• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Asiaton käytös
Joo sen huomaa jo sun puheista että lapset ne on kasvattanu sustakin oikein "aikuisen" ja kuitenkin ulosanti on kuin 16 kesäisellä teinillä. Sääliksi käy sinun lapsiasi jotka olet "kasvattanut".
Nono. Miten se noin koville ottaa kun joku sanoo lapsen kasvattavan miestä enemmän kuin intin? Onko sulla halu tehdä lapsi muttei onnistu vai etkö yksinkertaisesti saa sopivaa naista siihen? Sääliksi käy lähinnä kaltaisiasi jotka eivät oman lapsettomuuden takia kestä toisten mielipiteitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Nono. Miten se noin koville ottaa kun joku sanoo lapsen kasvattavan miestä enemmän kuin intin? Onko sulla halu tehdä lapsi muttei onnistu vai etkö yksinkertaisesti saa sopivaa naista siihen? Sääliksi käy lähinnä kaltaisiasi jotka eivät oman lapsettomuuden takia kestä toisten mielipiteitä.
Mielipiteensä voi esittää aika monella tavalla. Sinun tapasi ei kyllä oikein tue narratiivia.

Toisekseen eihän se kauhean hyvää kerro, jos tarvii sen lapsen siihen "aikuistumiseen", että kykenee ottamaan edes jotain vastuuta jostakin. Kyllä ensin pitäisi kasvaa aikuiseksi, ja alkaa kasvattamaan niitä lapsia vasta sitten, eikä toisinpäin.
 

Everdreamfin

Arthur Morgan
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
438
Nono. Miten se noin koville ottaa kun joku sanoo lapsen kasvattavan miestä enemmän kuin intin? Onko sulla halu tehdä lapsi muttei onnistu vai etkö yksinkertaisesti saa sopivaa naista siihen? Sääliksi käy lähinnä kaltaisiasi jotka eivät oman lapsettomuuden takia kestä toisten mielipiteitä.
Itse olen lähemmäs 50v ja on 3 lasta ja kyllä todellakin omat lapset kasvattaa miehen, vastuu muusta kuin itsestä. Intti opettaa vaan lusmuilemaan ja väistämään vastuuta sen minkä kerkiää. Nimim itse 90-luvun alussa armeija käytynä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Joo ehkä tämä foorumi on hieman väärä paikka yrittää selittää jotain isyydestä. Iso osa täällä on varmasti nuorta porukkaa joille ei pariutuminen ole suotavaa juuri nyt. Eikä ehkä ikinä jos se koetaan jotenkin "statuksen nostona".
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Olisi varmaan parempi että asia olisi juuri toisin päin, eli ensin aikuistutaan ennen kuin hankitaan lapsia.

Nämä @Propatria viestit kyllä muutenkin aika typerää öyhötystä
Jep, sehän on öyhötystä kun sanoo oman mielipiteensä lapsen hankintaan ja siihen kuinka se kasvattaa kun ei olekaan se oma napa se maailman keskipiste enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 488
Asiaton käytös
Nono. Miten se noin koville ottaa kun joku sanoo lapsen kasvattavan miestä enemmän kuin intin? Onko sulla halu tehdä lapsi muttei onnistu vai etkö yksinkertaisesti saa sopivaa naista siihen? Sääliksi käy lähinnä kaltaisiasi jotka eivät oman lapsettomuuden takia kestä toisten mielipiteitä.
Kykenetkö ajattelemiseen noin niinkuin yleisesti? Kuinka vaikea on joillekin tajuta että kaikki nyt ei vaan yksinkertaisesti halua sitä lasta. Toisin kuin sinulla, muilla saattaa olla elämässä muutakin kuin toimia spermatykkeinä mahdollisimman monelle ja sitten kehuskella sillä ihan kuin se lapsen tekeminen olisi ydinfysiikkaan verrattava tapahtuma.
Ei ne lapset ainakaan susta ole aikuista tehnyt.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Kykenetkö ajattelemiseen noin niinkuin yleisesti? Kuinka vaikea on joillekin tajuta että kaikki nyt ei vaan yksinkertaisesti halua sitä lasta. Toisin kuin sinulla, muilla saattaa olla elämässä muutakin kuin toimia spermatykkeinä mahdollisimman monelle ja sitten kehuskella sillä ihan kuin se lapsen tekeminen olisi ydinfysiikkaan verrattava tapahtuma.
Ei ne lapset ainakaan susta ole aikuista tehnyt.
Ei, kaikki ei halua lasta ja se heille suotakoon. Sen sijaan jos lapseton alkaa täällä puhua jostain "statuksen nostosta" syynä lasten hankkimiselle niin kyllä on taas viisas kaveri. Se, että omasta mielestäni vasta isyys tekee miehestä miehen, on täysin minun oma mielipiteeni mutta ilmeisesti se ei tämän foorumin lapsettomille sovi. Sori, en aio muuttaa mielipidettäni teidän takia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Jep, sehän on öyhötystä kun sanoo oman mielipiteensä lapsen hankintaan ja siihen kuinka se kasvattaa kun ei olekaan se oma napa se maailman keskipiste enää.
Eli ensin suollat 20 viestiä omasta erinomaisuudestasi ja sitten perään täräytät miten oma napa ei ole maailman keskipiste (heh, eipä). Hei, miten menee niinkuin omasta mielestä nyt? Ihan vilpittömästi kyselen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Ei, kaikki ei halua lasta ja se heille suotakoon. Sen sijaan jos lapseton alkaa täällä puhua jostain "statuksen nostosta" syynä lasten hankkimiselle niin kyllä on taas viisas kaveri. Se, että omasta mielestäni vasta isyys tekee miehestä miehen, on täysin minun oma mielipiteeni mutta ilmeisesti se ei tämän foorumin lapsettomille sovi. Sori, en aio muuttaa mielipidettäni teidän takia.
Mielipide on ihan ok, se miten sitä mielipidettä ilmaiset on sitten jotain ihan muuta. Onnistuisiko kuitenkin ulosannin muuttaminen?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Eli ensin suollat 20 viestiä omasta erinomaisuudestasi ja sitten perään täräytät miten oma napa ei ole maailman keskipiste (heh, eipä). Hei, miten menee niinkuin omasta mielestä nyt? Ihan vilpittömästi kyselen.
Kaikki isät ovat erinomaisia jotka lapsen saavat kasvatettua. Pelkän intin käyminen ei kerro lähellekään yhtä paljoa miehestä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Kaikki isät ovat erinomaisia jotka lapsen saavat kasvatettua. Pelkän intin käyminen ei kerro lähellekään yhtä paljoa miehestä.
Monen isän kasvatuksesta voidaan olla montaa mieltä. Vai riittääkö kasvatukseksi se, että jotenkuten sai pidettyä hengissä aikuisikään asti? Mielenterveyspotilaiden ongelmien yleisin syy on vanhemmat ja niitähän riittää.

Eiköhän miehen mitta ole se, ettei tarvi alkaa todistella sitä miehisyyttään sen enempää intillä kuin lapsillaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 488
Monen isän kasvatuksesta voidaan olla montaa mieltä. Vai riittääkö kasvatukseksi se, että jotenkuten sai pidettyä hengissä aikuisikään asti? Milenterveyspotilaiden ongelmien yleisin syy on vanhemmat ja niitähän riittää.

Eiköhän miehen mitta ole se, ettei tarvi alkaa todistella sitä miehisyyttään sen enempää intillä kuin lapsillaan.
Juusi näin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 561
Sen lisäksi, että yllä kehoitettiin jo fokusoimaan asialliseen keskusteluun, alkaa juttu lasten kasvattamisesta mennä jo pahasti offtopicin puolelle...

Siitä voi jatkaa vaikka täällä: Vapaaehtoinen lapsettomuus

Edit: Kasa offtopicia siirretty tuonne ketjuun - on se kumma kun ei erillinen ohjeistus mene perille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hmb

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Olisikohan tämä nyt sopiva triidi tähän? Kokeillaan.

Noh, olen tässä silloin tällöin pari kertaa viikossa törmännyt lenkillä tai kaupassa erittäin vetävän näköiseen naiseen. Nyt kun avasin facebookin pitkästä aikaa, nainen löytyi kaverin kavereista (en ees etsinyt :rofl:). Olinkin jo muutaman viikon pohtinut, kuka tuo on, aina kun kohtaamme pieni nyökkäys ohimennen tai hymy kassajonossa. Asuu siis naapuritaloyhtiössä.

Helvetin helvetti, miten tämmöisiä joutuu miettimään +40 iässä ja taantuu johonkin teinin tasolle kun on jotenkin ihastus päällä vaikka ei tunne koko naista?

Noh, kysymys: Morjestanko seuraavan kerran reilummin, ja kysyn kuka sä oot kun aina näin törmäillään ja esitän uunoa tietämätöntä, vai pistänkö suoraan viestiä mesellä että moi, huomasin sut somessa ja kun aina tuut vastaan ja jne...

Onko kokemusasiantuntijoilla kuten @Myrkky tai muilla vinkki?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Olisikohan tämä nyt sopiva triidi tähän? Kokeillaan.

Noh, olen tässä silloin tällöin pari kertaa viikossa törmännyt lenkillä tai kaupassa erittäin vetävän näköiseen naiseen. Nyt kun avasin facebookin pitkästä aikaa, nainen löytyi kaverin kavereista (en ees etsinyt :rofl:). Olinkin jo muutaman viikon pohtinut, kuka tuo on, aina kun kohtaamme pieni nyökkäys ohimennen tai hymy kassajonossa. Asuu siis naapuritaloyhtiössä.

Helvetin helvetti, miten tämmöisiä joutuu miettimään +40 iässä ja taantuu johonkin teinin tasolle kun on jotenkin ihastus päällä vaikka ei tunne koko naista?

Noh, kysymys: Morjestanko seuraavan kerran reilummin, ja kysyn kuka sä oot kun aina näin törmäillään ja esitän uunoa tietämätöntä, vai pistänkö suoraan viestiä mesellä että moi, huomasin sut somessa ja kun aina tuut vastaan ja jne...

Onko kokemusasiantuntijoilla kuten @Myrkky tai muilla vinkki?
Eh, no tuota n. vuorokausi eroilmoituksesta pistin yhdelle tutulle naiselle viestiä ihan oudosta jutusta, josta seurari samantien vastakysymys että miks tuollaisia kyselen. Siihen vastaus. Samointien tuli viestiä että tuu tänne... En nyt siltä istumalta päässyt, mutta seuraavana päivänä kyllä ja siitä lähti taas:oops:

Tuon jälkeen sitten työpaikka romanssi lähti käyntiin kun toinen kaveri kertoi että tuolla uudella on aika samat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet kun mullakin. Sitten sattui tyky päivä ja kehtasin mennä juttelemaan melko tönkösti josta suht kirjaimellisesti peruutin pois tilanteesta. Muutenhan vaan yleensä satunnaisesti pyörähdin työpaikalla. Sitten päivänä kun kenelläkään ei ollut juuri mitään tekemistä, niin tämä tulikin kysymään että mitä mä oikein hommaan kun kun tulen aamulla ja käyn välillä kääntymässä, enkä puhu kenellekään vaan hommaan ihan omiani yksinään. Siitä vähän selostusta mun työkuvaan.

Tuosta sitten eteenpäin alkoi tilanteen salliessa tulemaan juttelemaan ja kyselemään mun eläimistä mm. Kuuma päivä, hän tarvi kyytiä selvästi, tarjosin sitä. Menox ja kahville sen luokse josta alkoi sutinat. Tämä siis 12 vuotta mua nuorempi:giggle:

Eli hommahan voi toimia kumpaankin suuntaan, enemmän tai vähemmän odottamatta. Neiti A teki ensin aloitteen. Neiti B:lle tein tosi tönkön ensivaikutelman. Mutta koska olen hämärän näköinen epämääräinen hiippari, niin se tuntui kiehtovan kun kerran alkoi kiinnostumaan kuitenkin.

Mutta kokeile juttelua ensin kun törmäätte taas, jos ei toimi niin pieni tauko ja sitten viestiä. Ihan tuurissaan nää on, ja ilmestyy yllättäen ja pyytämättä:thumbsup:
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Mutta kokeile juttelua ensin kun törmäätte taas, jos ei toimi niin pieni tauko ja sitten viestiä. Ihan tuurissaan nää on, ja ilmestyy yllättäen ja pyytämättä:thumbsup:
Juu näin päättelin, ei tässä nyt mitää hämäriä viestejä lähetellä. Ehkä.

Jännä kun aikuisella miehellä alkaa polvet tutista tämmöisten asioiden äärellä, mutta eipä auta, mies tekee mitä mies tekee. Katotaan mitä käy. Mutta toisaalta on semmonen tutina, että tuossa olisi kiinnostava ihminen.

En minäkään nyt ihan normijantterilta ehkä naisten silmään näytä, joten se on tuurissaan.

Kiitti tsemeistä bro.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
^ Moni mies ehkä liikaa ajattelee skenaariota ja on ennakko-odotuksia sen suhteen mitä tapahtuu jos menee juttelee naisille. Se, että menee edes juttelee vaikka sitten päin prinkkalaa on parempi kuin jättää menemättä. Uskoisin, että enemmänkin se itsevarma olemus ja osaa nauraa itselleen ovat tärkeämpiä.

Tästä huolimatta se kynnys mennä juttelee on aika iso, itselläkin. Sellainen hölmistynyt mielikuva itestäni. Mutta varmasti se nainen ei oo sen supliikimpi ja moni awkward situaatio saattaa synnyttää jotain.

Ei siinä että olisi mitään tarvetta lähteä puhumaan naisille kun parisuhteessa, mutta tälläsiä ajatuksia heräsi yleisesti.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Minä laitoin aina asiallisen viestin ja monien kanssa tulikin tavattua ja sutinaa eli sekin toimii, mutta viesti pitää olla asiallinen ja kohtelias.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Pahin virhe on ajatella toista ihmistä lähestymistä pelkästään itsensä myymisenä tai hyväksynnän hakemisena. Eli väärin pelkää tai jännittää etukäteen vaikka sitä, että itse tuottaa pettymyksen toiselle ja lähestymisyritys failaa sen takia. Halun tutustua toiseen ihmiseen pitää olla sen verran itsekäs, että haluaa myös selvittää sen toisen henkilön sopivuutta itselleen. Ainakin itselle tuollainen ajattelu vähentää omaa jännitystä, kun homma voi epäonnistua muistakin kuin itseeni liittyvistä syistä. "Iskemiset" on sitten ihan eri juttu ja siinä kiinnostus on puhtaasti pinnallista, mutta jos normitilanteessa hymyilyä on puolin ja toisin niin voisi ajatella että silloin pintapuolista kiinnostusta on jo molemmin puolin. Kumpikin vaan sitten jännittää sitä omaa riittävyyttään ja mitään ei tapahdu. Toki helppojahan nämä asiat on näin selittää, ei jännittäminen voimistu tai vähene tiedon ja analyysin kasvaessa vaan pelkästään kokemuksen kautta.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tästä huolimatta se kynnys mennä juttelee on aika iso, itselläkin. Sellainen hölmistynyt mielikuva itestäni. Mutta varmasti se nainen ei oo sen supliikimpi ja moni awkward situaatio saattaa synnyttää jotain.
Juu, tämähän se. Toisaalta ennakko-odotuksia ei ole, kun enimmät kiihkoilut on jo huvennut parikymmentä vuotta sitten. Tai niin kuvittelin. Itsevarmuudesta ei ole puutetta, mutta kun on vaan sellainen tunne, että hitsi, nyt pitää jotenkin saada kontakti tuohon ihmiseen. Pelkästään sen perusteella, että näkee ohimennen silloin tällöin.

Joku voisi kuvailla sitä ihastumiseksi. täysin preesensin, ulkonäön ja ihan kävelytyylin perusteella.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
^ Jep, se keskustelu avaus. Ikäänkuin siinä olisi jokin muuri välissä joka estäisi. Mutta no, parempi mennä ja avaa suunsa kun olla menemättä.

Itsellä taas toisaalta ikä on tuonut itsevarmuutta, mutta ei sen parempia sosiaalisia taitoja :D
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
891
Joo ehkä tämä foorumi on hieman väärä paikka yrittää selittää jotain isyydestä. Iso osa täällä on varmasti nuorta porukkaa joille ei pariutuminen ole suotavaa juuri nyt. Eikä ehkä ikinä jos se koetaan jotenkin "statuksen nostona".
No ennemminkin noin viisikymppisiä vapaaehtoisesti lapsettomia. Mielenkiintoistahan ylläolevissa ylilyönneissä on, että miksi toisten tietoiset päätökset lapsettomasta elämästä vaivaavat joitain perheenisiä niin runsaasti, että täytyy lähteä internettiin kirjoittamaan loukkauksia?

Osaako joku antaa tuohon vastauksen?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 211
Noh, kysymys: Morjestanko seuraavan kerran reilummin, ja kysyn kuka sä oot kun aina näin törmäillään ja esitän uunoa tietämätöntä, vai pistänkö suoraan viestiä mesellä että moi, huomasin sut somessa ja kun aina tuut vastaan ja jne...
En ole kokemusasiantuntija, mutta itse yrittäisin keskustella livenä. Ei tule naiselle fiilistä että sitä olisi "stalkattu" somesta.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
En ole kokemusasiantuntija, mutta itse yrittäisin keskustella livenä. Ei tule naiselle fiilistä että sitä olisi "stalkattu" somesta.
Näin juuri. Pitää alkaa lenkkeilemään ahkerammin aina koirankusetusaikoihin. Nouseepa ainakin kunto jos ei muuta sitten nousekkaan.

On kyllä toistakymmentä yhteistä fb-kaveriakin, mutta katsotaan miten tilanteet kehittyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Näin juuri. Pitää alkaa lenkkeilemään ahkerammin aina koirankusetusaikoihin. Nouseepa ainakin kunto jos ei muuta sitten nousekkaan.

On kyllä toistakymmentä yhteistä fb-kaveriakin, mutta katsotaan miten tilanteet kehittyy.
Ai hänellä on koira ja lenkillä tiettyyn aikaan, tuohan on hyvä tieto. Tai siis jos hetkinen, kummallakin koiria, jos näin niin sitä helpompi :thumbsup: Ymmärsin että joko lenkki tai koira, koirat olisi ainakin yhteinen juttu.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Ai hänellä on koira ja lenkillä tiettyyn aikaan, tuohan on hyvä tieto
Juu, ja miten sattuikaan, puheenaiheita on kun pojan koira kuoli kesällä. On tässä kuule strategioita ja taktiikoita mietitty sen minkä töiltä kerkee.

:rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Juu, ja miten sattuikaan, puheenaiheita on kun pojan koira kuoli kesällä. On tässä kuule strategioita ja taktiikoita mietitty sen minkä töiltä kerkee.

:rofl:
Tuo on ihan hyvä, sattuu samoihin aikoihin. Ei pidä liian pitkälle ajatella mitä tekee tai sanoo, kyllä ne jutut siitä lähtee menemään jos on lähteäkseen.
Itellä ei ollut mitään sen tarkempaa mietittynä, sattui olemaan saman rotuiset koirat vielä :)

Joskus aikoinaan pistin lutkan kanssa poikki kun ei pitänyt mun koirista, sehän riitti mutta enhän mä siitä muuta halunnut kun pillua. Kissafani naiset taas jäis jo sen takia kun olen allerginen, vaikka muuten pidänkin kissoista. Joskus tälläisiäkin valintoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 811
Luulen, että sullakin on maileja jo mittarissa sen verran, että toteamus on aivan täysin oikein.
Joo, ei tässä ihan eilen ole puusta pudottu, varmaan aika lähellä samaa ikäluokkaa ollaan. Tässä nyt vähän kaikenlaista ehtinyt tapahtua vuosien varrella.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Noniin. Tämä tyttö jota olen katsellut ohimennen kaupassa ja lenkkipolulla on sitten ala-asteen luokkakaveri. Tai siis rinnakkaisluokalta. Muisti mut ja kaverit, sekä opettajan. Mitä helvettiä? Ite en tuntenut ollenkaan.

Niin, siis eräänä päivänä kauppaan mennessä tuli taas vastaan, ja ryhdyin toimeen. Anteeksi, en ole hullu tai pervo, mutta kuka sä olet? Kysäisin. Kauppareissu venähti tuntiin, siinä polulla jutellessa, aurinkokin siivilöityi lämpimästi oksien ja värikkäiden lehtien läpi. Tuntui lämpimältä.

On vaan aika muuttanut sitä edukseen. Tosin eipä silloin kovin tarkasti tyttöjä tullu kateltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 292
Noniin. Tämä tyttö jota olen katsellut ohimennen kaupassa ja lenkkipolulla on sitten ala-asteen luokkakaveri. Tai siis rinnakkaisluokalta. Muisti mut ja kaverit, sekä opettajan. Mitä helvettiä? Ite en tuntenut ollenkaan.

Niin, siis eräänä päivänä kauppaan mennessä tuli taas vastaan, ja ryhdyin toimeen. Anteeksi, en ole hullu tai pervo, mutta kuka sä olet? Kysäisin. Kauppareissu venähti tuntiin, siinä polulla jutellessa, aurinkokin siivilöityi lämpimästi oksien ja värikkäiden lehtien läpi. Tuntui lämpimältä.

On vaan aika muuttanut sitä edukseen. Tosin eipä silloin kovin tarkasti tyttöjä tullu kateltua.
Tarina ilmeisesti saa vielä jatkoa....?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Hauska yhteensattuma siinä mielessä, että nykyinen naisystäväni oli aikanaan samalla yläasteella rinnakkaisluokalla. Muistaa minut vielä etäisesti, minä en muista tosin häntä. Olen kyllä ihan erilainen nykyään kuin silloin, mutta lähinnä viitaten @Taika-Jim viestiin. Tavattiin netissä tosin. Ikää nyt molemmilla 29.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Hauska yhteensattuma siinä mielessä, että nykyinen naisystäväni oli aikanaan samalla yläasteella rinnakkaisluokalla. Muistaa minut vielä etäisesti, minä en muista tosin häntä. Olen kyllä ihan erilainen nykyään kuin silloin, mutta lähinnä viitaten @Taika-Jim viestiin. Tavattiin netissä tosin. Ikää nyt molemmilla 29.
Nämä on näitä, maailma on pieni. Oma puoliso on asunut lapsuudessa mun naapuri talossa, mutta koska on pari vuotta vanhempi niin ei tunneta eikä kumpikaan muista toista mutta 30v myöhemmin asutaan saman katon alla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 954
Korjauksena tähän: ihminen ei muutu.
Sanotaan nyt asia näin että ensimmäinen suudelmani ja teoriassa kait seurustelukin tapahtui kun olin 5 vuotias. Joten toivon ja totean että kyllä ihmiset muuttuvat. Nykyisin en erityisesti nauttisi suhteesta missä vanhemmat veisivät meidät suljettuun tilaan missä meitä tarkkaillaan, ohjataan ja suoraan käsketään mitä tehdä. Sitten siellä esim. pihalla ulkoillessa saisi kulkea käsi kädessä, suudella ja halailla. Nämä vartijat sitten myös pukisivat meitä ja laittaisivat meidät esim. nukkumaan ja kun aikamme oltaisiin lusittu vanhempamme tulisivat meidät taas hakemaan...

Noh, nimen muistan ja sain häneltä myös sormuksen silloin. Kaverisuhde ja seurustelu jäi kun hänen vanhempansa (sekä hän itse) muuttivat jonnekin muualle joten emme käyneet enää samassa lastentarhassa joita nykyisin kait esikouluiksi kutsuttaisiin.
 
Liittynyt
21.11.2021
Viestejä
381
Moi, mitä mieltä vuonna 2022, tapaako porukka enää baareissa jos ajatellaan parisuhteen hakua? vai onko ihan 100% ajatuksella että deittiäppseistä etitään?
Itellä haku päällä, mutta baareihin en saa aikaan lähteä, on niin kova "usko" siihen, että ne ketkä on sinkkuja on deittiäppseissä, eli olis turha mennä baariin tuhlaa rahojaan :)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 486
Moi, mitä mieltä vuonna 2022, tapaako porukka enää baareissa jos ajatellaan parisuhteen hakua? vai onko ihan 100% ajatuksella että deittiäppseistä etitään?
Itellä haku päällä, mutta baareihin en saa aikaan lähteä, on niin kova "usko" siihen, että ne ketkä on sinkkuja on deittiäppseissä, eli olis turha mennä baariin tuhlaa rahojaan :)
Baariskene on ollut huononemaan päin jo pitkään, mutta on toi Tinder-skenekin huonontunut paljon parhaista ajoistaan, joten mitään patenttiratkaisua ja -vastausta ei oikein ole.

Ehkä tähän pätee se, että jos olet parasta A-luokkaa, top 10%, niin samapa se mistä seuraa etsit, luultavasti löydät. Jos taas olet joku keskivertomies, niin onnea tulet tarvitsemaan. Jos olet below average, niin unohda koko juttu. Anna olla. Ei maksa vaivaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
No eikai se nyt niinkään voi mennä että jos oot below average niin heität hanskat tiskiin etkä koita ollenkaan pariutua? Eiköhän niille below average tyypeillekin seuraa löydy jos jaksaa hiukan panostaa oikeisiin asioihin.
Joka puolelle vaan verkot vesille niin kyllä sieltä jotain löytyy.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 486
No eikai se nyt niinkään voi mennä että jos oot below average niin heität hanskat tiskiin etkä koita ollenkaan pariutua? Eiköhän niille below average tyypeillekin seuraa löydy jos jaksaa hiukan panostaa oikeisiin asioihin.
Joka puolelle vaan verkot vesille niin kyllä sieltä jotain löytyy.
Jos on below average, niin kannattaa pyrkiä nousemaan average-kategoriaan, kyllä se muuten on nykymiehelle aika nihkeää.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
No eikai se nyt niinkään voi mennä että jos oot below average niin heität hanskat tiskiin etkä koita ollenkaan pariutua? Eiköhän niille below average tyypeillekin seuraa löydy jos jaksaa hiukan panostaa oikeisiin asioihin.
Joka puolelle vaan verkot vesille niin kyllä sieltä jotain löytyy.
Matemaattisella keskiarvolla et tuolla tee mitään vaan netti on mekaniikaltaan lähempänä Stanley cuppia, voittaja vie pystin ja muut ei saa mitään, etenkin kun naisten käsitys keskiarvomiehestä oli jossain 80 persentiilissä populaatiosta. Joko tuossa pelissä pärjää tai joutuu olemaan vaan sosiaalisia piirejä muuten tai lähtemään ulkomaille kalaan jos parisuhdetta haluaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
Tokihan se pitää koittaa tehdä itsestä mielenkiintoinen mutta pointtina oli lähinnä se että varmasti kaikille löytyy oman tasoista seuraa. Jos oot below average etkä siitä muuksi muutu niin sitten se realistinen seuralainen löytyy luultavasti saman tasoisesta naisesta. Ja niitä on pilvin pimein baarit ja deitti sovellukset täynnä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 486
Tokihan se pitää koittaa tehdä itsestä mielenkiintoinen mutta pointtina oli lähinnä se että varmasti kaikille löytyy oman tasoista seuraa. Jos oot below average etkä siitä muuksi muutu niin sitten se realistinen seuralainen löytyy luultavasti saman tasoisesta naisesta. Ja niitä on pilvin pimein baarit ja deitti sovellukset täynnä.
Naiset katselee pääasiassa omaa tasoaan parempia miehiä. Tähän heillä on mahdollisuus ihan jo pelkän matematiikan vuoksi, koska sinkkumiehiä on yksinkertaisesti enemmän kuin naisia, mutta parempiaan ne katselee muistakin syistä. Tinder tarjoaa tähän erinomaisen mahdollisuuden.

Below average mies on pohjasakkaa, joka ei voi hirveästi odottaa näiltä markkinoilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Matemaattisella keskiarvolla et tuolla tee mitään vaan netti on mekaniikaltaan lähempänä Stanley cuppia, voittaja vie pystin ja muut ei saa mitään, etenkin kun naisten käsitys keskiarvomiehestä oli jossain 80 persentiilissä populaatiosta. Joko tuossa pelissä pärjää tai joutuu olemaan vaan sosiaalisia piirejä muuten tai lähtemään ulkomaille kalaan jos parisuhdetta haluaa.
Ei parisuhteen muodostaminen ole mahdotonta keskivertomiehelle. Ei edes tinderissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 987
Tokihan se pitää koittaa tehdä itsestä mielenkiintoinen mutta pointtina oli lähinnä se että varmasti kaikille löytyy oman tasoista seuraa. Jos oot below average etkä siitä muuksi muutu niin sitten se realistinen seuralainen löytyy luultavasti saman tasoisesta naisesta. Ja niitä on pilvin pimein baarit ja deitti sovellukset täynnä.
Ja lopulta yhtä moni nainen "jää ilman" kun mieskin. (Naisia ja miehiä on varmaankin noin 50-50, no ei tietysti tasan, mutta aika lähelle joten miesten ja naisten määrä nyt ei tähän sinänsä vaikuta paljoa, ellei sitten esim naiset ole mieluummin yksin jos eivät saa kumppania parhaasta 10 prosentista)

Eli jos on keskiverron alapuolella niin kannattaa koittaa asialle tehdä jotain jos voi, taikka sitten tyytyä omantasoiseen seuraan. Kaikille miehille nyt ei vaan voi riittää ketään sielyä parhaasta 10 prosentista naisia. Toki sitten on aina ne jotka ovat kaikkien asteikkojen alapuolella ja jäävät yksin, mutta lopulta aika harva kuitenkin. (Siis esim jotkut totaali mielenterveyspotilaat ja muut sairaudet että ei edes kykene mihinkään kanssakäymiseen tms)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
796
Tokihan sen kaikki tietää se pariutuminen on helvetisti vaikeampaa miehelle mutta ei mulla ole ainakaan yhtään tuttua joka olisi jäänyt peräkammarin pojaksi käsitöitä tekemään vaikka tuttavapiiristä näitä below averegareja löytyykin. Ei sitä nyt jumalauta vaan voi luovuttaa loppuelämäksi:D
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
561
Ei parisuhteen muodostaminen ole mahdotonta keskivertomiehelle. Ei edes tinderissä.
En näin väittänytkään vaan viittasin tuon netin raadollisuuteen, kun alustat samalla pyrkii aktiivisesti tekemään maksavia jäseniä ja pitämään ne palvelussa mahdollisimman pitkään. Toki jos aikaa, tarmoa ja halua on niin hiekastakin saa veistoksen, mutta rajoitettujen resurssien maailmassa pitää miettiä mihin aikansa käyttää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
362
Täällä kun puhutaan keskivertomiehistä (tai jopa below average), niin avaatteko hieman millainen on keskivertomies. Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää missä kohtaa janaa itse olen. :vihellys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 357
Viestejä
4 281 113
Jäsenet
71 658
Uusin jäsen
JoeBB

Hinta.fi

Ylös Bottom