• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Monet naiset hakevat sitä kaikkein komeinta prinssiä, vaikka ovat itse "normaaleita" konttorityöläisiä. Syy voi olla tuo somehuoraus tai media ja telkkarin vaikutus, mutta selvästi tietävät että ovat siellä jalustalla ja haluavat vain parasta ja sitten saa treffeillä kuulla suoraan ettei deitti aio vielä 38-vuotiaana "tyytyä". Tavallinen mies ei heille kelpaa, mutta ei niitä kympin miehiä riitä jokaiselle pottunokalle, vaikka toki komeita tummia komistuksia tulee rajanylin paljon. Ne komeimmat prinssit treffailevat naisia omassa luokassa. Jos se komea mies haluaa naisen, niin se on helppoa. Tavallisella miehellä on vaikeampaa ja rimaa on pakko laskea. Ruma mies joutuu tyytymään käteensä tai sitten katsomaan sen yksinhuoltaja lähiövalaan.

Toisaalta olen nähnyt naisia, jopa todella kauniita, fiksuja ja hyväpalkkaisia naisia, joilla vauvakuume iskee niin lujaa, että ottavat ensimmäisen miehen kuka vähän kehuu ja osoittaa kiinnostusta (joka ei tosiaan ole mikään haaste), oli se sitten vaikka kuinka nössö nörtti persaukinen minimipalkkainen autoton laitosmies.
Itsekkin seurustelin tuollaisen naisen kanssa. Ei se mitään muuta tehnyt kuin vinkunut että tehdään lapsi. Minä en ollut valmis ja sanoin että odotetaan vielä vähän. Noh, se kävi hakemassa jonkun minimipalkkaisen kaljuuntuvan beta-miehen, dumppasi minut tekstarilla, ja hankkiutui heti raskaaksi.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Niin ehkä sellainen mies joka käy jossain vaihetyössä tehtaassa ja asuu jossain itsemurhayksiössä, ja joka tekee siitä naisesta oman elämänsä keskipisteen. Niin joo, ehkä hän hyötyy.

Mutta jos se mies keskittyy itsensä kehittämiseen, onnistuu tekemään fyffeä ja pitää kondiksestaan huolta, sellaisella miehellä on vaihtoehtoja, joita jokaisella miehellä pitäisi olla. Ei se mies tarvitse enää sitä parisuhdetta siihen että se elämä on mielekästä.

Tutkimustulokset koskevat miehiä ja naisia tilastollisesti keskimäärin, eli kun tarkastellaan koko väestöä. Ja eikös me tässä puhuta koko väestöstä?


Tutkimusten perusteella tiedämme myös, että eroaminen käy erityisesti juuri miehen terveydelle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Mitä se lisäarvo nyt sitten oikein on, mitä parisuhde on ennen antanut? Säästäminen asuin- ja elinkuluissa, seura, laajentuneet sosiaaliset piirit, seksi, perhe, siivous- ja kokkausapu. Mihin noi on kadonneet? Ainoa mikä on kadonnut on sosiaalinen stigma yksinelämiseltä, johon parisuhde tarjosi ennen parannuksen.

Joo ja älä lähde iskemään kadulla. Sen verran pimeässä haparointia, että harvan naama kestää niitä pakkeja ja oudoksumista, mitä väistämättä joutuu kokemaan. Tutustumisen kautta harrastusten, opiskelujen, tuttavien ja työympäristön kautta lähtisin jos ei naama riitä tinderiin.



Onneksi ne ei nää mitä matskua sun ruudulla pyörii? :kahvi:
Parisuhde täytyy antaa (seksin lisäksi) juurikin/osittain asioita joita ilmaisit aika hyvin, enemmän tai vähemmän. Seura on ehkä tärkein. Edellisessä suhteessa puuttui tiettyjä asioita/ei tultu toimeen/meillä liian eri näkemykset asioista. Muuten kyllä seksi ja asiat olivat hyvin. Ystävinä jatketaan.

Viihdyn hyvin yksin ja kaveripiiri ei ole kovin laaja.

Itse olen semmonen ihminen, että en antaudu helposti tilanteeseen/suhteeseen, ellei se ole sen arvoista. Jos saan kunnioitusta ja asioita tehdään minunkin eteen, vastapuoli voi olla takuuvarma siitä, että tulen vastaan ja enemmänkin.

Edellisestä suhteesta oppi todella paljon asioita.

Niin ja mun ruudulla kyllä pyörii vaikka mitä, mutta se ei vaikuta pariutumiseen :)
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 029
Mitä parisuhde antaa? Tuon kysymyksen voi myös kysyä muodossa miksi haluat parisuhteen? Tätä voi jokainen täällä kirjoitteleva miettiä kohdalleen, olemme kuitenkin kaikki yksilöitä. Seksi on ilmeisesti hyvin tärkeä täällä oleville miehille, itse en pidä sitä tärkeimpänä asiana vaikka se on kohtuullisen tärkeää parisuhteessa. En kuitenkaan aloittaisi suhdetta seksin takia, aivan liikaa vaivaa. Taikka muutenkaan näkisi kovinkaan paljoa vaivaa seksin eteen. Eikä parisuhde itsessään ole kovin tärkeä, vaan halu olla juuri tietyn ihmisen kanssa.

Tutkimustulokset puhuvat sen puolesta että mies saa enemmän parisuhteelta kun puhumme ihmisjoukoista.

https://www.tuni.fi/unit-magazine/a...soa-tuoreet-tutkimukset-avartavat-perinteista
"Kinnusen mukaan Dohanin puheissa on totta se, että sinkkunaisista suurempi osa on onnellisia kuin sinkkumiehistä. Parisuhteessa elävistä miehistä taas todennäköisesti suurempi osa on tyytyväisiä suhteeseensa kuin naisista. Kinnusen mukaan eroavaisuutta selittävät muun muassa erilaiset toiveet, joita parisuhteeseen kohdistetaan. Enää ei välttämättä riitä, että ollaan naimissa, vaan suhteen tulee olla toimiva. Puolison olemassaolon lisäksi toivotaan kohdatuksi tulemista ja tasa-arvoisuutta."
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Paperilla tutkimusten mukaan seksiä saa eniten ja säännöllisimmin parisuhteessa. Siksi parisuhdetta haluan, koska arvostan seksiä paljon. Ärysttää elää epävarmuudessa, että saako tänä vuonna ollenkaan vai ehkäpä ensi vuonna seuraavan kerran. Parisuhteessa keskiarvo taitaa olla kerran viikossa petipuuhissa :btooth:
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
16
... oli se sitten vaikka kuinka nössö nörtti persaukinen minimipalkkainen autoton laitosmies.
Itsekkin seurustelin tuollaisen naisen kanssa. Ei se mitään muuta tehnyt kuin vinkunut että tehdään lapsi. Minä en ollut valmis ja sanoin että odotetaan vielä vähän. Noh, se kävi hakemassa jonkun minimipalkkaisen kaljuuntuvan beta-miehen, dumppasi minut tekstarilla, ja hankkiutui heti raskaaksi.
Semmoset Alfa-miehen ulinat sieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Meillä molemmat kokkaa (minä vähemmän koska osaaminen), molemmat siivoaa ja kumpikin käy duunissa ja tuo yhteiseen kassaan sekä pitää osan itsellään. En nyt näe ongelmaa, että naiset jotenkin ei toisi enää parisuhteeseen siivoamista ja kokkaamista, ellei mies sitten oleta että nainen hoitaa tuon kaiken. Ja siinä tilanteessa on ihan ymmärrettävää sitten, että mies tuo "leivän" perheeseen.

Kuulostaa enemmän itkulta menneiden aikojen ja konservatiivisen 50-lukulaisen maailmankuvan perään.
Onhan sullakin tuossa heti, että teillä nainen kokkaa enempi. Tuskin tekkiläisenä olet sen rajoitetumpi kokkauksen saloihin kuin mihinkään muuhunkaan. Se on vaan helpompi esittää tyhmää/osaamatonta eri asioissa. Vähän sama kuin nasten fiilisten tulkitseminen 'rivienvälistä'. Parempi esittää välillä tyhmää niin ei tule ainakaan missattua jotain mikä olisi mukamas pitänyt osata tulkita, kun kumppani tietää, että se kuitenkaan tajua niin osaa vinkata suoremmin.

