Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Ainakin Verkkokauppa.com ja Multitronic pelaavat vielä viivytyspeliä. Multitronicilla ei ole hyllyssä 3080-malleja. Eivätkö uskalla ottaa niin kauaa kuin vanhoja halpahintaisia tilauksia sisässä?
 
Ainakin Verkkokauppa.com ja Multitronic pelaavat vielä viivytyspeliä. Multitronicilla ei ole hyllyssä 3080-malleja. Eivätkö uskalla ottaa niin kauaa kuin vanhoja halpahintaisia tilauksia sisässä?
Eikös juuri tänään vai eilen joku postannut, että multitronicilla oli 3080 mallia hyllyssä?
 
Koitin ehdottaa Multitronicille Gigabyte Gaming OC:n tilalle MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8 Gt (LHR) -mallia, kun sitä ainakin yksi kappale heillä näyttää olevan, ja kun he jo aikaisemmin auliisti kyselivät, että haluaisinko jonkun toisen mallin tilalle jos ja kun he sitä saavat. Vähemmän yllättäen ei mitään vastausta. Muihin sähköposteihin vastauksia näyttää tulevan. :)

Noh, viimein näyttää juuri samaa alkuperäistä Gigabyten mallia saavan Jimmsiltä hyllystä, niin laitetaan sieltä tulemaan ja kateostovaatimusta perään. Tuskin siihenkään mitään vastaavat, mutta sitten edetään asian kanssa lautakuntaan.
 
Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta

”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”
Sama homma täällä. Lisäyksensä tosin taas lautakunnalta "Toissijainen vaatimuksesi on ollut kateosto toiselta myyjätaholta. Jos olet jo suorittanut kateoston, pyydän toimittamaan kopion kuitista tai tilausvahvistuksesta. " En tiedä kokelenko kateostoa enää tässä vaiheessa kun kerta sain edes rimpula mallin kortin 3vk sitten, kiitos Jimmyn. Jospa sitä sitten odottelis että antaisivat RTX 4080 :lol:
 
Oma tapaukseni Tietokonekauppa.fi firman kanssa etenee Kuluttajariitalautakunnassa. Nyt on saatu vastaus myös myyjältä, joten jäädään odottamaan, että miten käy kateoston kanssa. Lupaan lahjoittaa satasen kodittomien kissojen tukiyhdistykselle, mikäli tästä ei myyjä saa "tuomiota".

Lyhyt kertaus. Vaativat siis asiakasta kantamaan yrittäjälle kuuluvan riskin, eli eivät suostuneet toimittamaan tilattua korttia, ellen maksa heille hyvitystä hintojen noususta :)

Yhtenä perusteluna toimituksen perumiselle yrityksellä oli se, että en ole vielä maksanut korttia. Nouto liikkeestä ja maksu noudettaessa, mutta ei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko sopimus syntynyt vai ei.

Lisäksi vedotaan komponettipulaan, mikä toki osittain on totta, mutta jos samaan aikaan myydään suoraan hyllystä 3080 kortteja paremmalla katteella, niin eihän tämäkään perustelu kestä päivanvaloa.

Ja ohessa vielä lisää perusteluja, miksi eivät halua toimittaa ostettua korttia. Onnea vaan näiden perustelujen kanssa, koska ei tässä tule olemaan mitään epäselvää siinä kohtaa, kun lautakunta ottaa tuon kateoston käsittelyyn.

"Asiakas vaatii näytönohjaimen toimittamista alkuperäisellä hinnalla. Yrityksemme on estynyt täyttämään tilausta, kunnes näytönohjaimien hinnat laskevat alkuperäiselle tasolle.

Koska samaa tai täysin vastaavaa näytönohjainta ei ole nyt saatavilla alkuperäisellä hinnalla, meillä ei ole toistaiseksi ehdottaa muunlaista ratkaisua kuin jättää tämä asia sillensä."

Tsemppiä kaikille Dustinin kanssa. Oli kyllä sellaista epic fail tasoa heiltä, että toivottavasti jaksatte viedä asiaa eteenpäin.
 
Telia peruutti tilaukset jälleen, vedoton että lopettavat näytönohjaimien myynnin kokonaan.
Onko tämä muka mahdollista, että voivat jälleen peruttaa yksipuolisesti vaikka ei ole ylivoimaista estettä toimittaa vanhat tilaukset?
 
Telia peruutti tilaukset jälleen, vedoton että lopettavat näytönohjaimien myynnin kokonaan.
Onko tämä muka mahdollista, että voivat jälleen peruttaa yksipuolisesti vaikka ei ole ylivoimaista estettä toimittaa vanhat tilaukset?
Ei ole mahdollista, kuluttajan suojasta sanoivat että kaupan purku on VAIN kuluttajan oikeus, ei yrityksen.
 
Ei ole mahdollista, kuluttajan suojasta sanoivat että kaupan purku on VAIN kuluttajan oikeus, ei yrityksen.
Soitin kkv, alustavasti hekin sanoi näin. Jäi soittopyyntö nyt asiaani käsittelevälle henkilölle.
sotku meni erittäin raskaaksi, jää vaa pohdittuttaa mitä oikeuksia tässä on ja korvauksia jos vuoden odotannu eioota ja näytönohjaimia ei ole käsittääkseni viellä lopetettu tuotannosta.
 
Telia peruutti tilaukset jälleen, vedoton että lopettavat näytönohjaimien myynnin kokonaan.
Onko tämä muka mahdollista, että voivat jälleen peruttaa yksipuolisesti vaikka ei ole ylivoimaista estettä toimittaa vanhat tilaukset?
Vaikuttaa vahvasti kateosto-oikeudelta. Myöntävät suoraan että heiltä ei tulla korttia saamaan.
 
Vaikuttaa vahvasti kateosto-oikeudelta. Myöntävät suoraan että heiltä ei tulla korttia saamaan.
Tässä nyt 2 ongelmaa ittel.. Oli tilattu osamaksulla ja kuulemma ei ota kateostooikeutta siinä tapauksessa.
Mut kkv sanoo ettei näkisi ongelmaa asiassa, mut ei ole ilmeisesti kirjoitettu noista oikeuksia tai jtn
 
Ei maksutavalla pitäisi olla mitään merkitystä tässä asiassa. Jos tilaus on tehty ja tilausvahvistus on toimitettu asiakkaalle, niin myyjällä on velvollisuus toimittaa tilattu tuote. Ihan sama, että onko tuote maksettu käteisellä/kortilla/luotolla/osamaksulla/millävaan.
 
Ei maksutavalla pitäisi olla mitään merkitystä tässä asiassa. Jos tilaus on tehty ja tilausvahvistus on toimitettu asiakkaalle, niin myyjällä on velvollisuus toimittaa tilattu tuote. Ihan sama, että onko tuote maksettu käteisellä/kortilla/luotolla/osamaksulla/millävaan.
Siis tilanne:
27.11.2020 rtx 3080 asus tuf oc, 899e hintaan osamaksu sopimuksella n. 25e/kk (kuluton & koroton).
Telia peruutti, ja toisen kerran.
Telia väitti, että kateostoa varten "kateosto-oikeus on käytössäsi tosiaan vain kertamaksulla tehdyissä ostoksissa."
Eli minun ilmeisesti pitäisi maksaa jostain liikkeestä esim nykyisen rtx 3080 kortin hinta, ja telia maksaa erotuksen takaisin?
 
Eikö tuossa mene niin että ostat jostain kortin ja telia maksaa sen? Osamaksua etä välttämättä saa mutta kertamaksulla pitäisi onnistua.
Telia maksaa kateostossa tietenkin kauppasummien erotuksen kertasuoritteena. Eli ei heille kuulu onko tuote maksettu kilpailijalle osamaksulla tai oravannahoilla, eikä se vaikuta tuohon korvaussummaan
 
Eikö tuossa mene niin että ostat jostain kortin ja telia maksaa sen? Osamaksua etä välttämättä saa mutta kertamaksulla pitäisi onnistua.

Telian pitäisi maksaa se hinnan erotus, eikä tietty koko korttia. Jos siis nimimerkki Hypocrisy ei ole mitään tuotteesta vielä maksanut.
 

