Sen verran mitä ollaan tässä S-pankissa chatbotin kanssa chattailtu, niin botti sanoi ettei tilinylitys ole mahdollinen esim. tekemällä tilisiirtoja tai maksamalla laskuja. Tämän myös varmisti heidän sivuilta löydetty artikkeli, joka kertoo tuosta varsin selkeästi ja kattavasti. Vain tosiaan korttimaksuilla voi tili ylittyä.Osuuspankilla 2003 tapahtui kerran aika reilukin ylitys. Olin menossa verkkopankissa maksamaan 160 euron vuokraa ja olin ajatellut että sen jälkeen tilillä olisi vielä 50e rahaa. Olikin 50 euroa valmiiksi miinuksella. Oli päivä niin kävin nopeasti laittamassa tilille rahaa, ja mitään huomautusta ei tullut koska se ylitys oli ilmeisesti tapahtunut juuri sinä päivänä. Tuolloin siis oli vanhanaikaiset kansalliset pankkikortit, olin tehnyt jotain isompia ostoksia, ja ilmeisesti luullut että ne tai jotkin aikaisemmat ostokset olisivat jo olleet veloitettu aiemmin, vaikkei niitä ollut.
Olet oikeassa siinä, että tuolla online-kortilla maksu voi kestää jopa sekunteja, kun Offline-kortilla se menee saman tien.
Siksi sitä korttia kannattaakin vaihtaa mikäli vielä Online-kortti on. Visa Electron -kortteja ei enää edes Visakaan tue, mutta Debit online -kortteja saa myydä.