- Liittynyt
- 10.10.2021
- Viestejä
- 2 269
Rahan siirto Nordeasta OP. Ehkä huomenna sitten... Summa tosin sellainen että varmaan tulkitaan rahanpesuksi vähintään.
Juu, nämä tynkäviikot tuo oman mausteensa noihin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rahan siirto Nordeasta OP. Ehkä huomenna sitten... Summa tosin sellainen että varmaan tulkitaan rahanpesuksi vähintään.
Helatorstai, eli pyhäpäivä, eikä tainnut Nordea tukea SEPA siirtoja, joten taitaa siirtyä vasta perjantaina...
Edit: Juu, ei Nordea tue SEPA siirtojen lähetystä, vain vastaanottoa...
Lähtenyt tuokin kuite jostain syystä etana-sepana. Toisaalla silloin pitäis vaikuttaa, koska helatorstai ei ole pankkipäivä? Norski? Norwegian? Onko niillä sit eri pankkipäivät?Laitoin eilen iltapäivällä OP sta Norskiin siirron ja tänään näkyy perillä, helatorstai ei vaikuta.
Joo itsekin seurannut ton yleistymistä ja tyyliin joka pankin sivulla ollu jo vuosia ilmoitus, että lähiaikoina tuki lähetyksillekin tulee tai "tämän vuoden" lopulla. OP tais olla eka ja Danske jossain vaiheessa tuli kans mukaan.Ihmettelin jossain kohtaa, että miten on mahdollista, ettei täysi SEPA-pikasiirto tuki (lähtevät + saapuvat) ole suomalaiselle pankille käytännössä pakollinen. Ihan ylivoimaisen kätevä ominaisuus niin luulin, että asiakkaat vaatisivat sen omaan pankkiin käyttöön.
Mutta eihän SEPA-pikasiirroista moni näemmä tiedä juurikaan edes tässä keskustelussa, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että peruskäyttäjä ei varmaan koskaan ole pikasiirroista kuullutkaan.
Ilman MobilePayn yleisyyttä Nordea, S-Pankki ja muut tuskin tukisivat edes saapuvia SEPA-pikasiirtoja.
Palvelun käyttöönotto on vasta alkuvaiheessa Euroopassa, ja mukana olevien pankkien määrä lisääntyy vähitellen. Pankit ottavat palvelun käyttöön kukin oman aikataulunsa mukaisesti.
SEPA pikasiirron lähettäminen
SEPA pikasiirtojen lähettäminen tulee sinulle mahdolliseksi myöhemmin.
Toistaiseksi S-Pankin asiakkaiden ei ole mahdollista lähettää maksuja SEPA-pikasiirtoina. Tavoitteena on, että lähtevien maksujen SEPA-pikasiirrot tulisivat S-Pankin asiakkaille mahdolliseksi kehitystyön edetessä vuonna 2023.
Näemmä hieman tullut parannusta tähän hiljattain. Säästöpankki julkaissut 12.03.2024 uutisen, jonka mukaan tukevat SEPA-pikasiirtoja nykyään myös lähettäessä.Joo itsekin seurannut ton yleistymistä ja tyyliin joka pankin sivulla ollu jo vuosia ilmoitus, että lähiaikoina tuki lähetyksillekin tulee tai "tämän vuoden" lopulla. OP tais olla eka ja Danske jossain vaiheessa tuli kans mukaan.
e: esim nordealla ollu tämä teksti varmasti jo vuosia:
e: s-pankki:
googlella noita löytää iha "sepa pikasiirto [pankki]"
Kyllä siinä ihan oikein ymmärsit. Sitten kun joudut itse näiden asioiden eteen niin huomaat, että kaikkea ei voi tehdä valtuutuksella. Mm. Kela on tästä erinomaisen hyvä esimerkki.
Siis onko kyseisen henkilön verkkopankkitunnukset aiemmin toimineet, nimenomaan selvästi sen jälkeen kun hänet on määrätty edunvalvontaan? Mä kun kuvittelisin että ne lakkaavat itsestäänselvästi toimimasta tuolloin.
Joo, itsekin kuulin noista pari vuotta sitten, kun lainasin rahaa henkilölle, jonka elämä ei ole aivan raiteillaan (eikä ole lainkaan tietotekninen tms. ihminen). Hän yritti varmistaa että onhan tilisiirto varmasti SEPA pikana, eikä mulla käsitystä asiastaMutta eihän SEPA-pikasiirroista moni näemmä tiedä juurikaan edes tässä keskustelussa, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että peruskäyttäjä ei varmaan koskaan ole pikasiirroista kuullutkaan.
Laitoin eilen iltapäivällä OP sta Norskiin siirron ja tänään näkyy perillä, helatorstai ei vaikuta.
Edelleenki puhutaan pankista, josta pitäis lähteä pika-sepana. Ei ole noita katkaisu-aikoja normaalitilanteessa. e: ja lähitulevaisuudessa jää kokonaan historiaan, kun tilisiirrot vihdoin kaikilla pankeilla kulkee heti eikä "samana päivänä" tai pankkipäivinä pelkästään.Riippuu kellonajasta. Ennen klo 14 pitäisi onnistua. Mulla meni pari tuontia myöhempään kun rahan piti siirtyä. Ja googlettelin tosiaan tänään että nyt ei raha liiku mihinkään.
Totta.Mutta eihän SEPA-pikasiirroista moni näemmä tiedä juurikaan edes tässä keskustelussa, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että peruskäyttäjä ei varmaan koskaan ole pikasiirroista kuullutkaan.
Edelleenki puhutaan pankista, josta pitäis lähteä pika-sepana. Ei ole noita katkaisu-aikoja normaalitilanteessa. e: ja lähitulevaisuudessa jää kokonaan historiaan, kun tilisiirrot vihdoin kaikilla pankeilla kulkee heti eikä "samana päivänä" tai pankkipäivinä pelkästään.
Totta.
Vastasit itse itsellesi?Tililtä veloitettua kotimaista tilisiirtoa ei minun mutuni mukaan voi peruuttaa?
Voiko puhelimella mobiilipankissa tehdyn tilisiirron perua, joka lähtenyt tililtä saman tien
Taitaa olla OP:n ominaisuus tämä pakollinen pankissa käynti näinkin yksinkertaisessa asiassa. Nordealla onnistuu soittamalla kunhan kirjautuu puhelimella omalla tunnuksella aspaan.Jos siirrän, tai ainakin yritän siirtää rahaa... OP to S-pankki, niin tuleeko tekstari kysely avainluku listasta? Vai meneekö mobiililla eri tavalla.
Lievästä vitutuksesta johtuen en ole vielä kokeillut. Ja oma kämmi tässä on että puhelinnumero vaihtui ja vanhaa numeroa ei enää ole mihin se txt tulisi.
Eikä se numeron vaihtokaan mikään tuosta noin vaan juttu ole, vaan pitää varata aika konttorille ja mennä sinne henkilökohtaisesti henkkareiden kanssa. Että on paska systeemi.![]()
Jos siirrän, tai ainakin yritän siirtää rahaa... OP to S-pankki, niin tuleeko tekstari kysely avainluku listasta? Vai meneekö mobiililla eri tavalla.
Lievästä vitutuksesta johtuen en ole vielä kokeillut. Ja oma kämmi tässä on että puhelinnumero vaihtui ja vanhaa numeroa ei enää ole mihin se txt tulisi.
Eikä se numeron vaihtokaan mikään tuosta noin vaan juttu ole, vaan pitää varata aika konttorille ja mennä sinne henkilökohtaisesti henkkareiden kanssa. Että on paska systeemi.![]()
Taitaa olla OP:n ominaisuus tämä pakollinen pankissa käynti näinkin yksinkertaisessa asiassa. Nordealla onnistuu soittamalla kunhan kirjautuu puhelimella omalla tunnuksella aspaan.
Itsellä onnistu lisävahvistusnumeron vaihto (johon ei ollut pääsyä enää) ihan soittamalla. Meni vaa tenttailussa/henkilöllisyyden vahvistamisessa melko pitkään. Mulla ongelma johtu, ku ei menny tunnareiden siirto uuteen puhelimeen iha nappiin ja sit ei enää päässyt kirjautumaan ilman tota tekstaria.Vastaan nyt itselleni. Mobiilisti sain siirrettyä OP --> S-pankki. Rahat näkyi samalla sekunnilla toisella tilillä(ni).
Sitten maanantaina hakemaan avainlukulista S konttorista. Sitten varaamaan aikaa OP:n konttoriin että saan numeron vaihdettua... mobiilissa ja varmaan nettipankissakin voi vaihtaa numeron, mutta sinne jää kummittelemaan se vanha numero, mikä pitää saada pois.
Itsellä onnistu lisävahvistusnumeron vaihto (johon ei ollut pääsyä enää) ihan soittamalla. Meni vaa tenttailussa/henkilöllisyyden vahvistamisessa melko pitkään. Mulla ongelma johtu, ku ei menny tunnareiden siirto uuteen puhelimeen iha nappiin ja sit ei enää päässyt kirjautumaan ilman tota tekstaria.
Ei tuo sentään taida olla pysyvästi poistumassa, vanhempia vaan saa hetkellisesti aspan kautta nyt kun uudistuu.Kyllä alkaa kunnolla tökkimään Nordean palveluiden huonontuminen, viime kuussa poistettiin verkkopankista ottaa tiliote miltä tahansa ajalta. Viimeisin tulee kuukauden viiveellä. No nyt kun tarvisin sitä ei ole tullut verkkopankkiin,eikä saa konttorilta muuta kuin ajan varaamalla ja ensimmäinen vapaa ensi viikolla, Ei vittu mitä touhua.
Onko tosiaan noin. Kuulostaa oudolta. Jotenkin luulisi että toukokuun tiliote tulee ihan lähipäivinä.Viimeisin tulee kuukauden viiveellä.
Ei taida olla ihan noin, esimerkiksi 1.5. on tullut huhtikuun tiliote itsellä. En ymmärrä myöskään miksi konttorille pitäisi varata aikaa, jos pitää tiliote pyytää aspasta?Onko tosiaan noin. Kuulostaa oudolta. Jotenkin luulisi että toukokuun tiliote tulee ihan lähipäivinä.
Ei taida olla ihan noin, esimerkiksi 1.5. on tullut huhtikuun tiliote itsellä. En ymmärrä myöskään miksi konttorille pitäisi varata aikaa, jos pitää tiliote pyytää aspasta?
Olen siirtänyt S-pankista Sveaan 5 000 euroa viime vuonna ja hyvin meni ilman käyntiä tai soittoa. Ainoastaan sms-vahvistuskoodi tuli.Taitaa olla OP:n ominaisuus tämä pakollinen pankissa käynti näinkin yksinkertaisessa asiassa. Nordealla onnistuu soittamalla kunhan kirjautuu puhelimella omalla tunnuksella aspaan.
Olen siirtänyt S-pankista Sveaan 5 000 euroa viime vuonna ja hyvin meni ilman käyntiä tai soittoa. Ainoastaan sms-vahvistuskoodi tuli.
Bnk Norwegianiin meni vähän enemmän aikoinaan, 20 000 euroa eikä siinäkään tekstarikoodia enempää.
Kiitos Handelsbankenin asiakkuus siirretään S-Pankkiin jossa asiakkuus ennestään kahdella varatilillä (toinen otettu kun vielä säädyllistä korkoa maksettiin mutta nyt turha) . Myös on debit-kortti johon vaimolla rinnakkaiskortti ja credit-kortti. Käsittääkseni rahastoni siirtyy S-Pankkiin myös.
Mutta onko tietoa siirtyykö Handelsbankenin suoraveloitukseni automaattisesti S-Pankin tilille vai joudunko siirtämään kaikki käsin?
Ainakin muista pankeista siirtyessä S-pankkia voi valtuuttaa siirtämään suoraveloitukset ja e-laskut pankkiin, ja lopettaa vanhassa tilit ja kortit.
Asiakkuuden eivät voi lopettaa, se täytyy tehdä itse vanhaan pankkiin. Luulisi, että sinun tapauksessa kaikki siirtyy automaattisesti.
Mitäköhän kautta sä olet asiasta kuullut jos ajattelet että sun täytyy tehdä juuri mitään. Sun asiakkuutesi siirtyy s-pankille. He toteuttavat sen. Et sinä.
OP on vaihtanut avainlukulistan vanhasta kätevästä luottokortin kokoisesta vihkoon... Onhan tuo heikkonäköisille parempi, mutta miten tuota mukana kuljettaa jos esim. matkassa pitää luottokorttimaksu esim. junalippua ostatessa vahvistaa... Olisivat edes tarjonneet vaihtoehtona toista kokoa...
Siirretty toisesta ketjusta. Onko joku erityinen syy ettet käytä Mobiiliavainta samaan asiaan? Kulkee luurin mukana, joka kulkee oletettavasti joka tapauksessa aina mukana.
Itsellä ei taas tulis mieleenkää vilautella avainlukulistaa päivittäin junassa ym. missä on paljon ihmisiä ympärillä. Valokuvan saa kauempaakin kuin niskan takaa.Itse en luota minkään mobiililaitteen tietoturvaan. Omasta mielestäni täysin käsittämätöntä että käyttäjä voisi ikinä tehdä ja vahvistaa maksun yhdellä ja samalla laitteella. Tämän pitäisi olla ehdottoman kiellettyä.
Joku päivä nämä tullaan korkkamaan ja menetykset tulevat olemaan tuhansia tai kymmeniätuhannsia.
Itse en luota minkään mobiililaitteen tietoturvaan. Omasta mielestäni täysin käsittämätöntä että käyttäjä voisi ikinä tehdä ja vahvistaa maksun yhdellä ja samalla laitteella. Tämän pitäisi olla ehdottoman kiellettyä.
Joku päivä nämä tullaan korkkamaan ja menetykset tulevat olemaan tuhansia tai kymmeniätuhannsia.
Mutta tietoturvasi luultavasti paranisi jos unohtaisit avainlukulistat.
Harvassa taitaa olla edelleen pankit, joissa avainlukulistan käytön saa kokonaan estettyä. Tunnuslukusovelluksen saattaa saada asennettua uuteen puhelimeen vanhan avulla, mutta jos sitä ei ole, kysytäänkin koodeja avainlukulistalta. Joten lista täytyy edelleen pitää varmassa tallessa, vaikka sitä ei päivittäisessä käytössä kannatakaan käyttää.
Joten lista täytyy edelleen pitää varmassa tallessa, vaikka sitä ei päivittäisessä käytössä kannatakaan käyttää.
Tämä onkin mielestäni erinomainen tapa. Tunnuslukulista on vain varalla, mutta se on olemassa. On siis järkevän varmatoiminen tapa aktivoida uusi laite yllättävän tarpeen tullessa, ja sujuva turvallinen tapa päivittäiseen käyttöön ei tästä kärsi.Mutta se ei ollujt pointti, pointti on se että tietoturva paranee kun ei käytä avainlukulistoja jokapäiväisessä asioinnissa ja kannat listaa mukana taskussa. Ei tähän vaikuta se jos kerran 5 vuodessa joutuu listaa käyttämään kun laite katoaa. Tietenkin pitää olla keino aktivoida uusi 2FA jos vanhaan ei pääse käsiksi.
Kävin ton appin sivulla ja veikkaisin, että tää oikeus on ongelma pankki-appille?En ole varma onko tämä keskustelu vai android keskustelu fiksumpi paikka, ehkä laitan molempiin.
Huomasin että Nordean mobiiliäppi on lakannut toimimasta ja sanoo virhesanomaa että mahdollisesti haitallisia ohjelmia käytössä. Pikaisella googletuksella selvisi että Nordean äppi tsekkaa Accessibility oikeudet läpi ja jos siellä on oikeudet ohjelmalla joka on asennettu Play storen ulkopuolelta, niin Nordean äppiä ei voi käyttää.
Omassa tapauksessa Nordean äppi lähtee toimimaan heti kun täppää Accessibility oikeuden pois Cube ACR helperiltä (tarvitaan puheluiden automaattiseen nauhoitukseen). Eli tämä infoksi jos muut törmää samaan ongelmaan. Pitää miettiä olisiko tähän jotain workaroundia, eli että asentais tuon vaikka Amazonin tai Samsungin kaupasta yms, mutta tuskin jeesaa. Androidin oma Talkback oli myös blockkilistalla, mutta Nordea whitelistasi sen.
Kävin ton appin sivulla ja veikkaisin, että tää oikeus on ongelma pankki-appille?
Omassa tapauksessa Nordean äppi lähtee toimimaan heti kun täppää Accessibility oikeuden pois Cube ACR helperiltä
Näkyy juuTuliko kenellekään muulle S-pankilta korkotarjous verkkopankkiin/mobiilipankkiin mainoksena?
Talleta varman päälle
Hyödynnä korkotarjous ja tee 12 kk:n talletus S-Määräaikaistilille. Talletuskorko 3,60 % on vuotuinen korko ja se pysyy samana koko talletusajan. Tarjous koskee 3.-28.6.2024 tehtyjä talletuksia.
Tällaista korkoa olisi juuri nyt tarjolla jos tekee 12 kk määräaikaisen talletussopimuksen.
Hyvä. Tuo onkin jo parempi korkotarjous mitä Norwegianin määräajattomassa ja jos vielä vuoden voimassa, niin tosi hyvä tuotto.Näkyy juu