Edit. jaa a ei ny aivot toimi.. kylhä tosta silti jää se 899e vaikka ne sen 750e antaa... eli pitäisi olla 899e silti katetta ja jopa ensin 1649e katetta, että voisi edes tilata.
kun ei sitä saa millään pilkottua 25e/kk maksuksi, eli jään ilman päivitystä vuosiksi taas, kun ei näillä markkinoilla kehtaa ostaa ja köyhänä paljon varaa.. eriksee töihi kutsuttavana voinnin mukaan, ei kyl suoriltaa yli tonnin ostoja tehdä.. :sori: :cautious: köyhät kyykkyyn tässäkin ku ei mahdollisuuksia ole samallatavalla kuin toisilla.
Koroton ja kuluton osamaksukin menee lopullisesti kun Telia lopettaa kokonaan näytönohjaimien myynnin. Kylläpäs masentaa tilanne :D
 
Viimeksi muokattu:

Edit. jaa a ei ny aivot toimi.. kylhä tosta silti jää se 899e vaikka ne sen 750e antaa... eli pitäisi olla 899e silti katetta ja jopa ensin 1649e katetta, että voisi edes tilata.
kun ei sitä saa millään pilkottua 25e/kk maksuksi, eli jään ilman päivitystä vuosiksi taas, kun ei näillä markkinoilla kehtaa ostaa ja köyhänä paljon varaa.. eriksee töihi kutsuttavana voinnin mukaan, ei kyl suoriltaa yli tonnin ostoja tehdä.. :sori: :cautious: köyhät kyykkyyn tässäkin ku ei mahdollisuuksia ole samallatavalla kuin toisilla.
Koroton ja kuluton osamaksukin menee lopullisesti kun Telia lopettaa kokonaan näytönohjaimien myynnin. Kylläpäs masentaa tilanne :D
Paska tilanne kannaltasi. Vaikka jäisitkin itse ilman korttia, olisiko sinun mahdollista tarjota tuota kateosto-oikeuttasi jollekulle tutulle tai vähemmän tutulle(vetäisit vaikka välistä satasen tai pari vaivanpalkkaa)? Tällöin joku saisi hiukan hyllyhintaa halvemmalla kortin ja liike ansaitsemansa näpäytyksen.
 
Ikävä tapaus osamaksulla ja vähävaraisille tilaajille. Muiden osalta näkisin tämän jopa hyvänä asiana, kun Telia kuitenkin avoimesti suostuu kateostoon. Hunompi tilanne on esim. VK:ssa, tilaukset ikuisessa limbossa ja kateosotot kuluttaja-asiamiehen kautta pitkillä käsittely ajoilla.
 
Olikos täällä kukaan jo pistny KKV:lle valitusta Dustinista?

Joo tuolla jo aiemmin kirjoittelin omasta tapauksestani. Nyt odottelee Dustinin sisäistä päätöstä mitä tekevät kateoston suhteen ja jos eivät hyväksy niin vien kuluttajasuoja-riita-lautakuntaan-mikä-ikinä-nyt-oikeesti-nimeltään.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan, että Telian keissi menee sinne kuluttajasuoja-riita-lautakuntaan.. pohdin vaa, että millaista ratkaisua ne voi edes sitten antaa kun 6-14kk käsittely aika meinaisi sitä, että tuotanto olisi jo loppunnut 3080 sarjalaisilla, suurella todenäköisyydellä. Nehän ne ei anna kuitenkaan mielipahasta mitään.
 
Veikkaan, että Telian keissi menee sinne kuluttajasuoja-riita-lautakuntaan.. pohdin vaa, että millaista ratkaisua ne voi edes sitten antaa kun 6-14kk käsittely aika meinaisi sitä, että tuotanto olisi jo loppunnut 3080 sarjalaisilla, suurella todenäköisyydellä. Nehän ne ei anna kuitenkaan mielipahasta mitään.
Itse ajattelin vaatia päätöshetkellä Nvidia toiseksi parhaan näytönohjaimen, koska liike on tahallisesti vetkutellut toimituksessa ja +2 vuotta on valovuosi näytönohjaimien kehityksessä sekä sellaisen olen ostanut 3/2021.
 
Tiedoksi: Multitronic on saanut pienen erän MSI RX6800XT Gaming Z TRIO kortteja ja ehdottivat korvaavaksi 6800XT Nitro+ SE tilalle jonka peruivat aiemmin. Hinta sama, suostuin!

Tällä viikolla toimitettiin tämä korvaava kortti alkuperäisen hinnalla. Eli tarina päättyi lopulta onnellisesti. Multitronic ei tästä kyllä tietenkään mitään plussa pisteitä saa, sillä tilaus peruttiin jo kertaalleen yksipuolisesti ja asiakkaan valittamisen jälkeen alettiin vasta etsimään korvaavaa tuotetta tilalle (siinäkin taisi 1-2 kk vierähtää). Tsemppiä siis muillekin ja pitäkää puolianne. Tästä foorumista on ollut hyvää tukea, ilman olisi jäänyt minulta asia siihen. Muistakaa myös olla asiallisia kommunikoinnissa firmojen kanssa, nekin on vaikeassa tilanteessa ja kiukuttelulla se seinä tulee teille vastaan herkemmin.

KIITOS 11/2020 - 2/2022 :rofl:
 
Mites gigantin tilaukset porukalla on edennyt? Oma tilaus gigabyten rtx 3080 gaming oc kortista (16.4.2021) on edennyt sen verran, että tilaus on hävinnyt tilaushistoriasta, eikä mitään ilmoitusta tilauksen peruuttamisesta saati rahojen palauttamisesta ole tullut. :x3: Onko muiden tilauksia hävinnyt? Viimeksi kun juttelin chatin kanssa, ei peruuttamisesta ollut mitään puhetta ja perus komponenttipula ja saatavuusongelmat pyörivät aspan huulilla.

Verkkiksestähän tota saisi suoraan näköjään tilattua, vaikkakin rapsakka on hinta.
 
Telia maksaa kateostossa tietenkin kauppasummien erotuksen kertasuoritteena. Eli ei heille kuulu onko tuote maksettu kilpailijalle osamaksulla tai oravannahoilla, eikä se vaikuta tuohon korvaussummaan
Eli jos tilaisin esimerkiksi jostain 40-50e/kk luotolla, ja laittaisin kuitin Telialle niin olisi ok?
Heidän tämä "Huomioithan, että hyvitämme sinulle erotuksen ainoastaan kertamaksulla tehdyistä ostoksista "
vähän kuumottaisi asiassa, ja se 40-50e/kk olisi ihan liikaa jos siihen ei tuu sitä erotusta helpottamaan takaisin maksua.
Kun tässä tajusin, että ne korot tulevat per kk, joka meinasi sitä että voin hyvinki tilata osarilla tai luotolla näytiksen, maksan siitä erotuksen samantien ku sen saa, ja sitten lyhentäisi loppu summaa myynti tuloista(vanhat osat ja tälläst) ja loput tuliski duunista palkasta, ei ehtis korkoja niin paljoo tulla, että vituttamaan pääsis.
 
Eli jos tilaisin esimerkiksi jostain 40-50e/kk luotolla, ja laittaisin kuitin Telialle niin olisi ok?

No en menisi olettamaan moista kerran siellä tuollaista lukee. Kysy jos heille se olisi OK. Tuolla on voitu tarkoittaa sitä ettei Telia korvaa mistään osamaksusta aiheutuvia ylimääräisiä kuluja.

En ole seurannut tuota sun tapausta sen enempää mutta onhan näitä tavallisia kulutusluottoja, jos vain sellaisen voi saada.
 
No en menisi olettamaan moista kerran siellä tuollaista lukee. Kysy jos heille se olisi OK. Tuolla on voitu tarkoittaa sitä ettei Telia korvaa mistään osamaksusta aiheutuvia ylimääräisiä kuluja.

En ole seurannut tuota sun tapausta sen enempää mutta onhan näitä tavallisia kulutusluottoja, jos vain sellaisen voi saada.
Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)
 
Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)
Hyvällä tuurilla maksavat sen mitä kortti maksaisi käteisellä ostettuna. Kannattaisi kysyä.
 
Näytönohjain oli OK, maksu väline nyt vain ongelma. Oletan vain sen että he maksavat erotuksen siitä hinnasta millä tilaan. (en oleta, että maksavat luoton kuluja ymym)
Tuossahan muodostuisi tilanne, jossa Telian maksaa sinulle "etukäteen" esim. 500€. Rahat makaavat tililläsi niin kauan kunnes summan verran osareita on maksettu, tässä tapauksessa 10kk.
Ehkä Telia vierastaa tällaista rahoittajan roolia.
 
Tuossahan muodostuisi tilanne, jossa Telian maksaa sinulle "etukäteen" esim. 500€. Rahat makaavat tililläsi niin kauan kunnes summan verran osareita on maksettu, tässä tapauksessa 10kk.
Ehkä Telia vierastaa tällaista rahoittajan roolia.
hmm? ne rahat maksaisin suoraan lyhentääkseni sitä luottoa tietysti, ei makaisi tilillä siis. Mut tosiaan kuluttajasuojan mukaan ainaki ei pitäisi olla väliä millä maksuvälineellä maksaa, sikäli kuluttaja ottaa osarin tai näin, niin siinä kohtaa kuluttaja itse on vastuussa lisä kuluista. Telia siis on vain velvollinen maksaa sen erotuksen
 
Töttöröö kanssa kärsijät. Multitronic itku taas alkaa.
Onko vielä monta ärteeäksän 3080 tai vastaavan kärsivällisesti odottelijaa? Muutamalle korvaustuote saatu, jos olen oikein lukenut? Onko Vaasan suuntaan jo saatu näppäimistö, että poijat multitronicissa sais vastailtua viesteihin vai onko se mun mairittelevä kirjoitus tyyli kun eivät vastaa rakkauskirjeisiin? :smoke:
 
No mä annan nyt vähän positiivistakin palautetta välillä. Juurikin Multitronic hoiti mun mielestä tilauksen korvaamisen aika hienosti läpi. Kyseessä oli yksi Suomen ensimmäisistä 6800 XT -tilauksista. Jos joku vielä muistaa muinaishistoriaa, niin Multitronic laittoi Sapphiren 6800 XT Nitro -näyttiksiä verkkokauppaan tilattavaksi jo reilusti ennen koko kortin julkkaria. Tilasin itse sellaisen 15.11.2020. Ja nyt täytyy rehellisesti sanoa, että a) noita näyttiksiä ei kerta kaikkiaan ollut mahdollista saada Eurooppaan eikä Suomeen pitkiin aikoihin yhtään b) olin jo unohtanut pitkäksi aikaa koko tilauksen olemassa olon ja c) Multitronic oli yksipuolisesti perunut ko. tilauksen viime vuoden marraskuussa. No, kun tähän ketjuun tuli joku maininta, että Multitronic olikin jonkun Sapphire 6800 XT -tilauksen korvannut MSI:n mallilla, niin aloin kaivella tietoja asiasta. Tilauksen peruutusilmoitus oli siis mennyt itseltäni ohi, mutta laitoin asiasta kysymyksen Multitronicin aspaan, ja sieltä tuli suoraan vastauksena ehdotus korvaamisesta mainitulla MSI:n kortilla. Ja kun sen hyväksyin, niin muutama päivä myöhemmin kortti lähti matkaan.

Vaikka oli siis hankala tilaus täytettäväksi ja ylimääräisiä mutkiakin pitkän matkan varrella, niin verrattuna esim. siihen jokaisesta asiasta tappelemiseen, mitä Gigantin kanssa väittely on ollut, niin Multitronic hoiti tapauksesta itselleni positiivisen fiiliksen päälimmäiseksi.
 
No mä annan nyt vähän positiivistakin palautetta välillä. Juurikin Multitronic hoiti mun mielestä tilauksen korvaamisen aika hienosti läpi. Kyseessä oli yksi Suomen ensimmäisistä 6800 XT -tilauksista. Jos joku vielä muistaa muinaishistoriaa, niin Multitronic laittoi Sapphiren 6800 XT Nitro -näyttiksiä verkkokauppaan tilattavaksi jo reilusti ennen koko kortin julkkaria. Tilasin itse sellaisen 15.11.2020. Ja nyt täytyy rehellisesti sanoa, että a) noita näyttiksiä ei kerta kaikkiaan ollut mahdollista saada Eurooppaan eikä Suomeen pitkiin aikoihin yhtään b) olin jo unohtanut pitkäksi aikaa koko tilauksen olemassa olon ja c) Multitronic oli yksipuolisesti perunut ko. tilauksen viime vuoden marraskuussa. No, kun tähän ketjuun tuli joku maininta, että Multitronic olikin jonkun Sapphire 6800 XT -tilauksen korvannut MSI:n mallilla, niin aloin kaivella tietoja asiasta. Tilauksen peruutusilmoitus oli siis mennyt itseltäni ohi, mutta laitoin asiasta kysymyksen Multitronicin aspaan, ja sieltä tuli suoraan vastauksena ehdotus korvaamisesta mainitulla MSI:n kortilla. Ja kun sen hyväksyin, niin muutama päivä myöhemmin kortti lähti matkaan.

Vaikka oli siis hankala tilaus täytettäväksi ja ylimääräisiä mutkiakin pitkän matkan varrella, niin verrattuna esim. siihen jokaisesta asiasta tappelemiseen, mitä Gigantin kanssa väittely on ollut, niin Multitronic hoiti tapauksesta itselleni positiivisen fiiliksen päälimmäiseksi.
Hyvä ettei tarvinnut miettiä missä kortti menee, ni ei tarvi murehtia tilauksesta. Hyvin olet saanut kortit (palit 3080,evga3080,msi6800xt) myytyä kun vilkasi sun myynti historian.
Onneksi et ollut tyhmä kuin minä ja tilannu yhdestä paikasta. En voi antaa mitään positiivista palautetta multitronic asiakaspalvelusta. Eivät ole vastanneet 95% viesteistä ja puhelukin siirretään paikkaan, jossa jätetään vastaamatta puheluun. Soitto pyyntö on heille vieraskäsite. Ja ihan asiallisesti olen kysynyt tilaukseen liittyviä asioita, koska heiltä ei tule oma aloitteisesti mitään tietoa tilauksesta. (pois lukien tilauksen peruuttamis yritys) josta kkv rekkulla tulille.
On tää yks työmaa saada yks kortti tilattua.
Ja terveiset sinne multitronicille, hyvä että otitte pois myynnistä ne 3080 12g versiot jotka eivät ollut teillä hyllyssä.
 
Töttöröö kanssa kärsijät. Multitronic itku taas alkaa.
Onko vielä monta ärteeäksän 3080 tai vastaavan kärsivällisesti odottelijaa? Muutamalle korvaustuote saatu, jos olen oikein lukenut? Onko Vaasan suuntaan jo saatu näppäimistö, että poijat multitronicissa sais vastailtua viesteihin vai onko se mun mairittelevä kirjoitus tyyli kun eivät vastaa rakkauskirjeisiin? :smoke:
Tein kans samaiselle pajalle kkv yhteydenoton, reklamaatioon ei multitronikki vastannut kun ominpäin perui yli vuoden vanhan 3080 tilauksen
 
Mites gigantin tilaukset porukalla on edennyt? Oma tilaus gigabyten rtx 3080 gaming oc kortista (16.4.2021) on edennyt sen verran, että tilaus on hävinnyt tilaushistoriasta, eikä mitään ilmoitusta tilauksen peruuttamisesta saati rahojen palauttamisesta ole tullut. :x3: Onko muiden tilauksia hävinnyt? Viimeksi kun juttelin chatin kanssa, ei peruuttamisesta ollut mitään puhetta ja perus komponenttipula ja saatavuusongelmat pyörivät aspan huulilla.

Verkkiksestähän tota saisi suoraan näköjään tilattua, vaikkakin rapsakka on hinta.

Gigantilla on nykyään tuo uusi kauppa oletuksena. Jos sitä tilausta ei ole siirretty sinne niin se ei ole siellä. Kannattaa kysyä sen perään, ettei se jää siirtämättä, kerran jos ei ole mitään syystä miksi Gigantti sen olisi perunut. Mun varhaisin tilaukseni minkä olen koskaan Giganttiin tehnyt, on loppuvuodelta 2019, ja sekin on tuonne uuteen siirretty.

Myös yksi 2021 loppupuolella peruttu tilaus on tuolla, kun taas pari kevällä 2021 myymälävarattua ja sieltä noudettua emolevyä ei ole jostain syystä siirretty. Mahdollisten takuujuttujen takia olisi kivaa jos nuo kaikki näkyisi suoraan Gigantin sivuilla, koska mulla on kaikki kuitit metallisessa after eight rasiassa ja sieltä on tympeää kaivaa vanhoja kuitteja.

Samaten yksi näytönohjain joskus kesällä tilattu ja saatu, ei enää näy missään. Se halpa saldovirhe 3080 tilaus minkä Gigantti peruutti joskus keväällä, ei myöskään näy tuolla. Suurin osa syksystä 2021 lähtien tilatut on tuonne siirretty.

Vai tietääkö joku miten tuon vanhan kaupan saa vielä esiin?
 
Dustinilta ei muuten saanut kuittia, eikä sitä pysty nettisivuiltakaan tulostamaan. Pelkkä lasku/toimituvahvistus jossa ei lue mitään takuun pituudesta.

Laitoin mailia ja kysyin, josko saisi kuitin missä lukee takuun pituus. Vastasivat, että ei ole tapana moisia lähetellä. Ihme paskapulju:thumbsdown:, ei pitäisi olla liikaa pyydetty, että saisi normaalin kuitin josta ilmenisi takuun pituus.
 
