Onko tässä jatkuvassa auton korjauksessa järkeä?

Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
988
Murheena Passat vm. 2009, joka muuten ihan soiva peli, mutta "VAG kukkaa" puskee ympäri autoa. Onkohan tuollaista järkeä fiksauttaa jossain nyrkkipajassa vai kannattaako olla välittämättä ja ajaa "loppuun"? Muuten ihan siistissä kunnossa, ajettu 250 tkm, 1.8 TSI R-line.
Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
Mersua maalaillu euron hiekkapaperilla ja kahdella kuuden euron maalilla. Eikä työn jälkeä edes erota orkkispinnasta. Pohjalle sinkkimaalia ja päälle oikea sävy. Ei ole ruostunut enää samasta kohtaa vuosikausiin - vaikka ainahan vanhat saksalaiset jostain kukkii.
 
Liittynyt
01.01.2023
Viestejä
30
Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
Korjaa ruosteen syy, loppuu se maalausrumpa
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 059
Oma B7 Passat ruostui myös joka nurkasta. Aina kun korjasi yhden paikan, löytyi kaksi ruostepaikkaa lisää. Ostaessa ei näkynyt kuplia ja pesin autoa säännöllisesti sekä vahasin kahdesti vuodessa, eli ei ollut ainakaan omasta ylläpidosta kiinni. Ammattilaisella korjaus olisi maksanut jatkuvasti maltaita. Omat korjaukset eivät olleet kovin kauniita, mutta kuitenkin parempia kuin ruskea ruoste tai kuplat.

Nykyisessä -18 Octaviassa takapuskuri hankaa tyypilliseen tapaan toisen puolen lokarista maalia pois. Onneksi vielä ei ollut ruostetta, vaan harmaata peltiä näkyvissä. Tuonkin hioin, käsittelin kaiken varalta ruosteenpoistajalla, vedin pohjamaalit ja sitten 3 kerrosta paikkamaalia siveltimellä. Nyt siinä on muhkurainen kerros paikkamaalia ja katsotaan, saanko kuivumisen jälkeen hiottua ja myllytettyä tasaiseksi. Spray voisi olla helpompi näissä, kun pienellä siveltimellä on todella vaikea saada tasaista pintaa.
 
Liittynyt
01.01.2023
Viestejä
30
Autoa en ole nyt vaihtamassa ja muita konsteja ei taida olla, etteikö ruostetta voisi tulla, ellei sitten säilytä ajamatta tallissa.
Jos sama kohta ruostuu (etenkin kun kyse kahvasta tms.) niin aika varmasti jonnekkin jää kosteutta/vettä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 460
Viestejä
4 237 969
Jäsenet
71 211
Uusin jäsen
G0D

Hinta.fi

Ylös Bottom