Miehet yleensä sietää suurempaa likaisuusprosenttia ja sapuska voi olla vähemmän gurmeeta. Ja jos naisella on kovemmat stanut noiden asioiden suhteen niin sanomista siinä jossian vaiheessa tulee. Mies voisi tehdä puoliksi, mutta toisen puoliksi on toisen 150%. Meillä imurointi oli tollanen. Joka päivä se imuri lauloi jos oltiin kotona. Taisi joku jouluaatto jäädä välistä, mutta kyllä se oli lähes päivä kuin päivä. Vaikka imurointia ei joka toinen päivä täältä odotettu niin kyllähän se sitten usein kääntyi, kun et siivoa... 10v ollut kämppä ja neljäs keskuspölynimuri hankinnassa. Nyt en tosin pidä enää kiirettä uusinnassa kun taloudessa 1+2(vuoroviikoin) niin mulle riittää tollanen varrellinen rikka-imuri kerran viikossa atm.

Jos ei lasketa sitä seuraa/läheisyytää ja seksiä niin en mäkään näe hirveästi positiivisia asioita joita nainen yleisellä tasolla tuo talouteen. Toki yksilöitä voi olla joiden kanssa elämälaatu paranisi huomattavasti enkä tarkota nyt, että joku äiti potenssiin 2 tulee pesemään kalsareita vaan, että löytyy ihminen jonka kanssa synkkaa kautta linjan. Huomattavasti todennäköisemmin alkuhuuman jälkeen tulee negatiivisia asioita ja samaa paskaa mistä pääsi jo eroon.

Naiset ajattelee varmaan aivan samalla tavalla. Sitten kun tietää ettei itse ole mikään 'saalis' ja nämä markkinat on nyt mitä on niin onhan tää vähän tällänen, että meh... miksi edes vaivautua.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Feminismi on opettanut naisille että heidän ei pidä tehdä mitään miehen hyväksi. Koska hei, nainenhan on vahva ja itsenäinen. Sinkkuna nainenhan saattaa siivota, tehdä ruokaa ja hoitaa kotiaan mutta parisuhteessa kun ne samat asiat pitäisi tehdä miehelle, niin ei. Vaikka nämä juurikin olisi niitä asioita joita nainen tuo siihen parisuhteeseen.
Eiköhän molemmat osapuolet suhteessa osallistu sen asunnon hoitamiseen, päätä mitä kaupasta ostetaan, tee ruokaa ja jopa täytä & käytä sitä pesukonetta.

Itse ainakin arvostan kummasti sitä että en elä jossain 50-luvun kuplassa missä pikkuvaimo odottaisi hymyillen hame päällä viskilasin tai olutpullon kanssa että istun TV:n eteen ja toisi ruokaa käyttäen koko iltapäivän kyhnyttäen siinä vieressä ja odottaen jos satun puhumaan hänelle jotain.

Uskoisin että monelta kuitenkin karisevat nuo liialliset odotukset ja luulot elämästä sekä seurustelusta kun ikää sekä elämänkokemusta tulee hieman enempi. Ainakin itse olen tyytyväinen kun molemmilla on ne omat menonsa, osaavat arvostaa sitä omaa aikaa ja antaa myös toiselle sellaista. Pitävät yhdessä huolta kodista ja jopa yhdessä (erikseen) käyvät siellä töissä ja hoitavat omat menonsa sekä tulonsa.

Toki voi kuulostaa radikaalilta mutta itse olen tyytyväinen enempi tasa-arvoiseen elämään. Toki toiselle kerrotaan missä mennään mutta oma elämä ei ole riippuvainen jatkuvasti toisesta. Näin toinen ei myöskään ole mikään itseisarvo ja asioista keskustellaan ja päädytään molempia osapuolia tyydyttävään tulokseen vs. "mutta kun näin on aina tehty joten tämä on sinun työsi ja tämä minun vaikka sinä osaisit sen paljon paremmin kuin minä".
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Monet naiset hakevat sitä kaikkein komeinta prinssiä, vaikka ovat itse "normaaleita" konttorityöläisiä. Syy voi olla tuo somehuoraus tai media ja telkkarin vaikutus, mutta selvästi tietävät että ovat siellä jalustalla ja haluavat vain parasta ja sitten saa treffeillä kuulla suoraan ettei deitti aio vielä 38-vuotiaana "tyytyä". Tavallinen mies ei heille kelpaa, mutta ei niitä kympin miehiä riitä jokaiselle pottunokalle, vaikka toki komeita tummia komistuksia tulee rajanylin paljon. Ne komeimmat prinssit treffailevat naisia omassa luokassa. Jos se komea mies haluaa naisen, niin se on helppoa. Tavallisella miehellä on vaikeampaa ja rimaa on pakko laskea. Ruma mies joutuu tyytymään käteensä tai sitten katsomaan sen yksinhuoltaja lähiövalaan.

Toisaalta olen nähnyt naisia, jopa todella kauniita, fiksuja ja hyväpalkkaisia naisia, joilla vauvakuume iskee niin lujaa, että ottavat ensimmäisen miehen kuka vähän kehuu ja osoittaa kiinnostusta (joka ei tosiaan ole mikään haaste), oli se sitten vaikka kuinka nössö nörtti persaukinen minimipalkkainen autoton laitosmies.
Itsekkin seurustelin tuollaisen naisen kanssa. Ei se mitään muuta tehnyt kuin vinkunut että tehdään lapsi. Minä en ollut valmis ja sanoin että odotetaan vielä vähän. Noh, se kävi hakemassa jonkun minimipalkkaisen kaljuuntuvan beta-miehen, dumppasi minut tekstarilla, ja hankkiutui heti raskaaksi.
Mikä olis parempi syy laittaa kumppani vaihtoon kuin ei-kohtaavat perhesuunnitelmat? Ongelma on naisen kannalta ohimenevä aikaikkuna ja se, ettei voi erottaa niitä oikeasti vielä vuoden tarvitsevia niistä aikaa pelaavista elämänhaaskaajista, jotka eivät ikinä ole valmiita juuri nyt mutta puhuvat koska pelkäävät että heidät jätetään.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 029
Mikä olis parempi syy laittaa kumppani vaihtoon kuin ei-kohtaavat perhesuunnitelmat? Ongelma on naisen kannalta ohimenevä aikaikkuna ja se, ettei voi erottaa niitä oikeasti vielä vuoden tarvitsevia niistä aikaa pelaavista elämänhaaskaajista, jotka eivät ikinä ole valmiita juuri nyt mutta puhuvat koska pelkäävät että heidät jätetään.
Eikä miehenkään kannata jäädä odottamaan pitkäksi aikaa jos haluaa lapsia, vaikka siitoskyky säilyykin. Lasten hankinta on yksi suurimmista linjoista elämässä, sen täytyy olla yhteneväinen. Toinen tärkeä asia on sitten asuinpaikka, jos toinen haluaa asua kaupungissa ja toinen korvessa sukupaikallaan niin kompromissin etsintä voi olla vaikeaa. Arvotkin saisivat olla suunnilleen samat.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Tutkimusten perusteella tiedämme myös, että eroaminen käy erityisesti juuri miehen terveydelle.
Tästä olen samaa mieltä. Ja syy on juurikin siinä että moni mies tekee sen virheen että tekee siitä naisesta sen oman elämän keskipisteen, kun kovin monella miehellä ei elämässä muuta ole (kts. nämä instagram/facebook naisten kuvan tykkäys/kehumismiehet). Ja kun se ero tulee, niin sitten osa päätyy jopa itsemurhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Pointti oli se että mitä vuoden 2019 nainen tuo siihen parisuhteeseen, seksin lisäksi mikä muuten pitää tulla jo defaulttina, että mies ryhtyisi naisen kanssa parisuhteeseen.