Telia:
"Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään"

Eikös tuokin riko lakia? Helvetin kiero pulju toi Telia
 
Telia:
"Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään"

Eikös tuokin riko lakia? Helvetin kiero pulju toi Telia
Mielestäni aika reilu tapa antaa vapaat kädet ostaa tuote muualta ilman hintakattoa. Asuksiahan juuri markkinoilla eniten liikkuu, joten oikein hyvä mahdollisuus on sellainen löytääkin
 
Mielestäni aika reilu tapa antaa vapaat kädet ostaa tuote muualta ilman hintakattoa. Asuksiahan juuri markkinoilla eniten liikkuu, joten oikein hyvä mahdollisuus on sellainen löytääkin
Jos rtx 3080 tuf oc:ta liikkuisi olisin sen jo saannu. Näitä ei liiku kun jokapuolella jonot isot.
He sanoivat minulle jo, että gigabyten kortti olisi OK, jos tämän olisin tilannut ja nyt jälkeenpäin vaihtuuki linja niin olisin ilmeisesti joutunut kustantamaan koko näytönohjaimen.
Eikös jo sekin ole väärin, että muut aijemmin saivat muita malleja, ja me saammekkin nyt vain tätä, ja tietysti tuokin et tosiaan olin aikeissa tilata ja oli ostoskorissa kunnes tulin järkeen ja tajusin et Telia niin kiero liero paska, että parempi odottaa oikeaoppisia linjauksia.
Edit. toki dustinille juuri tuli 20kpl hetki sitten joka sitten myös meni yhtä nopeasti.
 
Telia:
"Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään"

Eikös tuokin riko lakia? Helvetin kiero pulju toi Telia
Ei se nyt suoranaisesti lakia riko, vaan ovat Telian omat ehdot kateostoon ilman KKV:n käsittelyä. Totta kai voit käyttää kateosto-oikeutta mihin tahansa mielestäsi korvaavaan näytönohjaimeen, kuitenkin vahingot minimoiden, mutta nämä tapaukset kulkee kuluttaja-asiamiehen/lautakunnan kautta.
 
Sain nyt tehtyä ja lähtettyä ilmoituksen/valituksen kuluttaja-asiamiehelle Dustinin 1.2.2022 tekemästä peruutuksesta. Tein kateoston Dustinilta itseltään samasta kortista ja on tänään tullut noudettavaksi.
 
Pitkään sivusta seurannut, mutta päätin tännekin tehdä vihdoin tunnukset. Itsellä päättyi odottaminen vihdoin kun jimms antoi evga rtx 3080 ftw3 hybrid tilalle msi rtx 3080 gaming z trion 950e hintaan jolla tuon evga tilasin. Näitä evga kortteja ei ikinä saapunut suomeen niin tietääpähän mitä kortti ei tilaa seuraavaksi.
 
Sain nyt tehtyä ja lähtettyä ilmoituksen/valituksen kuluttaja-asiamiehelle Dustinin 1.2.2022 tekemästä peruutuksesta. Tein kateoston Dustinilta itseltään samasta kortista ja on tänään tullut noudettavaksi.


Dustin vastasi nyt:

"Hei,

Sain tähän vastauksen kuluttaja-asiamieheltämme. Samasta aiheesta oli kanssasi myös toinen viestiketju. Pyysit meitä maksamaan tilauksen xxxxxxxx ja yyyyyyyy erotuksen.

Kuluttaja-asiamiehemme vastasi: "Jos asiakas ei ole saanut tilausvahvistusta, meillä ei ole sitovaa sopimusta. Tämä tarkoittaa, että asiakas ei voi vaatia meiltä hintaeron korvaamista, jos tilataan toinen kortti."

Tilausvahvistus lähtee meiltä vasta, kun tuote on matkalla, joten sellaista ei ole sinulle tässä tapauksessa koskaan lähetetty. Emme siis korvaa erotusta tässä tapauksessa."


Huvittava vastaus sinällään koska hehän peruivat tilaukseni yksipuolisesti ja siitä syystä eivät koskaan lähettäneet tuotetta. Lisäksi sain tilausvahvistuksen sähköpostiini tehtyäni tilauksen. Mikähän taho on tuo heidän kuluttaja-asiamies?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 753
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom