Palkkakeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H0rna
  • Aloitettu Aloitettu
Todennäköisesti tässä on ongelmana se, että annettu numero on tehtävän esihenkilölle ja HR-asiat kuten palkka tulee konserniohjatusti muualta. Käytännössä siis palkkahaarukka määräytyy siinä vaiheessa, kun on valinta käytännössä tehty ja esihenkilö joutuu tappelemaan HR:n kanssa mihin palkkatasoon ko. kaveri osaamisensa puolesta kuuluu.
Keskustelu käytiin suoraan HR osaston kanssa joka rekrystä vastasi.

Just siksi se palkkahaitari olis kaikkein järkevintä laittaa siihen hakemukseen eikä salailla sitä. Eri asia tietysti jos on aihetta salailla sitä, mutta ihmisten tietämättömyyttä tai sinisilmäisyyttä hyväksikäyttämällä ei yleensä ole tapana päästä kovin hyviin tuloksiin laatumittareilla mitattuna:D

Se tulee kuitenkin jotain kautta kilpailijoillekin selväksi paljonko yritys x maksaa positiosta y. Se viidakkorumpu ei ehkä edistä avointa ja läpinäkyvää yritysimagoa.
Olen muutaman yrityksen rekryn/headhunterin kanssa keskustellut melko lyhyen ajan sisään. Kaikilla kerroilla on ollut keskustelua palkasta ennen ensimmäisen keskustelun loppua, jotta ollaan samalla viivalla, ja joka kerta palkkapyyntö on osunut palkkahaitariin. Osassa pitänyt miettiä vastausta, sillä yritysten tarjoamat työsuhde-edut esim vakuutukset työntekijälle eivät ole verrattavissa toisiinsa (ja myöhemmin olen itse selvittänyt mitä mikäkin vakuutus oikeasti tarkoittaa). Olen valmis hieman joustamaan palkasta, jos työsuhde-edut ovat ok. Osalla liikunta- ja kulttuurietu on nivottu yhteen työmatkaedun kanssa, kun taas toisilla ne ovat erilliset. Palkasta keskustellessa olen itse aina nostanut esille sen, että puhutaan kokonaisuudesta. Ammun ehkä itseäni jalkaan, kun kokonaisuudesta puhun jutusteluissa ja työhaastatteluissa, mutta aina on ollut tarjolla jatkokeskustelua. En kuitenkaan koe, että olisin painanut palkkaa alas päin puheideni takia.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
300 989
Jäsenet
81 891
Uusin jäsen
weijjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom