Otsalamput, käsivalaisimet, työvalot yms.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Valaisin valikoima on laaja ja vaihtoehtoja löytyy joka lähtöön. Täältä voit kysyä ja keskutella erilaisista mukana kulkevista valaisimista.

Itsellä olisi tarvetta valaisimille tuulastukseen. Perinteisen halogeenipolttimon tilalle olisi kiva saada tehokas led-valaisin. Värisävyn tulisi olla 2700-3000k ja lumeneita reilusti. Varmaan 3000-5000 lm olisi sopiva määrä. Onko ehdotuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
32
Olight Marauder X7, kaljatölkin kokoluokkaa oleva taskulamppu, 9000 lumenia ja hintaluokka n. 200:
http://www.olightstore.com/led-flashlights/safety-and-self-defense/olight-x7-marauder

Herättääkö intohimoja? Max. tehoilla akunkesto kylläkin luokkaa 2,5 minuuttia :vihellys:
Onko ehdottaa muita vastaavia samassa teho/koko/hintaluokassa?

Edit: Eikö tuulastukseen kannata hommata jokin paikallisen tarvikeliikkeen Led-työvalo ja pieni auton akku?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Eikö tuulastukseen kannata hommata jokin paikallisen tarvikeliikkeen Led-työvalo ja pieni auton akku?
Ehdotan samaa, paitsi sillä erolla, ettei "auton akkua" eli starttiakkua kannata tuollaiseen käyttää. Jokseenkin mikä tahansa muu vähänkin sopivan kokoinen lyijyakku on parempi.

Starttiakkua kuuluu säilyttää koko käyttöikänsä täyteen ladattuna. Sellaisten kestävyys toistuvassa purkamisessa perustuu siihen, että purettava osa kapasiteetista on tarpeeksi pieni(eräs lyhyt selitys on, että reaktiot eivät starttiakussa saisi edetä kovin syvälle levyihin, koska ne ovat niin ohuita ja pettävät fyysisesti). Jos on tarkoitus purkaa akusta - sitä nopeasti pilaamatta - aina latauskertojen välillä vaikkapa 7 Ah ja tarvittaessa vähän enemmän, voidaan käyttää esimerkiksi 70 Ah starttiakkua tai 20 Ah varastoakkua. Lienee selvää, kumpaa on mielekkäämpää nostella, kausivarastoida vaikka yksiön siivouskomerossa, sovitella mahdollisesti ahtaaseen ja pieneen veneeseen ym.

Käypänä vasta-argumenttina on toki mahdollisesti nurkissa lojuvan, käytöstä poistetun ja kapasiteetiltaan alentuneen mutta mutta toimivan starttiakun näennäinen ilmaisuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Joo kyl se taitaa tuohon työvalo + akku comboon mennä. Ekana ajattelin josko olisi päässyt parempaan lopputulokseen joko rakentamalla led-komponenteista tai sitten taskulamppua modaamalla. Tuommoisessa työvaloa kuitenkin joutuu modaamaan että saa toimimaan sen 12v jännitteellä kun ilmeisesti niissä on muuntaja, joka taas tuo turhaa painoa tohon hommaan. Suljettu agm-akku taitaisi olla hyvä lisuke tohon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Mites tuommoinen aurinkosähköjärjestelmiin tarkoitettu versio kodin työvalosta https://www.valovirta.fi/led-valonh...ed-valonheitin-12v-ip65-20w-3000k-p-1026.html
Taitaa aika laajalle nuo valon hajottaa, jolloin ei saada kovin kirkasta valokeilaa aikaiseksi. Tuosta 50 W versiosta voisi muuten ihan riittävästi valoa jo lähteä, mutta en kuitenkaan noita ehkä tuulastuskäyttöön valitsisi. Siinä ymmärtääkseni toimii paremmin tarkemmin rajattu kirkas keila.
 

10R

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
122
Onko kokemuksia Olight M22 Warrior taskulampusta?
XXL:n tarjouksesta tuollaisen saisi 44,90 euron hintaan, onko hyvä diili? https://www.xxl.fi/olight-m22-no-co...UMacPsDCijWzgSto1mm_Dke_IeWNwWim9EvMMH0VWmmi8
Mistä tuohon kannattaisi akku ostaa, XXL:n akut vaikuttivat hieman arvokkailta.
Mulla on jo olemassa aikoinaan hankittu Trustfire TR-001 laturi, onko tuolla laturilla soveliasta ladata akkuja vai olisiko syytä hankkia jokin parempi laturi?
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Mitä mieltä olette valostoren tuotteista? Ylihintaista paskaa vai laatu kamaa?
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
289
Mun Fenix HP30 antoi periksi.Välillä toimii, välillä ei.
Nyt on vielä epäselvää, meneekö takuuseen korjaus; Jos ei niin postikulut molempiin suuntiin maksuun ja johdon vaihto 45€ yht. xx€ jäisi minun maksettavaksi. Aika kallista, satasen lampun korjaus.
Tosin, mun monista Fenix lampuista, tämä on ainut joka on viallinen.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mulla on tommonen pyörän valoksi (merkki on Jopo) kai tarkoitettu ehkä surkein kuminen rimpula varmaan ikinä. Mutta niinpä sille tuli hyvä käyttötarkoitus kodin pieniin valotarpeisiin. Hinta taisi olla kaupasta ostettuna (en itse ostanut) jotain luokkaa 5 euroa. Jaa tuoltahan se löytyykin linkki:

http://www.jopo.fi/accessory/valo/
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
Mitä mieltä olette valostoren tuotteista? Ylihintaista paskaa vai laatu kamaa?
Tilasin itselle joululahjaksi Lumonite Compass R otsalampun maastopyöräilyhommiin (tulee varmasti käytettyä muissakin hommissa) ja pikaisen testauksen jälkeen loistava kampe. Hintaakin toki se 150€. Armytekkiä katselin myös, mutta äkkiseltään en nähnyt/löytänyt vastaavaa lamppu + laturi + akku settiä kovin paljon halvemmalla. Compass R:n USB-magneettilatausjohto tuntui fiksulta ja helpolta ratkaisulta. Tuttavapiirissä todella moni kehunut tätä niin pyöräily-, lenkkeily-, työkoneiden huoltohommissa yms.

Mistä näitä Armytekkejä olisi fiksuin tilata? Suoraan valmistajalta Kanadasta vai jostain päin EU:ia tullien (ja verojen) välttämiseksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Tilasin itselle joululahjaksi Lumonite Compass R otsalampun maastopyöräilyhommiin (tulee varmasti käytettyä muissakin hommissa) ja pikaisen testauksen jälkeen loistava kampe. Hintaakin toki se 150€. Armytekkiä katselin myös, mutta äkkiseltään en nähnyt/löytänyt vastaavaa lamppu + laturi + akku settiä kovin paljon halvemmalla. Compass R:n USB-magneettilatausjohto tuntui fiksulta ja helpolta ratkaisulta. Tuttavapiirissä todella moni kehunut tätä niin pyöräily-, lenkkeily-, työkoneiden huoltohommissa yms.



Mistä näitä Armytekkejä olisi fiksuin tilata? Suoraan valmistajalta Kanadasta vai jostain päin EU:ia tullien (ja verojen) välttämiseksi?
Akkulaa itsekkin suosittelen ja siellä on nyt noita pakettejakin aika järkevään hintaan. En tilaisi noita suomen ulkopuolelta, kun hinterot on todella mitättömiä, jos nyt edes säästää ollenkaan.
http://www.akkula.fi/epages/akkula....hops/20110228-11092-27846-1/Products/wzrd-kit

Myös erittäin tehokasta pro mallia löytyy, mutta tuo on edullisin paketti. Noista on saatavana normaali valkoisella ja lämpimän valkoisella ledillä (oikeasti aika lämpimän valkoinen) varustettuja versioita, joista voi valita omaan mieltymykseen paremman. Itse valitsin lämpimän valkoisen ja olen ollut siihen tyytyväinen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
4
Olen ihmetellyt pitkään missä viipyvät edulliset, mutta laadukkaat micro-usb -ladattavat otsalamput. Itselläni on taskulampuista mm. Verkkokauppa.comin Flare Globetrotter (15e) ja Olightin R20 (100e), jotka ovat aivan älyttömän hyviä mutta kaipailisin myös otsalamppua. Vanhat otsalamppuni ovat joko AA- tai 18650-akuilla toimivia ja täten omaan käyttööni kömpelöitä.

Olen löytänyt tarpeisiini soveltuvimmiksi Fenixin HL60r Raptorin sekä Lumoniten Compassit, mutta näissä hinnat nousevat noin sataan euroon ja se on käyttötarkoitukseeni liikaa.

Koskapa siis Suomesta saa todistetusti hyvän micro-usb-suoraladattavan taskulampun 15 eurolla niin miten otsalamput voivat olla vielä suoraladattavina vähintään 50e ja ylöspäin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
http://www.retkitukku.fi/burrel-g10-supertehokas-otsalamppu-1000lm.html

Tämä retkitukun Burrel on joko Armytekin ihan itsensä "valmistama" tai sitten ainakin samoja komponentteja sisältävä. Ulkoisesti muistuttavat jo todella paljon toisiaan ja otsapannan kumiosassa luki jopa ihan Armytek tuossa Burrelissa myös. Kytkimen toimintalogiikka myös täysin Armytekkiä vastaava, vaikkakin yksi mode omaan vanhempaan malliin nähden lisää tullutkin. Valokuvio ja -teho myös identtisiä. Takuuta tuossa on vain 2 vuotta, vaikka ohjekirjassa väitettiin komponenttien olevan USA:ssa ja Japanissa valmistettuja (näinköhän).

Nykyisellä hinnalla ei kannata ostaa, mutta cyber mondayna sai 10€ hintaan, kun tilasi 50€ edestä muuta tavaraa. Tuota on myös joskus muulloin ollut kunnon alennuksessa tai puol kaupanpäällisenä. Nämä nyt vain tiedoksi, jos joskus tuo vielä tulee sopivaan tarjoukseen ja joku miettii tuon ostoa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
4
Kiitos vinkistä! Mielenkiintoinen vaihtoehto, joskin itsellä hinnaltaan niin lähellä Fenixin Raptoria että näistä kallistuisin varmaan Raptoriin. Onko muilla tietoa alle 50e otsalampuista em. kriteereillä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Fenix uc02 tuli hommattua edellisen avaimenperälampun tilalle, kun metallinen ledlenser antoi periksi. Täysin käsittämätön minilamppu kyllä, valoa piisaa vähintäänkin siihen mihin tuollaista yleensäkkin käytetään, eli töpselien ja avainten kanssa vekslaamiseen pimeissä paikoissa. Testasin jopa pienimuotoisen metsälenkin heittämistä tuon kanssa ja vaikkei oikeasti hyvälle otsalampulle pärjännytkään, piisasi tuo loistavasti kuitenkin polulla kävelyyn. "Kallishan" tuo on ja olisiko vähän vanhakin malli jo? mutta itse ainakin hyvin tyytyväinen olen ollut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Onko kokemuksia Olight M22 Warrior taskulampusta?
XXL:n tarjouksesta tuollaisen saisi 44,90 euron hintaan, onko hyvä diili? Mistä tuohon kannattaisi akku ostaa, XXL:n akut vaikuttivat hieman arvokkailta.
Mulla on jo olemassa aikoinaan hankittu Trustfire TR-001 laturi, onko tuolla laturilla soveliasta ladata akkuja vai olisiko syytä hankkia jokin parempi laturi?
Mielestäni tuo M22 on erinomainen lamppu. Valotehoa on ja kantama pitkä, akkukin kestää itsellä työkäytössä viikon. Kokoluokka lampussa on kätevä. Ainoa itseä häiritsevä asia on lampun keilan keskellä oleva todella kirkas osio, joka haittaa jos jotain pitää oikein läheltä tähystää tuon lampun kanssa. Kuvion toki saa valonhajoittimella korjattua. Työpaikan kautta on itsellä tuommoinen ja ei tulis mieleenkään lähteä konttaamaan ylä- tai alapohjaan (itsellä päivittäistä hommaa) ilman tuota ja Lumonite Compass -ottalamppua. Hyviä laitteita kumpainenkin.

Tuosta laturista en osaa sanoa yhtään mitään, mutta jos se lataa akut niin kai sitä voi käyttää? No-name akkuja saa esim. E-villestä 2 kpl 10€ hintaan (Kiinasta varmasti vielä halvemmalla) mutta laadusta en tiedä sitten. Itsellä kolme Olight 3400 mAh akkua sekä Olight Omnidock -laturi, eikä niissä ole ongelmia ollut.

ps. Compass pelaa myös metässä pyöräillessä lievällä otsapannan venyttämisellä kypärän kanssa yllättävän hyvin. Vaihtoakkuja kannattaa metsäkeikalla olla mukana, sillä valoteho on pimessä metässä pyöräillessä sopiva lähinnä tehokkaimmalla asetuksella.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Pitääkö lampun olla aina mustaksi anodisoitua alumiinia?

Postista löyty eilen minun mielestä maaliman hienoin taskulamppu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Nyt voiskin suositella mulle 14500 akuilla toimivaa valaisinta, noita akkuja tuola varastossa vailla käyttöä..

EDIT: Olisko toi engineerin lamppu sellainen? Pistätkö lisätietoa, kiitos.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
4
Nyt voiskin suositella mulle 14500 akuilla toimivaa valaisinta, noita akkuja tuola varastossa vailla käyttöä..

EDIT: Olisko toi engineerin lamppu sellainen? Pistätkö lisätietoa, kiitos.
Minulla on erinomaisia kokemuksia Olight S15 Baton -lampusta em. akuilla, tosin ei ole ihan tuorein malli. Mutta poistossa usein edullinen ja erittäin varmatoiminen malli. Toimi AA:lla myöskin, ei paina mitään ja takapuolessa näpsäkkä magneetti.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Zebralightin SC52 sarjasta löytyy myös vaihtoehtoja joka tarpeeseen. Ja pelaa AA/Ni-Mh/14500.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Saako halvemmalla parempaa kahden AAA pariston lamppua vai onko tämä hyvä?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ledlenser-p4-taskulamppu
Tuo tosi tehoton, ei tuota näytä kuin lähelle. Kääntöpuolena luulisi palavan pitkään. 18 lm ja 8,5 h näyttäisi lupaavan. Aina sama, ei eri moodeja. Ei hyvä moneenkaan asiaan.

Tässä olisi minusta paljon parempi, mutta silti edullinen (en tiedä noiden postikulusta, mutta Ebaysta löytynee tai onhan Suomessakin jokin Fenix-kauppa netissä, mutta heidän hinnoistaan en tiedä): http://www.fenix-store.com/fenix-e05-led-flashlight-2014-edt/

1 x AAA eli on vielä pienempi, saa tarvittaessa vähän kirkkauttakin. Pitääkö olla välttämättä se 2x?

Tai tässä 1 x AA. http://www.fenix-store.com/fenix-e12-led-flashlight/

Suosisin AA:ta, ellei ole pakko olla mahdollisimman kapea ja pitkulainen (tai kevyt, jos samaan määrään verrataan, mutta 1 x AA voi olla fiksumpi kuin 2 x AAA).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Tuo tosi tehoton, ei tuota näytä kuin lähelle. Kääntöpuolena luulisi palavan pitkään. 18 lm ja 8,5 h näyttäisi lupaavan. Aina sama, ei eri moodeja. Ei hyvä moneenkaan asiaan.

Tässä olisi minusta paljon parempi, mutta silti edullinen (en tiedä noiden postikulusta, mutta Ebaysta löytynee tai onhan Suomessakin jokin Fenix-kauppa netissä, mutta heidän hinnoistaan en tiedä): http://www.fenix-store.com/fenix-e05-led-flashlight-2014-edt/

1 x AAA eli on vielä pienempi, saa tarvittaessa vähän kirkkauttakin. Pitääkö olla välttämättä se 2x?

Tai tässä 1 x AA. http://www.fenix-store.com/fenix-e12-led-flashlight/

Suosisin AA:ta, ellei ole pakko olla mahdollisimman kapea ja pitkulainen (tai kevyt, jos samaan määrään verrataan, mutta 1 x AA voi olla fiksumpi kuin 2 x AAA).
Ehkä tuo AA versio voisi olla parempi. On yleisemmin saatavilla noita paristoja joka paikassa. Käyttö olisi lähinnä tarpeentullen kun tarvitsee valoa esim auton polttimon vaihdossa tai tuulilasinpesuainetta lisätessä. Valotehon puolesta riittää nykyinen kännykän salama, mutta on sen verran arvokas kapine etten halua käyttää sitä tuollaisissa hommissa missä voi helposti rikkoontua.

Kynämalli oli haussa jotta menisi taskussa mahdollisimman huomaamattomasti mukana. Mutta ehkä tuo lyhyempi ja paksumpi E12 menee myös taskussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Viikonloppuna ostin tuohon käyttöön Olight I3E. Just sopivan kokoinen avaimenperäksi (perus pullonavaaja-avaimenperä kokoinen) niin kulkee aina mukana. Laitoin tilauksen Valostoreen 15€/kpl hintaan tarjouksessa, normaali hinta 24.90€. Sitten menin lukemaan päivänlehden niin oli XXL:ssä tarjouksessa 6.90€ ja normaali hinta 11.90€. On juuri sopiva niihin tilanteisiin, kun muuten ottaisi sen kännykän salaman.
 

Sipuliteemakkara

Artesaanirakastelija
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
103
Täällä maalla asuessa tulee kunnon lamput tarpeeseen. Nuo ebaysta tilatut kiinanlamput on kovin usein olleet täyttä paskaa (joko akku tai itse lamppu kuolee), mutta tämä vehje on kyllä ollut joka ikisen sentin väärti. Täydellä teholla toi luo päivän keskelle pimeää metsää, ja kun koiria kusettaa hiekkatiellä niin vastaantulevat autot vaihtaa pitkät pois hyvissä ajoin niin kuin auto tulisi vastaan. Toki siinä vaiheessa tulee itsekin vaihdettua himmeämmälle kohteliaisuudesta :comp:

http://www.ebay.co.uk/itm/8000Lm-4x...-Bicycle-Bike-Headlamp-Headlight/381694429845

Kirkkaus ei varmasti ole tuota 8000Lm mutta silti ihan riittävästi, täydellä teholla akku riittää ehkä vartin, himmeämmällä menee ainakin toista tuntia, ja vara-akun kanssa tolla pärjää oikein nätisti.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Kynämalli oli haussa jotta menisi taskussa mahdollisimman huomaamattomasti mukana. Mutta ehkä tuo lyhyempi ja paksumpi E12 menee myös taskussa.
Minulla on itselleni Fenix E11 aina repussa, koska se on tosiaan niin pieni. Joskus otan lenkille lähtiessä taskuun, jos meinaan ehkä eksyä poluille. On minulla pieni AAA-lamppukin. Kyllä sellainenkin toki toimii, mutta ei kestä läheskään niin pitkään, joten ei ikinä oikein tiedä, että riittääkö akku etenkin vähän kylmemmässä. Ainakin siinä kannattaa olla eritehoisia moodeja, niin ei jää ihan pulaan. Kannattaa verrata mittoja ja painoa. E12 (1 x AA) on Ebayssa n. 25 euroa posteineen.

"90mm (Length) * 19mm (Diameter)
28.5-gram weight (excluding the battery)"

Eihän se ihan älyttömästi tuosta enää kapene yhden A:n lisäämällä. 8, 50 ja 130 lm moodit vaihtoehtoina, joten saa tarvittaessa kirkautta tai saa riittämään mukavan pitkään. Keskiteholla lupaavat yli 6 h. No, noista ei aina tiedä, kun riippuu käytetyistä akuista tai paristoista, mutta vaikuttaisi hyvältä. Fenix on ihan laatumerkkikin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
https://www.aliexpress.com/item/YUP.../1916908569.html?spm=2114.13010608.0.0.hrg9AD

Noita oon jo 4 kpl tilannu, harmi että vähän on nyt vuoden jälkeen kiinalaisittain karsittu valmistuksessa. Tuntuu huomattavasti heikommalta kun vuosi sitten tilatut pari, esim tuo lasi on vaihdettu muoviin myös akku hinkkaa vähän vastaa eli on vähä kasauksessa säästetty.

Mutta tuo on kyllä ollu erittäin hyvä lamppu! Sopivan kokonen ja tehoa lähtee hyvin. Plussaa myös että voi käyttää taskulamppuna ilman hihnaa
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
4
Päivittelen tänne tilanteeni jos joku muu on kiinnostunut edullisesta, usb-ladattavasta otsalampusta.

Punnittuani pitkään eri vaihtoehtoja ostin testiksi Lumus LED-pipon, joka houkutteli yksinkertaisuudellaan ja hinnallaan. Kyseessä on siis pipoon kiinnitetty, irrallinen led-valaisinpalikka joka ladataan suoraan usb-liitännästä. Klipsin voi kiinnittää myös esim. heijastinliiviin tai taskunreunaan.

Epäilin itse eniten valokuviota ja varoituksen sanana muille että valokuvio on erittäin laaja ilman minkäänlaista spottia. Tämän kanssa on ihan kiva puuhastella ja kävelläkin pimeässä metsässä mutta ilman otsa- tai taskulamppua en pimeällä kuitenkaan ulos lähtisi. Mainoksen mukaan lampusta pitäisi lähteä max 120 lumenia, mutta esim. Olightin R20:n 10lm-tilalla näkee huomattavasti pidemmälle kuin pipon maksimiteholla.

Kuitenkin esim. pihavajasta klapien hakemiseen, postilaatikolle kulkemiseen, kävelylenkille jne aivan oiva valinta ja itse valaisin on tosiaan irrotettava klipsi eli mukana tulevaa pipoa ei ole mitenkään pakko käyttää.

Akunkestoksi luvattiin n. 4h täysillä ajettuna, tästä ei ole vielä itselläni kokemuksia. Yllättävästi neljästä eri valotilasta olen eniten käyttänyt kaikkein pienintä eniten.
 

trema

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
176
Pari vuotta sitten hommasin XXL:n tarjouksesta Olight H15S Wave, maksoi muistaakseni 20e. Voin lämpimästi suositella, lumeneita ei ole älyttömästi mutta hyvin pärjännyt suunnistaa pilkkopimeässä metsässä. Mukana tulee akku jossa micro-usb-liitäntä, vaihtoehtona käyttää 4xAAA, mikä on kätevä hätävara. Akkukotelossa pääkytkin ja varauksenilmaisin, lampussa kestävän oloinen kallistuksensäätö, toisin kuin edellisessä otsalampussa. Hassuna ominaisuutena IR-lamppu ja -sensori: tarkotuksena saada kätevästi päälle/pois jos tarvitsee aina välillä lyhyen aikaa, metsässä lähinnä menee vahingossa pois päältä. Onneksi ominaisuuden saa pois päältä.

Viime vuoden tammikuussa XXL:ssä oli alessa Olight I3E-lamput, 1e/kpl. Tilasin pari avaimenperälampuiksi, sopivan pieni ettei häiritse pitää avainnipussa, valaisee kuitenkin ihan hyvin. Anodisointi ei ole kauhean paksu, kuluu aika nopee taskussa pyöriessä.

Helmikuussa hain XXL:n tarjouksesta Olight S10r-III:n pienen koon ja kätevän latauksen takia. Sitä ehdin muutaman kerran käyttää pihalla, sen jälkeen oli pari viikkoa hyllyssä eikä enää mennyt päälle vaikka kuinka kokeilin kaikki näppäinlukot yms. läpi. Akku näytti oikeaa jännitettä eli itse lampussa vika. Sen takuupalautus kävi todella kivuttomasti, pisteet XXL:lle siitä.

Hiljattain postiluukusta tuli Convoy S3 korvaamaan Olight-fikkaria, en ole ehtinyt testata kun ei ole akkua tai laturia vielä. Noita on kehuttu mm. lämmönsiirron toteutuksen ja build qualityn vuoksi. Hauska ominaisuus myös, että esim. keskiosan voi vaihtaa jos haluaa käyttää pienempää akkua, varaosia löytyy näemmä hyvin.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Mikä on nykyään virallinen hyvä 1*18650 taskulamppu? Mielellään myös halpa, flood to throw zoomilla ja vähillä toiminnoilla.
 

corn

Valosnäppäilijä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107
Alkaa öisin tulemaan jo sen verran pimeetä, että nostellaan ketjua ylös.

Itsellä on aktiivisessa käytössä Convoy S2+ joka kulkee aina taskussa pimeän aikaan.
On kooltaan varsin pieni ja näppärä. Convoy S2+ on vaikuttanut laadukkaalta ja hyvältä yleisvalolta. Floodia on reilusti.

Sitten mökki, auto ja pidempää keilaa tarvittaessa on kolme Convoy C8 lamppua joista yksi on versio 1 (vihreä virtapainike) ja kaksi on uudempaa versiota jossa on musta virtapainike.
Käytössä ei ole juuri eroja huomannut, mutta uudempi versio on hieman lyhyempi mitoiltaan.

C8 erot S2+ versioon on isompi rakenne ja jonkin verran kapeampi valokeila, mutta kantaa huomattavasti pidemmälle.

Molempia lamppuja voin suositella tulevia pimeitä iltoja varten.
 

Liitteet

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10
Vaihtoehtoa ledlenserin p5r.2:lle on hakusessa työkäyttöä varten. Nykyisessä valossa hyvää valoteho 270 lm ja valokeilan zoomi (pääasiallinen tarve leveälle keilalle 2-3 m etäisyydellä).

Huonoa nykyisessä on akun kesto (1.5-2.5 h) ja valokytkimen extra toiminnot (tarve vain on/off) toiminnolle.

Toiveissa olisi myös normaalit AA- tai AAA- akut, jolloin niitä voisi käyttää paremmin ristiin muiden laitteiden kanssa.

Kooltaan uuden valon tulisi mahtua helposti taskuun eli kaksi AA- akkua peräkkäin alkaa olemaan valaisinosineen äärirajoilla koon puolesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Itsellä on aktiivisessa käytössä Convoy S2+ joka kulkee aina taskussa pimeän aikaan.

Sitten mökki, auto ja pidempää keilaa tarvittaessa on kolme Convoy C8 lamppua joista yksi on versio 1 (vihreä virtapainike) ja kaksi on uudempaa versiota jossa on musta virtapainike.
Käytössä ei ole juuri eroja huomannut, mutta uudempi versio on hieman lyhyempi mitoiltaan.
Molempia malleja olen käyttänyt ja käyttötavat ja tarkoituksetkin olen mieltänyt samalla tavoin. "Iso" putkimallinen EDC-lamppu taskussa, pikkuthrower oven vierestä tai autosta mukaan erikseen ulos mennessä.

Hyviä kumpikin mainittu tuote, mutta niinpä vain ovat jääneet pois käytöstä tai tulleet modatuksi. :D Noiden vanhoissa malleissa vakiona ollut 3/5-käyttöliittymä on parempaa kokeiltuani vallan sietämätön. S2+ tai oikeastaan puoli tusinaa sellaisia lojuu nyt vähällä käytöllä, kun taskussa mukana BLF A6/Astrolux S1. Lyhyen mallin S2+ sai tehdä tilaa Astrolux S41:lle, joka on toki hieman painavampi mutta myös kertaluokkaa näyttävämpi. Vanhat C8:t ovat jatkaneet elämäänsä muualla, käytössä nyt tästä kokoluokasta lähinnä Eagle Eye X6 ja "uudempi uusi" Convoyn C8 Clear uudella firmiksellä ja XP-L Hi -ledillä. Alkeellinen UI noissakin toki on, kun moneen muuhun vertaa, mutta tykkään alkeellisen jalostuneesta asteesta.

"C8"-lamppujahan on paljon eri versioita eri merkeiltä. Simonin mallisto nimikkeellä "Convoy" on sekin päivitetty moneen kertaan. C8:n rungon malli on myös sisuskaluiltaan vaihtunut, ajurielektroniikka on nyt tosiaan uusittu, ledivalikoima muuttui ja pintakäsittelyjä on ollut tarjolla erilaisia. Nykyään taitaa olla värivalikoimaakin, ainakin S2+ -malleja on äkkiseltään muistellen vähintään 7 eri väristä. Uusi firmis on mielenkiintoinen sikäli, että minimalistiseen rautaan on sovitettu verrattain helvetisti uutta äärialkeellisen 3/5-ohjelman tilalle. Jos nyt moista kykenee jännänä pitämään, kuten varmaan HW-foorumilla muutamakin ihminen kykenee.

Hieman välillä ärsyttää runko-osien tahallinen epäyhteensopivuus eri mallien välillä. Eri merkkien C8:t eivät yleensä sovi yhteen, joskus kyllä. Convoy S-sarja ja Astrolux/BLF vastaavat eivät sovi yhteen, sillä kierteen nousu on aivan eri vaikka äkkiä lamput näyttävät liki samalta. Astrolux S1 ja S41 periaatteessa ja yleensä sopivat, mutta vissiin aina ei, kuten myös taitaa olla BLF A6:n uuden ja alkupään mallien välillä jne. Edes Simonin C8 ja S2+ eivät sovi, vaikka näin olisi ihan hyvin voinut alunperin mitoittaa... tai sitten ei.

Jos noita taskukokoisia varavaloja isompaa hajavalopainotteista (mutta käytännössä myös jonkin matkaa heittävää) kaipaa, niin BLF Q8 näyttäisi nyt pienen kokeilun jälkeen siltä, että kehtaa suositella. Suurin valovirta parin muuttujan mukaan siinä 5000-6000 lumenia, jatkuva toki paljon vähemmän. Ei siis nykymittapuulla mikään megalamppu, mutta helppona vertailukohtana yleensä auton parit kaukovalot pätkii. Pari pientä laatuongelmaa on osassa ensimmäistä valmistuserää ilmennyt, mutta ei näytä vaikuttavan huippunopeuteen. Tosiasiallinen myyntihinta asiaan kuuluvine alennuksineen näyttäisi asettuvan johonkin alle $50, eli selvästi parhaasta päästä hinta-laatusuhteeltaan ellei peräti selkeä ykkönen. Tämä ei enää olekaan sitä alkeellista, vaan UI on lyhyesti sanottuna portaaton kirkkaussäätö yhdellä napilla, vaikka vaihtoehtoinen perinteinen moodikonfiguraatio on myös aktivoitavissa. Oletusasetuksilla parin ihmiskokeeni perusteella tämä on erittäin intuitiivinen myös tampioille, joille jopa apinamallin 3/5 on liian hankala.
 
Viimeksi muokattu:

corn

Valosnäppäilijä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107
Itse ei ole tullut lähdettyä modailemaan lamppuja. Ollut lähinnä tyytyväinen, kun valoa tulee tarvittaessa.

Nyt tuli syksyksi hieman shoppailtua valoa, kun kaupungissa ulkoiluttaa koiria.
Pari viikkoa sitten Posti sai vihdoin toimitettua Convoy L6 ja Keeppowerin 26650 5200mAh akut.
Aikaisempiin verrattuna valoa tosiaan tuntuu riittävän.
Akkujen täyttö vaikuttaa olevan aika pitkä prosessi, kun Nitecoren i4 laturilla koittaa niihin ladata voimaa.

Convoyn valoihin olen päätynyt vähän kokeilun ja erehdyksen kautta muuten, kun ne on jostain syystä kestäneet parhaiten aikaa ja ei ole vielä huonoa yksilöä sattunut käsiin.

Kaikenlaisia raatoja on muuten kaapissa odottelemassa jos joskus viitsisi elvyttää. (mm BLF, UltraFireä, Trustfireä)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Onko kenelläkään kokemusta:
"Ladattava otsalamppu Asaklitt" vesitiiveydestä/käytettävyydestä sateella
Ladattava otsalamppu Asaklitt - ASAKLITT | Clas Ohlson
Paketin mukaan on IPX4 suojaus eli olisi roiskevesitiivis. Turvallisuusohjeissa kuitenkin sanotaan "Älä altista otsalamppua kosteudelle"

Ei niin hirveästi pääse tuossa tiedottamisen selkeydestä kehumaan.
Ehdottomasti mielummin tämä otsalamppu: Otsalamppu Asaklitt 500 lm - ASAKLITT | Clas Ohlson

Tuo sentään on ihan pätevä otsalamppu eikä ole mitään katkeavia johtoja tai muita helposti hajoavia osia. Vastaavia kalliimpia on myös saatavilla ja ne on laadukkaampia sekä tehokkaampia (Armytek, valostoren lumionitet ym).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 013
Tai sitte kerralla Armytek käyttökelpoisemmalla valokeilalla. Armytek Elf C2 USB Ainakin Xtar Warboy H3:sen heijastimen tuottama valokeila on liian tiukka verrattuna armytekin omaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom