Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös juuri tänään vai eilen joku postannut, että multitronicilla oli 3080 mallia hyllyssä?Ainakin Verkkokauppa.com ja Multitronic pelaavat vielä viivytyspeliä. Multitronicilla ei ole hyllyssä 3080-malleja. Eivätkö uskalla ottaa niin kauaa kuin vanhoja halpahintaisia tilauksia sisässä?
Eikös juuri tänään vai eilen joku postannut, että multitronicilla oli 3080 mallia hyllyssä?
Koska tilasit Strixisi ja eivätkö tarjonneet Turboa tilalle?Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.
Tilasin viikko julkkarin jälkeen nii taitaa olla sen verran huono sijoitus jonossa että eivät vielä ehdottele mitäänKoska tilasit Strixisi ja eivätkö tarjonneet Turboa tilalle?
Sama homma täällä. Lisäyksensä tosin taas lautakunnalta "Toissijainen vaatimuksesi on ollut kateosto toiselta myyjätaholta. Jos olet jo suorittanut kateoston, pyydän toimittamaan kopion kuitista tai tilausvahvistuksesta. " En tiedä kokelenko kateostoa enää tässä vaiheessa kun kerta sain edes rimpula mallin kortin 3vk sitten, kiitos Jimmyn. Jospa sitä sitten odottelis että antaisivat RTX 4080Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta
”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”
Ei ole mahdollista, kuluttajan suojasta sanoivat että kaupan purku on VAIN kuluttajan oikeus, ei yrityksen.Telia peruutti tilaukset jälleen, vedoton että lopettavat näytönohjaimien myynnin kokonaan.
Onko tämä muka mahdollista, että voivat jälleen peruttaa yksipuolisesti vaikka ei ole ylivoimaista estettä toimittaa vanhat tilaukset?
Soitin kkv, alustavasti hekin sanoi näin. Jäi soittopyyntö nyt asiaani käsittelevälle henkilölle.Ei ole mahdollista, kuluttajan suojasta sanoivat että kaupan purku on VAIN kuluttajan oikeus, ei yrityksen.
Vaikuttaa vahvasti kateosto-oikeudelta. Myöntävät suoraan että heiltä ei tulla korttia saamaan.Telia peruutti tilaukset jälleen, vedoton että lopettavat näytönohjaimien myynnin kokonaan.
Onko tämä muka mahdollista, että voivat jälleen peruttaa yksipuolisesti vaikka ei ole ylivoimaista estettä toimittaa vanhat tilaukset?
Tässä nyt 2 ongelmaa ittel.. Oli tilattu osamaksulla ja kuulemma ei ota kateostooikeutta siinä tapauksessa.Vaikuttaa vahvasti kateosto-oikeudelta. Myöntävät suoraan että heiltä ei tulla korttia saamaan.
Siis tilanne:Ei maksutavalla pitäisi olla mitään merkitystä tässä asiassa. Jos tilaus on tehty ja tilausvahvistus on toimitettu asiakkaalle, niin myyjällä on velvollisuus toimittaa tilattu tuote. Ihan sama, että onko tuote maksettu käteisellä/kortilla/luotolla/osamaksulla/millävaan.
Eikö tuossa mene niin että ostat jostain kortin ja telia maksaa sen? Osamaksua etä välttämättä saa mutta kertamaksulla pitäisi onnistua.eli en voi saada tilattua 25e/kk mistään, niin mitä mulle jää?
Telia maksaa kateostossa tietenkin kauppasummien erotuksen kertasuoritteena. Eli ei heille kuulu onko tuote maksettu kilpailijalle osamaksulla tai oravannahoilla, eikä se vaikuta tuohon korvaussummaanEikö tuossa mene niin että ostat jostain kortin ja telia maksaa sen? Osamaksua etä välttämättä saa mutta kertamaksulla pitäisi onnistua.
Eikö tuossa mene niin että ostat jostain kortin ja telia maksaa sen? Osamaksua etä välttämättä saa mutta kertamaksulla pitäisi onnistua.
Paska tilanne kannaltasi. Vaikka jäisitkin itse ilman korttia, olisiko sinun mahdollista tarjota tuota kateosto-oikeuttasi jollekulle tutulle tai vähemmän tutulle(vetäisit vaikka välistä satasen tai pari vaivanpalkkaa)? Tällöin joku saisi hiukan hyllyhintaa halvemmalla kortin ja liike ansaitsemansa näpäytyksen.Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G LHR -näytönohjain
Uuden sukupolven pelaamisessa realismi on kaikki kaikessa. GeForce RTX:n ainutlaatuiset reaaliaikaiset säteenseurantateknologiat mahdollistavat äärimmäisen realistisen huippuluokan grafiikan.www.verkkokauppa.com
Edit. jaa a ei ny aivot toimi.. kylhä tosta silti jää se 899e vaikka ne sen 750e antaa... eli pitäisi olla 899e silti katetta ja jopa ensin 1649e katetta, että voisi edes tilata.
kun ei sitä saa millään pilkottua 25e/kk maksuksi, eli jään ilman päivitystä vuosiksi taas, kun ei näillä markkinoilla kehtaa ostaa ja köyhänä paljon varaa.. eriksee töihi kutsuttavana voinnin mukaan, ei kyl suoriltaa yli tonnin ostoja tehdä.. köyhät kyykkyyn tässäkin ku ei mahdollisuuksia ole samallatavalla kuin toisilla.
Koroton ja kuluton osamaksukin menee lopullisesti kun Telia lopettaa kokonaan näytönohjaimien myynnin. Kylläpäs masentaa tilanne
Olikos täällä kukaan jo pistny KKV:lle valitusta Dustinista?
Itse ajattelin vaatia päätöshetkellä Nvidia toiseksi parhaan näytönohjaimen, koska liike on tahallisesti vetkutellut toimituksessa ja +2 vuotta on valovuosi näytönohjaimien kehityksessä sekä sellaisen olen ostanut 3/2021.Veikkaan, että Telian keissi menee sinne kuluttajasuoja-riita-lautakuntaan.. pohdin vaa, että millaista ratkaisua ne voi edes sitten antaa kun 6-14kk käsittely aika meinaisi sitä, että tuotanto olisi jo loppunnut 3080 sarjalaisilla, suurella todenäköisyydellä. Nehän ne ei anna kuitenkaan mielipahasta mitään.
Tiedoksi: Multitronic on saanut pienen erän MSI RX6800XT Gaming Z TRIO kortteja ja ehdottivat korvaavaksi 6800XT Nitro+ SE tilalle jonka peruivat aiemmin. Hinta sama, suostuin!
Eli jos tilaisin esimerkiksi jostain 40-50e/kk luotolla, ja laittaisin kuitin Telialle niin olisi ok?Telia maksaa kateostossa tietenkin kauppasummien erotuksen kertasuoritteena. Eli ei heille kuulu onko tuote maksettu kilpailijalle osamaksulla tai oravannahoilla, eikä se vaikuta tuohon korvaussummaan
Eli jos tilaisin esimerkiksi jostain 40-50e/kk luotolla, ja laittaisin kuitin Telialle niin olisi ok?
Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)No en menisi olettamaan moista kerran siellä tuollaista lukee. Kysy jos heille se olisi OK. Tuolla on voitu tarkoittaa sitä ettei Telia korvaa mistään osamaksusta aiheutuvia ylimääräisiä kuluja.
En ole seurannut tuota sun tapausta sen enempää mutta onhan näitä tavallisia kulutusluottoja, jos vain sellaisen voi saada.
Hyvällä tuurilla maksavat sen mitä kortti maksaisi käteisellä ostettuna. Kannattaisi kysyä.Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)
Tuossahan muodostuisi tilanne, jossa Telian maksaa sinulle "etukäteen" esim. 500€. Rahat makaavat tililläsi niin kauan kunnes summan verran osareita on maksettu, tässä tapauksessa 10kk.Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)
hmm? ne rahat maksaisin suoraan lyhentääkseni sitä luottoa tietysti, ei makaisi tilillä siis. Mut tosiaan kuluttajasuojan mukaan ainaki ei pitäisi olla väliä millä maksuvälineellä maksaa, sikäli kuluttaja ottaa osarin tai näin, niin siinä kohtaa kuluttaja itse on vastuussa lisä kuluista. Telia siis on vain velvollinen maksaa sen erotuksenTuossahan muodostuisi tilanne, jossa Telian maksaa sinulle "etukäteen" esim. 500€. Rahat makaavat tililläsi niin kauan kunnes summan verran osareita on maksettu, tässä tapauksessa 10kk.
Ehkä Telia vierastaa tällaista rahoittajan roolia.
Hyvä ettei tarvinnut miettiä missä kortti menee, ni ei tarvi murehtia tilauksesta. Hyvin olet saanut kortit (palit 3080,evga3080,msi6800xt) myytyä kun vilkasi sun myynti historian.No mä annan nyt vähän positiivistakin palautetta välillä. Juurikin Multitronic hoiti mun mielestä tilauksen korvaamisen aika hienosti läpi. Kyseessä oli yksi Suomen ensimmäisistä 6800 XT -tilauksista. Jos joku vielä muistaa muinaishistoriaa, niin Multitronic laittoi Sapphiren 6800 XT Nitro -näyttiksiä verkkokauppaan tilattavaksi jo reilusti ennen koko kortin julkkaria. Tilasin itse sellaisen 15.11.2020. Ja nyt täytyy rehellisesti sanoa, että a) noita näyttiksiä ei kerta kaikkiaan ollut mahdollista saada Eurooppaan eikä Suomeen pitkiin aikoihin yhtään b) olin jo unohtanut pitkäksi aikaa koko tilauksen olemassa olon ja c) Multitronic oli yksipuolisesti perunut ko. tilauksen viime vuoden marraskuussa. No, kun tähän ketjuun tuli joku maininta, että Multitronic olikin jonkun Sapphire 6800 XT -tilauksen korvannut MSI:n mallilla, niin aloin kaivella tietoja asiasta. Tilauksen peruutusilmoitus oli siis mennyt itseltäni ohi, mutta laitoin asiasta kysymyksen Multitronicin aspaan, ja sieltä tuli suoraan vastauksena ehdotus korvaamisesta mainitulla MSI:n kortilla. Ja kun sen hyväksyin, niin muutama päivä myöhemmin kortti lähti matkaan.
Vaikka oli siis hankala tilaus täytettäväksi ja ylimääräisiä mutkiakin pitkän matkan varrella, niin verrattuna esim. siihen jokaisesta asiasta tappelemiseen, mitä Gigantin kanssa väittely on ollut, niin Multitronic hoiti tapauksesta itselleni positiivisen fiiliksen päälimmäiseksi.
Tein kans samaiselle pajalle kkv yhteydenoton, reklamaatioon ei multitronikki vastannut kun ominpäin perui yli vuoden vanhan 3080 tilauksenTöttöröö kanssa kärsijät. Multitronic itku taas alkaa.
Onko vielä monta ärteeäksän 3080 tai vastaavan kärsivällisesti odottelijaa? Muutamalle korvaustuote saatu, jos olen oikein lukenut? Onko Vaasan suuntaan jo saatu näppäimistö, että poijat multitronicissa sais vastailtua viesteihin vai onko se mun mairittelevä kirjoitus tyyli kun eivät vastaa rakkauskirjeisiin?
Mites gigantin tilaukset porukalla on edennyt? Oma tilaus gigabyten rtx 3080 gaming oc kortista (16.4.2021) on edennyt sen verran, että tilaus on hävinnyt tilaushistoriasta, eikä mitään ilmoitusta tilauksen peruuttamisesta saati rahojen palauttamisesta ole tullut. Onko muiden tilauksia hävinnyt? Viimeksi kun juttelin chatin kanssa, ei peruuttamisesta ollut mitään puhetta ja perus komponenttipula ja saatavuusongelmat pyörivät aspan huulilla.
Verkkiksestähän tota saisi suoraan näköjään tilattua, vaikkakin rapsakka on hinta.
Mielestäni aika reilu tapa antaa vapaat kädet ostaa tuote muualta ilman hintakattoa. Asuksiahan juuri markkinoilla eniten liikkuu, joten oikein hyvä mahdollisuus on sellainen löytääkinTelia:
"Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään"
Eikös tuokin riko lakia? Helvetin kiero pulju toi Telia
Jos rtx 3080 tuf oc:ta liikkuisi olisin sen jo saannu. Näitä ei liiku kun jokapuolella jonot isot.Mielestäni aika reilu tapa antaa vapaat kädet ostaa tuote muualta ilman hintakattoa. Asuksiahan juuri markkinoilla eniten liikkuu, joten oikein hyvä mahdollisuus on sellainen löytääkin
Ei se nyt suoranaisesti lakia riko, vaan ovat Telian omat ehdot kateostoon ilman KKV:n käsittelyä. Totta kai voit käyttää kateosto-oikeutta mihin tahansa mielestäsi korvaavaan näytönohjaimeen, kuitenkin vahingot minimoiden, mutta nämä tapaukset kulkee kuluttaja-asiamiehen/lautakunnan kautta.Telia:
"Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään"
Eikös tuokin riko lakia? Helvetin kiero pulju toi Telia
Sain nyt tehtyä ja lähtettyä ilmoituksen/valituksen kuluttaja-asiamiehelle Dustinin 1.2.2022 tekemästä peruutuksesta. Tein kateoston Dustinilta itseltään samasta kortista ja on tänään tullut noudettavaksi.