Palautetta ja keskustelua io-techin mainoksista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ipadissa taitaa olla oletuksena työpöytätila. Klikkaamalla alla olevaa niin siellä on "Pyydä mobiiliversio".

1686739121233.png
 
Ei itsellä ole ainakaan ollut mitään ongelmaa uusimpaan viestiin menemisen kanssa. Aina on mennyt uusimpaan viestiin oli se sitten missä kohti sivua vaan.

Silti olen sitä mieltä että alabanneri mobiilissa on turha. Yläbanneri riittäisi.

Ja kapeammat bannerit mobiiliin olisi paremmat. Vähän samalla tavalla kuin esim. sovelluksissa mainostetaan kapealla ylä tai alabannerilla.

Ei sinulla olekaan ollut ongelmia ja juuri sen käyttömukavuuden takia yläbanneri on jäänyt ja jää näkymättä. Pointti oli siis se, että jos haluttaisiin, että yläbanneri näkyy käyttäjänne niin sitten ei käyttäjä pääsisi siirtymään uusimpaan viestiin keskelle sivua vaan mentäisiin aina sivun ylälaidan kautta.

Tässä vertailu meidän käyttämä mobiilibanneri vs muualla:

Screenshot_2023-06-14-14-00-53-42_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Screenshot_2023-06-14-14-00-28-03_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Juu, tuo verkkiksen mainos edelleen raivostuttaa. Noin 3 sekunnin välein vilahtaa aina seuraava tarjous näkyviin eli staattista tuo ei ole nähnytkään. Nyt menee ainakin joksikin aikaa nuo mainokset blokkiin, sen verran tuo mainos ärsyttää. Taitaakin olla ensimmäinen mainos joka ylittää ärsytyskynnyksen mutta tuo tekeekin sen ihan heittämällä.
Verkkokauppa.com "Hyvä Ekspertti katsoverkkokaupasta, tilaaheti" mainoksen viimeakoina usein nähnyt, täällä taasen ollut täysin saattinen, niin staattinen että sitä tökkimällä ei mene minnekkään, ja ilmeisesti valkoisessa laatikossa pitäisi olla jotain tuotetta/palvelua mitä mainostetaan. Kommentistä päättelen että siinä joillakkin lukijoilla pyörii jotain tarjouksia.
Muiden mainosten kohdalla mainokset vievät mainostaja sivuille.
 
Ei itsellä ole ainakaan ollut mitään ongelmaa uusimpaan viestiin menemisen kanssa. Aina on mennyt uusimpaan viestiin oli se sitten missä kohti sivua vaan.
eli menet aina ensin sivun ylälaitaan katsomaan mainosta ja sieltä scrollailet oikeaan kohtaan? tätähän tällä korjauksella halutaan hoitaa että jos käyttäjä menee sivun keskelle ja scrollaa alalaitaan näkee edes sen alareunan mainoksen.

Itse näen varmaan alle 10% yläreunan näyttökerroista siksi että juurikin avaan ilmoituksista välilehtiä jotka menevät keskelle sivua ja scrollaan alas. Ainoastaan kun ketju hyppää taas uudelle sivulle näen yläreunan.
 
eli menet aina ensin sivun ylälaitaan katsomaan mainosta ja sieltä scrollailet oikeaan kohtaan? tätähän tällä korjauksella halutaan hoitaa että jos käyttäjä menee sivun keskelle ja scrollaa alalaitaan näkee edes sen alareunan mainoksen.

Itse näen varmaan alle 10% yläreunan näyttökerroista siksi että juurikin avaan ilmoituksista välilehtiä jotka menevät keskelle sivua ja scrollaan alas. Ainoastaan kun ketju hyppää taas uudelle sivulle näen yläreunan.
Mihin oikeaan kohtaan?
 
Automaattisesti mulla on mennyt ensimmäiseen lukemattomaan viestiin ketjussa kun olen ketjun auki painanut.
 
Ja sehän se ongelma tässä onkin mitä korjataan
No miten se ei sitten teillä muilla mene ensimmäiseen uusimpaan viestiin kun lukemattoman ketjun aukaisee? Meneekö se parit viestit vielä uudempaan jolloin joutuu scrollaa ylöspäin vai mitenkä?
 
No miten se ei sitten teillä muilla mene ensimmäiseen uusimpaan viestiin kun lukemattoman ketjun aukaisee? Meneekö se parit viestit vielä uudempaan jolloin joutuu scrollaa ylöspäin vai mitenkä?
Ongelma on siis se, että kun foorumilla softa vie käyttäjän automaattisesti sivun keskelle viimeisimpään lukemattomaan viestiin, niin mainostajalle ei silloin tule sivun yläreunan bannerista mainosnäyttöä. Ja mieluusti säilytetään tuo foorumin käyttökokemusta parantava ominaisuus, jossa käyttäjä voi jatkaa suoraan viimeisimmästä viestistä, mutta silloin mainos pitää laittaa myös sivun loppuun, jotta se mainosnäyttö saadaan aikaan.
 
Ongelma on siis se, että kun foorumilla softa vie käyttäjän automaattisesti sivun keskelle viimeisimpään lukemattomaan viestiin, niin mainostajalle ei silloin tule sivun yläreunan bannerista mainosnäyttöä. Ja mieluusti säilytetään tuo foorumin käyttökokemusta parantava ominaisuus, jossa käyttäjä voi jatkaa suoraan viimeisimmästä viestistä, mutta silloin mainos pitää laittaa myös sivun loppuun, jotta se mainosnäyttö saadaan aikaan.
Eli siis tässä ei ollut mitään muuta ongelmaa kun se että mainos ei näkynyt?
 
Itseäni ainakaan ei tuo alalaidan banneripaikka häiritse, mutta silti pidän ainakin jokusen päivän blokkeria päällä kun ainakin tänä aamuna oli tuo verkkiksen ärsytys maximus mainosten joukossa kun käytin blokkeria hetken pois päältä. Jännä miten yksi mainos ainakin itselläni ärsyttää noinkin vahvasti kun aiemmin sivuston mainokset eivät juurikaan ole häirinneet.
 
Itseäni ainakaan ei tuo alalaidan banneripaikka häiritse, mutta silti pidän ainakin jokusen päivän blokkeria päällä kun ainakin tänä aamuna oli tuo verkkiksen ärsytys maximus mainosten joukossa kun käytin blokkeria hetken pois päältä. Jännä miten yksi mainos ainakin itselläni ärsyttää noinkin vahvasti kun aiemmin sivuston mainokset eivät juurikaan ole häirinneet.
Sama kyllä täällä, ihan perseestä nuo verkkokaupan mainokset alalaidassa kun yrittää keskittyä lukemaan jotain. Tämä on ainoa sivusto jossa minulla ei ole ublock päällä mutta ei kyllä pitkään tällä menolla.

edit: Päädyin kompromissiin ja blokkaan nuo verkkokauppa.comin mainokset kun ne niin perseestä. Huomasin vaan sattumalta nyt etusivulta moisen, tilalle tuli refreshilla Gigantin AOC AGON:n näytön mainos joka ei häiritse ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole verkkiksen vilkutusvälkytysliikekammotusbanneri vieläkään kadonnut, eli adblock pysyy päällä. Ei ollut kuin kahden sivulatauksen verran blokkeri poissa ja heti tuli tuo verkkiksen mainos näkyviin.
 
Eipä ole verkkiksen vilkutusvälkytysliikekammotusbanneri vieläkään kadonnut, eli adblock pysyy päällä. Ei ollut kuin kahden sivulatauksen verran blokkeri poissa ja heti tuli tuo verkkiksen mainos näkyviin.
Verkkiksen mainos ei ole valitettavasti mihinkään poistumassa, toteutusta säädettiin jo vähemmän häiritsevään muotoon, joten jos edelleen häiritsee liikaa, niin sitten lienee aiheellista käyttää blokkeria joko kyseisen mainoksen kohdalla tai sitten ihan koko sivustolla jos siltä tuntuu.
 
Verkkiksen mainos ei ole valitettavasti mihinkään poistumassa, toteutusta säädettiin jo vähemmän häiritsevään muotoon, joten jos edelleen häiritsee liikaa, niin sitten lienee aiheellista käyttää blokkeria joko kyseisen mainoksen kohdalla tai sitten ihan koko sivustolla jos siltä tuntuu.
Kyllä se edelleen on omastakin mielestäni aika törkeä toteutus, ja tuotiin vieläpä kaikessa hiljaisuudessa tänne mokoma räikeä ikiliikkuja... Pistää kyllä vähän miettimään sitäkin, viitsiikö enää jatkossa tukijäsenyyttäkään jatkaa, kun tällaista pakkosyötetään.
 
Kyllä se edelleen on omastakin mielestäni aika törkeä toteutus, ja tuotiin vieläpä kaikessa hiljaisuudessa tänne mokoma räikeä ikiliikkuja... Pistää kyllä vähän miettimään sitäkin, viitsiikö enää jatkossa tukijäsenyyttäkään jatkaa, kun tällaista pakkosyötetään.
Vapaa valinta mainosten blokkaamisesta ja jäsenyyksistä on jokaisen käyttäjän omissa käsissä.

Fakta on, että toimintaympäristö missä tätä yritystoimintaa tehdään ja sivustoa pyöritetään, on muuttunut rajusti siitä mistä 7 vuotta sitten lähdettiin liikkeelle. Me tehtiin tuolloin käytettävyyden nimissä monia valintoja, jotka ovat tehneet bannerimyyntiä merkittävästi haastavammaksi. Viime vuosina bannerimyynti on vähentynyt siinä määrin, että vanhassa linjassa mainosten täyden staattisuuden suhteen ei ole enää mahdollista täysin pysyä, jos kyseessä on merkittävä sivuston toimintaa tukeva mainostaja.

Kuten jo aiemmin todettiin, valinta mainosten blokkaamisesta on aina ollut ja on edelleen käyttäjillä. Me pyritää edelleen myymään sivustolle mainontaa, joka on mahdollisuuksien rajoissa niin vähän häiritsevää kuin mahdollista ja tekniikkaan liittyvää. Liiketoiminnallisia edellytyksiä ei rajauksilla lähdetä kuitenkaan riskeeraamaan.
 
- - mainontaa, joka on mahdollisuuksien rajoissa niin vähän häiritsevää kuin mahdollista ja tekniikkaan liittyvää. - -
Vinkattakoon vielä ainakin näin omana näkemyksenäni ajatus siitä, että voisikohan mainostoteutuslinjauksiin jatkossa kenties sisältyä A.) esimerkiksi mainosten taustavärityksen osalta jotakin sellaista, että ei liian räikeää kontrastia ja kirkkautta (ei siis vaikkapa valkopohjaa), ja B.) liikkeen osalta sallittujen tapojen tarkempaa määrittelyä, kuten että vilkuntamaisuutta ja vaaka- tai pystysiirtymiä ei sallittaisi, mutta häivytys-/sulautustyyppiset vähintään 1,5-sekuntiset toteutukset sallittaisiin.
 
Dark moden kunnioittamista voisi ainakin esittää toiveena mainostajille. Tuo kun on kuitenkin responsiivisuuten liittyvä juttu.
 
Pitäiskö tuon mainostetun Samsungin 990 levyn olla saatavilla? Klikkasin mielenkiinnista mainosta ja siellä luki vain "ei myynnissä"
 
Vinkattakoon vielä ainakin näin omana näkemyksenäni ajatus siitä, että voisikohan mainostoteutuslinjauksiin jatkossa kenties sisältyä A.) esimerkiksi mainosten taustavärityksen osalta jotakin sellaista, että ei liian räikeää kontrastia ja kirkkautta (ei siis vaikkapa valkopohjaa), ja B.) liikkeen osalta sallittujen tapojen tarkempaa määrittelyä, kuten että vilkuntamaisuutta ja vaaka- tai pystysiirtymiä ei sallittaisi, mutta häivytys-/sulautustyyppiset vähintään 1,5-sekuntiset toteutukset sallittaisiin.
Dark moden kunnioittamista voisi ainakin esittää toiveena mainostajille. Tuo kun on kuitenkin responsiivisuuten liittyvä juttu.
Mainostajille suositellaan kyllä aina hillittyä ja tummaan taustaan soveltuvaa mainosteemaa ja yllättävän moni mainostaja sitä myös noudattaa. Me ei kuitenkaan pienenä täysin omalla vastavirtaan uivalla toteutuksella operoivana toimijana olla sellaisessa asemassa, että voitaisiin alkaa määrittelemään mainostajille miltä heidän mainoksensa pitäisi näyttää. Monilla suurilla yrityksillä mainokset on osa globaalia kamppanjaa, jossa mainosten ulkoasu on suunniteltu yhteneväksi maailmanlaajuisella tasolla. Liikkuvaa mainontaa ei edellenkään pyritä erityisemmin myymään, mutta jos merkittävä mainostaja haluaa sellaista ehdottomasti tehdä, esitämme kyllä suositukset ja lukijoiden toiveet toteutuksen suhteen.
 
Mainitsen ongelmasta vaikka tähän ketjuun; ilmeisesti mainokset aiheuttaa skaalaus häiriön iPadilla foorumia selatessa. Alla ongelmasta kuva splitview:ssa, samaa vikaa myös normaalisti ”pystyssä” selatessa.
1690613226407.png
 
Vähän sama juttu myös desktopilla (macOS + Safari). Verkkiksen mainos ei näy kokonaan:
Näyttökuva 2023-7-29 kello 17.40.32.png

Näiden ei staattisten mainosten hallinta ei onnistu ihan niin helposti kuin staattisten kuvatiedostojen.
 
Mulla siis tämä sama desktopilla. Johtuu todennäköisesti zoomauksesta, eli jos on isontanut sivua / tekstiä, jolloin mainoksen mitat menee sekaisin.
Ei ole tässä tabletilla selatessa ainakaan mitään zoomailuja joita olisin itse tehnyt. Satunnaisesti vain selatessa aina tuon mainoksen vuorolla leiska menee rikki. Muut mainokset toimii ihan hyvin.
 
Ei ole tässä tabletilla selatessa ainakaan mitään zoomailuja joita olisin itse tehnyt. Satunnaisesti vain selatessa aina tuon mainoksen vuorolla leiska menee rikki. Muut mainokset toimii ihan hyvin.
Ok, muistaakseni tuo korjaantui mulla desktopissa, jos zoomauksen tai suurennoksen laittoi normaaliksi (100 %). Joka tapauksessa, mainoksesta tuulee ruutuun väärä koko tietyissä olosuhteissa.
 
Verkkiksen mainos rikkoo leiskan, muut ei.
SmartSelect_20231025_230458_Chrome.jpg

Tab S8 / Chrome
Jotenkin vaikuttaisi äkkiseltään siltä, että Tab S8 identifioi itsensä Desktop-laitteeksi, jolloin mainos syöttää siihen sopivan Desktop-bannerin. Pitääpä itse testata tuota kotona samaisella laitteella.
Mulla siis tämä sama desktopilla. Johtuu todennäköisesti zoomauksesta, eli jos on isontanut sivua / tekstiä, jolloin mainoksen mitat menee sekaisin.
Jep, jos on zoomauksia tms, niin 1250 leveä desktop-banneri ei sitten tietysti enää mahdu siihen kavennettuun leveyteen.
 
Jep, jos on zoomauksia tms, niin 1250 leveä desktop-banneri ei sitten tietysti enää mahdu siihen kavennettuun leveyteen.
Tämä on myös hyvä esimerkki siitä miksi nämä mainokset tulisi olla responsiivisia, koska eri kokojen arvailu on lähes mahdotonta. Arvailussa myös kaikkien työaikaa palaa turhaan ja aina on se joku kenellä ei toimi. Animoinnit yms. on tietysti helpompi toteuttaa kovakoodatuilla arvoilla, mutta sitten tulee näitä muita haasteita.
 
Tämä on myös hyvä esimerkki siitä miksi nämä mainokset tulisi olla responsiivisia, koska eri kokojen arvailu on lähes mahdotonta. Arvailussa myös kaikkien työaikaa palaa turhaan ja aina on se joku kenellä ei toimi. Animoinnit yms. on tietysti helpompi toteuttaa kovakoodatuilla arvoilla, mutta sitten tulee näitä muita haasteita.
En osaa ottaa kantaa tuohon responsiivisuuteen mainosten osalta, meillähän lähes kaikki mainokset on kiinteitä JPG tai PNG kuvia jotka tulevat mainostajilta kahdessa eri koossa. @Sampsa tietää tuosta mainoshallinnan toiminnasta paremmin, mutta on nyt tämän viikon lomalla.
 
Jotenkin vaikuttaisi äkkiseltään siltä, että Tab S8 identifioi itsensä Desktop-laitteeksi, jolloin mainos syöttää siihen sopivan Desktop-bannerin. Pitääpä itse testata tuota kotona samaisella laitteella.
Sen verran eilen vielä asiaa ihmettelin, että ei ole väliä tuleeko tuo kyseinen mainos ylä- vai alabanneriin niin leiska leviää. Vaakatasossa käytettäessä taas forumin leiska pysyy ehjänä, mutta mainos ei näy ihan kokonaan vaan leikkautuu reunasta.
 
Yritin itse saada tuota mainosta näkyviin, että olisin voinut testata, mutta ei vain tule vaikka monta kertaa laitoin refreshiä. Itse käytän pelkkä tekstin-zoomausta jotta saan tekstin koon miellyttävän kokoiseksi, kuvia en zoomaile.
 
Kesästä asti foorumilla ollut Jimm's Coolermaster ma824 mainos. Aina välillä, n. kuukauden välein klikannut mainosta ja tuote ei ole ollut kertaakaan saatavilla. Ajattelin että on ihan mielenkiintoista, että ovat näin pitkään mainostaneet tätä tuotetta jota eivät kuitenkaan myy.
Vai onko tuossa jonkinlainen systeemi joka randomoi mainokseen tuotteen? Mikähän järki tässä on?

CM masterair mainos.JPG
 
Kesästä asti foorumilla ollut Jimm's Coolermaster ma824 mainos. Aina välillä, n. kuukauden välein klikannut mainosta ja tuote ei ole ollut kertaakaan saatavilla. Ajattelin että on ihan mielenkiintoista, että ovat näin pitkään mainostaneet tätä tuotetta jota eivät kuitenkaan myy.
Vai onko tuossa jonkinlainen systeemi joka randomoi mainokseen tuotteen? Mikähän järki tässä on?

CM masterair mainos.JPG
Kyllä valmistaja tuota tuotetta on halunnut ihan itse mainostaa, siihen en osaa sanoa miksi mainostetun tuotteen varastosaldot ovat linkityksen kohteessa jatkuvasti tuolla tolalla.
 
Foorumilla mainostaa yritys, joka toimittaa Venäjälle meneviä drooneja ja siten tukee Venäjän laitonta hyökkäyssotaa Ukrainaa ja koko Eurooppaa kohtaan. Ehdotan että TechBBS etsii paremmalla moraalilla varustetun yhteistyökumppanin.

 
Foorumilla mainostaa yritys, joka toimittaa Venäjälle meneviä drooneja ja siten tukee Venäjän laitonta hyökkäyssotaa Ukrainaa ja koko Eurooppaa kohtaan. Ehdotan että TechBBS etsii paremmalla moraalilla varustetun yhteistyökumppanin.

Tuskin mitään tulee tapahtumaan. Täällähän myydään maksullisia tukijäsenyyksiä huijareille, jotta voivat harrastaa rikoksia myyntipalstalla. Joku lakimies voisi olla jopa sitä mieltä, että io-tech on mahdollistanut rikosten tehtailun ja on täten osallisena toimintaan, kun siitä rahallisesti hyötyvät.

Kuulemma yksityishenkilöiden välinen asia ja asialle ei voi tehdä mitään.

Tuon Verified-tunnistuksen tarkoitusena on ollut helpottaa uusia käyttäjiä ostamaan foorumilta, mutta sitä käytetään myös väärin huijauksiin. Vaikka karenssi olisi 30 päivää, niin valitettavasti huijauksia tulee silti. Loppukädessä kuluttajien välisessä kaupassa vastuu on ostajalla
 
Tuskin mitään tulee tapahtumaan. Täällähän myydään maksullisia tukijäsenyyksiä huijareille, jotta voivat harrastaa rikoksia myyntipalstalla. Joku lakimies voisi olla jopa sitä mieltä, että io-tech on mahdollistanut rikosten tehtailun ja on täten osallisena toimintaan, kun siitä rahallisesti hyötyvät.

Kuulemma yksityishenkilöiden välinen asia ja asialle ei voi tehdä mitään.

Otetaanko seuraavaksi arvailuleikki kuinka monta kertaa bannattu ja kuinka mones altteri häiriköimässä?
 
Foorumilla mainostaa yritys, joka toimittaa Venäjälle meneviä drooneja ja siten tukee Venäjän laitonta hyökkäyssotaa Ukrainaa ja koko Eurooppaa kohtaan. Ehdotan että TechBBS etsii paremmalla moraalilla varustetun yhteistyökumppanin.


Nyt kun suurin yhteistyökumppani on poistunut keskuudestamme, olisiko mahdollista rekrytoida joko muutama pieni tai yksi suurempi diileri mukaan?

Aikaisemmin mukana on ollut mm. RDE.fi, Proshop, Tietokonekauppa.fi ja Verkkokauppa.com. Nyt kun pahin kilpailija ei ole sotkemassa bisneksiä niin olisiko mahdollista saada esim. Verkkokauppa.com takaisin?
 
Nyt kun suurin yhteistyökumppani on poistunut keskuudestamme, olisiko mahdollista rekrytoida joko muutama pieni tai yksi suurempi diileri mukaan?

Aikaisemmin mukana on ollut mm. RDE.fi, Proshop, Tietokonekauppa.fi ja Verkkokauppa.com. Nyt kun pahin kilpailija ei ole sotkemassa bisneksiä niin olisiko mahdollista saada esim. Verkkokauppa.com takaisin?
Niitä ei valitettavasti tuosta vaan "rekrytoida", eikä Jimm's ole aiemmin sinällään mitään bisneksiä sotkenut, vaan io-techissä on, kuten mainitsitkin, vuosien varrella mainostaneet lukuisat muutkin tietotekniikkaverkkokaupat. Parhaamme luonnollisesti teemme, että saamme syntyneen aukon paikattua, mutta ei ole nykymarkkinassa helppo tehtävä se.
 
Niitä ei valitettavasti tuosta vaan "rekrytoida", eikä Jimm's ole aiemmin sinällään mitään bisneksiä sotkenut, vaan io-techissä on, kuten mainitsitkin, vuosien varrella mainostaneet lukuisat muutkin tietotekniikkaverkkokaupat. Parhaamme luonnollisesti teemme, että saamme syntyneen aukon paikattua, mutta ei ole nykymarkkinassa helppo tehtävä se.
Toivottavasti joku tekee "AMD:t" ja iskee apajille, kuten LTT:llä Intelin "Extreme Tech Upgrade" yhteistyön päätyttyä. Vaikka markkina on huomattavasti pienempi, niin olisihan tuossa mielenkiintoinen markkinarako Suomen mittapuussa.
Jospa noista tukijäsenyyksistä olisi ainakin ensialkuun paikkaamaan hieman tilannetta.
 
Ehkä bugi mainoksessa? Vai tuleeko itselläni jostain cachesta tms?
1719847104437.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 819
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom