Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Toivomusten kaivoon artikkeli ulkoisten äänikorttien / DACien vertailusta alle 200€ hintaluokassa (esim. Creative Sound BlasterX G6, Asus Xonar U7 MKII, iFi Audio Zen Dac V2). Miksipä ei myös samalla vertailua ns. modernin emolevyn omaan äänisiruun.
Tämä olisi mukava, tosin kun aloin tarkemmin ajattelemaan niin jos se toteutetaan kuuloperusteella luokkaa: Oskari kuuntelee ja arvioi parilla eri kuuloke kokoonpanolla (mallia alle 40€ Superflux HD681EVO ja useamman satasen Sennheiser) , muutaman kympin "muovipöntöillä" mitä saa kiinni tietokoneeseen ja erillisellä viritinvahvistimella (optisella piuhalla ääni missä voisi samalla arvioida onko eroa kullatulla johdolla vs tavalliseen koaksiaaliseen tai optiseen) ja ehkä 5.1 tai 7.2 systeemillä ja useammalla emolevyllä sekä sitten useammalla sisäisellä sekä ulkoisellä äänikortilla.
Jos niistä kaikista tai suurimmasta osasta tulisi tuloksena vaan "korvamääräisesti ei eroa oikein huomaa" en tiedä miten suosittu tuosta arvostelusta tulisi? Sitten taas jos tarvisi värvätä erikseen joku asiantuntija joka oikeasti tekee näitä tämän tyyppisiä arvosteluja kalliiden laitteiden kanssa se voisi tulla jo kohtuu kalliiksi ja aikaa vieväksi projektiksi.
Totta, hyvä huomio. Toisaalta on sekin jo jonkinlainen lopputulos, jos vaikka ALC4080 tuottaa kuulijan mielestä käytännössä saman äänen, kuin ulkoinen äänikortti. Ehkä se lähestymisnäkökulma voisi olla, että "Onko mitään järkeä?" ja jonkin verran ominaisuuksien vertailua. HiFistelyssä kyllä voidaan mennä vaikka kuinka pitkälle, tässä tapauksessa kuitenkin maallikon ymmärrettävissä oleva "pintaraapaisu" voisi sopia monelle.
Huomasin, että olette juuri päässeet Amppareihin! Taistelu tuulimyllyjä vastaan on ohi, erinomaista!
Eikä ole. Täysin looginen. Jotain roskalehden kommenttipalstaa iha mahdoton seurata, ku vastaukset on viesteihin jotka on jossain alempana jossain..Milloin muutatte uutisten ja artikkeleiden kommenttiosiota niin, että uusin kommentti on ylhäällä, eikä alhaalla niin kuin nyt? Ymmärrän kyllä, että foorumin puolella uusimmat kommentit ovat viimeisellä sivulla, mutta itse kommenttiosiossa se on todella kummallinen ratkaisu nykypäivänä.
Nykyaikaiset käyttöliittymät eivät vaan toimi näin, joka tekee siitä monelle epäloogista. Nyt monet todennäköisesti katsovat vain sen ylimmän kommentin ja toteavat, että uusia kommentteja ei näköjään ole tullut. Lisäyksenä vielä, että nykyinen toimintatapa lisää turhien klikkausten määrää, mikäli käyttäjä haluaa lukea ne uusimmat kommentit.Eikä ole. Täysin looginen. Jotain roskalehden kommenttipalstaa iha mahdoton seurata, ku vastaukset on viesteihin jotka on jossain alempana jossain..
Se että muualla on tehty typerästi ei ole pätevä perustelu sille että täälläkin pitäisi tehdä niin.Nykyaikaiset käyttöliittymät eivät vaan toimi näin, joka tekee siitä monelle epäloogista. Nyt monet todennäköisesti katsovat vain sen ylimmän kommentin ja toteavat, että uusia kommentteja ei näköjään ole tullut. Lisäyksenä vielä, että nykyinen toimintatapa lisää turhien klikkausten määrää, mikäli käyttäjä haluaa lukea ne uusimmat kommentit.
Laitatko vielä jotain perusteluja, että miksi pitäisi poiketa yleisestä "standardista"? Voitko selittää myös miksi lähes kaikkien muiden sivustojen valitsema tapa on typerä?Se että muualla on tehty typerästi ei ole pätevä perustelu sille että täälläkin pitäisi tehdä niin.
Tuossahan se oli jo aiemmon selitetty sulle:Voitko selittää myös miksi lähes kaikkien muiden sivustojen valitsema tapa on typerä?
Jotain roskalehden kommenttipalstaa iha mahdoton seurata, ku vastaukset on viesteihin jotka on jossain alempana jossain..
Eli sun mielestäsi olisi tosi kätevää lukea koko viestiketju viimeisestä viestistä alkaen? Esimerkiksi vaikkapa joku julkaisu-uutinen johon sitten alkaa tulemaan keskustelua, tosi kätevää lukea viimeisestä viestistä taaksenpäin...Laitatko vielä jotain perusteluja, että miksi pitäisi poiketa yleisestä "standardista"? Voitko selittää myös miksi lähes kaikkien muiden sivustojen valitsema tapa on typerä?
Tämä on sinänsä huono argumentti, koska kyse on eri ongelmasta. Se, että noihin käyttöliittymiin ei ole tehty mahdollisuutta navigoida lainattuun viestiin, on oma ongelmansa.Tuossahan se oli jo aiemmon selitetty sulle:
Mikäli haluat lukea koko ketjun, niin luonnollisesti siirryt foorumille. Puhun siis edelleenkin etusivusta, enkä itse foorumista. Tuleeko sinulla uusin sähköposti Gmail-sovellukseenkin alimmaiseksi?Eli sun mielestäsi olisi tosi kätevää lukea koko viestiketju viimeisestä viestistä alkaen? Esimerkiksi vaikkapa joku julkaisu-uutinen johon sitten alkaa tulemaan keskustelua, tosi kätevää lukea viimeisestä viestistä taaksenpäin...
Ei tuu, koska en käytä gmailia.Tämä on sinänsä huono argumentti, koska kyse on eri ongelmasta. Se, että noihin käyttöliittymiin ei ole tehty mahdollisuutta navigoida lainattuun viestiin, on oma ongelmansa.
Mikäli haluat lukea koko ketjun, niin luonnollisesti siirryt foorumille. Puhun siis edelleenkin etusivusta, enkä itse foorumista. Tuleeko sinulla uusin sähköposti Gmail-sovellukseenkin alimmaiseksi?
Nimenomaan ei onnu, kuten juuri itse todistit. Kyse on tottumuksista. Uutissivustoilla on totuttu, että uusimmat kommentit näkyy ylhäällä ja foorumeilla taas on totuttu, että uusimmat kommentit näkyy ketjun viimeisellä sivulla.Ei tuu, koska en käytä gmailia.
Ja jos vaikka käyttäisinkin, sun vertaus ontuu. Jokainen sähköposti vertautuisi uuteen uutiseen etusivulla, ei kommenttiin. Kommentti uutiseen olisi sama kuin vastaus sähköpostiin, ja kas kummaa, se vastaus tulee sen alkuperäisen sähköpostin alle
Häh? "Ei onnu, kuten juuri itse todistit." Juuri todistin, että mulla uusin sähköposti EI TULE alimmaiseksi. Tulee alkuperäisen sähköpostin alle, ja jos se alkuperäinen viesti on koko listan alin, niin joo, sitten tulee alimmaiseksi.Nimenomaan ei onnu, kuten juuri itse todistit. Kyse on tottumuksesta. Uutissivustoilla on totuttu, että uusimmat kommentit näkyy ylhäällä ja foorumeilla taas on totuttu, että uusimmat kommentit näkyy ketjun viimeisellä sivulla.
Se, että sinä olet tottunut != "on totuttu".Uutissivustoilla on totuttu, että uusimmat kommentit näkyy ylhäällä
Ota nyt vaikka kymmenen suosituinta uutissivustoa ja katso miten ne toimii.Häh? "Ei onnu, kuten juuri itse todistit." Juuri todistin, että mulla uusin sähköposti EI TULE alimmaiseksi. Tulee alkuperäisen sähköpostin alle, ja jos se alkuperäinen viesti on koko listan alin, niin joo, sitten tulee alimmaiseksi.
Se, että sinä olet tottunut != "on totuttu".
Joo, kyllä minä tiedän miten ne toimii. Ja kuten Ladex sanoi, ne toimii typerästi.Ota nyt vaikka kymmenen suosituinta uutissivustoa ja katso miten ne toimii.
Niin, eli mihin valtavirta on silloin tottunut?Joo, kyllä minä tiedän miten ne toimii. Ja kuten Ladex sanoi, ne toimii typerästi.
Mutta kun et tajua niin et tajua, lienee mun osaltani siis tässä. Päivänjatkot!
No otetaas nyt sit vielä kerran vaikka jo piti lopettaa.Niin, eli mihin valtavirta on silloin tottunut?
Kerro toki ne sivustot itse missä toimii niin että uusin viesti on ensimmäisenä?Ota nyt vaikka kymmenen suosituinta uutissivustoa ja katso miten ne toimii.
Jos ne suosituimmat sivustot pakottavat sut käyttämään niiden (typerää) formaattia, sitä on käytettävä jos sillä sivustolla haluaa keskustella. Eli joo, "on to totuttu". Voihan sen pakotuksen rinnastaa tottumiseen jos niin haluaa. Minä en ole niihin yhteenkään tottunut, ja jos niitä käytän, käytän irvistellen koska ovat typeriä.
Päivänjatkot!
Eli asia olikin juuri päinvastoin, mutta yritit kääntää asian minuun argumenttien loputtua.Se, että sinä olet tottunut != "on totuttu".
Ei oo todellistaEli asia olikin juuri päinvastoin, mutta yritit kääntää asian minuun argumenttien loputtua.
Milloin muutatte uutisten ja artikkeleiden kommenttiosiota niin, että uusin kommentti on ylhäällä, eikä alhaalla niin kuin nyt?
Nykyaikaiset käyttöliittymät eivät vaan toimi näin, joka tekee siitä monelle epäloogista.
Varmaankin foorumin ja sivuston välinen silta jumittanut viestin lähetyshetkellä.@Juha Kokkonen @Sampsa
Onkohan mitään havaintoa miksi minun lähettämä viesti artikkeliin "Testissä iPhone 15 Pro Max" näkyy io-techin puolella kaksi kertaa peräkkäin, mutta foorumin puolella on vain yksi viesti näkyvissä?
Viesti lähetetty foorumin puolelta eikä siinä lähetys hetkellä ainakaan huomannut mitään jumittumista tms. Viesti siis lähti ihan normaalisti.
en saanu mitään hyväksyttyä menemään (muistaakseni) kakkoskenttään kun koitin raportoida sillä tuota #858n ongelmaa
Milloin muutatte uutisten ja artikkeleiden kommenttiosiota niin, että uusin kommentti on ylhäällä, eikä alhaalla niin kuin nyt? Ymmärrän kyllä, että foorumin puolella uusimmat kommentit ovat viimeisellä sivulla, mutta itse kommenttiosiossa se on todella kummallinen ratkaisu nykypäivänä.
Asiasivustolla jossa kommentit usein ovat uutiseen lisäarvoa tuovaa, niin kannatan aika järjestystä (postaus järjestystä ensimmäisestä eteenpäin). jos muutos silti joskus tulee pöydälle, niin sitten käyttäjälle vailinnaisena.Ei ole ollut koskaan edes harkinnassa tai puheissa tuon muuttaminen, joten sanoisin äkkiseltään että ei ole suunnitelmissa.
Aikajärjestyshän se on sekä nouseva että laskeva Tuon sivuston puolen kommenttien näyttöön käytetyn lisäosan kanssa on ollut viime aikoina siinä määrin ongelmia, että siitä luopumista harkitaan, jos tilalle ei keksitä jotain toista parempaa toteutusta. Nykyiseen toteutukseen tuskin siis on tulossa mitään muutoksia.Asiasivustolla jossa kommentit usein ovat uutiseen lisäarvoa tuovaa, niin kannatan aika järjestystä. jos muutos silti joskus tulee pöydälle, niin sitten käyttäjälle vailinnaisena.
Noiden uutiskommentien viesti lainausten linkit voisi kyllä korjata. Hätätilassa vaikka bbs puolelle.
Poistettu joTämä
vai näkyykö sinulla jokin muukin?
Kappas. Meinasin tulla nokkeloimaan että kyllä ne mulla aukeaa mutta eipä tosiaan enää. Mitäs ihmettä siellä on muutettu? Tämähän on ihan hanurista.Asia: Uutisia lyhyesti-laatikko
Nuo laatikon linkit eivät ole mitään oikeita HTML linkkejä, lienee jotakin javascript-kakkelia? Niitä ei saa avattua millään ilveellä uudelle välilehdelle tai uuteen ikkunaan, ei toimi shift-click, ctrl-click eikä middle-click, kaikilla tavoilla lopputuloksena ko. sisältö korvaa nykyisen välilehden. Vasemmalla hiirennapilla avautuvassa valikossa ei ole edes ko. optioita tarjolla. Linkkejä ei voi raahata välilehdelle. Lyhesti, mitkään normaalien ihmisten linkkikäsittelyt ei toimi näissä. Ärsyttää äärettömästi. Prkl.
Joo, ihan perseestä ja olisin tullut tänne avautumaan mutta ehdit jo.Asia: Uutisia lyhyesti-laatikko
Nuo laatikon linkit eivät ole mitään oikeita HTML linkkejä, lienee jotakin javascript-kakkelia? Niitä ei saa avattua millään ilveellä uudelle välilehdelle tai uuteen ikkunaan, ei toimi shift-click, ctrl-click eikä middle-click, kaikilla tavoilla lopputuloksena ko. sisältö korvaa nykyisen välilehden. Vasemmalla hiirennapilla avautuvassa valikossa ei ole edes ko. optioita tarjolla. Linkkejä ei voi raahata välilehdelle. Lyhesti, mitkään normaalien ihmisten linkkikäsittelyt ei toimi näissä. Ärsyttää äärettömästi. Prkl.
Mielummin suljen välilehden yhdellä klikkauksella kuin odottelen (joo nopea mutta silti) sivulatauksia. Tokihan tuo on kaikilla hiirieleissä niin ei tarvitse huitoa hiirtä edes selaimen yläreunaan.Itsehän taas vihaan sitä että linkit aukeaa uuteen välilehteen. Ärsyttää suunnattomasti nyt kun ei voi hiiren back ja forward nappuloilla selailla edes takaisin vaan pitää kokoajan sulkea välilehtiä.
Joo, ja varsinkin kun tuossa on etusivulla useita uutisia jotka haluan lukea niin kivempi avata ne taustalle kun koko ajaa edes takaisin klikkailla etusivun ja lyhyen uutisen välillä.Mielummin suljen välilehden yhdellä klikkauksella kuin odottelen (joo nopea mutta silti) sivulatauksia. Tokihan tuo on kaikilla hiirieleissä niin ei tarvitse huitoa hiirtä edes selaimen yläreunaan.
Totta, että pakotettu ärsyttävä.Itsehän taas vihaan sitä että linkit aukeaa uuteen välilehteen. Ärsyttää suunnattomasti nyt kun ei voi hiiren back ja forward nappuloilla selailla edes takaisin vaan pitää kokoajan sulkea välilehtiä.
kaikken ärsyttävintä on se että aukeaa samaan ikkunaa, mutta devaaja saanut päähän ettei selaimen eteen/taakse ominaisuus toimi