• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Tämäkin oli aiemmin niin, että punainen oli rohkea miesten väri, ja sininen kylmä ja rauhallinen naisten väri. On se jännä, miten biologia muuttuu samaan aikaan kapitalismin kasvun kanssa!
No mun luutunut käsitys on 70-luvun taitteesta, kun olin vielä tarkka väreistä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 878
Ja mitenniin mikä juttu? En puhu siivouksen tasosta, vaan kotitöistä. Ihan siitä perustekemisestä.

Ihan normaaleja juttuja käydä suihkussa, harrastaa liikunta, tehdä kotona ruokaa ja pitää kämppä sellaisena, ettei sukat tartu lattiaan.
Niinhän ne on normaaleja juttuja (poislukien liikunnan harrastaminen, ei sitä kaikki erikseen tee eikä välttämättä tarvikaan tehdä), ja siten ne on sukupuolesta riippumatta pääosin kunnossa. Ja jos ei ole, kyse on syrjäytymisestä eikä sukupuolieroista.

Tämä ei liity naisiin mitenkään vaan ihan miestenkin välillä on eroja siisteyskäsityksissä. Jos sulla on kämppis ja siisteyskäsitykset eroavat, yleensä se joka on siistimpi joutuu tekemään enemmän, koska toinen voi vältellä tekemistä. Ihan sama pätee heterosuhteisiin - pitää kehittää joku käytäntö siivoamiseen, koska jossain välissä se pitää kuitenkin tehdä ja ihmisiä yleisesti alkaa vituttaa jos työt jakaantuu epätasaisesti.

Itse olen asunut naisen kanssa, joka oli huomattavasti epäsiistimpi ja "suurpiirteisempi". Tuo siivoaminen oli kyllä huomattavan stressaavaa ja kaikesta yrittämisestä huolimatta kämppä näytti enimmäkseen ihan perseestä reväistyltä. Esim. jos joku vaate tippui lattialle, se oli heti kissankarvassa.
Joo, toki tässä on paljon yksilöiden välisiä juttuja, mutta kuten sanoin, tässä on KESKIMÄÄRIN eroa sukupuolten välillä. Varsinkin vanhemmissa sukupolvissa näyttää yleisemmältä että naiset haluaa pitää kodin mintissä kun miehille riittäisi vähempikin, mutta tuo taitaa kyllä olla lieventynyt nuoremmissa ikäluokissa.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Oma täysin subjektiivinen kokemukseni (tässä 70-luvulla syntyneiden kohortissa) on, että miehet on lähes poikkeuksetta tosi siistejä. Itse en ole, ja tästä on tullut hankausta käytännössä kaikissa suhteissa, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Joko mä alitajuisesti hakeudun anaalisten nillittäjien seuraan tai sitten oon niin megalomaaninen suttapytty (en myönnä) että kenellä tahansa menis hermot :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Yksi syy, miksi näitä keskusteluita tykkään seurata on nimenomaan tämä pieni nahistelu sukupuolistereotypioista. Kun itse on saanut omassa ikäluokassaan poikkeuksellisen sukupuolineutraalin kasvatuksen (tosin ei sitä silloin sellaiseksi kutsuttu ja se oli pikemminkin vahinko kuin vanhempieni tietoinen päätös), niin nämä keskustelut ja etenkin ketjun konservatiivisiiven naiskäsitykset ovat paikoin huvittavaakin luettavaa. Olen mieltänyt, että on ennen muuta kasvatukseni ja ympäristön vaikutuksen tulos, että olen persoonaltani sellainen "epänainen" kuin olen. Enkä sinänsä ihmettele, etteivät tämän foorumin muutkaan naiset ehkä ole kaikkein stereotyyppisimpiä sukupuolemme edustajia. Mutta voisiko olla myös niin, ettei sitä tilastojen ja stereotypioiden keskiarvonaista ole olemassakaan? Yksilöitähän me kaikki, ja yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset. Tämä pätee myös miehiin, ja huomaahan sen tässäkin ketjussa miten todella erilaisia persoonia tänne mahtuu :D

Muoks. Jos nyt taas joku aasinsilta ketjun aiheeseen, niin ehkä ne mun haasteet pariutumisessa ovat liittyneet juuri siihen, etten täytä naisstereotypian mukaisia odotuksia kovinkaan monilta osin, ja iän myötä miellyttämisen halu on karissut että viitsisin hirveästi edes yrittää.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En tiedä noista ammateista mutta nainen raksavaatteissa tai poliisin/armeijan asussa ym. on jostain syystä omaan makuun jotenkin cool, jopa kiihottavaa.

Onkohan naisilla sama fiilis kun mies on hoitajan vaatteissa? :D
Ehkä vähän :D Tätä voisin analysoida enemmänkin, mutta jätän väliin :D
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Muoks. Jos nyt taas joku aasinsilta ketjun aiheeseen, niin ehkä ne mun haasteet pariutumisessa ovat liittyneet juuri siihen, etten täytä naisstereotypian mukaisia odotuksia kovinkaan monilta osin, ja iän myötä miellyttämisen halu on karissut että viitsisin hirveästi edes yrittää.
Suuret erot todellisuuteen toisen sukupuolen kuvittelussa vaikuttavat varmasti pariutumisen kariutumiseen! Niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä.
Ja jo ihan sitä kautta, että ei löydä sitä sopivaa kumppania, sekä siinä, että kivan oloinen kumppaniehdokas ei taas mielly niihin toisen odotuksiin.

Jos mesoaa, että yksikään X tässä maassa ei minulle kelpaa, niin silloinhan mindset on jo asetettu siihen, että ei varmasti kelpaa Se Oikeakaan, koska sitä katsoo niiden tiettyjen linssien läpi. Että siinäpä mesoaa, mutta turha siitä on muita syyttää. Tämä nyt ainakaan ei ole sitä rakettitiedettä, mutta kovin vaikean tuntuinen asia.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Suuret erot todellisuuteen toisen sukupuolen kuvittelussa vaikuttavat varmasti pariutumisen kariutumiseen! Niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä.
Ja jo ihan sitä kautta, että ei löydä sitä sopivaa kumppania, sekä siinä, että kivan oloinen kumppaniehdokas ei taas mielly niihin toisen odotuksiin.

Jos mesoaa, että yksikään X tässä maassa ei minulle kelpaa, niin silloinhan mindset on jo asetettu siihen, että ei varmasti kelpaa Se Oikeakaan, koska sitä katsoo niiden tiettyjen linssien läpi. Että siinäpä mesoaa, mutta turha siitä on muita syyttää. Tämä nyt ainakaan ei ole sitä rakettitiedettä, mutta kovin vaikean tuntuinen asia.
Mulla se menee lähinnä niin, etten lähde edes viemään tutustumista pidemmälle, jos miehen ajattelu on konservatiivista. Tuottaisin vain pettymyksen kun en olekaan sen enempää ulkonäköön panostava edustusrouva kuin ehtoisa emäntäkään, joka ruokkii miehen, hoivaa tämän lapset ja kestitsee sukulaiset ja ystävät. Minussa ulkonäkö pettää, joten minua saatetaan herkästi yrittää sovitella ihan toisenlaisiin muotteihin kuin mitä olen ja siksi olen itse tässä tarkkana.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Parastahan on olla ihan oma itsensä vaan. On ihan hirvittävän raskasta yrittää vääntää itseään tuhannelle mutkalle, että se toinen (tai ne hypoteettiset kumppaniehdokkaat) olis tyytyväinen. Sitä en suosittele kenellekään.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Naiset ne on aina perseestä, kun eivät anna ja etenkin kun antavat. Jotenkin pitäisi kai vihata itseä vähän syvemmin, että tekisi mieli laittaa nainen tilille siitäkin, että se haluaa harrastaa yhteisymmärryksessä seksiä mun kanssa jonkun salaisen keskiaikaisen käsikirjan mukaan liian aikaisin.
En ole valittanut, että naiset ovat perseestä. Seksi on kivaa, mutta liian helpot naiset eivät minua sytytä. Voihan se olla, että antoivat vain minulle ekalla tapaamisella, kun olin niin hanipöö, mutta epäilen. Jos sitä kroppaa on laitettu likoon liian monien kanssa, sitä helposti laitetaan likoon parisuhteessakin, kun siihen on totuttu.


Täällä tehdään ja havitellaan mielikuvia, joita on Hollywoodin kautta meille tuputettu.
Hollywoodissa nykyään kyllä ajetaan ihan erilaista propagandaa. Leffoissa ja sarjoissa miehet ovat idiootteja ja heikkoja ja naiset ovat kuin niiden pää olisi ruuvattu miehen kroppaan kiinni. En tunnista tuon olevan mitenkän sidoksissa tosielämään. Toki kun tuota toistetaan riittävän kauan, niin valhe muuttuu totuudeksi, kuten aina propagandassa. Jos naisten tähdittämä inklusiivinen leffa ei vedä katsojia, syy on aina miesten naisvihassa, rasismissa ja muuten vaan tyhmyydessä.

Itse uskon, että ihan evoluutiobiologisista syistä naisilla on enemmän taipumusta hoivaamiseen (koska naiset synnyttävät ja imettävät ja siksi on syytäkin olla jotain hoivaviettiä. Se ei silti mitenkään automaattisesti ole yleistettävissä muihin kuin omiin jälkeläisiin.). HUOM taipumusta, se ei tarkoita, että kaikki naiset on hoivaajia, vaan että isosta joukosta ihmisiä todennäköisesti useampi nainen kuin mies on "yleisesti hoivaava luonne".
Olin n. 15 vuotta IT-alalla. Kyllä ne harvat naiset olivat mukana "äijien" jutuissa. 2000-luvun alussa heitettiin vielä aika roisiakin juttua kahvipöydässä. Täällä kirjoittavat naiset poikkeavat aika lailla keskiverto naisesta. Siitä kertoo mm. looginen ajattelu, kun kysyin eläkkeistä/pärjäämisestä yksin eläköitymisen jälkeen, josta iso peukku.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Parastahan on olla ihan oma itsensä vaan. On ihan hirvittävän raskasta yrittää vääntää itseään tuhannelle mutkalle, että se toinen (tai ne hypoteettiset kumppaniehdokkaat) olis tyytyväinen. Sitä en suosittele kenellekään.
Tuo oman itsenä oleminen toimii hyvin, jos on vain opetellut käytöstavat ja toisten huomioimisen.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 878
Tuo oman itsenä oleminen toimii hyvin, jos on vain opetellut käytöstavat ja toisten huomioimisen.
...ja jos on ympäristössä, jossa ei ole liian kovaa kilpailua naisista (toisin sanottuna: ei ole kovin miesvaltainen ympäristö), eikä siten tarvi silleen erottua massasta tai tehdä vaikutusta. Esim. Tinder on todella miesvaltainen ympäristö.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Mulla se menee lähinnä niin, etten lähde edes viemään tutustumista pidemmälle, jos miehen ajattelu on konservatiivista. Tuottaisin vain pettymyksen kun en olekaan sen enempää ulkonäköön panostava edustusrouva kuin ehtoisa emäntäkään, joka ruokkii miehen, hoivaa tämän lapset ja kestitsee sukulaiset ja ystävät. Minussa ulkonäkö pettää, joten minua saatetaan herkästi yrittää sovitella ihan toisenlaisiin muotteihin kuin mitä olen ja siksi olen itse tässä tarkkana.
Joo ei se konservatiivinen mies lähde edes treffeille, jos kuulee sanat seksismi, naisviha jne. Mielikuva on välittömästi oudon hiusvärin omaava kehopositiivinen änkyräfeministi.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Yksilötasolla voi olla että jonkun tytön vanhemmat kieltää leikkimästä autoilla ja jonkun pojan vanhemmat kieltää poikaa leikkimästä barbeilla, mutta yleisesti ja pääsääntönä on se että pojat tykkäävät niistä autoista ja tytöt nukeista. Esimerkiksi mikäänhän ei estä esimerkiksi teinityttöä jolla on vähän omaa rahaa säästettynä ostamasta jotain Tekniikan Maailma-lehteä, mutta jostain kumman syystä ostaa kuitenkin mielummin jonkun heppalehden esimerkiksi.

Ja tätä tapahtuu joka maailman kolkassa. Sitä voi sitten miettiä että onko tämä joku globaali patriarkaatin salaliitto pitääkseen tyttöjä alistettuina vai onko tämä ihan perus biologiaa.

Pohjoismaat, jotka ovat tasa-arvon mallimaita ja täällä saa ihan oman ällinsä mukaan opiskella ihan mitä haluaa ja tehdä ihan mitä työtä haluaa, niin täällä ei kuitenkaan naiset hakeudu miehisille aloille massoittain ja miehet ei hakeudu naisten aloille. Taas voi miettiä että kumpi on todennäköisempää. Se että tässä on joku salaliitto takana vai se että sukupuolia nyt vaan sattuu kiinnostavan eri alat.

Ja tätä seuraavaahan ei saisi ääneen sanoa, kun tämä on kauhean seksististä, mutta naiset yleensä haluaa juuri sen 8-16 toimistotyöajan jotta jää enemmän aikaa esimerkiksi lapsille ja kavereille ja muulle vapaa-ajalle. Eikä tässä ole mitään vikaa. Vastapainona vaan ei ole tienestit yhtä kovat kuin jollakin joka tekee vuorotöitä, yötöitä tai ylitöitä ihan viikottain.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Naiset myös ottavat mieluummin turvatun työn ja pienemmän palkan kuin isomman liksan ja tuulisemman paikan. Liittynee riskinottohalukkuuteen, joka on tunnetusti (oletettavasti testosteronin vaikutuksesta) miehillä suurempi. Sairaanhoitajilla ja muille sote-alan työntekijöillä on aikalailla varmasti töitä aina, vaikka työ itsessään on raskasta ja palkka huono työn raskauteen nähden. Myös tällä turvallisuushakuisuudella voisi kuvitella olevan jotain biologiaan liittyviä vaikuttimia. Ihmispentu kehittyy käsittämättömän hitaasti muiden nisäkkäiden pentuihin verrattuna. Kun nainen synnyttää, imettää ja yrittää pitää jälkeläisensä elossa sen ensimmäiset 2+ vuotta, ei siinä parane ottaa tarpeettomia riskejä tai se pentu kuolee. Liskoaivot eivät vielä ole sopeutuneet tasa-arvoon.

Onneksi on mahdollista saada molemmat, turvattu työ ja hyvä liksa. Tai no, niin turvattu kuin mikään työpaikka tänä päivänä nyt voi olla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Yksilötasolla voi olla että jonkun tytön vanhemmat kieltää leikkimästä autoilla ja jonkun pojan vanhemmat kieltää poikaa leikkimästä barbeilla, mutta yleisesti ja pääsääntönä on se että pojat tykkäävät niistä autoista ja tytöt nukeista. Esimerkiksi mikäänhän ei estä esimerkiksi teinityttöä jolla on vähän omaa rahaa säästettynä ostamasta jotain Tekniikan Maailma-lehteä, mutta jostain kumman syystä ostaa kuitenkin mielummin jonkun heppalehden esimerkiksi.

Ja tätä tapahtuu joka maailman kolkassa. Sitä voi sitten miettiä että onko tämä joku globaali patriarkaatin salaliitto pitääkseen tyttöjä alistettuina vai onko tämä ihan perus biologiaa.

Pohjoismaat, jotka ovat tasa-arvon mallimaita ja täällä saa ihan oman ällinsä mukaan opiskella ihan mitä haluaa ja tehdä ihan mitä työtä haluaa, niin täällä ei kuitenkaan naiset hakeudu miehisille aloille massoittain ja miehet ei hakeudu naisten aloille. Taas voi miettiä että kumpi on todennäköisempää. Se että tässä on joku salaliitto takana vai se että sukupuolia nyt vaan sattuu kiinnostavan eri alat.

Ja tätä seuraavaahan ei saisi ääneen sanoa, kun tämä on kauhean seksististä, mutta naiset yleensä haluaa juuri sen 8-16 toimistotyöajan jotta jää enemmän aikaa esimerkiksi lapsille ja kavereille ja muulle vapaa-ajalle. Eikä tässä ole mitään vikaa. Vastapainona vaan ei ole tienestit yhtä kovat kuin jollakin joka tekee vuorotöitä, yötöitä tai ylitöitä ihan viikottain.
Tämä tietty käyttäytyminen nähdään jo eläinmaailman tasolla tehdyissä kokeissa, missä urosapina valitsee auton, kun taas naaras suosii nukkea.

Monkeys-playing-with-toys-001.jpg
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Yksilötasolla voi olla että jonkun tytön vanhemmat kieltää leikkimästä autoilla ja jonkun pojan vanhemmat kieltää poikaa leikkimästä barbeilla, mutta yleisesti ja pääsääntönä on se että pojat tykkäävät niistä autoista ja tytöt nukeista. Esimerkiksi mikäänhän ei estä esimerkiksi teinityttöä jolla on vähän omaa rahaa säästettynä ostamasta jotain Tekniikan Maailma-lehteä, mutta jostain kumman syystä ostaa kuitenkin mielummin jonkun heppalehden esimerkiksi.

Ja tätä tapahtuu joka maailman kolkassa. Sitä voi sitten miettiä että onko tämä joku globaali patriarkaatin salaliitto pitääkseen tyttöjä alistettuina vai onko tämä ihan perus biologiaa.

Pohjoismaat, jotka ovat tasa-arvon mallimaita ja täällä saa ihan oman ällinsä mukaan opiskella ihan mitä haluaa ja tehdä ihan mitä työtä haluaa, niin täällä ei kuitenkaan naiset hakeudu miehisille aloille massoittain ja miehet ei hakeudu naisten aloille. Taas voi miettiä että kumpi on todennäköisempää. Se että tässä on joku salaliitto takana vai se että sukupuolia nyt vaan sattuu kiinnostavan eri alat.

Ja tätä seuraavaahan ei saisi ääneen sanoa, kun tämä on kauhean seksististä, mutta naiset yleensä haluaa juuri sen 8-16 toimistotyöajan jotta jää enemmän aikaa esimerkiksi lapsille ja kavereille ja muulle vapaa-ajalle. Eikä tässä ole mitään vikaa. Vastapainona vaan ei ole tienestit yhtä kovat kuin jollakin joka tekee vuorotöitä, yötöitä tai ylitöitä ihan viikottain.
Mistä sä kuvittelet, että se mielenkiinto Tekniikan maailmaan tulisi noin vaan, jos ei ole sanalla tai eleelläkään annettu mahdollisuutta tutustua tällaiseen? Todella harvassa ne yksilöt, jotka lapsesta asti havittelevat tietoa kaikesta uudesta. Enkä mä nyt ole missään sanonut, että jotain olisi kielletty. Vaikea vain pohdiskella täysin tuntemattomia asioita.

Ja vaikka tarjoot sitä omalle tyttölapselle ja sitä ei kiinnosta, ei tarkoita, etteikö sitä nyt lähtökohtaisesti kiinnosta. Se on jo ehdollistettu tyttöjen maailmaan, eikä tekniikan, etenkin jos on ollut päiväkodissa. Puheista huolimatta siellä enemmistö kasvattajista on aika perinteen naisia.

Eta tähän väliin: nää asiat on mullekin vaikeita. Mä koetan ajatella laajasti, mutta silti olen 30+ vuotta elänyt tässä sukupuolijaossa ja herkästi ajattelen, että sopiikohan nyt kukkalippis pojalle vai ei, vaikka se sen haluaisi. Tähän kyllä vaikuttaa sekin, että kiusattaisko sitä sitten.

Tää puhe valinnoista oikeastaan kertoo, että ette nyt ollenkaan hokaa sitä, miten ihmismieli rakentuu, mutta enpä taida käyttää turhaa aikaani siihen, kun on semisti OT kuitenkin.

Ja vaikka poika haluaisikin ostaa sen heppalehden, ympäristön antama paine on aivan järjettömän suuri. Edelleen, harva kasvava nuori on niin rohkea, että lähtee leuka pystyssä olemaan erilainen. Nykyään vähän paremmin, mutta kyllä se turpaan saamisen sekä ryhmästä jättämisen uhka on iso.

Mutta niin, jos se toisiin töihin hyppääminen kerta on niin helppoa, niin mikä estää miestä lähtemästä naisvoittoisiin töihin tapaamaan järjettömästi naisia? Jos se kerta on tärkeintä. Naisia on jo tullut enemmän miesvaltaisille aloille. Voisko miehetkin tehdä jotain :geek:
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Tämä tietty käyttäytyminen nähdään jo eläinmaailman tasolla tehdyissä kokeissa, missä urosapina valitsee auton, kun taas naaras suosii nukkea.

Näitä vervet-apinakokeita 2000-luvun alussa tehtiin ilmeisesti vain kaksi, johtopäätökset on siihen nähden vähän turhan grandioosit. Artikkeli vuodelta 2023: Monkeys do not show sex differences in toy preferences through their individual choices - Biology of Sex Differences

Background: As interest in evaluating sex differences in nonhuman animals grows, the finding that male and female monkeys have toy preferences that differ, and that parallel those documented in human children, has garnered significant attention and is leveraged as an argument in favor of a biological contribution for human sex differences. To date, however, only two studies have investigated sex differences in monkeys' toy preferences, both documenting that males prefer toys considered to be "masculine" (such as vehicles) and females prefer toys considered to be "feminine" (such as dolls). Monkeys in these studies were tested in their social groups, making it hard to determine if the sex differences reported reflect actual individual preferences or result from social dynamics present at the time of testing.

...

Conclusions
Our results contrast greatly with the previous study in rhesus monkeys, as well as findings in human children, suggesting that the previously documented sex differences are likely context dependent, and question the existence of a strong biological basis to sex differences in toy preferences.


Highlights
  • When tested outside of their social groups, male and female rhesus macaques show no sex differences in their toy preferences.
  • Males and females were both more likely to interact with neutral toys and “masculine” toys than with “feminine” toys and sex-ambiguous toys.
  • When they interacted with toys, males interacted more with neutral toys than with “masculine” toys.
  • When they interacted with the toys, females interacted more with neutral toys than with “masculine”, “feminine” or ambiguous toys.
  • Only one between-sex difference emerged: when they interacted with it, males interacted more with the doll more than females did.
Mitä tästä voi päätellä? Tuskin mitään.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 618
En ole valittanut, että naiset ovat perseestä. Seksi on kivaa, mutta liian helpot naiset eivät minua sytytä. Voihan se olla, että antoivat vain minulle ekalla tapaamisella, kun olin niin hanipöö, mutta epäilen. Jos sitä kroppaa on laitettu likoon liian monien kanssa, sitä helposti laitetaan likoon parisuhteessakin, kun siihen on totuttu.
Tollasilla keinotekoisilla oman mielen vankiloilla vaan vie itseltään mahdollisuuksia onneen. Me mentiin ekana iltana/ekalla tapaamisella sänkyyn naiseni kanssa ja jos olisin sen sillä perusteella dumpannut liian helppona, niin en olisi koskaan saanut myöhemmin tietää, että olin hänelle järjestyksessä vasta #3. Ja näin ihan kysymättä, enkä omaa määrääni ole kertonut enkä kerro, koska uskon, että hanipöö vähän järkyttyisi kaksinumeroisesta kertoimesta, vaikken ole koskaan petollisin puhein tai häntäheikkinä piparia metsästänyt. Sitä nyt vaan ajan kuluessa tulee huomanneeksi, että tilanteet helposti kuljettaa, jos arvostaa naisen ajatuksia ja seuraa. Naisetkin näemmä sitä seksiä sinkkuna kaipaavat, kuka olisi uskonut?

Yksilötasolla voi olla että jonkun tytön vanhemmat kieltää leikkimästä autoilla ja jonkun pojan vanhemmat kieltää poikaa leikkimästä barbeilla, mutta yleisesti ja pääsääntönä on se että pojat tykkäävät niistä autoista ja tytöt nukeista. Esimerkiksi mikäänhän ei estä esimerkiksi teinityttöä jolla on vähän omaa rahaa säästettynä ostamasta jotain Tekniikan Maailma-lehteä, mutta jostain kumman syystä ostaa kuitenkin mielummin jonkun heppalehden esimerkiksi.
Exä osti V8-lehtiä ja sen ensimmäinen auto oli sitä itseä 30 vuotta vanhempi Pontiac. Eikä se ollut mitään pois hepoilta.

Tämä tietty käyttäytyminen nähdään jo eläinmaailman tasolla tehdyissä kokeissa, missä urosapina valitsee auton, kun taas naaras suosii nukkea.
Debunkattua hölynpölyä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Mistä sä kuvittelet, että se mielenkiinto Tekniikan maailmaan tulisi noin vaan, jos ei ole sanalla tai eleelläkään annettu mahdollisuutta tutustua tällaiseen?
Biologiasta.

Minä elin lapsuuttani joskus 40 vuotta sitten, ja leikin kyllä tyttöjenkin leluilla ihan vapaasti. Mutta ei ne silti enemmälti kiinnostaneet. POIKIEN jutut kiinnosti IHAN LUONNOSTAAN.

Tosin kyllä mua yksi tyttöjen juttukin kiinnosti. PIMPPI.
Mutta niin, jos se toisiin töihin hyppääminen kerta on niin helppoa, niin mikä estää miestä lähtemästä naisvoittoisiin töihin tapaamaan järjettömästi naisia? Jos se kerta on tärkeintä. Naisia on jo tullut enemmän miesvaltaisille aloille. Voisko miehetkin tehdä jotain :geek:
Ovela pelimies käy opiskelemassa ensin vaikka lähihoitajaksi, elää rietasta opiskelijaelämää, ja vasta sen jälkeen opiskelee sille alalle, jolle oikeasti haluaa. ;) Taloudellisessa mielessä ei mikään optimaalinen eikä järkevä ratkaisu, mutta pillupolitiikan kannalta ehkä.

Tosin ei toikaan taktiikka näin Tinderin aikana enää toimi kuten ennen. On niillä opiskelijakavereilla muitakin vaihtoehtoja kuin sinä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Biologiasta.

Minä elin lapsuuttani joskus 40 vuotta sitten, ja leikin kyllä tyttöjenkin leluilla ihan vapaasti. Mutta ei ne silti enemmälti kiinnostaneet. POIKIEN jutut kiinnosti IHAN LUONNOSTAAN.

Tosin kyllä mua yksi tyttöjen juttukin kiinnosti. PIMPPI.

Ovela pelimies käy opiskelemassa ensin vaikka lähihoitajaksi, elää rietasta opiskelijaelämää, ja vasta sen jälkeen opiskelee sille alalle, jolle oikeasti haluaa. ;) Taloudellisessa mielessä ei mikään optimaalinen eikä järkevä ratkaisu, mutta pillupolitiikan kannalta ehkä.

Tosin ei toikaan taktiikka näin Tinderin aikana enää toimi kuten ennen. On niillä opiskelijakavereilla muitakin vaihtoehtoja kuin sinä...
HÖPÖ HÖPÖ sulle vaan. Oikeastaan ei ole mitään tyttöjen ja poikien leluja, eli toihan kertoo vaan siitä, että sä olet myös oppinut tällaisen keinotekoisen erottelun. Etkä siis ymmärrä asiaa, tais mennä rakettitieteen puolelle.

Jaetaanko muuten soittimetkin sukupuolittain? Koska tutkimusten mukaan pojat ohjataan herkemmin kitaraan ja rumpuihin, tytöt laulamaan sekä kaikenlaisiin triangelivirityksiin. Mikäs biologia tähän ohjaa?
Rytmi ja liike kuuluu ihmisluontoon ihan sukupuolesta riippumatta. En tunne tätä asiaa, tuskin kukaan täällä muutenkaan, mutta käsittääkseni tällä hetkellä vähän alkuperäisemmissä kulttuureissa ne kuuluvat (edelleen) kaikille sukupuolille. Nythän herkästi täälläkin ajatellaan, että tanssi on naisten ja homojen hommaa. Huomaatteko jo, mistä on kyse?

Esiintymishalukkuus taitaa olla hyvin yksilöllistä, vaikka kuinka huudetaan, että miehet on visuaalisia ja naista kuuluu katsoa. Eläimiin jos mennään tästä ottamaan mallia, kuten ilmeisesti haluatte, ei muuta ku tukka väriin ja pystyyn ja 70-luvun diskovaatteet ja naaraita hurmaamaan!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
HÖPÖ HÖPÖ sulle vaan. Oikeastaan ei ole mitään tyttöjen ja poikien leluja, eli toihan kertoo vaan siitä, että sä olet myös oppinut tällaisen keinotekoisen erottelun. Etkä siis ymmärrä asiaa, tais mennä rakettitieteen puolelle.
Poikien lelu on sellainen, jolla enimmäkseen pojat leikkii ja tyttöjen lelu sellainen, jolla tytöt enimmäkseen leikkii.

Jos se helpottaa sinun elämää, niin voidaan toki puhua vaikka "kovista leluista" ja "pehmoleluista" tai vaikka A-leluista ja B-leluista, mutta ei se itse asiaa miksikään muuta. :)

Koko keskusteluhan on täysin absurdi ja naurettava, koska asia on itsestäänselvä, mutta mikäs tässä, pitäähän sitä elämässä hauskuutta olla. :)

Jaetaanko muuten soittimetkin sukupuolittain? Koska tutkimusten mukaan pojat ohjataan herkemmin kitaraan ja rumpuihin, tytöt laulamaan sekä kaikenlaisiin triangelivirityksiin. Mikäs biologia tähän ohjaa?
Pojille individualistinen esiintyminen on luonnollisempaa kuin tytöille, koska sillä tavalla pyritään saamaan pimppiä ja päästä jatkamaan sukua. Ja sehän tunnetusti toimii.

Toisaalta rumpujen soittaminen käy kyllä ihan fyysisestä työstä, mikä on taas sinällään miehille luonnollisempaa.

Miehiä kiinnostaa myös tekniikka naisia enemmän, ja tietyt instrumentit on aika teknisiä. Vaikkapa sähkökitara tykötarpeineen. Niillä on jännä askarrella.

Lisäksi musikaalisuus korreloi matemaattisten taitojen ja älykkyyden kanssa...
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Miehiä kiinnostaa myös tekniikka naisia enemmän, ja tietyt instrumentit on aika teknisiä. Vaikkapa sähkökitara tykötarpeineen. Niillä on jännä askarrella.

Lisäksi musikaalisuus korreloi matemaattisten taitojen ja älykkyyden kanssa...
Onko sinulla itsellä kokemusta sähkökitarasta tai muista "teknisistä" instrumenteista? Tai ylipäätään musiikin soittamisesta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Tää puhe valinnoista oikeastaan kertoo, että ette nyt ollenkaan hokaa sitä, miten ihmismieli rakentuu, mutta enpä taida käyttää turhaa aikaani siihen, kun on semisti OT kuitenkin.
Siihen vaikuttavat biologia, sosialisaatio, kulttuuriset- ja ympäristölliset tekijät.

Luonto ja kasvatus.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 557
Lisäksi musikaalisuus korreloi matemaattisten taitojen ja älykkyyden kanssa...
Korreloi mihin suuntaan? Matikasta sain aina koulussa kymppiä ja kirjoitin laajan. Musiikki taas luokkaa 6 kun ei ole lauluääntä tai rytmitajua. Älykkyydestä en osaa sanoa, mensaan en ainakaan päässyt kun joskus koitin…
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 618
Koko keskusteluhan on täysin absurdi ja naurettava, koska asia on itsestäänselvä, mutta mikäs tässä, pitäähän sitä elämässä hauskuutta olla. :)
Kerrohan sitten miksei tälle absurdin naurettavan itsestäänselvälle asialle onnistuta löytämään mitään tieteellistä näyttöä tai pohjaa, vaikka yritetty on jopa väkisin?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Korreloi mihin suuntaan? Matikasta sain aina koulussa kymppiä ja kirjoitin laajan. Musiikki taas luokkaa 6 kun ei ole lauluääntä tai rytmitajua. Älykkyydestä en osaa sanoa, mensaan en ainakaan päässyt kun joskus koitin…
Sinulla ei siis korreloi. Yleisellä tasolla kyllä korreloi.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Tollasilla keinotekoisilla oman mielen vankiloilla vaan vie itseltään mahdollisuuksia onneen. Me mentiin ekana iltana/ekalla tapaamisella sänkyyn naiseni kanssa ja jos olisin sen sillä perusteella dumpannut liian helppona, niin en olisi koskaan saanut myöhemmin tietää, että olin hänelle järjestyksessä vasta #3. Ja näin ihan kysymättä, enkä omaa määrääni ole kertonut enkä kerro, koska uskon, että hanipöö vähän järkyttyisi kaksinumeroisesta kertoimesta, vaikken ole koskaan petollisin puhein tai häntäheikkinä piparia metsästänyt. Sitä nyt vaan ajan kuluessa tulee huomanneeksi, että tilanteet helposti kuljettaa, jos arvostaa naisen ajatuksia ja seuraa. Naisetkin näemmä sitä seksiä sinkkuna kaipaavat, kuka olisi uskonut?
Onnea vaan teille. Jokainen tavallaan. En usko, että olen "mielen vankilani" takia menettänyt mitään. Mulla vaan on tiettyjä periaatteita, joista en tingi koskaan.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Poikien lelu on sellainen, jolla enimmäkseen pojat leikkii ja tyttöjen lelu sellainen, jolla tytöt enimmäkseen leikkii.

Jos se helpottaa sinun elämää, niin voidaan toki puhua vaikka "kovista leluista" ja "pehmoleluista" tai vaikka A-leluista ja B-leluista, mutta ei se itse asiaa miksikään muuta. :)

Koko keskusteluhan on täysin absurdi ja naurettava, koska asia on itsestäänselvä, mutta mikäs tässä, pitäähän sitä elämässä hauskuutta olla. :)


Pojille individualistinen esiintyminen on luonnollisempaa kuin tytöille, koska sillä tavalla pyritään saamaan pimppiä ja päästä jatkamaan sukua. Ja sehän tunnetusti toimii.

Toisaalta rumpujen soittaminen käy kyllä ihan fyysisestä työstä, mikä on taas sinällään miehille luonnollisempaa.

Miehiä kiinnostaa myös tekniikka naisia enemmän, ja tietyt instrumentit on aika teknisiä. Vaikkapa sähkökitara tykötarpeineen. Niillä on jännä askarrella.

Lisäksi musikaalisuus korreloi matemaattisten taitojen ja älykkyyden kanssa...
Mun silmäparat :cry: toiskohan joulupukki sellasen ihanan pehmoisen silmämaskin, ehkä niiden tarkoitus on helliä naisten silmiä kun he joutuvat lukemaan miesten aivoituksia.

Okei, myönnän, nyt oli ihan oma valinta itsellä! Olin tuhma tyttö. Onkohan piiska tyttöjen vai poikien lelu..
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 506
Tyttöjen leluista puheenollen. Miksiköhän lähinnä tytöt leikkii vibraattoreilla eikä pojat? Täytyy olla patriarkaattinen sosiaalinen konstruktio!

Kyllä pojatkin pitäisi innostaa leikkimään vibraattoreilla!! Sellaiset käteen jo nuorella iällä niin varmaan oppivat tavoille.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Tyttöjen leluista puheenollen. Miksiköhän lähinnä tytöt leikkii vibraattoreilla eikä pojat? Täytyy olla patriarkaattinen sosiaalinen konstruktio!

Kyllä pojatkin pitäisi innostaa leikkimään vibraattoreilla!! Sellaiset käteen jo nuorella iällä niin varmaan oppivat tavoille.
No vibraattori ei ole pillu, ei tää nyt mitään rakettitiedettä ole.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Mun silmäparat :cry: toiskohan joulupukki sellasen ihanan pehmoisen silmämaskin, ehkä niiden tarkoitus on helliä naisten silmiä kun he joutuvat lukemaan miesten aivoituksia.

Okei, myönnän, nyt oli ihan oma valinta itsellä! Olin tuhma tyttö. Onkohan piiska tyttöjen vai poikien lelu..
Mites naisten aivoitukset? Pinkki tai muu pastellivärinen "partahöylä", jolla ajetaan säärikarvoja maksaa ihan naurettavia summia ;) , kun taas sinisiä vastaavia saa pilkkahintaan ja niillä ajetaan partaa. Monet käytännössä samat tuotteet naisten väreissä on ihan älyttömän kalliita ja miesten vastaavat edullisia. Naiset ostavat tunteella sen pinkin jutun ja miehet eivät ole valmiita maksamaan käyttötavarasta.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Mites naisten aivoitukset? Pinkki tai muu pastellivärinen "partahöylä", jolla ajetaan säärikarvoja maksaa ihan naurettavia summia ;) , kun taas sinisiä vastaavia saa pilkkahintaan ja niillä ajetaan partaa. Monet käytännössä samat tuotteet naisten väreissä on ihan älyttömän kalliita ja miesten vastaavat edullisia. Naiset ostavat tunteella sen pinkin jutun ja miehet eivät ole valmiita maksamaan käyttötavarasta.
Mitähän helkkaria nyt taas.
 

Tonald J. Drump

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
28
Tollasilla keinotekoisilla oman mielen vankiloilla vaan vie itseltään mahdollisuuksia onneen. Me mentiin ekana iltana/ekalla tapaamisella sänkyyn naiseni kanssa ja jos olisin sen sillä perusteella dumpannut liian helppona, niin en olisi koskaan saanut myöhemmin tietää, että olin hänelle järjestyksessä vasta #3. Ja näin ihan kysymättä, enkä omaa määrääni ole kertonut enkä kerro, koska uskon, että hanipöö vähän järkyttyisi kaksinumeroisesta kertoimesta, vaikken ole koskaan petollisin puhein tai häntäheikkinä piparia metsästänyt. Sitä nyt vaan ajan kuluessa tulee huomanneeksi, että tilanteet helposti kuljettaa, jos arvostaa naisen ajatuksia ja seuraa. Naisetkin näemmä sitä seksiä sinkkuna kaipaavat, kuka olisi uskonut?
Eihän tätä tarvitse muulla selittää kuin standardeilla. Toisilla on standardit, ja toiset ei kummemmin välitä vaan hakevat läheisyyttä ja seksiä oman mielen tasapainoittamiseksi. Omassa maailmassani taas näen jälkimmäisen heikkoutena. Toiset pyrkivät rakentaamaan sekä stabiilin etämäntyylin että parisuhteen. Jos jompikumpi tai molemmat sekaantuvat toisiin ilman suurempaa pohdintaa, eikö se viestitä siitä että tulevisuudenkin päätökset saattavat olla impulsiivisia? Joka taas on itsekästä sitä toista kohtaan joka ei välttämättä ole impulsiivinen?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 618
Eihän tätä tarvitse muulla selittää kuin standardeilla. Toisilla on standardit, ja toiset ei kummemmin välitä vaan hakevat läheisyyttä ja seksiä oman mielen tasapainoittamiseksi. Omassa maailmassani taas näen jälkimmäisen heikkoutena. Toiset pyrkivät rakentaamaan sekä stabiilin etämäntyylin että parisuhteen. Jos jompikumpi tai molemmat sekaantuvat toisiin ilman suurempaa pohdintaa, eikö se viestitä siitä että tulevisuudenkin päätökset saattavat olla impulsiivisia? Joka taas on itsekästä sitä toista kohtaan joka ei välttämättä ole impulsiivinen?
Siis... Missä kohtaa ne kaikkiin tilanteisiin yhteneväisesti sopivat standardit selvitetään sitten sen toisen kanssa vai löytyykö ne valmiiksi jostain ISO:n vai kenties SFS:n manuaalista? Mitä jos toisen standardia asiaan ei saa selville yhdellä kysymällä niin kuinka pitkään on ok standardinmukaisesti jankata? Miten se stabiilin parisuhteen rakentaminen siellä tällä hetkellä näillä standardeilla onnistuu?
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
298
Eihän tätä tarvitse muulla selittää kuin standardeilla. Toisilla on standardit, ja toiset ei kummemmin välitä vaan hakevat läheisyyttä ja seksiä oman mielen tasapainoittamiseksi. Omassa maailmassani taas näen jälkimmäisen heikkoutena. Toiset pyrkivät rakentaamaan sekä stabiilin etämäntyylin että parisuhteen. Jos jompikumpi tai molemmat sekaantuvat toisiin ilman suurempaa pohdintaa, eikö se viestitä siitä että tulevisuudenkin päätökset saattavat olla impulsiivisia? Joka taas on itsekästä sitä toista kohtaan joka ei välttämättä ole impulsiivinen?
Koskeeko samat standardit myös miehiä?
Voidaan porukalla miettiä sit miten aletaan speksaamaan yhtenäistä standardia.
 

Tonald J. Drump

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
28
Koskeeko samat standardit myös miehiä?
Voidaan porukalla miettiä sit miten aletaan speksaamaan yhtenäistä standardia.
Koskee. Jos nyt joku tuttavasi liikkuu jonkun bimbon kanssa niin kyllähän sulla kunnioitus sitä kaveria kohtaan laskee.
 

Tonald J. Drump

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
28
Siis... Missä kohtaa ne kaikkiin tilanteisiin yhteneväisesti sopivat standardit selvitetään sitten sen toisen kanssa vai löytyykö ne valmiiksi jostain ISO:n vai kenties SFS:n manuaalista? Mitä jos toisen standardia asiaan ei saa selville yhdellä kysymällä niin kuinka pitkään on ok standardinmukaisesti jankata? Miten se stabiilin parisuhteen rakentaminen siellä tällä hetkellä näillä standardeilla onnistuu?
Oletko vielä naisen kanssa yhdessä? Kai ymmärrät että jos tapaamisen aikana olit #3 niin tulet olemaan sitä loppuelämän sen silmissä. Ehkä #1 tai #2 lähettää viestiä (jos ei tee sitä jo) ja se on menoa jossain vaiheessa jos et pysty taloudellisesti ylläpitämään suhdetta. Nainen unelmoi vaan yhtä miestä, se et ole sinä vaan herra #1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Kolikon toinen puoli on sitten terveydenhuolto. Pitääkö se parempaa huolta naisista kuin miehistä?

Joensuussa ja Kuopiossa on humanistiset yliopistot ja Lappeenrannassa teknillinen (+ maasotakoulu...). Tämä näkyy tietenkin siinä, että ensin mainituissa kaupungeissa on enemmän naisia, mutta toisaalta Lappeenrannan miehet lienee varsin sivistyneitä ja korkeasti koulutettuja. Eli ei mitään hukassa olevia luusereita niinkään. Naista eivät kyllä saa siltikään. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Tähän on pakko todeta että tuolla Iloisessa Idässä olen joskus viettänyt vuosia ja tälleen Erkin mittapuun mukaan ne ovat olleet "parhaita" - siis jos mitataan asiaa siinä miten paljon silloin oli seuraa josta pääsi ihan valkkailemaan.
Siis niillä on kampusalue, valmistuttuaan lähtevät pois kun ei siteitä itse kaupunkiin. Päättäjät toivoisivat heidän jäävän kaupunkiin ja perustavan perheen.
Uskon tietäväni tähänkin sen perimmäisen syyn. Sinne kampuksen kulmille kun tulee opiskelijoita tosi monelta suunnalta, veikkaan että "paikalliset" on siellä vain pieni vähemmistö. Ja kaikenmoiset aktiviteetit kun usein on tavalla tai toisella oman porukan järkkäämiä niin siinä ei niin juurrukaan suoraan Etelä-Karjalaan vaan siihen heterogeeniseen opiskelijaporukkaan. Ja kun opiskelut loppuu niin moni lähteekin siitä jatkamaan matkaa - usein pääkaupunkiseudulle. Joko kumppaninsa kanssa tai itsekseen. :)
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Oletko vielä naisen kanssa yhdessä? Kai ymmärrät että jos tapaamisen aikana olit #3 niin tulet olemaan sitä loppuelämän sen silmissä. Ehkä #1 tai #2 lähettää viestiä (jos ei tee sitä jo) ja se on menoa jossain vaiheessa jos et pysty taloudellisesti ylläpitämään suhdetta. Nainen unelmoi vaan yhtä miestä, se et ole sinä vaan herra #1.
No nyt on kyllä sakeaa. :redface:
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
298
Koskee. Jos nyt joku tuttavasi liikkuu jonkun bimbon kanssa niin kyllähän sulla kunnioitus sitä kaveria kohtaan laskee.
Siinähän liikkuu, mukavahan se on viettää aktiivista seuraelämää.

Oletko vielä naisen kanssa yhdessä? Kai ymmärrät että jos tapaamisen aikana olit #3 niin tulet olemaan sitä loppuelämän sen silmissä. Ehkä #1 tai #2 lähettää viestiä (jos ei tee sitä jo) ja se on menoa jossain vaiheessa jos et pysty taloudellisesti ylläpitämään suhdetta. Nainen unelmoi vaan yhtä miestä, se et ole sinä vaan herra #1.
Muistathan olla tulevalle kumppanillesi myös numero 1, ensimmäisestä yhdynnästä hautaan saakka.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 618
Oletko vielä naisen kanssa yhdessä? Kai ymmärrät että jos tapaamisen aikana olit #3 niin tulet olemaan sitä loppuelämän sen silmissä. Ehkä #1 tai #2 lähettää viestiä (jos ei tee sitä jo) ja se on menoa jossain vaiheessa jos et pysty taloudellisesti ylläpitämään suhdetta. Nainen unelmoi vaan yhtä miestä, se et ole sinä vaan herra #1.
Ollaan edelleen yhdessä. #2 kyllä lähettelee sille säännöllisesti viestejä lastenhoidollisiin asioihin liittyen, melko rasittavaa minustakin. Siitä tosin olen varma, ettei sen tai muidenkaan suhteen mitään "menoa" tule olemaan, vaikka en taloudellisesti ylläpidäkään suhdettamme. Naisellani on perintöjä ja vaurautta huomattavasti minua enemmän ja meillä on sellainen hassu omavaraisuusajatelma, missä kummankaan ei tarvitse maksaa toiselle/toisesta saadakseen jotain etuja, vaan yhdessäolo on täysin vapaaehtoista ja perustuu aineettomaan kiintymykseen ja yhteenkuulumisen tunteeseen. Joku romantikko voisi puhua rakkauksistakin, mutta niistä asioista on varmaan turha pitää luentoa ihmisille, jotka laskukone kädessä miettivät maksamisien ja saamisien hyötysuhteita imaginaarisen parisuhteen kontekstissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 786
Viestejä
4 297 918
Jäsenet
71 700
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom