ParadoxPlaza (Eu, Vicky, CK ja HoI, Stellaris)

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Pistetään oma yhteisketju rakkaan ruotsalaisnaapurimme Paradoxin timanteille.
Itse olen vääntänyt kyseisen valmistajan pelejä irvokkaita määriä elämäni aikana.

Henkilökohtaisena suosikkina on tietenkin pakko nostaa esiin Victoria 2 lisälevyineen, aivan loistava Grand Strategy. Monessa pelissä hauskinta on mielestäni Ironman modella achievementtien metsästäminen, ja varsinkin Europa Universalis 4:n kohdalla oma achievementkokoelma on jo melko massiivinen.

Victoria 3:sta odotellessa!

Tähän ketjuun kaikki kysymykset ja keskustelu Paradoxin gsg:istä.
 
Pistetään oma yhteisketju rakkaan ruotsalaisnaapurimme Paradoxin timanteille.
Itse olen vääntänyt kyseisen valmistajan pelejä irvokkaita määriä elämäni aikana.

Henkilökohtaisena suosikkina on tietenkin pakko nostaa esiin Victoria 2 lisälevyineen, aivan loistava Grand Strategy. Monessa pelissä hauskinta on mielestäni Ironman modella achievementtien metsästäminen, ja varsinkin Europa Universalis 4:n kohdalla oma achievementkokoelma on jo melko massiivinen.

Victoria 3:sta odotellessa!

Tähän ketjuun kaikki kysymykset ja keskustelu Paradoxin gsg:istä.

Onko victoria kolmosesta vielä mitään tietoa tuleeko edes ja millon?

Paradoxin pelit on kyllä hyviä. Tällähetkellä kovassa käytössä on hoi4 ja eu4.
 
Crusader Kings 2 on tullu itelle tutuksi, vaikken sitä täysin hallitsekaan, peli vaan vääntää niin käsittämättömiä juonikuvioita toisinaan että kolat on lentäny näppikselle useat kerrat. :D
Asia jota en olis aikoinaan tällasesta strategiapelistä uskonu.
Victoria 2 löytyy myös, mutta sitä en ole koskaa jaksanu opetella, varmasti olis ihan mielenkiintonen mutta menee jo vähän liian hc-strategiaksi omaan makuun, sama koskee HoI- ja EU-sarjaa.
 
Victoria 3:lla teasataan aina silloin tällöin, mitään konkreettista ei ole vielä tiedossa.

@Henkka77 Monella kaverillani on sama onglema, että peli kyllä kiinnostaisi, mutta oppimiskäyrä on liian jyrkkä ja pelien tutoriaalit ovat monesti todella juosten kustuja virityksiä. Mulla taas kävi niin, että kun kerran joskus kunnolla opin Hoi2:sta ja Eu3:sta pelaamaan, niin joka kerta kun yritin sen jälkeen pelata esim. Civilizationia, niin peli vain tuntui jotenkin niin köyhältä kunnon grand strategyyn verrattuna.

Suosittelen opettelemaan, pelaamalla ja YouTube on varmasti hyvää materiaalia täynnä.

CK2 on kyllä sohvasadistin ykköspeli, niin sekopäisiä juttuja pelissä voi toteuttaa :) Esim hahmostaan voi oikeilla trikeillä tehdä Hevosen.

Jos jotain negatiivista pitää näistä sanoa, niin Paradoxin DLC strategia on vähintäänkin juutalainen. Mutta kukaan muu ei oikein vastaavan genren pelejä tee ja kai se on sitten pieni hinta maksettavaksi näistä herkuista.
 
Victoria 3:lla teasataan aina silloin tällöin, mitään konkreettista ei ole vielä tiedossa.

@Henkka77 Monella kaverillani on sama onglema, että peli kyllä kiinnostaisi, mutta oppimiskäyrä on liian jyrkkä ja pelien tutoriaalit ovat monesti todella juosten kustuja virityksiä. Mulla taas kävi niin, että kun kerran joskus kunnolla opin Hoi2:sta ja Eu3:sta pelaamaan, niin joka kerta kun yritin sen jälkeen pelata esim. Civilizationia, niin peli vain tuntui jotenkin niin köyhältä kunnon grand strategyyn verrattuna.

Suosittelen opettelemaan, pelaamalla ja YouTube on varmasti hyvää materiaalia täynnä.

CK2 on kyllä sohvasadistin ykköspeli, niin sekopäisiä juttuja pelissä voi toteuttaa :) Esim hahmostaan voi oikeilla trikeillä tehdä Hevosen.

Jos jotain negatiivista pitää näistä sanoa, niin Paradoxin DLC strategia on vähintäänkin juutalainen. Mutta kukaan muu ei oikein vastaavan genren pelejä tee ja kai se on sitten pieni hinta maksettavaksi näistä herkuista.

Mjoo, olen aikoinani joitain tutorial videoita kattellu, mutta itteä kiinnostaa tosiaan nuo CK2:n juonikuviot paljon enemmän kuin maailmanvalloitus. Ne on kuin pieni koeputki jonne voi viskata materiaalit ja kattoa mitä siitä seuraa. :think:
Kerran yritin vääntää mahdollisimman sisäsiittoisen hallitsijanhuoneen ja jossain vaiheessa jälkikasvu alkoi olla todella häiriintynyttä. :D

Ja joo, Paradoxin DLC:t on jo hyvä vitsi. CK2:n kaikki DLC:t, 42 kpl vaatimattomat 145 euroa.. :D
 
Mjoo, olen aikoinani joitain tutorial videoita kattellu, mutta itteä kiinnostaa tosiaan nuo CK2:n juonikuviot paljon enemmän kuin maailmanvalloitus. Ne on kuin pieni koeputki jonne voi viskata materiaalit ja kattoa mitä siitä seuraa. :think:
Kerran yritin vääntää mahdollisimman sisäsiittoisen hallitsijanhuoneen ja jossain vaiheessa jälkikasvu alkoi olla todella häiriintynyttä. :D

Ja joo, Paradoxin DLC:t on jo hyvä vitsi. CK2:n kaikki DLC:t, 42 kpl vaatimattomat 145 euroa.. :D



www.pelaajalehti.com/pelaajacast/pelaajacast-186-hintsa-cast kuuntele (87:45)

Ihan mielenkiintoista monologiaa kyseisestä pelistä mitä kyseiselle ihmiselle tapahtui pelissä
 
Viimeksi muokattu:
Semmoinen kehu on vielä pakko antaa, että kaikissa näissä peleissä soundtrack on ihan 11/10. Huippukamaa
 
Itse tullut viime kuukausina pelattua HOI 4:sta. Kyllähän siinä äkkiä tunteja kuluu. Sodat on voitettu jo monta kertaa liittoutuneilla ja akselivalloilla, nyt tuntuu että ei oikein löydä uutta enää yksinpeliin. Loistava peli kuitenkin!
 
Hoi4 on kyllä hyvä, mutta sanoisin että parin vuoden ja varmaan kymmenen DLC:n kanssa tulevaisuudessa vielä eeppisempi. Together for Victory DLC esimerkiksi toi jokaiselle Commonwealthin maalle omat National Focus ideapuut, ja houkuttelee pelaamaan erikseen kaikilla - Australialla, Uudella-Seelannilla, Etelä-Afrikalla, Intialla ja Kanadalla.

Jos on vaikeuksia löytää tekemistä yksinpeliin, niin kokeile Ironmanilla eri achievementtejä. Aloita vaikka The Revenge of Montezumasta, jossa pitää valloittaa Meksikolla takaisin USA:lle menetetyt alueet. Jos vaan hyökkää ennenkuin USA ehtii valmistautua niin ei ollu edes kovin vaikea.
 
Stellarista tuli pelattua, muihin Paradoxin tekeleisiin en ole ehtinyt syventyä.

Valitettavasti Stellaris on pilattu niillä aluerajoituksilla ja lopun peli-ilon vie ne hölmöt sotapisteet, jotka aiheuttavat sen ettei sotaa voi hoitaa "kerralla loppuun".
 
Tulipa taas pitkän tauon jälkeen aloteltua CK2:ssa uusi peli.

4 vuotta omistanu tämän pelin ja vasta nyt jaksoin oikeasti alkaa opettelemaan pelin saloja ja muutamia juttuja onkin opittu peruspyörittämisen lisäksi.
Muistui taas mieleen miksi tämä on monimutkaisuudestaan huolimatta huikea peli:

Aloitin taas perinteisesti Irlannilla, (joka on vuonna 769 aika hankalaa, ei voi sanoa enää noob-islandiksi Irlantia imo.)
Peli alkoi hienosti kun vastavihitty, hyvillä traiteilla oleva vaimo kuoli ruttoon tai johonkin muuhun tautiin, enkä kerennyt saamaan edes jälkeläisiä.
Tilalle toinen vaimo joka osottautui kunnianhimoiseksi ja alkoi punomaan juoniaan välittömästi hoviin saavuttuaan ja kahden murhayrityksen jälkeen typykkä oli päätä lyhyempi.
Tuosta sydämistyneenä päätin aloittaa uuden, hedonistisen elämäntavan ja hovin tytöt tarjoilikin avujaan auliisti, kunnes käsissä oli 5 äpärää, enkä tietenkään tunnustanut ainuttakaan. :vihellys:
Koko homma levisi sitten käsiin kun päätin alkaa sekoittamaan geenipoolia iloisesti keskenään, eikä aikaakaan kun hovi alkoi vittuuntumaan hedonistiherttuan perseilyyn ja eräänä kauniina aamuna nautiskelin sitten aimo annoksen myrkkyä ja kuolin ilman ainuttakaan tunnustettua perillistä.

5/5.
 
Missäköhän vaiheessa Paradox rupeaa tekemään uutta Clausterwitziä ? Varmaan juuri CK3 voi olla sitten ensimmäinen kyseisen alusta peli. Veikkaan kyllä aika rajua Sims, efektiä alkuun siinä, kun tuossa kakkosessa on jo niin runsaasti sisältöä niin uusi peli tuntuu varmaan sitten melko torsolta.

Itse lähinnä Europa Universalista tahkonnut, rupeaa Achievement lista olemaan jo aika hyväsä tikissä.
 
Vaikka tuota DLC-politiikkaa voikin kritisoida, niin toisaalta se mahdollistaa pidemmän kehitys- ja tukemisajan ja tosiaan nämä tuppaavat olemaan pelejä, joihin uppoaa vähintään satoja tunteja...

HoI IV:tä on tullut pelattua joku 250h tänävuonna ja EU IV on seuraavaksi työn alla
 
Olen Paradoxin suurstrategian ystävä eikä minua tuo DLC-politiikka häiritse, koska mitään pakonomaista tarvetta kaikkien DLC-laajennosten hankkimiseen ei ole. Poimin laajennosten joukosta ainostaan itseäni kiinnostavat ja jätän suosiolla väliin kaikki muut.

Pelaajille nuo säännöllisesti julkaistavat DLC:t lisäävät pelin elinkaaren pituutta huomattavasti uutena sisältönä, mutta myös ne jotka eivät laajennoksia hanki saavat päivitysten yhteydessä bugikorjaukset ja pelin yleiset muutokset. Paradoxille tuo on taas hyvä ansaintamalli joka takaa säännöllisen kassavirran.

Missäköhän vaiheessa Paradox rupeaa tekemään uutta Clausterwitziä ? Varmaan juuri CK3 voi olla sitten ensimmäinen kyseisen alusta peli.

Uusi Clausewitz pelimoottori (versio 4) tulee todennäköisesti CK3:n tai EUV:n yhteydessä. Tuo pelimoottori on nykyisellään jo niin modulaarinen, että sen eri osia (3d, verkko, gui, lokaalisaatio) kehitetään ja päivitetään jatkuvasti ilman että pelimoottorin major versiota muutetaan.
 
Saattaa tosin mennä vielä tovi ennenkuin esim CK3 edes julkistetaan, sen verran hyvin taitaa myydä vielä CK2. :think:
 
Tuli tuossa aloitettua ck2 olisi tarkoitus suomesta rakennella iso kuningaskunta. Ei ehkä helpoin maa aloittaa keltanokalle onpahan ainakin haastetta. Tuossa kun kunkulla alkaa olemaan ikää ja käytönnössä ei ole veriperillistä niin voiko noista ns äpäröistä saada dynastian jatkajan vai pitääkö koettaa jotenkin kikailla se pentu sitten?

Ota äkkiä joku lustful-traitin omaava naikkonen, kyllä alkaa sikiämään. ;)
 
Hankalaa kun eukkona on kyllä jo shaami jos teloitan sen olen äkkiä vainaa tai kansa kapinassa. Tulipa pahasti ryssittyä. Enpä ole tuon jälkeen saanut samainlaista peliä enään aikaseksi kaikki meni muu meni nappiin.

Löytyy vain noita lähisukulaisia. Kaiketi noistakin saisi dynastian jatkajan?

Mitäs sun perintölaki sanoo? ;)
 
Mites toi Steel Division: Normany 44 - onko kukaan kokeillu? Saman kustantajan mutta eri kehittäjän peli vissiin ja taso ei tietenkään ole mitään grand strategyä?
 
Seuraava iso päivitys Stellarikseen näkyy laittavan peliä vähän uusiksi:

- Rajat ei ole enää epämääräisiä könttejä joiden sisällä kaikki kuuluu omistajalle, vaan tähtijärjestelmäkohtaista. Yksittäisiä tähtijärjestelmiä liitetään omaan imperiumiin rakentamalla sinne Outpostit korvaavan Starbasen.

- FTL uudistetaan, enää ei voi alussa valita kolmesta eri FTL:stä vaan hyperline on pääasiallinen matkustusmuoto. Warp ja wormholematkustus ovat vielä olemassa mutta sivuroolissa, tyyliin aluksilla voi rajoitetusti käyttää hyppymoottoreita warpin tapaan joilla voi koittaa kierrellä hyperlinereiteille pystytettyjä puolustuslinjoja ja luonnollisia madonreikiä voi käyttää jos vaan tekniikka löytyy

- Enää ei ole ihan sama missä ottaa erää vaan ympäristö tulee vaikuttamaan eri tavoilla, kuten tähtisumu estää sensoreiden toiminnan ja pulsarit estää suojakilpien käytön

- Wargoalit menee ilmeisesti täysin uusiksi, mutta kertovat siitä vasta viikon päästä lisää.

Dev Diary 91
Dev Diary 92

En ole Stellarikseen koskenutkaan sitten julkaisun, vaikka pelissä oli paljon hyvää niin oli siinä kyllä myös asioita joista en niin hirveästi perustanut eikä tuo Paradoxin DLC loorauskaan ole koskaan minua juuri innostanut. Mutta vähän tässä nyt kyllä heräsi taas mielenkiinto, taidanpa pitää silmällä millaiseksi saavat pelinsä tällä viilattua.
 
En ole Stellarikseen koskenutkaan sitten julkaisun, vaikka pelissä oli paljon hyvää niin oli siinä kyllä myös asioita joista en niin hirveästi perustanut eikä tuo Paradoxin DLC loorauskaan ole koskaan minua juuri innostanut. Mutta vähän tässä nyt kyllä heräsi taas mielenkiinto, taidanpa pitää silmällä millaiseksi saavat pelinsä tällä viilattua.

Paradoxin peleissä on kyllä viime aikoina nähty aika paljon turhia DLC:tä (HOI4 ja Stellaris ainakin), jotka ois pitäny olla jo peruspelissä mukana. Mutta mielestäni Stellarikseen on tullu ilmaisina päivityksinä paljon parannuksia ja uudistuksia.

Itte hommannu Leviathan ja Utopia -lisäosat (alennuksesta tosin) ja niissä tuli ainaki mielestäni iha rahanarvoisesti lisäsisältöä.
 
Paradoxin peleissä on kyllä viime aikoina nähty aika paljon turhia DLC:tä (HOI4 ja Stellaris ainakin), jotka ois pitäny olla jo peruspelissä mukana. Mutta mielestäni Stellarikseen on tullu ilmaisina päivityksinä paljon parannuksia ja uudistuksia.

Itte hommannu Leviathan ja Utopia -lisäosat (alennuksesta tosin) ja niissä tuli ainaki mielestäni iha rahanarvoisesti lisäsisältöä.

Olen odotellut josko niitä tulisi joskus yli -50% alennukseen muttei ole ainakaan vielä näkynyt. Tulee ne kuitenkin tässä hankittua ainakin jos tuo tuleva päivitys tosiaan muuttaa peliä mielestäni mielekkäämpään suuntaan ja kieltämättä tuon seuraavan DLC:n mukana tulevat planeetantuhoajat saattaisi kiinnostaa hivenen (paljon).
 
Polttelee aloittaa taas EUIV pelaaminen pitkästä aikaa. Harmittaa vaan kun huomaa, että edellisen kerran jälkeen on taas tullut 100e edestä uusia lisäosia mitkä "pitää" hankkia koska syyt. Edellinen lisäri jonka hankin taisi olla Conquest of Paradise. Hölmöintä on, etten ole yhtäkään peliä saanut pelattua loppuun asti edes vielä. Eipä noita tuntejakaan ole kertynyt kuin viitisenkymmentä, mutta kuitenkin.
 
Harvoin näissä grand strategyissa jaksaa pelata loppuun asti siinä vaiheessa kun on saanut steamrollauksen päälle. Itse tuli pari viikkoa sitten empire total warissa ensimäistä kertaa pelattua kampanja loppuun asti vaikka tunteja on joku 400... Viimeiset 30 (/200) kierrosta oli vain next turnin painamista

CK II:n sai tuossa viikonloppuna ilmaiseksi steamista ja nyt pitäisi sitä aloittaa
 
Joo, sitä ongelmaa oli mielestäni myös Civissä, ei se loppupeli ole läheskään yhtä mielenkiintoinen kuin alkuosa.
 
CK2:ta ja Stellarista tulee tahkottua, ei vain tahdo aina aika riittää näihin, kun syövät yhdessä sessiossa kevyesti sen 8+ tuntia.
 
Polttelee aloittaa taas EUIV pelaaminen pitkästä aikaa. Harmittaa vaan kun huomaa, että edellisen kerran jälkeen on taas tullut 100e edestä uusia lisäosia mitkä "pitää" hankkia koska syyt. Edellinen lisäri jonka hankin taisi olla Conquest of Paradise. Hölmöintä on, etten ole yhtäkään peliä saanut pelattua loppuun asti edes vielä. Eipä noita tuntejakaan ole kertynyt kuin viitisenkymmentä, mutta kuitenkin.

Harvoin näissä grand strategyissa jaksaa pelata loppuun asti siinä vaiheessa kun on saanut steamrollauksen päälle. Itse tuli pari viikkoa sitten empire total warissa ensimäistä kertaa pelattua kampanja loppuun asti vaikka tunteja on joku 400... Viimeiset 30 (/200) kierrosta oli vain next turnin painamista

CK II:n sai tuossa viikonloppuna ilmaiseksi steamista ja nyt pitäisi sitä aloittaa

Joo, sitä ongelmaa oli mielestäni myös Civissä, ei se loppupeli ole läheskään yhtä mielenkiintoinen kuin alkuosa.

Itellä ehkä näissä erottaa Civiin se, että on helppo kehittää joku keinotekoinen loppu sen sijaan, että olis se Total Victory tavoite. Eli vaikka niin, että Austrialla muodostaa HRE:n tai Moskovalla valtaa Venäjän alueet. Tai jenkeillä hakkaa Japanin HoIssa tms. Eipä näitä itekkää jaksa pelata sillä ajatuksella, että koko ajan jotain maailmanvallotusta tai pelin lopetuspäivää hakis. Sama Total wareissa, joku järellinen tavoite ja siihen tähätään sillä tavalla, ettei se kuitenkaan oo mikään juustoinen rushi, joka romahtais jos peli jatkuis tavoitteesta yhtään etiäpäin.
 
Hearts of Iron, Europa Universalis ja Cities: Skylines saavat myös pöytäpeliversiot. Prototyypit jotka oli esillä Paradox Conissa vaikutti ihan päteviltä, itseäni eniten himottaa EU pöytäpeli. Taidan vaan tarvita paljon isomman pöydän että sitä saa pelattua. :D
Uuh, kuulin tästä lautapeliporukan kautta, mut en tajunnut että HoIkin olis tarjolla jossain vaiheessa. Se kyl herättää itessä kiinnostusta vaikka ei varmasti kavereissa =D
 
Pahassa jamassa on Stellaris. Painoivat väkisin uuden 2.2 päivityksen ja siihen liittyvän DLC:n ulos ennen joulumyyntejä ja eihän sitä testattu kunnolla. Oli joku dev vastannut paradoxin foorumeilla, että pitävät viikottaisia multiplayer pelejä tiimin kanssa, mutta kun ne viat on avuttomassa AI:ssa ja suorituskyvyssä niin tietenkin ne jäi huomaamatta.
En ole voinut joulun jälkeen pelata lainkaan kun peli ei enää pyöri kunnolla. Vasta nyt 2.4 betan myötä alkoivat keskittyä suorituskyvyn parantamiseen ja AI korjaamiseen, vaikkakin AI on kaiketi vielä melko avuton ja tuossa betassa on omat buginsa.

Lisäksi olivat kai tehneet käsittämättömiä muutoksia pop kasvun mekaniikkaan, jolloin oman populaation kasvu hidastuu ja uuden vähemmistörodun kasvu nopeutuu mikäli päästää imperiumiinsa pakolaisia tai maahanmuuttajia toisesta rodusta. En kyllä täysin varma ole miten tuon pitäisi toimia, kun nykyinen peli menee "rajat kiinni" -politiikalla.
 
Pahassa jamassa on Stellaris. Painoivat väkisin uuden 2.2 päivityksen ja siihen liittyvän DLC:n ulos ennen joulumyyntejä ja eihän sitä testattu kunnolla. Oli joku dev vastannut paradoxin foorumeilla, että pitävät viikottaisia multiplayer pelejä tiimin kanssa, mutta kun ne viat on avuttomassa AI:ssa ja suorituskyvyssä niin tietenkin ne jäi huomaamatta.
En ole voinut joulun jälkeen pelata lainkaan kun peli ei enää pyöri kunnolla. Vasta nyt 2.4 betan myötä alkoivat keskittyä suorituskyvyn parantamiseen ja AI korjaamiseen, vaikkakin AI on kaiketi vielä melko avuton ja tuossa betassa on omat buginsa.

Lisäksi olivat kai tehneet käsittämättömiä muutoksia pop kasvun mekaniikkaan, jolloin oman populaation kasvu hidastuu ja uuden vähemmistörodun kasvu nopeutuu mikäli päästää imperiumiinsa pakolaisia tai maahanmuuttajia toisesta rodusta. En kyllä täysin varma ole miten tuon pitäisi toimia, kun nykyinen peli menee "rajat kiinni" -politiikalla.

Oletko huomannut että Stellariksessa pystyy myös halutessaan ottamaan jonkin verran vanhemmankin version käyttöön? Itselläni mm. tällä hetkellä versio 2.1.3 käytössä, kun ehdin tuolla jo aloitella pelit Star Trek New Horizons modin kanssa.
 
Oletko huomannut että Stellariksessa pystyy myös halutessaan ottamaan jonkin verran vanhemmankin version käyttöön? Itselläni mm. tällä hetkellä versio 2.1.3 käytössä, kun ehdin tuolla jo aloitella pelit Star Trek New Horizons modin kanssa.

Joo, kyllä. Ei vaan hirveästi mielenkiintoa tahkoa vanhaa versiota kun kiinnostaa noi 2.2 uudistukset ja vanhaa on tullut pelattua aivan riittävästi. Lisäksi steamista saa helpommin modit uusimmalle versiolle. Käytössä glavius AI:n parantamiseen, united sci-fi races että saa narnit, goa-uldit sun muut peliin ja nyt testissä realistic demographics populaation kasvun viilaamiseen.
 
Alkaa kyllä kivasti kutkuttamaan Imperator viimeisten videoiden myötä.. edellinen Paradox oli modattu HOI4. Tässä ilmeisesti palataan altaan syvempään päähän, mikä on kyllä mielekäs muutos.
 
Vaikuttaa parin striimin perusteella ihan lupaavalta. Saa nähä millanen dlc rumba tämän kanssa alkaa jos menestyy yli odotusten.

EU4:ssa alkavat sentään nyt panostamaan pelin laatuun eikä pelkkäön sisällöntuottamiseen mikäli uusimpia dev diaryjä uskominen
 
Näyttää taas helvetin mielenkiintoiselta, kun samaan aikaan takaraivossa naputtaa ajatus "et jaksa opetella sitä kuitenkaan".. :(
 
Näyttää taas helvetin mielenkiintoiselta, kun samaan aikaan takaraivossa naputtaa ajatus "et jaksa opetella sitä kuitenkaan".. :(

Jos ei niiskutus ja satunnaiset "hauskat" selostukset haittaa, kannattaa tsekkaa tekijöiden preview videot:

(tää eka on vähän juosten kustu, paranee toisesta videosta lähtien)

Noilla pääsee jo hyvin kärryille muutaman tunnin panostuksella. Vielä on aikaa ottaa alustavaa koppia ;)
 
^ Mulla on tuolla Steamissa jo Victoria 2 ja Crusader Kings 2 joita kumpaakaan en ole jaksanu opetella koskaan kunnolla pelaamaan.. :dead:
Crusader Kingsiä jonkun verran osaan koska aihepiiri on pirun mielenkiintoinen mutta Vicky 2 jäi kyllä täysin opetelematta. Stellariskin löytyy mutta on paljon helpompi kuin muut joten en osaa sitä oikein laskea tähän kategoriaan ollenkaan. :D

Nämä Paradoxin pelit on todella mielenkiintoisen oloisia mutta opettelun kynnys on itelle aina todella korkea. :(
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom