Ei taida toimia.
Juu, hyökkäsinkin Suomella Norjaan tällä kertaa, vaikka sillä pienemmät resurssit onkin, mutta saipa jotain. Hyökkäys meni hyvin ja turskat oli paperia Suur-Suomen edessä. Ihme kyllä, Liittoutuneet eivät taanneetkaan Norjan itsenäisyyttä, vaikka globaali jännite oli jo 25. Olin siinä luulossa, että näin kävis mutta ei, vaikka niillä olis ollut kuukausi aikaa tehdä se.
Ehkä syynä skripit, Saksa kuitenkin historiallisesti hyökkimässä Norjaan, joten se ei ole korkea prioriteetti liittoutuneille, Ruotsi taas oli neutraali, joten se olis? Tai sitten Paradox vaan kikkailee, koska ruottalainen pulju?
Liitin norskit ja sitten kiiruusti puolustamaan itärajaa. Meinas mennä ihan vihkoon se kyllä. Ryssät laitto arvioilta 100 divisioonaa kehiin, ja suomineito sahattiin poikki. Siinä tohinassa valloitin tosin Leningradin mutta muulla tunnelma olikin sitten hyvästi tanja. Peräännyin Lapissa Norjaa kohti ja Suomessa sain hädin tuskin siinä Savo-linjalla topattua höökin. Olisi varmaan NL helposti rullannut koko SUomen mutta laittoivat kuitenkin valkoisen rauhan ehdotuksen, en tiä miksi. Skripti, tappiot vai mikä syynä? No minä tartuin siihen kiiruusti.
Nyt sitten 1940 toukokuuta mennään ja mietin juonia Ruotsin päänmenoksi. Jos ei hyökkäiskään NL:ään vaan Ruottiin...
Liittoutuneet kumminkin julistanee sodan mulle, jos lähen itään, eikä siellä ole paljon voitettavaa ja joudun kuitenki Norjan suojaamaan. Menis helpommin mehevä Ruotsi tuosta kainalosta, pääsis joka puolelta hyökkäämään? Hm.
Toi kyllä ottaa pattiin NL:n ja muidenkin suhteen, että voivat ihan rauhassa laittaa melkein kaikki (no ei) sotajoukkonsa esim. piskuisen Suomen kimppuun ihan rauhassa, kun ei ole wargoaleja kukaan niille tehnyt, niin TIETÄÄ, ettei kukaan ole tulossa. Voi laittaa ihan niin paljon kuin haluaa tietylle rintamalle. Ei kovin realistista? Oikeassa talvisodassa oli jotain 30 divisioonaa NL:n joukkoja, nyt kevyesti kolminkertainen määrä, ehkä enemmänki? Tosin oli mullakin yli 30 divisioonaa.