Eikös se kannattaisi sunkin sitten viedä omaa asiaa eteenpäin jos tuntuu väärältä?![]()
Mies ajoi Iisalmessa 57 km/h ylinopeutta – hovioikeuden mielestä kaahailu ei ollut törkeää
Hovioikeuden mukaan pelkkä ylinopeus ei tee teosta törkeää.www.is.fi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös se kannattaisi sunkin sitten viedä omaa asiaa eteenpäin jos tuntuu väärältä?![]()
Mies ajoi Iisalmessa 57 km/h ylinopeutta – hovioikeuden mielestä kaahailu ei ollut törkeää
Hovioikeuden mukaan pelkkä ylinopeus ei tee teosta törkeää.www.is.fi
On poliisitkin saaneet tuomioita, taitaa vaan vaatia onnettomuuden että menee tutkintaan...Mutta miksi? Eivätkö he silloin vaaranna liikennettä siinä missä normi autoilija joka ajaa ylinopeutta
Juu no siis jos ei mene vankilaan sovittuna aikana niin sillonhan ne etsintäkuuluttaa henkilön. Eivät tosiaan varmaan päivittäin käy ovella mutta tavattaessa tosiaan vievät heti vankilaan. En tiiä kuin kauan onnistuisi sitten pakoilla sitä vankilaan joutumista30 vuotta sitten kävin sakot istumassa kuopion lääninvankilassa....sain 30 päivää kun ensikertalaisena puolet istuin. ihan toi meni leppoisasti mutta 30 päivää tuntu pitkältä ajalta...päivät puutyöverstaalla ja illat sellissä joko telkkaria kattomassa tai lehtiä lukemassa, sellikaveriks sattu vielä mukava asiallinen vanhempi mies.
En tiedä miten toi nykyään menee mutta ainakin sillon meni ehkä vuosi siitä kun sakot oli muunnettu istumiseks että poliisit haki kotoo....jos en olis ovea aukassu niin olisivat varmaan käyneet joskus toiste taas kokeilemassa....olis voinu ton sakon maksaa vielä vaikka vankilan portilla niin olis säästyny lusimiselta.
No tää mun keissi kävi jo oikeudessa mut mun tapauksessa ei mennyt läpi toi että "pelkkä nopeus ei tee teosta vielä törkeää" koska mulla oli matkustaja kyydissäEikös se kannattaisi sunkin sitten viedä omaa asiaa eteenpäin jos tuntuu väärältä?
Juu jos tän maan kaikki ylinopeudet saatais tuomiolle nii kyl niitä olis joku 200x sen mitä nykyään poliisit (tai peltipoliisit) saavat kiinniMielestäni puhelimen käyttäminen kaupungissa tieliikenteessä on vaarallisempi teko kuin ajaa 153 km/h 100 km/h alueella. Nimimerkki suojatiellä melkein somettajan alle jäänyt.
Nuorempana 90-luvulla tuli joskus kokeiltua paljonko auto kulkee. Nyt olis auton huiput jotain 270 km/h mutta en ole silti ajanut sillä yli 120 km/h. Järkeä tullut päähän (ja hiukset lähteneet).
No tää mun keissi kävi jo oikeudessa mut mun tapauksessa ei mennyt läpi toi että "pelkkä nopeus ei tee teosta vielä törkeää" koska mulla oli matkustaja kyydissä
Puhumattakaan siitä että jonkinlainen osa autoilijoista väistäisi vaistomaisesti miettimättä mihin silloin osuu. Kadun oikeassa reunassa saattaisi olla vaikka päiväkotiryhmä odottamassa vihreää valoa tai vastaantulevien kaistaa ajaisi pyöräilijä.Huutonaurua kun lukee sun ylikierroksilla väännettyjä oksennuksia, on ketju mikä hyvänsä. Meinaat että esim. moottoripyörän törmäyksessä punaisia päin kävelevään ainoastaan kävelijä on vaarassa?
Lapsikortti pelattu heti 2. jaossa, mahtavaaPuhumattakaan siitä että jonkinlainen osa autoilijoista väistäisi vaistomaisesti miettimättä mihin silloin osuu. Kadun oikeassa reunassa saattaisi olla vaikka päiväkotiryhmä odottamassa vihreää valoa tai vastaantulevien kaistaa ajaisi pyöräilijä.
Ok. Seison korjattuna. Muuntorangaistuksessa taisi muuten olla joku minimimäärä? Makselet voudille seuraavat pari vuotta jotain 15e/kk ja jätät loput maksamatta?
Ihan turha korttipuheilla yrittää sotkea, yksikin typerys yllättyi pitkästä jonosta, väisti oikealle välttääkseen peräänajon, tappoi samalla kohdalle osuneen pyöräilijän. Ei tokikaan liity punaisia päin käveleviin mitenkään.Lapsikortti pelattu heti 2. jaossa, mahtavaa.
”Liikennevirhemaksu” joka tuosta annetaan on muutenkin vain 20€?, sillä ei ole minkäänlaista ennaltaehkäisevää vaikutusta ja itse asiassa kun lapun kirjoittamiseen sidotaan kokonainen poliisipartio niin nettovaikutus on negatiivinen jo ennenkuin maksulappu on saatu printteristä ulos.

Tähän voisi vastata yhtälailla ”mitähän vittua nyt taas”, sakon muuntovankeus on ihan yhtä pätevä tapa maksaa sakko kuin riihikuiva käteinenkin. Yhteiskunnan lainsäätäjät eivät ole tehneet eroa maksutapojen välille, joten se on vaan voi voi jos koet että maksaminen toisella tavalla käy sinun lompsasi päälle.No mitä vittua nyt taas? Kanna vastuus ja maksa sakkos sen sijaan että pistät yhteiskunnan maksamaan omat hölmöilys.
Sakot saa maksaa vaikka kolmessa osassa kunhan eka erä maksetaan eräpäivään mennessä.
No sillon oli tapahtuma mihin oli kiireMiten voi olla ensin niin kova kiire että ottaa ylinopeussakot, mutta sitten onkin yht'äkkiä aikaa mennä kahdeksi viikoksi vankilaan?
![]()
Pro-vinkki "Nacci" Tranbergilta, tällä ohjeella päässee hyvin alkuun :Onko jollain vankilassa olleella neuvoja miten valmistautua vankilapäiviin?
No eipä oikeestaan ku on yhteinen auto ja kulut puoliks...ja melkein kaikki pitkät matkat kuitenki kuljetaan yhdessäTuollaisen kaahauksen jäljiltä varmaan korttikin otettiin pois, joten eikö nyt ole jäänyt paljon rahaa säästöön, kun ei ole tarvinnut bensaa tankata ja vakuutuksia maksaa? Viisisataa on pikkuraha kun vertaa autoilun kuluihin
No sillon oli tapahtuma mihin oli kiire
No itse ylinopeus elokuussa, käräjät sit oli helmikuus, huhtikuus tuli eka maksumuistutus, ehkä kesäkuussa asia etenee ulosottoon astiKiireestä puheenollen, kuinka kauan siitä menee kun kun tehnyt pikku rötöksen ja aletaan vankilaa tarjoilemaan? Ei pikku jutuista heti taida päästä kiven sisään kun oletan (en tiedä) että sinnekin on jotain jonoa. Isommista asioista toki pääsee heti istumaan.
Törkeät ratit tms. taitaa mennä taas yhdyskuntapalveluna noin esimerkiksi.
Laita nyt vähintään nolla tai pari perään. Useimmat ajavat edes hetkellisesti pientä ylinopeutta joka tai lähes joka kerta kun ovat liikenteessä. Jos vaikka sovitaan hatusta karistaen ja oletetaan että minä olen ajanut ylinopeutta laskutavasta riippuen 6 000 - 300 000 kertaa ja kerran "jäänyt kiinni" kun kamera välähti mutta mitään ei koskaan kuulunut, niin suhdeluku on aika paljon isompi kuin 200. Tietenkään tämä ei ole keskiarvo vaan jotkut saavat sakkoja ainakin kerran vuoteen vaikka ajavat vain samaa tietä töihin ja lauantaisin Prismaan. 200 ei silti riitä.Juu jos tän maan kaikki ylinopeudet saatais tuomiolle nii kyl niitä olis joku 200x sen mitä nykyään poliisit (tai peltipoliisit) saavat kiinni
Tietämättä asiaa mutta luulen vahvassti että oikeusrekisterikeskuksen kautta saat suoraan siirrettyä asia ulosottoon ja ulosoton kanssa sinne yhteyttä ottaen saanet heti tuon ulosmittaamattomuus päätöksen jonka jälkeen asia palaa oikeusrekisterikeskukseen ja voit sopia koska istut sen pois.No itse ylinopeus elokuussa, käräjät sit oli helmikuus, huhtikuus tuli eka maksumuistutus, ehkä kesäkuussa asia etenee ulosottoon asti
Sitä itsekin odotan et kuin pian ne ulosotossa keksii että eihän tolta kaverilta mitään rahaa saada että pitää haastaa se oikeudenkäyntiin missä muuntorangaistus määrätään
Et eihän nää mitään kovin nopeita prosesseja ole, toivon et ei ny tälle kesälle vielä sattuis mahdollinen vankeus
No itse ylinopeus elokuussa, käräjät sit oli helmikuus, huhtikuus tuli eka maksumuistutus, ehkä kesäkuussa asia etenee ulosottoon asti
Sitä itsekin odotan et kuin pian ne ulosotossa keksii että eihän tolta kaverilta mitään rahaa saada että pitää haastaa se oikeudenkäyntiin missä muuntorangaistus määrätään
Et eihän nää mitään kovin nopeita prosesseja ole, toivon et ei ny tälle kesälle vielä sattuis mahdollinen vankeus
Ei se yks (ylimääräinen) sakkovanki varmaan 20€/päivä kuitenkaan maksa. Keskiarvoon kun on kuitenkin laskettu koko järjestelmän ylläpito vaikka ei olisi yhtään vankia sisällä. Yks jamppa seassa ei kiinteisiin kuluihin ja keskimääräiseen ”vakiovankimäärään” käytännössä vaikuta.Nopsaan kattoen päivä vankilassa maksaa yhteiskunnalle noin 200€/pv - että voisi kuvitella että viranomaisetkin hoitaisi asian jotenkin muuten.
Ei se yks (ylimääräinen) sakkovanki varmaan 20€/päivä kuitenkaan maksa. Keskiarvoon kun on kuitenkin laskettu koko järjestelmän ylläpito vaikka ei olisi yhtään vankia sisällä. Yks jamppa seassa ei kiinteisiin kuluihin ja keskimääräiseen ”vakiovankimäärään” käytännössä vaikuta.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.