Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Dustin vastasi nyt:

"Hei,

Sain tähän vastauksen kuluttaja-asiamieheltämme. Samasta aiheesta oli kanssasi myös toinen viestiketju. Pyysit meitä maksamaan tilauksen xxxxxxxx ja yyyyyyyy erotuksen.

Kuluttaja-asiamiehemme vastasi: "Jos asiakas ei ole saanut tilausvahvistusta, meillä ei ole sitovaa sopimusta. Tämä tarkoittaa, että asiakas ei voi vaatia meiltä hintaeron korvaamista, jos tilataan toinen kortti."

Tilausvahvistus lähtee meiltä vasta, kun tuote on matkalla, joten sellaista ei ole sinulle tässä tapauksessa koskaan lähetetty. Emme siis korvaa erotusta tässä tapauksessa."


Huvittava vastaus sinällään koska hehän peruivat tilaukseni yksipuolisesti ja siitä syystä eivät koskaan lähettäneet tuotetta. Lisäksi sain tilausvahvistuksen sähköpostiini tehtyäni tilauksen. Mikähän taho on tuo heidän kuluttaja-asiamies?


Tuossahan he ovat vain lainanneet kuluttaja-asiamiestä ja sitten lisänneet oman kuluttajansuojaarikkovan käytäntönsä heidän ns. tilausvahvistuksenmääritelmästä.

Ts. olet saanut tilatessa tilausvahvistuksen ja yrittävät perinteisesti kusta silmääsi, koska kaikki heidän kuluttajansuojaa heikentävät ehdot ovat pätemättömiä(tässä tapauksessa tuo mukamas tilausvahvistus vasta, kun toimitus etc...).
 
Tuossahan he ovat vain lainanneet kuluttaja-asiamiestä ja sitten lisänneet oman kuluttajansuojaarikkovan käytäntönsä heidän ns. tilausvahvistuksenmääritelmästä.

Ts. olet saanut tilatessa tilausvahvistuksen ja yrittävät perinteisesti kusta silmääsi, koska kaikki heidän kuluttajansuojaa heikentävät ehdot ovat pätemättömiä(tässä tapauksessa tuo mukamas tilausvahvistus vasta, kun toimitus etc...).

Mä pistin tosiaan oman casen vetään KKV:lle kun en yhtään luota heidän toimintatapoihin. Kysyin jo aiemmin kuka on heidän kuluttaja-asiamiehensä, eivät suostuneet vastaamaan.
 
Mä pistin tosiaan oman casen vetään KKV:lle kun en yhtään luota heidän toimintatapoihin. Kysyin jo aiemmin kuka on heidän kuluttaja-asiamiehensä, eivät suostuneet vastaamaan.

No "ne" on yritys. Ei kuluttaja. Ei niillä ole mitään kuluttaja-asiamiestä. Kunhan yrittävät pyristellä ulos tilanteesta. Kunnon kusetuspulju.
 
Multitronic kehtas tarjota TUFfin tilalle jotain bulkki Asus Turboa ilman oheistarvikkeita,myyntipakettia yms. :poop:
Terveiset vaan sinne
 
Tännekkin tuli Multitronicilta vaihto tarjous tuohon asuksen 3080 turbo malliin ja alunperin siis asuksen 3080 tuf malli tilattu. Ihan hirveesti tuosta tarjotusta mallista ei netistä juttua löydy. Sen verran tullut luettua, että ihan kärkipäätä tuo malli ei taida näissä olla. :D Jotenkin tekis mieli tuohon tarttua vaikka ei nyt ihan vastaa tuota tilattua mallia. Jos tähän ei tartu niin koska ja mitä seuraavaksi tarjotaan vai tarjotaanko enään mitään.:hmm: Sinänsä tässä ei kait riskiä ole, kun tuosta saa kuitenkin omat takaisin myymällä ja taitaa vähän jäädäkkin rahaa tuosta, jos ei kortti miellytä. Sitäkin vaihtoehtoa harkinnut, että hakisi tämän, myisi ja lisäksi myisin vielä tällä hetkellä koneessa kiinni olevan 3070 tuff oc non lhr mallin. Tämän jälkeen olisi rahaa ostaa vaikka tuo Gigabyten 3080 Gaming oc mitä löytyy proshopista, mutta onko tuo lähes 600€ kalliimpi kortti sit kuitenkaan niin paljon parempi kuin tämä turbo 3080. :hmm: Jotain pitäis päättää, mutta vaikeeta on.
 
@miklu2 , otat vastaan ja laitat siihen tuollaisen Alphacool Eiswolf 2 jäähyn. Tai sitten myyntiin ja ostat vaikka käytettynä jonkun paremman kuin Gigabyte Gamingin.

Edit: kyseessä olikin Asus Turbo, eikä Gigabyte turbo :beye:

Eos löytyykö siihen tuommoista helppoa AIO:ta
 
@miklu2 , otat vastaan ja laitat siihen tuollaisen Alphacool Eiswolf 2 jäähyn. Tai sitten myyntiin ja ostat vaikka käytettynä jonkun paremman kuin Gigabyte Gamingin.

Edit: kyseessä olikin Asus Turbo, eikä Gigabyte turbo :beye:

Eos löytyykö siihen tuommoista helppoa AIO:ta
Tämäkin kävi mielessä, mutta tuohon en onnistunut löytämään mitään helppoa AIO ratkaisua, joten tämä vaihtoehto taitaa olla poissuljettu.
 
Pitänee itsekkin käydä taisteluun, kun vesi söi 3070:n ja marraskuussa 2020 tilattu 3080 ollut verkkiksellä avoimena. Evgan tilaillin sillon ja viime lokakuussa vaihtoivat Asuksen lhr tuffiin tilauksen. Tänään kyselin vaihtoa hyllyssä olevaan 3070 ti korttiin, mutta samaa diiba daabaa sieltä tuli mitä muillekkin.
 
Kirjoitan tänne, ettei muiden tarvitse soitella perään ja selvitellä multitronicin kanssa.

Huomasin että heidän verkkokauppaan on tullut 3080 10G strixin mallia ja toimituspäiväksi lupaillaan 19.03-21.03. Soitin asiakaspalveluun ja tiedustelin että lukevatko he tämän korvaavaksi kortiksi?

Asiakaspalvelija ei juuri osannut juuta tai jaata sanoa mihinkään suuntaan mutta keskustelun vaihe suurinpiirtein näin:

1) Mehän ollaan sulle laitettu viestiä viime vuonna ettei joo pysty toimittamaan että peruttu on.
2) Selitä koko keissi ja kerro että kkv yhteydenoton jälkeen olittekin aika yhteistyöhaluisia ja lupailitte korvaavan kortin toimitusta
3) Ahaa joo noh tuo kyseinen kortti on kyllä semmonen että ei meille sitä oo tulossa nytkun tukkuria katon että ei ole edes tilausta sisällä.
4) TonninSeteli.jpg sen suhteen että miksi tää on ostettavissa teidän sivuilta.
5) Okei mikäs teidän linjaus on että mitkä luokittelette korvaaviksi alkuperäisiin 3080 tuf tilauksiin?
6) En oikeestaan osaa sanoa kun en näitten näytönohjainten kanssa onneks oo ollu tekemisissä.
7) Puhelu päättyy :)

Vaikka sieltä se 4000 sarja kolkuttaa oven takana niin kyllä näiltä firmoilta tekis oikeasti mieli ottaa niin paljon rahaa pois vaikka näytönohjain päivän päätteeksi olisi täysin tarpeeton.
 
Oma tapaukseni Tietokonekauppa.fi firman kanssa etenee Kuluttajariitalautakunnassa. Nyt on saatu vastaus myös myyjältä, joten jäädään odottamaan, että miten käy kateoston kanssa. Lupaan lahjoittaa satasen kodittomien kissojen tukiyhdistykselle, mikäli tästä ei myyjä saa "tuomiota".

Lyhyt kertaus. Vaativat siis asiakasta kantamaan yrittäjälle kuuluvan riskin, eli eivät suostuneet toimittamaan tilattua korttia, ellen maksa heille hyvitystä hintojen noususta :)

Yhtenä perusteluna toimituksen perumiselle yrityksellä oli se, että en ole vielä maksanut korttia. Nouto liikkeestä ja maksu noudettaessa, mutta ei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko sopimus syntynyt vai ei.

Lisäksi vedotaan komponettipulaan, mikä toki osittain on totta, mutta jos samaan aikaan myydään suoraan hyllystä 3080 kortteja paremmalla katteella, niin eihän tämäkään perustelu kestä päivanvaloa.

Ja ohessa vielä lisää perusteluja, miksi eivät halua toimittaa ostettua korttia. Onnea vaan näiden perustelujen kanssa, koska ei tässä tule olemaan mitään epäselvää siinä kohtaa, kun lautakunta ottaa tuon kateoston käsittelyyn.

"Asiakas vaatii näytönohjaimen toimittamista alkuperäisellä hinnalla. Yrityksemme on estynyt täyttämään tilausta, kunnes näytönohjaimien hinnat laskevat alkuperäiselle tasolle.

Koska samaa tai täysin vastaavaa näytönohjainta ei ole nyt saatavilla alkuperäisellä hinnalla, meillä ei ole toistaiseksi ehdottaa muunlaista ratkaisua kuin jättää tämä asia sillensä."

Tsemppiä kaikille Dustinin kanssa. Oli kyllä sellaista epic fail tasoa heiltä, että toivottavasti jaksatte viedä asiaa eteenpäin.
Onko tähän saatu jotain vastinetta/toimia jo?
 
Itselle tuli tänään yllätyksenä, kun kysyin uusia tuulettimia Zotacilta 3070 Twin edgeen, että mainaaminen poistaa takuun kortilta? Menikö tämä nyt ihan kaikkien säädösten mukaan? Itse en ole ainakaan missään vaiheessa saanut tietoa, että mainaus poistaisi takuun? Virhevastuu toki on voimassa, mutta silti. Kortti on nyt vuoden vanha.

Kysyin siis uusia tuulettimia hajoamassa olevan tilalle, koska kyseessä on non-LHR malli. Kortti on ostettu yksityishenkilönä.

Sorry we do not provide support to miners.

We will have to void your card warranty since you are using your card for mining.
 
Itselle tuli tänään yllätyksenä, kun kysyin uusia tuulettimia Zotacilta 3070 Twin edgeen, että mainaaminen poistaa takuun kortilta? Menikö tämä nyt ihan kaikkien säädösten mukaan? Itse en ole ainakaan missään vaiheessa saanut tietoa, että mainaus poistaisi takuun? Virhevastuu toki on voimassa, mutta silti. Kortti on nyt vuoden vanha.

Kysyin siis uusia tuulettimia hajoamassa olevan tilalle, koska kyseessä on non-LHR malli. Kortti on ostettu yksityishenkilönä.
No mistäs ne tietää että olet louhinut, jos et sitä itte mainosta? Onhan noita inva sääntöjä muitakin, periaatteessa XMP profiilin käyttökin muisteissa epää prossun takuun :cautious:
Ostat uudet flektit vaikka Alista, ei tuota takuuseen kannata muutenkaan laittaa.
 
Hiljattain muistan lukeneeni tuolta mainausketjusta takuun eväämisestä, luultavasti oli vielä eri valmistaja, joten taitaa löytyä monen ehdoista moinen klausuuli.


In particular, the warranty will be null and void if
- the product has been modified and/or wilfully damaged in any way; or
- the serial number has been altered, defaced or removed; or
- the GPU cooler fan has been removed or replaced.
- the product has been used for any cryptocurrency mining activity (unless it is designed specifically for such purpose).

Ja kuten Potka jo mainitsikin niin eiväthän ne mainauksesta tiedä ellet itse niille kerro.

Edit:
Asus:
Damage to the Product that arises from cryptocurrency mining or related
activities unless the model is especially designed for mining.

Gigabyte:
Other types of use, such as blockchain computing or cryptocurrency mining, will render the product warranty void.

Evga:
EVGA PRODUCTS ARE NOT DESIGNED, MANUFACTURED OR INTENDED FOR (I) UNINTERRUPTED USE,
OR (II) USE IN CONNECTION WITH BLOCKCHAIN PROCESSING, CRYPTOCURRENCY MINING OR SIMILAR PURPOSES.

Palit:
Any breakdown or damage to the product that arises from cryptocurrency mining or related activities (e.g., data mining, mining farms, etc.)
unless the model is especially designed for mining.

Gainward:
Any breakdown or damage to the product that arises from cryptocurrency mining or related activities (e.g., data mining, mining farms, etc.)
unless the model is especially designed for mining.

Kfa2:
KFA2 PRODUCTS ARE NOT DESIGNED, MANUFACTURED OR INTENDED FOR (I) UNINTERRUPTED USE,
OR (II) USE IN CONNECTION WITH BLOCKCHAIN PROCESSING, CRYPTOCURRENCY MINING OR SIMILAR PURPOSES.
 
Viimeksi muokattu:
Mites gigantin tilaukset porukalla on edennyt? Oma tilaus gigabyten rtx 3080 gaming oc kortista (16.4.2021) on edennyt sen verran, että tilaus on hävinnyt tilaushistoriasta, eikä mitään ilmoitusta tilauksen peruuttamisesta saati rahojen palauttamisesta ole tullut. :x3: Onko muiden tilauksia hävinnyt? Viimeksi kun juttelin chatin kanssa, ei peruuttamisesta ollut mitään puhetta ja perus komponenttipula ja saatavuusongelmat pyörivät aspan huulilla.

Verkkiksestähän tota saisi suoraan näköjään tilattua, vaikkakin rapsakka on hinta.

Oma tilaus oli myös hävinnyt uusien sivujen myötä. Kyselin taas korvaavaa tuotetta tilalle sekä pyysin palauttamaan tilauksen tiedot. Vastaus oli "Emme valitettavasti pysty palauttamaan tilaustasi pyyntöjenne mukaisesti. Olette saaneet meiltä informaation liittyen ostoehtojen mukaiseen kaupanpurkuun. plaplapla"
 
Verkkokauppa.comissa on hieman huvittavaa, että 3060ti ventus yms tilauksia on merkittävä määrä toimittamatta ja korvaajaksi vain kyseiset LHR-mallit, joiden saatavuudesta ei ole tietoakaan. 10kpl kumpaakin ventus LHR mallia tullut koko aikana verkkokauppa.comiin. Kuitenkin samalla on 3060ti korttia poistomyynnissä tässä.
 
Verkkokauppa.comissa on hieman huvittavaa, että 3060ti ventus yms tilauksia on merkittävä määrä toimittamatta ja korvaajaksi vain kyseiset LHR-mallit, joiden saatavuudesta ei ole tietoakaan. 10kpl kumpaakin ventus LHR mallia tullut koko aikana verkkokauppa.comiin. Kuitenkin samalla on 3060ti korttia poistomyynnissä tässä.

Itsellä kyseinen 3060ti Ventus tilaus. Eivät suostu mihinkään vaihtamaan. Käytännössä pitää tulla tieto että 3060ti LHR valmistus päättyy MSI:ltä ennen kuin suostuvat vaihtamaan mihinkään muuhun. Hieman sellaisen kutina että ei tule saapumaan ennen kuin 3000 sarja on end of life ja 4000 sarja on joko lähellä horisontissa tai jo julkaistu. Täten tilaajat eivät siis saa 4060ti tilausta korvaajaksi.
 
Itsellä kyseinen 3060ti Ventus tilaus. Eivät suostu mihinkään vaihtamaan. Käytännössä pitää tulla tieto että 3060ti LHR valmistus päättyy MSI:ltä ennen kuin suostuvat vaihtamaan mihinkään muuhun. Hieman sellaisen kutina että ei tule saapumaan ennen kuin 3000 sarja on end of life ja 4000 sarja on joko lähellä horisontissa tai jo julkaistu. Täten tilaajat eivät siis saa 4060ti tilausta korvaajaksi.
Niin, ajanpeluuhan noilla tavoite, jotta ei tulisi turskaa. 3060ti:n korvaava ei suinkaan ole 4060ti, vaan samantehoinen, eli joku 4050 tjs. Noita varmaan saa viiteensataan hyllystäkin, niin ei tuu tappiota myyjälle :cautious:
 
En olis kyllä uskonu tätä päivää näkeväni mutta ihmeitä näköjään sattuu :D
Multitronic oli ehdottanut n. viikko sitte korvaavaksi tuotteeksi 3080 Turboa Strixin tilalle. En ollu huomannu sähköpostiviestiä ja vastasin vasta eilen että en hyväksy vaihdokkia. Vastasivat että kelpaako MSI 3080 Ti Suprim X ja hyväksyin diilin. Olis ollu varastossa EVGA FTW3 Ultraaki mutta pohdin että tämä MSI ehkä parempi.
 
Viimeksi muokattu:
En olis kyllä uskonu tätä päivää näkeväni mutta ihmeitä näköjään sattuu :D
Multitronic oli ehdottanut n. viikko sitte korvaavaksi tuotteeksi 3080 Turboa Strixin tilalle. En ollu huomannu sähköpostiviestiä ja vastasin vasta eilen että en hyväksy vaihdokkia. Vastasivat että kelpaako MSI 3080 Ti Suprim X ja hyväksyin diilin. Olis ollu varastossa EVGA FTW3 Ultraaki mutta pohdin että tämä MSI ehkä parempi. Hinta sama mikä tilatessa eli 1002,70€.
No huh huh! Sopiiko kysyä että mikä on tilauspäivä sulla ton alkuperäisen 3080 kanssa?
 
En olis kyllä uskonu tätä päivää näkeväni mutta ihmeitä näköjään sattuu :D
Multitronic oli ehdottanut n. viikko sitte korvaavaksi tuotteeksi 3080 Turboa Strixin tilalle. En ollu huomannu sähköpostiviestiä ja vastasin vasta eilen että en hyväksy vaihdokkia. Vastasivat että kelpaako MSI 3080 Ti Suprim X ja hyväksyin diilin. Olis ollu varastossa EVGA FTW3 Ultraaki mutta pohdin että tämä MSI ehkä parempi. Hinta sama mikä tilatessa eli 1002,70€.
Jahas, mulle laittoivat uutta viestiä ja tarjoavat edelleen Turboa Tuffin tilalle.
 
Itsellä on ollut tilattuna RX 6800 XT TUF Powerista 30.3.2021 lähtien.

~Kerran kuussa kysynyt tilannetta ja ehdottanut että olisiko jotain korvaavaa / kateostoa kun sitä on usein ollut mm. ProShopissa ja Jimssillä varastossa.

-> Ei onnistu, tilauksen voi perua.

Nyt sitä täysin samaa TUFfia on ollut siellä ~viikon ostettavissa ja useamman päivän varastossa, mutta minulle ei ole lähetetty siltikään. Lähestyin sekä sähköpostin, että chatin välityksellä.

-> Näyttää olevan joo varastossa, en kuitenkaan osaa sanoa mitään, siirretään tämä asiantuntija osastolle.

Sähköpostiin tullut vaan viestejä että asia on "hoidossa", mitään ei kuitenkaan tapahdu, eivätkä tuotetta näköjään meinaa minulle toimittaa. VMP tuo Powerin toiminta, Gigantti sentään yrittää tehdä jotain.

Siis juurikin se tilattu tuote on varastossa, mutta eivät vaan toimita. Aivan käsittämätöntä.
 
Itsellä on ollut tilattuna RX 6800 XT TUF Powerista 30.3.2021 lähtien.

~Kerran kuussa kysynyt tilannetta ja ehdottanut että olisiko jotain korvaavaa / kateostoa kun sitä on usein ollut mm. ProShopissa ja Jimssillä varastossa.

-> Ei onnistu, tilauksen voi perua.

Nyt sitä täysin samaa TUFfia on ollut siellä ~viikon ostettavissa ja useamman päivän varastossa, mutta minulle ei ole lähetetty siltikään. Lähestyin sekä sähköpostin, että chatin välityksellä.

-> Näyttää olevan joo varastossa, en kuitenkaan osaa sanoa mitään, siirretään tämä asiantuntija osastolle.

Sähköpostiin tullut vaan viestejä että asia on "hoidossa", mitään ei kuitenkaan tapahdu, eivätkä tuotetta näköjään meinaa minulle toimittaa. VMP tuo Powerin toiminta, Gigantti sentään yrittää tehdä jotain.

Siis juurikin se tilattu tuote on varastossa, mutta eivät vaan toimita. Aivan käsittämätöntä.
Kaiva jostain powerin jonku ison bossin yhteystiedot ja soitat suoraan että mitä paskaa tää on kun ei tavaraa toimiteta, sitten kun big boss soittaa alamaisilleen niin alkaa yleensä tapahtua. T: Kokemusta on, ei tosin verkkokauppa, mutta kuitenkin. Kokeilisin tämänkin kortin.
 
Jahas. Verkkis taitaa olla tässä tilanteessa se mustin lammas. Onko kukaan saanut sitä "kaikki mallit korvaavaa" Asus RTX 3080 10G Tuf Gamingiä? Itellä vähemmän yllättäen "tuotetta odotetaan tilaukselle".

Multitronic on nostanut tekemisen tasoa paljon, ja verkkis ei mitenkään? Hämmentävää nähdä näin ison firman tekevän tämmöstä.
 
Jahas. Verkkis taitaa olla tässä tilanteessa se mustin lammas. Onko kukaan saanut sitä "kaikki mallit korvaavaa" Asus RTX 3080 10G Tuf Gamingiä? Itellä vähemmän yllättäen "tuotetta odotetaan tilaukselle".

Multitronic on nostanut tekemisen tasoa paljon, ja verkkis ei mitenkään? Hämmentävää nähdä näin ison firman tekevän tämmöstä.
Minä olen yhden tällaisen Tuffin saanut (viime marraskuussa) ja lisäksi vielä toinen, jo muutettu, Tuff -tilaus muutettiin mystisesti takaisin Gigabyten Gaming OC malliin ja sellainenkin minulle toimitettiin (helmikuussa).

Molemmat tilaukset tehty 18.9.2020, muutaman minuutin sisään näiden saataville tulosta. Olin siis tilannut useamman eri valmistajan mallin (Evgat, Gigabytet), jotka tulivat vähän myöhemmin myyntiin kuin ne ensimmäiset Asukset sun muut, kun toivoin, että joku edes järkevään aikaan toimitettaisiin.

Yksi tilauksistani oli juurikin tuo Gigabyten Gaming OC, joten sinänsä järkevää, että muutos takaisin alkuperäiseen tehtiin, kun noita tuli enemmän saataville. Ilmeisesti tämä ei ole kuitenkaan ollut yleinen käytäntö Verkkokaupan kanssa?
 
Tuffi vaihtu 12GB Gigabyte Gaming OC malliin, ens viikolla pitäs tulla.
 
Kyselin Proshopista tilatun 3080 Eagle OC perään;

Hei

Odottelen edelleen näytönohjainta ja huomenna on 11kk täynnä odotusta. Joko kohta vaihdatte toiseen, paremmin saatavilla olevaan malliin vai mikä on tilanne tämän tuotteen kanssa?
Oletteko saaneet tuona 11kk aikana ainuttakaan tätä korttia?


Vastaus:

Olette tällä hetkellä jonotuslistalla 3-6 seuraavan joukossa.

Olemme yhteydessä sinuun kun tai jos vaihto tulee ajankohtaiseks
i.

Ei kauhean mairitteleva vastaus :tdown:

Nyt 12kk ja 1vk odotuksen jälkeen ja Euroopan kuluttajakeskuksen kautta kierrätettynä on Proshop valmis vaihtamaan tilatun 3080 Eaglen toiseen Gigabyten malliin (eli aiemmin ehdottamaani Gaming OC). Vielä työnalla on alkuperäiseen hintaan lisää tullut 11e klarnan kulu LHR vaihdoksen yhteydessä, jota ei ollut alkuperäisessä tilauksessa (myös "maksettu" klarnalla). Vikahan on Proshopin, kun eivät pitäneet tilausta aktiivisena Klarnan suuntaan, joten saavat tuon hyvittää.
 
Mullakin vaihtu 4.10.2020 tilattu 3080 TUF OC 10GB tohon Gigabyten 3080 Gaming OC 12GB malliin. Onneks tajusin laittaa aamulla viestiä Multitronicille tosta, kun huomasin että heillä on varastossa tota. Suostuivat vaihtoon, hinta sama alkuperänen 759,90€, ensi viikolla toimitus. Hienosti siis hoidettu Multitronicilta, en oo mitään valituksia laittanu mihinkään menemään tän osalta.
vn.png
 
Joo tuolla jo aiemmin kirjoittelin omasta tapauksestani. Nyt odottelee Dustinin sisäistä päätöstä mitä tekevät kateoston suhteen ja jos eivät hyväksy niin vien kuluttajasuoja-riita-lautakuntaan-mikä-ikinä-nyt-oikeesti-nimeltään.

Hitaasti etenee oma keissini mutta viimeviikolla sain Dustinilta viestiä että voisivat hyvittää kateoston ja alkuperäisen hinnan erotuksen. Ostin vastaavan kortin siis Proshopista about kk sitten.

Selvisi myös että alkuperäinen Klarna maksu on palautunut Visalle 6kk maksun jälkeen, jäänyt huomaamatta kun loppukesästä visa lasku ollut kuitenkin jonkinlainen kesälomareissun jälkeen.

Vastasin heti että käy mutta sitten ei ole taas kuulunut mitään eikä palautusta näkynyt. Valoa kuitenkin tunnelin päässä, josko tämä kuitenkin saataisiin kunnialla maaliin ilman kuluttajasuojalautakuntaa.
 
Hitaasti etenee oma keissini mutta viimeviikolla sain Dustinilta viestiä että voisivat hyvittää kateoston ja alkuperäisen hinnan erotuksen. Ostin vastaavan kortin siis Proshopista about kk sitten.

Selvisi myös että alkuperäinen Klarna maksu on palautunut Visalle 6kk maksun jälkeen, jäänyt huomaamatta kun loppukesästä visa lasku ollut kuitenkin jonkinlainen kesälomareissun jälkeen.

Vastasin heti että käy mutta sitten ei ole taas kuulunut mitään eikä palautusta näkynyt. Valoa kuitenkin tunnelin päässä, josko tämä kuitenkin saataisiin kunnialla maaliin ilman kuluttajasuojalautakuntaa.
Kuulostaa erikoiselta, sillä minulle Dustin kuluttaja-asiamiehes vastasi: "Jos asiakas ei ole saanut tilausvahvistusta, meillä ei ole sitovaa sopimusta. Tämä tarkoittaa, että asiakas ei voi vaatia meiltä hintaeron korvaamista, jos tilataan toinen kortti."

He siis kieltävät että meillä on koskaan mitään sopimusta ollutkaan. Homma kuluttajariitalautakunnassa nyt ja ostin siis heiltä itseltään sen saman kortin, minkä olivat yksipuolisesti peruneet.
 
Kuulostaa erikoiselta, sillä minulle Dustin kuluttaja-asiamiehes vastasi: "Jos asiakas ei ole saanut tilausvahvistusta, meillä ei ole sitovaa sopimusta. Tämä tarkoittaa, että asiakas ei voi vaatia meiltä hintaeron korvaamista, jos tilataan toinen kortti."

He siis kieltävät että meillä on koskaan mitään sopimusta ollutkaan. Homma kuluttajariitalautakunnassa nyt ja ostin siis heiltä itseltään sen saman kortin, minkä olivat yksipuolisesti peruneet.
Kysy mitä ne jossittelee. Sähä oot saanu tilausvahvistuksen?
 
Niin kyllä mulla tilausvahvistus on ja tilaus näkyy edelleen heidän sivuillaan. Rahatkin oli puoli vuotta Klarnalla. Mulle sanottiin loppuvuodesta että kateostoon hyväksyvät vain saman kortin. No löysin saman kortin toisaalta ja ostin sen. Tosin eivät ole vielä mitään palauttaneet ja taas viikon ollut hiljaista.

Jos saman kortin olet ostanut niin luulisi menevä kuluttajariitalautakunnassa komeesti läpi. Toki sitä päätöstä saa sitten odottaa.
 
Ne kieltää että niiden lähettämä tilausvahvistus on tilausvahvistus
Klassinen setti.
Samaa yrittänyt moni firma näissä komponenteissa ja myöskin jopa Fortum aikanaan mun kohdalla. Myöntyivät sitten, kun tajusivat asian laidan.
Kuten tuossa taannoin tuumasin, niin heidän(Dustin tällä kertaa) omat kuluttajan oikeuksia heikentävät kohtuuttomat ehdot ovat pätemättömiä. Muutama muukin verkkokauppa ilmoittaa omissa ehdoissaan, että heidän lähettämä vahvistus ei olisi (virallinen)tilausvahvistus.
Vaikka tuo tyhmälle kuulostaa, niin se saa useimmat kuluttajat uskomaan tuohon ja perään vielä liuta ties mitä liirumia, koska kuluttajan koijjaaminen ei tuo tuossa vaiheessa mitään sanktiota.
 
Tännekin tuli myös 1.5 vuoden odottelun jälkeen tuo Multitronicin TUF tilausta paikkaava 3080 Gaming OC 12Gb.
Korvasi 2kk launchin jälkeen toisaalta saadun TUF 3080 10gb:n ja on sitä odotetusti 5% nopeampi + lisämuisti.
download.png
 
Tännekin tuli myös 1.5 vuoden odottelun jälkeen tuo Multitronicin TUF tilausta paikkaava 3080 Gaming OC 12Gb.
Korvasi 2kk launchin jälkeen toisaalta saadun TUF 3080 10gb:n ja on sitä odotetusti 5% nopeampi + lisämuisti.
Käy 3-4 astetta lämpimänä vs. Gainward RTX 3080 Phoenix. Imee aika paljon lisää watteja paria lisä gigaa ja muita pikku lisäyksia varten.

Multitronic myös tarjos korvaavaa korttia ennen julkasua tehdylle 6800 XT Nitro+ tilaukselle.
 
Tilattu 28.11.2020 multitronic. Tarjosivat korvaavaa tuotetta 3080 tuf oc 12gigan mallia 10gigan tilalle. Hyväksyin! Kiitokset jätkät ja likat tuesta, kkv vinkit jne! Nähdään 5000 sarjan tilaus ongelmissa!
IMG_20220316_181913680_HDR.jpg
 
Kirjoitellaan nyt omaan saagaan päätös vaikkakin samanlainen kuin muilla. Multitronic tarjonnut alkuperäsen tuffin 10gb tilalle tuffin 12gb mallia ja onhan tämä hyväksyttävä. Tilauspäivä 2020 joulukuun loppupuolella. Myönnettävä ja nostettava hattua että reilu teko korvata 12gb kortilla ja olen yllättynyt siitä vastuusta minkä kauppa loppujen lopuksi kantoi.

Henkilökohtaisesti korostan kuitenkin sitä että ei tämä nappiin mennyt seuraavista syistä:

-Viesteihin et saa vastausta aspasta mallia ikinä ja puhelinaspa pitää tiukempaa linjaa ku poliisijohtaja tiedotustilaisuudessa.
-Kortin saivat nyt ainoastaan ne jotka voimakkaasti reklamoivat ja käyttivät KKV kortin. Voin vain kuvitella mikä olisi ollut todellinen tilausjonon määrä purkaa.
-Aina satunnaisesti multitronic päätti että jonoja nyt vähän voi pidentää ja myydä ei oota, jopa siinä tilanteessa kun piiripula oli hyvin tiedossa. Tätä pidän henk koht suhteellisen moraalittomana.

Lopputulos hyvä mutta tappelu kuluttavaa ja turhauttavaa kun vastapuoli ei lähtökohtaisesti vastaa mihinkään kyselyyn / ehdotukseen. Mitä nyt ketjuja seurannut niin kyllä se on tuo turkulainen paikallinen liike mistä hyödyt siitä mitä ne tietää mihin jatkossa tulee omat komponenttitilaukset laiteltua. Kiitos ja kuittaus jos tuo näytönohjain nyt perille saapuu ehjänä niin otan kauan kaivatun tauon langan lukemisesta. :coffee:
 
Kirjoitellaan nyt omaan saagaan päätös vaikkakin samanlainen kuin muilla. Multitronic tarjonnut alkuperäsen tuffin 10gb tilalle tuffin 12gb mallia ja onhan tämä hyväksyttävä. Tilauspäivä 2020 joulukuun loppupuolella. Myönnettävä ja nostettava hattua että reilu teko korvata 12gb kortilla ja olen yllättynyt siitä vastuusta minkä kauppa loppujen lopuksi kantoi.

Henkilökohtaisesti korostan kuitenkin sitä että ei tämä nappiin mennyt seuraavista syistä:

-Viesteihin et saa vastausta aspasta mallia ikinä ja puhelinaspa pitää tiukempaa linjaa ku poliisijohtaja tiedotustilaisuudessa.
-Kortin saivat nyt ainoastaan ne jotka voimakkaasti reklamoivat ja käyttivät KKV kortin. Voin vain kuvitella mikä olisi ollut todellinen tilausjonon määrä purkaa.
-Aina satunnaisesti multitronic päätti että jonoja nyt vähän voi pidentää ja myydä ei oota, jopa siinä tilanteessa kun piiripula oli hyvin tiedossa. Tätä pidän henk koht suhteellisen moraalittomana.

Lopputulos hyvä mutta tappelu kuluttavaa ja turhauttavaa kun vastapuoli ei lähtökohtaisesti vastaa mihinkään kyselyyn / ehdotukseen. Mitä nyt ketjuja seurannut niin kyllä se on tuo turkulainen paikallinen liike mistä hyödyt siitä mitä ne tietää mihin jatkossa tulee omat komponenttitilaukset laiteltua. Kiitos ja kuittaus jos tuo näytönohjain nyt perille saapuu ehjänä niin otan kauan kaivatun tauon langan lukemisesta. :coffee:

Sama tilanne täällä. Eivät vastanneet loppuaikoina kyselyihin, mutta hyvä kun nyt tarjosivat parempaa korttia tilalle. Reklamaation kautta mentiin myös.
 
Itsellä on ollut tilattuna RX 6800 XT TUF Powerista 30.3.2021 lähtien.

~Kerran kuussa kysynyt tilannetta ja ehdottanut että olisiko jotain korvaavaa / kateostoa kun sitä on usein ollut mm. ProShopissa ja Jimssillä varastossa.

-> Ei onnistu, tilauksen voi perua.

Nyt sitä täysin samaa TUFfia on ollut siellä ~viikon ostettavissa ja useamman päivän varastossa, mutta minulle ei ole lähetetty siltikään. Lähestyin sekä sähköpostin, että chatin välityksellä.

-> Näyttää olevan joo varastossa, en kuitenkaan osaa sanoa mitään, siirretään tämä asiantuntija osastolle.

Sähköpostiin tullut vaan viestejä että asia on "hoidossa", mitään ei kuitenkaan tapahdu, eivätkä tuotetta näköjään meinaa minulle toimittaa. VMP tuo Powerin toiminta, Gigantti sentään yrittää tehdä jotain.

Siis juurikin se tilattu tuote on varastossa, mutta eivät vaan toimita. Aivan käsittämätöntä.

Hassua.
Mulla samoihin aikoihin tilattu tuffi 6800xt. Viime viikolla posti toi yhtäkkiä paketin ja aattelin, että oonko muka tilannut jotain..yllätys yllätys paketti Powerilta. Siinä se monta kuukautta venattu kortti oli.
 
Dustin hyvitti viimein kateostona ostetun kortin ja alkuperäisen hinnan erotuksen. Ihme vetkuilua oli tuon maksunkin kanssa, joka välissä sai viikon odotella vastauksia ja maksukaan sitten lopulta ihan heti tullut. Ei tuosta kaikkineensa mikään hyvä maku jäänyt vaikka olisi tuo nyt paljon huonomminkin voinut päättyä.

Kiitos ketjulle, poistun seuraamaan jotain muuta kun tästä tulee aina vaan paha mieli. Voimia teille, jotka vielä tappelette etujenne kanssa. Laittakaa sinne kuluttajasuojaan viestiä vaikka se voi olla pitkä tie.
 
Verkkiksestä 25.11.2020 tilattu Sapphire 6800 XT edelleen toimittamatta eikä saldoa ole tullut koskaan lisää kortin julkaisun jälkeen. Roikkukoot nyt siellä kun maksutavaksi on valittu noudettaessa. Mielenkiinnolla seurailen että mitä tapahtuu seuraavaksi ja milloin. Ihan vittuillakseni voisin perua kun tulee tilaus noudettavissa -viesti.
 
Multitronicin juttu saatu täällä vihdoin päätökseen. Tilasin 2 kpl 3060 Ti -näytönohjainta julkaisuhetkellä joulukuussa 2020. Ensin tilaus peruttiin ja otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Tämän seurauksena Multitronic lupasi tarjota korvaavaa mallia tilalle kun niitä saataisiin. Mitään ei kuitenkaan kuulunut, vaikka hyllyssä välillä 3060 Ti -malleja vilahtelikin eikä sähköpostiin vastattu, kun yritin vaihtoa tiedustella.

Lopulta kuitenkin ottivat viime viikolla yhteyttä ja tarjosivat tilalle hiukan heikompaa kahden tuulettimen mallia. En tähän suostunut ja samalla tämä malli myytiin loppuun viestien vaihdon aikana. Sitten tuli ehdotus vaihdosta suoraan 3070 Ti -malliin, johon tietysti suostuin. Nyt paketti on haettu kotiin.

Vaikeuksien kautta tästä jäi kuitenkin hyvä mieli itselle, joten kiitokset Multitronicille, vaikka asian olisi toki voinut tyylikkämminkin hoitaa ihan alusta lähtien.
 
Dustin hyvitti viimein kateostona ostetun kortin ja alkuperäisen hinnan erotuksen. Ihme vetkuilua oli tuon maksunkin kanssa, joka välissä sai viikon odotella vastauksia ja maksukaan sitten lopulta ihan heti tullut. Ei tuosta kaikkineensa mikään hyvä maku jäänyt vaikka olisi tuo nyt paljon huonomminkin voinut päättyä.

Kiitos ketjulle, poistun seuraamaan jotain muuta kun tästä tulee aina vaan paha mieli. Voimia teille, jotka vielä tappelette etujenne kanssa. Laittakaa sinne kuluttajasuojaan viestiä vaikka se voi olla pitkä tie.
Kauanko sinulla kesti tuossa, käytitkö kuluttajasuojaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 458
Viestejä
4 512 783
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom