ParadoxPlaza (Eu, Vicky, CK ja HoI, Stellaris)

Tuli eilen pelattua n. tunti kaverin kanssa moninpeliä, ilman mitään tutoriaaleja tms. Toki kokemusta ck2:sta. Tässä jotain karkeita havaintoja:

-ui defaulttina tosi iso, koitettu tehdä vähän saman suuntaiseksi kuin muissa paradoxin peleissä. Nappuloita vähemmän, ja nappuloiden grafiikat selkeämpiä
-asiat edelleen aika hyvin "pitää vain tietää" paikoissa, joskin interaktiiviset tooltipit sinisillä avainsanoilla joita voi mouse overaa lisätiedon saamiseksi on tosi jees!
-Kartalla vähemmän asoita - esim. councilin tyypit ei näy eri countyissä, eikä vassalisuhde on läheskään yhtä helposti havaittavissa (ck2 omat alueet vihreällä, vassaleiden värittömiä tms)
-sotiminen hyvinkin simppeliä, ei ole enää flänkkejä, enkä ainakaan itse keksinyt miten voin järjestellä ukkoja - jos näin on, iso miinus. Oli erinomaista autismointia ck2:ssa eri taktiikoiden, flänkkien, flänk leadereiden ja varsinaisten sotilaiden osalta, että sai oikeita taktiikoita.
-focustreet uudistettu talenttimallisiksi, mistä itse tykkään. Saa nähdä tuleeko noista jotain spessueventtejä kuten ck2:ssa.

Loppukaneettina pelissä näkyy ck2, pelissä on samat asiat käytössä, mutta lähes koko systeemi on päivitetty. Monia asioita on yksinkertaistettu, kysymys kuuluu onko niitä yksinkertaistettu liikaa (Itselle esim. EU4 oli vielä vuosi launchista aivan liian valju ja simppeli, jäi pelaaminen sikseen. ck2 suola on ollut mikromanagerointi ja se että tehtäviä asioita oli oikeasti paljon.). Tänään jatkuu testailut, mutta ei ainakaan vielä ole tullut fiilis saada rahoja takaisin.
 
Se UI on tosiaa defaulttina 200% ja koska 4K näyttö itellä, niin 100% menee jo aivan liian pieneksi, vois tänään kokeilla 150%.
 
Mulla oli defaultina 130% 1440p resolla. Tunnin testailun perusteella vaikuttaa varsin hyvältä peliltä.
 
On kyl hyvä jos voi valita UI:n kokoa. Victoria 2 jäi lopulta itellä pelaamatta juurikin siitä syystä, että tällä näytöllä menee melkoseksi tihrustamiseksi sen pelaaminen.
 
Tooltipit tooltippien sisällä on kyllä paras ominaisuus. Toivottavasti tulee oletukseksi kaikkiin Paradoxin peleihin jatkossa.
 
Onpas ennen niin mukavan leppoisalla Irlannilla alotus nyt hankalaa, viikingit hyökkää alle 10 vuodessa pelin alotuksesta eikä niitä vastaan tuossa ajassa ole kyllä mitää jakoja kehittää mitään ihmeitä. :confused:
Kaks kertaa tullu ny jo game over kun King Rurik tulee ja pieksää maata kiertävälle radalle..
Alotan pelin siis sieltä aikaisimmalta ajanjaksolta, vuodelta 867.
 
Ite alotin pelin Oulun heimopäälliköllä ekasta bookmarkista, nyt olis Saamen ja Suomen kuningaskunta hallussa. Eka hallitsija eli ruhtinaalliset 35 vuotta niin siinä ehti myllyttää. Ruotsilla on pari countyä vielä suomen puolella mut eiköhän ne siitä äkkiä katoa.
1599064223535.png

Perkele auttaa onneksi :D
 
900-luvulla ollaan jo tukevasti ja Suomen kuningaskunta on luotu. :) Hyvähän peli on mutten vielä oikein osaa sanoa että onko uutta/muutosta kakkoseen verraten kuinka paljon. Ulkokuori toki on uusi mutta pelaaminen aika lailla samaa.
 
Joko nyt en taas vaan osaa, tai sitten tässä on jotain tosi outoa. Irlannista alottaminen vuonna 867 johtaa joka kertaa täysin ylivoimaiseen viikinki-invaasioon eikä sitä vastaan mahda yhtään mitään. :confused:
Toki, historiallisesti tarkkaa mutta eihän tällasessa ole mitää järkeä että sieltä vyörytään täysin ylivoimaisella bändillä päälle eikä itsellä ole muutaman sadan ukon kanssa mitään mahkuja puolustautua.
Kakkosessa tuli se viikkari-invaasio myös, mutta se tuli paljon myöhemmin/ei läheskään noin aggressiivisesti. Nyt ne purjehtii laivalla suoraan rantaan ja pistää kylän matalaksi samantien.
 
Kasetti levis tuon HOI4:n Suomella, sain kyllä Ruotsinkin valloitettua, mutta huomaan, että kaikki manpower menee noihin garrisoneihin, jatkuvasti ukkoa katoaa eikä yksinkertaisesti riitä, vaikka miten boostaan garrisonia ratsuväellä ja MP:llä (eli ratsuväkidivisioonan olen valinnut kaikille alueille). Ei vaan riitä resurssit. Kun ei ole agentteja eikä pantsukkiautoja, niin siinähän koitat selvitä. Ovelasti nuo ei tule päivitysten mukana (toisin kuin tuo perusmekanismi offboard-garrisoneista), vaan kuuluu ilmeisesti La Resistance DLC:hen, enkä ole sitä ostamassa. Aika hajalla tämä peli on kyllä minor powerin näkökulmasta.

Noh, ostin sitten CKIII ja taasen suomalaisilla aloitin. Muuten menee ihan hyvin ja päääsy perille mekaniikoista, mutta ilmeisesti samaan countyyn ei voi rakentaa lisää holdingeja vaikka paikkoja olisi? Yksi holding per lääni (niinku Savo)? Tuleeko tuo heimoyhteiskunnan takia?

Toinen hämmentävä juttu on noi armeijat, kiva ajaa takaa vihua pitkin karttaa, kun se kirmaa ympäriinsä. Yhdellä armeijalla ei pitkälle pötkitä, kun pitäis piirityksiäkin hoitaa. Näköjään armeijan voi jakaa kahtia, mutta liikkuuko ne silti samassa klimpissä? Hämärästi en saanut jaon jälkeen liikutettua eri armeijoita eri suuntiin. Vai onko tuossa osaston valinnassa kartalla joku kikka, että saa valittua vaan toisen?

Ilmeisesti sekin vois onnistua, että jättää piiritykseen vaan tarvittavan määrän ukkoja ja muut voi lähteä muualle?

Kävi vähän hämmentävästi, kun eka hahmoni Virtasten mahtisivusta kuoli, niin esikoinen ei saanutkaan kaikkia maita, vaan ilmeisesti meni isän veljelle osa? Oletin, että automaattisesti sais ne, mutta ilmeisesti sai vain claimin niihin alueisiin? Lopetin tuohon kun oli niin myöhä eilen, täytyy katsella tarkemmin ennen kuin jatkan.
 
Kasetti levis tuon HOI4:n Suomella, sain kyllä Ruotsinkin valloitettua, mutta huomaan, että kaikki manpower menee noihin garrisoneihin, jatkuvasti ukkoa katoaa eikä yksinkertaisesti riitä, vaikka miten boostaan garrisonia ratsuväellä ja MP:llä (eli ratsuväkidivisioonan olen valinnut kaikille alueille). Ei vaan riitä resurssit. Kun ei ole agentteja eikä pantsukkiautoja, niin siinähän koitat selvitä. Ovelasti nuo ei tule päivitysten mukana (toisin kuin tuo perusmekanismi offboard-garrisoneista), vaan kuuluu ilmeisesti La Resistance DLC:hen, enkä ole sitä ostamassa. Aika hajalla tämä peli on kyllä minor powerin näkökulmasta.
Hajalla minor-powerin näkökulmasta kun pieni valtio ei voi helposti vallata itseään melkein tuplasti isompaa naapuria?
 
Ei se valloittaminen mikään ongelma ollut sinänsä, oli itse asiassa helppoa, vaan kapinoinnin nousun estäminen valloitetuilla alueilla, erityisesti manpowerin jatkuva vuotaminen. Ihan sama, paljonko sulla on ukkoja tuolla kartalla Ruotsin alueella, se ei vaikuta mitenkään garrisionien ylläpitotarpeisiin. Sitten kun Suomella on vähän vaikee mitään hardnessia lisätä, kun pitäis olla jotain kevyitä tankkeja tms.

Eikä tuo Ruotsi mitenkään tuplasti isompi ole kuin Suomi, muuten kuin resurssiensa osalta. Porukkaa on toki, mutta demokratiassa ei kovin paljon ole ukkoja värvätty näköjään, maks. joku 12 divisioonaan pelissä ollut eikä liittoutuneetkaan ehtineet auttamaan. Mutta kun valloitus on tehty, niin eipä mitään, partisaaneja tuntuu riittävän kyllä...

Laitoin vielä civilian police -tason tuolta politiikoista, että pysyis suht. mietoina vaikutukset, mutta ei vaan jaksa enää. Kapinoita ei sinänsä vielä esiintynyt, vähän sabotaaseja vaan, mutta kyllä sen helposti näki, mihin oltiin menossa. Manpoweria kun ei ole, niin ei voi ostaa uusia yksiköitä, sen sijaan vanhoja piti ruveta purkamaan. Tuo pieni manpower Suomella tekee hyvin vaikeaksi millään tasolla valloittaa yhtään mitään. Kaipa se on historiallisesti ihan ok, mutta eipä siitä mitään Suur-Suomea rakenneta.:btooth: Ajattelin, että pidän vaan Norjan ja Ruotsin ja kattelen sivusta, miten Saksa pärjää. Mutta veikkaan, että käy ajan mittaan mahdottomaksi tarrata kiinni toisesta maasta ainakin.

Naurattaa kun kattelee Youtubessa, että Suomella on valloitettu koko maailma jossain pelissä. Ei ole tainnut olla tuo resistanssi-osasto käytössä siinä? :hmm:

Tämmöinen kitkuttelupeli on siitä kätevä, että kun pelaa sitten Saksaa / Venäjää, niin on naurettavan helppoa pärjätä. Eri resurssit ja mekaniikatkin on melko selviä jo. :cigar2:
 
1599391539993.png

Meinas olla työn ja tuskan takana ku aiempi kuningas kuoli just ennenku sain tarvittavat provinssit vallattua. Piti sitten Saamen ja Ruotsin kuningaskunta napata sukulaisilta haltuun. Eniten tässä pelissä on ihmetyttäny miten yhtäkkiä keskelle ruotsia syntyy Irlannin kuningaskunta ja sen tittelin ku vallotin itelle nii se vaihtu Novgorodin kuningaskunnaksi. Muutenki noita provinsseja ilmestyy omaan hallintaan sinne tänne. Tässäkin Skotlanti, Islanti ja Puolan provinssit on jotenki periytyny omiksi vasalleiksi. Marokosta ja Portugalista löytyy vielä muutama läntti. Paaviki julisti ristiretken yhtä provinssia kohtaan mikä mulla oli Etelä-Englannissa, kävelytin 3000 omaa leviessiä Roomaan ja valtasin sen, telotin paavin ja antauduin :D Jos vielä reformais uskonnon ja sitten alottais uuden pelin
 
Paradoxin pelit on siinä mielessä välillä ikäviä, että osa lisäreiden ominaisuuksista tuodaan mukaan ilmaisissa päivityksissä ja sit ne lisärin ominaisuuksien puuttuminen voi vaikuttaa siihen kuinka pelattava peli on. Esim. Man the guns ja sen pätsi vaikutti paljon merisotaan, mutta ilman lisäriä se merisota jäi sit melko erikoiseksi.

Ja tosiaan nuo pätsit ja lisärit muuttaa niin paljon, että jossain 1.3.:ssä tms. oli helppo vetää space marineilla/order 66:lla joku Liberia maailmanvaltijaaksi.
 
Eikö tässä CK3:ssa saa millään näkyviin edellisten eventtien viestejä? Vahingossa tulee aina klikattua noi pois näkyvistä, ja en ole löytänyt muuta keinoa saada sitä viestiä takaisin kuin menuun -> load game.
 
Aika hyviä hahmoja tässä tulee vastaan, esim. latvialainen rautanaamiota käyttävä miekkamestari etc. :nb:
 
Yritin naittaa pojantyttäreni pojanpojalleni, kirkko suuttui. Kumman ahdasmielistä touhua. :whistling:
 
Yksi asia mikä vähän ihmetyttää on nuo piiritykset, vaikka olisi miten vaatimaton holding eikä edes palisadea ole rakennettu, niin kuukausitolkulla pitää vaan piirittää. Nopeemin pääsis rynnimään jos sen (olemattoman) muurin murtaisi, muttakö ei ole niitä man-at-armseja mitkä tuo ilmeisesti vaatii... :btooth: Kaipa tuo on balanssin takia noin, muuten joka holdi vaihtaisi alvariinsa omistajaa?

Mutta jos siis joku kokeneempi voisi kertoa, etteikö tosiaan voi rakentaa muita holdingeja countyyn vaikka ois miten monta vapaata slottia? Yksi per county ainakin heimoyhteiskunnassa? vain valloittamalla jonkun muun alueen, jossa on linna/temppeli/tms voi saada countyn, jossa on useampi holding?

Toinen kysymys: katsellut tuossa kun naapuri Oulu kärhämöi kovasti viikinkien kanssa ja sen Suomen alueet on niiden hallinnassa, eli raidoitettuna. Sota ei tunnu etenevän kuitenkaan mihinkään, tolkuttoman kauan olleet tuossa tilassa. Niin mitäs tapahtuisi, jos lähtisin rynnimään tuolle alueelle? Pitäisi vissiinkö julistaa Oululle vai viikingeille sota? Vai molemmille? Ja mitä tapahtuu jos valtaan alueella holdingin, hallinta siirtyy mulleko? Kokeilemallahan tuo selviäisi...
 
Tribalit ei saa kun yhden holdingin per provinssi, feudaaleilla saa sitten rahalla ostettua uusia.
Onagerit ku tutkii culture innovation ruudusta nii saa siegeihin nopeutta reilusti ja man-at-armsit itsessään nopeuttaa vähän.
Provinssin alkuperäiselle omistajalle pitää julistaa sota eli tässä tapauksessa Oululle mutta sitten viikingeistä tulee hostile armyjä eli joudut tappelemaan niiden kans jos samaan provinssiin joudut, sodassa et kuitenkaan ole niiden kans. Hostile armyt tunnistaa oranssista bannerista, punaisella näkyy ne joiden kans olet oikeasti sodassa.
e: Provinssi = county, tulee vanhasta muistista tuo provinssi ku pelannu niin paljon EU4
 
Kiitti vastauksesta, Lerbatov. Joo sehän tuossa houkutteliskin hyökkimään, kun Oulun ja viikinkien armeijat on jossain ihan muualla...:cigar2:
 
Jos hyvä tuuri käy niin vallatessa Oulun pääkaupungin saat vangittua niiden johtajan jolloin warscore pompsahtaa samantien 100%. Kaks subjugation sotaa oli ohi muutamassa kuukaudessa ton takia omassa pelissä :smoke:
 
-100 vasalli jolla 20 intrique. Tuollainen tuli muistaakseni subjucaten mukana eikä siitä päässyt eroon millään ja tappoi sitten oman hallitsijan, Suomen ensimmäisen kuninkaan, johon olin panostanut kaikki healthiin että pysyisin elossa mahdollisiman pitkään. Nyt on poika vallassa, murha paljastettu ja kidnappausyritys meneillään. Tuosta vasallista olisi kyllä päässyt eroon title revokella mutta ei helvetti, tappoi isän niin saa kyllä maksaa.

Eikö murhaajaa saa vangittua yhtään helpommin? Imprison aiheuttaa tyranniaa, ja mahdollisuus vain jotain 40% vaikka on strong hook ja oman spymasterin intrique 25.
 
finl.jpg

Näin sitten kävi. Rutto tappoi perillisen ja teki toisesta pojasta eunukin, ja tytärkin kuolee pian. Sisko olisi seuraava perillinen suomelle, mutta tottakai ehdin jo murhata siltä lapset, kun juonin sen hallitsemaa lääniä omaan haltuuni. Muutkin sisarukset tapettu erinäisistä syistä. Selvisin kyllä tuosta rutosta elossa mutta uusia lapsia ei ole minulle tai siskolle tulossa kun ollaan jo viisikymppisiä.
Liikaa murhaamista, karma vei.

Koskaan aiemmin ei ole tullut crusader kingsiä pelattua paitsi pari tuntia ck2:sta kunnes turhauduin, ja hyppäsin tutoriaalin jälkeen suoraan suomeen tribaliksi. Paljon helpompi tää oli oppia kuin odotin, toki on paljon asiotia mitkä ei ole vielä hallussa.
 
Puijaako tää peli vai mistä on kyse? Julistin naapurille sodan, kun sen tiedoista näin, että sillä on vaan 700 ukkoa. Olin juuri vetänyt sitä pataan, kun se koitti raidata mun holdingia juurikin tuolla 700 nipulla. Kun mouse overilla katsoin sen vaakunasta, niin oli se sama 700 ukkoa, eli oletin ettei sillä ole enempää.

Mutta sitten sodanjulistuksen jälkeen olikin 1500 ukkoa eli noin tuplat? Mistä nää kaverit tuli oikein, ei voi täydennyksiä saada noin nopeasti eikä sillä varaa olisi palkkasotureihinkaan... voiko nuo tiedot lääneistä olla virheellisiä tai onko ne vaan suuntaa antavia, eli voi todellisuudessa olla heittoa suuntaan tai toiseen? En tajuu.

Sitten toinen juttu armeijoista, niin välillä tuntuu vähän bugaavan, eli kartalla näkyy armeija, mutta peli ei anna valita sitä niin kuin se ei olisikaan siinä. Joskus oma, joskus AI:n armeija. Sitten se vähän ajan päästä katoaa siitä. Onko muilla tämmöstä esiintynyt?
 
Onko Crusader Kings 3 miten puginen. Eikö nämä Paradoxin pelit ole julkaisussa yleensä aika keskeneräisiä.
 
En jotenkin saa vielä tästä pelistä irti samoja fiiliksiä mitä CK2 kanssa. Ulkonäkö on hyvä ja nuo uudet tasot millä tota lifestyle-hommaa rakennetaan on mainioita, mutta joku tästä puuttuu. Peli on toki juuri julkaistu ja CK2 oli pitkän rakentamisen tulos joten en tätä nyt heti alkujaan dumaa, mutta saattaa jäädä pelaamatta hetkeksi. Valikot ovat jotenkin turkasen isoja enkä välttämättä nyt tarvitsisi sitä 3d-kuvaa jokaisesta henkilöstä kun vaimoa etsin. Juuri henkilövalikot olivat paljon selkeämpiä aikaisemmassa versiossa, ainakin itse löysin kaiken paljon paremmin. Samoin nuo eri läänien rakennukset ja niiden rakentaminen, ne olivat helpommin esillä.
 
En jotenkin saa vielä tästä pelistä irti samoja fiiliksiä mitä CK2 kanssa. Ulkonäkö on hyvä ja nuo uudet tasot millä tota lifestyle-hommaa rakennetaan on mainioita, mutta joku tästä puuttuu. Peli on toki juuri julkaistu ja CK2 oli pitkän rakentamisen tulos joten en tätä nyt heti alkujaan dumaa, mutta saattaa jäädä pelaamatta hetkeksi. Valikot ovat jotenkin turkasen isoja enkä välttämättä nyt tarvitsisi sitä 3d-kuvaa jokaisesta henkilöstä kun vaimoa etsin. Juuri henkilövalikot olivat paljon selkeämpiä aikaisemmassa versiossa, ainakin itse löysin kaiken paljon paremmin. Samoin nuo eri läänien rakennukset ja niiden rakentaminen, ne olivat helpommin esillä.
Itse en pidä kartasta. Vanha kartta oli paljon selkeämpi. Esim on hankala ottaa selvää kenen kanssa on on sodassa. EU4:n karttatilat ovat loistavat ja rajat selkeät.
 
Puijaako tää peli vai mistä on kyse? Julistin naapurille sodan, kun sen tiedoista näin, että sillä on vaan 700 ukkoa. Olin juuri vetänyt sitä pataan, kun se koitti raidata mun holdingia juurikin tuolla 700 nipulla. Kun mouse overilla katsoin sen vaakunasta, niin oli se sama 700 ukkoa, eli oletin ettei sillä ole enempää.

Mutta sitten sodanjulistuksen jälkeen olikin 1500 ukkoa eli noin tuplat? Mistä nää kaverit tuli oikein, ei voi täydennyksiä saada noin nopeasti eikä sillä varaa olisi palkkasotureihinkaan... voiko nuo tiedot lääneistä olla virheellisiä tai onko ne vaan suuntaa antavia, eli voi todellisuudessa olla heittoa suuntaan tai toiseen? En tajuu.

En tiedä mistä toi johtuu, mutta toi ei jostain syystä lisää duchien armeijoiden vahvuuksia kuningaskunnan omaan vahvuuteen. Klikkaa kartalla sitä vihollisen vaakunaa niin tulee duchy vaakunat näkyviin ja jokaisella niistä on omat armeijansa.
 
Puijaako tää peli vai mistä on kyse? Julistin naapurille sodan, kun sen tiedoista näin, että sillä on vaan 700 ukkoa. Olin juuri vetänyt sitä pataan, kun se koitti raidata mun holdingia juurikin tuolla 700 nipulla. Kun mouse overilla katsoin sen vaakunasta, niin oli se sama 700 ukkoa, eli oletin ettei sillä ole enempää.

Mutta sitten sodanjulistuksen jälkeen olikin 1500 ukkoa eli noin tuplat? Mistä nää kaverit tuli oikein, ei voi täydennyksiä saada noin nopeasti eikä sillä varaa olisi palkkasotureihinkaan... voiko nuo tiedot lääneistä olla virheellisiä tai onko ne vaan suuntaa antavia, eli voi todellisuudessa olla heittoa suuntaan tai toiseen? En tajuu.

Sitten toinen juttu armeijoista, niin välillä tuntuu vähän bugaavan, eli kartalla näkyy armeija, mutta peli ei anna valita sitä niin kuin se ei olisikaan siinä. Joskus oma, joskus AI:n armeija. Sitten se vähän ajan päästä katoaa siitä. Onko muilla tämmöstä esiintynyt?

Itsellä meni juuri yksi peli vituiksi kun en huomannut sotaa julistaessa että kohde oli liitossa naapurinsa kanssa. Ilmestyi sitten kesken viimeisen piirityksen 2000 miestä selustaan, ja turpaan tuli.
 
Sehän tuossa olikin, kun kumpikin meistä oli tribal-tason pikkunilkkejä, ei siis edes kokonaisia dutchy-tason tiluksia vielä. Ja yhtäkkiä sillä AI:lla olikin 2 kpl reilun 700 armeijaa kartalla ja kummassakin saman heimon liput? Eikös ne liittolaiset kuitenkin aina marssi oman lippunsa alla?

Sen ymmärtäisi, jos se ois ensin nostanut 700 ukon armeijan paikallisesti raidia varten ja sitten sillä olisi ollut toiset 700 reservissä tai vaikka raidaamassa muualla (onko edes mahdollista). Mutta kun sen vaakunan tiedot väitti että koko armeija olisi ollut vaan se 700. En minä olisi sen kimppuun hyökännytkään jos oisin tuon tienny. Eikä sillä ollu edes mitään vasalleja tms.
 
Tuli ostettua CK3, jotenkin ei vaan nappaa, mielummin pelaa kakkosta, tämä tuntuu jotekin raakileelta, ehkä parin lisärin jälkee tätäkin jaksaa.
 
Levy reinforcement täysin rikki ja paradox tuttuun tyyliinsä ei tee asialle mitään. Pitääköhän tässäkin odotella seuraavaan dlc:n asti että bugi korjataan.
 
Levy reinforcement täysin rikki ja paradox tuttuun tyyliinsä ei tee asialle mitään. Pitääköhän tässäkin odotella seuraavaan dlc:n asti että bugi korjataan.
Millä tavalla ne on rikki? Achievementit on kans rikki, ne achievementit missä on ehtona "Starting as... " ei toimi jos ottaa loadin. Yheltä istumalta pitäs neki ottaa jos haluaa
 
Millä tavalla ne on rikki? Achievementit on kans rikki, ne achievementit missä on ehtona "Starting as... " ei toimi jos ottaa loadin. Yheltä istumalta pitäs neki ottaa jos haluaa
Pidä military välilehdessä hiirtä total soldiers lukeman päällä kun armeija ollut jonkin aikaa joko kentällä tai kotona. Alkaa melkein heti laskea kunnes muutaman kuukauden päästä tulee 0/month.

levy.png
 
CK3, perustin suomen imperiumin ja parin sadan vuoden jälkeen tribal -> feudal. Oli virhe. Levyt 40k->4k ja verotulot jostain 30->3. Lisäksi ei pysty enää raidaamaan ja levyt+men-at-arms maksaa ~25g/kk. Mitään ei voi rakentaa eikä kenenkään kaa sotia. Upeasti meni.
 
CK3, perustin suomen imperiumin ja parin sadan vuoden jälkeen tribal -> feudal. Oli virhe. Levyt 40k->4k ja verotulot jostain 30->3. Lisäksi ei pysty enää raidaamaan ja levyt+men-at-arms maksaa ~25g/kk. Mitään ei voi rakentaa eikä kenenkään kaa sotia. Upeasti meni.
Saman tein, tosin tiesin että verotulot tippuu reippaasti mutta leviesit ei ihan noin rankasti tippunu. Eipä kyllä tullu jatkettua sitä peliä enää kun kaikki sopivat achievementit oli tullu saatua.
 
Melkosen pitkän listan korjauksia ovat tehneet:
 
Saa nähdä miten suuri vaikutus noilla AI korjauksilla on AI:n yleiseen vaikeustasoon. Turhan helpolta tää tuntuu nykyään koska AI ei osaa päivittää/rakentaa rakennuksiaan, on koko ajan jumissa turhissa sodissa jonkun perähikiä läänin vuoksi ja romahtaa sisäisiin kahakoihin viimeistään hallitsijan kuoltua.
 
Onkos täällä kanssa Stellariksen pelaajat testanneet Star Trek total conversion modia kyseiselle pelillä eli: Star Trek: New Horizonssia?

Steam Workshop::ST: New Horizons

Vielä joitakin isompia julkaisuja sitten kyseisessä modissa oli varsin pahoja AI ongelmia, mutta niitä on korjailtu nyt muutaman julkaisun verran ja ainakin omasta mielestäni modi on taas pelattavalla tasolla (vaikkei ehkä ihan Stellariksen parhaille AI modeille kokonaisuudessa pärjääkään). Kokeneille pelaajille mukana on nyt myös uusi Grand Admiral vaikeustasolla valittavissa oleva challenge mode vaikeustasoa lisäämään.

Joka tapauksessa suosittelen ainakin kokeilemaan, jos Star Trek yhtään kiinnostaa, joskin ehkä yhä ainakin ihan helpoimpia vaikeustasoja kannattaa välttää. :tup:
 
Onkos Hearts Of Iron IV:seen jotain suositeltavia DLC:itä, nyt kun ne taitavat olla jonkinlaisessa alennuksessa? Vähän tuota La Resistancea mietin, kun siinä ilmeisesti saisi jotain espionage juttuja, mutta toisaalta taas arvostelujen perusteella monet pelaajat eivät siitä olleet edes oikein tykänneet.
 
Onkos Hearts Of Iron IV:seen jotain suositeltavia DLC:itä, nyt kun ne taitavat olla jonkinlaisessa alennuksessa? Vähän tuota La Resistancea mietin, kun siinä ilmeisesti saisi jotain espionage juttuja, mutta toisaalta taas arvostelujen perusteella monet pelaajat eivät siitä olleet edes oikein tykänneet.
Periaatteessa kaikki isommat(DoD, MtG, WtT, ToV). Udemmat lisärit tuo aina jotain joka ei toimi ja sitä sit fiksaillaan seuraavat pari vuotta. Liekkö kaikkia MtG:n laivastojuttujakaan vielä korjattu, keskustelujen perusteella ei. Lähinnähän nuo tuo mukanaan noita focus puita pikkumaille sekä laajentaa isompien maiden focuspuita. Mikään lisäri ei tee AI:sta parempaa.
 
Saksa tuntuu heikentyneen ainakin AI:n ohjaamana? Omistan kaikki dlc:t. Eli kun Saksa hyökkää Neuvostoliittoon niin Liittoutuneet pääsevät Ranskaan ja Italiaan ja sitten Saksa häviää. Kaksi kertaa olen pelannut Suomella ja hyökännyt NL:ään Saksan kanssa mutta hävittiin tuon takia. Aiemmin useamman kerran voittanut Suomella AI-Saksan kanssa suht helpostikin.
 
AI-saksa oli ainakin yhdessä vaiheessa aivan liian ylivoimainen, neukuilla ollut yhessäkään pelissä mahiksia, yleensä -43 alettiin olla tilanteessa jossa neukut harkitti antautumista.
 
Tuli ostettua La resistance alesta. En ymmärrä miten voin puolustautua vakoilulta. Passive defence jutut tapissa ja kolme agenttia kotimaassa counter-intelligence tehtävissä ja silti threat level on tuo severe.

Sama homma resistancen kanssa. Ihan sama mitä tekee niin se nousee tasaisesti.
 
Toimiiko torpedot järkevästi capital shipeissä HoI4:Man The Guns:issa?

Vai onko niissä jotain nerffejä että kun capital shipit on "kauampana"?

Japseilla tulee pelin alussa iso kasa torpedoilla vastutettuja raskaita risteilijöitä, mutta raskaat risteilijäthän on pelissä luokiteltu capital shipeiksi.

Harkitsen tässä, että uppaisin esim. Myhoko-luokan raskaat risteilijät siten että, joka tapauskessa lisään niihin ITtä, ja tutkan, ja vaihdan kakkospatterin DP-malliin, mutta mitä teen torpedolaukaisimille?

1) Uppaanko Myoko-luokkaan (jossa mk1-torpedot) torpedolaukaimet uuteen malliin (juuri saamassa 1940-vuosimallin mk3-torpedolaukaisimen), joilla torpedo-hyökkäysarvoa saa tuplasti enemmän, vai
2) Poistanko koko torpedolaukaisimet ja vaihdan tilalle vaan lisää DP-kakkostykkipattereita?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom