhtelee jokaisen vedon jälkeen.
Se perusmallin Gillette-geeli haisee tosiaan ihan vanhalle ukolle. Jotain halpaa sinistä series-geeliä (vaaleassa pullossa) käytin aiemmin ja se oli monellakin tavalla hyvää, mutta jostain syystä sitä ei saa enää. Niitä kalliita ja nopeasti hupenevia erikoisgeelejä en halua tukea. Nivealla on ihan ok geeliä kohtuuhintaan ja se on myös riittoisaa, mutta se kirvelee silmiä, eli ilmeisesti sen testaus on jäänyt vähän puolitiehen.Geelinä olen käyttänyt Gilletteä vaihtelevasti. Se perinteinenkin on ihan hyvää ajoon, mutta tuoksu on luokkaa vanha äijä. Series geeleissä on parempi tuoksu ja sitten on se joku uudempi, missä on jotain viilentävää ainetta, mutta en ole nähnyt lisähinnan arvoiseksi. Erehdyin myös ostamaan tarjouksesta 2 purkkia pirkka-geeliä ja se on aika hirveää. Se on liian löysää, joten se tuntuu huonommalta, mutta lisäksi se haisee aika hirveältä eli jotenkin hedelmäiseltä. Lumenea on suomalaisena ollut tarkoitus kokeilla seuraavaksi, mutta hinta siinä on aika mauton 8 euron luokkaa, kun noita muita on ostanut jostain tarjouksista alle 3 eurolla.
No voi persetti. Yritin kyllä hakea ensin, mutta ei vissiin osunut hakusanat ihan kohdalleen, kun ei löytynyt kuin yksi tyhjä ketju sähkökoneista. Moderaattorit voivat varmaan yhdistää ketjut.
Tänään tuli minunkin. Oli hieman kärsinyt ruttuisa paketti ja kuljetus kesti, mutta onneksi on jykevä peli. Ehkä jo tänään testiin.Kyllähän tuosta tuli heti mun suosikki de-höylä. Alussa tuntu vähä oudolle ku piti aavistuksen muuttaa kulmaa mun muihin vanhoihin höyliin verrattuna.
Tänään tuli minunkin. Oli hieman kärsinyt ruttuisa paketti ja kuljetus kesti, mutta onneksi on jykevä peli. Ehkä jo tänään testiin.
Itse ostin kolmisen kuukautta sitten EJ DE89. Ihan kiva peli. En sillä kuitenkaan kolmessa kuukaudessa oppinut vielä ajamaan niin että olisi täysin mukava lopputulos vaikka kymmeniä eri teriäkin kokeilin.
On tämä juu vähän vaikeampaa kuin luulisi. Mutta nyt olen keksinyt hyvän tavan treenata.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.