Ja suurimman osan kohdalla vastaus on, ei mitään.
Tiskaus, siivous, ruoanlaitto, onhan noita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 909
Tutkimusten perusteella tiedämme myös, että eroaminen käy erityisesti juuri miehen terveydelle.
Johtuisiko tämä osaksi myös siitä että miehelle käy erossa useimmiten paljon huonommin kuin naiselle.
Nainen jää omakotitaloon lapsien ja uuden miehen kanssa kun mies joutuu muuttamaan neukkukuutioon ja maksamaan elatusapua kunnes lapset ovat aikuisia.
Mulla on kahdelle ystävälle käynyt tismalleen noin ja kummallakin oli todella suuria ongelmia pääkopan kanssa pitkän aikaa.
Lapset vieraantuvat kun eihän sinne yksiöön voi tulla edes yökylään, varsinkin jos on tyttöjä jotka hieman vanhetessaan tarvitsevat omaa tilaa enemmän.
Helposti siinä napsahtaa kossu ensin auki joka perjantai ja kohta jo keskiviikkonakin.
Ja miehellähän on iso kynnys puhua asioista, varsinkin kaveriensa kanssa, ainakin meikäläisen ikäluokalla. Mitä nyt olen nuorempia seurannut niin näyttävät olevan
tässä suhteessa hieman parempia ja hyvä niin.

Joskus nuorna miehenä olin vankimielisairaalassa kesäduunissa ja siellä oli yksi mies jolle oli käynyt justiinsa noin. Isohkon karjatilan omistaja, muija rakastui
nuorempaan maitoauton kuljettajaan, ero, muija jäi uuden miehen kanssa pitämään tilaa 2 lapsen kanssa, tämä mies joutui kerrostalo yksiöön.
Osti kirveen ja kävi pistämässä muijan lihoiksi. Totesi vaan että olisit sinäkin noin tehnyt jos olisi käynyt niinkuin hänelle. Ihmetteli vielä kun tytär ei halua pitää yhteyttä, tytär
joka löysi äitinsä rumihin tuvasta kun tuli koulusta kotiin. Pää hajos ja huonosti kävi, sekä itselle, että vaimolle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Tästä olen samaa mieltä. Ja syy on juurikin siinä että moni mies tekee sen virheen että tekee siitä naisesta sen oman elämän keskipisteen, kun kovin monella miehellä ei elämässä muuta ole (kts. nämä instagram/facebook naisten kuvan tykkäys/kehumismiehet). Ja kun se ero tulee, niin sitten osa päätyy jopa itsemurhaan.
Valitettavan monella parisuhde aiheuttaa sen, että kavereihin tai ystäviin ei pidetä niin hyvin yhteyttä enää. Tavallaan mullakin kävi niin. Ja kun se ero tuli niin kyllä sitä miettii, että jatkossa suhde on siinä elämän lisänä, eikä keskipisteenä. Toki tosiystävät ja kaverit pysyivät, mutta sitten jotkut vain hävisivät. Toki jos molemminpuolinen yhteydenpito on nolla, niin oletettavaa.

Jotkut kaverit elää edelleen suhteessa siinä kuplassa, vaikka on mainittu, että olkaa yhteydessä ihmisiin. Se suhde ei ole elämän keskipiste.

Viisaampana eteenpäin.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Johtuisiko tämä osaksi myös siitä että miehelle käy erossa useimmiten paljon huonommin kuin naiselle.
Nainen jää omakotitaloon lapsien ja uuden miehen kanssa kun mies joutuu muuttamaan neukkukuutioon ja maksamaan elatusapua kunnes lapset ovat aikuisia.
Mulla on kahdelle ystävälle käynyt tismalleen noin ja kummallakin oli todella suuria ongelmia pääkopan kanssa pitkän aikaa.
Lapset vieraantuvat kun eihän sinne yksiöön voi tulla edes yökylään, varsinkin jos on tyttöjä jotka hieman vanhetessaan tarvitsevat omaa tilaa enemmän.
Helposti siinä napsahtaa kossu ensin auki joka perjantai ja kohta jo keskiviikkonakin.
Ja miehellähän on iso kynnys puhua asioista, varsinkin kaveriensa kanssa, ainakin meikäläisen ikäluokalla. Mitä nyt olen nuorempia seurannut niin näyttävät olevan
tässä suhteessa hieman parempia ja hyvä niin.

Joskus nuorna miehenä olin vankimielisairaalassa kesäduunissa ja siellä oli yksi mies jolle oli käynyt justiinsa noin. Isohkon karjatilan omistaja, muija rakastui
nuorempaan maitoauton kuljettajaan, ero, muija jäi uuden miehen kanssa pitämään tilaa 2 lapsen kanssa, tämä mies joutui kerrostalo yksiöön.
Osti kirveen ja kävi pistämässä muijan lihoiksi. Totesi vaan että olisit sinäkin noin tehnyt jos olisi käynyt niinkuin hänelle. Ihmetteli vielä kun tytär ei halua pitää yhteyttä, tytär
joka löysi äitinsä rumihin tuvasta kun tuli koulusta kotiin. Pää hajos ja huonosti kävi, sekä itselle, että vaimolle.


Voisiko kyse olla siitä, että aloitteellinen henkilö erossa (70 % avioeroista haetaan naisen aloitteesta) on jo ehtinyt prosessoida asiaa pidempään. Erot ei kai kuitenkaan yleensä ole ihan hetken mielijohteita (vaikka kaipa noitakin on).


Lisäksi:

– Eroaloitteen tekevällä ihmisellä on käsitys, jonka mukaan parisuhteen purkaminen on valinta, joka vaikuttaa hänen omaan elämäänsä positiivisesti. Eroaloitteen tekevä näkee eron paremmaksi vaihtoehdoksi kuin epätyydyttävässä suhteessa elämisen, raportissa sanotaan.



Peräti 70% avioeroista naisen aloitteesta: ”Musertunut mies on hukassa”

Peräti 70% avioeroista naisen aloitteesta: ”Musertunut mies on hukassa”

7.11.201614:00

KUVA: COLOURBOX

Mies on usein heikoilla avioerotilanteissa, sillä ero tulee usein yllätyksenä eikä miehillä välttämättä ole keinoja käsitellä asiaa, arvioi Miessakit ry:n toiminnanjohtaja Tomi Timperi toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n sivuilla.

Tällä viikolla vietetään miesten viikkoa ja sunnuntaina on isänpäivä.

Väestöliiton perhebarometri vahvistaa STTK:n sivuilla olevan tiedon, jonka mukaan vain 30 prosenttia avioeroista tapahtuu miehen aloitteesta. Naisista 70 prosenttia kertoi itse tehneensä aloitteen avioerosta. Miehistä aloitteen kertoi itse tehneensä 35 prosenttia. Osuudet ovat vastaavaa tasoa muissakin länsimaissa.


– Miehet lähtevät harvemmin hakemaan eroa, joten se tulee usein yllätyksenä. Seurauksena on pettymys, lamaannus ja sisäinen pahoinvointi, joka voi olla musertava, Timperi kommentoi.

– Kun ero tulee, välineet käsitellä asiaa ovat hukassa, hän myös arvioi.

Timperin mielestä taustalla on myös häpeää, sillä mies usein kokee olevansa päävastuussa perheestä. STTK:n mukaan miesten yleinen reaktio eroon on eristäytyminen tai korviketoiminta, kuten alkoholin käyttö tai töihin uppoutuminen.


Väestöliiton perhebarometrissä vuodelta 2013 arvioidaan syitä siihen, miksi useammin eroa hakevat naiset:

– Naisilla on taipumuksena arvioida parisuhteitaan miehiä intensiivisemmin, tiedostaa niihin liittyvät ongelmat nopeammin ja avata niistä keskustelu kumppaninsa kanssa aktiivisemmin. Osaksi tästä syystä naiset tekevät noin kaksi kolmasosaa avioeroaloitteista. He antavat myös useampia ja monipuolisempia selityksiä avioerosta kuin heidän puolisonsa.

Väestöliiton mukaan myös eron prosessoiminen voi olla hieman helpompaa, jos on ollut itse siinä aloitteellinen.

– Eroaloitteen tekevällä ihmisellä on käsitys, jonka mukaan parisuhteen purkaminen on valinta, joka vaikuttaa hänen omaan elämäänsä positiivisesti. Eroaloitteen tekevä näkee eron paremmaksi vaihtoehdoksi kuin epätyydyttävässä suhteessa elämisen, raportissa sanotaan.

Timperin mielestä sekä naisten että miesten tukemiseen erotilanteissa pitäisi satsata enemmän. Tämä auttaisi myös perheen mahdollisia lapsia, hän huomauttaa.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Johtuisiko tämä osaksi myös siitä että miehelle käy erossa useimmiten paljon huonommin kuin naiselle.
Nainen jää omakotitaloon lapsien ja uuden miehen kanssa kun mies joutuu muuttamaan neukkukuutioon ja maksamaan elatusapua kunnes lapset ovat aikuisia.
Mulla on kahdelle ystävälle käynyt tismalleen noin ja kummallakin oli todella suuria ongelmia pääkopan kanssa pitkän aikaa.
Lapset vieraantuvat kun eihän sinne yksiöön voi tulla edes yökylään, varsinkin jos on tyttöjä jotka hieman vanhetessaan tarvitsevat omaa tilaa enemmän.
Helposti siinä napsahtaa kossu ensin auki joka perjantai ja kohta jo keskiviikkonakin.
Ja miehellähän on iso kynnys puhua asioista, varsinkin kaveriensa kanssa, ainakin meikäläisen ikäluokalla. Mitä nyt olen nuorempia seurannut niin näyttävät olevan
tässä suhteessa hieman parempia ja hyvä niin.

Joskus nuorna miehenä olin vankimielisairaalassa kesäduunissa ja siellä oli yksi mies jolle oli käynyt justiinsa noin. Isohkon karjatilan omistaja, muija rakastui
nuorempaan maitoauton kuljettajaan, ero, muija jäi uuden miehen kanssa pitämään tilaa 2 lapsen kanssa, tämä mies joutui kerrostalo yksiöön.
Osti kirveen ja kävi pistämässä muijan lihoiksi. Totesi vaan että olisit sinäkin noin tehnyt jos olisi käynyt niinkuin hänelle. Ihmetteli vielä kun tytär ei halua pitää yhteyttä, tytär
joka löysi äitinsä rumihin tuvasta kun tuli koulusta kotiin. Pää hajos ja huonosti kävi, sekä itselle, että vaimolle.
Kyllä juurikin näin. Jos naimisiin on mentävä, niin miesten pitäisi muistaa myös se avioehto. En tiedä miten avoliitto menee, rinnastetaanko Suomessa jo pelkästään yhdessä asuminen tarpeeksi pitkään avioliittoon erotilanteessa. Voi olla.

Yrittäjämiesten kannattaa muistaa että erotilanteessa jos sitä avioehtoa ei ollut, niin myöskin se firman omaisuus katsotaan yhteiseksi. Eli vaikka nainen ei olisi osallistunut mitenkään firmaan, niin voi saada ihan hyvän tilipäivän jos miehellä on pyörinyt kohtuullisella liikevaihdolla firma..:kahvi:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 192
Mutta miksi pitää mennä naimisiin/avioliittoon? Eikö voisi vain elää avoliitossa? Moni kun ei tajua tehdä kunnollisia avioehtoja.

Mun omia pohdintoja vain :)
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
70% avioeroista tulee naisen aloitteesta, elatustuen saajista 86% on naisia. Lisäksi 6% yksinhuoltajuus on äidillä, kun taas vai 1% yksinhuoltajuus on miehellä. Riitatilanteissa oikeus määrää yleensä äidille (65% vs 27%, en tiedä mikä tuo puuttuva 8% on).
https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-t...heet-ja-vanhemmuus/erotilanteet-ja-huoltajuus

Voisko tossa riitatilanneasiassa vaikuttaa se, kumpi on ollut enemmän lasten kanssa kotona. Siis ainakin ihan pienten lasten tapauksessa.

(Sitä en väitä, etteikö äitejä suosittaisi, mutta nuo asiat voivat vaikuttaa.)


Mulle oli yllätys, että yhteishuoltajuus on nykyään noin yleistä (93 %). Hienoa.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 029
Mulle oli yllätys, että yhteishuoltajuus on nykyään noin yleistä (93 %). Hienoa.
Nykyään eivät suosita yksinhuoltajuutta kuin poikkeustapauksissa. Yhteishuoltajuus ei taas ota kantaa asumiseen, elatustuki taas tulee sille jonka luona lapset asuu. En löytänyt pikaiseen haettuna tilastoja kuinka paljon lapsi asuu kelläkin (vuoroviikko, vikonloppu yms). Vuoroviikko toimi jos miolemmat asuu vaikka saman koulun alueella. Ja jos on kaksi lasta niin voi tehdä niin että toisen lapsen lähivanhempi on toinen ja toisen toinen. Näin molemmat saa vieläpä asumistuen ja elatustuen jos ovat pienituloisia yksinhuoltajakorotuksen lisäksi. Ongelmia tuossa voi tulla siinä vaiheessa jos toinen vanhempi muuttaa kauemmas.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Johtuisiko tämä osaksi myös siitä että miehelle käy erossa useimmiten paljon huonommin kuin naiselle.
Nainen jää omakotitaloon lapsien ja uuden miehen kanssa kun mies joutuu muuttamaan neukkukuutioon ja maksamaan elatusapua kunnes lapset ovat aikuisia.
Mulla on kahdelle ystävälle käynyt tismalleen noin ja kummallakin oli todella suuria ongelmia pääkopan kanssa pitkän aikaa.
Lapset vieraantuvat kun eihän sinne yksiöön voi tulla edes yökylään, varsinkin jos on tyttöjä jotka hieman vanhetessaan tarvitsevat omaa tilaa enemmän.
Helposti siinä napsahtaa kossu ensin auki joka perjantai ja kohta jo keskiviikkonakin.
Ja miehellähän on iso kynnys puhua asioista, varsinkin kaveriensa kanssa, ainakin meikäläisen ikäluokalla. Mitä nyt olen nuorempia seurannut niin näyttävät olevan
tässä suhteessa hieman parempia ja hyvä niin.

Joskus nuorna miehenä olin vankimielisairaalassa kesäduunissa ja siellä oli yksi mies jolle oli käynyt justiinsa noin. Isohkon karjatilan omistaja, muija rakastui
nuorempaan maitoauton kuljettajaan, ero, muija jäi uuden miehen kanssa pitämään tilaa 2 lapsen kanssa, tämä mies joutui kerrostalo yksiöön.
Osti kirveen ja kävi pistämässä muijan lihoiksi. Totesi vaan että olisit sinäkin noin tehnyt jos olisi käynyt niinkuin hänelle. Ihmetteli vielä kun tytär ei halua pitää yhteyttä, tytär
joka löysi äitinsä rumihin tuvasta kun tuli koulusta kotiin. Pää hajos ja huonosti kävi, sekä itselle, että vaimolle.
Mihin tää teoria perustuu, että nainen saa kaiken? Ilmeisesti tilanne, jossa ei avioehtoa mutta siltikin varakkaampi maksaa toiselle puolisolle tasinkoa kun yhteinen omaisuus on ensin jaettu puoliksi.

Valitettavan monella parisuhde aiheuttaa sen, että kavereihin tai ystäviin ei pidetä niin hyvin yhteyttä enää. Tavallaan mullakin kävi niin. Ja kun se ero tuli niin kyllä sitä miettii, että jatkossa suhde on siinä elämän lisänä, eikä keskipisteenä. Toki tosiystävät ja kaverit pysyivät, mutta sitten jotkut vain hävisivät. Toki jos molemminpuolinen yhteydenpito on nolla, niin oletettavaa.

Jotkut kaverit elää edelleen suhteessa siinä kuplassa, vaikka on mainittu, että olkaa yhteydessä ihmisiin. Se suhde ei ole elämän keskipiste.

Viisaampana eteenpäin.
Nainen ihastuu sinuun miehenä, jolla on se sosiaalinen ympäristö ja ne kaverit kun on. Heittäytymällä täydeksi kotihiireksi muutut erilaiseksi mieheksi, kuin mihin nainen alunperin tutustui ja samalla pelaat itsellesi paskaa tilannetta päivänselvää eroa ajatellen.

Voisko tossa riitatilanneasiassa vaikuttaa se, kumpi on ollut enemmän lasten kanssa kotona. Siis ainakin ihan pienten lasten tapauksessa.
Ihan varmasti vaikuttaa. Ja tässä moni mies kaivaa kuoppaa itselleen vaikka harva eroa ajattelee kun tahtoo vaan konttorille pakoon "parkuvaa paskatykkiä" - "kun me tehtiin tää päätös yhdessä perheenä kun mulla oli toi parempi palkkakin".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 909
Mihin tää teoria perustuu, että nainen saa kaiken?
Siihen että nainen useimmiten saa nainen saa joko yksinhuoltajuuden tai jaetussa huoltajuustilanteessa lasten kannalta on parempi että heille ei tule suurta muutosta (lasten etu on määräävä tekijä ero tilanteessa).
Mies joko itse suostuu tähän (koska haluaa lastensa parasta) tai sitten jos talo pannaan lihoiksi ostaa naisen uusi mies sen toisen puolen, miehellä joka jää yksin ei ole tätä mahdollisuutta ja hänen puoliskansa sitten riittäkin enää neukkuyksiöön.
Puhun siis tilanteesta jossa erotilanteessa naisella on jo uusi kumppani "valmiina".
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siihen että nainen useimmiten saa nainen saa joko yksinhuoltajuuden tai jaetussa huoltajuustilanteessa lasten kannalta on parempi että heille ei tule suurta muutosta (lasten etu on määräävä tekijä ero tilanteessa).
Mies joko itse suostuu tähän (koska haluaa lastensa parasta) tai sitten jos talo pannaan lihoiksi ostaa naisen uusi mies sen toisen puolen, miehellä joka jää yksin ei ole tätä mahdollisuutta ja hänen puoliskansa sitten riittäkin enää neukkuyksiöön.
Puhun siis tilanteesta jossa erotilanteessa naisella on jo uusi kumppani "valmiina".
No "mies itse suostuu" tilanteisiin on aika vähän autettavissa tehtäväksi. Mutta jos toinen osapuoli ostaa toisen ulos, pitää kaupan kohteen arvo tietenkin arvioida puolueettomalla taholla ja molemmat marssivat tilanteesta yhtä arvokkaan omaisuuden kanssa ulos (ja ei-lähivanhempi tietty maksaa toiselle elatusta).

Ei se aina helppoa ole erossa mutta Suomessa "nainen sai lapset, talon ja autot" tarinat jättää aina jotain oleellista kertomatta.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Jos ei lasketa sitä seuraa/läheisyytää ja seksiä niin en mäkään näe hirveästi positiivisia asioita joita nainen yleisellä tasolla tuo talouteen. Toki yksilöitä voi olla joiden kanssa elämälaatu paranisi huomattavasti enkä tarkota nyt, että joku äiti potenssiin 2 tulee pesemään kalsareita vaan, että löytyy ihminen jonka kanssa synkkaa kautta linjan. Huomattavasti todennäköisemmin alkuhuuman jälkeen tulee negatiivisia asioita ja samaa paskaa mistä pääsi jo eroon.

Naiset ajattelee varmaan aivan samalla tavalla. Sitten kun tietää ettei itse ole mikään 'saalis' ja nämä markkinat on nyt mitä on niin onhan tää vähän tällänen, että meh... miksi edes vaivautua.
Ainakin minä ajattelen myös noin. Parisuhteella ei ole mulle oikeastaan mitään itseisarvoa, koska viihdyn hyvin yksin enkä varsinkaan kaipaa mitään yhteisasumista enkä -taloutta. Toki voisin vielä parisuhteeseen ryhtyä, jos sattumalta vastaan tulisi juuri tuollainen tyyppi jonka kanssa "synkkaa kautta linjan". Mulle nimenomaan olisi tärkeää, ilmeisesti toisin kuin monille muille, että kiinnostuksen kohteissa olisi jotakin yhteistä, että olisi yhteistä kivaa tekemistä ja puhumista. En haluaisi parisuhdetta, jonka koossa pitävä voima olisi sama postiosoite, mutta hyvä parisuhde jossa on hyvä yhteys kumppaniin olisi tietenkin priceless.

Ja joo, en mäkään jaksa edes vaivautua enää tässä iässä. Tulee vastaan jos tulee, mutta näinkin on hyvä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Mitä parisuhde antaa? Tuon kysymyksen voi myös kysyä muodossa miksi haluat parisuhteen? Tätä voi jokainen täällä kirjoitteleva miettiä kohdalleen, olemme kuitenkin kaikki yksilöitä. Seksi on ilmeisesti hyvin tärkeä täällä oleville miehille, itse en pidä sitä tärkeimpänä asiana vaikka se on kohtuullisen tärkeää parisuhteessa. En kuitenkaan aloittaisi suhdetta seksin takia, aivan liikaa vaivaa. Taikka muutenkaan näkisi kovinkaan paljoa vaivaa seksin eteen. Eikä parisuhde itsessään ole kovin tärkeä, vaan halu olla juuri tietyn ihmisen kanssa.

Tutkimustulokset puhuvat sen puolesta että mies saa enemmän parisuhteelta kun puhumme ihmisjoukoista.

https://www.tuni.fi/unit-magazine/a...soa-tuoreet-tutkimukset-avartavat-perinteista
"Kinnusen mukaan Dohanin puheissa on totta se, että sinkkunaisista suurempi osa on onnellisia kuin sinkkumiehistä. Parisuhteessa elävistä miehistä taas todennäköisesti suurempi osa on tyytyväisiä suhteeseensa kuin naisista. Kinnusen mukaan eroavaisuutta selittävät muun muassa erilaiset toiveet, joita parisuhteeseen kohdistetaan. Enää ei välttämättä riitä, että ollaan naimissa, vaan suhteen tulee olla toimiva. Puolison olemassaolon lisäksi toivotaan kohdatuksi tulemista ja tasa-arvoisuutta."
Paperilla tutkimusten mukaan seksiä saa eniten ja säännöllisimmin parisuhteessa. Siksi parisuhdetta haluan, koska arvostan seksiä paljon. Ärysttää elää epävarmuudessa, että saako tänä vuonna ollenkaan vai ehkäpä ensi vuonna seuraavan kerran. Parisuhteessa keskiarvo taitaa olla kerran viikossa petipuuhissa :btooth:
Parisuhde juurikin tuo turvaa miehen seksielämään. Ja jos parisuhteeseen ryhtyminen seksin vuoksi on draco76:n mielestä liikaa vaivaa, niin useimmille miehille irtoseksin hankkiminen - etenkään mitenkään parisuhdetta vastaavassa määrin - on vielä huomattavasti vaivalloisempaa eli mahdotonta. Ja seksi tosiaan on miehille tärkeää, vaikka draco76:lle ei niin olisikaan. Tosin ei se mullekaan ole enää niin tärkeää kuin ennen, ehkä se jo tässä iässä sallittakoon, mutta yleisesti ottaen ei siis parane väheksyä miehisen himon merkitystä kaikissa asianhaaroissa ja haaroväleissä.

Jossei seksiä oteta huomioon, niin eihän hyvän itsetunnon omaava, itsenäinen mies tarvitse naista juuri mihinkään. Äidin helmoista peräisin olevat nössömiehet voi olla eri asia. Eihän ne ressukat yksin pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 909
No "mies itse suostuu" tilanteisiin on aika vähän autettavissa tehtäväksi. Mutta jos toinen osapuoli ostaa toisen ulos, pitää kaupan kohteen arvo tietenkin arvioida puolueettomalla taholla ja molemmat marssivat tilanteesta yhtä arvokkaan omaisuuden kanssa ulos (ja ei-lähivanhempi tietty maksaa toiselle elatusta).

Ei se aina helppoa ole erossa mutta Suomessa "nainen sai lapset, talon ja autot" tarinat jättää aina jotain oleellista kertomatta.
Just, jos ei ole halua keskustella niin ei kannata vastata. En kirjoittanut noin. Kirjoitin että "johtuisiko tämä osaksi myös" ja sinä väänsit siitä taas ihan jotain muuta.
Miksei kukaan enää halua keskustella, aina pitää vetää överiksi ? Joka saatanan aiheessa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Just, jos ei ole halua keskustella niin ei kannata vastata. En kirjoittanut noin. Kirjoitin että "johtuisiko tämä osaksi myös" ja sinä väänsit siitä taas ihan jotain muuta.
Miksei kukaan enää halua keskustella, aina pitää vetää överiksi ? Joka saatanan aiheessa.
Menikö tää tunteisiin?

Kysyin juuri perustetta sille, että miten niin miehen käy yleensä erossa huonommin kun vedät jotain jenkkiluokan tarinaa talot, rahat, autot ja veneet vievistä ex-vaimoista. Jos miehen pää on pehmeä ja se on osasyy sille, että antaa viedä tuhkatkin pesästä niin se tuskin on mikään argumentti keskustelussa :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Ainakin minä ajattelen myös noin. Parisuhteella ei ole mulle oikeastaan mitään itseisarvoa, koska viihdyn hyvin yksin enkä varsinkaan kaipaa mitään yhteisasumista enkä -taloutta. Toki voisin vielä parisuhteeseen ryhtyä, jos sattumalta vastaan tulisi juuri tuollainen tyyppi jonka kanssa "synkkaa kautta linjan". Mulle nimenomaan olisi tärkeää, ilmeisesti toisin kuin monille muille, että kiinnostuksen kohteissa olisi jotakin yhteistä, että olisi yhteistä kivaa tekemistä ja puhumista. En haluaisi parisuhdetta, jonka koossa pitävä voima olisi sama postiosoite, mutta hyvä parisuhde jossa on hyvä yhteys kumppaniin olisi tietenkin priceless.

Ja joo, en mäkään jaksa edes vaivautua enää tässä iässä. Tulee vastaan jos tulee, mutta näinkin on hyvä.
Sulla nyt on sentään sellanen perustavaalaatua oleva, ero että kohtuu pienellä vaivannäöllä pääset valkkaamaan. Kuten se testi osoitti. Valinnanvaraa on senverta enempi, että voit rankata jo heti käsittelyssä pois ilman että joutuu tutustumaan 'turhaan' ja antamaan pakkeja.

10kk eleli ihan tyytyväisenä 'yksin' kun ajattelin heti aluksi, että en uhraa pienintäkään ajatusta uudelle parisuhteelle. Nyt kun tätä on vähän alkanut silläsilmällä katsomaan tuntuu homma ihan mahdottomalta. Ei tää pärstä toivoton ole, että kyllä mä varmaan jonkun löytäisin, mutta se on juuri sitten jonkun. Olen jo ollut jonkun kanssa ja tuntuu siltä että niidenkin metsästäminen tulisi olemaan aikamoisen vaivan takana. Suurella todennäköisyydellä ei kuitenkaan natsaa sillä tasolla mitä tässä haaveilee.

Se on kuitenkin aika raadollista olla parisuhteessa missä ei ole mielenkiintoa. Varsinkin kun en ole mikään kukasta kukkaan hyppiä. Omalla kohdalla laitoin eropaperit menemään, mutta en silti olisi halunnut erota vaikka rakkautta ei ollut pitkään aikaan. Ei tapeltu ja arki toimi ok, lapset oli etusijalla. En väitä ettei exällä olisi ollut ja jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on. Eikä siitä mitään jäänyt hampaankoloon.

Mutta haluaisiko sitä taas samaa. Niin ei todellakaan... Sen verran paska prosessi kokonaisuudessaan, että ennemmin yksin. Miksei tätä hommaa voida vielä hoitaa niin kuin muutamassa leffassa, että joku kone arpoo big datan avulla mätsi prosentteja. Liian alkeellista touhua...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mutta haluaisiko sitä taas samaa. Niin ei todellakaan... Sen verran paska prosessi kokonaisuudessaan, että ennemmin yksin. Miksei tätä hommaa voida vielä hoitaa niin kuin muutamassa leffassa, että joku kone arpoo big datan avulla mätsi prosentteja. Liian alkeellista touhua...
Hyvä kysymys. Joku deittipalveluhan aikanaan oli murskaavinaan jotain lukuja isosta määrästä syötettäviä parametreja ja antoi sitten muutaman osuman tuloksena, ei mitään satojen laumaa. Ongelma vaan oli siinä, että kun ei kumminkaan päin ne osumat ihastuttaneet tai kiinnostaneet toisiaan. Jotain siinä on, jota ei voi kone laskea.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Hyvä kysymys. Joku deittipalveluhan aikanaan oli murskaavinaan jotain lukuja isosta määrästä syötettäviä parametreja ja antoi sitten muutaman osuman tuloksena, ei mitään satojen laumaa. Ongelma vaan oli siinä, että kun ei kumminkaan päin ne osumat ihastuttaneet tai kiinnostaneet toisiaan. Jotain siinä on, jota ei voi kone laskea.
Napakympissäkin oli jo vuonna 1985 ajatuksena, että tietokone valitsee ne yhteensopivat neidit ja herrat siihen jaksoon...

Ilmeisesti joku yleisempikin kirjeenvaihtodeittipalvelu on myös ollut tällä "tietokone" -konseptilla liikkeellä 1980-luvulla, ainakin aihetta on sivuutettu jossain TV-sarjassa tai elokuvassa, en muista tarkkaan... Itse asiassa nyt tuli mieleen, tästä oli puhetta ainakin "Sisko ja sen veli" -sarjassa 1980-luvun puolivälissä. Sarjan päähenkilöt etsivät deittipalvelusta kumppania ja löysivät kai toisensa, siis sisko ja veli... Vai miten se meni... :D

Mutta eipä rakkaus ole kovin tarkkaa tiedettä, ainoastaan itsestäänselvien asioiden kuten ulkonäön ja koulutustaustan yhteensopivuuden osalta voi jotain prediktioita tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Sulla nyt on sentään sellanen perustavaalaatua oleva, ero että kohtuu pienellä vaivannäöllä pääset valkkaamaan. Kuten se testi osoitti. Valinnanvaraa on senverta enempi, että voit rankata jo heti käsittelyssä pois ilman että joutuu tutustumaan 'turhaan' ja antamaan pakkeja.

10kk eleli ihan tyytyväisenä 'yksin' kun ajattelin heti aluksi, että en uhraa pienintäkään ajatusta uudelle parisuhteelle. Nyt kun tätä on vähän alkanut silläsilmällä katsomaan tuntuu homma ihan mahdottomalta. Ei tää pärstä toivoton ole, että kyllä mä varmaan jonkun löytäisin, mutta se on juuri sitten jonkun. Olen jo ollut jonkun kanssa ja tuntuu siltä että niidenkin metsästäminen tulisi olemaan aikamoisen vaivan takana. Suurella todennäköisyydellä ei kuitenkaan natsaa sillä tasolla mitä tässä haaveilee.

Se on kuitenkin aika raadollista olla parisuhteessa missä ei ole mielenkiintoa. Varsinkin kun en ole mikään kukasta kukkaan hyppiä. Omalla kohdalla laitoin eropaperit menemään, mutta en silti olisi halunnut erota vaikka rakkautta ei ollut pitkään aikaan. Ei tapeltu ja arki toimi ok, lapset oli etusijalla. En väitä ettei exällä olisi ollut ja jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on. Eikä siitä mitään jäänyt hampaankoloon.

Mutta haluaisiko sitä taas samaa. Niin ei todellakaan... Sen verran paska prosessi kokonaisuudessaan, että ennemmin yksin. Miksei tätä hommaa voida vielä hoitaa niin kuin muutamassa leffassa, että joku kone arpoo big datan avulla mätsi prosentteja. Liian alkeellista touhua...
Tässä aika hyvin avasit niitä tuntoja, mitä varmaan aika monilla pitkästä suhteesta eronneella on.

Tuohon alun väitteeseen vain sellainen huomio, etten todellakaan usko "pääseväni valkkaamaan". Mun testi ei todistanut mitään mun todellisesta markkina-arvosta, ainoastaan jotain miesten määrästä ja käyttäytymisestä Tinderissä. Ihan yhtä epätodennäköistä kumppanin löytyminen tavallisen näköiselle keski-ikäiselle akalle on kuin vastaavalle miehellekin. Kun sitä ei tosiaan kelpuuta enää ketä ja mitä tahansa, mutta kun oma markkina-arvo laskee samassa kulmassa missä oma ronkelius kasvaa niin epäyhtälöhän se on.

Ja painotan erikseen vielä misogyyni-ulkonäkö-alfa/beta-katselisitvainomaatasoa-vänkääjille, että ronkelius ei liity tässä yhteydessä mihinkään ulkoisiin muuttujiin.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Ihan yhtä epätodennäköistä kumppanin löytyminen tavallisen näköiselle keski-ikäiselle akalle on kuin vastaavalle miehellekin. Kun sitä ei tosiaan kelpuuta enää ketä ja mitä tahansa, mutta kun oma markkina-arvo laskee samassa kulmassa missä oma ronkelius kasvaa niin epäyhtälöhän se on.
Riippuu siitä, että kuinka "keski-ikäinen" olet. Naisilla parisuhdemarkkinoiden haasteet kasvaa iän funktiona ja miehillä käy oikeastaan päinvastoin (suhteessa samanikäisiin naisiin).¨

Mutta kyllä nainen saa aika vanhaksi elää ennen kuin alkaa vaikeudet olla keskivertomiehen kanssa samalla tasolla. 40v tuskin riittää. 50v voi olla siinä ja siinä.

Itse olen yli 40v, enkä kyllä koe, että touhu olisi mulle vieläkään yhtä helppoa kuin ikäisilleni naisille, ainakaan kun ulkonäköasiat vakioidaan. Ongelmana tietysti on se, että 90% tuonikäisistä naisista näyttää mummoilta. Osa onkin jo mummoja. Itse en ole mummo. Itse asiassa menen joskus parikymppisestä. Taannoin baarissa joku pimu veikkasi mun iäksi 26v. Aika usein veikataan noin 30v.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 557
Mutta kyllä nainen saa aika vanhaksi elää ennen kuin alkaa vaikeudet olla keskivertomiehen kanssa samalla tasolla. 40v tuskin riittää.


-------


Itse olen yli 40v, enkä kyllä koe, että touhu olisi mulle vieläkään yhtä helppoa kuin ikäisilleni naisille, ainakaan kun ulkonäköasiat vakioidaan. Ongelmana tietysti on se, että 90% tuonikäisistä naisista näyttää mummoilta.



Ei tarvitse oikeastaan lisätä tähän mitään, nuo osaset kommentistasi keskustelevat mukavasti keskenään :kahvi:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Mies tarvii lopulta vähemmän sitä parisuhdetta kuin nainen. Miehen elämä voi olla ihan helvetin kivaa, ilman parisuhdettakin. Naisella ei ehkä niinkään jos ikää on yli 30 vuotta.
Asia on kyllä käytännössä päinvastoin. Eipä naiset miehiä oikein tarvitse, paitsi lapsentekoon ja siihenkin riittää se hetkellinen kohtaaminen.

Syyt elämän mielekkyyteen löytyy korvien välistä, eikä haarojen.
Kummasti näin sanovat yleensä aina ne kenellä ei ole ollut vaikeuksia sitä seksiä saada. Jos itse olisin vielä neitsyt niin todennäköisesti päästäisin itseni päiviltä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kummasti näin sanovat yleensä aina ne kenellä ei ole ollut vaikeuksia sitä seksiä saada. Jos itse olisin vielä neitsyt niin todennäköisesti päästäisin itseni päiviltä.
Olisko pientä ylireagointia kyseessä? Meinaan vaan, että sitä suurempi pakkomielle siitä tulee, mitä enemmän sitä märehtii ja sitten kun se kerta tai pari on takana niin mitä se lopulta muuttaa?
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Riippuu siitä, että kuinka "keski-ikäinen" olet. Naisilla parisuhdemarkkinoiden haasteet kasvaa iän funktiona ja miehillä käy oikeastaan päinvastoin (suhteessa samanikäisiin naisiin).¨

Mutta kyllä nainen saa aika vanhaksi elää ennen kuin alkaa vaikeudet olla keskivertomiehen kanssa samalla tasolla. 40v tuskin riittää. 50v voi olla siinä ja siinä.
Monet naiset ei vain ymmärrä että sillä omalla seksiarvolla ja parisuhdearvolla on aika merkittävä ero. 40-50v naisella voi olla ihan hyvä seksiarvo vielä ja saa ihan laadukkailtakin miehiltä seksiä..mutta tuon ikäisen naisen parisuhde/avioliitto arvo hipookin samalla sitten pohjamutia..
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
mutta tuon ikäisen naisen parisuhde/avioliitto arvo hipookin samalla sitten pohjamutia..
No en nyt tiedä sitäkään, kyllä 4-kymppisissä ja 5-kymppisissä on vielä aika paljon parisuhdetta haluavia sinkkumiehiä tarjolla, mutta tottakai ikääntyvä nainen joutuu standardejaan tarkistamaan ja katsomaan kriittisellä silmällä peiliin.

On mulla jonkin verran kokemusta 4-kymppisistä naisista, ja kyllä niillä yleensä on ollut miesten suhteen valinnanvaraa... Tosin puhutaan ihan kivannäköisistä naisista siis, eikä mistään peltohirviöistä.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
No en nyt tiedä sitäkään, kyllä 4-kymppisissä ja 5-kymppisissä on vielä aika paljon parisuhdetta haluavia sinkkumiehiä tarjolla, mutta tottakai ikääntyvä nainen joutuu standardejaan tarkistamaan ja katsomaan kriittisellä silmällä peiliin.

On mulla jonkin verran kokemusta 4-kymppisistä naisista, ja kyllä niillä yleensä on ollut miesten suhteen valinnanvaraa... Tosin puhutaan ihan kivannäköisistä naisista siis, eikä mistään peltohirviöistä.
On valinnanvaraa, mutta kaikki miehet on arvatenkin "vääränlaisia".. Nainen on itse aina se viimeinen joka tajuaa että se oma markkina-arvo on romahtanut ja se ei ole enää samalla tasolla kuin silloin 22-vuotiaana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Hyvä kysymys. Joku deittipalveluhan aikanaan oli murskaavinaan jotain lukuja isosta määrästä syötettäviä parametreja ja antoi sitten muutaman osuman tuloksena, ei mitään satojen laumaa. Ongelma vaan oli siinä, että kun ei kumminkaan päin ne osumat ihastuttaneet tai kiinnostaneet toisiaan. Jotain siinä on, jota ei voi kone laskea.
En tarkota mitään parin lomakkeen täyttämistä vaan oikeasti big dataa. Toki se on nyt vähän kysymysmerkki kuinka paljon sitä dataa ja onko yhdistettävissä henkilöön ainakin vanhemmat. Mutta jos foliohatuillaan, että nykyään kaikki mitä teet edes jonkun älylaitteen lähellä tallentuu johonkin ja on yhdistettävissä sinuun. Moni varmaan luopuisi yksityisyydensuojastakin jos saisi osallistua tuollaiseen. Toki 99% käyttäjistä olisi nörttimiehiä ainakin aluksi. Parinhaussa kuitenkin liikkuu aika isot rahat niin kyllä tuossa olisi markkinarako rahastaa epätoivoisia miehiä.

Toki se on muutakin kuin lukuja, mutta eiköhän tuon avulla löytyisi potenttiaalisia pareja paremmin kuin swaippaamalla tai baarissa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
En tarkota mitään parin lomakkeen täyttämistä vaan oikeasti big dataa. Toki se on nyt vähän kysymysmerkki kuinka paljon sitä dataa ja onko yhdistettävissä henkilöön ainakin vanhemmat. Mutta jos foliohatuillaan, että nykyään kaikki mitä teet edes jonkun älylaitteen lähellä tallentuu johonkin ja on yhdistettävissä sinuun. Moni varmaan luopuisi yksityisyydensuojastakin jos saisi osallistua tuollaiseen. Toki 99% käyttäjistä olisi nörttimiehiä ainakin aluksi. Parinhaussa kuitenkin liikkuu aika isot rahat niin kyllä tuossa olisi markkinarako rahastaa epätoivoisia miehiä.

Toki se on muutakin kuin lukuja, mutta eiköhän tuon avulla löytyisi potenttiaalisia pareja paremmin kuin swaippaamalla tai baarissa.
Itse lähtisin siitä, että tuollainen systeemi olisi aika "tekopyhä" ja suorastaan naivi nykyajan deittiskenessä. Tyyliin, että laitetaan autiolle saarelle 10 miestä ja 3 naista, joista yksi on hyvännäköinen. Sitten aletaan "big datan" voimalla murkaamaan lukuja ja laskeskelmaan, että kuka "sopii" kellekin. Hohhoijaa. Aika väsynyttä.

Tietenkin kaikenlaista uutta voi aina yrittää, jos se tarkoittaa, että aiempaa useampi nainen jaksaa vaivautua. Mutta näinköhän jaksaa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Ensitreffit alttarilla -formaatissahan tehdään aika kattavaa ja moninaista taustatyötä matchien löytämiseksi. Ja vaikka isoin osa pareista toki eroaakin, niin käsittääkseni jokunen on pysynytkin liitossaan. Osumaprosentti on varmasti moni(kymmen)kertainen random-deittiin verrattuna. Kyllä mä uskon että paperilla speksejä vertailemalla päästään parempiin tuloksiin kuin täysin satunnaisotannalla muodostuvilla pareilla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
sitten kun se kerta tai pari on takana niin mitä se lopulta muuttaa?
En ole ihan varma mitä tällä tarkaalleenottaen tarkoitat mutta. Mitäpä seksi muuttaa tosiaan, paitsi sen jälkeen on iloisempi, itsevarmempi ja sosiaalisempi. Pikkujuttuja jotka nyt ei tietenkään vaikuta mihinkään.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En ole ihan varma mitä tällä tarkaalleenottaen tarkoitat mutta. Mitäpä seksi muuttaa tosiaan, paitsi sen jälkeen on iloisempi, itsevarmempi ja sosiaalisempi. Pikkujuttuja jotka nyt ei tietenkään vaikuta mihinkään.
No jos se iloisuus, itsevarmuus ja sosiaalisuus kestää niin sitten se varmaan oli hyväksi. Mutta kestääkö se sitten tai miten se nyt niin maailman mullisti, että todelliset itsemurha-ajatukset hälveni, sitä en ymmärrä. Joskus tuntuu siltä, että siitä ekasta kerrasta rakennetaan omassa päässä ihan mielipuolisen suuri juttu, joka määrittää koko elämän.

Ehkä se isompi juttu on kuitenkin se parisuhde, jos se tapahtui sellaisen puitteissa? Jos on siihen astikin ollut nihkeää niin tuskin se yksi irtopano ns. hanoja avaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Itse lähtisin siitä, että tuollainen systeemi olisi aika "tekopyhä" ja suorastaan naivi nykyajan deittiskenessä. Tyyliin, että laitetaan autiolle saarelle 10 miestä ja 3 naista, joista yksi on hyvännäköinen. Sitten aletaan "big datan" voimalla murkaamaan lukuja ja laskeskelmaan, että kuka "sopii" kellekin. Hohhoijaa. Aika väsynyttä.

Tietenkin kaikenlaista uutta voi aina yrittää, jos se tarkoittaa, että aiempaa useampi nainen jaksaa vaivautua. Mutta näinköhän jaksaa.
Mistähän sä nyt repisit 10 miestä ja 3 naista ja big datan siihen samaan lauseeseen? e: okei, ei samassa lasueessa vaan kappaleessa. Kannattaa googlata mitä tuo termi edes tarkoittaa. Tällä pallolla on kohta 8 miljardia ihmistä joista varmaan 80% räpeltää älyluuria joka päivä.

e: Nörttifoorumi on ihan väärä paikka jos ei näe nykyisen yhteiskuntakehityksen ja teknologian mahdollisuuksia tälläkin saralla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Mistähän sä nyt repisit 10 miestä ja 3 naista ja big datan siihen samaan lauseeseen? e: okei, ei samassa lasueessa vaan kappaleessa. Kannattaa googlata mitä tuo termi edes tarkoittaa. Tällä pallolla on kohta 8 miljardia ihmistä joista varmaan 80% räpeltää älyluuria joka päivä.

e: Nörttifoorumi on ihan väärä paikka jos ei näe nykyisen yhteiskuntakehityksen ja teknologian mahdollisuuksia tälläkin saralla.
No siis karrikoin ja yksinkertaistin tilanteen äärimmilleen.

Yhtä hyvin olisin voinut sanoa, että pannaan autiolle saarelle 100.000 miestä ja 30.000 naista, joista 10.000 on hyvännäköisiä. Sitten murskataan dataa, että kuka sopii kenellekin. Aika väsynyttä edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
No siis karrikoin ja yksinkertaistin tilanteen äärimmilleen.

Yhtä hyvin olisin voinut sanoa, että pannaan autiolle saarelle 100.000 miestä ja 30.000 naista, joista 10.000 on hyvännäköisiä. Sitten murskataan dataa, että kuka sopii kenellekin. Aika väsynyttä edelleen.
No kerro nyt mikä siinä on väsynyttä? Onko tässä nyt joku pointti kun puhutaan suuresta määrästä miehiä ja pienestämäärästä naisia ja vielä pienemmästä määrästä hyvännäköisiä naisia, että noiden kaikkein miesten olkootkin naamalta 0 pitäis olla mahdollisuus saada 10 naaman nainen?

Toki onhan se karua jos saa tietää mihin tasoon oma naama asettuu. Toki ei noita tarvitse käyttäjille kertoa ja tällöinkin voi onnistua jos siitä data massasta löytyy yhdistäviä tekijöitä jotka vastakkasiella sukupuolella menevät ulkonäkökriteerien ohi ja tällöin voi löytyä silti mätsi missä molemmat voittaa.

Koko idea tuossahan on juuri, että on käytettävissä järjetön määrä dataa ja ihmisiä. Väitän kyllä, että suurelta osin parisuhteen kantavat voimat on matemaattisesti murskattavissa kun ihmisistä vaan tiedetään tarpeeksi. Toki pitää olla jotain muutakin, mutta ennemmin minä menen treffeille 10 ihmisen kanssa joiden kanssa löytyy yhdistäviä asioita kuin 10 ihmisen kanssa joiden naaman olen swiipannut oikealle.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Toki pitää olla jotain muutakin, mutta ennemmin minä menen treffeille 10 ihmisen kanssa joiden kanssa löytyy yhdistäviä asioita kuin 10 ihmisen kanssa joiden naaman olen swiipannut oikealle.
Ja taas tullaan siihen, että miksi pitää tykkäillä profiileista, joista ei löydy mitään yhdistävää tekijää :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Ja taas tullaan siihen, että miksi pitää tykkäillä profiileista, joista ei löydy mitään yhdistävää tekijää :facepalm:
Niinpä. Tuollainen käytös vääristää vähän kaikkea. Eli se esimerkiksi passivoi naisia kun ei tarvitse kuin odottaa, että valtisee niistä lukemattomista tykkääjistä. Voidaan jättää profiilitkin aika tyhjiksi. Toki olit itse eri mieltä. No on ainakin jotain mistä valita vaikka sitten niistä 50% olisi pelkkiä seksin vonkaajia. Toki voi olla, että niistä ainoankaan profiili ei kolahda sulle.

En usko, että tämä nykyinen nettideitti käytös on muuttumassa parempaan suuntaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
No kerro nyt mikä siinä on väsynyttä? Onko tässä nyt joku pointti kun puhutaan suuresta määrästä miehiä ja pienestämäärästä naisia ja vielä pienemmästä määrästä hyvännäköisiä naisia, että noiden kaikkein miesten olkootkin naamalta 0 pitäis olla mahdollisuus saada 10 naaman nainen?
Pointti oli, että niille kaikille 100.000 miehelle lähtökohtaisesti "kelpaa" ne 10.000 hyvännäköistä naista, ja heikomman tason miehille kelpaa myös ne loput 20.000 naista. Ihan ilman mitään "big dataa".

Naisen näkökulmasta "big data" voi teoriassa helpottaa valintaa, mutta loppupelissä yhteensopivuus on ihan siitä kiinni, miten seksuaaliset kemiat osuu yhteen, eikä siinä mikään iso data paljon asiaa auta. Ja jos puhutaan ihmisen ominaisuuksista kuten koulutus, työ ja halu hankkia lapsia, niin ei noihinkaan mitään big dataa tarvita, vaan ne voi ilmoittaa muutenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 656
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom