Koskien tuota, että tietokanta on "muiden saatavilla", niin tietokanta lienee salatussa muodossa, joten saahan sitä käpistellä. Laitoin muistaakseni testi LastPassin tietokannani nettiin murossa, ja sitä sai murtaa halutessaan. Ei kuulunut ikinä mitään, tosin olisi kannattanut laittaa jonnekin kansainväliselle foorumille niin olisi saanut ehkä enemmän huomiota.
Mutta siis mä se vaan pysyn LastPassissa, vaikka tosin olen mieltynyt laittamaan asioita talteen KeePass2:een (niin Wintendossa/Androidissa, sync autom. pilven kautta), kun LastPassin GUI/käytettävyys (muussa kuin tunnusten autom syötössä) on itse asiassa aika persiistä välillä, varsinkin toimivuus Androidissa vähän sinne päin. KeePass2:ssa saan saman tien tarvittaessa käyttööni sen perhanan tarvitsemani salasanan, ilman että jo tehdyn kirjautumisen jälkeen saan LastPassissa vielä kerran kirjoittaa salasanan (joka on tosiaan vahva, ja joo ymmärrän kysymyksen tarpeen). Työpöytä selailussa LastPass kuitenkin hoitaa hommat edelleen hyvin, joten vielä ei ole riittävästi tullut intoa kokeilla esim. tuota monen hokemaa Bitwardenia. Pitää joskus jos LastPassin kanssa tulee todellisia ongelmia. Onneksi usea paikka tarjoaa 2FA:n, olen ottanut aina käyttöön, jos on vähänkään tärkeämpi paikka.
Ja joo, tiedän LastPassin juuri korjatusta haavoittuvuudesta tms. Ei jaksa kiistellä.