Kyllä muut palstat tekevät maksetut tuotetestit pysyen totuudessa vaikka se olisi miten negatiivinen tahansa tuotteiden antajille.
Kyseessä ei ollut tuotetesti, vaan mainos. tuotetestit ei ole maksettuja ja io-tech on tähän asti ja uskon että myös tästä eteenpäin tekemään tuotetestit täysin objektiivisesti, riippumatta tuloksesta
Lisäksi missä olet nähnyt
maksetun tuotetestin? Tuotetesti ei ole maksettu jos valmistaja antaa tuotteen testattavaksi, eikä maksa testaamisesta mitään. Tuotetestin ideana on kertoa sekä kuluttajille, että valmistajille, siitä missä tuote on oonistunut ja missä epäonnistunut, jotta kuluttajat ja valmistajat voivat rehellisen kuvan tuotteesta.
oletko koskaan nähnyt vasemman puoleisen tyyppistä mainosta aiemmin?
Tuossa ei ole mitään väärää, jos se on riittävän selvästi tuotu esiin että mainos. mielestäni tässää esimerkkissä ei ole riittävän selkeästi tuotu esiin että kyseessä on mainos.
nyt jos katsot tätä kuvakaappaustani siitä täällä olevasta mainoksesta, niin huomaat että jo otsikossa lukee mainos, sitten näet kuinka kirjoittajana on mainos, sitten sen jälkeen kuvassa lukee isolla mainos ja sen jälkeen kun alat lukemaa, lukee että mainos kirjoitti artikkelin ja tämän jälkeen vielä lukee "Toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Samsungin kanssa"
tässä vaiheessa pitäisi olla selvää että kyseessä on mainos joka ei edusta io-techin mielipiteitä
Silti luulisi, että ilmankin pärjää ellei ole rahan kiilto silmissä...
Rahan kiilto?
Nykyään mainostaminen on menossa tähän suuntaan ja parempi tehdä näitä alusta asti järkevästi, kuin että jonain päivänä on pakko siirtyä tähän kun ei sivusto muuten pysy pystyssä. lisäksi kun nämä tehdään alusta asti lukiaystävällisesti, niin näissä ei ole mitään vikaa.
Tässä vielä Sampsan kommentti tästä sisältömarkkinooinnista:
Olemme Juhan kanssa pohtineet varovasti ja harkiten sisältömarkkinoinnin toteutusmahdollisuuksia ja –tapoja jo sivuston perustamisesta lähtien. Päämääränä on ollut tehdä asioita sisältömarkkinoinnin suhteen alusta asti oikein ja lähteä mahdollisuuksien mukaan parantamaan konseptia eteenpäin lukijoiden ja yhteisön palautetta kuunnellen.
Tärkeimpinä seikkoina haluamme pitää sisältömarkkinoinnin mainosluonteisuudesta huolimatta relevanttina, hyödyllisenä ja informatiivisena lukijoille, emmekä myöskään halua lukijoiden sekoittavan sitä missään tilanteessa toimituksen tekemiin artikkeleihin tai muuhun sisältöön. Lukijat ja yhteisö ovat olleet saamamme palautteen perusteella erittäin tyytyväisiä io-techissä käytettyyn bannerimainontalinjaukseen ja olemme myös ylpeitä, että olemme saaneet konseptin toimimaan nykyisellä tavalla. Haluamme soveltaa samoja periaatteita myös sisältömarkkinoinnin puolella.
io-techissä julkaistava sisältömarkkinointi merkitään selkeästi omaksi erilliseksi sisällökseen, eikä se vaikuta tai tule myöskään tulevaisuudessa vaikuttamaan io-techin arvosteluihin millään tavalla, vaan sitä pyritään toteuttamaan samalla tavoin kuin bannerimainontaa tähänkin asti – relevantisti, hillitysti ja sivuston henkeen sopien sekä mahdollisimman hyvin lukijoita hyödyttäen.
Haluamme tarkastella ja kehittää sivustolla toteutettavan mainonnan toimivuutta ja höydyllisyyttä kaikkien osapuolien kannalta pitkällä tähtäimellä, joten kaikkien etuna on, jos saisimme esille sellaista sisältömarkkinointia, jota käyttäjät olisivat kiinnostuneita lukemaan ja josta olisi lukijalleen oikeaa hyötyä. Pitkässä juoksussa niin io-tech kuin mainostajakaan ei hyödy sisältömarkkinoinnista, jota kukaan ei halua lukea.