Pankit

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Ihan epäselvää on millä perusteella edes sain Online kortin aikoinaan. Ikää oli kortin saantihetkellä varmaankin joku 26-27.
Se oli oletuksena alunperin, saattoi hyvin olla ainoa vaihtoehto. Mullakin oli ikää tuota luokkaa koska tuolloin loppui Osuuspankista nuorisoalennus ja palvelumaksut iski päälle, jolloin hankin oman s-kortin ja siihen liittyvät s-pankin palvelut.

Ja tosiaan itselle se tuntui ihan kiinteissäkin isoissa kaupoissa hemmetin hitaalta kun siinä oli ehkä 3-6 sekunnin viive, verrattuna muiden käytännössä samantien tapahtuvaan maksuun. Ei tullut mieleen että joissain paikoissa se ei edes olisi toiminut.

Toinen kortti jonka sain ehkä hieman alle 10 vuotta sitten oli normaali, ja sen huomattuani siirryin sitä käyttämään. Saattaa hyvin olla että sen sai valita, mikä olisi ollut helppo rasti kun tietää kuinka huono se toinen on. Joka tapauksessa kohtalaisen pitkään mulla on ollut S pankissa normaalisti samantien toimiva kortti. Myöhemmin olin unohtanut sen ekan tunnusluvun vähäisen käytön takia, niin peruin koko tilin, ja hetkeä myöhemmin avasin uuden, ottaen siihen uuden kortin joka on samanlainen nopea.

Meinasin aiemmin sanoa että noissa on ehkä joku protokolla ero, kun tuo tavallinen kortti kuitenkin luo katevarauksen joka näkyy kai samantien tilillä. Ainakin tuntia myöhemmin näkyy minkä tässä hiljattain katsoin. Sä selitit sen paremmin.

"- Nykyisin useimmat ostokset varmennetaan offline-kortillakin, vain jos nettiä ei ole päätteessä, varmennetaan heti kun mahdollista (tilinylitys mahdollinen)"
Tää varmennus tekee samalla sen katevarauksen. Mielestäni noita tehdään aina maksaessa. Veloitukset ehkä sitten päivän viiveellä. Joku tekninen ero noissa täytyy olla jossain protokollassa tms., koska miksi muutoin on enää erikseen katevaraus. Kaukana on ne ajat jolloin kaupasta voitiin soittaa jonnekin ja tehdä katekysely.



Kun mun tarvii tuota aktiivisesti käyttämääni korttia ladata aina erikseen, niin mulla on siinä yleensä varsin vähän rahaa. Muutaman kerran mulla ei ole pieni veloitus mennyt läpi kun olen unohtanut ladata tiliä reiluun kuukauteen. Näitä on tapahtunut ehkä 2 kertaa tässä vajaan kymmenen vuoden aikana kun mulla on tämä nykyinen systeemi käytössä. Ei ole koskaan tapahtunut ylityksiä.

Osuuspankilla 2003 tapahtui kerran aika reilukin ylitys. Olin menossa verkkopankissa maksamaan 160 euron vuokraa ja olin ajatellut että sen jälkeen tilillä olisi vielä 50e rahaa. Olikin 50 euroa valmiiksi miinuksella. Oli päivä niin kävin nopeasti laittamassa tilille rahaa, ja mitään huomautusta ei tullut koska se ylitys oli ilmeisesti tapahtunut juuri sinä päivänä. Tuolloin siis oli vanhanaikaiset kansalliset pankkikortit, olin tehnyt jotain isompia ostoksia, ja ilmeisesti luullut että ne tai jotkin aikaisemmat ostokset olisivat jo olleet veloitettu aiemmin, vaikkei niitä ollut.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Osuuspankilla 2003 tapahtui kerran aika reilukin ylitys. Olin menossa verkkopankissa maksamaan 160 euron vuokraa ja olin ajatellut että sen jälkeen tilillä olisi vielä 50e rahaa. Olikin 50 euroa valmiiksi miinuksella. Oli päivä niin kävin nopeasti laittamassa tilille rahaa, ja mitään huomautusta ei tullut koska se ylitys oli ilmeisesti tapahtunut juuri sinä päivänä. Tuolloin siis oli vanhanaikaiset kansalliset pankkikortit, olin tehnyt jotain isompia ostoksia, ja ilmeisesti luullut että ne tai jotkin aikaisemmat ostokset olisivat jo olleet veloitettu aiemmin, vaikkei niitä ollut.
Sen verran mitä ollaan tässä S-pankissa chatbotin kanssa chattailtu, niin botti sanoi ettei tilinylitys ole mahdollinen esim. tekemällä tilisiirtoja tai maksamalla laskuja. Tämän myös varmisti heidän sivuilta löydetty artikkeli, joka kertoo tuosta varsin selkeästi ja kattavasti. Vain tosiaan korttimaksuilla voi tili ylittyä.

Olet oikeassa siinä, että tuolla online-kortilla maksu voi kestää jopa sekunteja, kun Offline-kortilla se menee saman tien.

Siksi sitä korttia kannattaakin vaihtaa mikäli vielä Online-kortti on. Visa Electron -kortteja ei enää edes Visakaan tue, mutta Debit online -kortteja saa myydä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
^^^Googlettaessa tulee tosi "lupaavia" hakutuloksia tuon pankin tilanteesta. Myös neljänneksi alhaisin osakkeen hinta, kymmeneksi alhaisin markkina-arvo Helsingin Pörssissä.

Veikkaan että tuota bonusta ei saa samantien rahana tililleen. Tuon suosittelubonuksen voisi helposti ketjuttaa ja katsoa miten Alisan perse kestää tekniikkafoorumin jäsenten bonusgrindausta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
S-pankki kuolletti Online-korttini. Se hävisi mobiilipankista, mutta näkyy vieläkin verkkopankissa.

Kun klikkaan korttitietoja, saan eteen "Kortti on suljettu, korttia ei saa käyttää". Koskakohan tuo kortti poistuu verkkopankista? Onko siinä joku aikaraja.

Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".

Kassatapahtumat nopeampia nyt Offline-kortin takia, kannatti vaihtaa! Vaihdosta ei palvelumaksuja, hetken aikaa oli kolmas kortti tilillä, ei ehtinyt maksu veloittua. Normaalisti kolmas kortti maksaa 2,50 euroa kk kuten pankin hinnastossa lukeekin.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
142
Offline kortti niin pystyy lentokoneessa ja junissakin maksamaan ei vaan ; Anteeksi kortti ei käy . Ulkomailla taas ( card decline ) .
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 422
Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".

Kassatapahtumat nopeampia nyt Offline-kortin takia, kannatti vaihtaa!
Sinänsä ihan jännää jos nuo molemmat pitää paikkansa, että mistä se sitten voi johtua. Siis jos toiminta offline kortilla on identtistä (verkkoyhteyden toimiessa maksu hyväksytään vasta katteen tarkistamisen jälkeen) niin miksi online kortti olisi alunperinkään hitaampi?
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Offline kortti niin pystyy lentokoneessa ja junissakin maksamaan ei vaan ; Anteeksi kortti ei käy . Ulkomailla taas ( card decline ) .
Onkohan sinulla korttirajat kunnossa, oletuksena lienee Suomi. Pitää valita esim. Eurooppa tai tarvittaessa koko Maailma.
Suositus silti lienee pitää sitä kotimaan käytössä (ei vaikuta nettimaksuihin) aina kun on Suomessa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Online ja offline -kortin ero on siis siinä, että online kortti vaatii joka maksulle varmennuksen, offline kortti ei. Jos online-kortti ei saa varmistusta läpi, ei maksutapahtumaa hyväksytä ja tuotteet jää kassalle. Offline-kortti saattaa tehdä varmistuksen, tai saattaa olla tekemättä, mutta myyntitapahtuma voidaan hyväksyä myös ilman varmistusta. Tämän takia online-kortit ei toimi välttämättä mm. lentokoneessa ym. paikoissa joissa nettiä ei ole, kun taas offline-kortit toimivat.

Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".
Kuten itsekin toteat, toiminta ei ole identtistä ja tilinylitys on mahdollista. Jos verkko ei toimi niin online-kortin kanssa homma tyssää siihen, offline-kortilla ei.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
142
Kyllä ja se offline limiitti tai saldo on pankin puolelta annettuu kun esim. maksat lentokoneessa pikku purtavat 25eur esimerkiksi ja kun pääte on koneen laskeutuessa kentällä jossain välissä haetaan ne varmennukset ja näin tilin saldo vähenee.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
142
Onkohan sinulla korttirajat kunnossa, oletuksena lienee Suomi. Pitää valita esim. Eurooppa tai tarvittaessa koko Maailma.
Suositus silti lienee pitää sitä kotimaan käytössä (ei vaikuta nettimaksuihin) aina kun on Suomessa.
Ihan kaikki on kunnossa vastasin vaan aikasempaan viestiin yleisesti mikä ero on online ja offline erolla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
604
SweepBankilta tuli meiliä, että sulkevat tilini 2kk päästä. Oli jo aikakin, melkein unohdin koko olemassaolon. Tuli aikoinaan otettua tuo kun antoivat kaikille tilin tehneille 20€ rahaa.
 
Liittynyt
27.01.2019
Viestejä
39
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
Tai jos on yli 10k, niin op kasvutuottotilille. Ei maksa mitään ja korko n.3,5%. Voi myös lopettaa koska vain ja rahat saa nostettua myös osissa 4*vuodessa ilmaiseksi
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
837
Tai jos on yli 10k, niin op kasvutuottotilille. Ei maksa mitään ja korko n.3,5%. Voi myös lopettaa koska vain ja rahat saa nostettua myös osissa 4*vuodessa ilmaiseksi
Voiko tuon käydä perustamassa verkkopankissa itse, vai pitääkö olla yhteyksissä omaan pankkiin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Voiko tuon käydä perustamassa verkkopankissa itse, vai pitääkö olla yhteyksissä omaan pankkiin?
Saa tehtyä ja lopetettua itse. Se mikä on tuossa aika huippujuttu, niin tilin lopettaessa saa koron itselleen samantien. Eli korko on periaatteessa mahdollista nostaa vaikka puolivuosittain jos niin haluaa
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
837
Saa tehtyä ja lopetettua itse. Se mikä on tuossa aika huippujuttu, niin tilin lopettaessa saa koron itselleen samantien. Eli korko on periaatteessa mahdollista nostaa vaikka puolivuosittain jos niin haluaa
Tuohan pitää sitten perustaa. Siis miten tuo korko nyt menee, jos nyt perustan niin tasan vuoden päästä on 3 prosenttia taskussa? Entä esim. 3 kuukauden kuluttua etc.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
Monta vuotta jo ollut säästöt siellä ja pari kertaa nostanutkin rahoja ulos, ei mitään ongelmia ollut.

Korko tilitetään kerran vuodessa ja verot pidätetään automaattisesti niin helppo asiakkaallekin.

Maksamme säästötilillesi kertyneen koron kerran vuodessa, vuoden viimeisenä päivänä tai kun tili lopetetaan.

Tilille maksettava korko on veronalaista tuloa, ja pidätämme maksetusta korosta verot korkotulon lähdeverosta annetun lain (28.12.1990/1341) mukaisesti. Lähdevero (30 %) lasketaan jokaiselle maksetulle korkoerälle ja vero pidätetään, kun korko maksetaan verovelvolliselle tai merkitään tilille tämän hyväksi. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa tätä verottajalle.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
837
Siirsin nyt OP kasvutuottotilille rahat. Ja se tili miltä siirsin jää nyt siis tarpeettomaksi. Ihmettelin vain että kuinka tuo on nyt kerryttänyt jo muka tuon verran rahaa, kun ei se vuoden lopussakaan ole semmoista määrää tienannut.

Siinä on vain täppä että pankki voi periä kuluja jälkikäteen. Ei tuo tili minusta ole edes vuoden lopussa mitään tuottanut. Mitä nyt siis tehdä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Tuohan pitää sitten perustaa. Siis miten tuo korko nyt menee, jos nyt perustan niin tasan vuoden päästä on 3 prosenttia taskussa? Entä esim. 3 kuukauden kuluttua etc.
Kolme kuukautta on yksi neljäsosaa vuotta. Samalla logiikalla koron määrän voi laskea vaikka sekunnille.

Selvyyden vuoksi ei kauheasti kuitenkaan kannattaisi puhua edes kuukausittaisesta korosta koska siitä voi jollekin syntyä mielikuva että se korko voitaisiin maksaa niin usein(ei juuri koskaan makseta relevanteilla tileillä ) ja että se korko alkaisi kasvaa korkoa itsessään.


Tuossa on hyvä vertailu normaaleista koroista.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
456
Pankin vaihto mielessä, koska Handelsbankenin toiminta kohta loppuu ja kun mulla on ennestään S-pankin asiakkuus, niin voisin siirtää HB:n tilini johonkin toiseen pankkiin.
Mutta mites ne pankkien mobiilisovellukset, onko niiden toimivuudessa millaisia eroja? Handelsbankenin mobiili on toiminut hyvin, muutaman kerran on maksun vahvistus tökkinyt.
Löytyykö täältä säästöpankin mobiilisovelluksen käyttäjien kokemuksia? Ja OP:n myöskin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Pankin vaihto mielessä, koska Handelsbankenin toiminta kohta loppuu ja kun mulla on ennestään S-pankin asiakkuus, niin voisin siirtää HB:n tilini johonkin toiseen pankkiin.
Mutta mites ne pankkien mobiilisovellukset, onko niiden toimivuudessa millaisia eroja? Handelsbankenin mobiili on toiminut hyvin, muutaman kerran on maksun vahvistus tökkinyt.
Löytyykö täältä säästöpankin mobiilisovelluksen käyttäjien kokemuksia? Ja OP:n myöskin.
Nordean verkkopankki on käsittämättömän huono nykyään.

Myös Nordean mobiilipankki vaatisi tuotekehittelyä. OP:n verkkopankissa tai mobiilipankissa ei moitteen sijaa.
Silti mielestäni S-pankin mobiilipalvelut kaikkein parhaimpia, nyt varsinkin kun sovellusta on päivitetty vuosien mittaan ahkerasti.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
OP:n verkkopankissa tai mobiilipankissa ei moitteen sijaa.
Silti mielestäni S-pankin mobiilipalvelut kaikkein parhaimpia, nyt varsinkin kun sovellusta on päivitetty vuosien mittaan ahkerasti.
En ymmärrä miten joku voi nostaa S-pankin appin Osuuspankin yläpuolelle.

Siitä puuttuu oleellisimmatkin ominaisuudet ja valovuosia OP:n takana. S-pankin appia tulee käytettyä vain pakosta ja koska se on ilmainen.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 422
Siitä puuttuu oleellisimmatkin ominaisuudet
Mun mielestä mobiiliverkkopankin oleellisimpia ominaisuuksia on tunnistautuminen, saldon ja tilitapahtumien tarkistaminen, maksujen tekeminen sekä rahan siirto omien tilien välillä ja korttien turvarajojen säätäminen.

Mutta toisaalta ymmärrän että ehkä esimerkiksi e-laskusopimusten hallinnointi, kulujen luokittelu, push ilmoitukset maksuista tai muutosten teko lainoihin voivat joillkein olla "oleellisimmat ominaisuudet".

Minä voin kyllä ymmärtää miksi jonkun mielestä hieman pienemmätkin ominaisuuslistat voi olla riittäviä. Monestihan monipuolisemmat ominaisuudet myös tekee tuotteesta vaikeakäyttöisemmän.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
129
Mun mielestä mobiiliverkkopankin oleellisimpia ominaisuuksia on tunnistautuminen, saldon ja tilitapahtumien tarkistaminen, maksujen tekeminen sekä rahan siirto omien tilien välillä ja korttien turvarajojen säätäminen.
Olet oikeassa, nuo lienee pankkisovelluksen oleellisimmat toiminnot. Jos haluan löytää S-pankin sovelluksesta tietyn tilitapahtuman niin ei onnistu kuin manuaalisesti etsimällä kun taas OP:ssä kirjoitat vaikka Ama*** niin näyttää kaikki maksut Amazonille. Tätä tulee käytettyä viikottain useita kertoja jonkin tilitapahtuman etsimiseen ja ei vain löydy tätä ominaisuutta S-pankilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Nordean verkkopankki on käsittämättömän huono nykyään.
Millä tavalla se on "käsittämättömän huono"? Musta se on todella hyvä. Kaikki asiat hoituu helposti, sivusto toimii hyvin ja on nopea käyttää ja näyttää oleelliset asiat hyvin. Mobiiliappi antaa räätälöidä näkymää sopivasti ja järjestellä näytettäviä asioita.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
456
Millä tavalla se on "käsittämättömän huono"? Musta se on todella hyvä. Kaikki asiat hoituu helposti, sivusto toimii hyvin ja on nopea käyttää ja näyttää oleelliset asiat hyvin. Mobiiliappi antaa räätälöidä näkymää sopivasti ja järjestellä näytettäviä asioita.
Nordeaan tein hakemuksen muutama päivä sitten.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 885
Pankin vaihto mielessä, koska Handelsbankenin toiminta kohta loppuu ja kun mulla on ennestään S-pankin asiakkuus, niin voisin siirtää HB:n tilini johonkin toiseen pankkiin.
Mutta mites ne pankkien mobiilisovellukset, onko niiden toimivuudessa millaisia eroja? Handelsbankenin mobiili on toiminut hyvin, muutaman kerran on maksun vahvistus tökkinyt.
Löytyykö täältä säästöpankin mobiilisovelluksen käyttäjien kokemuksia? Ja OP:n myöskin.
Mielestäni on hyvin mahdollista että Säästöpankin ja Oma Säästöpankin mobiilisovellukset ovat käytännössä Handelsbankenin sovellus eri ulkoasulla. Kaikkien verkkopankki on Samlinkin toteuttama, joten eiköhän mobiilikin ole ostettu samasta paikasta. Kaikilla on myös erillinen sovellus vahvistuksiin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Kiitos tuosta! Olikos jossain tietoa paljonko eri pankit ottavat maksua tilistä tai tunnuksista? Jos siis haluaa ainoastaan seisottaa jotakin summaa parempikorkoisella tilillä eikä tarvitse kuin pankkitunnukset.
Noi koroiltaan parhaimmat säästötilit kuin myös määräaikaiset talletukset, eivät tietääkseni yksikään vaadi mitään maksua. Nämä eivät myöskään tarjoa verkkopankkitunnuksia. Siirto tehdään kai jokaiselle normaalina tilisiirtona ja nosto pyyntönä vastatilille, näin ainakin Bank Norwegian jossa mulla on tili.

Eroina noissa lähinnä on koron lisäksi, että kuinka monta maksutonta nostoa voi tehdä vuodessa. Määräaikaisissa talletuksissa tietysti on erilainen systeemi.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
456
Mielestäni on hyvin mahdollista että Säästöpankin ja Oma Säästöpankin mobiilisovellukset ovat käytännössä Handelsbankenin sovellus eri ulkoasulla. Kaikkien verkkopankki on Samlinkin toteuttama, joten eiköhän mobiilikin ole ostettu samasta paikasta. Kaikilla on myös erillinen sovellus vahvistuksiin.
Handelsbankenin sovellukseen olen ollut tyytyväinen. Katsotaan nyt sitten, että miltä Nordean mobiili vaikuttaa, kunhan saan sen käyttööni.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Kannattaako nyt tehdä määräaikaisia, esim. kolmen vuoden talletussopimuksia säästöille, yli 3 % korolla 36 kk vai 4 % korolla 12 kuukaudeksi?

Rahalle ei olisi välitöntä tarvetta, mutta milloin ne huippukorot alkavat menemään laskusuuntaisesti, ei kai Norwegian ikuisesti tarjoa yli 3 % superkorkoa määrä ajattomissa säästötileissä. Jos korot laskevat jo vaikkapa vuoden sisään, niin kolmen prosentin takuukorko voisi kuulostaa aika hyvältä. Kellään ideoita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 248
Kannattaako nyt tehdä määräaikaisia, esim. kolmen vuoden talletussopimuksia säästöille, yli 3 % korolla 36 kk vai 4 % korolla 12 kuukaudeksi?
Kenenkään ei koskaan kannata tehdä pankin kolmen vuoden määräaikaistalletusta ellei korko ole aivan järjetön, mitä se ei koskaan ole. Kun puhutaan noin pitkistä ajoista, kannattaa oikeasti sijoittaa johonkin eikä mennä tunkkina jonkun eteen kyykkyyn. Tietysti muuhun sijoitusinstrumenttiin liittyy riski "yhyy, menetin nimellisarvoa" mutta näihin koijauksiin sisältyy varma tuomio siitä, että joka tapauksessa keskimäärin ja odotusarvoisesti menettää reaaliarvoa.

Vuoden määräaikaistalletuksia ehkä kannattaakin tehdä rahoille joita todella ei tarvitse, jos oikeasti on lukittautunut siihen ettei halua vähääkään perehtyä sijoittamiseen.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
188
Onko olemassa muita ns.maksuttomia pankkeja kuin S-pankki tällä hetkellä? Siis missä ei olisi näitä palvelumaksuja.

Alisa pankin tiedän, se on maksuton internetpankki, mutta heillä ei ole sitten pankkikorttia ollenkaan uusille asiakkaille.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 422
No mitäs jos hommaa sitten vaikka Norwegianilta kortin?

Ja eikös Alisaltakin saa luottokortin. Miksi sen pitää juuri debit olla?
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
256
Onko olemassa muita ns.maksuttomia pankkeja kuin S-pankki tällä hetkellä? Siis missä ei olisi näitä palvelumaksuja.

Alisa pankin tiedän, se on maksuton internetpankki, mutta heillä ei ole sitten pankkikorttia ollenkaan uusille asiakkaille.
Riippuu vähän mitä olet hakemassa. Pääsääntöisesti, jos on tarpeeksi lainaa ja/tai sijoituksia, palvelumaksuista saa alennuksia tai ne voi saada kokonaan ilmaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Onko olemassa muita ns.maksuttomia pankkeja kuin S-pankki tällä hetkellä? Siis missä ei olisi näitä palvelumaksuja.

Alisa pankin tiedän, se on maksuton internetpankki, mutta heillä ei ole sitten pankkikorttia ollenkaan uusille asiakkaille.
Wise Ja Revolut, tuollaisia nettipankkeja. Näistä kai kyselin itsekin joskus tai ainakin meinasin kysyä. Anyway päivitystä näihin kuulisin mielellään itsekin.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
188
S-pankki ei oikein vakuuta minua pankkina, sen verran sössiny hommiansa ja heidän kanssaan on myös vaikea asioida. Se onkin nyt ollut itsellä varapankkina, kun ilmainen ollut.

Eikö tosiaan ole toista palvelumaksutonta pankkia jossa myös olisi pankkikortti?

Tuo Alisa pankki houkuttaisi, mutta siitä puuttuu se pankkikortti. Ellei sitten tosiaan ota jotain komboa Alisa + Revolut/Wise, mutta tuossakin joutuu sitten siirtelemään jatkuvasti varoja tililtä toiselle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 417
Danske on yksi vitun kyylä kyselemässä aina kaikkea kun raha hiukan siirtyy. Ovat jääneet sen verran useasti rahapesusta kiinni että kiusaavat asiakkaita ihan homona. Spankki sellainen pikkukakara joka ei vielä ihan täysin tajua mistä kaikesta ovat vastuussa niin liikutan mieluiten rahani S kautta niin ei tarvitse vastailla turhia.
 
Liittynyt
27.10.2021
Viestejä
142
Danske on yksi vitun kyylä kyselemässä aina kaikkea kun raha hiukan siirtyy. Ovat jääneet sen verran useasti rahapesusta kiinni että kiusaavat asiakkaita ihan homona. Spankki sellainen pikkukakara joka ei vielä ihan täysin tajua mistä kaikesta ovat vastuussa niin liikutan mieluiten rahani S kautta niin ei tarvitse vastailla turhia.
Danske on kyllä uskomaton. Tällä hetkellä käytössä kun saa ilman maksuja, mutta kaikki asioiden hoitaminen uskomattoman kankeaa ja tosiaan kaikesta kyselee. Kortin luottorajan korottaminenkin oli sellainen helvetin operaatio mikä ei edes onnistunut. Alettiin kyselemään joka ikisestä maksusta tilillä mihin liittyy tai mitä ostanut, eikä mitenkään ymmärretty että haluaa keskittää kaiken asioinnin samaan pankkiin ja käyttää yhtä korttia. Yllättäen taas kun pisti asiakaspalautteen menemään niin sen jälkeen asiat hoitui. Uskomatonta että joka kerta kun pitää hoitaa jotain tarvii se erillisen asiakaspalautteen kautta tehdä. Aina saa myös eri vastauksen mitä tahansa kysyykin. Noh, pankin vaihtoon kun edut loppuu ensi vuonna.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 885
Eikö tosiaan ole toista palvelumaksutonta pankkia jossa myös olisi pankkikortti?
Joku jo vinkkasi muutama viesti aiemmin että monesta saa halvemmalla riippuen asioinnin määrästä. Heitän tässä nimenä Osuuspankin, sieltä kun saa melko pienelläkin varallisuudella/lainoilla hieman bonuksia, joilla saa kuluja alas.

Nykyään oikeestaan jokaisessa pankissa on vaikea asioida ellei satu asumaan jossain suurimmista kaupungeista. Esim. käteistä ei saa konttorista lainkaan tai asiointi vain ajanvarauksella jne.

Joskus on vaan maksettava pari euroa halutusta palvelutasosta, jos kukaan ei sitä maksutta tarjoa. Omalla kohdalla S-Pankki on hoitanut perustoiminnot kuten kaikki muutkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Eikö tosiaan ole toista palvelumaksutonta pankkia jossa myös olisi pankkikortti?
Asiaa voi myös ajatella siltä kantilta, että ehkä niille pienille kk-maksuille saa sitten vastinetta? S-Pankki on kieltämättä esiinynyt useampaan kertaan aika huonossa valossa. Se on reagoinut huonosti puutteisiin niin rahanpesun estämisessä kuin tietoturvassa:

Selvityksen syynä ovat vuosina 2019–2022 pankin saamat hallinnolliset rangaistukset Finanssivalvonnalta. Nämä johtuivat muun muassa rahanpesun estämisen laiminlyömisestä.

Lisäksi pankki on saanut vuonna 2020 tietosuojavaltuutetulta huomautuksen laajasta tietoturvaongelmasta sekä kertonut viime vuonna poikkeuksellisen vakavasta tietoturvaloukkauksesta.

Viime vuonna sattuneessa tapauksessa kaksi nuorta miestä kirjautuivat S-pankin tietoturvajärjestelmässä olevan haavoittuvaisuuden avulla vieraiden ihmisten tileille. Niiltä he siirsivät haltuunsa yhteensä 1,2 miljoonaa euroa pankin asiakkaiden varoja.

Samankaltaisia tietoturvaongelmia esiintyi jo vuonna 2019, kun S-pankin mobiilisovellus näytti käyttäjilleen vieraiden ihmisten tilitietoja.

Markkinaosuuteen nähdän negatiivista julkisuutta tullut yllättävän paljon. En siis kavahtaisi liikaa muutaman euron kk-maksuja jos pankki muutoin on itselle sopiva. Tietenkin jos on tosi tiukkaa taloudessa, niin sitten ehkä niistäkin kannattaa säästää, jolloin S-Pankki varmasti paras valinta. Itse ollut iät ajat tyytyväinen Nordeaan.
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
82
Onko olemassa muita ns.maksuttomia pankkeja kuin S-pankki tällä hetkellä? Siis missä ei olisi näitä palvelumaksuja.
Menee vähän ohi, mutta mainitsen silti. Kun liityt OP:n omistaja-asiakkaaksi, saat kortit ja päivittäispalvelut ilmaiseksi ainakin 2024 loppuun. Vaatii satasen investoinnin ja senhän saa takaisin kun siitä luopuu. Jos on rahaa tai velkaa, kertyy kuukausittain bonuksia. Joillekin niistä on hyötyä ja toiset niistä vaan ärsyyntyy. Ei silti tarvitse aloittaa niistä erikseen juupas/eipäs keskustelua.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
97
Tuo Alisa pankki houkuttaisi, mutta siitä puuttuu se pankkikortti. Ellei sitten tosiaan ota jotain komboa Alisa + Revolut/Wise, mutta tuossakin joutuu sitten siirtelemään jatkuvasti varoja tililtä toiselle.
Mitä tässä Alisassa on semmosta, ettei pelkällä Revolut/Wisellä (ja N26 on yksi vaihtoehto myös) pärjää?
Ei tuolla Alisalla ainakaan tunnu pystyvän tunnistautumaan missään, joka nyt ensimmäiseksi tuli mieleen, mikä olisi suomalaisen pankin etu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 205 000
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom